Bio sam u konsultantskom timu koji je za racun jednog velikig donatora radio istrazivanje o zagadjenju vazduha u Srbiji. Preko 70% uzroka su individualna ložišta (kuće) pa tek onda industrija, deponije i na kraju saobraćaj. Jesu nam stari automobili ali da je saobraćaj najveći zagadjivač- zagadjenje vazduha bi bilo i proleće-jesen a ne samo u grejnoj sezoni! Najveći problem je grejanje siromašnijeg dela na sve i svašta (loži se ne samo drvo i ugalj već i sve ostale kancerogene materije u dodiru sa toplotom: gradj.palete, plastika, gume..). Slabo sam vidie istraživanja na temu tog vida uticaja loženja na malignitet stanovništva. JEDINA šansa u gradovima je dalja TOPLIFIKACIJA i/ili GASIFIKACIJA (gradsko daljinsko grejanje). Jeste skupa opcija ali bez toga sve ostalo najavljeno (nabavka nekih zelenih buseva, euro 4/5 standard itd) su kozmetičke promene..što bi rekli šminka.
Nema vise niske gradnje tako da...krivi ste vi u betonskim zgradama okruzeni betonom. Pre neki mesec cujem komsiju iz zgrade kako se hvali prijatelju ,, Hrk(poznati naglasak), necu ba da kosim i odrzavam...". Nekada je oko kuca postojao travnjak, u dvoristu travnjak i koje drvo pa sa proterivanjem niske gradnje pogledajte koliko je smanjena zelena povrsina, to su Detelinara i komplet Grbavica i sada Telep. Malo li vam je?
Prema poslednjim izveštajima, kvalitet vazduha u Novom Sadu je označen kao "prekomerno zagađen", ali ima naznaka poboljšanja u odnosu na prethodne periode. Ovo može biti rezultat različitih faktora, uključujući vremenske uslove, usklađivanje sa zakonima o zaštiti životne sredine i smanjenje industrijskih emisija.
Zagađenje vazduha često dolazi od saobraćaja, industrijske proizvodnje i sagorevanja fosilnih goriva. U ovom kontekstu, važno je da vlasti i raniji analitičari nastave s monitorom i preduzmu odgovarajuće korake kako bi se sprečilo daljnje zagađenje i zaštitila javno zdravlje.
Građanima se savetuje da prate kvalitete vazduha putem dostupnih aplikacija i vesti, posebno tokom dana sa lošijim kvalitetom vazduha, kako bi preduzeli potrebne mere zaštite.
Увек се питам због чега на ртс-у код извештавања о загађењу никада не стања у НС? Вероватно зато што смо поносно на последњем месту у Европи по количини вегетације спрам броја грађана! Наставите да извештавате из ове бестрагије од града.
Molim Portal 021 da istrazi obime zagadjenja u nasem gradu koje uzrokuju gradilista: zagadjenje bukom (posebno nocu) i zagadjenje vazduha. Da li da spomenem otvorene kamione koji tutnje gradom napunjeni peskom, sljinkom, sutom, ne znam kako bih to i nazvala: zagadjenje idiotizmom? Svesna sam da moze biti izazovno, uzevsi u obzir ko sve gradi po gradu i ko im izdaje dozvole/cuva ledja - ali ima li iko precizne informacije kakav uticaj na zivotnu sredinu i kvalitet zivota stanovnika u imaju gradilista u neposrednoj blizini? Da li ovaj grad ili ova drzava propisuju ikakve mere zastite za stanovnistvo, ili svi rade samo i iskljucivo u korist investitora?
Bila je negde skoro vest da je EPS najveći zagadjivač (43%) vazduha u Srbiji. Prestalo se sa desumporizacijom uglja da negde neko ukrade pardon uštedi... tamo bih im stavio merne senzore a ne već kad stigne do vrtića... Ako se još sme reći a da ne hapse zbog rušenja mafijaškog poretka pardon ustavnog.
Ovo je plan i bukvalno možda češće peru ulice i to je to - “Podsetimo, planom kvaliteta vazduha u Novom Sadu za period od 2022 do 2026. godine predviđaju se mere za bolji vazduh. Kao dugoročne mere navode se zonsko planiranje, ozelenjavanje, ograničenje visine stambenih i poslovnih zgrada, te redovno čišćenje i pranje ulica i puteva.”
I? Ovo je strasno sta se desava napolju al nazalost i dalje nista nece da se promeni. Nece se ni za 100godina promeniti. Najgori smo na mapi Evrope, bukvalno Indija u Evropi. NATO '99 nije nista naspram sta radimo godinama sa lozenjem svega i svacega i sa paljenjem deponija i sto trujemo sami zemlju i vazduh.
Od čega je zagadjen vazduh kad nema više proizvodnih preduzeća. To može biti samo od auspuha i manjka zelene površine. Grad su načičkali zgradama da je sreća živeti na periferiji. Zbog nekontrolisanog urbanizma stvoren je problem, na maloj površini previše vozila,pa i zagadjenja previše.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Vazduh u Novom Sadu "prekomerno zagađen", ali se popravio: Čestice koje udišemo
Autor: 021.rs
Novi Sad
•30.10.2024.
•10:00 > 10:00
Komentari 13
Nije saobraćaj kriv
Milan
Pogodi ko je
Le
konstrukto
Zagađenje vazduha često dolazi od saobraćaja, industrijske proizvodnje i sagorevanja fosilnih goriva. U ovom kontekstu, važno je da vlasti i raniji analitičari nastave s monitorom i preduzmu odgovarajuće korake kako bi se sprečilo daljnje zagađenje i zaštitila javno zdravlje.
Građanima se savetuje da prate kvalitete vazduha putem dostupnih aplikacija i vesti, posebno tokom dana sa lošijim kvalitetom vazduha, kako bi preduzeli potrebne mere zaštite.
Симеон
Molba za 021
dz0
Vlada
av
Dragan
Novi Sad
sale
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H