Novi Sad
22.02.2012.
07:38 > 07:23
U centru Novog Sada može se potpuno legalno kupiti sintetička marihuana čija prodaja je zabranjena u većini zemalja Evrope.
  • 16.04.2012 14:29
    hahaha
    Cuo sam za ovo kazu da sljaka ko vutra mozda i bolje +je legalizovano pa ajmo sad svi ovo da varimo onda..Ova smesna drzava kaznjava duvace vutre na visegodisnnju robiju pa posle cuze odu svi na hors!!Ti brate sto oces da pevas pises treniras radi sta oces a kasnije postanes gej il najobicniji saljeober mozes da nam se svima sagnes !
  • 25.02.2012 15:32
    No problem
    U cemu je problem? Pa i nasi politicari se drogiraju i nista im ne fali, a ni ne manjka! Mozda omladina vidi u drogi put ka uspehu, novcu, kurvama, gajbi u Lipovom gaju itd.
  • Mastodont

    25.02.2012 05:53
    @Piplfoks
    I second that.
  • Mastodont

    24.02.2012 20:43
    @G
    Jel si ti toliko malouman ne kapiraš da se dole vide svi tvoji i moji komentari, pa nema smisla da lažeš? Eksplicitno si poredio upotrebu marihuane i metak u glavu; stav "ono što ne znam ne može da mi škodi" nije moj i ne znam da li ga je iko od komentatora ispoljio, osim u tvojoj glavi; i konačno, razluči legalnost neke supstance od njene dostupnosti deci.
  • Piplfoks

    24.02.2012 20:22
    @Anonimus
    Još jednom, lažljiva, sitna dušo, od marihuane se ne može 'predozirati', marihuana ne vodi težim drogama nego nezasitost i lični problemi pojedinca, 'porodice zavijene u crno' od marihuane su još jedna laž bedne, sitne duše, a za 'suprotnost sa zakonom' možeš komotno da mi pljuneš pod prozor. Nisi samo laik već obična neznalica, a moj najveći problem ,kao i ostalih ljudi koji je brane ovde, je što se upuštam u rasprave sa neznalicama put tebe. A što se tiče toga da 'uduvane narkomane' ne smatraš autoritetima, lepo baci sve knjige, muziku i zanemari ostala dela koje su stvorili uspešni, zdravi ljudi koji je redovno koriste i čami u svojoj gluposti. Pod uslovom da ikakvih knjiga uopšte imaš i da si za bilo kakva umetnička dela ikada čuo. Pozdrav ostalim normalnim ljudima koji ovim kreaturama pokušavaju nešto da objasne, ali vidite i sami da je to beskorisno.
  • zdrav duh

    24.02.2012 20:06
    "Efekat zdravog podrazumeva da pozivitno utice na zdravlje i da isto poboljsava!"

    Slazem se. Samo mi nije jasno zasto onda savetujete bavljenje sportom. Mene je sport doveo do povrede noge. I nisam jedini! Milioni ljudi sirom sveta zaradjuju povrede zbog sporta svake godine. To dovodi do ogromnih troskova za celo drustvo (lecenje, smanjenje radnih casova i sl.), a da ne govorimo o narusenom zdravlju pojedinaca. Ergo, zabranimo sport.
  • руди

    24.02.2012 19:47
    "Koliko narkomana je odmah počelo sa "teškim" drogama?"

    Сви наркомани су почели рођењем. Затим су прешли на мајчино млеко, па на шећер, па на кафу, па на алкохол, па на дуван итд. Хоћемо ли све из тог низа (заједно са почетним кораком) да забранимо да неки слаб карактер случајно не би прешао на хероин?

    Та теорија степеника нема никаквог основа. Забраните чоколаду и исто бисмо могли и за њу да кажемо, јер би њен промет прешао под окриље криминалаца. Истих оних који дилују тешке дроге, па ће и корисници чоколаде лакше долазити у контакт са хероином, као што се то сада дешава са марихуаном. Управо забрана марихуане доводи до лакшег приступа хероину, а не обрнуто.
  • Lela

    24.02.2012 19:47
    Dokoni duvaci! Bavite se sportom pametniuje je nego sto ovde prosipate znanje!
    Ako je nesto manje stetno ne znaci da je zdravije
    !
    Efekat zdravog podrazumeva da pozivitno utice na zdravlje i da isto poboljsava!
    Objasnjenje "manje stetno" nikako ne moze biti zdravo, mozda ne ugrozava zdravlje koliko i cigareta ali ga sigurno ni ne poboljsava!!!
  • руди

    24.02.2012 19:35
    "Au sta je naduvanih ovde koji javno zagovaraju pusenje trave jer je zdravija?!?!?"

    То што неко износи чињеницу да је мање штетна не значи да заговара њену употребу, а још мање да је "надуван". Реченица ти је толико оперисана од логике...

    "Gde pise to?! KO je dokazao da je zdravija??!?!?"

    Научне радове на ту тему можеш врло лако наћи на интернету. Чак су и неки водећи људи америчке агенције за борбу против дрога признали да је штетност канабиса пренадувана.
    Није проблем ако је неко против легализације, али кад своје ставове брани потпуним незнањем, може само да изазове подсмех.
  • 24.02.2012 19:23
    Piplfoks - @Anonimus
    Koji stav o drogiranju treba da preispitam??????? To te pitam, pismeni. Po ko zna koji put ne daješ odgovor na jasno postavljeno pitanje?
    To što ne ostavljem glup nadimak ne čini me šizofrenom osobom! Mogu da se predstavim kao hoću. Pri tome korišćenje dozvoljenog nije nepristojno. Na ovu temu nisam laik, s medicinske tačke gledišta. Ne znam za smrtni slučaj, ali poznajem osobu koja se predozirala.
    Ne znam kao objavljuju komentare uduvanih narkomana. Pozivati na uživanje zabranjenih supstanci je u suprotnosti sa zakonom.
    Zamenjuješ teze. Od skora i kod nas se sankcionišu uživaoci duvana, a ugrožavanje tuđe bezbednosti u alkoholisanom stanju je uvek bilo zabranjeno. Koliko znam nakon užitka cigarete osoba je svesna svojih postuipaka i motorne funkcije su zadovoljavajuće.
    Meni ne trebaju "naučna" objašnjenja uduvanih narkomana, dovoljne su mi oči u uši. Uništeni životi, čitave porodice zavijene u crno, svedočenja lečenih narkomana su sasvim dovoljan pokazatelj "delotvornosti" marihuane. Svi oni su počeli sa njom. Niko nije odmah uzeo špric. A da bi razumeo zašto, trebalo bi da budeš čist jedno vreme i da uzmeš malo knjigu u ruke. Lepo je objašnjeno s tim da je ovo objašnjenje i praktično potvrđeno, na žalost. Tako pismen i obavešten i nadasve inteligentan nisi se zapitao zašto je samo redovni korisnici brane? Zašto je ne brane oni koji su je samo probali? Toliko sivih ćelija ti je ostalo da shvatiš i sam. P.S. Upotreba marihuane u medicinske svrhe je sasvim druga priča.
  • Piplfoks

    24.02.2012 18:31
    @Zlbzl
    Pa ako ti se ne sviđa, ti se onda vrati pod kamen ispod koga si izgmizao.
  • G

    24.02.2012 18:18
    Heh, nisu mi objavili komentar za maloumnog, pa ću ponoviti odnosno nacrtati - nije vršeno poređenje marihuane i metka, već metka i tvog maloumnog stava "ono što ne znam ne može da mi škodi". I koliko često svojem detetu daješ marihuanu?
  • Zlbzl

    24.02.2012 15:04
    Da se covek uplasi koliko narkomancina ima ovde.
    Vi niste gradjani ovog grada, vi ste sljam!
  • Mastodont

    24.02.2012 12:41
    @G
    Licemerje se produbljava... Sad odjednom ja ne znam sta je to Kao da smo deca 'nisam ja, nego si ti!'. Mene stvarno zanima, kako se komentari koji pozivaju na razmisljanje, na odsustvo crno-na-belo dokaza o tome da je vutrica dovoljno stetna da zasluzuje zabranu, koji ukazuju na to da su stotine poznatih i uspesnih likova probali & koristili (primer ovde: http://www.slatts.ukfsn.org/famous.htm) - svi oni seprozivaju da su raspali narkomani, a ljudi koji ne znaju ništa o tome, koji je smatraju strasnijim od dokazano smrtonosnih supstanci, koji je porede sa metkom u glavu - oni su cuvari trezvenosti drustva? Ma vi ste bre dileje koje travi pristupaju na isti nacin kao i svemu ostalom u svom zivotu: 'ja znam sta je tacno a ko iznosi cinjenice o suprotnom je lud/izdajnik/narkoman/manijak'.
  • 24.02.2012 11:48
    Svejedno mi je hoće li legalizovati marihuanu ili ne... Treba imati mere u svemu, i brinuti se prvo o sebi a onda i o drugima. Na moju žalost u svom komšiluku imam i alkoholičara, nikotinskog zavisnika, lika koji puši travu svaki dan... Sve što radite radite na sopstvenu odgovornost, ako ni u čemu ne preterujete možete doživeti lepu i duboku starost, a životni scenario može biti i ovakav > jednog dana vas možda usmrti ledenica sa drugog sprata. Život je čudo :)
  • G

