Mir Braćo hrišćani i sve ostale verske zajednice kao i agnostici i ateisti - MIR i Ljubav.
To propovedamo i praktikujemo mi pravoslavci.
Zato Bravo i svi ostali koji ne volite (mrzite) - ostavite nas na miru i pogledajte u sebe - možda tamo leži vaš problem.
Joksim
06.01.2025 •
17:51
Razlika
Paljenje badnjaka je tradicija, a pravljenje lomače egzibicionizam.
/
06.01.2025 •
16:12
/
jes bas... se molite.
ko vas ne zna.
samo opravdanje za zderanje
Лиманац
06.01.2025 •
15:52
Срећан Бадњи дан!
Као и сваке године, и ове године ће се за Бадње вече налагати бадњак широм Српске Атине и то нико не може да спречи!
pajo patak
06.01.2025 •
13:58
@Nema predaje
Ove godine će se Klisanska lomača videti iz svemira
Davno rekao Albert Ajnštajn: Samo dve stvari su bezgranične: ljudska glupost i svemir; a za ono drugo još uvek nisam siguran.
Dragan
06.01.2025 •
13:27
Kum
Kumeee, ja sam Katolik, nisam zastao, samo sam prošao tuda i video ono što ću videti na bar pedeset mesta u Novom Sadu večeras. Zašto prozivate ljude, nema ni jedne gume, pale badnjak 50 godina a novopečeni Hrišćani od skoro...., studentima objasnite da odu do svojih porodica, oni su budućnost naše države, jadni miiii!!!!!
Kum
06.01.2025 •
12:58
@Dragan
"Paljenje badnjaka propraćeno je molitvama da u narednoj godini ne manjka hrane, sreće, ljubavi i novca. Prema badnjaku se vernici odnose kao prema ličnosti; upućuju mu pozdrave i prinose žrtve: žito, vino i med." Verujem Dragane da ste u prolazu zatekli doticne kako se mole a verujem da ste i sami zastali da se pomolite.
Samo cekaj
06.01.2025 •
12:57
Lojalisto, nabijaj kondiciju i moli boga da kasni prolece. Kmecite vi kako vas niko ne voli a vidi se da vas nisu terali zbog nacije nego zbog ponasanja.
asd
06.01.2025 •
12:42
Paganski običaji. Pravi hrišćani to ne rade.
Dragan
06.01.2025 •
12:32
Dođite da vidite
Poštovani sugrađani,
Kao i mnoge druge stvari, ovde kod nas se sve dramatizuje...,
Pre deset minuta sam prosao pored restorana Siki i video sam lokalne momke kako se pripremaju za paljenje badnjaka i samo mogu da każem da je to veoma lep običaj i da su to momci koji u sopstvenoj reżiji ovo organizuju, nemaju nikakve sponzore.Što se tiče veličine, siguran sam da takvih širom Novog Sada ima koliko hoćete ali ova na Klisi uvek bode oči iz nashvatljivih razloga.
Svi Vi koji pišete o zagađivanju vazduha i o ekološkoj katastrofi od ove vatre koja će biti večeras upaljena ste kratke pameti pošto se deponiji na samom ulazu u grad uopšte ne protivite, to je za Vas ekološka banja???
dz0
06.01.2025 •
12:18
Da je ovo drzava, policija da dodje sa 10-15 marica i odnese divlju ekipu iza visokih zidova ustanove u Sr. Mitrovici. Truju svoju decu, komsije, to nisu ljudi ni zivotinje, nego zveri. Crkva da se ogradi i osudi.
Nema predaje
06.01.2025 •
09:59
Lojalist
Ove godine će se Klisanska lomača videti iz svemira a vi kmečite do mile volje. A u aprilu na izborima ćemo sa braćom iz Srpske da vas na izborima razbijemo, nećete imati ni 5 odbornika
Mila
06.01.2025 •
09:43
Kad rešite deponiju
Koja gori cele godine i zagađuje nam vazduh na Klisi, onda rešavajte i paljenje lomače koja se dešava jednom godišnje. Ne prisustvujem tom događaju, ali nisam ni protiv, jer smo u crvenom cele godine sa vazduhom! Hvala
Kapetan
06.01.2025 •
08:55
Badnjak nije lomaca i obrnuto
Ljudi su upozorili na paljenje lomaca a ne na zabranu paljenja badnjaka. To su dve totalno razlicite kategorije. Badnjak pale Pravoslavni Hriscani na Bozic ispred Crkve. I to su mi svi svetenici rekli. Ima tu i tamo po ulicama da upale badnjake, znaci manje vatrice oko kojih se okupe komsije bez obzira na religijsku pripadnost. Da nema ovih probisveta sto loze gume, stari namestaj i kojekakvo drugo djubre pod izgovorom da nesto slave, paljenje badnjaka bi moglo da bude cak i nas turisticki adut. Da nesto lepo iz nase kulture podelimo sa drugima. Ali ocigledno mala grupa p....a mora da oskrnavi ovaj sveti praznik. E sad, novinari, izvolite kod nekog od svestnika pa ih pitajte da daju izjavu i uputstvo onima koji ne znaju, kako se pali badnjak. Red je red a jed je jed.
O sagorevanju
06.01.2025 •
08:27
Sagorevanjem guma nastaju sledeći produkti sagorevanja: sumpor-dioksid (SO2), azotni oksidi (NOx), ugljen-monoksid (CO), lako isparljive organske materije (eng. VOC), i čestična materija iliti naširoko spominjan PM, uključujući i omraženi PM2,5.
Pametnom dosta.
S druge strane, sagorevanjem čvrstog goriva tipa drvo, odnosno hrast, nastaju (u slučaju potpunog sagorevanja): ugljen-dioksid (CO2), vodena para (H2O) i pepeo. Opet, ako pričamo o nepotpunom sagorevanju, što je izgledniji slučaj, nastaju: ugljen-monoksid (CO), vodena para (H2O) i pepeo. Dodatno, hrastovina ima visoku toplotnu moć i može da gori između 2 i 3 sata oslobađajući ogromne količine toplotne energije.
Pićuka
06.01.2025 •
07:09
Kao odgovor kreteni su svu noć pucali. Svu noć. Čemu to služi? Mogu pretpostaviti u čijoj organizaciji je to bilo pošto policija nije reagovala.
Стојан
06.01.2025 •
04:48
Ствар неукуса
Не знају за боље. То им је врхунац стила. Генерацијски мора то да се мења, ова је изгубљена.
Lucifer
06.01.2025 •
00:12
Hoće li biti bogougodnih guma?
"Vekovna" tradica
05.01.2025 •
23:04
od 1992.
Do devedesetih toga nije bilo.
