Privremene dvosmerne biciklističke staze i jednosmerne obostrane trake u centru grada novi su predlog koji Novosadska biciklistička inicijativa (NSBI) upućuje gradskim urbanistima.
Ni jedan jedini član u zakonu o bezbednosti saobraćaja ne predviđa guranje bicikla, na kolovozu pogotovo. Živ bio.
Jovana Subotića je kanjon odavno zreo za isterivanje motornog saobraćaja i proširenje pešačke zone, Mihajla Pupina za ukidanje uličnog parkiranja i uvođenje biciklističkih staza i zelenih površina. Novom Sadu ne treba magistrala u centru grada.
Ulice Stražilovsku i Jovana Subotića bi trebalo pretvoriti u jednosmerne, tako da predstavljaju ulaz i izlaz iz centra, a kružni saobraćaj trasirati preko Keja gde postoji daleko bolja prohodnost, uz proširivanje ulice kroz Zonu na bulevarski tip. Na taj način bi se dobile saobraćajnice kroz koje ima smisla voziti i automobile a našlo bi se mesta i za biciklističke staze. Kroz ova dva uska grla je iluzorno voziti i automobil a ne još pride gurati se sa biciklistima.
Konkretne pritužbe ovde su ili na Glovo vozače ili na to što će se stvoriti gužva u saobraćaju. Za prvo ne dopuštam da neko poredi to divljaštvo sa prosečnim biciklistima, a za drugo što je nezgodnije voziti auto to bolje. Automobili smrde i zauzimaju previše mesta i poreza koje plaćamo. Bicikl je plemenitiji, mobilniji, jeftiniji, čistiji i zdraviji od kola. Kada ćemo shvatiti da nije izdrživo koristiti tonu i po metala plus još koliko mesta i para za parking, ulice i infrastrukturu za u proseku 1,5 osoba? Kada? Kako su svi i dalje živi u Amsterdamu, gde biciklisti imaju neosporivo prvenstvo u saobraćaju?
Proverite po svetskim gradovima šta se dešava sa drumskim saobraćajem. Hint: smanjuje se broj, ukidaju se saobraćajnice, vraćaju se pešacima i biciklistima.
Novi Sad ima sve predispozicije da se transformiše u grad gde kultura biciklizma može da parira Holandiji ... nedostaje, međutim, sitan ... malecki detalj: ovde nema Holanđana! Novosadske biciklističke (usijane) glave su čvrsto - sa Balkana!
Jovana Subotića od Svetozara Miletića/Vojvode Bojovića do Trga Marije Trandafil/Kisačke pretvoriti u profil 1+1+obostrane biciklističke trake i radnima danima od 7 do 21 čas i subotom od 8 do 15 časova dozvoliti kretanje samo vozilima javnog gradskog prevoza, taksi vozilima i vozilima komunalnih službi. Naravno, pojačati linije 1, 5 i 8. Možda čak produžiti i 2 i 12 negde do Hladnjače i napraviti Park and Ride (parkiranje + povratna vožnja autobusom za 100 din.).
Tu żivim od rođenja. Problem je u stvari u gradu,koji još od 60-ih godina obećava da će da se ruši cela parna strana Jovana Subotića,a nikad to neće uraditi.Kada bi to uradili odma bi bilo mesta onda i za normalne trotoare i za bicikliatičke staze i za još jednu saobraćajnu traki za vozila. Sve bi se tim potezom sredilo,ali neeeeee,gradu se ne isplati i zato muči se narode kao i do sada. Smanjili trotoar na toliko ne logičnu širinu,da ne mogu ljudi normalno da prođu,pogotovo majke sa decom u kolicima. Za njih je to opasna zona. Ma sve se radi samo tamo gde imaju enormnu zaradu,a tamo gde treba neki problem da reše i da se malo isprse,onda zateżu decenijama. Ej bre,od 60-te godine slušam kako treba da se ruši i proširuje. Ej,alo bre,pa to je već 60+ godina.Pa Japanci u Fukošimi posle one katastrofe napravili autoput za 6 dana,a ovi ne mogu 100 metara ulice 60 godina. Komedija od drżave.