    24.02.2012 11:48
    @Mastodont - naspram tvog izrazito naučnog pristupa problemu - "ako ne znam šta je, ne može da mi škodi". Jel daješ marihuanu deci umesto doručka? Zdravije je, "majke ti".
  • Mastodont

    24.02.2012 10:53
    Uuu, vau, poredjenje metka u glavu sa probanjem vutre, kako je to samo adekvatno i kako sjajno opisuje tvoje poznavanje materije (heheh, materije)... Primecujem da si zanemario nastavak recenice u kojem pise 'niti ih zanima bilo sta na tu temu'. Jel taj tvoj pristup raspravama na netu posleica nekakvog metka u glavu, li si jednostavno licemer?
  • G

    24.02.2012 10:00
    @Mastodont - skoro sam siguran da nisi nikada dobio metak u glavu, te stoga ne možeš znati da pomenuti izaziva neke loše posledice. Hajde probaj pa nam javi utiske.
  • Vlada

    24.02.2012 00:40
    Sudeći po stavovima obe strane, izgleda da je nekorišćenje marihuane ono što negativno deluje na ponašanje, logiku i sposobnost izražavanja... Ili možda ovdašnji čistunci nagrađuju sebe ponekom čašicom viška pa im je teško da se izraze... Ili je jednostavno ekstremno negativan stav prema kanabisu povezan sa opštim neznanjem i ograničenošću... A ko bi ga znao, sve je moguće!
  • Mastodont

    24.02.2012 00:28
    @STR8
    Ni blizu koliko je idiota koji kao nikad pipnuli nisu travu, niti ih zanima bilo sta na tu temu, a znaju bas onako zasigurno da je nezdrava, a da su oni koji misle suprotno narkomani. Sramota dokonih i glupijeh.
  • STR8

    23.02.2012 21:21
    Au sta je naduvanih ovde koji javno zagovaraju pusenje trave jer je zdravija?!?!?
    Gde pise to?! KO je dokazao da je zdravija??!?!?
    Cinjenica da su cigarete stetne ne znaci da je marihuana zdravija....
    ja ne verujem... Po nekim komentarima treba sad svi da trcimo da vatamo dilere da kupimo travu
    Sramota!!! Dokoni stvorovi
  • Piplfoks

    23.02.2012 20:08
    @Anonimus
    'Ponovo pitam. Kakav stav treba da preispitam?
    Ljude koji se nepotpisuju nazivaš šizofrenicima, ti ne vređaš? Svoju funkcionalnu nepismenost pokušavaš da poturiš kao nečiji nedostatak inteligencije. Ne vređaš?
    Da bi opravdao to što se drogiras svesno zamenjuješ teze poredeći duvan i marihuanu.'

    Naravno da te vređam, zato što si ili glup, ili odbijaš da misliš, ili si bezobrazan. Svakom laiku je dostupno mnogo više literature od 'par pročitanih slova na Internetu'; ako nisi zainteresovan da nešto pročitaš ili pogledaš neki obiljan dokumentarac, nema šta da tražiš u ovoj raspravi. Meni prebacuješ funkcionalnu nepismenost(!?), a nije ti jasno zašto je bezobrazno ili šizofreno učestvovati u raspravi kao anonimus, jer se svi vi tako potpisani spajate u istog komentatora. Imaš OBRAZA da tvrdiš da je poređenje cigareta i trave zamena teza, iako od cigareta umiru na desetine hiljada ljudi godišnje, a ne postoji zabeležen smrtni slučaj usled konzumiranja marihuane. News flash, prikane: ako pušiš, daleko si veći narkoman od bilo koga ko koristi samo travu.
  • pedja12

    23.02.2012 15:51
    Legalise!!!
    Legalizovati i tacka...Tako je Portugal resio broj obolelih od aidsa,,(doduse oni su legalizovali sve),smanjio stopu kriminala itd.Holandija je legalizovala vutru pre 30 i kusur godina,i imaju najmanji broj korisnika u evropi (procentualno po broju stanovnika).
    BTW zabranjeno voce je najsladje...Jedino je problem policija,i Dacicevo ku**enje,,,nece moci na dnevniku da se ku**i da su sasekli put droge i savatali citavih 1,5kg teske droge-skunka.
    LEGALIZUJ!!!!
  • 23.02.2012 15:50
    "E sad, niko ovde nikoga ne tera da koristi travu, niti širi ideju da je trava neophodna za sreću, ali moram da se zapitam - svi vi kojima to nije dovoljno da makar probate da preispitate svoje stavove, na čemu li ste, svega vam?"
    Ponovo pitam. Kakav stav treba da preispitam?
    Ljude koji se nepotpisuju nazivaš šizofrenicima, ti ne vređaš? Svoju funkcionalnu nepismenost pokušavaš da poturiš kao nečiji nedostatak inteligencije. Ne vređaš?
    Da bi opravdao to što se drogiras svesno zamenjuješ teze poredeći duvan i marihuanu.
  • vexy

    23.02.2012 14:22
    Molim vas, budite oprezni sa isticanjem da marihuana nije štetna. Da li je treba legalizovati ili ne, ne znam ali vožnja pod uticajem marihuane ili bilo koja druga aktivnost koja zahteva brzo reagovanje i racionalno prosuđivanje mora ostati zabranjena.
  • Fantom Promene

    23.02.2012 14:11
    @Piplfoks
    "....onih koji istražuju pozitivne efekte trave."
    DObar izgovor zlata vredi....
  • Milosrdni Andjeo

    23.02.2012 10:11
    Sta je narkomana u ovom gradu.... strasno! Prodjoh jedared pored onog saltera gde dele metadonsku terapiju zavisnicima....
    takav red nije bio ni za leba... ako nije video nek prodje onuda jednom sve ce mu se samo kasti
  • 23.02.2012 07:21
    "Alo, zemljaci, vi sto mislite da ste mnogo pametni - u pola EU, i u jedno 15-20 drzava u USA i u Australiji je marihuana dekriminalizovana ili legalna (do nekoliko grama, od 2-3 do 20-ak, kako gde). "


    Alo, petre, u pola! U ostatku ideš u zatvor čak i ako imaš samo pribor za konzumiranje.

    I sad si ti napredan, a mi smo nazadni i sve što mislimo kaže nam RTS. To ti možda prođe kod nekog ko je naduvan u trenutku kad razgovaraš sa njim, ali ovako - teško.

    @Piplfoks

    Naj si pametnije biće. Sve je kako kažeš. Nemam više ni jedan argument.
  • Пера

    23.02.2012 07:11
    Синтетика
    Ови не бирају средства да остану на власти, жалосна је чињеница колико људи је у стању да бежи од стварности конзумирајући разне опијате!
  • e, bas necu

    23.02.2012 07:10
    Apsolutno me bas briga sta ko radi u svom zivotu i u svoja cetiri zida! Koliko ima razloga za legalizovanje toliko ima i protiv! Nemam dovoljno informacija da bih tako strasno mogla da zastupam jednu ili drugu stranu. Nazalost zivimo u takvom vremnu gde je manje vise sve na neki nacin stetno - od bebi instant hrane do lekova, ukoliko se ne koristi kako treba!
    Mene vise zanima legalizacija prostiticije jer tu ima par zackoljica. Naime ako se prostitucija legalizuje, "radnici" mogu i trebaju da organizuju sindikat a imaju i pravo na strajk! E, ako strajkuju ko ce da ih menja? vojska, policija...
  • 23.02.2012 06:43
    Lala_Neznanov
    Kupujem samo prirodno... :)
  • Londra

    23.02.2012 06:36
    Ekipa koja riva kaze da je stetnije i skuplje od obicne ganjare, tako da nula bodova za ovu hemiju!
  • neutralan (meni svejedno)