Adjanin
05.01.2025 •
21:37
Meni paljenje badnjaka nema veze sa Bozicem ili bilo kakvom religijom. Ne smeta mi ako je u malom krugu ljudi i simbolicno ali ne i da se ceo grad pretvara u gariste gde se ljudi razmecu, opijaju do ujutru i sve ostalo. Posebno mi smeta sto se izmisljeni obicaji poistovecuju sa nacijom, pa je sad svaka nasa navika odlika “srpstva” a sve sto je protiv je antisrpsko. Zasto odredjena grupa ljudi sebi daje za pravo da odredjuje jednu naciju po svojim glupavim i neobrazovanim shvatanjima licne istorije.
Dodjoš
05.01.2025 •
21:28
Studenti dodjite da Vas dočekamo kao dolikuje uz rakiju i vino :)
Jaksa
05.01.2025 •
21:23
Ovi GP Bravo bezboznici u pravoslavnoj Srbiji da odredjuju da li ce se paliti Badnjak. Koga briga za njih?
Terko
05.01.2025 •
21:20
Dovoljno je pogledati kakvi su to likovi sto na Klisi pale lomacu i sve ce vam biti jasno.. dzaba im pokusavate objasniti nesto sto je van njihovog dometa razumevanja. Zbog toga u normalnoj drzavi reaguju sluzbe.
Silver
05.01.2025 •
20:35
Gume pale u cigan mali ako vas baš zanima a vatra se pali na malom prostoru gde se skupe komšije i uz vatru i kuvano vino i ljudski civilizovanog divan se čeka božić....
Djomla
05.01.2025 •
19:06
Lola
Radi sto je njemu milo...:)
Ns
05.01.2025 •
18:22
Na Klisi su sve Bosanci, sns glasaci. Oni bi pre sve sami zalozili nego nekom nesto dali. Fosna je to.
Хајнал Чурушки
05.01.2025 •
18:02
Мир божји Христос се роди!
У моје време 50тих и 60тих година прошлог века чекао се Божић у свом дому, уз паљење Бадњака и чекању коринђаша, а био је обичај да чурушки гајдаш, покојни Грујиша, ненајављено запева и засвира неколико старинских јуначких епских песама под нашим прозором и за то је био награђен новцем, јелом, пићем и наравно нашом захвалношћу јер није заборавио да нас обиђе те најлепше вечери.Сутра дан, на дан Божића, смо се керили, пуцали и на коњима терали Божић ...
joki
05.01.2025 •
17:40
Pali se badnjak a ne gume i ogrevno drvo. Moji su uvek slavili božić i slavu. Ne znam gde su bili preci ovih da pale od 1945-1990? Verovatno u partiji!
Singer
05.01.2025 •
17:32
70+
Slažem se u potpunosti sa predlogom da se zabrani palenje badnjaka(lomaće)Taj obred se radi u crkvi ne na livadi.
pajo patak
05.01.2025 •
17:29
@Mile
kod вас se izgleda ne zna sa sarkazam; a ви какоте?
Sasa
05.01.2025 •
17:09
Mega
Sto veca lomaca veci si vernik
Мајор Гашпар
05.01.2025 •
17:06
Слово З
Ево ту смо. Не бежимо нигде. Де де , забраните нам. Дођите и спречите. Ми смо наопаки , извитоперени, изопачени, назадни - ретроградни, примитивни... Дођите и објасните нам како да будемо модерни и европеизирани. Као и Ви.
Србин примитивац
05.01.2025 •
17:00
У, Сунце ти...
Ја мислим да треба забранити и Божић. Да се у потпуности ушлихтамо овима да запада.
Gojko
05.01.2025 •
16:50
Ne razumem ove sto se pozivaju na duh Hrišcanstva, u ovoj drzavi su zagarantovane verske slobode, i zasto bi onda meni neko branio da u ime moje religije palim lomaču
M
05.01.2025 •
16:45
Običaj i tradicija je paljenje badnjaka a ne lomače. Nije veći pravoslavac čiji je veći. Mislite o tome.
Predrag
05.01.2025 •
16:38
Badnjak
A crni petak,a noć veštica, to nekritikujete,znamo mi pošteni gradjani ove naše jedine domovine kakve su vaše namere a naše ćutanje nije znak slabosti,spustite loptu i da živimo u miru ako to želite.
Nikad ne zaboravite
05.01.2025 •
16:38
Pale lomače isti oni koji su terali vojvođane iz njihovih kuća noću devedesetih, i odvodili našu decu na nepoznata ratišta kojekuda, da nam se mnoga nikad ne vrate.
Takvi zločini ne zastarevaju, oni bi ih rado ponovili, ali traktori idu i u drugom smeru.
Snoopy
05.01.2025 •
16:33
Pogresan datum
Ne smeta mi dok pale drva i slamu samo da ne pale gume.
Vise mi smeta sto crkva nece da prihvati Milankovicev kalendar nego nas uporno tera da slavimo na pogresan datum. Kakav smo mi narod kad svog naucnika i njegova dostignuca necemo da prihvatimo.
Deks
05.01.2025 •
16:17
SRBIN
Niko ovde nije Srbin koliko ja vidim mi cemo jos malo pasti travu umesto prasetine
Car
05.01.2025 •
16:17
Domaći bal vampira
Lomača, lomača, a zna se kako bi trebalo da se zapali Badnjak! Ovo je gore od noći veštica, ili bar isto! Sektaška pijanka, orgijanje uz Baju Malog Knindžu, i njegovo zavijanje o epskim radikalskim "pobedama" u izgubljenim ratovima... Sve to ide uz pokroviteljstvo marketinške agencije, i privrednog društva za trgovinu, proizvodnju, i usluge, bez ikakve odgovornosti, i oslobođene plaćanja poreza! Vodi je trenutno Oskarov rodijak po mamine linije...
pada mi na pamet
05.01.2025 •
16:14
Koliko tih sto pale gume i prave lomace po Novom Sadu Ustvari ima hrvatski i bosanski pasos!?
Aleksandra
05.01.2025 •
16:09
Nema veceg uzasa!
Nema veceg uzasa, vec kad novokomponovani vernici na tu istu lomacu sa badnjakom u vatru bace i krst i ikone. Koje je to ludilo mozga, da covek ne poveruje. Ti ljudi nemaju veze ni sa verom ni sa obicajima. Bozic je praznik koji se slavi sa porodicom u toplini doma. Sa najmilijima. Nemam reci na ovakve uzase!
Particulare matter
05.01.2025 •
16:02
I pošto ih je od 365 dana u godini Vučić držao tri meseca na granici sa EU civilizacijom, da kad sednem da ručam sa porodicom popale za Božić kamione pa da kruže gradom i trube i tako leče svoje fristeacije i prikažu još jednu ideju iz pakla građanima Novog Sada.
Mark
05.01.2025 •
15:57
Badnjak
Badnjak se pali ispred crkve. Ovo je zaista preterivanje. A bravo.. Brajan i ostali, nemojte samo vi o srpskim obicajima.. Nesto vas nisam video u nekim humanitarnim akcijama. Vi ste tu samo kad treba skupljati politicke poene.
