U ovoj zemlji, sve je u redu, samo još da sredimo trotinete. Besposleni, nesposobni i dokoni, frustrirqni "komentatori", nisu vama u životu smetnja trotineti.
Treba im uvesti kazne i ogranicenja da im voznja trotineta postane nemoguca jer su s***a svi i niko ne zna da se ponasa. Ovaj narod ne zasluzuje tu privilegiju. Na trotoaru i biciklistickoj neka rade sta hoce, ali ne mozes na kolovoz da izlazis tako nesposoban i neobrazovan za saobracaj.
Zdeavo6 je oznojati se. Ne smrde svi biciklisti na "ohlađen znoj".
Ima ljudi koji se uredno okupaju, stave dezodorans, adekvatno se odevaju; rekreativnim tempom se odvezu do posla, razrade krvotok, zglobove, mišiće; poboljšaju opšte stanje organizma i ne idu brže od svoje percepcije.
Svi vidovi saobraćaja su nam potrebni, ali uz pristojnost i edukovanost učesnika. A to je teško postići...
Apelujmo na ljude da što više koriste alternativu automobilu, kad god je moguće i da se kontinuirano edukujemo o učešću u saobraćaju i adekvatno kažnjavamo bahate učesnike. Od malih nogu decu treba uključiti i obučiti za gradsku gužvu, da ne ginu ako ih pokupi ludobrzi dostavljač sa teretom na znojavim leđima.
Na kraju, da ima pristojnosti i da nije toliko klasno podeljen svet u kojem živimo, da smo skloni da poštujemo medjusobne razlike i izbore, sve bi bilo mnooogo lepše.
@Liđan: upravo je u Nardnog Fronta haos, jer biciklisticku i pesacku stazu razdvaja linija
To su zajebali gradski oci koji su dozvolili da se ogromne zgrade naprave tik uz trotoar. Nekada je Narodnog fronta bio širok bulevar a oni ga zaziđuju i pretvaraju u novu Grbavicu.
Koga ugrožava ako nema kacigu? Sebe? Pa šta se to koga tiče. Njegov problem. Čemu kazna? A tu vožnju po trotoaru, često nebezbednu za pešake, su patentirali biciklisti. I nikad nije organizovana nikakva akcija da se to reguliše.
Nisam ovo najbolje razumeo. Kako tačno tvoja deca "izleću" na biciklističku traku ako ih to paziš? Koliko se meni čini, ti si taj koji u ovoj situaciji svojom nebrigom ugrožava i bicikliste i svoju decu, pa bi možda policija i druge državne institucije trebalo time da se pozabave.
Treba to dodatno regulasti, upravo je u Nardnog Fronta haos, jer biciklisticku i pesacku stazu razdvaja linija, a oni jure i jure moze dete da izleti aposlotno ih bad briga, treba ih i kaznjavati za brzu voznju, briga me sto ugrozavaju sebe ali nije me briga sto ugrozavaju mene i moju decu
Ovim merama se obesmislila jednostavnost korišćenja električnog trotineta, za one koji ga stvarno koriste kao prevozno sredstvo. Ovako se mora vucarati kaciga i prsluk sa sobom, što nije baš neki komfor.
Za svaki vid prevoznog sredstva postoje bahati.
Stičem utisak da zbog nekoliko bahatih se generalizuje loša slika o svakom prevoznom sredstvu, a da nije automobil. Automobil je jednostavno svetinja za većinu ljudi.
Vozim i sam automobil i ne volim ga. Vozim samo kada moram. Ima vozača koji baš bahato voze, ali ima i onih kulturnih koji propuste kada treba. Isto je tako i kod pešaka, biciklista, vozača trotineta itd.
A ovo za znojenje ne razumem. Išao sam svaki dan biciklom na fakultet po 3-4km i jednom smeru i ako dovoljno sporo voziš (tipa 15 na sat) nećeš se ni trunku oznojiti. Osim naravno ako je napolju pretoplo onda baš ništa ne pomaže. Za vožnju po gradu automobil ima smisla samo po kiši (mada je i to upitno zbog gužvi poslednje svake kiše) i ekstremnim vrućinama pod uslovom da je auto klimatizovan i stoji parkiran negde u hladu ili u garaži. Za sve ostale uslove je i bicikl i trotinet, pa i skuter daleko komfornije prevozno sredstvo po gradu. Znatno se brže stigne, mnogo lakše parkira, a i meni je lep osećaj kada sam na otvorenom.
50 % vozača automobila telefonira u vožnji, biciklisti non-stop voze preko mosta Slobode, niko ne nosi kacigu, i noko ih ne kažnjava. A ovde vozača koji ima kacigu, i koji time da li je ili nije zakopčana ne ugrožava druge, već samo sebe, ZA PRIMER, neka budala uzeo da kažnjava. Ma kako ih nije stid ni sram!!!A za nalepnicu neke kvazi Agencije za saobraćaj(koja ništa ne radi a mlati pare)je posebna priča, kako uzeti što više para na račun dece. Prvo im daju 10.000 din. (Naše pare-ne državne, ne sns-a ,već naše!), a sada im uzimaju. Lepo je rekao, dok se mrštio jedući parizer, onaj gore, imaćete pojeftinjenje kancer-parizera pa jete rajo. A mi ćemo kavjar. Tako vam i treba kad za 2 crvene glasate za ove, id...
Je kazna za one koji na ovome voze decu od tri do pet godina. Korman u visini očiju u najboljem slučaju. A ima i onih koji decu prevoze dok sede?! 10.000,00 za takve roditelje je premalo.
"Zimi nosim aktivni veš, a leti sr presvučem kad dođem na posao. Idem biciklom svako dan na posao, godinama."
>>>>>
Ako se presvucete znaci da se oznojite, sto je i bila poenta mog komentara.
Bicikl vozim na posao do kraja Maja i od pocetka Septembra. Ostalim mesecima uglavnom idem peske ili vozim trotinet postujuci saobracajna pravila jer vozacku dozvolu imam vise od 20 godina.
Ne znam sta ljudi imaju protiv bilo kog prevoznog sredstva kao takvog?
Da se ne lažemo najveći broj tih trotineta i njihove upotrebe je pusto bahaćenje i obest naših sugrađana a ne potreba. Ako nam je ovo najveći problem u društvu. odlični smo. Inače, mišljenja sam da i ovi i biciklisti i motori su najveći izazivači saobraćajki i nesreća, znači- neka plate!
Danas u Jevrejskoj, uredno, na bici stazi, dva klinca od jedva 14 godina, jure na eSkuteru (kao vespa, ali na struju) kao sumanuti. Kacige? Roditelji? Dozvola? Mhmmmm
Novosadjanka
22.09.2023 • 12:49
Jutros
Na Rumenackom putu na Sajlovu, žena opušteno vozi el. totinet po kolovozu. Bez navedene opreme naravno.
Juče u špicu ujutru, mladić biciklom po Partizanskoj u pravcu Detelinari, po kolovozu takodje vozi, a preko puta je redovna biciklisticka. Stvarno bahato!!
Dok ti lepo, kulturno, zagadujes vazduh i ubijas planetu u svom dizel dubretu. Stvarno bahato.
Ah da, ali mi ‘volimo’ našu decu, ostavicemo im lepu pustinju da se u njoj prze…
Na Rumenackom putu na Sajlovu, žena opušteno vozi el. totinet po kolovozu. Bez navedene opreme naravno.
Juče u špicu ujutru, mladić biciklom po Partizanskoj u pravcu Detelinari, po kolovozu takodje vozi, a preko puta je redovna biciklisticka. Stvarno bahato!!
Slažem se da treba kažnjavati bahate "trotinaše". I bicikliste. I vozače automobila.
Nego, zašto se kažnjavanja ne rade stalno, već se prave "akcije" koje traju 3 dana i posle ništa - sve po starom.
Da bi se navike bahatih ljudi promenile, akcije treba da traju svaki dan. Ovako "padnu" samo oni kojima se ne posreći u toj godini jbg.
Mame guraju kolica i prelaze pešački pričajući na telefon ne gledajući na prelaz!
Neosvetljeni biciklisti
Neosvetljeni motoraši
Bahato parkiranje
Bahata vožnja
...
Pre dva meseca me na trotoaru pokosio električni trotinet. Zadobila sam faraktru lobanje i mozdano krvarenje. Dok vam se tako nesta ne desi, bilo da ste pesak ili vozac trotineta ili el.bicikla, ne shvatate koju snagu imaju ta vozila. Moj apel je razmisljajte o slabijima u saobraćaju, trotineti su bezvucni, mogucnost slalomske voznje predstavlja veliku opasnost, jer mislite reagovacete u trenu, nije tako. Pazite na pasaze, izlaze iz zgrada, coskove, mesta na kojima imate veliko ubrzanje, a moze pesak naici. Ja znam da mene nije zena namerno srusila, ali moglo se desiti mrvicu jaci udarac glavom ili ne daj boze ivicnjak i ja vam ovo danas ne bi pisala.