    23.02.2012 03:11
    samo sam realan :P
    hmmm ne kontam kazu nije droga jeste droga jer izaziva promenu stanja svesti kao npr i alkohol a durga stvar izaziva i jako veliku zavisnost treca stvar da istina je da ubija mozdane celije.
    Svi koji kazu da je zdrava znaci da vare a to pricaju da bi sebe utesili :) Nemam nista protiv legalizacdije, iskreno legalizovana ili ne uvak ce biti mnogo ljudi koji ce je koristiti.
    Sve je to kul kad se koristi takodje jednom dva puta nedeljno kao sto ja koristim alkohol ali problem je sto omladina vari svaki dan a ni u cemu ne treba preterivati. :) Po meni je uzimanje toga kao i alkohola i svega u velikoj kolicini bezanje od stvarnosti i odlaganje zivotnih problema koji ce opet biti tu kad prestane dejstvo droge :) Naravno neki ljudi to rade jer je kul, neki zbog drustva itd. Ove sintetike treba bataliti ko zna sta trpaju u to :)
    Long live reel shit and don't take this shit too often :D
  • 23.02.2012 00:01
    @Anonimus - V.Đ.
    Izgleda da nisi uopznao narkomana koji je umro od prekomerne doze. Prošetaj se do nekog od centara za odvikavanje da čuješ šta će ti reći oni oji su postali svesni "koristi". Pitaj njih ko je u pravu.
    Narkomani koje prikazuju u "arhaičnim" školama stvarno više ne postoje. To više nisu retki slučajevi i propalice, ima ih na hiljade u svim slojevima društva. Droga nije više mit i bauk, postala je dostupnija od pijaće vode.
    Slažem se da svako odgovara za sebe i da ako nečim ne ugrožava drugu jedinku sme to da radi. Kada osoba nekoga ubije ili opljačka u treženju sredstava za koje će da kupi tu "umno otvarajuću supstancu" da li i u tom slučaju misliš da narkomani nikoga ne ugrožavaju?
    Na moju žalost ovo znam iz iskustva. Nisam narkoman, ali poznajem ljude koji jesu ili su bili u nekom periodu.
  • lenjivci

    22.02.2012 23:45
    glupani i tupani
    Koliko polu-pismenih neobavestenih talibana na ovako malom mestu, pa to je show program... Alo, zemljaci, vi sto mislite da ste mnogo pametni - u pola EU, i u jedno 15-20 drzava u USA i u Australiji je marihuana dekriminalizovana ili legalna (do nekoliko grama, od 2-3 do 20-ak, kako gde). Kao i jos neke supstance ali one sad nisu tema. Ali to ne znate, posto ste mnogo pametni, znate ono sto ste procitali u novinama, culi na RTS-u i sto vam je rek'o babo... Iovako po privredi, industriji, kulturi, obicajima itd. kasn ite za normalnim svetom 50 godina, kad vec imate internet radite na edukaciji...
  • Piplfoks

    22.02.2012 23:28
    @anonimusi
    Ok, probaću da objasnim to još jednostavnije, pošto je očigledno da nekima još uvek predstavlja problem da razumeju. Kao prvo, unošenje imena, pseudonima ili bilo čega sličnog osnovna je kurtoazija kako bi se razlikovali učesnici i njihovi stavovi u raspravi; inače ste svi vi različiti glasovi jednog šizofrenog komentatora. To bi, uz pismenost, trebao da bude osnovni preduslov da budete ozbiljno shvaćeni kao inteligentan učesnik u raspravi, a ne dulek koji lupa laktom po tastaturi. Kao drugo, kada je neko glup i ne razume šta mu se govori, pa pokušava da kao razlog za to proturi da je njegov sagovornik 'drogiran', to ide samo tom nekom na dodatnu sramotu - osim što je glup, on je i bezobrazan. Kao treće, da bi se razgraničilo između onih koji istražuju pozitivne efekte trave i onih koji uređuju legislativu na tu temu se stvarno, ali stvarno mora malo i čitati. Kao četvrto, a ovde stvarno maksimalno rizikujem poklanjajući veru vašim logičkim sposobnostima - razmislite: štetnost cigareta, koje brane lobiji sa bogatstvom koje iznosi milijarde dolara, dokazana je u stotinama studija; sa druge strane, protiv marihuane je skoro svaka državna mašinerija na planeti, a u najgorem slučaju može da se kaže da podjednak broj istraživanja i pojedinaca govori i za i protiv nje. Pri tome je nebrojeno više političara protiv, a nebrojeno više intelektualaca za. Da li ste u stanju da izvučete nekakav zaključak iz toga?
  • 22.02.2012 21:55
    V.Đ.
    Samo vi dušebrižnici prestanite da gurate drugim ljudima svoje predrasude i lične stavove kako treba da se živi život i šta ko "treba" da radi. Niko vam ne gura nikakvu "drogu" pod nos, svako je odgovoran za SEBE, svoj život, izbore i ponašanje. Ako želite da upravljate nekim i usmeravate ga predlažem da se okrenete u pravcu ogledala.

    Takođe bi mogli da prestanete da ponavljate kao papagaji ono što vam se servira od strane arhaičnog školovanja i zatucane sredine (ovde naročito pozdravljam moje sugrađane Novosađane) i steknete neka LIČNA iskustva u životu i primenite ih na unapređenju svojeg odnosa prema drugim ljudima i zajednici.

    Ne postoji ni jedan zakon koji sme da propisuje lično tretiranje svesti ukoliko ne ugrožava drugo biće. To se zovu osnovna ljudska prava. Kljukanje pivštinom, vinjakom, bensedinima, cigaretama je daleko štetnije od većine supstanci i izazive daleko veće probleme u društvu od opijata koji se danas koriste.

    "Narkomani" o kojima govorite praktično više ni ne postoje u obliku kako is oslikavaju birokkrate i spin doktori. Tu slabu, nesrećnu i zbunjenu generaciju je prevladao talas mladih ljudi koji odgovorno i umereno konzumira supstance zbog ličnog rasta i novih iskustava istražuju svoju svest. Kriminalizacija je glavni krivac kada god nešto krene "po zlu" jer su ti ljudi priomrani da stupaju u kontakt sa kriminalcima i supstancama sumljivog porekla.

    Ne poteže se za teškim i opasnim supstancama zato što se popuši neko bilje, već zbog uticaja sredine u kojoj odrastaju. Sredine koju stvaraju one iste kurve, lopovi i ubice, svojim zakonima i podvalama.

    Čovečansto je videlo u poslednjih 100 godina kako ti izopačeni "trezvenjaci" operišu. Dozvolili smo da neko kao Velimir Ilić priča o poštenju. Umesto što vrtite glavom jer neko hoće da puši travu okružen prijateljima u svom domu, gurnite nos u svoja posla i pokažite se sebi pa onda i drugima primerima saosećanja i tolerancije prema tuđim izborima.

    Ako BAš želite da budete "aktivni u zajednici" raspitajte se o privatizaciji vodovoda u Novom Sadu ili kako vas Kurve, Lopovi i Ubice guraju u dužničko ropstvo godinama, dok vam ispred očiju mašu šarenim lažama kao što su kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje, droga i ostale velike reči...

    Ponavljajte zamnom: kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar evro, islam, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, ustaša, četnik...marihuana, kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar Alkaida, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, srbija marihuana, kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar evro, islam, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, ustaša, Kinder bueno, kosovo, stranačenje, teroristi, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar evro, islam, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, ustaša, četnik, Lenor, marihuana, kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar evro, islam, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, ustaša, četnikmarihuana, kosovo, stranačenje, evropa, mladić, pravoslavlje,MMF, dolar evro, islam, plavi, beli, crveni, CNN, jevrej, ustaša, četnik.. Jeste li naučili pesmicu napamet danas? Ko jeste 5, ko nije... Taj zapravo možda nešto i zna..
  • 22.02.2012 21:34
    @Piplfoks
    Tvoj komentar je potpisan punim imenom i prezimenom? Nije. Potpisan je pseudonimom. Kao da je to uostalom i bitno i kao da te potpis u nivo iznad onih koje mrzi da smišljaju ili unose bilo šta u polje "ime".

    E vidiš, isto kao što tripuješ da si mnogo bitan faktor pošto imaš pseudonim, tako tripuješ i da su istraživanja onih koji bi rado prodavali ovu robu validnija od drugih, koja su tobože frizirana.