Bojan
05.01.2025 •
15:56
@Izvidjac Futog
Ovo nisu naši običaji a ti sa sela se u našem gradu ništa ne pitaš.
Božićna bajadera
05.01.2025 •
15:46
Red guma, red balvana
Izvidjac Futog
05.01.2025 • 14:51
Nije
Nije lomaca nego badnjak.Ko ne postuje svoje obicaje obicno mu budu nametnuti tudji.Ps Noc vestica ne kritikujete?
Samo vama planinskim trolovima je to badnjak. Normalnim ljudima je badnjak jedna grana, a ovo je lomača i povod da se loče rakija i okrene vo na ražnju.
Anonimus
05.01.2025 •
15:43
Liman 1 takođe
Na limanu 1 na livadi kod parkinga Štranda takođe se sprema velika lomača. Oko 2 kubika cepanica od metra. Što je najgore postavili su je na samo deset, petnaest metara od stambene zgrade.
Ivan
05.01.2025 •
15:40
E stvarno
Klisani stvarno smanjite dozivljaj to je stvarno degutantno i preterano
kalimero
05.01.2025 •
15:32
ovde mnogi brkaju lončiće
ovi što se bune protiv Badnjaka i božića 07 januara želeli bi da slavimo po vatikanu a mesto badnjaka da ostavljamo tragove krvavi šaka +++Hristo se rodi+++
Hattori Hanzo
05.01.2025 •
15:29
Kao i svakog 6 januara
..odem u hotel Norcev na Fruškoj gori sa ženom, da ne slušam, ovo iživljavanje, lažnih pravoslavnih maloumnika...
Saša*
05.01.2025 •
15:22
Divan momenat!
Da se Crkva putem medija oglasi da li je za duhovno uzdizanje naroda ili za ličnu materijalnu korist od....
Jole
05.01.2025 •
15:19
@Izvidjac Futog
Zavisi od licne percepcije ja koji sam pravoslavac. Gledam na to kao na lomacu. Zato sto je to klasicno divljanje i izivljavanje koje nema veze sa hriscanstvom. Kao sto su i mnoge tvoje zemare pretvorile porodicne slave u terevenke, ozderavanja , izivljavanja, orgijanja , divljanja itd. Opet cu ti ponoviti , stvar percepcije ali je jedno sigurno da je to izvitopereno. Ako razumes sta sam ti hteo reci ako je to uopste i doprlo do tvog krkanskog mozga. Sve u svemu bolesno je to preterivanje i izivljavanje. Ali ajd ti divljacima objasni da se to tako ne radi...
Mile
05.01.2025 •
15:12
@pajo patak
Kod nas se kaže Paja, dok je Pajo Bosanac.
Steva
05.01.2025 •
15:08
Plaćač poreza
05.01.2025 • 12:44
Prvo pitanje je šta ovi ljudi na ovaj način obeležavaju, kada znamo da je ceo hrišćanski svet Božić obeležio pre 12 dana. Jednog dana kada odbacimo zablude, tvrdoglavost i mitove, kontriranje razumu i Evropskoj zapadnoj civilizaciji čiji smo deo, slavićemo Božić kad je za to vreme.
Pa,kod nas eto sve to ide tako parcijalno i bez nekog određenog reda i zakona,malo ovog,malo onog.Eto na primer u zvaničnoj upotrebi je gregorijanski kalendar a Hrišćanske praznike slavimo po Julijanskom kalendaru,pa zatim težimo ka Evropskoj uniji i rado prihvatamo sva novčana sredstva koja nam od njih dolaze,ali smo ipak više priklonjeni ka rusiji i njenim interesima.
Steva
05.01.2025 •
15:06
Plaćač poreza
05.01.2025 • 12:44
Prvo pitanje je šta ovi ljudi na ovaj način obeležavaju, kada znamo da je ceo hrišćanski svet Božić obeležio pre 12 dana. Jednog dana kada odbacimo zablude, tvrdoglavost i mitove, kontriranje razumu i Evropskoj zapadnoj civilizaciji čiji smo deo, slavićemo Božić kad je za to vreme.
Pa,kod nas eto sve to ide tako parcijalno i bez nekog određenog reda i zakona,malo ovog,malo onog.Eto na primer u zvaničnoj upotrebi je gregorijanski kalendar a Hrišćanske praznike slavimo po Julijanskom kalendaru,pa zatim težimo ka Evropskoj uniji i rado prihvatamo sva novčana sredstva koja nam od njih dolaze,ali smo ipak više priklonjeni ka rusiji i njenim interesima.
Izvidjac Futog
05.01.2025 •
14:51
Nije
Nije lomaca nego badnjak.Ko ne postuje svoje obicaje obicno mu budu nametnuti tudji.Ps Noc vestica ne kritikujete?
Orkovi
05.01.2025 •
14:43
Otroci
Teški kič i nerazumevanje poente Božića. Kako nacionalisti i lojalisti vide Božić.
Novisads
05.01.2025 •
14:43
Badnje veče u ns je više nego strašno....toje hrišćanski praznik, koji se provo5i miru, s porodicom....a ovo je sve samo ne praznik....tuga, bahatluk, ...
Prestonica nekulture
05.01.2025 •
14:42
Idem da kupim par raspalih guma da ih zapalim u vasu cast...
Lični primer prvo
05.01.2025 •
14:42
Izdavači saopštenja mogu ličnim primerom da pomognu siromašnima, ali zašto bi? Treba huskati narod jedne na druge i podgrevati tenzije. Kud ćeš bolje od ovakvog saopštenja.
Laza
05.01.2025 •
14:40
Nakaradan pristup
Prva je trebala crkva da reaguje na ovakve ludorije. Badnje vece nija takmicenje u lomacama. Lepo je okupiti se uz skromnu vatru i sa dragim prijateljima a ne da se od toga pravi jaranska zabava sa sve folklornim divama, galamom i nepristojnim alkoholisanim ponasanjem.
Novosadjanka
05.01.2025 •
14:30
Zasto Vucko ide na Hilandar za Bozić? Pa da pobegne od vas seljaka sto podrzavate urlikanje, palenje lomace, bahacenje i da vas ne gleda i ne slusa kako se seljacite. To je ta vasa kultura koju ste sa planine doneli u Novi Sad.
Siki
05.01.2025 •
14:30
S
Smejem se kako autentično opisano u jednom komentaru Klisa -Mordor!
Svaka čast ! Ha,ha,ha . A,novokomponovane face i ekipe perifernog tipa "rok me beby "...to je tek za divan.
Majko sveta ,polusveta.
kozak
05.01.2025 •
14:18
@Goran ns
Drva, guma nema
Nije lomača, grešnici, nego BADNJAK.
