Novosađani koji žive na Limanu 1 prijavili su nadležnima da su u blizini njihovih zgrada pripremljene "lomače" za paljenje velike vatre za Badnje veče.
Добро сте ви још и прошли са тим ватрама и паљењима бадњака, које су свакако требале бити мање и на пригодним местима за то, мало даље од кућа и зграда на неком празном простору. Овде у Београду су новокомпоновани верници направили прави циркус и велики кинески ватромет са ракетама и петардама које су грувале као топови целу ноћ, тако да су се од дима и буке сви људи и животиње разбежали, а само су ,,стручњаци,, за ватромет спектакл остали да шенлуче и пуцају целу ноћ. По мени то је чист новокомпоновани и малограђански обичај, који нема никакве везе са Божићем.
ММ
07.01.2025 •
20:41
Јестели проверили ко ће палити бадњаке, студенти у блокади позвали на паљење бадњака у кампусу. Јесул они ваши па вам несмета или можда њихови па вам смета??
ММ
07.01.2025 •
20:32
Ово је само једна ноћ, а размислите о томе да сви сваки дан у години загађујете нови сад: тата има ауто
Мама има ауто
Син има ауто
Ћерка има ауто
Да вам куче зна возити и оно би имало ауто!!
Нс бој
07.01.2025 •
19:30
Мало се све преувеличава и од свега прави проблем.Ништа немам против паљења Бадњака на више места по граду,нормално би било поред наше Цркве,ал што се не би људи,комшије окупиле у свом крају.Против сам наметања,неког организовања иза којег стоји политика. Спонтано што да не,да се попије кувано вино,ракија, дружење,да се слуша музика, национална, црквена,што би то неком сметало.
Нико се не буни за прихватање Божићних пијаца,Вајнахтс маркт,немам ништа ни против тога,ал немам ништа ни против Србовања,један дан годишње,истрпите коме смета.
Празници и служе за дружење.
Liman I
07.01.2025 •
17:51
Paljenje vatre na otvorenom je zabranjeno, bez obzira na značenje. Bakljade su takođe zabranjene. Trebalo je da policija i komunalci reaguju po službenoj dužnosti, ali nisu.
Božiće je praznik koji se obeležava i miru i tišini, a ne uz drogu, cugu, roštiljanje i pevaljke. I uz lomaču od par kubika drva i sve ostalo.
Za paljenje badnjaka potoji crkveno dvorište, možete paliti u svom dvorištu. Ne smete paliti pod tuđim prozorima.
Vera je lični čin, a demonstriranje i nametanje ličnih uverenja bilo koje vrste je teror.
Paljenje badnjaka pred fakultetom je takođe blamaža i primitivizam. Nema tu, pusti decu.
Neka deca s bakljama i kapuljačama su pre manje od mesec dana na Limanu II posle bakljade naneli jednom čoveku povrede opsane po život. Hoćete li, dragi Limanci da se i ovakva paljenja tako završre? Da dobijemo svoju Kristalnu noć? Nemojte misliti da ovo nije uvod i radovati se vatri.
,,
07.01.2025 •
16:57
Ovi kao
da djavola slave a ne isusa..jel to bre badnje vece ili prizivanje devetog kruga pakla?!!
sv. Pavao
07.01.2025 •
15:07
srpski brend
Srpski brend: čačkanje mečke, diranje lava dok spava i svima guranje prsta u oko. Mir božiji!
Štrand
07.01.2025 •
10:22
Uspeli smo
Noćas smo baš lepo dočekali Božić, uz vatru , baklje, petarde i prigodnu muziku Baje knindže.Alkohola i droge bilo kolko oćeš. Lepo , u duhu pravoslavlja.
pogodi ko je
07.01.2025 •
10:22
Polako, polako. Vise lici da je stigla direktiva da se senluci sto vise kako bi se pokazalo koliko ima glasaca u inat protestima. Inace, ovi sto mantraju kako su lomace fine i da se uz njih moli, vi ste se molili sinoc? Lazete kao vas sef.
@pajo patak
07.01.2025 •
10:15
Тако је друже пајо, објаснио си нам све. Покрет здравомозгаша све више почиње да личи на покрет равноземљаша, вероватно није грешка ставити знак једнакости између њих. Све најбоље и срећан Божић.
pajo patak
07.01.2025 •
08:58
@@pajo patak
ledina je bila iza doma zdravlja i prostirala se od bulevara (gde je sada poslovna zgrada) do Narodnog fronta (gde je sada vrtić).
"pristojni srbi" i lojalisti, izgleda da vam je suviše mali hard disk, pa pričate o slikama sa neta (ko nema u vulga ima u Googl-a).
pajo patak
07.01.2025 •
08:48
@Mile
..........Mile protiv tranzicije ..........
Fotinija
07.01.2025 •
07:18
Totalna
Seljanija i primitivizam koji nemaju veze sa tradicijom.Muceni Isus i da hoce da sidje medju ljude ne moze od pucanja paljenja i ostalih "tradicija" velikih vernika.
sv. Petar
07.01.2025 •
03:51
pravo slavlje
Sama reč kaže, pravoslavlja, pravog slavlja nema bez lomače, alkohola, pucanja, urlanja i Cece nema! Mir božiji!
Neka koja ide peške
07.01.2025 •
00:31
Paljenje mase
...uz tradicionalnu platu od 500 evra i ne može nam niko ništa, a ni mi sami sebi ništa ne možemo
Mirta
06.01.2025 •
23:43
Ne razumem
Cuj "lomaca", pa Limanci nemoj da se vređamo!
Gde se izgubila tolerancija, kako to nikom ne smeta da se porede lomača i paljenje Badnjaka, ne mislite li da se tako vređate osećanja pravosalvnih vernika?