Hajde ovako, kad vec neato trazite od drugih i svako malo drugi vam smeta, da krenete najpre od svoje populacije. Moze li se napokon uvesti kaznjavanje bahatih bicklista za voznju bicikla preko ulice, a ne guranje kako zakon nalaze. Rasterujete zvonom pesake kada prelaze biciklisticku stazu. Voznja sa slusalicama u usima itd. Pocnite prvo sa edukacijom sebe i u svojim redovima, pa tek onda krenite sa nekim zahtevima ali smislenim
Dokle teror biciklističkih zilota. Ne volim bicikl, neću da vozim bicikl i tačka. Ceo svet se vozi el. trotinetima samo ste vi zapeli za biciklove. Tužno je i žalosno koliko smo zaostali kada se u vremenu električnih automobila i el. trotineta i dalje guramo da pedalamo a onda da ceo dan smrdimo svima oko sebe. Kome se vozi bicikl iz zadovoljstva eno mu nasipa pa nek pegla kolko mu volja a ulice nam ostavite na miru jer i nisu pravljene za bicikle i neće nikada ni biti za bicikle. Budućnost je došla hteli vi to da znate ili ne. Uskoro kreće iznajmljivanje gradskih trotineta a biciklovi i znojavi pedalaši u istoriju.
Juce je u Kolu srpskih sestra, glovo dostavljacica zakacila psa na pesackom prelzu, koji je bio sa vlasnicom. Zena nije ni zakocila, stavise, bila je besna sto su se zatekli na pesackom prelazu. Treba ih kaznjavati kao i vozace automobila, jer oni imaju isti status, a ponasaju se bahato kao kamiondzije. Dok nekog ne izlome ili necije dete ne povrede ozbiljno nece poceti da voze normalno. To kazem kao neko ko vozi i auto i bajs i pesaci. Biciklisti su ucesnici u saobracaju. I to moraju da shvate i zbog svoje i tudje bezbednosti.
Dve najomraženije kategorije stanovnika Novog Sada su, sudeći po komentarima, botovi SNS-a i nesrećni, novosadski biciklisti. Ovde gomila analitičara piše da će se biciklisti širiti na uštrb pešaka, očigledno bez da su pročitali tekst...
Biciklisti i njihovo udruzenje neka se malo stisaju, previse su se razmahali u zahtevima.Peimarni koncept ulica ne dozvoljava neke druge rasporede.Prioritet su pesaci, pa putnicki saobracaj i tek onda biciklisti.Bicikl je sezonsko prevozno sredstvo, a pesaci, automobili i gradski autobusi su uvek.prisitni na ulicama grada.Dosta cirkusa oko biciklova, bolje postuhte propise i vadite te slusalice iz usiju dok vozite bicikl.I zbog cega biciklisti iz razloga bezbednosti ne nose kacige u toku voznje, bez obzira na uzrast?????
Super! NS ima sve predispozicije da se transformise u grad gde kultura biciklizma moze da parira Holandiji. Smanjicemo guzve u saobracaju, poboljsati zdravlje ljudi kroz manje emisije stetnih gasova, kao i kroz rekreaciju. Ja sam za.
za građaninax obaveštenje: Biciklisti su ravnopravni učesnici u saobraćaju, bicikl se vozio po gradu i pre postojanja biciklističkih staza, ništa biciklistima nije "dato" , uz poštovanje pravila (istih za sve učesnike u saobraćaju) , svi imaju odnosno nemaju jednako prostora.
Nisu biciklisti posebna vrsta ljudi , kao ni pešaci ili vozači automobila, građani Novog Sada uglavnom spadaju u sve tri grupe , većina poštuje propise, a procenat bahatih je otprilike jednako raspoređen u svim grupama, ondosno u populaciji, bez obzira da li neki dan voze bicikl,kola ili idu peške .
Samo malo više poštovanja i tolerancije i sve će biti u redu.
Nesto se desilo sa vecinom biciklista, poceli su da voze po trotoaru i da tretiraju isti kao bicikl stazu, te se jos i nadju uvredjeni ako ih necujes kada vicu ili zvone. Idu i kroz sitnu decu opusteno. I sam sam biciklista i ako moram po trotoaru, ne divljam po pesacima vozim iza njih na dok ne primete sami. Od omiljenih sugradjana do nasilnih vozaca u kratkom roku.. ne kapiram sta se desilo. Aj sad minusi
Biciklista sam i podržavam svaku razumnu ideju popularizacije biciklističkog saobraćaja.
Samo pomenute ulice, jednostavno, nemaju taj kapacitet. Treba biti realan i pomiriti se tim.
Biciklistička inicijativa neka poradi na smanjenju površina letnjih bašti u centru u korist obeležavanja biciklističih staza.
Prolazi se i ovako biciklom kroz centar, neka se makar uredi.