    Laik ne može donositi sud o ovoj temi na osnovu par pročitanih slova na Internetu. To je kao oni matematički "dokazi" u kojima na kraju ispadne 2=5, tako što se u nekom koraku prekrši određeno pravilo, pa lako budu preveslani oni koji materiju poznaju samo površno ili ni toliko.
  • 22.02.2012 21:18
    @Piplfoks
    Te studije da marihuana ne vodi težim drogama možeš da okačiš mačku o rep. Jesu li zemlje koje vrše te studije legalizovale taj "stimulans sreće"? Mislim, za upotrebu svojih građana, a ne stranaca.
    "E sad, niko ovde nikoga ne tera da koristi travu, niti širi ideju da je trava neophodna za sreću, ali moram da se zapitam - svi vi kojima to nije dovoljno da makar probate da preispitate svoje stavove, na čemu li ste, svega vam?"
    Koga pitaš i na šta misliš? Kad naučiš da napišeš ono što misliš, a da te makar pismeni shvate, onda vređaj i propagiraj knjige u kojima se dokazuje "lekovitost" indijske konoplje.
    Jedan od efekata droge je upravo nepovezanost u govoru i pianju, nemogućnost izražavanja.
  • Piplfoks

    22.02.2012 20:51
    Sve informacije o marihuani se mogu naći na internetu, i to iz ozbiljnih izvora, a za one kojima slova služe i za nešto ozbiljnije od nepotpisanih komentara, o tome je napisano i bezbroj knjiga. Od opisa načina na koji su frizirane studije o štetnosti i razloga zbog kojih se trava satanizuje čitav vek, preko svedočenja hiljada poznatih i uglednih ljudi koji su je upotrebljavali, dokaza o lekovitim dejstvima, činjenice o odsustvu ijednog smrtnog slučaja usled konzumiranja, logičkih objašnjenja zašto trava ne vodi težim drogama više od bilo koje druge supstance koja izaziva zadovoljstvo (šećer, nikotin, alkohol), pa sve do analiza koliko bi legalizacija doprinela boljoj kriminalnoj i kaznenoj politici i ekonomiji zemalja. E sad, niko ovde nikoga ne tera da koristi travu, niti širi ideju da je trava neophodna za sreću, ali moram da se zapitam - svi vi kojima to nije dovoljno da makar probate da preispitate svoje stavove, na čemu li ste, svega vam?
  • 22.02.2012 18:14
    Borcima za legalizaciju
    Da li ste se zapitali zašto ne možete da se opustite bez marihuane? Da li ste razmišljali da li postoji drugi način za opuštanje? I šta je to u vašim životima što vas tera da koristite drogu? Možda to treba da menjate, a ne da pribegavate liniji manjeg otpora.
    Ne znam odakle ste izvukli da je ona "manje štetna" i da ne stvara zavisnost. Koliko narkomana je odmah počelo sa "teškim" drogama?
  • Salamander

    22.02.2012 17:21
    Legalna prodaja MAGLE


    Nama političari redovno i uredno prodaju maglu,
    a mi to plaćamo.

    I to je u redu?

    Prodaju nam "kozmetiku", a kej nam smrdi na fekalije. Prodaju nam naše parkinge kao svoje, turaju kružne tokove i bulevare bez veze...

    Ovi barem zapakuju i napišu šta su prodali.

  • sale novosadjanin

    22.02.2012 16:27
    pa da ponovim
    marihuanu treba legalizovati !
    nije stetna-provereno !
  • 22.02.2012 15:58
    Za sve treba imati mere, pa tako i za gandju,
    Videh vani u EU, osobe koje od ponedeljka do petka rade, i trude se da dobro rade a sami tim i dobro zaradjuju, u privatnm skolama,raznim projektnm biroima...

    i onda dodje vikend, e to treba videti,iste te ugladjene ossobe se totalno opuste, pocev od odevanja,
    dodju kod prijatelja koji ima kucu na vecem placu...kako bi mogli da se opuste u raznim svojim vragolijama, da prave rostilj itd
    jedoodopustanja je zavijanje djinga i naravno pusenje

    s tim sto se tako odmaraju sve do nedelje do posle podneva,jer sutra dan je radni dan, i treba raditi do petka ciste glave, a sto je najvaznije,rad trebada je
    strucan i savestan...

    Zakljucak...e to ostavljam svakome po sopstvenoj logici da donese
  • 22.02.2012 15:47
    jovans
    Ligalize it now!!!
  • Naporni

    22.02.2012 15:36
    Alo narkosi,
    sta tu treba legalizovati ako je vec sve legalno ?
  • 22.02.2012 14:51
    liMar
    Sljaka li ovo i zasto nema neke reklame za ovo?!?!?
  • Komša

    22.02.2012 14:44
    a nabavka drugih opijata?
    Dakle,
    Da se malo presaberemo. Vlasti ove "lake" drige uzimaju u obzir jer su eto nelegalne pa ih se mora sankcionisati.

    Bitan detalj je činjenica da u Srbiji postoji 25.000 registrovanih narkomana, uz (policijsku) pretpostavku da je broj tri puta veći - možemo cifru da zaokružimo na 70.000 konzumenata "ozbiljnih" opijata (kokain & heroin). ... zatim, svako od njih uglavnom konzumira 1 gram dnevno (što ih košta 60-100 Evra)... što znači da za tržište Srbije treba 70 Kila droge na dan - da se sedira 70.000 ljudi... iz ove matematike sledi da za Srbiju mesečno treba 2 tone droge (da li je neko nekada čuo da je policija uhapsila nekoga sa 1,2 ili više tona droge?)...

    To znači, da recimo za Novi Sad, gde ima bar 15.000 konzumenata (hteli vi to da priznate ili ne) treba dakle 15-20 kila droge na dan... GDE JE TAJ SUPERMARKET (ili više njih) GDE SE ONI SNABDEVAJU ??? Ko drži te prodavnice, pakovaonice, šaltere i prodavce koji su u strukturi nabavke i prodaje, ko vodi računovodstvo? Obezbeđenje? Marketing? Zaštita tržišta od monopola?

    Šta je sa uticajima partijskih faktora?

    Pretpostavljamo da policija nema pojma kako da nahvata te što dovlače tone i tone droge i koji to skladište negde "neprimetno"... šta je to štekovati tone droge u magacinu?

    Šta radi policija? Koga oni jure i hvataju?

  • Profesor

    22.02.2012 14:36
    za Sead Seradervic; Beograd
    Konoplja o kojoj tako naširoko pišete nije marihuana već industrijska konoplja iz koje se dobijaju vlakna koja su se koristila u industriji papira, tekstila itd. Marihuana se dobija od indijske konoplje (lat. naziv Cannabis sativa var. indica), koja kada se poseje kod nas umnogome izgubi svoju aktivnost i često postaje i inaktivna. Zato, manite se marihuane, družite se, idite u prirodu i uživajte u životu bez straha da ćete sutra postati zavisnik.
  • NS021

    22.02.2012 14:09
    Ljudi prodaju osvezivac prostora, to sto neko pusi je kao da kola prestane da se proizvodi jer se ljudi bodu njihovim flasama :A
  • Bojan

    22.02.2012 14:05
    @Sead
    Molim mi objasni na kom jeziku ti zboris ? Treba mi titl i prevod
  • 22.02.2012 13:25
    "Ne postoji apsolutno ni jedan dokaz da ovakve supstance (kao ni kanabis) otvaraju vrata zavisnosti, cak je dokazano da to nije slucaj"


    To je poluistina. Dakle, gore nego laž. Marihuana ne izaziva hemijsku zavisnost, ali izaziva ogromnu psihičku zavisnost, koja ni po čemu nije slabija od hemijske.
  • Ganja Farmer

    22.02.2012 13:09
    Idioti, to je stetnije od vutre 5 puta !!!
    Fakin hemija...
  • Scotch Bonnet

    22.02.2012 13:01
    Legalize it!
    Adice pabovi u Engleskoj se zatvaraju u 23.00.

    Elem, proverite na googlu koliko ljudi sirom sveta godisnje umre od alkohola i cigareta pa te informacije uporedite koliko ljudi godisnje nastrada od marihuane. Jos kad bi je legalizovali bilo bi manje kriminala i nasilja na ovom svetu.

    Inace dobro razmislite kakav bi nam svet bio bez Gandze.

    Andy Warhol, Jimi Hendrix, Janis Joplin ...

    Pogledajte listu:
    http://www.slatts.ukfsn.org/famous.htm
  • 22.02.2012 12:31
    hartija
    @Sead Seradervic; Beograd

    tacno tako. a jedan od razloga zbog koga je "hemp" satanizovan tokom 1930ih u SAD-u je taj sto je pretstavljao ozbiljnu konkurenciju industriji drva i hartije. da ne spominjemo da je stavljan u vezu sa tadasnjim swing-om i "prljavim" crncima koji ga sviraju...
    pogledajte film "Reefer Madness" (ima ga na youtube-u), pa sami procenite koliko to odgovara realnosti.
  • 22.02.2012 12:25
    Ne postoji apsolutno ni jedan dokaz da ovakve supstance (kao ni kanabis) otvaraju vrata zavisnosti, cak je dokazano da to nije slucaj
    duvan sa druge strane otvara vrata esktremnoj zavisnosti i ogroman broj ljudi na celoj planetu umre od njega svake godine, ali posto to donosi ogromnu kolicinu para svima niko to ne zeli da zabrani cak se svakodnevno promovise lajstajl u kome nisi kul ako ne pusis, a ne postoji veca kolicina otrova moguca
  • 22.02.2012 12:07
    sve na goli otok
    to samo narkomani kupuju , sto ne piju vinjak nema bolji rupa nego od vinjaka :)
  • Sead Serdarevic

    22.02.2012 11:57
    https://www.facebook.com/notes/sead-serdarevic/mar
    Nesto sto je osnovno u novinarstvu je ISTINA I INFORMISANOST!!!! Naravno za one novinare koji profesionalni rade svoj posao!!!!
    https://www.facebook.com/notes/sead-serdarevic/marihuana-je-stetna-/10150205143634897
  • logica

    22.02.2012 11:52
    jedno pitanje
    Zasto bi, pobogu, neko placao 1260 din neki sinteticki buckuris, kad za 500-1000din ima da kupi pravu stvar? I to ne mora da ide do Dunavske, vec da se nadje sa jednim od nekoliko hiljada prodavaca, ili cak, da mu isti dostavi na kucnu adresu?
  • 22.02.2012 11:48
    "Ona ne predstavlja opasnost široj javnosti, već je velika prijetnja naftnim kompanijama, alkoholnoj i duhanskoj industriji, te velikom broju kemijskih korporacija (koje proizvode lijekove). "


    Da, da.. mora da je tako. Pedeset hiljada raznoraznih vrsta čajeva ne predstavlja problem, ali eto marihuana im je naročito zapala za zub.