Dobro nam Vi svi došli da obeležimo ovaj divan dan
----
Badnjak je ispred crkve, a to na klisi je lomaca. Tamo i idu gresnici da se napiju kao stoka i urlaju bosanske "pesme"
Детелинара
05.01.2025 •
14:16
За бадњи дан се иде до цркве где је упаљена ватра, однесе се једна грана бадњака да се запали и то је све симболички. Ове ломаче што се дешавају на Клиси су лудило мозга и тотална паганштина на коју су накалемили арлаукање прекодринских музичара и алкохолисање до бесомучности. Баш онако хришћански умерено...
Uvek isto
05.01.2025 •
14:16
Lomača
Svake godine na Badnji dan i u ponoć na Božić, trpimo isto ovde na Klisi- petarde , topove, kao da je 1942 . Lomača koja ne služi ničemu - sem da se baje dokazuju ko ima veću ! O teroru nad životinjama, decom i normalnim hrišćanima da ne govorim! Pojas Gaze svake godine. Poklonite drva , učinite bar jedno dobro delo na Božić!!!!
Vaske
05.01.2025 •
14:10
Nije vas niko nista pitao, niste nadlezni.
Синиша
05.01.2025 •
14:08
Римски обичај
@ . @ Vernik
Храст је пре насилног хришћанства био свето дрво код Срба. Од жира се правило брашно па месио лебац. Како онда мислите да се тек тако секао и ложио!? Живело се у спрези са природом, а не као данас што црква ратује против ње. Обичај да се храст сече и пали донели су Римљани када су нас поробили да би нам спалили вековима старе богове! Страшно је како смо своје заборавили а прихватили окупаторово!
Ns
05.01.2025 •
13:58
Cccc
Badni dan,budes sa prijateljima u crkvu na badnje vece sa porodicim kucu. A ivaj haos baklje vatromet pijancenja nema veze sa bozicem i tradicijom
Shvatite već
05.01.2025 •
13:58
Jednom,
Da su upravo oni vlast! Neće ići protiv sebe!
Besposlen Popa
05.01.2025 •
13:55
Lomača najveći problem!
Ja ne znam koji su intelektualni i političko/aktivistički dometi tog i drugih pokreta, ali očigledno nisu baš nešto fascinantni, jer ili ne žele ili ne mogu da shvate neke jednostavne stvari (dođe mu na isto). Studenti su vam lepo objasnili, samo treba da slušate, ako hoćete. Nemojte se, bre, baviti lomačom na Klisi jer to nije vaša nadležnost. Time treba da se bave institucije u pravnoj državi. Studentski zahtevi ciljaju baš ka tome da konačno proradi pravna država. Ovako ispadate em smešni, em nemoćni i delujete možda čak i demorališuće. Bavite se uzrocima, a ne posledicama.
Ime
05.01.2025 •
13:51
Sve je to normalno
Samo sto vise i sto vece paljenje vatre i badnjaka !
Goran ns
05.01.2025 •
13:45
Drva, guma nema
Nije lomača, grešnici, nego BADNJAK.
Dobro nam Vi svi došli da obeležimo ovaj divan dan
.
05.01.2025 •
13:45
To je paganski obicaj koji crkva tolerise zbog "vernika" i njihovih para. Paljenje badnjaka je sramota za crkvu.
Žile
05.01.2025 •
13:44
Kako je neko napisao ovde:"Ovo je naš običaj!" E, pa nije naš običaj. To je VAŠ običaj, ako se običajem može nazvati primitivno divljanje i bahaćenje, krst na retrovizoru, crna trenerka, gaženje ljudi koji žele da žive u normalnom društvu, bacanje petardi od 1.12. do 28.02. sledeće godine, Karleuša za Novu godinu i strah od toga da ovo gde živimo postane pravna država, gde je obrazovanje i kompetentnost jedini kriterijum koji određuje uspešnost jedne zajednice i pojedinca. Dakle, nije NAŠ običaj, VAŠ je, ali ne zadugo.
Huncut
05.01.2025 •
13:44
A preko puta kasarne Majevica vec spremno 5 m3 :(
Hilandar
05.01.2025 •
13:40
Kad vec ide u Hilandar Vucic ce videti da li se tamo bacaju petarde na Badnje Vece ,a posto se oglasava javnosti skoro svakog dana ocekujem da nam to i kaze.Moje poreklo vodi sa Klise prilicno generacija od bake sam samo cuo da je bio obicaj Badnje Vece da se slavi tiho
Pera
05.01.2025 •
13:38
No koment
A kad deponija gori vise od mesec dana niko se ne buni...a sad vam smeta vatra za badnje vece
hulio
05.01.2025 •
13:37
021
To nisu vernici, vec primitivni lazni nacionalisti i probisveti.
Običaji
05.01.2025 •
13:35
Umesto da siromasni imaju da se ogreju i da jedu, oni ce paganski paliti drva. Van svake pameti. Upravo u brizi najranjivijih se ogleda necija moc. A danasnji čelnici su nemoćni.
Analiticar
05.01.2025 •
13:34
Rekao mi je svestenik Srpske Pravoslavne crkve da lomaca i petarde nemaju veze sa tradicijom crkve.Zasto se crkva javno ne oglasi ,u poslednjih nekoliko godina Badnji Dan je najgoti dan u godini za sve koji zive u blizini tog mesta na Klisi gde se izvodi celovecernje divlhanje.
Mileta
05.01.2025 •
13:31
Nisam vernik i ne slavim bozic ali paljenje badnjaka je običaj i bude lepo. Naravno bez paljenja guma i buradi. A što se tiče Klise mislim da je stanovništvo složno, lepo uređeno sve oko stadiona i crkve.
Poseban utisak su mi ostavila deca i vodstvo atletskog kluba kad su se pojavili na nekom takmičenju. Ne treba zbog par pojedinaca negativno zauzimati stav o svima.
Perica
05.01.2025 •
13:31
Ma najmanje tu stradaju drva ....... gume!
E a one su problem i za neposrednu okolinu ali i širu.
S
05.01.2025 •
13:29
Cirkus
Klisa - Mordor
Mićo
05.01.2025 •
13:26
@Samo pitam
A šta drugo da Vam kažu, kad znaju da ste u pravu i to im jako smeta i žulja.
Mićo
05.01.2025 •
13:24
@Mile
Pali se svuda po gradu, ali normalno, kulturno, a ovo na Klisi je bože me sačuvaj.
novosadjanka
05.01.2025 •
13:22
Tradicija?
Nije svaki stari običaj za poštovanje.
Opanci, snaha u krevet turskom spahiji kad dodje u selo?
Kupanje dvaput za života?
Rale
05.01.2025 •
13:20
Ajde da su rekli "pozivamo", a ne "spreciti".
Mare
05.01.2025 •
13:19
Ajde
Ne kaže se jedared.....
Sveta i Mileta
05.01.2025 •
13:15
Pustite narod
Da proslavlja i uživa u blagodetima blagdana, treba ispoštovati ritual pa makar i uz karbit.
pajo patak
05.01.2025 •
13:13
@Mile
To su naši običaji.
Mile, da li se prezivaš додик ?