A danas si otkrio da se ljudi koji su barem u minimalnoj kondiciji ne znoje toliko na biciklu da bi im to imalo poremetilo izgled ili garderobu. Život je pun lekcija.
Ima dosta dripaca i folera koji tearju ovu napravu po pečakim stazama. Što se mene tiče treba ih dobro sankcionisati, naravno i sve ostale bahate vozače koji parkiraju na zelene površine, šute linije, invakidska mesta, 4 žmigavca na kolovozima i sl.
U ovom slučaju sam na strani saobraćajca koji je napisao kaznu, a neukusni su komentari "trebaju im pare" i sl. Njima zameram što kažnjavaju bezazlene prekršaje poput pojasa (ne ugrožava nikoga osim sebe), a ne jure ove što prethodno pomenuh, pijance, narkose, kao i tatine sinove sa vožnjom preko 100 km po gradu!
Nisu to momak nikakvi stavovi, nego činjenica. Ako te zdravlje iole služi, par kilometara lagane vožnje biciklom nije aktivnost od koje bi trebalo da se oznojiš. Najverovatnije nije da ti biraš da nisi fizički aktivan da se ne bi znojio, nego se znojiš jer nisi fizički aktivan, a to nije do bicikla.
I treba jer divljaju. Bicikli elektricni sa sicem su izuzeti da znate da vam nebi naplatio cajo slucajno. Vozite po bici stazi i nema blema. A nemogu Vam izmjeriti nikako brzinu jer nema tog uredjaja u Srbiji atestiranog.
A ove iz raznih dostavljackih firmi stalno lete na elektricnim brzim biciklama i prolaze na crveno. U Austriji su im uveli brojeve na kutijama iza i sa strane i mozete ih prijaviti kad krse pravila.
Za sve kojima nije potrebna kaciga,ni ostala oprema (stitnici za kolena i laktove ,rukavice) :kad padneš,a pašćeš,prvo se zabeli kost,pa tek onda krene krv.Kako znam to?
Dostavljačima obavezno staviti registarski broj na tašnama.
Zabraniti im vožnju trotoarima za pešake.
Zar treba neko dete da nasrada da bi se neko setio da ove divljake upristoji.
besmislenih populističkih budalaština režima na izdisaju. Kao i parizer. Bole njih i za bezbednost i pešaka i trotinaša i trudnica i invalida i dece. Apsolutno ih zabole. Nisam za zabranu trotineta ali jesam za obavezno nošenje ne samo kaciga nego i štitnika i za kolena i laktova. I da se ograniči brzina kao u nekim zemljama na 16-18 km/h. To je bitnije. Takođe bi se trebala uvesti i obavezna registracija i trotineta ali i biciklova. Kao pre drugog svetskog rata.
Nemas pojma.
In the Netherlands, the scooter with electric assistance is seen as an E-bike. The traffic rules for cyclists apply to these E-scooters. These scooters are - just like the E-bike - not a 'motor vehicle' and therefore a helmet, driving license, minimum age, license plate, or liability insurance are not required
Baš nam je to najbitnije, a kažnjavanje trotinetaša će nam sve srediti.
Država se bukvalno raspada pod potpuno ludačkom upravom, svaki posao u gradu i državi ima 50% korupcije ali mi ćemo juriti trotinete .
Budalaština, jednom rečju, poslednja stvar o kojoj bi trebali da brinemo vozeći se ovim Titanikom!
Ali ti trikovi očigladno pale!
Brzina e scootera 30kmh !!!
Nase biciklisticke stsze i putevi su bas super. To je prebrzo za nase uslove. To je prebrzo i za upravljati.
Tamo negde u jevropi gde su putevi bolji brzina je max 20 kmh netreba kaciga ni prsluk. Da li su sada oni glupi ili mi prepammetni diskutabilno.
Medjutim treba upotrebna dozvola da e trotine neprelazi 20kmh da ima svetla i kocnice po propisu. Godisnje se osigurava za 40€ ( obavezno je , protiv stete drugom licu) i jednokratno 30 za tablicu.
E sada da bih obavio nesto po gradu iznajmim za 5-12 € po satu roller. Kad zavrsim ostavim ga da nikom nesmeta i odjavim se. Praktično! Kako u ns da iznajmite roller.? Treba da nosim prsluk i kacigu sa sobom pa ako mi zatreba ok ako ne prošetao sam ih na vazduhu?
Mene vec navatali kod limanske pijace i to pandur u civilu kao stoji ceka nekog (tj bilo ko ko predje na crveno) odveo do kola i napisao 5k. Tako da to odavno postoji
Mislite ovo?
Član 23
Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će
stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga
da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
Na delu puta na kome se kreću deca, odnosno su postavljeni saobraćajni znakovi o učešću dece u saobraćaju, vozač je
dužan da vozi sa naročitom opreznošću, tako da može blagovremeno da zaustavi vozilo.
A recimo postoji i ovo:
Član 97
Na pešačkom prelazu, na kome je saobraćaj pešaka regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima, pešak je dužan da
postupa u skladu sa tim znacima.
Na pešačkom prelazu, na kome je saobraćaj pešaka regulisan znacima koje daje policijski službenik, pešaci mogu da
prelaze kolovoz samo kad je datim znakom dozvoljen prelaz.
Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje
policijski službenik, pešak je dužan da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na
bezbedan način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
I kad bi se i jedni i drugi ponasali u skladu sa ovim sve bi bilo ok…. Ali su bahati uvek samo oni drugi
Gori od vozaca trotineta jedino su vozaci automobila. Vozi ko kako stigne, juri, gazi, udara, parkira po trotoaru, na mestima za invalide, trubi, divlja, psuje. Trotineti su vam najmanji problem.
Nije da nisam za posao nego sam oznojan, a treba da imam sastanke i da izgledam koliko-toliko dolicno na tim sastancima.
Nismo svi programeri, radnici u magacinu i slicno pa mozemo da izgledamo kako zelimo.
Ima mnogo zanimanja na kojima covek mora da izgleda pristojno na svom poslu, a ne kao da ga je poplava izbacila. npr. Konobari, Prodavci, Advokati, Konsultanti...
Meni nista od ovih pravila nije problem i nosicu i kacigu i reflektujuci prsluk, ne bunim se protiv toga. Samo sam pokusao da objasnim zasto je trotinet korisno prevozno sredstvo odredjenom delu populacije nekome ko to nije razumeo, ali bih rekao da osobama kao sto ste Vi ne moze nista da se objasni jer ste iskljucivi u svojim stavovima.
Ljudi kojima su ovi propisi čudni nikada nisu izasli iz Srbije oni postoje svuda čak je i holandija zabranila te trotinete zbog ljudi koji se glupiraju sa njima kod nas često vidjam moderne mamice koje se voze sa svojom decom na trotinetima sto bi trebalo sankcionisati isto kad staviš dete u krilo i voziš kola .Samo kazne mogu da urazume našeg čoveka ništa drugo .
Evo ovako
Svi koji ucestvuju u saobracaju su ucesnici u istom
Narocito ako koriste kolovoz (zato se tako i zove )
Ako sam ja morao da polazem za voznju motornog vozila ( automobila i motorcikla ) i da poznajem pravila u saobracaju to treba da se odnosi i na ostale ucesnike koji koriste kolovoz
A pritom ja svake godine placam silne i sve vece pare za registraciju motornog vozila ovoj drzavi
To treba da se odnosi na sva vozila koja imaju motor ( zato se tako i zovu )
Koga briga da li cete kolegama smrdeti na 30 stepeni ( i ja smrdim kada izadjem iz Juga koji nema klimu )
Jako ste kao obzirni prema kolegama i prirodi ali kada nesto treba da se plati onda …
Jeste opšte poznato da automobili nisu najveći zagadjivači ali to ne znači da ne treba raditi na toj vrsti zagadjenja. Nije tu samo u pitanju količina izduvnih gasova već i otpad, gume, ulje.. i ostali nusprodukti.
Isto tako je poznato da uzgoj goveda proizvodi oko 40% ukupnog zagadjenja pa možda da prestanete da ispuštate gasove i tako delujete na to da vazduh i društvo postanu čistiji.
Bicikl mozes voziti, kao tri miliona holadjana koji svaki dan idu na posao, tako da se ne uznojis. Postoje kruzeri ne morate imitirati oznojene amerikance kod kojih ne postoji bicikl u prevozu vec smo kao sredstvo za lomatanje i spust niz kamenje.
Kao u nekim komentarima slažem se da je etrotinet samo modni detalj, nebezbedan zbog malih točkova a velike brzine. Mnogo bolji su bajsovi, još ako neko sebi može priuštiti ove nove kombinovane pedale-baterija, pravo rešenje!
A što se tiče bahatosti i nervoze, grad je jednostavno pretrpan i infrastrukture nikako ne odgovaraju broju stanovnika.