    Od navedenih stavki dole, ništa se ne odnosi na indijsku konoplju i nigde cilj nije bio konzumiranje, već korišćenje konoplje za - zamisli - konopce i druge proizvode..
  • 22.02.2012 11:41
    luka
    Hvala na informaciji :D
  • Otto

    22.02.2012 11:41
    Svi u centar!
  • 22.02.2012 11:34
    "evo chisto za tvoju informaciju, ako i nemash rak a pushish travu, necesh dobiti nishta. "

    Čisto za tvoju informaciju, izgubićeš mnogo. Mnogo, veoma mnogo sivih ćelija. Ali dobro, neki ih svakako ne koriste, pa nije neka šteta.

    A to da li ćeš nešto dobiti ili ne - to se ne zna. Svakako, ti to ne znaš, a onaj podatak za "nula" si jednostavno izmislio.

    Prestanite da džanki rekla-kazala mitove zovete "znanjem".
  • Billy Andol

    22.02.2012 11:34
    @Anonimus 10:35
    "Ibuprofen leči od glavobolje, ali ako ga uzimaš i kad je nemaš dobićeš čireve na želucu, a verovatno i rak.

    To što si reko je isto smisleno kao "eksploziv može da se koristi za zavarivanje metala, pa ne vidim šta ima loše u tome da se podmetne pod dečiji vrtić"

    Pa zasto konzumiras alkohol kada znas da ti ne pomaze i kada si upucen u problematiku?
  • PND

    22.02.2012 11:31
    Ovo je glupost
    Ko normalan bi zavrsavao za 1200?sad ovo je kao tabu a na ulici pandur okrece glavu kad zapalis fus, ajde mani me
  • Sead Seradervic; Beograd

    22.02.2012 11:27
    ZA NEINFORMISANOG NOVINARA!!!!! ILI PAK ZA ONE KOJ
    Kažu da je kanabis opasan. Ali to nije istina, ona nije štetna za ljudsko tijelo ni um. Ona ne predstavlja opasnost široj javnosti, već je velika prijetnja naftnim kompanijama, alkoholnoj i duhanskoj industriji, te velikom broju kemijskih korporacija (koje proizvode lijekove). Velike biznis kompanije, s puno novca i utjecaja, skrivaju istinu od ljudi. Istina je da kad bi se konoplja počela koristiti za golemi niz komercijalnih proizvoda, ona bi stvorila atomsku bombu u industriji, vjerojatno revoluciju! Najbogatiji su se zato urotili za širenje dezinformacija o biljci koja, kad bi se pravilno koristila, mogla bi upropastiti njihove kompanije.

    Odakle uopće riječ “marijuana”? Sredinom 1930-ih, ta je riječ stvorena da sakrije dobru sliku i fenomenalnu povijest konoplje - kao što ćete pročitati dalje u tekstu. Činjenice navedene ovdje, s referencama u zagradama, općenito se mogu provjeriti u Encyclopedia Britannica koja se preko 150 godina tiskala na papiru izrađenom od konoplje:

    ✔ Svi udžbenici do 1880. godine bili su napravljeni od papira dobivenog preradom konoplje ili lana (Jack Frazier. Hemp Paper Reconsidered. 1974.)

    ✔ Bilo je legalno plaćati porez konopljom u Americi od 1631. pa sve do ranih 1800-ih. (LA Times. 12. kolovoz 1981.)

    ✔ Odbijanje uzgoja konoplje u Americi tijekom 17. i 18. stoljeća bila je čak kažnjivo zakonom! Mogli ste biti u zatvoreni u saveznoj državi Virginiji zbog odbijanja uzgoja konoplje od 1763. do 1769. godine (G.M. Herdon Hemp in Colonial Virginia).

    ✔ George Washington, Thomas Jefferson i drugi očevi Amerike su uzgajali konoplju. (Dnevnici Washington-a i Jefferson-a. Jefferson je donio sjeme konoplje iz Kine do Francuske, te potom i do Amerike.)

    ✔ Benjamin Franklin je bio vlasnik jedne od prvih tvornica papira u Americi, a koja je prerađivala konoplju. Također, rat se 1812. godine vodio oko konoplje. Napoleon je želio spriječiti izvoz konoplje iz Moskve u Englesku. (Jack Herer. Emperor Wears No Clothes)

    ✔ Tisućama godina, 90% svih brodskih jedara i konopa (užeta) su pravljeni od konoplje. Riječi “platno” je nizozemska riječ za konoplju (kanabis). (Webster's New World Dictionary.)

    ✔ 80% svih tekstila, tkanine, odjeće, posteljine, ručnika itd. su izrađivane od konoplje sve do 1820-te, odnosno do početka korištenja pamuka za tkaninu.

    ✔ Prve Biblije, karte, pomorske mape, zastave, prvi nacrti Deklaracije nezavisnosti i prvi Ustav SAD-a su napravljeni od konoplje. (U.S. Government Archives.)

    ✔ Prvi uzgajani usjevi u mnogim američkim državama su bili usjevi konoplje. 1850-a je bila godina vrhunca za proizvodnju u Kentucky-u gdje je te godine proizvedeno 40.000 tona konoplje. Sve do 20.-og stoljeća konoplja je zaslužna za najveći priljev novca u državnu blagajnu Amerike. (State Archives.)

    ✔ Najstariji poznati zapisi o uzgoju konoplje dolaze iz Kine još prije 5.000 godina, iako proizvodnja konoplje vjerojatno seže još i do drevnog Egipta.

    ✔ Rembrandtova, Van Goghova, Gainsboroughova, kao i djela većine ostalih slikara iz tog doba, bila su uglavnom slikana na platnima od konoplje.

    ✔ 1916.g., Vlada SAD-a predvidjela je da će do 1940-ih svi papiri biti zamijenjeni papirom od konoplje i da neće više biti potrebe za sjećom stabala. Izvješća studija Vlade izvjestila su da je 1 jutar (jedinica za zemlju) konoplje jednako iskoristiv kao 4,1 jutar stabala. Bilo je u planu provesti u djelo neke dijelove tog izvješća, ali je konoplja kasnije zabranjena. (U.S. Department of Agriculture Archives.)

    ✔ Kvalitetne boje i lakovi su pravljeni od ulja sjemenki konoplje sve do 1937. godine. U Americi se 1935. godine 58.000 tona sjemena konoplje iskoristilo za proizvodnju boja i lakova. (Svjedočenje Shermana Williamsa (Paint Co.) prije Marihuana Tax Act-a (Zakona o porezu na marihuanu) američkog Kongresa iz 1937.g.)

    ✔ Model-T, auto koji je napravio Henry Ford bio je pogonjen benzinom konoplje a sam je automobil također bio izgrađen od konoplje! Na njegovom velikom imanju, Ford je fotografiran u vlastitom polju konoplje (ako se netko želi uvjeriti evo link na slikuhttp://www.newagecitizen.com/images/FordHempFarmera.JPG ). Automobil “napravljen od tla” imao je kontrolne ploče također izrađene od konoplje čija je čvrstoća 10 puta jača od čelika. (Popular Mechanics, 1941.)

    ✔ 1938. godine, konoplja je nazivana “Billion dollar crop” (“Usjev od milijardu dolara”). Tada je prvi put usjev koji donosi dobit imao poslovni potencijal da premaši zaradu milijardu dolara. (Popular Mechanics, veljača 1938.)

    ✔Mechanical Engineering Magazine (veljača 1938.) je objavio članak pod naslovom “The Most Profitable and Desirable Crop that Can be Grown”(“Najprofitabilniji i najpoželjniji usjevi koji se mogu uzgajati.”). U članku je objavljeno da kad bi se konoplja uzgajala tehnologijom 20.-og stoljeća da bi usjevi konoplje bili jedni od najvećih poljoprivrednih usjeva u Americi i u svijetu.