Razumem da nekom smeta dim, ali aman ljudi to je jedan dan, jedan! Razumela bih da se to svakodnevno događa (ali je zapravi jedan dan), ovako, mislim da niste zasluzili da budete Novosađani, jer ste izgubili ono što Novosađane krasi a to je tolerancija (i verska i kulturoška i nacionalna)!
Petarde dokle?
06.01.2025 •
23:39
Za požar tužiti Grad
Paljenje Badnjaka jeste uvek bio običaj ali palio se u dvorištu crkve dok okupljeni narod stoji u tišini i miru pored i dočekuje Božić. Dakle, tiho!!! Do pre 30 godina se tako u Novom Sadu palio badnjak. Od devedesetih stigli su novi ružni običaji, sa što većom bukom, prangijanhem, pucačinom kao da su hajduci sišli sa brda, sa petardama i bakljama, sa velikom vatrom na javnim površinama gde kome padne na pamet. Niko nije protiv paljenja Badnjaka, ali mnogi jesu protiv neprimerene buke i vatre gde joj mesto nije.
Ako negde izbije požar od vatre na javnoj površini, ako bude povreda od petardi treba tužiti Grad zbog ne sprečavanja.
Mir Božji, hristos se rodi!
Vesna
06.01.2025 •
23:10
Uzas
Od polupismenih komentara i jos uzasnije ono sto se desava po gradu od pucnjave, petardi i muzike koja ubija. Sigurna sam da 90 posto od tih ,,slavljenika" nema pojma sta je Badnji dan i Bozic. Samo divljanje i pijancenje.
Александар
06.01.2025 •
23:07
Лиманотеисти
Сам Лимана сам али доста ми је тог као неког гађанзма!
Пале бадњак, па не пале људе да тако требуњате.
АС
06.01.2025 •
23:05
Тест за коментар прије пар мин
Да видим како гори ватра!
/
06.01.2025 •
23:00
/
pre sredine 80ih bozic se slavio tako sto se islo kod starih na selo koji su bili opravdanje za taj cin.
u urbanim delovima je bila bojazan da ce vas neko otkucati i posle praviti probleme na poslu obzirom da su na limanima smesteni radnici rtv, doktori i advokati.
i ovo je sve pod uslovom da ste bili vernik. njih je pre 90ih bilo jako, jako malo
ExLiman
06.01.2025 •
22:57
Nemam ništa protiv tradicije ali ovo novokomponovano slavlje gde se pokušavaju dočarati svi ratovi u kojima Srbija jeste/nije ratovala u poslednjih 100 godina nije primereno proslavi rođenja Hristovog.
Ne može se disati od baruta, mirisa alkohola i seljane.
Pun mi je onih koji misle da su srbende pucanjem u vazduh, bacanjem petardi i zaklinjanjem na vernost ratnim zločincima koji su za šaku dolara prodali Kosovo.
I pun mi je beskičmenih Лиманацa koji nose kapuljače i maske na licu i deru se kako su junaci.
I jedva čekam njihov kraj!
Marko
06.01.2025 •
22:34
Srednji vek
Klerokratija se desi upravo kad Hrista nema.
Миле Бајшев
06.01.2025 •
22:31
е јеси
е јеси експерт......
"Aleksandar
06.01.2025 • 19:23
Badnje veče je veče kada je Hristos razapet, to je najtužniji dan, provodi se u krugu porodice, tiho i smerno, nema muzike ni bilo čega sličnog, samo što ovde nema hrišćanske crkve koja bi vernike uputila na to."
Рођени, ја сам запањен твојим знањем.
Ијао 2
06.01.2025 •
22:20
Да, само да пријавим да сам тада палио бадњак са садашњим великим противницима свега што има везе са Црквом, Српством или Православљем. Просто смо се дружили и заједно све радили, ако они имају права сада да не пале имам и ја да палим, али оно, сведено без гума.
Ију људи
06.01.2025 •
22:16
Какве везе има ко се колико дуго чега сећа, ја сам баш на Лиману одрастао као и већина вас, никад нисам ту палио Бадњак, најчешће смо одлазили у Карловце или пред неку другу цркву, Бадњак па бурек или пљесак. Нисмо били баш неки ревносни. И мени је ово превише, ја Божић славим у црви па код куће. Коментари људи којима се генерално Црква не свиђа, мени су исти ко и ова сељана што пали гуме. Мало лакше људи заједно живимо. Јел треба године да пријавим? 48- Лиман 3.
i žir si video možda
06.01.2025 •
22:09
ali na slici
Sale
06.01.2025 • 20:11
Stari komunisti ..
Pomislili odmah na lomaču...ne znaju oni šta je badnjak
Ma, samo kad ti znaš. Nisi ognjište video u żivotu, a hrast u šumi ne bi prepoznao. Reci bolje koje si godište da se ne sramotiš više.
Particulare matter
06.01.2025 •
22:08
Bravo Liimanci. Dosta je paganštine, divljaštva manjine koja misli da je urlanje i šenlučenje primereno nad većinom, lomača i spaljivanja veštica. Nije Novi Sad Kabul i talibanska mahala.
ne znam sta drugo
06.01.2025 •
21:55
da ti kazem
ajde bre
06.01.2025 • 19:45
@neama laganja
Po tebi ja ne znam šta ja znam ali zato ti znaš šta ja znam. 10 godina sam napunio 1984 godine i odlično se sećam svega. Klasičan komentar novolimanca koji "smatra" da je neko i nešto što se naselio na liman došavši verovatno iz neke pripizd.ne.
Da, iz pripiz..ne iz centra. Znači tvrdiš da se sećaš vremena kada su limani bili močvare, mada nisi ni bio rodjen tada i da se i toga sto se secas 1984. kada si imao 10 godina na Limanu palile lomace kao sada? Izvini, ali ti si jedan lazov.