Trotinet je pre svega odraz inteligencije i drustvene samosvesti jer je ekoloski prihvatljiv vid prevoza ali potreban je IQ veci od 14 da bi se to shvatilo. Ovo je direktan udar na slobodu voznje trotineta jer smo mi najpametniji, Bogom dani i svet se vrti oko nas. Zbog toga nas svi mrze i zele da nam zagorcaju zivot a to ni ne cudi kad pogledamo u kakvoj zabokrecini od drzave zivimo gde neki mogu da rade sta hoce a mi siroti snobovi moramo da trpimo teror. U nedelju cu da se ukljucim u Utisak nedelje da se isplacem Olji Beckovic u slusalicu a pre toga odmah na Tviter da kritikujem ovo.
Imam 45 godina, a bavljenje sportom sam batalio pre 10-tak godina, i iz te perspektive polutruta mogu da ti kažem sledeće: ako se posle 15-20 minuta lagane vožnje bicikla na 30+ oznojiš toliko da nisi za posao, nešto debelo nije u redu sa tvojim zdravljem. To važi za sve poput tebe, nije do bicikla nego ste ful trutovi.
Neka vozi ko šta hoće, dok se poštuju saobraćajni propisi. Prosta matematika. Naravno da je bolje voziti nešto što ne zagađuje okoliš. Ukoliko je moguće. Najbolje je nešto gde je fizička aktivnost uključena. Kao što je neko dole napisao, postoji problem znojenja. Ne moraš se baš usapunjati do posla. Nažalost, mislim da naši ljudi imaju problema sa pranjem. Ne mislim da će neko okaditi prostor što se malo oznojio do posla, ali osetim ponekad da se neki ljudi ne peru po koji dan, pa mi ostali moramo da bežimo od njih. Ali to je druga tema. Elem, da ne budem neki mirotvorac, ali svako ima neku logiku u priči.
lično se najviše bojim onih dostavljača. Voze kao bez glave. Neko je ovde pre određenog vremena napisao da voze kao da imaju beskonačno života(slatko sam se ismejao na konstataciju). Čak i njih mogu da razumem na neki način. Vijaju ljudi kintu. I još ih ovi iz tih firmi lože da što više urade, biće bonusa, ovo-ono. Električna bicikla(boli me uvo kako se kaže, ja kažem bicikla) koja lepo ide, gledanje u fon dok se voza i šibanje bez da se ikada pogleda koja je boja na semaforu. Može se i dijagonala spičiti na raskrsnici. Ono, ne šta da kažem... Bukvalno postoje ulice gde zalepim glavu za šoferku(nepreglednom mi da izađem kolima) da mogu da vidim da li ide neko na bicikli. I samo fijuuuu, prolete nešto sa torbom na leđima. Retko vozim kola i ne bih da nekog povredim istim.
A i da ne vozim retko.
"G pen
21.09.2023 • 12:59
@vanja
Nece da priznaju da u prcvarnicama po stiropor kockama nemaju mesta za bicikl i tese se da su face. Isti ti koji se oblace po Second Hand-ovima jer im je roba kod kineza skupa. E da, a pune baterije na poslu."
A ti bi tacno crko da na svaki komentar ne popljujes novogradnju! Idi zivi u toj tvojoj nabijaci ako mozes. Ako ne mozes iseli se vec jednom iz ovog grada u neku zabit bez ljudi i interneta ako Boga milog znas!
Ivan
21.09.2023 • 10:40
A biciklisti?
A jel moraju biciklisti sve to isto?
Da,da nego šta,a uskoro će i pešaci morati da nose kacige na glavama kada prolaze kroz grad u gusto naseljenom mestu,da se nebi sudarali sa glavama.Ovo je država koja mnogo brine o svojim građanima,i nismo mi kao tamo neki,mi smo lider u regionu breee.
Ivan
21.09.2023 • 10:40
A biciklisti?
A jel moraju biciklisti sve to isto?
Da,da nego šta,a uskoro će u pešaci morati da nose kacige na glavama kada brolaze kroz grad u gusto naseljenom mestu,da se nebi sudarali sa glavama.Ovo je država koja mnogo brine o svojim građanima,i nismo mi kao tamo neki,mi smo lider u regionu breee.
Личног сам става да ово јесте интересантно превозно средство и са становишта мобилности и еколошких параметара у погледу буке и загађења АЛИ.... Прво: једна Холандија је забранила коришћење тротинета, еј земља у којој је бицикл ствар идолопоклонства, где је живот у потпуности ослоњен и организован око бицикла, стаза и статуса бициклисте, где сви возе и старо и младо, по сунцу, киши, снегу еј они забранили, сватили то је средство које може да убије, нема посебна трака за њих и здраво.
Друго: да се не лажемо сви врло добро знамо менталитет нашег народа и како се понашамо генерално у саобраћају, пешке, аутом, мотором, бициклом и др. тако да то мултиплицира аргументе да тротинет треба забранити, све док се прво не доведе јавни саобраћај у ред, дестимулише да свака шуша и из било ког разлога пали своје кршеве и прди по граду, да се у продавницу и код кинеза иде пешке, да у центар нема аутом, да камиони не смеју да крстаре густо насељеним улицама, да се у блоковима крећу само станари који живе ту, да доставна возила иду на струју и да не стају где им се ћефне итд итд.
Ne moze? Ok. Idem od sada autom. Svuda. I u prodavnicu. Imam para za benzin. A glasacu i za SNS zato sto za njih bar znam sta su, a ostali su isto to, samo se prave da su bolji.
Kada svi veliki gradovi u Evropi (i šire) imaju sistem za iznajmljivanje trotineta, bukvalno jedini efekat koji će kod nas ova glupost sa kacigama postići je smanjenje njihovog broja. Oni koji nastave da voze trotinete sa kacigama - praviće prekršaje još češće. Taj fenomen je registrovan gde god je pokušano uvođenje obaveze nošenja kacige za bicikliste. Ljudi se osećaju zaštićenije nego što jesu, pa češće prave prekršaje i gluposti.
Naravno, kao i uvek - većina će podržati represivne mere kada ih iste ne dotiču. Nemaju trotinet, a komšiji neka crkne krava. Klasična seljačka zloba.
Jutros na Limanu, gospodja sa sinom na el.trotinetu, nijedno nema prsluk ni kacigu, bez pardona slaloma po trotoaru, izmedju dece i roditelja, do vrtica.
Ne moze vam izleteti trotinet na pesackom ako usporite pre pesackog i pogledate levo desno da li imate nekoga da propustite na pesackom. Pre pesackog prelaza je vozac automobila duzan da uspori i pogleda levo desno da li ima pesaka, biciklista ili trotineta. Ne moze vam niko izleteti ako ste usporili pre pesackog i pogledali levo desno. A to sto neko nece da uspori pre pesackog, pa mu kao neko izleti pa mora da koci je cista greska vozaca koji nije usporio pre pesackog prelaza. A da ne pricam o onim vozacima koji jos dodaju gas kada vide pesaka na pesackom prelazu da mu stave do znanja da ne pokusava da predje jer ce ga pregaziti.
da li neko od vas koji komentariše zna kako prska lobanja o beton sa dva metra visne 20km na sat? Većina zagovornika eletričnih trotinera su odrasli na video igricama i nemaju realan odnos prema fizičkom svetu.
Treba da kaznjavaju ako se ti trotineti voze po putu a ne po biciklistickoj. I gomila biciklista voze van staze , i njih bi trebalo kazniti! Ja ne znam jer ovaj narod glup, bahat ili sta im je! Udarac po dzepu opameti i glupog i bahatog!
Da li će sebe povrediti tj.da li će nositi kacigu je njegov lični izbor, ali da li će nas povrediti vozeći brzo, gde i kako hoće bi trebalo da zanima policiju i da ih kažnjava zbog toga, a ne ne nošenja kaciga.
"Bojana
21.09.2023 • 11:24
Obavezna kaciga ce bas resiti problem bahatosti! Pa da li ste vi normalni? Naravno da ima bahatih vozaca trotineta, ali ima i bahatih biciklista, vozaca automobila i pesaka... Trotineti za razliku od kola idu na struju (ocigledno ljudi nisu obavesteni dovoljno, a prosipaju pamet). Znaci, ne zagadjuju okolinu, ne prave guzvu u saobracaju, parkinzima i tako dalje. Ajmo svi u kola pa u kolone na semaforima i raskrsnicama. Tako i treba sa ovcama!"
Promasili ste temu. Ovde je rec o bahatim voznjama dvotockasa a ne o zagadjenju okoline.
U nekim zemljama EU su elektricni trotineti zabranjeni. I nema ih u saobracaju. Tako bi ih trebalo i kod nas zabraniti jer za razliku od EU kod nas je i saobracajna kultura ravna nuli.
@vanja
Nece da priznaju da u prcvarnicama po stiropor kockama nemaju mesta za bicikl i tese se da su face. Isti ti koji se oblace po Second Hand-ovima jer im je roba kod kineza skupa. E da, a pune baterije na poslu.