    Sljedeće informacije dolaze izravno iz 14-minutnog filma Ministarstva poljoprivrede SAD-a (United States Department of Agriculture) iz 1942.-e koji ohrabruje i podučava “patriotske američke poljoprivrednike” da proizvedu 350.000 jutara konoplje svake godine za ratne potrebe, citiram:

    “... [Kada su] Grecian hramovi bili novi, konoplja je već bila davno poznata u službi čovječanstva. Tisućama godina, čak i tada, ova je biljka uzgajana za proizvodnju užadi i tkanine u Kini, te drugdje na istoku. Stoljećima prije, sve do 1850.-ih, gotovo svi brodovi koji su plovili zapadnim morima su imali užad i jedra izrađena od konoplje. Jer, za mornara, konoplja je bila neophodna ... Sada, sa filipinskim i istočno-indijskim proizvođačima konoplje koji je stavljaju u ruke japanaca ... američka konoplja mora zadovoljiti potrebe naše vojske i mornarice, kao i naše industrije ... Mornarica naglo troši svoje resurse. Kad se to potroši, američka konoplja mora opet doći, konoplja za privez brodova, konoplja za vuču, konoplja za pribor i opremu, konoplja nebrojene koristi na brodovima i na obali. Baš kao u dane kada je Stari hrabar čovjek plovio morima pobjednički, s jedrima od konoplje. Konoplja za pobjedu! (Hemp for victory!)”

    Ovjereni dokaz iz Library of Congress (knjižnice Kongresa), koji je pronašao istraživač Jack Herer, opovrgava tvrdnje drugih vladinih agencija koje tvrde da ovaj film “Hemp for victory” iz 1942.-e (USDA film) ne postoji.

    Uzgoj i proizvodnja konoplje ne štete okolišu. USDA Bulletin #404 je donio zaključak da konoplja proizvodi četiri puta više pulpe (srži, kaše) s najmanje četiri do sedam puta manje zagađenja.

    Iz časopisa Popular Mechanics, veljača 1938:
    “Ima kratku fazu vegetacije i rasta ... Može rasti u bilo kojoj državi ... Dugo korijenje prodire i ostavlja tlo u savršenom stanju za sljedeću godinu usjeva. Sa svojim gustim lišćem raste 2 do 3 metra iznad tla ... Konoplja, ti novi usjevi neizmjerno mogu doprinijeti američkoj poljoprivredi i industriji.”

    1930.-ih, inovacije u poljoprivrednim strojevima bi izazvale industrijsku revoluciju kad bi se primijenili na konoplju. Samo ovaj resurs (konoplja) mogao je stvoriti milijune novih radnih mjesta koji bi stvorili tisuće kvalitetnih proizvoda. Konoplja, da nije zabranjena, je mogla izvesti Ameriku (a i čitav svijet) iz Velike Depresije (Great Depression).


    UROTA

    William Randolph Hearst (Citizen Kane) i Hearst Paper Manufacturing Division (Hearts proizvodnja papira) Kimberly-a Clark-a imali su u vlasništvu ogromne šumovite površine. Hearst tvrtka radila je uglavnom proizvode od papira. Patty Hearst-ov djed, razarač prirode zbog svoje osobne koristi, gubio je milijarde dolara zbog konoplje.

    1937. godine, DuPont (kompanija koja znanstvenim radom stvara nove proizvode) je patentirala proces dobivanja plastike iz nafte i ugljena. Godišnje izvješće DuPont-a pozvalo je dioničare da investiraju u njenu novu petrokemijsku industriju. Sintetika kao što su plastika, celofan, celuloid, metanol, najlon, rayon, dacron itd., sada su mogla biti napravljena od nafte. Prirodna industrijalizacija konoplje mogla je uništiti više od 80% DuPont-ovog poslovanja.

    Andrew Mellon (DuPont-ov bankar) postao je Hoover-ov tajnik riznice (Hoover’s Secretary of the Treasury) i DuPont-ov glavni investitor. Imao je veze sa Morgan-ima, Rockefeller-ima i Rothschild-ima koji su bili tri najveće bankarske obitelji onda, i danas. Mellon je postavio Harry J. Anslinger-a (Mellon je bio stric Anslinger-ove žene) na najvišu poziciju Federalnog zavoda za narkotike i opasne droge (Federal Bureau of Narcotics and Dangerous Drugs), danas Agencija za suzbijanje droga, DEA (Drug Enforcment Agency)

    Ovi financijski tajkuni često su održavali tajne sastanke. Konoplja je proglašena opasnom i prijetnjom za njihove multi-milijarderske kompanije. Kako njihova bogatstva ne bi nestala, konoplja se morala istrijebiti. Ti ljudi su uzeli ne baš jasnu riječ iz meksičkog slanga “marijuana” i gurnuli je u svijest amerikanaca, a kasnije i cijelog svijeta.

    MEDIJSKA MANIPULACIJA

    Žuti tisak cvijetao je kasnih 1920-ih i 1930-ih godina. Hearst-ove novine (Hearts je bio vlasnik mnogih novina diljem Amerike) objavljivale su priče da “marijuana” uzrokuje razne strahote, nasilja, silovanja... Ludila koja izaziva “marijuana” bila su naslovi novinskih članaka u to vrijeme. Čitatelji su na taj način podučavani da je izmišljena “marijuana” (ne spominjući uopće konoplju!) odgovorna za sve, od prometnih nesreća pa sve do gubljenja razuma.

    Filmove poput Reefer Madness (1936.), Marijuana: Assassin of Youth (1935.) i Marijuana: Devil's Weed (1936.) kreirali su ti isti industrijalci kao propagandu koja je od kanabisa napravila javnog neprijatelja. Njihova svrha je bila da se dobije potpora javnosti u donošenju “anti-marijuana” zakona.

    Pročitajte sljedeće citate iz filma The Burning Question, poznatijeg kao Reefer Madness:

    * Nasilna droga;
    * Djela šokantnih nasilja;
    * Neizlječivo ludilo;
    * Efekti koji uništavaju dušu;
    * Pod utjecajem marijuane sjekirom je pobio cijelu svoju obitelj;
    * Gore, i smrtonosnije od ovih droga što uništavaju dušu (kokain, heroin), je ludilo marijuane;

    Reefer Madness nije završio s uobičajenim “The End” (“Kraj”), već je film zaključen s riječima “Tell your children!” (“Recite svojoj djeci!”) preko cijelog ekrana.

    U 1930-ima, ljudi su bili jako naivni, čak do točke neukosti. Mase su bile kao ovce koje čekaju da njima zavlada nekolicina moćnika. Oni nisu imali autoritete. Dovoljno je bilo da vijest bude u tisku ili na radiju i mase su vjerovale da je to istina. Učili su tako svoju djecu a njihova djeca su odrasla i sad su roditelji djece koja znaju i koja se već godinama opiru ali bezuspješno jer šačica bogatih moćnika drže stvari u svojim rukama.

    14. travnja 1937., prohibicijski Marijuana Tax Law (Marijuana Zakon o porezu), odnosno zakon koji zabranjuje konoplju, bio je izravno doveden u House Ways (Dom) i Means Committee (Odbor). Ovaj odbor je jedini koji je mogao predstaviti prijedlog zakona Domu, a bez da ga predstavi drugim odborima. Predsjednik Senata SAD-a, Ways i Means Committee-a, u to vrijeme, bio je Robert Doughton, pristalica DuPont-a. On je osigurao da zakon prođe Kongres.

    Dr. James Woodward, liječnik i odvjetnik, svjedočio je prekasno (nakon što je zakon već donesen!) u ime American Medical Association (AMA, udruga liječnika Amerike). On je rekao Odboru (Committee) da je razlog zbog kojeg AMA nije ranije osudila Marijuana Tax Law (Marihuana Zakona o porezu) upravo taj što je Udruga tek saznala da je “marijuana” ustvari konoplja (!).

    Samo nekolicina ljudi je, u to vrijeme, shvaćala da je smrtonosno ludilo o kojem su čitali na naslovnicama Hearst-a zapravo bila konoplja. AMA je zaključila da je cannabis lijek koji se mogao pronaći u brojnim ljekovitim proizvodima koji su se prodavali čitavo stoljeće prije toga.

    U rujnu 1937., konoplja je postala ilegalna. Najkorisniji usjevi poznati čovjeku postali su droga i otada naš svijet pati.
    Kongres je zabranio konoplju uz izgovor da je to najnasilnija droga poznata čovjeku. Harry Anslinger, koji je 31 godinu (!) bio voditelj Drug Commission (Komisije za drogu), promovirao je ideju da “marijuana” izaziva ekstremno nasilje kod konzumenta. Petnaestak godina kasnije, 1950-ih, pod komunističkom prijetnjom McCarthyism-a, Anslinger je rekao upravo suprotno: “marijuana toliko smiruje da se vojnici pod utjecajem neće htjeti boriti”.