U stanu
06.01.2025 •
21:51
Pored zatvorenih
Prozora oseca se paljevina i dim.
Feniks
06.01.2025 •
21:37
Badnjak
Sveto drvo, da vas zdravlje služi prvo, sreću i blagostanje želim vam od svega veću...
Naravno puno pameti i razboritosti vam želim, živite u Srbiji poštujte Srbiju, poštujte ptavoslavlje....
Nema više Jugoslavije, takvi kao vi ste je zatrovali, nema vise komunizma...hvala bogu.
Sretna vam Badnje veče!
Kliker bi pokvarili
06.01.2025 •
21:36
@bezimenom
Izvinjavam se što nisam završila akademiju pravovernih.
Ja eto verujem po principu da "vera nikako ne bi smela biti ideologija. Vera je ontologija, hoću reći sam život. To za mene znači odnos sa Bogom"
Novo naselje
06.01.2025 •
21:14
Tradicija !
Da li je realno da smeta paljenje Badnjaka? Normalno je da se proslavlja Noć veštica, ali smeta Savindan i smeta paljenje Badnjaka.
Sviđalo se to skorojevićima na Limanu ili ne, stanovništvo Srbije je većinski pravoslavno, a paljenje Badnjaka je deo pravoslavne tradicije.
To što se ti Limanci stide svog seljačkog korena iz Like, Šumadije, Bosne, Crne Gore je više kompleks niže vrednosti - na žalost...
Lokalac
06.01.2025 •
21:01
Kako se više ne umorite od bahaćenja, primitivizma, prostačenja, neznanja, duhovne pustoši, gramzivosti, zavisti, bezdušnosti i sebičnosti?
Ovo divljanje, pucanje, paljevine!? Sram vas, bre bilo! Vi niste ljudi!
Demonizacija
06.01.2025 •
20:55
i izvrtanje
Zna se ko se skuplja oko lomače dok se u porodičnom miru slavi rodjenje Isusovo uz Mir Boziji.
Penzionerka
06.01.2025 •
20:47
@Gojko
Najblaze receno, zgranuta sam! "Pakleno" Badnje vece! Jeste li Vi normalni?! Idite onda u pakao, pa slavite to Vase "pakleno", tamo bar ima lomaca!
Makarije čudotvorac
06.01.2025 •
20:37
Jadni mirni starosedeoci
Oni legalno ne dozvoljavaju narodu da se kreċe svojim gradom i pale vatre na fakultetima, sasvim u duhu "savremenog" sveta. A "bahati" pravoslavci bi da proslave svoj Božiċ. Pobediće prava Srbija pa puknite od muke.
Лиманац
06.01.2025 •
20:32
Пали!
Гори!
Хахаха!
Da, bas kao i tv
06.01.2025 •
20:30
Marko
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Realno si pavglu, nemoj da se ljutis.
To jest, znam
06.01.2025 •
20:16
retoricko pitanj
Ja poznajem mnoga pravoslavna sveštena lica i idem na slave kod njih, oni ne praznuju nijedan praznik ovako, a pogotovo ne Bozic. Ne znam zasto uporno insistirate da je slavljenje pravoslavnog Bozica ovako primitivno, kao horde zla?
Prebranac
06.01.2025 •
20:13
Cirkus Kolorado
Krajnje je vreme da se crkva obrati vernicima i zamoli ih da ne prave ruglo i cirkus od badnjaka i božića.
Sale
06.01.2025 •
20:11
Stari komunisti ..
Pomislili odmah na lomaču...ne znaju oni šta je badnjak
@Nema laganja
06.01.2025 •
20:06
između
Pre zgrada nisu bile močvare nego kuće!
Pogledaj 'Kinesku četvrt", nekad znanu kao "Stari Drapšin", pre toga kao "Drapšin" i još pre toga kao "Braću Kramer". Pre više od 100 godina su izgradili fabriku u močvari?
To su oni objekti između limanskog parka i Dunava ako ne poznaješ NS.
Ako ti nešto znači
06.01.2025 •
20:05
Oliva
06.01.2025 • 17:46
Stara Limanka
Lažete svi koji tvrdite da se po Limanima "oduvek" palile lomače
Badnjak je počeo paliti se pre ne više od 30 godina
Uočavate li razliku
-Grana badnjaka
- Vatra od pola tona drva i otpadnog materijala
Prvo je tradicija, drugo je divljaštvo, ignorati nakupljeni niotkud
Nisi jedina kojoj nije utisnuta lazna memorija.
DANILO
06.01.2025 •
20:03
BADNJAK ZA 2.000
Plaćaju decu koja dolaze ko zna odakle da bi se stvorio mit o mnogobrojnim vernicima sa Limana I, pretužno, bogohulno!
Mile
06.01.2025 •
20:02
@pajo patak
......... druže Stojane......
Da, baš kao i
06.01.2025 •
19:59
sa televizorom
Marko
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Voleo bih da sam tvoj komšija. Ja kućni bioskop 5.1 sa subwooferom, a ti svoj daljinski i menjaš kanale i ništa ti ne smeta, mada tvoj daljiski neće ništa promeniti šta ja radim.