Stručnjaci koriste posebne, senzitivne, instrumente kako bi izmerili koncentraciju štetnih supstanci u vazduhu. Iako je teško precizno odrediti koliki je tačno procenat zagadjenja za koji su odgovorni automobili i saobraćaj- postoji procena da ono iznosi samo 7% od ukupnog zagadjenja. To bi značilo da i ako bi se zagadjenje koje pravi saobraćaj smanjilo za 50%, ukupno zagadjenje vazduha bi se smanjilo samo za 3,5%!
TAKO DA, LJUDI NE LUPETAJTE O ZAGAĐENJU KADA POJMA NEMATE.
VOZAČI TROTINETA SU ZLO KOJE UGROŽAVA PEŠAKE. Ne treba im naplaćivati za kacigu 10.000 dinara, već 20.000 dinara za divljanje po trotoaru i biciklističkoj stazi....
svaki dan sam u centru n sada el biciklovi dostave trotineti i ostalo mi smo potencijalne zrtve mogucih nesrecnih okolnosti
naime mladi ljudi sa malom decom prolaze kroz centar grada gde ti isti biciklisti trotineti dostava prolazi na 20 cm od te dece vidim i te iz dostave da piju pivo i pitanje dali je neko od njih [od dejstvom psihoaktivnih supstanci da se ra zumemo taj el bicikl trotinet razvija veliku brzinu apelujem na vlast da donesu zakon o tome jer se to polako pretvara u bahatost tih vozaca biciklova trotineta samo bezbednost da se deca normalno krecu i igraju u gradu
Nekada je svaki bicikl imao registarsku tablicu.Sada ih nemaju a bio bi dobro da se to uvede i za obicne i elektricne bicikle i ove moderne elektricne trotinete. Biciklisti sve cesce voze po trotoarima na Detelinari i gde ima biciklisticka staza. I veoma su bahati. Kada nekog obore ili povrede kako ustanoviti ko je vinovnik? Nisu bolji ni oni sa elektricnim trotinetima. Deca od desetak godina se voze po dvoje na jednom i to soldnom brzinom a voznje po trotoarima su pesacka svakodnevna mora. Nagore je kada elektricni trotinet izroni iz mraka a nema ni svetlosna ni zvucna obelezja. Staro dobro zvonce bi trebalo da bude sastavna oprema svakog bicikla i trotineta. Em su besumni em svi od reda voze sto brze mogu. Detelinara je skrajnuta, ne prolazi kroz taj deo grada policija ni peske, ni motorima ni kolima pa dvotockasi i cetvorotockasi sebe vide kao neprikosnovene gospodare prostora.
Buni se za kaznu što nema kacigu? Hoće da bude frajer bez kacige, lepše je kada mu se vidi cela glava i pirka vazduh dok vozi? Može i RayBan naočare da nosi, neki novi model, dobre. A ja sam majmun jer vozim motor i nosimo kacigu i žena i ja, i nismo "gologlavi" frajeri na mašini na putu?
"Konačno!
Inače, voleo bih da mi poklonici e-trotineta objasne šta ih privlači kod ovog čudevenija. Stojiš, dakle nema fizičke aktivnosti, a krećeš se sporije od motorcikla. Potpuno beskoristan hibrid bicikle i motora. Ili hodaj ili vozi motor/kola; e-trotinetom ništa ne postižeš. Osim snoberaja."
>>>>>>>>>>>>>>>>
Postizes to da si na posao dosao kao biciklom, a nisi se oznojio kada je napolju 30+ stepeni.
Ne ocekujem da osoba koja je uopste postavila ovo pitanje razume ovo objasnjenje, ali eto objasnjenja svejedno.
Zelim Vam prijatan dan.
Narod vidim presrećan! Svi u automobile i neka se trovanje nastavi! To što je u istom danu izašla vest o zagađenju u našoj zemlji koja je na vrhu Evropske liste, to nema veze. Neka deca udišu izduvne gasove i neka što ranije sednu za volan. Samo neka se čuje motor, neka se troši dizel i kažnjavaju svi koji žele da promene svoj uticaj na okolinu. Naravno, ne edukacijom i razumevanjem već kaznama se ovaj narod oduvek oduševljavao. Oni će vama da izleću a? Umesto da sednu u auto kao ljudi, zar ne? Narod odavno zreo za posmatranje.
Širom Evrope gradovi preusmeravaju saobraćaj van centra, pošumljavaju urbane centre da bi smanjili toplotu i zagađenje vazduha, pospešuju raznim projektima vožnje trotinetom i biciklom. A šta oni znaju zar ne? Mi uvek znamo najbolje!
Obavezna kaciga ce bas resiti problem bahatosti! Pa da li ste vi normalni? Naravno da ima bahatih vozaca trotineta, ali ima i bahatih biciklista, vozaca automobila i pesaka... Trotineti za razliku od kola idu na struju (ocigledno ljudi nisu obavesteni dovoljno, a prosipaju pamet). Znaci, ne zagadjuju okolinu, ne prave guzvu u saobracaju, parkinzima i tako dalje. Ajmo svi u kola pa u kolone na semaforima i raskrsnicama. Tako i treba sa ovcama!
Podržavam apsolutnu, bezuslovnu i doslednu primenu svakog slova zakona o saobraćaju! Kazne još povećati i napraviti klizni sistem, kao u Danskoj: procenat od prihoda, pa da svakog boli. Svi treba da budu kažnjeni, i babe koje prelaze van prelaza i svaki biciklista koji vozi po trotoaru, i džipovi parkirani na biciklističkim stazama, apsolutno SVI! Nema opravdanja za nepoštovanje saobraćajnih propisa. Ako treba, još deset puta više saobraćajnih policajaca zaposliti. Ovom haosu mora da se stane na put. To je trenutno najvažniji posao za državu, važniji od palamuđenja o politici.
druze, na uslovno si duzan prvenstveno da stanes, pa tek onda da krenes ako bas nigde nikog nema.. posebno ako nemas pregled pre dolaska na semafor.. a ne brate mili pun gas kroz uslovno kao vecina u NS
Predlazem uvođenje obavezni zastitnih pancir prsluka i pancir šlemova za sve građane ukljucujuči i decu školskog uzrasta.Sigurnost na 1.mestu A onda idemo 2.zdrava ishrana (parizer majoneza kecap)3.preventivno vaknicinisanje protiv besnila (da nebi bilo kakvih neprimjerenih reakcija s obzirom na BLAGOstanje u drzavi) I SVE OK RAJ
Postiže se to da kao i biciklom dodješ na posao za 10-15 min. ali da ne zaudaraš na ohladjeni znoj.
Treba biti kolegijalan i poštedeti kolege i koleginice tog zadovoljstva.
Isto tako obzirom na trend koji je dopustila “vlast” da se grade zgrade bez biciklane, šupe i parkinga postiže se to da trotinet može lako da se sklopi i donese kući ili čak unese i u voz ili spakuje u gepek taksija kada padne kiša.
To što Vama nešto nema smisla ne znači da nekome drugom isto nema.
@Gorm
21.09.2023 • 10:14
Državo, SMASH. Samo napred sa provođenjem Zakona, svi na dva točka moraju nositi odgovarajuću zaštitnu opremu.
У земљама где је бициклизам у градовима препознат као еколошки и бржи вид кретања од моторних возила не постоји закон да мора да се носи кацига нити прслук. Али тамо колима не дивљају као код нас. Тамо не газе децу на пешачким прелазима. Не возе 150 по граду.
Mislim da raja ne vozi električne trotinete. To su fensi hipsteri,nemaju veze s rajom. Osim što su u stvari iz iste pitekli,ali to kriju jer nije fensi. Treba kažnjavati sve koji telefoniraju dok su na kolovozu , bili oni vozači kamiona, automobila, bicikla, trotineta ,pešaci.
Ne vozim trotinet ali vozim bicikl i primećujem da su biciklističke staze pune rupa. Za to niko nije odgovoran. A ovo sa kacigama je s*anje da izvinete na izrazu.
Тако и треба. Коначно да се уреди и та област. Возе моторно возило а понашају се као манијаци. Ако нећеш кацигу и прслук лепо седнеш на бајс и мирна Бачка.
Zakon o bezbednosti u saobraćaju obuhvata sve učesnike,pa bi tako trebalo i kažnjavati sve prekršioce.Trenutno najbahatiji su pešaci i trotinetisti,pa ih treba dovesti u red.Pešaci kao maloumni ,kao da nisu učili u vrtiću kako se prelazi pešački prelaz bez svetlosne signalizacije,izleću na kolovoz ,,a ja treba da imam treće oko i uvidim kada će on iskočiti.Do sada su kažnjavani samo vozači automobila.Koliko pešaka prelazi ulicu koristeći mobilni,majke guraju bebe u kolicima i bleje u isti,klinci sa slušalicama izleću,kada će njih početi da kažnjavaju.
Postoji mala razlika u pisanju Zakona u EU i kod nas. Kod nas je to uglavnom populistička potreba vlasti a u EU alat za rešenje i regulisanje problema.