    Danas, naš planet je u očajničkoj nevolji. Zemlja je zagušljiva jer velike površine kišnih šuma (prašuma) nestaju. Zagađenje, otrovi i kemikalije ubijaju ljude. Ovi veliki problemi mogli bi nestati industrijalizacijom konoplje (to će se morati dogoditi, samo je pitanje vremena). Prirodna biomasa planeta Zemlje nam može dati sve energetske potrebe koje trenutno dobivamo od fosilnih goriva.Već smo potrošili 80% rezervi nafte i plinova. Potrebni su nam obnovljivi resursi. Konoplja može biti rješenje za goriva čije su cijene u drastičnom porastu.

    MAGIČNA BILJKA

    Konoplja ima višu kvalitetu vlakana nego što je imaju vlakna drveta. Daleko manje opasne kemikalije su potrebne da bi se dobio papir iz konoplje nego iz drva stabala. Papir doiven od konoplje vremenom ne žuti i vrlo je dugotrajan. Biljka raste vrlo brzo i dospijeva u jednoj sezoni dok je stablu potrebno vrijeme 50 godina i više (!).

    Svi plastični proizvodi bi trebali biti pravljeni od ulja sjemenki konoplje. Plastika dobivena na taj način je biorazgradiva! Vremenom, ona bi se razgradila, a bez štete za okoliš. Plastika kakvu mi poznajemo bitno zagađuje okoliš. Ona se razgrađuje toliko sporo da će uskoro postati velik problem za Zemlju. Proces proizvodnje ogromnih količina prirodne (konopljine) plastike neće uništavati rijeke kao što je uništavaju DuPont i druge petrokemijske kompanije. Ekologija Zemlje se jednostavno ne uklapa u političke i planove naftne industrije. Konopljini proizvodi su sigurni i prirodni.

    Lijekovi bi se trebali praviti od konoplje. Trebali bi se vratiti u dane kad je AMA podržala kanabis kao lijek. “Medicinska marihuana” se zakonski daje samo nekolicini ljudi, dok smo svi mi ostali prisiljeni na sustav koji se oslanja na kemikalije. Konoplja je samo zdrava za ljudski organizam.

    Gladi u svijetu mogao bi doći kraj. Veliki raspon prehrambenih proizvoda se može dobiti od konoplje. Njene sjemenke su jedan od najvećih izvora bjelančevina u prirodi. Također, sadržavaju dvije esencijalne masne kiseline koje čiste naše tijelo od kolesterola. Ove se kiseline ne nalaze nigdje drugdje u prirodi! Konzumiranje sjemena konoplje je najbolja stvar koju možemo učiniti za svoje tijelo. Mogu se jesti kao i sve ostale jestive sjemenke a daleko su korisnije za organizam.

    Odjeća bi se mogla izrađivati od konoplje. Odjeća od konoplje je izuzetno kvalitetna i dugog je vijeka. Ovako napravljenu odjeću mogli bi nositi i naši unuci. Danas, postoje tvrtke koje proizvode odjeću od konoplja, obično od 50% konoplje. Takve bi tkanine trebalo biti biti posvuda, ali umjesto toga, one su takoreći u “podzemlju”. Reklamiranje kvalitetnih konopljinih proizvoda nije dozvoljeno na našim “fašističkim” televizijama.

    U Kentucky-u, saveznoj državi koja je ne tako davno bila najveći proizvođač konoplje, danas je zabranjeno nositi odjeću od konoplje! Možete li zamisliti da Vas bace u zatvor zbog nošenja kvalitetnih traperica?

    Svijet je lud!. No, to ne znači da se morate pridružiti ludilu. Držite se zajedno. Širite vijest. Recite ljudima, a to uključuje i vašu djecu, istinu. Koristite proizvode od konoplje. Eliminirajte riječ “marijuana” i shvatite povjest koja ju je stvorila. Neka bude politički netočno govoriti i tiskati tu riječ. Borite se protiv propagande (koja je osmišljena tako da ide u prilog super bogatima) i laži. Konoplja se mora iskoristiti u budućnosti. Trebamo čist izvor energije kako bi spasili naš planet. Industrijalizirajte konoplju!

    Alkoholne, duhanske i naftne kompanije daju više od milijun dolara svaki dan kako bi bili partneri sa Drug-Free America i drugim sličnim agencijama (sad se zapitajte zašto?). Svi smo već vidjeli njihove reklame. Njihov moto sada je: “Opasnije je nego što smo mislili.” (misleći pritom na konoplju – drogu(!)). Laži koje potiču iz moćnih korporacija, započele su još sa Hearst-om, a još su dobre i prolaze i danas.

    Ispiranje mozgova se nastavlja. Danas nam reklame govore: “Ako kupite joint, doprinosite ubojstvima i ratovima bandi”. Najnovija anti-konopljina propaganda je: “Ako kupite joint ... promičete terorizam!”. Novim neprijateljem, “terorizmom” (koji je izmišljen isto kao i “marijuana”), mogu nam prati mozgove na bilo koji način koji im odgovara.

    Postoji samo jedan neprijatelj, “prijateljski” ljudi kojima plaćamo porez, koji izazivaju ratove i uništavaju prirodu. Mi ih financiramo, a oni nam ubijaju svijet ravno ispred nosa.

    13.000 Hrvata godišnje umre od posljedica pušenja duhanskih proizvoda. 200.000 ljudi u Europskoj Uniji umre svake godine smrću koju uzrokuje konzumiranje alkohola. Nikada i nigdje u svijetu nitko nije umro zbog korištenja kanabisa (!!).

    Dakle, u cijeloj povijesti ljudskog roda nije zabilježena niti jedna smrt koja bi se mogla pripisati kanabisu. Naše društvo kažnjava konoplju ali dozvoljava uporabu ubojica: duhana i alkohola.

    Konoplja treba biti deklasificirana i postavljena u ljekarne za ublažavanje stresa. Otvrdnuće i sužavanje arterija su loši, ali konoplja proširuje arterije, što je zdravo stanje. Mi smo bili toliko uvjetovani da smo mislili da je pušenje štetno. To nije slučaj za kanabis.

    Unošenje THC-a, konopljine aktivne tvari, ima pozitivan učinak: ublažava astmu i glaukom (očni tlak). Također, ublažava mučnine uzrokovane kemoterapijom, otvara apetit i to je zdravo stanje bića.

    Kažu da je stanje pod utjecajem kanabisa slično kao pijano stanje. Ali, istina je da kreativnost osobe može biti poboljšana pod utjecajem kanabisa. Percepcija vremena se lagano uspori tako da osoba bolje “osjeća” okolinu. Više cijeni sve umjetnosti, približi se prirodi i općenito postaje “svjesniji” pod utjecajem kanabisa. To je, ustvari, upravo suprotno stanje uma i tijela nego kao kod pijanog stanja.

    Konoplja je vanzemaljska biljka. Postoje fizički dokazi da konoplja nije niti slična nijednoj drugoj biljci na ovom planetu. Pojedinci bi čak mogli pomisliti da ju je netko donio ovdje za dobrobit čovječanstva. Konoplja je jedina biljka kod koje se mužjaci (biljka muškog spola) pojavljuju na jedan, a ženke na drugi, vrlo različit način, i to je fizički vidljivo!

    Nikad nitko ne govori o mužjacima i ženkama u biljnom svijetu, jer biljke ne pokazuju svoje spolove. Nijedna, osim konoplje (!). Da biste ustanovili spol bilo koje druge biljke na našem planetu, morate pogledati interno, u njen DNA. Npr., muška vlat trave (mislim na onu što se sadi po travnjacima i sl.) fizički izgleda isto kao i ženska vlat trave (to vrijedi i za ostale biljke). Biljka konoplje ima izražen spol. Uzgajivači znaju posjeći mužjaka prije nego što opraši ženke. Zašto? Zato jer najpotentnije cvijeće daje samo ženka.

    Razlog zašto je ova čudesna, vrlo sofisticirana biljka budućnosti protuzakonita nema veze s tim kako ona utječe na nas.

    Konoplja je zabranjena jer milijarderi žele ostati milijarderi!


    “I posijat ću za njih biljku o kojoj će se nadaleko čuti, i neće više biti gladi na ispaćenoj Zemlji”, Ezekiel, 34:29.