Svaki dan gledam kako bicikliste ni malo ne interesuje da postuju zakone. Ne interesuje ih ni da postuju ono sto im je dato. Dvosmerne staze? Njima je sve dvosmerno bez obzira da li staze uopste i ima. Znaci i smernice su za budale, a ne za njih.
Predlog je na mestu, ali bez rušenja objekata u Jovana Subitića jednostavno je fizički neizvodiv. Ta ulica je žila kucavica za motorni saobraćaj, tako da ne može da bude profila 1+1. Nema mesta čak ni za proširenje trotoara.
Logičnije je da traže da Nikole Pašića postane pešačka zona sa biciklističkom stazom. Tako bi biciklistički saobraćaj iz pravca Podbare dobio vezu sa centrom.
Da se malo osvrnemo i na Petrovaradin gde voznja biciklom je ravna samoubistvu. Stvarno bi trebalo da se porazmisli o nekim stazama s obzirom da su putevi u Petrovaradinu pretrpani kamionima i predstavlja veliki rizik za bicikliste.
Каква бахатост и осионост једне невладине организације! У Подгорици коју помињу као пример показало се да је пројекат одузимања једне траке возилима и претварање у бициклистичку стазу потпуни промашај.
Улице које ова „иницијатива” помиње су једне од најфреквентнијих у центру, и свако смањење броја трака довело би до саобраћајног колапса. Сужење трака довело би до свакодневног чешања возила јавног градског превоза и осталих возила.
Невероватно је да је ово удружење дало себи за право да преузме монопол над ониме што они лично сматрају за интерес бициклиста у Новом Саду. Прво предлажу да бициклисти возе кроз већ довољно тесну пешачку зону, а сада и да се траке на коловозу претварају у стазе... Постоји нешто што се зове алтернативни правац, а исто тако и нешто што се зове сићи са бицикла и гурати га, јер бициклистички саобраћај, за разлику од пешачког, није примарни вид саобраћаја.
Уместо што се боре за ове слободно могу рећи глупости, боље им је да се побрину за рупе на постојећим стазама, стазе на којима су годинама разбијено стакло и трње на које бициклисти буше гуме, да се врате сервисне станице, да се поправе компресори за гуме испод оних портала са часовницима итд.
Vec sam glasao. Ovo bi bilo prelepo i za pesake i za bicikliste. Jos kad bi mogli koji parking uz ulicu da pretvorimo u zeleni pojas grad bi procvetao.
Treba raditi sve da se saobracaj usmeri na prsten oko grada i nikako kroz sam grad.
Zato je recimo magistrala koja se planira u nastavku Miseluka ka Sremskim Karlovcima velika greska, jer bi se umesto oko, sav saobracaj preusmerio kroz grad i to Bulevarom Oslobodjenja. Takve i slicne inicijative treba po svaku cenu spreciti.
Bulevar Evrope isto treba urediti i smanjiti brzinu, dodati ostrava i mozda cak i oduzeti motornim vozilima jednu traku.
Nazalost, smanjenje protoka automobilskog (klasicnog) saobracaja u potezu od SNP do Partizanske (i obrmuto) se nikada nece dogoditi. Tu je vec sve vrlo usko grlo zbog dugorocnog loseg planiranja.
u jovana subotica i temerinskoj samo fali jos biciklista , jedva auto prođe . Sta im nece sve pasti na pamet , ovima samo biciklisti u glavi, grad se raspada oni samo gde ce staza da bude... a postali su bahatiji od taksija , bg tablica i dostavljaca
Odlicno! Jos jedan patriotski kretenluk. Pesaci ce se kretati u koloni po jedan gledajuci u potiljak jedan drugom. Hoce li alavci smanjiti baste za koji metar? Pa naravno da nece.
Da da, ko o cemu, biciklisti o tome kako su diskriminisani.
Dobro je pa nema dovoljno guzve u saobracaju u centru, nego hajde da napravimo jos gore stanje da bi se biciklisti vozili. Koliko prekrsaja dnevno naprave samo voznjom kroz centar, da su im naplacivalil, mogli su od tih para i most preko dunava da im naprave.
Novi Sad nije koncentrički kao spomenuti stari europski gradovi, odnosno za svaku ulicu bez biciklističkih staza može da se nađe paralelna sa stazom ili mirnim saobraćajem. Ovi biciklisti su naprosto lenji da skrenu u paralelnu ulicu. Ako im se ova ideja sa trakama dozvoli, sledeći korak će biti novo EU pravilo da auto mora zaobilaziti biciklistu na razdaljini minimalno 1.5 metara od njega, što će dovesti do potpunog haosa u saobraćaju.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Šta mislite o novom predlogu: Da li u centru treba postaviti privremene biciklističke staze i trake?