Malo je “suludo” da deo ZOBS-a koji reguliše ovo pitanje piše neko sa 70 godina bez iskustva vožnje trotineta ili bicikla.
Ok je da bude regulisano ali na takav način da bude održivo i da popularizuje trotinet i bicikl a ne da deluje tako da svi parkiraju dvotočkaše i sednu u automobile.
Kao što vozači i pešaci vide trotinete kao “napasti” koje samo jure tako i vozači trotineta vide vozače i pešake kao bahate lovce na vozače trotineta.
Poenta je u medjusobnom razumevanju i uvažavanju a ne u egocentičnoj vožnji i trci sa svim drugim učesnicima u saobraćaju.
Obavezna kaciga ce bas resiti problem bahatosti! Pa da li ste vi normalni? Naravno da ima bahatih vozaca trotineta, ali ima i bahatih biciklista, vozaca automobila i pesaka... Trotineti za razliku od kola idu na struju (ocigledno ljudi nisu obavesteni dovoljno, a prosipaju pamet). Znaci, ne zagadjuju okolinu, ne prave guzvu u saobracaju, parkinzima i tako dalje. Ajmo svi u kola pa u kolone na semaforima i raskrsnicama. Tako i treba sa ovcama!
Obavezna kaciga ce bas resiti problem bahatosti! Pa da li ste vi normalni? Naravno da ima bahatih vozaca trotineta, ali ima i bahatih biciklista, vozaca automobila i pesaka... Trotineti za razliku od kola idu na struju (ocigledno ljudi nisu obavesteni dovoljno, a prosipaju pamet). Znaci, ne zagadjuju okolinu, ne prave guzvu u saobracaju, parkinzima i tako dalje. Ajmo svi u kola pa u kolone na semaforima i raskrsnicama. Tako i treba sa ovcama!
Svakako ako se opredelis za bilo koji vid transporta onda si ucesnik u saobracaju. Zakon je kopiran od stranog jer se tamo razradilo kako se vozi e skuter.
I na kraju,uglavnom IT sektor vozi skuter jer to je “mindset” pa i spram plata im je to mizerno.
Treba da se poveca kaznena suma pa da vidis kako ce se postovati zakon jer e skuter je problem u saobracaju ko ne zna da primeni propisanu putanju i njegovu upotrebu.
Podržavam. Malo njih ima da znaju osnove saobraćajnih propisa a voze trotinete kao kamikaze.
Ono sto bi ja voleo je da najzad počne kažnjavanje za bacanje smeće. Ko baci smeće na ulici kazna 50€, ko baci smeće u parku ili zelenoj površini, kazna 200€. Ko ostavi sranje od svog psa 300€. Kamere staviti na svakom ćošku kao i ove vesretne komunalce.
Kako izgleda dan prosečnog snoba, čuj mene, hipstera: Napunio vejp, napunio trotinet, napunio bežične slušalice i spreman je za saobraćaj. A glava ispražnjena.
Podrzavam kao sto podrzavam da se uvedu i drakonske kazne za pisanje grafita po fasadama i za bacanje smeca mimo kontejnera i kanti..Od raznih grafita na svim fasadama imas osecaj da zivis u brazilskoj faveli a ne u centru novog sada..O smecu po ulicima necu ni da pricam.
Te trotinete su uglavnom koristili it hipsteraj jer su sa svojim skromnim platicama to mogli da pazare. Kao novi ucesnici u saobracaju bili su brzi od biciklista i necujni ! Problem je u njihovim glavama jer sta ima oni nekom da zvone kad preticu jer su u svakoj sferi zivota oni bitni i da nisu na trotinetu. Preko 90% slucajeva su trotineti naletali na auta a u naslovima je pisao obrnuto !!!
Mislim da su za početak mogli da samo upute opomenu, ili neku manju kaznu, pa ako opet bude uhvaćen bez kacige, da mu se piše kazna. Ono što je nejasno zašto policija ne kažnjava sve ljude koji krše zakon, npr hiljade ljudi dnevno vozi bicikl kroz pješačku zonu u centru (preko Trga slobode, kroz Zmaj Jovinu, Dunavsku). Nego tako nasumce ulove pojedinca i odrape mu kaznu, ovima ostalim ništa.
I pre neki dan sam pisao da vozim i trotinet, bajs, auto i da kada god mogu izbegavam voznju auta. Na trotinetu nikada nijedan problem, najveci problem su bili pesaci koji izlecu na biciklisticku stazu kao da ona ne postoji, ali zato u automobilu ... pa pre par dana me zena bukvalno izgura iz moje trake i kada sam joj svirnuo pokaze mi da nisam normalan, a to je samo sitnica u odnosu na ono sto vidjam u saobracaju.
Svi vi koji se radujete merama uvedenim za trotinete, koje btw stvarno ne znam kako ce ista promeniti, mogu da kazem da cete sada imati jos jednog vozaca koji auta od 5m koji voli da vozi sporije i koji vise nece voziti trotinet, a sigurno nisam jedini, pa da vidim kako ce vam biti sa jos vecim guzvama u saobracaju.
Srdacan pozdrav!
Kod nas se sve radi samo da se pare uzmu, policijska drzava. U Nemačkoj radim i niko ne koristi kacigu, voze se po dvoje a o prsluku da ne pričam. Treba da se zna neki red, nisam protiv al ovde opet kazem sve se radi silom a hvala bogu drzavi lepo kad se puni budzet.
Konacno. Jos dostavljace sa svim prevoznim sredstvima npr, koji parkiraju gde stignu, motorima preko trotoara, sletanje sa bajsom sa biciklisticke na trotoar, voznja putem tamo gde ima staze. Isto su ucesnici u saobracaju kao i vozaci automobila.
Progresivni trotinetisti levicari: Hocemo pravnu drzavu. Grrrrr!
Pravna drzava: Izda kaznu za nepostovanje zakona.
Progresivni trotinetisti levicari: A sto ne kaznjavate nekog drugog? Grrrrr!
Državo, SMASH. Samo napred sa provođenjem Zakona, svi na dva točka moraju nositi odgovarajuću zaštitnu opremu. I za pojas se kukalo, pa isti danas 99% vozača zakopčava po automatizmu.
Kazna za nepostojanje nalepnice Agencije za bezbednost saobraćaja 10.000,00. Ovo je pobedilo. Otimanje para jer mora da se isplati nekako 20.000,00 dinara pomoći...
Nije normalno da trotinet ili e bicikl sam preleti preko pešačkog ako imam uslovno. Pažljiv sam, nikada nisam imao sudar, ali tako brze reflekse niko nema. Moraju biti ljudi svesni jedni drugih u saobraćaju. Mislim da je kaciga preterana, ali nekako se moralo ovo zaustaviti. Jednostavno brzi su ne čuju se...
Zamisli dobiješ kaznu jer si prekšio zakon.
Svaki zakon mora da se poštuje od strane svih.
Pričate o EU i o Zapadu kako je sve fino čisto. A kada ste u Srbiji onda samo bahato i kršimo sve živo.
Ne kreni od sebe i kreni da poštuješ sve zakone.
Ovde nastaje problem jer bahati i bezobrazni ne poštuju zakone. Ili se selektivno primenjuju.
Kada bi bio zakod da političari,javni službenici i njihova deca imaju duplo veće kazne svi bi bili mirni kao bubice.
Ne meni dođe komšija i pravi žurku do 3 ujutro svaki dan. A u Nemačkoj kako kaže svi lepo sve poštuju....
Konačno!
Inače, voleo bih da mi poklonici e-trotineta objasne šta ih privlači kod ovog čudevenija. Stojiš, dakle nema fizičke aktivnosti, a krećeš se sporije od motorcikla. Potpuno beskoristan hibrid bicikle i motora. Ili hodaj ili vozi motor/kola; e-trotinetom ništa ne postižeš. Osim snoberaja.
Ovde su svi bahati.
Treba napraviti kampanju po medijima da se ljudi upute u pravila ponasanja u saobracaju, i za pesake i bicikliste i ostala vozila.
Ovde je normalno da bicikl juri pesackom stazon u punoj brzini i da ocekuje da ljudi skacu na zelenu povrsinu pored da im se pomere, da pesaci guraju kolica po biciklistickoj stazi, da se auto parkira po sred pesacke ili biciklisticke staze, da vozis i pricas preko telefona...
Kaznjavati sve redom i bez pardona, puniti kase dok masa ne nauci da je u medjusobno postovanja u svacijem interesu.
Ne znam što bi se neko bunio zbog kažnjavanja nekog ko ne nosi kacigu? Valjda nam je cilj da ostanemo živi u ovoj džungli od grada. Malo reda nije na odmet.
Da biste sve ovo kaznjavali kod biciklista, drzava bi plivala u parama. Cuj kazna ako predje preko pesackog prelaza! Pa biciklisti prelaze kao muve bez glave, jos ocekuju da im vozaci stanu, a nemaju nikakav prednost... A da ne pricam o babama koji prelaze glavni put bocno, a da ni ne pogledaju levo-desno. I kakva nalepnica Agencije za bezbednost saobracaja? Da li i ostali dvotockasi to imaju ili moraju samo trotineti jer ih mrzite?