    P.S. Mislim da riječ “droga” ne bi trebala biti korištena kao riječ koja pokriva sve kemijske tvari. Droge su poznate kao nešto loše. Jeste li svjesni da postoje legalne drogerije?! Da, u svakom gradu. Nevjerojatno. Svaka takozvana droga treba se razmatrati individualno. Kanabis je lijek, a ne droga. Mi se trebamo usuditi govoriti istinu, bez obzira kakav je zakon.
  • luigi

    22.02.2012 11:05
    ne znam kakve su vam bile namere, al ovaj clanak je najbolja reklama prodavcu navedene supstance. danas ima da proda kao za celu godinu :)
  • luigi

    22.02.2012 11:01
    a jel neko primetio da ovu vest nije komentarisao niko od stalnih komentatora? onih koje politicke stavove provlace i kroz vesti o vremenskim prilikama u juznoj gvadalahari.
    hahaha, stigla jutros direktiva iz centrale da se uzdrze od komentara :)
    ja mislim da je zdravo opustiti se subotom uvece. neko voli pivo, neko maru. sve je to za ljude. par krigli ili jedan joint, sasvim je sve jedno. so sabi- lepo vama, lepo nama!:)

  • мире

    22.02.2012 10:46
    марихуана је мало дете у поређењу са дуваном и алкохолом који су сасвим легални, а годишње убију милионе људи. марихуана никог није убила...
  • Misko

    22.02.2012 10:40
    droga

    ovo je mnogo gore od marihuane, bilo je vec natpisa za to u medijima:

    http://www.pressonline.rs/sr/vesti/vesti_dana/story/194442/Deca+legalno+kupuju+drogu!.html
  • Metallica

    22.02.2012 10:34
    wooow
    wooow wooow opasno ;) nisam znao , viva la ganja, viva la Novi Sad, roc and roll ;)))
  • Haze

    22.02.2012 10:31
    @Anonimus 10:35
    Sve bi to imalo smisla sto pricas, da je trava kancerogena i slicno. Ali nije, stetnost je minorna, mnogo manja nego od mnogih legalnih stimulanasa. Tako da ti poredjenje nije bas ispravno, pa je samo neznanje i pretpostavka iz neznanja.
  • nvsdjnn

    22.02.2012 10:31
    "Nisam konzumator gandze ali ako kanabis ume da leci i od raka pluca ne vidim sta ima lose tu "

    Ibuprofen leči od glavobolje, ali ako ga uzimaš i kad je nemaš dobićeš čireve na želucu, a verovatno i rak.

    To što si reko je isto smisleno kao "eksploziv može da se koristi za zavarivanje metala, pa ne vidim šta ima loše u tome da se podmetne pod dečiji vrtić"

    evo chisto za tvoju informaciju, ako i nemash rak a pushish travu, necesh dobiti nishta. apsolutno nishta. raspitaj se koliko je ljudi u zabelezhenoj istoriji umrlo od vutre.. evo, da se ne muchish, ja cu ti reci. nula.
  • Mustra BEchka

    22.02.2012 10:27
    hahahah sjajno!!! Samo jos das otvotimo zvanicno kupleja i kompletni smo
    Bravo za gradsku vlast kad "kontorlise" sta ko otvara....
  • Marko

    22.02.2012 10:20
    :)
    Ej, stvarno, kako sada policija da ubere svoj procenat?
  • 22.02.2012 09:53
    pot
    Legalize it - don't criticize it ! LEGALIZE !
  • Душан

    22.02.2012 09:49
    ма да
    И цигарете се продају на свакој трафици... То је за мене још страшније... Ем је штетније, ем дувански дим има ружнији мирис, да не кажем смрад...
  • 22.02.2012 09:35
    "Nisam konzumator gandze ali ako kanabis ume da leci i od raka pluca ne vidim sta ima lose tu "

    Ibuprofen leči od glavobolje, ali ako ga uzimaš i kad je nemaš dobićeš čireve na želucu, a verovatno i rak.

    To što si reko je isto smisleno kao "eksploziv može da se koristi za zavarivanje metala, pa ne vidim šta ima loše u tome da se podmetne pod dečiji vrtić"
  • Legalize

    22.02.2012 09:27
    It
    Now!
  • зики

    22.02.2012 09:19
    Синтетичка марихуана
    Вратиле се 90-те, још да крене и оно ви нама глас ми вама грас.
  • pa kako

    22.02.2012 09:16
    zašto
    ovo stvarno nije u redu, treba tome hitno stati na put!

    pa oni hoće da policija ostane bez svog procenta!?
    ne daj bože da se legalizuje, kako onda da postave svoje dilere i da za običan korov uzimaju zilijone?

    još ako se koristi za lečenje, pa da da propadne farmaceutska industrija.
  • Haze

    22.02.2012 09:12
    Protiv ganje nemam nista, ne poznajem pusace trave koji kradu, tuku se, takoreci prave s**** i slicno. Ali konzumiranje hemije, pogotovo ovih vestackih gluposti mi nikako ne ide u glavu. Neko ce nesto od toga pazariti, sum na srcu ili hiperanksioznost, pa ce posle ljudi da kazu "pusio je travu". Opet, neobrazovanima je to uvek "ju droga, to je iz pakla izaslo", a ono neka biljka raste pored kuce. Neka zabrane i muskat orah i salviu (zalfiju) onda, pa dalje kafu, i naravno alkohol, jer to je isto droga iz pakla. Kad bi zabranili alkohol, nastao bi rat ovde, pa setite se samo sta se desilo u Americi tokom prohibicije. A korisnici trave kada ne koriste - niti se tresu, ne padaju u delirijum, ne divljaju, ne organizuju mafiju, ne tuku ukucane, ne tuku se po gradu, ne nose oruzje, ne divljaju u saobracaju itd itd... Oni koji koriste sve i svasta pored trave ne zovem korisnicima trave - njih zovem narkomanima.
  • borislav

    22.02.2012 09:05
    Jedini razlog zbog kojeg marihuana nije legalna jeste cinjenica da na njoj ne mogu (u vecoj meri) zaraditi velike kompanije. Naime, svako (osim ako nije lud, pa se bas satire od marihuane) moze sebi uzgajiti par biljaka i biti miran, ili, ako dodje do situacije da kupujes od nekoga, bila bi dovoljno jeftina da bi to bio mali izdatak. Znaci, nema mesta za korporacije, banke...
    A cilj je na svemu zaradjivati i vladati apsolutno tokovima novca - jos malo pa cemo kupovati vazduh, vodu i hranu vec kupujemo...
  • PS

    22.02.2012 08:57
    Otvoren grad demokratija
    Gradonacelnik kaze da je Novi Sad otvoren grad modernih shvatanja itd.
  • 22.02.2012 08:50
    legalizuj
    Dragi moji Novosadjani da je marihuana bila vise prisutnija 90ih godina, cenim da nebi bilo nikakvih ratova, kasnije sankcija, a logicno posle toga nebi bila ni na vlasti ova lopovksa koalicija koja nam otima sve zivo i nezivo. Dakle, od samo tako malecke stvari nastase gomila sranja.

    Legalizujte i donesite mir u ovaj napaceni narod, a alkohol zabranite jer nas alkosi zadnjih 20 godina unisatvaju!

  • Adice

    22.02.2012 08:43
    Kakva legalizacija ?!
    Pa ova deca i ovako nisu normalna, i imaju pomeren i poremećen svaki sistem u svojim shvatanjima, još samo treba da im damo drogu !!! Kafići da se zatvaraju kao pabovi u Engleskoj, u 22 sata, školu pomeriti da počinje od 9h, kako bi roditelji posle rada mogli da budu sa decom, i da utiču na njihovo vaspitanje, a ne da ih vaspitava ulica,pink, i kojekakve bitange !!! Počnite da primenjujete zakone u ovoj državi i učvrstite porodicu !!!
  • d

    22.02.2012 08:42
    Reklama?
    Meni ovo deluje kao reklama za radnju :)

    U svakom slucaju moze da se "uradi" i od domestosa, a sigurno je stetniji, pa se i dalje prodaje...
  • Nikola

    22.02.2012 08:40
    Evo nove teme za pranje mozga,a to sto smo svaki dan siromasniji i jadniji zbog politicara to nema veze...
  • Redovni pusac...

    22.02.2012 08:35
    Strasno
    - podjednako štetno kao i pušenje "trave".
    Mnogo mnogo mnogo gore ...
    nisam probao ni ti cu...Ko god kupi i popusi je totalni imbecil...
  • Duchess of Shangay

    22.02.2012 08:27
    Vlasti su na zalost najcesce slepe...

    U vezi mogucnosti legalizacije droga sto vodi i u kontrolu (porezovanje) istih i zaustavljanja kriminala vezanog za kupovinu/nabavku...

    (Isto vazi za prostituciju)

  • BojanNS

    22.02.2012 08:23
    Nisam konzumator gandze ali ako kanabis ume da leci i od raka pluca ne vidim sta ima lose tu ? Savetujem vam da pogledate dokumentarac "what if cannabis cured cancer"

  • Fresh air

    22.02.2012 08:22
    E tako to rade pravi novinari, kratko i sazeto. Radio Signal je o tome juce pricao citav dan.
  • www

    22.02.2012 08:19
    E, sad ste nas baš lepo obavestili! Ko do sad nije znao - zna!
  • Boolewar

    22.02.2012 07:58
    Nista kao prirodna ganja...
    Legalize it!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna