Turbo kružna raskrsnica u Novom Sadu puštena je u rad pre nešto više od pola godine, ali je na način regulisanja biciklističkog saobraćaja bilo već nekoliko žalbi.
Ja prvi put stao na znak, a kola stoje. Od tada silazim sa bicikla i guram peške, nema problema svi stoje. Treba ukinuti CRVENI put i ostaviti stazu za pešake.
Inače, nije problem u poštovanju zakona, ako je trougao tu, treba da se poštuje i tu nema rasprave. Problem je što kad biciklista naiđe tu biciklom i ispoštuje znak redovno staju automobili koji ne vide da je biciklistima tu postavljen znak po kome nemaju prvenstvo prolaza, pa nastane gužva...
Da se jasno istakne da moraju sići na pešačkom da nose kacigu i prsluk da poštuju pešake . Ovi wolt i glovo su na e bike brži od skuteta , proleću dijagonalno prekp raskrsnica kroz crveno a policija ne kažnjava. Kad bi normalno koliko automobila toliko i biciklista iskontrolisanih
@Cosa
Kao prvo, uopšte ne znam odakle potiče ta sumanuta ideja: ko je svima vama klovnovima rekao da se prelazak biciklističke staze preko pešačkog prelaza gleda kao "ukrštanje dva puta", kada na SVIM biciklističkim prelazima u Novom Sadu osim ovog jednog biciklisti imaju prednost?
Kao drugo, kada bi se kojim slučajem ta somnambulna ideja sutra uvela, po kojoj bi logici biciklistička staza na BULEVARU imala prednost nad vozilima u običnoj ulici?
Ali dobro, na osnovu tvog komentara o hitnoj je jasno da su ova pitanja daleko iznad tvog mentalnog kapaciteta i da je samo pitanje dana kad ćeš se zakucati u ambulantna kola pod rotacijom jer misliš da tu važi prednost prioritetnog puta.
Bez da ulazimo u dalju raspravu, ovo je klasična situacija raskrsnice dva puta, jednog za kretanje motornih vozila i drugog za kretanje biciklova i logučno je da njihovo ukrštanje bude uređeno saobraćajnim znakom. Ne znam samo odakle , iz kog pravnog izvora crpite mišljenje da put kojim se kreću biciklisti treba da bude put sa prvenstvom prolaza, pogotovo jer na konkretnom mestu biciklisti vrše skretanje. To je klasična raskrsnica dva puta koja je uređena saobraćajnim znakom (postujte propise), po vama ispada da ceo svet treba da stane, jer ide biciklista, pazi molim te. I hitna treba da stane, biciklisti se zuri i ne sme da stane na raskrsnici
U Osijeku su prvo na svim prelazima prednost imali biciklisti. No nakon nekoliko smrtnih slučajeva i teških povreda biciklista, na gotovo svim prelazima biciklisti su dobili znak STOP. Zašto? Zato što su biciklisti daleko brži od pješaka, a mnogi voze toliko brzo da ih vozači jednostavno ne stignu na vrijeme uočiti kad se približavaju prelazu. Znak STOP ih barem natjera da malo uspore. I sam sam i vozač i biciklista. Unatoč tom znaku STOP većina vozača obično stane i propusti biciklistu. Ja kao vozač uvijek stanem i propustim biciklistu.
Ne moram da nađem ništa, samo postavljanje ovog znaka je dokaz da bez njega važi suprotno. Sa druge strane, mnogo je smešno da se pozivaš na Zakon a misliš da je vozač dužan da se zaustavi tek ako neko zakorači na prelaz, iako član 99. jasno utvrđuje obavezu vozača "da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili POKAZUJE NAMERU da će stupiti na pešački prelaz."
@Biciklista
Tako je, samo napred, gazi pešake. Ne znam odakle Vam pravo za takvo ponašanje. Vidiš ja kada nisam sa decom, baš namerno metiljavim, a vozač na biciklu čik neka ne prikoči, a slobodno može da trubi, zvoni, urla. Uglavnom bude ispraćen lepim rečima okolnih prolaznika jer je svima jasno ko ima pravo prvenstva prolaza.
Pročitaš pažljivo zakon pa onda pišeš. Vozači bicikla su dužni da se ponašaju u skladu sa članom 32 , a on između ostalog kaže:
"Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu (uključivanje u saobraćaj, promenu saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje, vožnja unazad, isključenje iz saobraćaja, zaustavljanje, parkiranje i dr.) pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način."
Nađi mi molim te gde to piše da biciklisti na svakom prelazu imaju prednost?
Vidim da mnogi govore da biciklisti trebaju sici sa bicikla, ali ovo je izuzetno jasno obelezeno kao biciklisticki prelaz, sto bi bez znaka znacilo da biciklista ima prednost, a ovako se dovodi u zabludum, sto i ovde kazu je posebno problem mladjima. Nije trebalo uopste biti oznacavano kao biciklisticki prelaz, ako biciklisti ovako nakaradno nemaju pravo prvenstva.
Biciklisti imaju prednost na SVAKOM prelazu preko kojeg vodi biciklistička staza, što je i razlog zašto su to pokušali ovde da ukinu. A ova tvoja ideja da vozači moraju da stanu TEK kada neko stane na prelaz pokazuje koliko je manijaka među nama koji se u saobraćaju rukovode sećanjima na vaspitačicina uputstva iz detinjstva a ne propisima i zašto se toliko često dešava da nekog zgazite na prelazu.
Ne znam za "Njemačku", ali u Nemačkoj deca iznad 8 godina voze po biciklističkim stazama. Zašto vam je toliko teško da barem u nekoj zemlji u koju dođete naučite saobraćajna pravila?
@Darko drago mi je da ste poslušali i krenuli sa čitanjem ZOBS.