Горчило
05.01.2025 •
13:10
Идиотизам
Спречити себично и дебилно сечење дрвећа по планинама. Идиотски обичај уместо мале гранчице секу се стабла и младице
Futog
05.01.2025 •
13:10
E zato
E zato vas i ne podrzavamo. Nije lomaca, nego palenje badnjaka. I nek se pali, nece se zagaditi grad od jedne vatre.
Bns
05.01.2025 •
13:09
Badnjak, a ne lomača
"drva namenjena lomačama poklone socijalno ugroženim porodicama,"
Dobronamerni Bravo, možete videti i narodnu kuhinju koju je SPC organizovala, upravo na Klisi.
A možete i sami nešto donirati, a ne samo da se namećete da raspolažete da tuđim dobrima.
Nikola
05.01.2025 •
13:06
Ovi što pišu da je to tradicija je samo dokaz da ne poznaju tradiciju. Nama se badnji dan u poslednjih 10 godina pretvorio u Kandahar. Budite skromni ljudi, ne znači to što je lomača veća da si veći vernik. Badnjak se pali zna se kako.
Bns
05.01.2025 •
13:06
Badnjak, a ne lomača
Alaj *eru ovi iz Brava.
Reaktor
05.01.2025 •
13:05
Isus nije to
To je divljanje, nema veze sa religijom.
Nada
05.01.2025 •
13:02
@Mile
Ako misliš na pravoslavne običaje, malo se raspitaj u crkvi i videćeš da nisi u pravu. Ako misliš na neke druge "naše" običaje - budi precizniji, kako bismo i mi ostali nešto novo naučili.
The Lalosh
05.01.2025 •
13:01
E moji Hrišćani...
Nema u vama ni H od Hrista.
Ne priča sa ocem, sudi se sa bratom, tuče ženu, kreše kumu i pita me: "Ti ne postiš?"
I još kažu: To su naši običaji! Ko su to oni kojima su to običaji?
Ceo život sam u Novom Sadu i nikada i nikome do pre par godina to nisu bili "običaji".
Nama su običaji bili ono što i piše: Mir Božiji, okupljanje porodice u istom tom miru i Badnje veče u spokoju. Kako sada, tako i u onom socijalizmu u kojem se znao neki red.
A onda se neko setio da tom spokoju fali lomača i eksplozije. U današnje vreme demokratije kada svaka fukara bez vaspitanja i obrazovanja misli da ima pravo da silom nameće svoje viđenje "običaja".
KizaRock
05.01.2025 •
13:00
.
Nemojte se vaditi na obicaj. Obicaj je bio i da se zrtvuju ovce bogovima i da se device bacaju u vulkan. Obicaji se menjaju sa razvojem civilizacije.
Ko misli da je lomaca i pucanje stvar religije i Pravoslavlja, neka pita svog svestenika za misnjenje i stav Crkve.
Oliva
05.01.2025 •
13:00
Ko kaže "naši običaji" e pa nisu, naši nisu.
Lomače alkohol zagađivanje i topovska buka su izmišljeni običaji primitivnog i divljeg dela populacije.
Niste manje hrišćani ako zapalite grančicu badnjaka umesto pola tone drva i guma,pod uslovom da vaša sujeta može podneti takav skromni čin :-)
Vernik Novosadjanin
05.01.2025 •
12:59
Pa te lomače se i pale da bi se nervirali starosedeoci i pristojni vernici, to mu dodje kao neki poveći neizlečeni kompleks.
Singrrr
05.01.2025 •
12:55
Primitivizam
... je naša tradícija.
TsiBB
05.01.2025 •
12:49
@Mile
Ako ćemo o običajima paljenje badnjaka se vrši u ognjištu a ne u limanskim "dvorištima".
Podržavam običajno pravo na loženje badnjaka u svakoj kući koja poseduje ognjište.
Pre neku godinu su tradicionalisti ložili stari nameštaj i neki madrac na dvadesetak metara od mog prozora, ko se buni biva proglašen turčinom. Zna se valjda da je paljenje guma običaj koji je nastao čak i pre nego što su izmišljene gume.
Još
05.01.2025 •
12:46
Će
Još dugo će badnjaci goreti!
To čisto da znaju svi oni koji svojim psićima obuvaju patike.
Vernik
05.01.2025 •
12:45
@AJDE
Tradicija srpskog naroda vezana za badnjak je sečenje, priprema, unošenje i palenje badnjaka na ognjištu u svom dvorištu i svojoj kući. Sve ovo izvodi se uz složene obrede koji nikad i nigde do u novokomponovanih vernika nisu podrazumevali petarde, karbit, pijano zavijanje uz Cecu i Jecu iz zvučnika sa prozora zgrade. O palenju guma da ne govorimo.
Obzirom da današnji način stanovanja ne omogučava poštovanje običaja palenja badnjaka na kućnom ognjištu, crkve organizuju palenje badnjaka u svojim portama i to je sasvim uredu pošto je hrišćanima crkva dom.
To što palite lomače po kvartovima Limana, Naselja, Detelinare i na Klisi nikako nije ni zbog vere ni zbog tradicije nego iz kompleksa i želje da se ku... i maltretirate sve one koji ne misle kao vi.
Plaćač poreza
05.01.2025 •
12:44
Prvo pitanje je šta ovi ljudi na ovaj način obeležavaju, kada znamo da je ceo hrišćanski svet Božić obeležio pre 12 dana. Jednog dana kada odbacimo zablude, tvrdoglavost i mitove, kontriranje razumu i Evropskoj zapadnoj civilizaciji čiji smo deo, slavićemo Božić kad je za to vreme.
Ds
05.01.2025 •
12:40
Novi sad
Bravo ima odborničku grupu a ds nema to nešto ne štima krstonošiću ostavka
///
05.01.2025 •
12:40
E, i tome će doći kraj...
Crkva? Pa, eno ih lože naveliko ispred crkve na Novom naselju. Bagra izgazi zelenilo oko crkve, a videla sam i rasklopive stočiće na koje se poređa hrana i piće. Žurka! Uči li ih crkva da to nije običaj? Ne. Važno je da daju prilog i uđu u broj vernika.
A, onima što trune da je to običaj svuda po gradu - jedno je zapaliti vatricu (mada se ni sa tim ne slažem), a drugo spaljivati grad. Nismo više u planinskim gudurama, gde se ljudi jedni drugima javljaju, s brda na brdo, vatrom i pucnjima, nego u urbanoj sredini. Bar neki od nas. To je divljačka demonstracija kao pravoslavlja, a veze blage sa hrišćanstvom nema, a ni sa pravoslavljem.
Goran Mijatović
05.01.2025 •
12:34
Vera
Dobro je da su ovakvi događaji inspirisani religijom koja je istorijski dokazana i utemeljena.
