Železnička stanica u Novom Sadu ucrtana je u generalni urbanistički plan sredinom 50-ih, a zajedno sa zgradom Medicinskog fakulteta predstavljala je novi koncept Jugoslovenske posleratne arhitekture.
Инж. Имре добија задатак после неуспелог конкурса. Пројектује у модернистичком стилу комбинујући челик и АБ( армирани бетон). Зграда је у своје време била понос YU архитектуре.
Неимар гради. Бетон се не довози из фабрике већ се прави на градилишту. Кровни део "танак" надстрешница претешка, челични носачи- штапови анкерисани под углом. Све то уз зиме, кише, снег, лед, потресе и земљотресе требало је да издржи 50 година, колико су предвиђени рокови употребе оваквих грађевина. Одржавање и прегледи су морали да се врше на 5 год а највише на 15. Узмимо књиге и мало прочитајмо шта пише струка. Не доносимо закључке на основу политичких ставова.
Hm
Ne laprdaj mnogo!
Moja Vojvodina je moja Srbija! Deca su sva nasa u celoj Srbiji! Ne tlace samo Vojvodinu, sta je sa jugom i istokom Srbije!? Nisi nista bolji pd ovih nazadnih sta vise isti si kao oni!
Taj isti Imre Farkaš je "miniran" od strane svojih kolega arhitekata(onih manje sposobnih,a više podobnih) i zbog toga je ostao bez Oktobarske nagrade grada Novog Sada pre pedesetak godina.Zbog toga je i emigrirao u Ameriku i nije se ovamo vratio...
Samo eto jedna "malecna" razlika, nije se tada sve obrusilo i pobilo gradjane vec sada kada su poceli da ceprkaju po njoj i opravdaju 65 miliona jel tako druze..
Verujem da su stanicu gradili ljudi sa idejom ali ne verujem da su je srusile neznalice. Gtadjevinarstvo se znatno promenilo i osavremenilo u zadnjih 60 godina.
Moj utisak je da danasnji savremeno obrazovani inzenjeri nisu razumeli te ideje od pre mnogo godina i da je tu nastao problem.
Rekonstrukcija je morala da se nadoveze na postojece stanje gradjevine i da se sa tim stanjem uskladi i da se na taj nacin napravi jedna cvrsta stabilna celina.
Tu je nastao problem i zbog koga krivci treba da odgovaraju.
Tako je Vule. Ti bi napravio tradicionalno, kao kucu na sprat, samo u ovoj velicini, sa gomilom nosecih zidova i stubova pa bi masa bila 5x veca i ispucala i potonula odavno. Ili neku montazno-demontaznu kao Sapic novu autobusku u BG.
Krivi oni od pre 60 godina sto nisu potomcima napravili zgradu koja moze da izdrzi jedno 200-300 godina bez odrzavanja.
Isto se može reći i za brojna druga novosadska zdanja koja su stradala ili će tek stradati za ove vlasti: Komunalna banka, trščare, Tanurdžićeva palata, crkva imena Marijinog ("katedrala"), Most slobode, Spens, Jugoalat, Azotara, stare kuće i zgrade koje propadaju da im se ne zna broj... ono što su ljudi nekad napravili da traje ovi ne znaju ni da održavaju i ništa im nije sveto. Zbog njih ljudi odlaze iz države.
Železnička stanica je otvorena 1964. ali je potom ceo čvor završavan još punih 10 godina. Vozovi su do 1974. u NS ulazili mileći 3 km na sat čim su prešli most.
Mislim, nije Farkaš kriv za ovo danas, ali neke stvari su onda rađene kao i sad. Otvarano u roku pa rađeno godinama.
U svakom smislu.ne nece nam ove neznalice i rusitelji vise nistaaaa graditi,em nesigurno em od nasih para,em za licno bogacenje.svi sutra na zeleznicku stanicu u 18 h.
Gradili ljudi sa idejom i vizijom. Radili za platu i zaostavštinu. Dolazi omladina iz celog sveta koju zanima arhitektura pogotovo taj socijalistički betonski stil. Dive se rešenjima za koja bi danas trebala veštačka inteligencija.
E zbog ovih i ovakvih priča o kulturnoj zaostavštini jugoslovenskog socrealizma,nije ni rekonstruisan taj komad betona,zbog kojeg su stradala nevina deca. Dokle beton da nam se predstavlja kao vrhunac kulturne zaostavšine jednog doba? Neprimereno !!!
I gle cuda, nijedna od tih zgrada se nije urusila sve do sad, osim jedne koja je misteriozno lickana da se neki gulanferi slikaju pred izbore... zanimljivo... Pa sugradjani moji, kad sledeci put bude glasanje, pamet u glavu (ili vam ode glava, od nekog MIGa u naletu, nadstresnice, kioska, kocke u kaldrmi...)
I kao vecina sposobnih ljudi sa ovog podneblja morao je da ode ,jer za njega i mnoge druge ovde nije bilo mesta.Ovde vec 100 godina caruje negativna selekcija.
Gradilo se na vrhuncu civilizacije, a sada smo vec 3 decenije u padu. Dok ostali napreduju, Srbija nije u stanju ni da ostane gde je bila, vec propada, jer svakodnevno gubi osnovne elemente funkcionalne drzave.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Istorija Železničke stanice: Gradili ljudi sa idejom, urušavaju neznalice
Autor: Aristea Stakić
Novi Sad
•04.11.2024.
•12:02 > 14:35
Komentari 22
Јоца киша
Неимар гради. Бетон се не довози из фабрике већ се прави на градилишту. Кровни део "танак" надстрешница претешка, челични носачи- штапови анкерисани под углом. Све то уз зиме, кише, снег, лед, потресе и земљотресе требало је да издржи 50 година, колико су предвиђени рокови употребе оваквих грађевина. Одржавање и прегледи су морали да се врше на 5 год а највише на 15. Узмимо књиге и мало прочитајмо шта пише струка. Не доносимо закључке на основу политичких ставова.
Toni
Ne laprdaj mnogo!
Moja Vojvodina je moja Srbija! Deca su sva nasa u celoj Srbiji! Ne tlace samo Vojvodinu, sta je sa jugom i istokom Srbije!? Nisi nista bolji pd ovih nazadnih sta vise isti si kao oni!
Sabahudin
Fakultet?
Deda spalio Đenku
@Branislav
Jovan P.
Moj utisak je da danasnji savremeno obrazovani inzenjeri nisu razumeli te ideje od pre mnogo godina i da je tu nastao problem.
Rekonstrukcija je morala da se nadoveze na postojece stanje gradjevine i da se sa tim stanjem uskladi i da se na taj nacin napravi jedna cvrsta stabilna celina.
Tu je nastao problem i zbog koga krivci treba da odgovaraju.
Divno
A ko vam drma kavez drugarice?
@Vule
Krivi oni od pre 60 godina sto nisu potomcima napravili zgradu koja moze da izdrzi jedno 200-300 godina bez odrzavanja.
Mirko
Branislav
Mislim, nije Farkaš kriv za ovo danas, ali neke stvari su onda rađene kao i sad. Otvarano u roku pa rađeno godinama.
Novosadjanka
Milan
Nana
Vule
Divno
Pravda za Farkasa
Dm
w/e
Dno
Vlajko
Hm
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H