Ali mora to malo pažljivije. Nadam se da sada razumete razliku između pešaka, vozača bicikla, vozača lakog električnog vozila.
Takođe pogledajte razliku između pešačkog prelaza, i prelaza pešačko biciklističe staze.
A za gradski prevoz slažem se, kamo sreće da ga više koristimo, tako je u svakom civilizovanom svetu. Ja se trudim, a nadam se i Vi.
Taj kruźni tok je napravljen isključivo da bi nam sto metara dalje uvalili semafor kod promenade, jer se iz trźnog centra nije moglo skretati prema fakultetima! Zbog tog trźnog centra se kanalizacija puni podzemnom vodom, ceo kvart zato sleźe, zgrade su krenule da nam pucaju, a bazen na spensu popravljaju svakih par meseci! Da ne govorimo da je na tom mestu trebao da bude sportski centar sa mnogo zelenila, a mi smo dobili objekat koji izgleda kao hipertrofisana kutija za cipele!
Dok nisam procitao ovu vest nisam ni znao da na tom mestu biciklisti nemaju prednost zajedno sa pesacima, jer se to nigde drugo kod nas ne koristi. Usput, nikako mi nije jasno ovoliko nepodnosenje ljudi koji voze bicikl ili trotinet, izgleda previse smetamo ovima sto vole gas.
Kad ce Novosadjani i svi ostali nauciti, da iz srednje trake nemozes preseci nikoga u vanjskoj da on kruzi 10 puta okolo !!! To svaki dan na Bulevaru Evrope rade kod Lidla i misle da su 2 trake za izlaz. NE samo 1 desna je za izlaz sve ostale koji nastavljaju voznju u kruznom toku trebas da propustis da prodje bez obzira kako se je postavio pre kruznog toka. Ima plavi znak, ponavljam plavi koji pokazuje da se prestrojimo pre kruznog toka ali on nije obavezan nego je samo predlozen jer je plave boje. Kad neko iz V. Maslese izlazi ima punu crtu i nemoze se pravilno prestrojiti i da hoce. Idemo dalje svaki dan ama bas svaki dan hiljade njih izlazi paralelno prema Lidlu i sece put ovom na vanjskoj traci bez obzira sto on nastavlja ili se nije prestrojio na ulazu. 40 godina ima kako smo imali kruzni tok u Puli na ulazu u grad sa 6 izlaznih ulica i 3 trake pa nikad problemi.
Prva stvar: Da li se na bicikslitu odnosi znak, ako mu je znak postavljen sa leve, a ne sa desne strane? Ako dolazite iz smera Merkatora prema Fakultetima, znak je biciklisti sa leve strane.
Druga stvar: Šta raditi kada u prvoj traci nema automobila, biciklista krene, ali u drugoj traci nailazi automobil?
Biciklista onda treba da čeka na ostrvu između tih traka?
Meni se čini da uopšte po planu nije bilo planirano da automobili imaju prednost. Par dana su pustili saobraćaj, videli su da tu postoji kočenje automobila zbog biciklista i onda da bi što bolje funkcionisao turbo kružni tok, postavili su znak. Koji je nespretno postavljen.
Opusteno ako dodje do nezogde vi biciklisti samo recite "nasa biciklisticka inicijativa nije blagonaklono reagovala na ovo i 021 je napisao jos jedan pro-biciklisticki clanak u kome se navodi da smo mi ugrozeni". Irelevantne stvari kao sto su saobracajni znaci samo izignorisite, dragi ucesnici u saobracaju biciklisti.
Član 92v ZOBS-a: "prilikom prelaženja kolovoza, vozač ne sme da vozi lako električno vozilo, osim na prelazu biciklističke staze, odnosno pešačko-biciklističke staze preko kolovoza."
Znači ne samo da je biciklima dozvoljen prelazak biciklističkom stazom preko kolovoza, nego je to izričito dozvoljeno i električnim biciklima. Ali dobro, zeznuto je kad pokušaš da tumačiš zakon a ne razumeš ništa kompleksnije od prosto-proširenih rečenica. Preporučujem ti gradski prvoz, to ne zamara mozak.
Molim te, prosvetli nas na kom prelazu konkretno?Vozači moraju da stanu kad neko kroči na prelaz, a pesak i biciklista moraju da utvrde da mogu bezbedno da predju put pa tek onda da započnu prelaženje. Ovde imas glavni put gde idu motorna vozila i sporednu biciklističku stazu, koja seče glavni put i saobraćajni znak. Problem je očigledno znak, jer on navodi da biciklisti pogledaju levo desno, pre nego kroče na put sto je sasvim i logicno. Sutra kad bude biciklisticka staza isla preko auto puta dajte prednost biciklistima, vozila se lakse zaustave nego biciklisti...
Izvini molim te sto su vam uskratili prevenstvo na tom JEDNOM prelazu i sada nemate prvenstvo na SVIM prelazima.
Mentalnih problema ocigledno imaju ljudi kojima toliko smeta uskracivanje prvenstva prolaza na JEDNOM prelazu u gradu.
Meni samo nije jasno kako to remeti vas zivot u ovom gradu, evo ziv nisam
Pravno gledano, biciklista ne mora da zna šta taj znak znači, tako da je oslobođen odgovornosti. Vozač ima i PSP i lekarsko, tako je samo on kriv. Raskrsnica je obeležena protivno odredbama ZOBS-a i to treba korigovati pre nego neko nastrada.
Još jedan katastrofalan propust službi socijalnog staranja. Osobama kojima se priviđaju bicikli koji idu 50 km na sat nipošto ne bi smelo da se poveri podizanje dece.
Osim ovog jednog suludog rešenja, biciklisti imaju prednost na SVIM prelazima sa biciklističkom stazom u gradu kojih ima nekoliko stotina. Kome to nije jasno ne samo da nije kompetentan da ima dozvolu za motorno vozilo, nego očigledno ima i ozbiljne mentalne probleme.
Smesni ste kao Medrano, pa jel toliko tesko prikociti na tom vasem biciklu ili ste navikli da izlecete na prelaze kao da sve treba da stane kada se vi pojavite?
Takođe jel toliko tesko prikociti u autu i propustiti pesaka ili biciklistu?
I da li je bas toliko pesacima tesko zastati na 5 sekundi da prođe neki auto ili ce biti kraj sveta ako to uradite (u velikoj vecini slucajeva sa sve telefonama na usima)?
Gospodo sugrađani, nekada je ovo bio lep grad, nismo imali kruzne tokove nisu bili svemocni zakoni o saobracaju, nismo imali toliko pesaka i biciklista oborenih na pesackim prelazima ali smo bili ljudi kojih je sve manje u ovom gradu.
Da li pesaci imaju prvenstvo u zoni pesackog prelaza u odnosu na bicikliste? Zasto nema policajcaa u Zmaj Jovinoj? Danas je jedan biciklista projurio u punoj brzini pesackom zonom.
Po starom dobrom običaju, komentatori na 021 se na svakoj vesti koja se tiče biciklističkog saobraćaja ubiše da napljuju svakog ko je ikada okrenuo pedalu, kao da su biciklisti apsolutno najveća pošast i najgrđi problem ovog grada, a ne to što se saobraćajna politika i infrastruktura umesto čoveku i građaninu klanjaju samo njegovom veličanstvu automobilu. A posle se pitajte zašto nigde ne može da se priđe, parkira, zašto sve smrdi i zašto se leti kuvamo na 50° jer su parkovi postali parkinzi. Da malo više idete na dve noge ili dva točka a manje lajete, Novi Sad bi bio banja.
Za one koji pominju Holandiju, a i za ostale.
Tacno je da u vecini kruznih raskrsnica biciklisti imaju prednost, ali se vec razmatra da se prednost oduzme.
Sa porastom broja biciklista koji koriste elektricni bicikl raste i broj nesreca.
Kada je guzva, usporen saobracaj, vozac koji izlazi iz kruzne raskrsnice ne moze da vidi biciklistu koji se priblizava velikom brzinom i ulazi u mrtav ugao.
Na severu Holandije, gde biciklisti nemaju prednost, mnogo je manji broj nesreca nego u ostalim delovima zemlje.
Ovaj prelaz u NS-u je udaljen od raskrsnice. Na slicnim prelazima u Holandiji biciklisti nemaju prednost.
Kad se vec pozivamo na Holandiju, niko ne kaze da je biciklista duzan
da blagovremeno rukom naznaci promenu pravca kretanja. Ukoliko to ne uradi, vozac motornog vozila nije duzan da ga propusti na prelazu.
Uvesti obavezno polaganje PSP za bicikliste i resen problem. Ko ne zna znakove ne može da učestvuje u saobraćaju! Samo kazne mogu naučiti ljude da poštuju zakon ali moraju da važe za sve bez obzira na stranku, tate i familiju! Drakonske kazne = manje bahatih vozača, biciklista i pešaka = manje stradalih u saobraćaju!
@ Darko član 7 stav 24 ZOBS kaže:
"pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza".
Ukoliko je po Vama pešak isto što i učesnik u saobraćaju na biciklu onda je to već neki drugi problem.
Topao savet, pročitajte ZOBS, jer nepoznavanjem osnovnih propisa predstavljate opasnost po sebe i druge u saobraćaju.
Ljudi krse pravila, pa bilo na biciklu, bilo u kolima, bilo peske, bilo na trotinetu. Da vozite kamione svi ispod bi vam smetali. Pogledajte samo koliko i kakvih komentara, dajte neki clanak o agresiji u saobracaju, trubljenju jedni drugima ako u sekundi neko ne krene na zeleno, o divljackoj voznji. Narod postaje stoka i uporno misli ja sam najjaci najbolji. Ceo svet bi bio bolji kae bi nestao biciklizam iz saobracaja. Jeste realni
Ahtez
23.01.2024 • 19:10
U svetu deca ne voze bicikle u saobracaju.Sa odredjenim brojem napunjenih godina, polaze se poznavanje saobracajnih propisa i dobija se potvrda za voznju bicikla u saobracaju.
U kom to ‘svetu’??? Daj jednu zemlju tog ‘sveta’ (Rusija se ne broji, mora biti civilizacija )
Osnovno pravilo je da i pešak i biciklista smeju da predju put na kom saobracaju motorna vozila, je kad utvrde da mogu bezbedno to da ucine. Dati prednost biciklistima na putu koji sece put motornim vozilima je ravno ubistvu bicikliste. Osnovno pravilo koje se uči od malih nogu je da prvo pogledaš levo pa desno pa kad nema nikog pređeš put.
To je ekstra i vrt kružni tok. Jer su udaljili pešake i bicikliste od njega.
Za razliku od onog na limanu cara lazara i bul evrope. Gde pešaci i biciklisti uspore saobraćaj maksimalno.
@Darko nema potrebe za ljutnjom i vređanjem, samo pročitajte zakon o bezbednosti saboraćaja na putevima i koji obavezu biciklisti imaju prilikom prelaska ulice preko pešačkog prelaza.
Malo edukacije neće škoditi.
ko ode na youtube i google, lako može naći primedbe holanđana na taj kružni tok u gronigenu i još neke kružne tokove gde su opštine naknadno menjale prioritete... kao što bi trebalo da urade i u ovom slučaju. holanđani jesu daleko odmakli, ali i kod njih ima propusta. ovde to nisu propusti, ovde je prisutna svesna namera da se ubrzaju automobili i to je sve lepo i krasno dok se zbog toga pola grada ne pretvori u magistralu po kojoj se vozi 70 i gde kada neko hoće da pređe ulicu počinje igrica preživljavanja. o razmaženima koji su iznad pravila ne morate da trošite reči, nisu onaj nesretnik na naplatnoj rampi i "pinkijev" sin ubili nekoga vozeći bicikl ili rolere!
Novosadjani. Jezivi ste. Rodjen sam ovde ali kao da nisam. Vozim i bicikl i auto i pesak sam. Na pamet mi ne bi palo da trazim neku izmisljenu prednost za bicikliste a bogami mi nije tesko i da preguram bajs preko prelaza, ako ne postoji odvojen deo za bicikle (podsetite se malo pravila).
Svakodnevno prelazim put na tom prelazu, kao pešak i kao biciklista. Iako sebe smatram pažljivim učesnikom u saobraćaju (vozač sam 35 godina), sve do ovog članka i fotografije uz njega, nisam primetio da postoje ti znaci. Ovo verovatno ima veze sa tim što je ovaj prelaz zahteva da se pažnja obrati na vozila koja dolaze iz četiri različite kolovozne trake, u oba smera.
Šta mislite, kolika je šansa da neko dete ili tinejdžer biciklista uoči taj znak tamo negde na travnjaku, da shvati da je namenjen biciklistima i da znači da na ovom obeleženom prelazu, za razliku od pešaka pored njih, biciklisti nemaju prednost?
U svetu deca ne voze bicikle u saobracaju.Sa odredjenim brojem napunjenih godina, polaze se poznavanje saobracajnih propisa i dobija se potvrda za voznju bicikla u saobracaju.
U prethodnim komentarima me je neko preduhitrio sa onim prelazom preko keja kad se ide na strand. Zasto tu ne postoji pesacki prelaz da ne strepimo svaki put da ce nas neki biciklista a ima ih takvih da bas tuda “nagare” kao da zele da se pokazu. Nikad mi nece biti jasno da ne misle na nikog sem na sebe. Da je pri toj brzini 40-50km/h pokupio moje dete koje mi se otrglo iz ruku verovatno bi ga ubio na licu mesta, srecom stigao sam u poslednji cas. Zasto se ceka da neko pogine?!?
Ne postoji nikakav racionalan razlog, a ako je nekom potrebna edukacija onda su to nesrećnici poput tebe koji izmišljaju "propise" poput guranja bicikla preko prelaza.
Tu je bio semafor i nikada nije bilo udesa, a sad svaki drugi dan neko asfaltiran. Ma važno da su zeme strpale pare u džep, a semofori će se vratiti kad neko pogine.
Решење је можда у складу са законским прописима али је потпуно сулудо. Већ ако замислимо ситуацију да се у истом тренутку на раскрсници налазе пешак, бициклиста и аутомобил јасно је да се ради у јаком незнању и неразмишљању. Наиме, у описаној ситуацији, према закону и постављеном саобраћајном знаку, возач аутомобила би морао да стане да пропусти пешака, али би бициклиста такође морао да стане да пропусти аутомобил, односно да сачека да пешак пређе прелаз, па да пропусти аутомобил и онда пређе раскрсницу бициклом. Ко је то смислио, џаба му диплома.
Da li bicklisti propuštsju pešake? Npr bici staza na keju koja se ukršta sa usponom za pešake kod Štranda, vodovoda itd.
Odgovor velikim NE.
Da li bicklisti prilikom prelaska pešačkog prelaza siđu sa bicikla i guraju bicikl?
Odgovor velikim NE.
Da li biciklisti voze trotoarom i zvone pešacima da im se sklanjaju?
Odgovor velikim DA
I mogli bismo tako redom da nabrajamo bahatost biciklista u saobraćaju.
Ispada da biste samo vi, biciklisti da budete privilegovani, da vam se svi sklanjaju, da vas propuštaju.
Ovde očigledno ima razlog zašto stoji trougao, pokušajte da zaključite zašto, ili prosto prihvatite da je takvo pravilo u saobraćaju.
Malo edukacije nije naodmet.
Dosta vise sa biciklistima i njihovim umisljenim prioritetima, postaju nepodnosljivi .Isto je i sa komentarima i zahtevima njihovog udruzenja, prevazilaze granice zdravog razuma. U gradskom saobracaju ucestvuju vozaci automobila,autobusa,kombija,kamiona,motora ,postoje i pesaci .Niste ni jedini ,ni najvazniji,ali ste zato generalno najbezobrazniji i najdrskiji po zahtevima,vreme je da se malo primirite i ponasate urbano i kulturno.
Пројектант је неспособан и зато је примеио тако глупо решење. То је бициклистички прелаз, а не укрштање две улице па је троугао ту потпуно сулудо постављен.
I sa jednima, i sa drugima. Koji to tačno član ZOBS daje prednost biciklistima na prelazu? Govorim o novom, važećem zakonu, ne o nekim "opštim poznatim pravilima"... A nepoznavanje zakona ne abolira od odgovornosti...
Ako se kola zaustavljaju da bi propusili pesake, bicikliste… onda ne bi bio turbo kruzni tok, vec samo kruzni tok. Biciklisti malo tolerancije u saobracaju tj svi ucesnici !