Iživljavanje.
Svaki drugi vozač automobila telefonira, kucka poruke ili pravi live stream-ove dok vozi, ali to što neko nije zakopčao kacigu je izgleda najopasnije za sve ostale učesnike saobraćaja. A koliko ih je već u 8 ujutru za volanom sa popijenom jednom-dve.
Da se razumemo, stava sam da treba i vozači trotinta i bicikala da nose kacige, ali ovo nema smisla.
Kažnjavaj trotinete policijo! A kad ih zovem da kazne bahato parkirane na bicikslističkim stazama i pešačkim stazama onda se ni ne pojave! Da je ovo uređena država ok, nek se kažnjavaju svi ali ovako selektivno je loše!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO Počelo sankcionisanje vozača električnih trotineta u Novom Sadu: Kažnjen sa 10.000 dinara
Autor: 021.rs
Novi Sad
•21.09.2023.
•08:41 > 09:27
Komentari 149
Korčagin
Rizbo
NS49
@Kvazimodo
Ima ljudi koji se uredno okupaju, stave dezodorans, adekvatno se odevaju; rekreativnim tempom se odvezu do posla, razrade krvotok, zglobove, mišiće; poboljšaju opšte stanje organizma i ne idu brže od svoje percepcije.
Svi vidovi saobraćaja su nam potrebni, ali uz pristojnost i edukovanost učesnika. A to je teško postići...
Apelujmo na ljude da što više koriste alternativu automobilu, kad god je moguće i da se kontinuirano edukujemo o učešću u saobraćaju i adekvatno kažnjavamo bahate učesnike. Od malih nogu decu treba uključiti i obučiti za gradsku gužvu, da ne ginu ako ih pokupi ludobrzi dostavljač sa teretom na znojavim leđima.
Na kraju, da ima pristojnosti i da nije toliko klasno podeljen svet u kojem živimo, da smo skloni da poštujemo medjusobne razlike i izbore, sve bi bilo mnooogo lepše.
Miki
Milan
A višak u gradnju Bgd/H2o.
Napredno.
Liman III
To su zajebali gradski oci koji su dozvolili da se ogromne zgrade naprave tik uz trotoar. Nekada je Narodnog fronta bio širok bulevar a oni ga zaziđuju i pretvaraju u novu Grbavicu.
Nik
Vlada
Nisam ovo najbolje razumeo. Kako tačno tvoja deca "izleću" na biciklističku traku ako ih to paziš? Koliko se meni čini, ti si taj koji u ovoj situaciji svojom nebrigom ugrožava i bicikliste i svoju decu, pa bi možda policija i druge državne institucije trebalo time da se pozabave.
Liman
Novosadjanin
fff
Za svaki vid prevoznog sredstva postoje bahati.
Stičem utisak da zbog nekoliko bahatih se generalizuje loša slika o svakom prevoznom sredstvu, a da nije automobil. Automobil je jednostavno svetinja za većinu ljudi.
Vozim i sam automobil i ne volim ga. Vozim samo kada moram. Ima vozača koji baš bahato voze, ali ima i onih kulturnih koji propuste kada treba. Isto je tako i kod pešaka, biciklista, vozača trotineta itd.
A ovo za znojenje ne razumem. Išao sam svaki dan biciklom na fakultet po 3-4km i jednom smeru i ako dovoljno sporo voziš (tipa 15 na sat) nećeš se ni trunku oznojiti. Osim naravno ako je napolju pretoplo onda baš ništa ne pomaže. Za vožnju po gradu automobil ima smisla samo po kiši (mada je i to upitno zbog gužvi poslednje svake kiše) i ekstremnim vrućinama pod uslovom da je auto klimatizovan i stoji parkiran negde u hladu ili u garaži. Za sve ostale uslove je i bicikl i trotinet, pa i skuter daleko komfornije prevozno sredstvo po gradu. Znatno se brže stigne, mnogo lakše parkira, a i meni je lep osećaj kada sam na otvorenom.
Ma
Darko
Imaš preko 40 godina i na posao na kojem treba pristojno da izlgedaš ideš s rancem na leđima? Rancem ispod kojeg se ne znojiš kad si na trotinetu?
Momak, meni se čini da ni tog posla, ni bicikla, ni trotineta u stvarnosti nema i da je jedino što je ovde aktivno tvoja mašta.
Baš me zanima
:/
"Zimi nosim aktivni veš, a leti sr presvučem kad dođem na posao. Idem biciklom svako dan na posao, godinama."
>>>>>
Ako se presvucete znaci da se oznojite, sto je i bila poenta mog komentara.
Bicikl vozim na posao do kraja Maja i od pocetka Septembra. Ostalim mesecima uglavnom idem peske ili vozim trotinet postujuci saobracajna pravila jer vozacku dozvolu imam vise od 20 godina.
Ne znam sta ljudi imaju protiv bilo kog prevoznog sredstva kao takvog?
Mila
:/
Daleko sam ja od momka jednako kao i Vi od normalne i razumne osobe.
Takodje, treniram i fizicki sam aktivan sto nema nikakve veze sa tim sto se oznojim na biciklu na +40 stepeni leti sa rancem na ledjima.
Elem, ne bih da ne duzimo vise ovu glupu temu. Sve najbolje Vam zelim, prijatan dan.
okologlavogledanje
Klisanka
Leopold
Novosacki
22.09.2023 • 12:49
Jutros
Na Rumenackom putu na Sajlovu, žena opušteno vozi el. totinet po kolovozu. Bez navedene opreme naravno.
Juče u špicu ujutru, mladić biciklom po Partizanskoj u pravcu Detelinari, po kolovozu takodje vozi, a preko puta je redovna biciklisticka. Stvarno bahato!!
Dok ti lepo, kulturno, zagadujes vazduh i ubijas planetu u svom dizel dubretu. Stvarno bahato.
Ah da, ali mi ‘volimo’ našu decu, ostavicemo im lepu pustinju da se u njoj prze…
Del Boy
Novosadjanka
Juče u špicu ujutru, mladić biciklom po Partizanskoj u pravcu Detelinari, po kolovozu takodje vozi, a preko puta je redovna biciklisticka. Stvarno bahato!!
D
Nego, zašto se kažnjavanja ne rade stalno, već se prave "akcije" koje traju 3 dana i posle ništa - sve po starom.
Da bi se navike bahatih ljudi promenile, akcije treba da traju svaki dan. Ovako "padnu" samo oni kojima se ne posreći u toj godini jbg.
Mame guraju kolica i prelaze pešački pričajući na telefon ne gledajući na prelaz!
Neosvetljeni biciklisti
Neosvetljeni motoraši
Bahato parkiranje
Bahata vožnja
...
Suna
Darko
A danas si otkrio da se ljudi koji su barem u minimalnoj kondiciji ne znoje toliko na biciklu da bi im to imalo poremetilo izgled ili garderobu. Život je pun lekcija.
/
svako se znoji. cak i oni fizicki aktivni.
neko manje, neko vise.
Bojan
Koji ti je to jezik?
Sale NS
U ovom slučaju sam na strani saobraćajca koji je napisao kaznu, a neukusni su komentari "trebaju im pare" i sl. Njima zameram što kažnjavaju bezazlene prekršaje poput pojasa (ne ugrožava nikoga osim sebe), a ne jure ove što prethodno pomenuh, pijance, narkose, kao i tatine sinove sa vožnjom preko 100 km po gradu!
Darko
Nisu to momak nikakvi stavovi, nego činjenica. Ako te zdravlje iole služi, par kilometara lagane vožnje biciklom nije aktivnost od koje bi trebalo da se oznojiš. Najverovatnije nije da ti biraš da nisi fizički aktivan da se ne bi znojio, nego se znojiš jer nisi fizički aktivan, a to nije do bicikla.
Radmila
A ove iz raznih dostavljackih firmi stalno lete na elektricnim brzim biciklama i prolaze na crveno. U Austriji su im uveli brojeve na kutijama iza i sa strane i mozete ih prijaviti kad krse pravila.
E
Samo daj pare
Tomas
Milan
Eon
Maxi scooter
Biciklista
Zabraniti im vožnju trotoarima za pešake.
Zar treba neko dete da nasrada da bi se neko setio da ove divljake upristoji.
Može se samo reći
jovan2
In the Netherlands, the scooter with electric assistance is seen as an E-bike. The traffic rules for cyclists apply to these E-scooters. These scooters are - just like the E-bike - not a 'motor vehicle' and therefore a helmet, driving license, minimum age, license plate, or liability insurance are not required
Mare
Jova
Država se bukvalno raspada pod potpuno ludačkom upravom, svaki posao u gradu i državi ima 50% korupcije ali mi ćemo juriti trotinete .