Šalim se, naravno
otac Makarije
05.01.2025 •
12:33
Gle čuda
"Vernici" se ograđuju ali lomače su baš pored crkava . Neka snagom vere ugase lomaču ili da pozovu vatrogasnu brigadu .Možda ovi kapuljani sa tri prsta i verom u Boga da zapale jednu ispred promenade , ili kod bizona na terasi . Iskustva već imaju ikone su oko kuljuvije i Avuk sit i SnSovce na broju. Policija svakako neće reagovati oni se mole da prežive u svojim 500E stanovima . Zaist ep paganski običaj pogotovo za grad gde i žito raste i badnjaci na svakom koraku , a o mantijašima i ubiranju harača da i ne govorimo.
Marija
05.01.2025 •
12:30
Bilo bi lepo da se Njegova svetost patrijarh srpski Porfirije oglasi i objasni vernicima suštinu praznovanja Badnjeg dana i Božića. Ili će to kardinal Nemet možda uraditi bolje? Bar taj čovek deluje razumno i racionalno iako je sveštenik.
Milojko NS
05.01.2025 •
12:28
Klisa
Ja sam za to da se klisanske seljacine sankcionisu.Pale godinama sta stignu i onda ispaljuju karbit sa buradima.Jedne godine su pekli vola i onda su se potukli ko će ga pojesti.
Eto toliko o klisanima.
Vule
05.01.2025 •
12:28
stigla lomaca i na Liman
ko ne veruje, naka proseta lep je dan do terena iya ygrada u ulici Drage Spasic prema vodovodu, lomaca ima dva metra visine, a drva taman toliko da ogrejemo godinu dana, pa ce bombe, petarde i ostala pirotehnicka sredstva. I da istovarise cetiri lika beli kombi Loznickih registracija na kraju AV.
Vuĺe
05.01.2025 •
12:22
A sto volem ove sto bi da brane srbima da nalazu badnjak, grade crkve.....
I jos misle da ce to na dobro da izadje.
Niko
05.01.2025 •
12:18
Jasno je da vam smeta, jer vas tamo niko ne zarezuje. Da su tamo vaše pristalice, bio bi to najbolji običaj na svetu. Baš će se neko ogrejati od tih drva! Glupi populizam nikad ne prestaje!
Stefan
05.01.2025 •
12:18
Stefan
Bog kažnjava svakog po njegovim gresima. Ovi znaju sta rade ali se ne kaju jer kod njih nema Hriscanstva niti ga je ikada bilo.
Mila
05.01.2025 •
12:18
Ogledalo
To je nažalost ogledalo našeg drustva Baja Mali Knindza, pištolji, petarde, paljenje guma…a preziremo “zapad” jer kod njih su ti “paganski” običaji božićne pesme, sve okićeno u veselim bojama, pokloni…
kikimusampa
05.01.2025 •
12:17
Festival
Svojevrsna prilika za ozderavanje, groktanje i hkrljanje primitivaca, nema to veze sa Bozicem i verom.
Gnjilovan
05.01.2025 •
12:13
@Milovan
Nisam član niti simpatizer bilo koje stranke, štaviše neke druge akcije ove stranke me iritiraju, ali jedino ova stranka se zauzela za vas kad vam je letos deponija gorela mesecima (čak i za vreme Makronove posete). Jedini su pokazali brigu za vas kad su vam zdravlje i životna sredina bili ugroženi (e sad, da li je ta briga iskrena ili skupljanje političkih poena, to je druga tema), a vi odgovarate tako bahato "nemojte dolaziti na Klisu". Pa oni su jedina stranka opozicije koja je godinama unazad uopšte prešla most. Ni ovi iz vlasti ne idu kod vas osim kad je neko krkanje. Većina građana Novog Sada ne bi imala ništa protiv da Klisa i Veternik/Futog budu zasebne opštine. Da je takva situacija, i dalje biste bili u srednjem veku sa (recikliranim) radikalima. Jedino ovi se iscimali za vas, a vi ih terate u k....
Vojvodina
05.01.2025 •
12:09
Placi Vojvodino, ..
Ili se budi...
mmm
05.01.2025 •
12:08
mmm
ovi posto se brinu za sirotinju od tih nvo para neka doniraju sirotinji a neka uste narod neka pali...ps nadam se bice veca nego prosle godine neka crknu dusmani
Miki NS
05.01.2025 •
12:05
Prvi pametan..
Predlog od Bravo. Do sad su predlagali idiotije
Slucaj
05.01.2025 •
12:05
Paljenje vatre na otvorenom je zabranjeno Zakonom o zastiti od pozara. Ova drzava svoje zakone ne sprovodi.
Mile
05.01.2025 •
12:04
Neistina
Odakle vam ideja da se ovo godine obeležava Badnje vece na Klisi !!!???
Imate netačne informacije!
U znak pažnje porodicama i žrtvama ,ove godine nećemo obeležavati Badnje veče kao i obično!
Max Headroom
05.01.2025 •
12:04
Mile to nisu naši običaji. To su turbo običaji novo-komponovanih vernika koji više pripadaju onima preko Drine.
Miloš
05.01.2025 •
12:03
Jel ste to sami smislili ili vam je neko rekao? U svakom slučaju zaobiđite Klisu u širokom luku
Đole
05.01.2025 •
12:01
Paljenje vatre je drevni srpski običaj, seže čak od 1990.
Рајка Спремаљка
05.01.2025 •
11:55
Па ди ће се окупити ПОКС и СНС ,ово им је једино место за коалицију ,у Чистоћи директор СНС шефови ПОКС поготово у хигијени града и управној згради+ возачи студенти ,а Слана Бара, Клиса ,М.Београд ,Рит главни им сигурни гласови
.
05.01.2025 •
11:54
Nema primitivnijeg naroda...
Milan
05.01.2025 •
11:54
Bravo za Bravo
Odlična ideja! Ne treba tu stati. Treba tražiti i da se ukine Božić jer on smeta mnogim Limancima.
Biba
05.01.2025 •
11:51
...
Ako ne gresim, to paljenje vatre je paganski obicaj, nema veze sa Hriscanstvom i SPC se od toga ogradjuje. To je narodni, a ne verski obicaj, otuda i crkve traze da se "lomace" pomere dalje od njih.
U svakom slucaju, besmileno je, opasno je, zagadjuje se vec zagadjen vazduh i stvara se samo jos jedan primitivni povod za zderanje rakije. Kako se sve to uklapa u dan i period posta? Kako se ona nenormalna pucnjava uklapa u "Mir Boziji"?
Samo pitam
05.01.2025 •
11:49
Zasto ovakvi novokomponovani vernici izvrcu ruglu hriscanske praznike, a kada im to kazes, nazovu te izdajnikom?
Mile
05.01.2025 •
11:49
I na Limanu se organizuje paljenje u maltene svakom dvorištu, pa do sad niko nije pravio problem. To su naši običaji.
AJDE
05.01.2025 •
11:48
I
Bolje da propadne selo nego obicaji!!! Nije Srpski narod opstao sto je bio moderan ,nego zato stoje postovao tradiciju!!!