Liman
06.01.2025 •
19:48
Država
Evo ovako,pošto vidim da su svi pametni i sve znaju da i ja nešto kažem,Gari. Od rođenja sam na limanu,znači pune 53 god. Negde sredinom 80-ih smo kao tinejdžeri palili samo po grančicu-dve badnjaka u ponekom dvorištu između zgrada,koja su tada bila puna nas,dece i to smo još morali krišom da radimo,jer čim bi nas neko stariji video odma su dizali dževu,a tada smo se svi znali i svi su znali ko su nam roditelji,a to je bio najveći problem,jer ako bi neki komša rekao mom ćaletu da sam učestvovao u paljenju u dvorištu zna se ta bi mi sledovalo kod kuće,odro bi me od batina ko vola u kupusu,olešio od mare. Prvu veću lomaču su palili na kraju Klise,jer tamo je bilo više uslova za to,kao i što su takođe na Klisi palili i bure sa kamenitom,pa to je bio glavni doživljaj.
Gari,to je ono čega se ja sećam u vezi paljenja badnjaka za vreme SFRJ na limanu. Tako isto znam i da 99% tadašnjih Novosađana nije znalo ni da se krsti do 90- e godine,od kad su odjednom svi postali veliki Srbi. Lažu. Nek dođu meni u oči to da kažu da nije istina. Pa krajem 90-ih smo se skupljali uveče ispred Atarijima na početku Pašičeve u centru,naslonjeni na zidu ogradu od saborne crkve ,a nismo znali da je to pravoslavna crkva,jer je bila zarasla u korov totalno,da se nije ni videla. Toliko o NS pre 90-ih.
Vozdra. Idem ćera.
ajde bre
06.01.2025 •
19:45
@neama laganja
Po tebi ja ne znam šta ja znam ali zato ti znaš šta ja znam. 10 godina sam napunio 1984 godine i odlično se sećam svega. Klasičan komentar novolimanca koji "smatra" da je neko i nešto što se naselio na liman došavši verovatno iz neke pripizd.ne.
Boro iz Pobede
06.01.2025 •
19:42
Trebao bi šef svega da se obrati naciji i objasni da li je paljenje u redu. Eto čisto da bi narod bolje razumeo!
SRDJAN
06.01.2025 •
19:42
IZ KOG KRAJA?
Paljenje badnjaka nije problem, zašto bi i bio ali to nisu momci iz tog kraja, to ih je služba regrutovala a svi znamo zbog čega! Nikad se badnjak nije palio na livadici, zna se gde se pali na Limanima!
Viki
06.01.2025 •
19:36
Srednji vek
Sretno badnje vece svima ! Al tako divljastvo se slabo gde vidi izgleda sem kod nas pogotovo bacanje petardi ! Paljenje badnjaka pogotovo blizu stambenih objekata neobezbedjeno nemam reci za takav primitivizam ! Uzas
Подбара
06.01.2025 •
19:36
Кренуло је
Увек се палио Бадњак, па ми чудно како то сад некоме смета. Ипак је већина да се пали Бадњак и нико не може то да спречи. А ви којима то смета, стрпите се ову вече, затворите прозоре ако вам смета дим са Бадњака, а наводним ЕКОЛОЗИМА би било боље да ћуте. Где су били пре, зашто се нису оглашавали, сад им је наједном прорадила свест. Лицемери.
/
06.01.2025 •
19:30
/
... ni 90ih se nisu pravile lomace za bozic.
ovo je sve udbaska izmisljotina da bi se zapisale teritorije
jel tako?
06.01.2025 •
19:29
Pfcns
06.01.2025 • 16:40
Palimo veceras svakako
Pali brate, narodnjaci su zakon!
/
06.01.2025 •
19:26
/
izvinjavam se @nema laganja
komentar je upucen onome sa navodno 51om g i drugima koji tvrde da se bozic slavio na limanima.
limani su bili naseljeni podobnima komunistickom rezimu i nema sanse da bi tek tako slavili
Aleksandar
06.01.2025 •
19:23
Badnje veče je veče kada je Hristos razapet, to je najtužniji dan, provodi se u krugu porodice, tiho i smerno, nema muzike ni bilo čega sličnog, samo što ovde nema hrišćanske crkve koja bi vernike uputila na to...
/
06.01.2025 •
19:22
/
@nema laganja
lazes, bozic se poceo slaviti tek drugom polovinom 80ih, javno.
bez badnjaka i salvi.
ako imas 51g onda bi morao zapamtiti taj prvi period kada se po restoranima slavio sa svecama na stolu i milicijom ispred.
Nemoj sve tako crno
06.01.2025 •
19:13
Crni Domino
Црни домино
06.01.2025 • 17:52
Смем да се кладим да свим овим "еколозима" којима смета паљење бадњака на Лиману ни мало не смета паљење бадњака у кругу универзитета, такође на Лиману. Успут, бадњак се првенствено пали у кругу породице, у огњишту породичне куће, или у дворишту цркве. Међутим, као што је познато, вољом истих горе поменутих "еколога" Лиман нема цркву. У том случају, обичај налаже, може и на пољани. Христос се роди! Да Бог да помирења и слоге Српском народу, да парафразирам патријарха српског Порфирија.
Bolje obnovi parafraziranje pravopis srpskog jezika. Bićeš veći patriota, a mogao bi i da prošetaš do ambulante na Limanu, eto crkve, neće ti noge otpasti, ne boj se.
Baki
06.01.2025 •
19:11
Detoš
Mogli ste ta silna drva pokloniti siromasnim porodicama koje nemaju sa cim da se greju bilo bi vise u duhu Bozica a ovako...
Nemanja
06.01.2025 •
19:11
@Црни домино
Kad nema crkve onda ne pališ lomaču. Nikoga se ovde ne tiču vaši sektaško-plemenski običaji.
Sveti Sava
06.01.2025 •
19:11
Odlaskom partijarha Pavla je pocelo srozavanje pravih vrednosti pravoslavlja, a samim tim i paljenje lomaca od pola kubika drva, automobilskih guma i drugog otpada po kvartovima gradova i proslava Badnje veceri uz gromoglasan turbo folk.