Budalaština, jednom rečju, poslednja stvar o kojoj bi trebali da brinemo vozeći se ovim Titanikom!
Ali ti trikovi očigladno pale!
Grunf
Nase biciklisticke stsze i putevi su bas super. To je prebrzo za nase uslove. To je prebrzo i za upravljati.
Tamo negde u jevropi gde su putevi bolji brzina je max 20 kmh netreba kaciga ni prsluk. Da li su sada oni glupi ili mi prepammetni diskutabilno.
Medjutim treba upotrebna dozvola da e trotine neprelazi 20kmh da ima svetla i kocnice po propisu. Godisnje se osigurava za 40€ ( obavezno je , protiv stete drugom licu) i jednokratno 30 za tablicu.
E sada da bih obavio nesto po gradu iznajmim za 5-12 € po satu roller. Kad zavrsim ostavim ga da nikom nesmeta i odjavim se. Praktično! Kako u ns da iznajmite roller.? Treba da nosim prsluk i kacigu sa sobom pa ako mi zatreba ok ako ne prošetao sam ih na vazduhu?
Za NS
@ Dusan
Član 23
Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz ili iskazuju nameru da će
stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga
da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred pešačkog prelaza.
Na delu puta na kome se kreću deca, odnosno su postavljeni saobraćajni znakovi o učešću dece u saobraćaju, vozač je
dužan da vozi sa naročitom opreznošću, tako da može blagovremeno da zaustavi vozilo.
A recimo postoji i ovo:
Član 97
Na pešačkom prelazu, na kome je saobraćaj pešaka regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima, pešak je dužan da
postupa u skladu sa tim znacima.
Na pešačkom prelazu, na kome je saobraćaj pešaka regulisan znacima koje daje policijski službenik, pešaci mogu da
prelaze kolovoz samo kad je datim znakom dozvoljen prelaz.
Na pešačkom prelazu, na kome saobraćaj nije regulisan svetlosnim saobraćajnim znacima ni znacima koje daje
policijski službenik, pešak je dužan da se pre stupanja na pešački prelaz, prethodno uveri da može da pređe na
bezbedan način, tako da stupanjem na kolovoz ne ugrožava bezbednost saobraćaja.
I kad bi se i jedni i drugi ponasali u skladu sa ovim sve bi bilo ok…. Ali su bahati uvek samo oni drugi
Marko
ex chapman
:/
Nije da nisam za posao nego sam oznojan, a treba da imam sastanke i da izgledam koliko-toliko dolicno na tim sastancima.
Nismo svi programeri, radnici u magacinu i slicno pa mozemo da izgledamo kako zelimo.
Ima mnogo zanimanja na kojima covek mora da izgleda pristojno na svom poslu, a ne kao da ga je poplava izbacila. npr. Konobari, Prodavci, Advokati, Konsultanti...
Meni nista od ovih pravila nije problem i nosicu i kacigu i reflektujuci prsluk, ne bunim se protiv toga. Samo sam pokusao da objasnim zasto je trotinet korisno prevozno sredstvo odredjenom delu populacije nekome ko to nije razumeo, ali bih rekao da osobama kao sto ste Vi ne moze nista da se objasni jer ste iskljucivi u svojim stavovima.
Rade
Ns
Svi koji ucestvuju u saobracaju su ucesnici u istom
Narocito ako koriste kolovoz (zato se tako i zove )
Ako sam ja morao da polazem za voznju motornog vozila ( automobila i motorcikla ) i da poznajem pravila u saobracaju to treba da se odnosi i na ostale ucesnike koji koriste kolovoz
A pritom ja svake godine placam silne i sve vece pare za registraciju motornog vozila ovoj drzavi
To treba da se odnosi na sva vozila koja imaju motor ( zato se tako i zovu )
Koga briga da li cete kolegama smrdeti na 30 stepeni ( i ja smrdim kada izadjem iz Juga koji nema klimu )
Jako ste kao obzirni prema kolegama i prirodi ali kada nesto treba da se plati onda …
NS
Kvazimodo
Isto tako je poznato da uzgoj goveda proizvodi oko 40% ukupnog zagadjenja pa možda da prestanete da ispuštate gasove i tako delujete na to da vazduh i društvo postanu čistiji.
EU
Mi bi u EU? Pa mi prvo treba da uđemo u 20. vek!
Bicikl
Saša*
A što se tiče bahatosti i nervoze, grad je jednostavno pretrpan i infrastrukture nikako ne odgovaraju broju stanovnika.
Snob NS
Darko
Imam 45 godina, a bavljenje sportom sam batalio pre 10-tak godina, i iz te perspektive polutruta mogu da ti kažem sledeće: ako se posle 15-20 minuta lagane vožnje bicikla na 30+ oznojiš toliko da nisi za posao, nešto debelo nije u redu sa tvojim zdravljem. To važi za sve poput tebe, nije do bicikla nego ste ful trutovi.
Kokakole
lično se najviše bojim onih dostavljača. Voze kao bez glave. Neko je ovde pre određenog vremena napisao da voze kao da imaju beskonačno života(slatko sam se ismejao na konstataciju). Čak i njih mogu da razumem na neki način. Vijaju ljudi kintu. I još ih ovi iz tih firmi lože da što više urade, biće bonusa, ovo-ono. Električna bicikla(boli me uvo kako se kaže, ja kažem bicikla) koja lepo ide, gledanje u fon dok se voza i šibanje bez da se ikada pogleda koja je boja na semaforu. Može se i dijagonala spičiti na raskrsnici. Ono, ne šta da kažem... Bukvalno postoje ulice gde zalepim glavu za šoferku(nepreglednom mi da izađem kolima) da mogu da vidim da li ide neko na bicikli. I samo fijuuuu, prolete nešto sa torbom na leđima. Retko vozim kola i ne bih da nekog povredim istim.
A i da ne vozim retko.
Ivan P
21.09.2023 • 12:59
@vanja
Nece da priznaju da u prcvarnicama po stiropor kockama nemaju mesta za bicikl i tese se da su face. Isti ti koji se oblace po Second Hand-ovima jer im je roba kod kineza skupa. E da, a pune baterije na poslu."
A ti bi tacno crko da na svaki komentar ne popljujes novogradnju! Idi zivi u toj tvojoj nabijaci ako mozes. Ako ne mozes iseli se vec jednom iz ovog grada u neku zabit bez ljudi i interneta ako Boga milog znas!
A gde je
Steva
Ivan
21.09.2023 • 10:40
A biciklisti?
A jel moraju biciklisti sve to isto?
Da,da nego šta,a uskoro će i pešaci morati da nose kacige na glavama kada prolaze kroz grad u gusto naseljenom mestu,da se nebi sudarali sa glavama.Ovo je država koja mnogo brine o svojim građanima,i nismo mi kao tamo neki,mi smo lider u regionu breee.
Steva
Ivan
21.09.2023 • 10:40
A biciklisti?
A jel moraju biciklisti sve to isto?
Da,da nego šta,a uskoro će u pešaci morati da nose kacige na glavama kada brolaze kroz grad u gusto naseljenom mestu,da se nebi sudarali sa glavama.Ovo je država koja mnogo brine o svojim građanima,i nismo mi kao tamo neki,mi smo lider u regionu breee.
Rade74
Симеон
Друго: да се не лажемо сви врло добро знамо менталитет нашег народа и како се понашамо генерално у саобраћају, пешке, аутом, мотором, бициклом и др. тако да то мултиплицира аргументе да тротинет треба забранити, све док се прво не доведе јавни саобраћај у ред, дестимулише да свака шуша и из било ког разлога пали своје кршеве и прди по граду, да се у продавницу и код кинеза иде пешке, да у центар нема аутом, да камиони не смеју да крстаре густо насељеним улицама, да се у блоковима крећу само станари који живе ту, да доставна возила иду на струју и да не стају где им се ћефне итд итд.
programer
DachaNS
Isidora
Naravno, kao i uvek - većina će podržati represivne mere kada ih iste ne dotiču. Nemaju trotinet, a komšiji neka crkne krava. Klasična seljačka zloba.
Perina zena
Je li to 10K ili 3x10K ? Ili neka nagrada ?
234
"Saobraćajna policija je počela s kažnjavanjem pesaka bez propisno zakopcane ludacke kosulje."
Dusan
CItalac
Novosadjanin
Rade
Aleksej
Hehehehehe :D
Kamiondžija
Vule
JA
21.09.2023 • 11:24
Obavezna kaciga ce bas resiti problem bahatosti! Pa da li ste vi normalni? Naravno da ima bahatih vozaca trotineta, ali ima i bahatih biciklista, vozaca automobila i pesaka... Trotineti za razliku od kola idu na struju (ocigledno ljudi nisu obavesteni dovoljno, a prosipaju pamet). Znaci, ne zagadjuju okolinu, ne prave guzvu u saobracaju, parkinzima i tako dalje. Ajmo svi u kola pa u kolone na semaforima i raskrsnicama. Tako i treba sa ovcama!"