Silver
05.01.2025 •
11:47
svasta svaba trala la........
Marko
05.01.2025 •
11:46
Kako
Vi pozivate vaše pristalice ispred javnih institucija da prave buku, od kad vam buka počela smetati?
Aleksandra
05.01.2025 •
11:46
Konacno!
Konacno neki normalan predlog. Svaka cast. Puno je ljudi koji nemaju za ogrev, koji je iz svake godine sve skuplji. Hriscanski je uciniti dobro za Bozic! To je vera, a ne ritual.
Pi
05.01.2025 •
11:46
Ovo, kao i druge stvari u vezi sa pirotehnikom i pucanjem, treba potpuno zabraniti, ali i sankcionisati, a ne samo zabraniti na papiru
PoP
05.01.2025 •
11:45
Nikada nešto nisam vol'o Klisu
Ali zašto ukinuti nešto zbog par budala?
Jedno od najlepših badnjih večeri na otvorenom i plamenom ne treba zabranjivati.
Istine radi, bio sam samo jedared ali pamtim to veče po lepom.
Treba zabraniti pre svega paljenje guma, što i nije neki problem, a i uglavnom se zna ko to radi.
Što se tiče karbida i ostalih eksplozivnih sredstava za to već postoji Zakon i treba ga samo primeniti.
Apel
05.01.2025 •
11:44
Apel dva
Apelujemo za još veću, jaču, bolju, grandiozniju ložaju!
Cubi
05.01.2025 •
11:43
Paljenje guma, sprzen mozak
Rade
05.01.2025 •
11:42
Lojalisti...bitange
Milovan
05.01.2025 •
11:37
Stvarno? Nemojte dolaziti na Klisu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
GP Bravo: Sprečiti paljenje lomače na Klisi, drva donirati ugroženim porodicama
Autor: 021.rs
Novi Sad
•05.01.2025.
•11:31 > 09:25
Komentari 144
Pravoslavac
To propovedamo i praktikujemo mi pravoslavci.
Zato Bravo i svi ostali koji ne volite (mrzite) - ostavite nas na miru i pogledajte u sebe - možda tamo leži vaš problem.
Joksim
/
ko vas ne zna.
samo opravdanje za zderanje
Лиманац
pajo patak
Davno rekao Albert Ajnštajn: Samo dve stvari su bezgranične: ljudska glupost i svemir; a za ono drugo još uvek nisam siguran.
Dragan
Kum
Samo cekaj
asd
Dragan
Kao i mnoge druge stvari, ovde kod nas se sve dramatizuje...,
Pre deset minuta sam prosao pored restorana Siki i video sam lokalne momke kako se pripremaju za paljenje badnjaka i samo mogu da każem da je to veoma lep običaj i da su to momci koji u sopstvenoj reżiji ovo organizuju, nemaju nikakve sponzore.Što se tiče veličine, siguran sam da takvih širom Novog Sada ima koliko hoćete ali ova na Klisi uvek bode oči iz nashvatljivih razloga.
Svi Vi koji pišete o zagađivanju vazduha i o ekološkoj katastrofi od ove vatre koja će biti večeras upaljena ste kratke pameti pošto se deponiji na samom ulazu u grad uopšte ne protivite, to je za Vas ekološka banja???
dz0
Nema predaje
Mila
Kapetan
O sagorevanju
Pametnom dosta.
S druge strane, sagorevanjem čvrstog goriva tipa drvo, odnosno hrast, nastaju (u slučaju potpunog sagorevanja): ugljen-dioksid (CO2), vodena para (H2O) i pepeo. Opet, ako pričamo o nepotpunom sagorevanju, što je izgledniji slučaj, nastaju: ugljen-monoksid (CO), vodena para (H2O) i pepeo. Dodatno, hrastovina ima visoku toplotnu moć i može da gori između 2 i 3 sata oslobađajući ogromne količine toplotne energije.
Pićuka
Стојан
Lucifer
"Vekovna" tradica
Adjanin
Dodjoš
Jaksa
Terko
Silver
Djomla
Ns
Хајнал Чурушки
joki
Singer
pajo patak
Sasa
Мајор Гашпар
Србин примитивац
Gojko
M
Predrag
Nikad ne zaboravite
Takvi zločini ne zastarevaju, oni bi ih rado ponovili, ali traktori idu i u drugom smeru.
Snoopy
Vise mi smeta sto crkva nece da prihvati Milankovicev kalendar nego nas uporno tera da slavimo na pogresan datum. Kakav smo mi narod kad svog naucnika i njegova dostignuca necemo da prihvatimo.
Deks
Car
pada mi na pamet
Aleksandra
Particulare matter
Mark
Bojan
Ovo nisu naši običaji a ti sa sela se u našem gradu ništa ne pitaš.
Božićna bajadera
05.01.2025 • 14:51
Nije
Nije lomaca nego badnjak.Ko ne postuje svoje obicaje obicno mu budu nametnuti tudji.Ps Noc vestica ne kritikujete?
Samo vama planinskim trolovima je to badnjak. Normalnim ljudima je badnjak jedna grana, a ovo je lomača i povod da se loče rakija i okrene vo na ražnju.
Anonimus
Ivan
kalimero
Hattori Hanzo
Saša*
Jole
Mile
Steva
05.01.2025 • 12:44
Prvo pitanje je šta ovi ljudi na ovaj način obeležavaju, kada znamo da je ceo hrišćanski svet Božić obeležio pre 12 dana. Jednog dana kada odbacimo zablude, tvrdoglavost i mitove, kontriranje razumu i Evropskoj zapadnoj civilizaciji čiji smo deo, slavićemo Božić kad je za to vreme.
Pa,kod nas eto sve to ide tako parcijalno i bez nekog određenog reda i zakona,malo ovog,malo onog.Eto na primer u zvaničnoj upotrebi je gregorijanski kalendar a Hrišćanske praznike slavimo po Julijanskom kalendaru,pa zatim težimo ka Evropskoj uniji i rado prihvatamo sva novčana sredstva koja nam od njih dolaze,ali smo ipak više priklonjeni ka rusiji i njenim interesima.
Steva
05.01.2025 • 12:44
Prvo pitanje je šta ovi ljudi na ovaj način obeležavaju, kada znamo da je ceo hrišćanski svet Božić obeležio pre 12 dana. Jednog dana kada odbacimo zablude, tvrdoglavost i mitove, kontriranje razumu i Evropskoj zapadnoj civilizaciji čiji smo deo, slavićemo Božić kad je za to vreme.
Pa,kod nas eto sve to ide tako parcijalno i bez nekog određenog reda i zakona,malo ovog,malo onog.Eto na primer u zvaničnoj upotrebi je gregorijanski kalendar a Hrišćanske praznike slavimo po Julijanskom kalendaru,pa zatim težimo ka Evropskoj uniji i rado prihvatamo sva novčana sredstva koja nam od njih dolaze,ali smo ipak više priklonjeni ka rusiji i njenim interesima.