NS
06.01.2025 •
19:09
Jutros voze kamione i sviraju kao da su blesavi a uveče pale vatru, akcija badnjak u hladnjak… paganizam najniže vrste…
Lenjin
06.01.2025 •
19:06
"Kome se ne svidja nek ostane kod kuce, bice pakleno veceras, srecan Božic !"
Kažeš biće pakleno? Lepo od tebe što si razotkrio ko ste i šta ste.
Samo još jedan dokaz u prilog Malteizmu tj. da je taj bog kog volite zapravo onaj isti đavo tj. sotona tj. nečastivi kog ste izmislili da bi opravdali zlo i patnju koje vladaju planetom kako ju je stvorio taj sadistički entitet, radi naslađivanja u patnji svih živih bića.
A vi mu se molite, radujete, volite ga i još se posle svega nadate nekom raju, dok nam za večeras obećavate "pakleno".
Вјекослав Лубурић
06.01.2025 •
19:05
Мене само интересује да ли ботови за коментаре и лупање минуса добијају на Бадње вече 126% или 210% на основицу ?
Ништа не слави тако добро рођење Христово као петарда и ватромет са комунистичке зграде.
Tihi
06.01.2025 •
18:59
Da
Oduvek je bio ovaj obicaj ovde u Novom Sadu sta je tu problem Idioti jedni?
Bravo
06.01.2025 •
18:54
@Dubajac
Svaka čast na komentaru!
Meni je najsmešnije od svega što ovi slave rođenje Isusa koji je bio Jevrej, odmetnuo se od Judeizma i napravio Judeističku sektu - Hrišćanstvo.
Većina ovih što pale, loču i bacaju petarde misle da je Isus bio Srbin.
Baš hrišćanski
06.01.2025 •
18:53
Marko
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Tako ti to vidiš? I u svom stanu, ako ja napanjim televizor u mom stanu, ti uzmeš daljinski i ugasiš svoj jer ti se ne svidja šta ja gledam? Nije ti baš pametan komentar, ali sigaran sam da si bio ubedjen da imaš dobar argument, kao i da bi mi zakucao na vrata, a ne promenio program.
@Kliker bi pokvarili
06.01.2025 •
18:53
Госпођо, Божић није највећи већ најрадоснији хришћански празник, а највећи је Васкрс јер симболизује победу живота над смрћу кроз Исусово васкрснуће. Мислим да није наодмет то знати, нарочито ако се представљате као верница.
Jao
06.01.2025 •
18:44
Paganski običaji, alkohol, tuča, petarde.. Ugledajte se na katolički Božic, nema ovih stvari a ljudi maksimalno gledaju da ga provedu u miru i slozi u okviru porodice.
@pajo patak
06.01.2025 •
18:42
Јесте био кошаркашки терен на месту музичко-балетске школе, али била је и велика зелена површина које више нема (слике се могу наћи на нету). Изгледа да неко други има проблема са памћењем, рекло би се странка здравомозгаша.
Kliker bi pokvarili
06.01.2025 •
18:38
Srbija je deceniju zarobljena u primitivizmu, dekadenciji i mitomanstvu i sve to pod parolom mi smo nebeski, mi smo vernici i hrišćani.
Pola putnika gradskog autobusa se krsti kad bus prolazi pored crkve ali retko ko ustaje starijoj osobi ili trudnici. Večeras u crkvi na Detelinari dok čekam sa malim detetom u redu da kupim sveću par njih smatra da je normalno da preko reda uđu i u crkvu. Deci pokupovali petarde i evo ih ovde oko zgrade baš se lepo druže, kao na ratištu. Trešti narodni turski melos sa zvučnika terase komšije u prizemlju. Proslava najvećeg hrišćanskog praznika upravo kako ga doživljavaju ovi veliki vernici.
nema laganja
06.01.2025 •
18:32
na Badnje veče
ajde bre
06.01.2025 • 17:20
Napuniću 51 godinu uskoro. Ceo život sam na limanima i ja ne pamtim vreme kada se nisu palili badnjaci. Nekada više nekada manje ali svake godine milion %. Što sada to odjednom smeta nekim novim limancima ja to stvarno ne znam al od kada je uklonjena močvara i podignute zgrade badnjak se palio.
Znaci realno se secaš od devedesetih (tada je krenulo) i eventualno kraja osamdestih ( to je ono "manje", čitaj par petardi), a ne od kada je uklonjena močvara, tada još nisi bio rodjen. Nisi 50 i neko, a ni 60 i neko godiste, nego 76, 77... Tek si krajem 80ih napunio desetak godina.
I to je to
06.01.2025 •
18:24
Limanac
06.01.2025 • 16:50
Otkad znam za liman 3 lože se vatre u dvorištima zgrada na Badnje veče i šta sad s tim ima problematično? Izađu ljudi s porodicama - druže se, zapale badnjak, deca se igraju, bace koju petardu i to je to.
A to otkada znaš je od 1991 ili još kasnije?
Marko
06.01.2025 •
18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
@Mile
06.01.2025 •
18:18
Ne znas razliku izmedju paljenja na poljani (gde je sad muzicka skola) i paljenja lomace na par metara do prozora/terasa i plamena koji lagano dosegne treci, cetvrti sprat?!
Verovatno isto ne znas razliku ni izmedju mesta za parkiranje pre par decenija i sad kad su na nekadasnjim poljanama i parkinzima izmedju zgrada nikle nove zgrade?
Mozda i tu gde je sad badnjak moze da se podigne neka manja zgrada ili bar trafika?
Mama
06.01.2025 •
18:15
Nikome ne smeta paljenje badnjaka. Ovde je u pitanju lomača od 4 kubika drva na zelenoj površini u neposrednoj blizini stambene zgrade.