Promasili ste temu. Ovde je rec o bahatim voznjama dvotockasa a ne o zagadjenju okoline.
U nekim zemljama EU su elektricni trotineti zabranjeni. I nema ih u saobracaju. Tako bi ih trebalo i kod nas zabraniti jer za razliku od EU kod nas je i saobracajna kultura ravna nuli.
G pen
Nece da priznaju da u prcvarnicama po stiropor kockama nemaju mesta za bicikl i tese se da su face. Isti ti koji se oblace po Second Hand-ovima jer im je roba kod kineza skupa. E da, a pune baterije na poslu.
Куп је битан
/
bio je ovde jedan komentator koji je odvalio kako se posle voznja bicikla na poslu istusira i onda udje u kancelariju.
verovatno ponese i patkicu, kapu, beli penjoar i papuce sa gombom
Saša
TAKO DA, LJUDI NE LUPETAJTE O ZAGAĐENJU KADA POJMA NEMATE.
VOZAČI TROTINETA SU ZLO KOJE UGROŽAVA PEŠAKE. Ne treba im naplaćivati za kacigu 10.000 dinara, već 20.000 dinara za divljanje po trotoaru i biciklističkoj stazi....
nemanja vulic
naime mladi ljudi sa malom decom prolaze kroz centar grada gde ti isti biciklisti trotineti dostava prolazi na 20 cm od te dece vidim i te iz dostave da piju pivo i pitanje dali je neko od njih [od dejstvom psihoaktivnih supstanci da se ra zumemo taj el bicikl trotinet razvija veliku brzinu apelujem na vlast da donesu zakon o tome jer se to polako pretvara u bahatost tih vozaca biciklova trotineta samo bezbednost da se deca normalno krecu i igraju u gradu
Novosadjanin
pseći lavež
posmatrač
pera
Aleksej
:/
"Konačno!
Inače, voleo bih da mi poklonici e-trotineta objasne šta ih privlači kod ovog čudevenija. Stojiš, dakle nema fizičke aktivnosti, a krećeš se sporije od motorcikla. Potpuno beskoristan hibrid bicikle i motora. Ili hodaj ili vozi motor/kola; e-trotinetom ništa ne postižeš. Osim snoberaja."
>>>>>>>>>>>>>>>>
Postizes to da si na posao dosao kao biciklom, a nisi se oznojio kada je napolju 30+ stepeni.
Ne ocekujem da osoba koja je uopste postavila ovo pitanje razume ovo objasnjenje, ali eto objasnjenja svejedno.
Zelim Vam prijatan dan.
AltF4
Širom Evrope gradovi preusmeravaju saobraćaj van centra, pošumljavaju urbane centre da bi smanjili toplotu i zagađenje vazduha, pospešuju raznim projektima vožnje trotinetom i biciklom. A šta oni znaju zar ne? Mi uvek znamo najbolje!
Bojana
P
Vladimir
Gradimir
Robi
B
Kvazimodo
Treba biti kolegijalan i poštedeti kolege i koleginice tog zadovoljstva.
Isto tako obzirom na trend koji je dopustila “vlast” da se grade zgrade bez biciklane, šupe i parkinga postiže se to da trotinet može lako da se sklopi i donese kući ili čak unese i u voz ili spakuje u gepek taksija kada padne kiša.
To što Vama nešto nema smisla ne znači da nekome drugom isto nema.
Комша
21.09.2023 • 10:14
Državo, SMASH. Samo napred sa provođenjem Zakona, svi na dva točka moraju nositi odgovarajuću zaštitnu opremu.
У земљама где је бициклизам у градовима препознат као еколошки и бржи вид кретања од моторних возила не постоји закон да мора да се носи кацига нити прслук. Али тамо колима не дивљају као код нас. Тамо не газе децу на пешачким прелазима. Не возе 150 по граду.
Mila
Kljaić
Детелинара
Vlada
Kvazimodo
Malo je “suludo” da deo ZOBS-a koji reguliše ovo pitanje piše neko sa 70 godina bez iskustva vožnje trotineta ili bicikla.
Ok je da bude regulisano ali na takav način da bude održivo i da popularizuje trotinet i bicikl a ne da deluje tako da svi parkiraju dvotočkaše i sednu u automobile.
Kao što vozači i pešaci vide trotinete kao “napasti” koje samo jure tako i vozači trotineta vide vozače i pešake kao bahate lovce na vozače trotineta.
Poenta je u medjusobnom razumevanju i uvažavanju a ne u egocentičnoj vožnji i trci sa svim drugim učesnicima u saobraćaju.
Bojana
Bojana
igor_t
Dzaba se lozite kako ce sada da se sve magicno popravi, problem su ljudi a ne zakoni koji se donose ili postuju.
Neo NSovac
I na kraju,uglavnom IT sektor vozi skuter jer to je “mindset” pa i spram plata im je to mizerno.
Treba da se poveca kaznena suma pa da vidis kako ce se postovati zakon jer e skuter je problem u saobracaju ko ne zna da primeni propisanu putanju i njegovu upotrebu.
Zebra
Ono sto bi ja voleo je da najzad počne kažnjavanje za bacanje smeće. Ko baci smeće na ulici kazna 50€, ko baci smeće u parku ili zelenoj površini, kazna 200€. Ko ostavi sranje od svog psa 300€. Kamere staviti na svakom ćošku kao i ove vesretne komunalce.
šolajka
Davor
Dule
Dejan
Venja
Tića
DaxNS
Svi vi koji se radujete merama uvedenim za trotinete, koje btw stvarno ne znam kako ce ista promeniti, mogu da kazem da cete sada imati jos jednog vozaca koji auta od 5m koji voli da vozi sporije i koji vise nece voziti trotinet, a sigurno nisam jedini, pa da vidim kako ce vam biti sa jos vecim guzvama u saobracaju.
Srdacan pozdrav!
Pedja
Milenko
Ivan
Joca
Apsurdno je nekog kazniti sa 10k zato što nema kacigu, a sa druge strane kumovi rade šta hoće, gaze koga hoće, pijani / drogirani i slično.
Monte Kristo
NovosadjaninX
Pravna drzava: Izda kaznu za nepostovanje zakona.
Progresivni trotinetisti levicari: A sto ne kaznjavate nekog drugog? Grrrrr!
Gorm
Hm...
Okvaldo
Sasa
Dušan Savić
Svaki zakon mora da se poštuje od strane svih.
Pričate o EU i o Zapadu kako je sve fino čisto. A kada ste u Srbiji onda samo bahato i kršimo sve živo.
Ne kreni od sebe i kreni da poštuješ sve zakone.
Ovde nastaje problem jer bahati i bezobrazni ne poštuju zakone. Ili se selektivno primenjuju.
Kada bi bio zakod da političari,javni službenici i njihova deca imaju duplo veće kazne svi bi bili mirni kao bubice.
Ne meni dođe komšija i pravi žurku do 3 ujutro svaki dan. A u Nemačkoj kako kaže svi lepo sve poštuju....
Musaši
Vanja
Inače, voleo bih da mi poklonici e-trotineta objasne šta ih privlači kod ovog čudevenija. Stojiš, dakle nema fizičke aktivnosti, a krećeš se sporije od motorcikla. Potpuno beskoristan hibrid bicikle i motora. Ili hodaj ili vozi motor/kola; e-trotinetom ništa ne postižeš. Osim snoberaja.
Sabahudin
@002211
lol
Treba napraviti kampanju po medijima da se ljudi upute u pravila ponasanja u saobracaju, i za pesake i bicikliste i ostala vozila.
Ovde je normalno da bicikl juri pesackom stazon u punoj brzini i da ocekuje da ljudi skacu na zelenu povrsinu pored da im se pomere, da pesaci guraju kolica po biciklistickoj stazi, da se auto parkira po sred pesacke ili biciklisticke staze, da vozis i pricas preko telefona...
Kaznjavati sve redom i bez pardona, puniti kase dok masa ne nauci da je u medjusobno postovanja u svacijem interesu.
Mile
Lala iz Banata
Sava
Nemanja
Ana
Bubica
/
Uh
21.09.2023 • 09:08
Mora neki red konacno da se uvede, politiku po strani.
Možda da pocnu da se kontrolišu krntije koje su ‘prosle’ registraciju? A o tome da se poostre kriterijumi te registracije da i ne pričamo
Mile
Bojan
Velika nepravda :)
002211
Servia
B
Veliki
Mare
Svaki drugi vozač automobila telefonira, kucka poruke ili pravi live stream-ove dok vozi, ali to što neko nije zakopčao kacigu je izgleda najopasnije za sve ostale učesnike saobraćaja. A koliko ih je već u 8 ujutru za volanom sa popijenom jednom-dve.
Da se razumemo, stava sam da treba i vozači trotinta i bicikala da nose kacige, ali ovo nema smisla.
Bane
Mozda malo vise da se policija pozabavi i tim zakonskim prekrsajima tj. krivicnim delima.
sat
Toyo
Novosacki gari
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H