Izvidjac Futog
Orkovi
Novisads
Prestonica nekulture
Lični primer prvo
Laza
Novosadjanka
Siki
Svaka čast ! Ha,ha,ha . A,novokomponovane face i ekipe perifernog tipa "rok me beby "...to je tek za divan.
Majko sveta ,polusveta.
kozak
Drva, guma nema
Nije lomača, grešnici, nego BADNJAK.
Dobro nam Vi svi došli da obeležimo ovaj divan dan
----
Badnjak je ispred crkve, a to na klisi je lomaca. Tamo i idu gresnici da se napiju kao stoka i urlaju bosanske "pesme"
Детелинара
Uvek isto
Vaske
Синиша
Храст је пре насилног хришћанства био свето дрво код Срба. Од жира се правило брашно па месио лебац. Како онда мислите да се тек тако секао и ложио!? Живело се у спрези са природом, а не као данас што црква ратује против ње. Обичај да се храст сече и пали донели су Римљани када су нас поробили да би нам спалили вековима старе богове! Страшно је како смо своје заборавили а прихватили окупаторово!
Ns
Shvatite već
Besposlen Popa
Ime
Goran ns
Dobro nam Vi svi došli da obeležimo ovaj divan dan
.
Žile
Huncut
Hilandar
Pera
hulio
Običaji
Analiticar
Mileta
Poseban utisak su mi ostavila deca i vodstvo atletskog kluba kad su se pojavili na nekom takmičenju. Ne treba zbog par pojedinaca negativno zauzimati stav o svima.
Perica
E a one su problem i za neposrednu okolinu ali i širu.
S
Mićo
Mićo
novosadjanka
Opanci, snaha u krevet turskom spahiji kad dodje u selo?
Kupanje dvaput za života?
Rale
Mare
Sveta i Mileta
pajo patak
Mile, da li se prezivaš додик ?
Горчило
Futog
Bns
Dobronamerni Bravo, možete videti i narodnu kuhinju koju je SPC organizovala, upravo na Klisi.
A možete i sami nešto donirati, a ne samo da se namećete da raspolažete da tuđim dobrima.
Nikola
Bns
Reaktor
Nada
Ako misliš na pravoslavne običaje, malo se raspitaj u crkvi i videćeš da nisi u pravu. Ako misliš na neke druge "naše" običaje - budi precizniji, kako bismo i mi ostali nešto novo naučili.
The Lalosh
Ne priča sa ocem, sudi se sa bratom, tuče ženu, kreše kumu i pita me: "Ti ne postiš?"
I još kažu: To su naši običaji! Ko su to oni kojima su to običaji?
Ceo život sam u Novom Sadu i nikada i nikome do pre par godina to nisu bili "običaji".
Nama su običaji bili ono što i piše: Mir Božiji, okupljanje porodice u istom tom miru i Badnje veče u spokoju. Kako sada, tako i u onom socijalizmu u kojem se znao neki red.
A onda se neko setio da tom spokoju fali lomača i eksplozije. U današnje vreme demokratije kada svaka fukara bez vaspitanja i obrazovanja misli da ima pravo da silom nameće svoje viđenje "običaja".
KizaRock
Ko misli da je lomaca i pucanje stvar religije i Pravoslavlja, neka pita svog svestenika za misnjenje i stav Crkve.
Oliva
Lomače alkohol zagađivanje i topovska buka su izmišljeni običaji primitivnog i divljeg dela populacije.
Niste manje hrišćani ako zapalite grančicu badnjaka umesto pola tone drva i guma,pod uslovom da vaša sujeta može podneti takav skromni čin :-)
Vernik Novosadjanin
Singrrr
... je naša tradícija.
TsiBB
Podržavam običajno pravo na loženje badnjaka u svakoj kući koja poseduje ognjište.
Pre neku godinu su tradicionalisti ložili stari nameštaj i neki madrac na dvadesetak metara od mog prozora, ko se buni biva proglašen turčinom. Zna se valjda da je paljenje guma običaj koji je nastao čak i pre nego što su izmišljene gume.
Još
To čisto da znaju svi oni koji svojim psićima obuvaju patike.
Vernik
Obzirom da današnji način stanovanja ne omogučava poštovanje običaja palenja badnjaka na kućnom ognjištu, crkve organizuju palenje badnjaka u svojim portama i to je sasvim uredu pošto je hrišćanima crkva dom.
To što palite lomače po kvartovima Limana, Naselja, Detelinare i na Klisi nikako nije ni zbog vere ni zbog tradicije nego iz kompleksa i želje da se ku... i maltretirate sve one koji ne misle kao vi.
Plaćač poreza
Ds
///
Crkva? Pa, eno ih lože naveliko ispred crkve na Novom naselju. Bagra izgazi zelenilo oko crkve, a videla sam i rasklopive stočiće na koje se poređa hrana i piće. Žurka! Uči li ih crkva da to nije običaj? Ne. Važno je da daju prilog i uđu u broj vernika.
A, onima što trune da je to običaj svuda po gradu - jedno je zapaliti vatricu (mada se ni sa tim ne slažem), a drugo spaljivati grad. Nismo više u planinskim gudurama, gde se ljudi jedni drugima javljaju, s brda na brdo, vatrom i pucnjima, nego u urbanoj sredini. Bar neki od nas. To je divljačka demonstracija kao pravoslavlja, a veze blage sa hrišćanstvom nema, a ni sa pravoslavljem.
Goran Mijatović
Šalim se, naravno
otac Makarije
Marija
Milojko NS
Eto toliko o klisanima.
Vule
Vuĺe
I jos misle da ce to na dobro da izadje.
Niko
Stefan
Mila
kikimusampa
Gnjilovan
Vojvodina
Ili se budi...
mmm
Miki NS
Slucaj
Mile
Imate netačne informacije!
U znak pažnje porodicama i žrtvama ,ove godine nećemo obeležavati Badnje veče kao i obično!
Max Headroom
Miloš
Đole
Рајка Спремаљка
.
Milan
Biba
U svakom slucaju, besmileno je, opasno je, zagadjuje se vec zagadjen vazduh i stvara se samo jos jedan primitivni povod za zderanje rakije. Kako se sve to uklapa u dan i period posta? Kako se ona nenormalna pucnjava uklapa u "Mir Boziji"?
Samo pitam
Mile
AJDE
Silver
Marko
Aleksandra
Pi
PoP
Jedno od najlepših badnjih večeri na otvorenom i plamenom ne treba zabranjivati.
Istine radi, bio sam samo jedared ali pamtim to veče po lepom.
Treba zabraniti pre svega paljenje guma, što i nije neki problem, a i uglavnom se zna ko to radi.
Što se tiče karbida i ostalih eksplozivnih sredstava za to već postoji Zakon i treba ga samo primeniti.
Apel
Cubi
Rade
Milovan
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H