Niste u pravu gospodo biciklisti,u jednoj Holandiji,koja je prepuna biciklista imaju raskrsnice gde biciklisti imaju prednost u odnosu na ostale ucesnike u saobracaju,ali i raskrsnice gde biciklista ima trougao i propusta automobil. Iskusio sam isto na licnom primeru u Groningenu,gde na izlazu iz kruznog toka (turbo da dodam) stajem biciklisti,a on mlatara rukama kao blesav da ja prolazim i pokazuje mi da on ima trougao. Posle sam isto primetio i na drugim raskrsnicama. Ali ne, kod nas je najlakse osuti paljbu po vozacima,a biciklisti se nepridrzavaju osnovnih pravila saobracaja. Voze kontra smerom u jednosmernim ulicama,nepokazuju promenu pravca kretanja rukom, obilaze sa desne strane dostavna vozila, voze po sredini ulice, nemaju svetlosnu signalizaciju,itd itd. Kod konkretnog turbo kruznog toka,glupost je samo sto su stavili pesacki u fruskogorskoj odmah po izlazu iz istog,a potom ima sledeci pesacki na 30m kod skretanja za kampus. Glupost na kub!
Pa nek nauce saobraćajne znakove ako već učestvuju u saobraćaju. Zamisli neko ne zna sta je obrnuti trougao. Ali zato zna da ima prvenstvo pa se onda bez usporavanja sjuri preko pesackog. Zamisli biciklista "mora da uspori i ceka da prodje auto". Ovi vrlo "tolerantni" likovi iz bic.inicijative nikako da shvate da to sto imaju prednost im nista ne znaci kad ih skrsi neki auto i ugipsari ih u najboljem slučaju.
tekst ke predug... alo ucesnici u saobracaju dzabe vam svi propisi ako vas udari jaci od vas vi polomljeni njemu kazna jel to nekoga cini zadovoljnim?
Cuvas sam sebe i kada su propisi na tvojoj strani... preko pesackog se pazi i kada ti je zeleno.. A PRAVILO JE I DA SE BICIKL GURA PREKO PESACKOG PRELAZA ! Kao pesak, biciklista i vozac automobila iz ugla ovog zadnjeg mogu da kazem da i kada prilazim pesackom i osmatram da li mogu da prodjem gledam par metara levo desno biciklista za 2 sekunde predje 15 m i pojavi se ispred mene sav besan sto ga nisam video.... guraj bato preko zebre guraj
Део бициклиста је одлучио да не жели да поштује саобраћајну сигнализацију зато што „нису тако навикли” и сада траже да се мењају правила зато што су „господа”, ето тако, умислила да имају универзално право првенства пролаза у граду?
Какво саможиво и крајње безобзирно понашање....
Једини гори од њих биће ови из Градске управе уколико усвоје овај бесмислени и неосновани захтев.
Развијеност бициклистичке инфраструктуре у граду очигледно је обрнуто сразмерна степену саобраћајне културе међу бициклистима.
Zamislite biciklistu koji velikom brzinom ulece u pesacki prelaz jer on eto ima prednost, jos gore ako roditelj posavetuje dete kako ima prednost u saobracaju. Neka svi lepo sidju s bicikla pa se u tom slucaju tretiraju kao pesaci, ili neka budu oprezni. To iznosim kao vozac i bicikla.
Svaki dan prelazim preko pomenutog prelaza. Uvek jsti problem, stojim ja stoje vozači, pa onda krenemo istovremeno pa opet zakočimo. Napravili ste haos gde god ste mogli
Na ovakve situacije sam nailazio više puta u svetu.
Nek se malo biciklisti obrazuju, a ne da misle da svuda imaju prvenstvo. Pa pola njih ne zna kada mogu biciklom preko pešačkog, a kada moraju da sidju sa bicikle itd.
Potpuno su to loše uradili, to je jedino takvo mesto u gradu, koliko znam, svi se zbunjuju. Kako im samo to moglo pasti na pamet, direktno ugrožavanje sigurnosti.
Da li je neko primetio da više skoro nijedna lampica u kružnom toku ne radi. Kako je to moguće? Gde je garancija od dve godine? Zašto niko o ovome ne vodi računa? Zašto kružni tok posle kiše bude poplavljen i šta će se uraditi povodom toga? Čiji je to propust?
Ovi sa biciklovima i dalje misle da su kraljevi trotoara,drumova,na kraju avioni nece smeti da polecu dok se oni ne provozaju po pisti. Drugovi biciklisti,ko ste vi i koje kvalifikacije da dovodite u pitanje izenjersku odluku? Uz to,ko god i kakav god je postavio znak ima da ga postujete. To sto ste vi navikli da bezobrazno,bez gledanja,bez uverenja da bezbedno mozete da izvrsite radnju prelaska,presecanja,zaobilazenja raskrsnice i bilo cega to je vas problem bahatosti. To vazi i za pesake. NEMATE pravo uvek da izlecete tek tako nabtrotoar niti cu vas pustiti,morate da se dozovete pameti i bezbednosti.
Znači, ako nas obaveste, mogu da uvedu i semafor na kom se ide na crveno a mora stati na zeleno? Zako jasno kaže da biciklista na bicikklističkoj stazi koja je u sklopu pešačkog prelaza ima prednost. Šta da na vozačkom ispitu zaokruže polaznici? Zar se kod nas sve može tumačiti?
učestvujem u saobraćaju i kao pešak, biciklista i vozač. i neće mi biti jasna isključiva podela na ove kategorije. to je saobraćajna kultura. kad ste na biciklu vodite računa kad prelazite put, bez obzira imali ili ne prednost. dobro se uverite da ga možete bezbedno preći. jer vas u suprotnom neće spasiti nikakvi semafori, saobraćajni znaci itd itd itd.
Verujte da vecina biciklista ni ne zna da nema prvenstvo kad je traka ofarbana u crveno. Na bulevaru gaze pešake na crvenoj traci kada se bici-staza ukršta sa pešačkim prelazom, redovno.