Nema šta tu neko da voli ili ne voli. Paljenje nije dozvoljeno. Zakoni postoje da važe jednako za sve.
ulojeni
06.01.2025 •
18:14
JASTOGARI
Limanci ne poznaju druge delove NS. Oni bi da im neko drugi zapali vatru.
C15
06.01.2025 •
18:09
Коме
Сметају Бадњаци
Daliborka NN
06.01.2025 •
17:54
Palicemo, svuda! Novo Naselje je spremno!
Црни домино
06.01.2025 •
17:52
Смем да се кладим да свим овим "еколозима" којима смета паљење бадњака на Лиману ни мало не смета паљење бадњака у кругу универзитета, такође на Лиману. Успут, бадњак се првенствено пали у кругу породице, у огњишту породичне куће, или у дворишту цркве. Међутим, као што је познато, вољом истих горе поменутих "еколога" Лиман нема цркву. У том случају, обичај налаже, може и на пољани. Христос се роди! Да Бог да помирења и слоге Српском народу, да парафразирам патријарха српског Порфирија.
Jovan
06.01.2025 •
17:49
Divljaci
Zabranite pirotehniku! Policija spava kad ne treba?
леМи
06.01.2025 •
17:47
Паљење бадњака
Је ти исти бране паљење бадњака и код ректората или је тамо дозвољено?
Питам пошто су обе локације на Лиман 1...
Oliva
06.01.2025 •
17:46
Stara Limanka
Lažete svi koji tvrdite da se po Limanima "oduvek" palile lomače
Badnjak je počeo paliti se pre ne više od 30 godina
Uočavate li razliku
-Grana badnjaka
- Vatra od pola tona drva i otpadnog materijala
Prvo je tradicija, drugo je divljaštvo, ignorati nakupljeni niotkud
Komentar je bitan
06.01.2025 •
17:46
Ovo je komentar
Ovo pokazuje u kakvom je stanju crkva. Ova paljenja koja nisu oko crkve znači da svako ima svoju crkvu. Na Klisi, koliko znam, to jeste blizu crkve i to je to, doduše, malo vulkanizovano.
Jedino što stvarno nije u redu što se nigde ne peva "Roždestvo tvoje" zbog čega i jeste magično Badnje veče.Svi pijani od kuvanog alkohola pored varte i peva se jedna od najlepših molitva. A kad se sin rodi, opališ jednom iz puške. I to je to.
Eto komentar.
Dubajac
06.01.2025 •
17:44
Ma to ovi Bugari
Hrišćanstvo, kao religija nastala u pustinjskim predelima, je potpuno strana našoj kulturi i nametnuto nam je! Naša su božanstva Dabog, Perun, Svarog, Veles, Jarilo, Lada, Mokoš, Radgost...i svi su bili vezani za prirodu i pojave u njoj, zelenilo, životinje, godišnja doba. Više bi vodili računa o životnoj okolini da znamo o našim božanstvima, jer se ne uništava stanište božanstva- priroda! Ovako, hrišćanstvo, kao sekta judaizma, je prilično rušilački nastrojeno prema okolini.
Marko
06.01.2025 •
17:42
Liman IV
Prosle godine su na Limanu IV do 3-4 ujutru trestali narodnjaci iz automobila koji je dovezen pored lomace.
Ako je nekome to lep nacin da se proslavi Bozic nek se zapita.
Ložač Pera
06.01.2025 •
17:39
Možda da se sledeće godine upali jedna velika lomača na deponiji na klisi umesto toliko mnogo manjih vatri svuda po gradu. Tako bi se jednim udarcem rešila dva problema. Imali bi najveću lomaču u celoj evropi i smanjila bi se zapremina deponije(izgorela bi sva plastika i gume).
@Paja
06.01.2025 •
17:35
Pise se neznanje.
Limanka
06.01.2025 •
17:32
Nikada se nije palio badnjak na limanu 1, naročito pod tuđim prozorom.MZ je prijavila komunalnoj i drva su odneta.
Slavite primereno u krugu porodice, ili idite na Klisu.
Coolg
06.01.2025 •
17:30
Uveren sam da nema niko ništa protiv paljenja badnjaka, sem ako se naravno ne radi o lomači.
Pravoslavlje kao i ostale hrišćanske vere propovedaju skromnost , a paljenje lomače moramo priznati nije u tom duhu .
Foxy
06.01.2025 •
17:28
Veze to sa običajima nema. Najvulgarnija bahatost na delu.
I oni koji bi da žive mirno su taoci ovakvih izopačenih degenerika i njihovih neobjašnjivih akcija paljenja, divljanja, urlanja..
Jezivo.
Nema opravdanja.
Boeser Wolf
06.01.2025 •
17:25
Isus bi prešao na islam kad bi video kako "srbi" praktikuju hriscabstvo
Novosađanka
06.01.2025 •
17:22
Kvazi vernici
Paljenje badnjaka organizuje crkva i svi vernici dođu u portu i prisustvuju. Tako je večeras ispred hrama svetog Save na Vračar, i vernici iz svih delova grada dolaze. O ovom paljenju po zelenim površinama, gde se prave lomače, i pokazuje neko kvazi pravoslavlje ne vredi pričati. To je odraz bahatosti i prostakluka.
Historia
06.01.2025 •
17:20
Samo što više lomača i što većih, pa da ih posle ovde bude taman onoliko koliko ih je sad svuda gde ste srbovali - nula.
Podržavam.
To će da bude pravi praznik.
ajde bre
06.01.2025 •
17:20
Napuniću 51 godinu uskoro. Ceo život sam na limanima i ja ne pamtim vreme kada se nisu palili badnjaci. Nekada više nekada manje ali svake godine milion %. Što sada to odjednom smeta nekim novim limancima ja to stvarno ne znam al od kada je uklonjena močvara i podignute zgrade badnjak se palio.