Gorica Nikolin
gorica@021.rs
Novi Sad
•13.07.2023.
•09:45 > 09:45
Komentari 46
Pešak
Zebra
Маја
Ионако возе где стигну. Џаба паре бацате
Marko
Jovana Subotića je kanjon odavno zreo za isterivanje motornog saobraćaja i proširenje pešačke zone, Mihajla Pupina za ukidanje uličnog parkiranja i uvođenje biciklističkih staza i zelenih površina. Novom Sadu ne treba magistrala u centru grada.
Tako je
NS
OP
Nemanja (#2)
Biciklista
pržogrnci
Plavić
Aca
Nikola
Ja
Samo realno
Mozda je vecini muka od vas biciklista pa vas niko ne tera.
Samo realno
dokle
Nemanja
Muka mi je od vas pešaka!
Marta
ccc
NSBI
Željko
Dukka
Samo lupaju minuse.
Nevidjeno kako su organizovani.
Malo me plase…
NS
Holandjanin
nema
Nisu biciklisti posebna vrsta ljudi , kao ni pešaci ili vozači automobila, građani Novog Sada uglavnom spadaju u sve tri grupe , većina poštuje propise, a procenat bahatih je otprilike jednako raspoređen u svim grupama, ondosno u populaciji, bez obzira da li neki dan voze bicikl,kola ili idu peške .
Samo malo više poštovanja i tolerancije i sve će biti u redu.
Marko
Emilija Popadić
Samo pomenute ulice, jednostavno, nemaju taj kapacitet. Treba biti realan i pomiriti se tim.
Biciklistička inicijativa neka poradi na smanjenju površina letnjih bašti u centru u korist obeležavanja biciklističih staza.
Prolazi se i ovako biciklom kroz centar, neka se makar uredi.
gradjaninX
Sale
Logičnije je da traže da Nikole Pašića postane pešačka zona sa biciklističkom stazom. Tako bi biciklistički saobraćaj iz pravca Podbare dobio vezu sa centrom.
Ugrozeni pesak
Biciklisticku diktaturu sprovoditi na kolovozu.
Dogodine u Botošu
Biciklom kroz
Новосађанин
Улице које ова „иницијатива” помиње су једне од најфреквентнијих у центру, и свако смањење броја трака довело би до саобраћајног колапса. Сужење трака довело би до свакодневног чешања возила јавног градског превоза и осталих возила.
Невероватно је да је ово удружење дало себи за право да преузме монопол над ониме што они лично сматрају за интерес бициклиста у Новом Саду. Прво предлажу да бициклисти возе кроз већ довољно тесну пешачку зону, а сада и да се траке на коловозу претварају у стазе... Постоји нешто што се зове алтернативни правац, а исто тако и нешто што се зове сићи са бицикла и гурати га, јер бициклистички саобраћај, за разлику од пешачког, није примарни вид саобраћаја.
Уместо што се боре за ове слободно могу рећи глупости, боље им је да се побрину за рупе на постојећим стазама, стазе на којима су годинама разбијено стакло и трње на које бициклисти буше гуме, да се врате сервисне станице, да се поправе компресори за гуме испод оних портала са часовницима итд.
Превише су се осилили.
bi
Aca
Jovan
Treba raditi sve da se saobracaj usmeri na prsten oko grada i nikako kroz sam grad.
Zato je recimo magistrala koja se planira u nastavku Miseluka ka Sremskim Karlovcima velika greska, jer bi se umesto oko, sav saobracaj preusmerio kroz grad i to Bulevarom Oslobodjenja. Takve i slicne inicijative treba po svaku cenu spreciti.
Bulevar Evrope isto treba urediti i smanjiti brzinu, dodati ostrava i mozda cak i oduzeti motornim vozilima jednu traku.
Pera
Alen NS
pera
Lala
G pen
NS
w/e
Dobro je pa nema dovoljno guzve u saobracaju u centru, nego hajde da napravimo jos gore stanje da bi se biciklisti vozili. Koliko prekrsaja dnevno naprave samo voznjom kroz centar, da su im naplacivalil, mogli su od tih para i most preko dunava da im naprave.
gamba
/
tamo nema mesta i za biciklisticke trake.
problem su napravili oni urbanisti pre ovih danasnjih
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H