Zašto ta organizacija razmacenih biciklista ne ući svoje clanove da pešaci imaju prednost inda oni moraju da stanu kada pesak prelazi preko biciklističke staze i da bicikli ne možeš da ostaviš gde ti padne na pamet na sred pešačke staze samo zato sto si biciklista
Taj pesacki je svakako preblizu kruznog toka. Par automobila koji se zaustave da propuste pesake i popuni se prostor od kruznog toka do pesackog. Druga vozila koja bi iz kruznog toka da se iskljuce u Fruskogorsku zato zastaju u kruznom toku i blokiraju ga. A svega 50ak metara nize niz Fruskogorsku, postoji jos jedan pesacki prelaz (kod apoteke). Njega je trebalo srediti i onda ne bi bilo ovog problema. Ovako imamo dva pesacka na blizu. Saobracaj se duplo usporava, kruzni tok se zaustavlja…. Jako pametno smisljeno iz fotelje, bez uvida u realno stanje i potrebe.
Jos jedna stvar. Nije predvidjeno da se kruznim tokom iz Fruskogorske vratite u Fruskogorsku. Dan posle otvaranja kruznog toka su najavili pokretanje studije o potrebi i eventualno rekonstruisanje toka! To samo kod nas ima…
Zivim tu i idem tuda peske, autom i bajkom.
Masovno po navici automobili propustaju biscikliste, pa onda ne znas jel da ides ili ne ako si bajkom.
Pesacima svakako staju, pa oni prelaze. Da li onda ide pesak a bajk stoji dok ne prodje pesak, pa auto pa onda on?!?!?!
Ili zapravo auto ima prednost nad svima jer taj znak vazi i za pesake?!
Overice mi mozak.
A ovaj komentar gore da deca ne znaju znake je vec dovoljan da je vec 200 puta neko nadlezan trebao da reaguje!
Dakle, izadjs na teren ako vec postoji signal da nesto nije u redu. Pogledas pa ispravis. Svako gresi.
Naše institucije zaista vole da se sakrivaju iza procedura. Nije sporno da se saobraćajna signalizacija mora poštovati bez obzira na navike, niti da li je rešenje u skladu sa zakonom, već da li je dizajn saobraćajnog toka promišljen. Bitno je da li je brzina motornih vozila to što se želi postići i da li se sme praviti kompromis na račun ranjivih učesnika u saobraćaju, da li je ta raskrsnica napravljena tako da otežava najugroženijima kretanje i učini ih odgovrnim u slučaju nezgode ili da se podstiče biciklistički saobraćaj. Neko mora potpisati da je ta raskrsnica bezbedna i funkcionalna, neko jeste nadležan za to, kao što je neko bio nadležan i to što ne može da se vrati polukružno iz Fruškogorske u Fruškogorsku.
Osim što pešaci i biciklisti prevaljuju veći put zbog veće udaljenosti prelaza, udaljenost pešačkog i biciklističkog prelaza od kružnog toka povlači povećanje brzine motornih vozila (što je opasno), što je opasnije.
To je sve samo teorija. Na ostalim kružnim tokovima, gde biciklisti imaju prednost, oni nisu uopšte bezbedniji. 99% vozača ne uključuje migavac kad se isključuje iz kružnog toka, a pošto idu sporije, tj. brzinom kojom mogu da skreću, nemoguće je pročitati njihove namere. Verujem da većina vozača zna pravila, nego računaju da će im pešaci i biciklisti ustupiti prednost ako voze dovoljno agresivno. Ako ih uopšte vide. Zato se ja na biciklu osećam bezbednije na samom kružnom toku nego kad ga prelazim propisno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Turbo kružni tok protiv biciklista: Šta kažu nadležni?
Aleksandra Reves
aleksandra.reves@021.rs
Novi Sad
•23.01.2024.
•15:30 > 16:46
Komentari 87
Franja
Brikac
https://bicikl.bikegremlin.com/10896/zobs-za-bicikliste/
Inače, nije problem u poštovanju zakona, ako je trougao tu, treba da se poštuje i tu nema rasprave. Problem je što kad biciklista naiđe tu biciklom i ispoštuje znak redovno staju automobili koji ne vide da je biciklistima tu postavljen znak po kome nemaju prvenstvo prolaza, pa nastane gužva...
Pera
андра
Vlada
Kao prvo, uopšte ne znam odakle potiče ta sumanuta ideja: ko je svima vama klovnovima rekao da se prelazak biciklističke staze preko pešačkog prelaza gleda kao "ukrštanje dva puta", kada na SVIM biciklističkim prelazima u Novom Sadu osim ovog jednog biciklisti imaju prednost?
Kao drugo, kada bi se kojim slučajem ta somnambulna ideja sutra uvela, po kojoj bi logici biciklistička staza na BULEVARU imala prednost nad vozilima u običnoj ulici?
Ali dobro, na osnovu tvog komentara o hitnoj je jasno da su ova pitanja daleko iznad tvog mentalnog kapaciteta i da je samo pitanje dana kad ćeš se zakucati u ambulantna kola pod rotacijom jer misliš da tu važi prednost prioritetnog puta.
Cosa
Ivan, Osijek
Мака
Vlada
Ne moram da nađem ništa, samo postavljanje ovog znaka je dokaz da bez njega važi suprotno. Sa druge strane, mnogo je smešno da se pozivaš na Zakon a misliš da je vozač dužan da se zaustavi tek ako neko zakorači na prelaz, iako član 99. jasno utvrđuje obavezu vozača "da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili POKAZUJE NAMERU da će stupiti na pešački prelaz."
Biciklista
Samo napred, radujem se susretu u kojem sasvim sigurno neću prikočiti, pa ćeš moći slobodno da se valjaš po blatu.