Boeser Wolf
06.01.2025 •
17:19
Srbi su nažalost više pagani nego hrišćani.
Hrišćanske vrednosti im nisu preterano značajne i bitne, ali su spremni da biju za paganske tradicije i "običaje" koje su uveli eks-komunisti i socijalisti 90tih...
Fotije
06.01.2025 •
17:10
Fotije
Ama ljudi,običaji ne postoje u bilo kojoj religiji! Okrenite se Bogu,molitvi,deset zapovedi,ovo sto radite je Bogohuljenje koje ova SPC odobrava,kako bi imala podrsku,zaludjenog naroda dok se bogate i bahate!
E deda, deda...
06.01.2025 •
17:03
Deda Steva
06.01.2025 • 15:20
More čibe
A noć veštica vam ne smeta?? , nego Srpski običaji
Smeta nepismenost i primitivizam. Ovo je sa ovim lomačama i pucnjavom više Noć veštica, nego Mir Boziji.
Dejan
06.01.2025 •
17:00
Cccc
Dodjite na okretnicu 6 na Podbari, spremna je omanja lomača !
pajo patak
06.01.2025 •
17:00
@Mile
Limanska dvorišta ? poljana gde je sada baletska škola ? tamo su bili košarkaški tereni i parking. Mnogo ti je slabo pamćenje za samo 40 godina.
Novosadski anonimusi
06.01.2025 •
16:54
Od sad redovno tu!
Stankela iz magacin
06.01.2025 •
16:50
.....
U narodu u kojem se većina pripadnika rodi sa već završenom srednjom školom, čak ni preko 2000 godina staro hrišćanstvo ne može da se primi. Neverovatno!
Limanac
06.01.2025 •
16:50
Otkad znam za liman 3 lože se vatre u dvorištima zgrada na Badnje veče i šta sad s tim ima problematično? Izađu ljudi s porodicama - druže se, zapale badnjak, deca se igraju, bace koju petardu i to je to.
Oliva
06.01.2025 •
16:50
Volela bih da grešim ali čini mi se da će ipak zapaliti
Roštilj za Badnje veče ?!
Vrhunac slavlja vatra do 3-4 sprata uz roštilj i junačke pesme odvrnute na 120 decibela uz lupanje pesnicama u pleća sa povicima srbija srbija
I ako se podigne vetar na pogrešnu stranu i plamen zahvati neku od terasa?
Ne može se to objasniti ni dokazati zakržljalim umovima
Le
06.01.2025 •
16:40
To paljenje je zabava primitivnih koji ne poštuju običaje i nisu u crkvi ili svom domu.
Pfcns
06.01.2025 •
16:40
Palimo veceras svakako
Svesna
06.01.2025 •
16:27
Spaljivanje, pa crkva...
Pravljenje "badnjačkih" lomača po gradu, ove godine posebno, očito je posledica još jedne direktive članstvu i simpatizerima SNS. "Čačkanje mečke", "turanja prsta u oko", "ubijanje zdravog razuma" ... omiljene su discipline korumpiranih i zastrašenih obožavalaca Nepomenika. Lomača na Limanu I, kod Štranda treba da "poruči" Limancima i Novosađanima da će Vučević i vladika bački Irinej (uz blagoslov patrijarha Porfirija/Vučića) ostvariti nameru da podignu crkvu, gde joj mesto nije i tako properu i pokradu još evrića. ODVRATNO! SRAMOTA!
ISUS RAZAPET PLAČE!
Alane Oprosti
06.01.2025 •
16:19
U duhu pravoslavlja
Stolovi, stolice, roštilji… još samo pevaljka fali i pravi vašar. Profitije ćuti, jer ipak su to njegovi “vernici”.
Neša
06.01.2025 •
16:17
Jednostavno
Najbolje bi bilo da se izgradi po crkva na svakom limanu pa da se u okviru dvorišta crkve pale badnjaci, dvorišta su mala badnjak ne bi bio veliki i događaj bi bio unutar crkvine svojine pa ko hoće da dođe neka dođe ko neće opet dobro.
Pozdrav svima
/
06.01.2025 •
16:15
Neće spratnu garažu, neće crkvu, neće igralište...
Sada lomača a ako i dalje nećete glasati za nas ... dogodine biće i veštica
Ns
06.01.2025 •
16:14
"...građani na ovo mesto donose stolove, stolice, roštilje."
---
Naravno. Sasvim Bogougodno i u duhu Božića.
Миле Бајшев
06.01.2025 •
16:14
Ако треба
Лаимаци,ако треба ту ско за појачње.
Клисани
student
06.01.2025 •
16:11
Nije mi stvarno jasno kome može smetat proslava Badnjaka? Makar mi u Vojvodini imamo šaroliko hrišćansko nasleđe i poštujemo apsolutno svaki običaj. Za tolike godine života u Novom Sadu nigde nisam video niti jedne gume di se pale badnjaci, to možda ovo novopečeno na Klisi jedino.
Gojko
06.01.2025 •
16:10
Kome se ne svidja nek ostane kod kuce, bice pakleno veceras, srecan Božic !
Milos
06.01.2025 •
16:01
Dosada
Sprecavati samo ako pale gume
Mario
06.01.2025 •
15:55
Nažalost ovde nema B od Božića - dolazak Spasitelja, samog Boga na zemlju među svoja stvorenja da ih spasi od greha, obeležava se u oblaku dima od paljenih guma i eksplozivnim napravama. Bolje bi bilo da se ti likovi zaista zamisle nad istinskim smislom Božića inače je to samo jedna predstava, i to neukusna: "Bješe svjetlost istinita koja obasjava svakoga čovjeka koji dolazi na svijet. U svijetu bješe, i svijet kroz njega postade, i svijet ga ne pozna. Svojima dođe, i svoji ga ne primiše. A onima koji ga primiše dade vlast da budu čeda Božija, onima koji vjeruju u ime njegovo", Jev. po Sv. Apostolu Jovanu, 1. glava, prikladna i onda i sada...