Posmatrač
Tako je, samo napred, gazi pešake. Ne znam odakle Vam pravo za takvo ponašanje. Vidiš ja kada nisam sa decom, baš namerno metiljavim, a vozač na biciklu čik neka ne prikoči, a slobodno može da trubi, zvoni, urla. Uglavnom bude ispraćen lepim rečima okolnih prolaznika jer je svima jasno ko ima pravo prvenstva prolaza.
Cosa
"Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu (uključivanje u saobraćaj, promenu saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje, vožnja unazad, isključenje iz saobraćaja, zaustavljanje, parkiranje i dr.) pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način."
Nađi mi molim te gde to piše da biciklisti na svakom prelazu imaju prednost?
Garruk
Vlada
Biciklisti imaju prednost na SVAKOM prelazu preko kojeg vodi biciklistička staza, što je i razlog zašto su to pokušali ovde da ukinu. A ova tvoja ideja da vozači moraju da stanu TEK kada neko stane na prelaz pokazuje koliko je manijaka među nama koji se u saobraćaju rukovode sećanjima na vaspitačicina uputstva iz detinjstva a ne propisima i zašto se toliko često dešava da nekog zgazite na prelazu.
Biciklista
Kao što si i sam primetio, kod Štranda nemate prednost preko biciklističke staze. Zašto onda glavinjaš s decom preko umesto da gledaš kuda ideš?
Marko
Komifo
Ne znam za "Njemačku", ali u Nemačkoj deca iznad 8 godina voze po biciklističkim stazama. Zašto vam je toliko teško da barem u nekoj zemlji u koju dođete naučite saobraćajna pravila?
Posmatrač
Ali mora to malo pažljivije. Nadam se da sada razumete razliku između pešaka, vozača bicikla, vozača lakog električnog vozila.
Takođe pogledajte razliku između pešačkog prelaza, i prelaza pešačko biciklističe staze.
A za gradski prevoz slažem se, kamo sreće da ga više koristimo, tako je u svakom civilizovanom svetu. Ja se trudim, a nadam se i Vi.
Saša
Aleksej
Vixxer
Marino
Rooney
Druga stvar: Šta raditi kada u prvoj traci nema automobila, biciklista krene, ali u drugoj traci nailazi automobil?
Biciklista onda treba da čeka na ostrvu između tih traka?
Meni se čini da uopšte po planu nije bilo planirano da automobili imaju prednost. Par dana su pustili saobraćaj, videli su da tu postoji kočenje automobila zbog biciklista i onda da bi što bolje funkcionisao turbo kružni tok, postavili su znak. Koji je nespretno postavljen.
zoza
Darko
Član 92v ZOBS-a: "prilikom prelaženja kolovoza, vozač ne sme da vozi lako električno vozilo, osim na prelazu biciklističke staze, odnosno pešačko-biciklističke staze preko kolovoza."
Znači ne samo da je biciklima dozvoljen prelazak biciklističkom stazom preko kolovoza, nego je to izričito dozvoljeno i električnim biciklima. Ali dobro, zeznuto je kad pokušaš da tumačiš zakon a ne razumeš ništa kompleksnije od prosto-proširenih rečenica. Preporučujem ti gradski prvoz, to ne zamara mozak.
/
Ibro
Njemacka ako to smatras delom sveta.
Cosa
Ns
Mentalnih problema ocigledno imaju ljudi kojima toliko smeta uskracivanje prvenstva prolaza na JEDNOM prelazu u gradu.
Meni samo nije jasno kako to remeti vas zivot u ovom gradu, evo ziv nisam
Darko
Deki
Još jedan katastrofalan propust službi socijalnog staranja. Osobama kojima se priviđaju bicikli koji idu 50 km na sat nipošto ne bi smelo da se poveri podizanje dece.
Trt
Upravo tako - ovaj kružni tok ne samo da je bio nepotreban, nego je napravljen na štetu biciklista i pešaka.
Vlada
Osim ovog jednog suludog rešenja, biciklisti imaju prednost na SVIM prelazima sa biciklističkom stazom u gradu kojih ima nekoliko stotina. Kome to nije jasno ne samo da nije kompetentan da ima dozvolu za motorno vozilo, nego očigledno ima i ozbiljne mentalne probleme.
ns
Ns
Takođe jel toliko tesko prikociti u autu i propustiti pesaka ili biciklistu?
I da li je bas toliko pesacima tesko zastati na 5 sekundi da prođe neki auto ili ce biti kraj sveta ako to uradite (u velikoj vecini slucajeva sa sve telefonama na usima)?
Gospodo sugrađani, nekada je ovo bio lep grad, nismo imali kruzne tokove nisu bili svemocni zakoni o saobracaju, nismo imali toliko pesaka i biciklista oborenih na pesackim prelazima ali smo bili ljudi kojih je sve manje u ovom gradu.
Aca
Magistar Bošković
Mika
Tacno je da u vecini kruznih raskrsnica biciklisti imaju prednost, ali se vec razmatra da se prednost oduzme.
Sa porastom broja biciklista koji koriste elektricni bicikl raste i broj nesreca.
Kada je guzva, usporen saobracaj, vozac koji izlazi iz kruzne raskrsnice ne moze da vidi biciklistu koji se priblizava velikom brzinom i ulazi u mrtav ugao.
Na severu Holandije, gde biciklisti nemaju prednost, mnogo je manji broj nesreca nego u ostalim delovima zemlje.
Ovaj prelaz u NS-u je udaljen od raskrsnice. Na slicnim prelazima u Holandiji biciklisti nemaju prednost.
Kad se vec pozivamo na Holandiju, niko ne kaze da je biciklista duzan
da blagovremeno rukom naznaci promenu pravca kretanja. Ukoliko to ne uradi, vozac motornog vozila nije duzan da ga propusti na prelazu.
/
i ovde su se nekada ucila pravila i polagali testovi koje je ocenjivao nastavnik u 7 i 8 razredu osnovne skole.
Gaskoin
Posmatrač
"pešački prelaz je označeni deo kolovoza namenjen za prelazak pešaka preko kolovoza".
Ukoliko je po Vama pešak isto što i učesnik u saobraćaju na biciklu onda je to već neki drugi problem.
Topao savet, pročitajte ZOBS, jer nepoznavanjem osnovnih propisa predstavljate opasnost po sebe i druge u saobraćaju.
Glavno
Svet
23.01.2024 • 19:10
U svetu deca ne voze bicikle u saobracaju.Sa odredjenim brojem napunjenih godina, polaze se poznavanje saobracajnih propisa i dobija se potvrda za voznju bicikla u saobracaju.
U kom to ‘svetu’??? Daj jednu zemlju tog ‘sveta’ (Rusija se ne broji, mora biti civilizacija )
/
gde je ono puklo subvencionisanje javnog prevoza zarad manje voznje kola
steta sto se nije desila promena vlasti pa da vidimo na koju stranu ce biciklisti
Cosa
Dušan
Za razliku od onog na limanu cara lazara i bul evrope. Gde pešaci i biciklisti uspore saobraćaj maksimalno.
Darko
Nema vređanja, samo činjenice. Ili možda nisi nesretnik i možeš da mi navedeš član ZOBS-a u kojem to piśe, čisto da dokažeš da nije plod tvoje mašte?
Zika
Posmatrač
Malo edukacije neće škoditi.
---
Talac
Nenad
Šta mislite, kolika je šansa da neko dete ili tinejdžer biciklista uoči taj znak tamo negde na travnjaku, da shvati da je namenjen biciklistima i da znači da na ovom obeleženom prelazu, za razliku od pešaka pored njih, biciklisti nemaju prednost?
Molim nadležne da reaguju što pre.
Kratka edukacija
U gradskom saobraćaju ste svi vi za volanom vozači drugog reda spram biciklista. Što pre to shvatiš, pre ćeš biti sposoban za vožnju po gradu.
Bojan
Ahtez
Milenko
Darko
Ne postoji nikakav racionalan razlog, a ako je nekom potrebna edukacija onda su to nesrećnici poput tebe koji izmišljaju "propise" poput guranja bicikla preko prelaza.
Nemanja
Ташоли
Posmatrač
Odgovor velikim NE.
Da li bicklisti prilikom prelaska pešačkog prelaza siđu sa bicikla i guraju bicikl?
Odgovor velikim NE.
Da li biciklisti voze trotoarom i zvone pešacima da im se sklanjaju?
Odgovor velikim DA
I mogli bismo tako redom da nabrajamo bahatost biciklista u saobraćaju.
Ispada da biste samo vi, biciklisti da budete privilegovani, da vam se svi sklanjaju, da vas propuštaju.
Ovde očigledno ima razlog zašto stoji trougao, pokušajte da zaključite zašto, ili prosto prihvatite da je takvo pravilo u saobraćaju.
Malo edukacije nije naodmet.
Jasluk
NS
Детелинара
NS
Ludilo
MareNS
Trolololo
jovo s brkovi
Cuvas sam sebe i kada su propisi na tvojoj strani... preko pesackog se pazi i kada ti je zeleno.. A PRAVILO JE I DA SE BICIKL GURA PREKO PESACKOG PRELAZA ! Kao pesak, biciklista i vozac automobila iz ugla ovog zadnjeg mogu da kazem da i kada prilazim pesackom i osmatram da li mogu da prodjem gledam par metara levo desno biciklista za 2 sekunde predje 15 m i pojavi se ispred mene sav besan sto ga nisam video.... guraj bato preko zebre guraj
Новосађанин
Какво саможиво и крајње безобзирно понашање....
Једини гори од њих биће ови из Градске управе уколико усвоје овај бесмислени и неосновани захтев.
Развијеност бициклистичке инфраструктуре у граду очигледно је обрнуто сразмерна степену саобраћајне културе међу бициклистима.
Zare
Vrbas
Ja ako sam navikao na raskrsnice brz semafora, kada dodjem do one sa semaforom ponasacu se kao da ga nema...
Dejan
PoP
Nek se malo biciklisti obrazuju, a ne da misle da svuda imaju prvenstvo. Pa pola njih ne zna kada mogu biciklom preko pešačkog, a kada moraju da sidju sa bicikle itd.
Viktor
Vlada
CISTAC
NS
NS
goxns
BoeserWolf
Rade
Drug Ostoja
Jos jedna stvar. Nije predvidjeno da se kruznim tokom iz Fruskogorske vratite u Fruskogorsku. Dan posle otvaranja kruznog toka su najavili pokretanje studije o potrebi i eventualno rekonstruisanje toka! To samo kod nas ima…
Prsli Klark
Masovno po navici automobili propustaju biscikliste, pa onda ne znas jel da ides ili ne ako si bajkom.
Pesacima svakako staju, pa oni prelaze. Da li onda ide pesak a bajk stoji dok ne prodje pesak, pa auto pa onda on?!?!?!
Ili zapravo auto ima prednost nad svima jer taj znak vazi i za pesake?!
Overice mi mozak.
A ovaj komentar gore da deca ne znaju znake je vec dovoljan da je vec 200 puta neko nadlezan trebao da reaguje!
Dakle, izadjs na teren ako vec postoji signal da nesto nije u redu. Pogledas pa ispravis. Svako gresi.
Marko
Osim što pešaci i biciklisti prevaljuju veći put zbog veće udaljenosti prelaza, udaljenost pešačkog i biciklističkog prelaza od kružnog toka povlači povećanje brzine motornih vozila (što je opasno), što je opasnije.
w/e
Igor
Mojsije
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H