Limanac
06.01.2025 •
15:54
Vi se slucajno nebi prevarili pa cestitali Badnji dan.Po vama ispade da je Bozic naprednjacki praznik
veliki vernici
06.01.2025 •
15:52
Roštilj je verovatno za grilovane šapinjone i pastrmku, a ne za svinju.
Лиманац
06.01.2025 •
15:51
Мир Божји!
Пуна подршка у одбрани традицоналног налагања бадњака од оних којима сметају варнице, дечија граја, српска традиција и православна вера!
Dusko
06.01.2025 •
15:50
Možda neko voli miris spaljenih guma . Zašto im zabranjivati da udišu ako vole.
Paja
06.01.2025 •
15:47
No
Elementarno ne znanje nazovi ekologa .Stavljanje karbita u vatru nema nikakvu reakciju.Da bi došlo do eksplozivnog gasa mora se karbita politi vodom i onda u posudi koja je dobro zatvorena prinošenjem plamena dolazi do eksplozije.
Petar
06.01.2025 •
15:44
/
Badnjak se pali isključivo ispred crkve.
Boston
06.01.2025 •
15:43
Obicaj
Jevandjelje nalaže da se obavezno spaljuju i gume. Ovo he cist napad na pravoslavlje, a samim tim i na predcednika.
Forca Srbija!
Djole
06.01.2025 •
15:43
To su ekološke teorije zavere da će se vazduh u gradu zagaditi zbog par stotina zapaljenih guma u celom Novom Sadu. Čak se i preporučuje paljenje guma za obogaćivanje vazduha polutantima, pogledajte samo Klisu šta im fali? Ili Beočin? Tamo se kablovi i gume spaljuju svaki dan i šta im fali? Možda stanovnici imaju probleme sa disanjem i kraćim životnim vekom, ali Božić je Božić.
Slucaj
06.01.2025 •
15:42
Doslo je vreme da posten svet prestane da cuti na ponasanje bahatih. Prijaviti svaku vatru jer je paljenje vatre na otvorenom zabranjeno Zakonom o zastiti od pozara. Pored toga, neizostavno je narusavanje javnog reda i mira petardama, vatrometima i divljanjem. I kakve to veze ima sa Isusom? Prijaviti!
Limanac
06.01.2025 •
15:40
SNS patriote
Spremaju svoj verski obred. Što veća vatra to si veći patriJota i bolji član partije i dobićeš više parica za svoju MZ.
Garison
06.01.2025 •
15:39
Limanski bosanci pale sve zivo
Bezboznici
06.01.2025 •
15:38
Pridružite se večeras univerzitetskoj lomači. Da zajedno obeležimo najradosniji hrišćanski praznik.
Lomača
06.01.2025 •
15:35
Na Naselju odmah do parka spremno je 3 kubika drveta uredno naslaganih. Lomača je spremna.
Simke
06.01.2025 •
15:29
Palenje Badnjaka
Divlji doneli sa sobom i takvo ponasanje,sto veca vatra neznajuci da je to paganski obicaj i da nema nikakve veze sa pravoslavljem, trebala bi i crkva da se izjasni povodom paljenja Badnjaka.
SRB-IN
06.01.2025 •
15:24
Lomače su za srednji vek
Treba obeležavati praznike ali sa tim lomačama, gumama i buradima koja lete u vazduh su preterali. To nisu Novosađani. Treba svečano i umereno a ovo je sasvim druga krajnost..
V
06.01.2025 •
15:23
Dozvola?
Da li je MZ dala dozvolu za ovo? Pa ne mogu da prave lomače gde im se prohte. To su provokatori koji ni ne žive na Limanu.
Бојан
06.01.2025 •
15:23
Бојан
Апсолутна подршка Лиманцима против овог лудила које се мора прекинути! Ово је тешко кривично дело и мора се казнити!!!
Lily
06.01.2025 •
15:21
Odakle su?
A ti koji donose stolove gde žive? Sigurno ne u blizini jer se tu nikada nije ništa palilo. Poslednjih par godina pali se na livadici kod Boška Buhe,mada je i to vrlo ružno.
Deda Steva
06.01.2025 •
15:20
More čibe
A noć veštica vam ne smeta?? , nego Srpski običaji
Ja imam 40 godina. Od kada znam za sebe, po Limanskim dvorištima se palio badnjak, bez problema. Ne znam zašto se sada pravi frka? Mi smo palili, uz prigodno druženje celog komšiluka na poljani gde je sad Muzičko baletska škola.
Ns
06.01.2025 •
15:13
Di su patrole, kod vrtica Novosadjance na limanu 4, livada prema n. Fronta ogromna lomaca sa zabodenom zastavom srbskom. Ne znaju patrijote sta je zagadjenje.
Milan
06.01.2025 •
15:13
Mir
Ajd se sad svi smirite malo, politika je jedno i ostavite je barem 1 dan.
Mir svima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Limanci u borbi protiv paljenja vatre na Badnje veče: Bilo i incidenata
Autor: Beta
Novi Sad
•06.01.2025.
•15:08 > 09:26
Komentari 140
Лаки
ММ
ММ
Мама има ауто
Син има ауто
Ћерка има ауто
Да вам куче зна возити и оно би имало ауто!!
Нс бој
Нико се не буни за прихватање Божићних пијаца,Вајнахтс маркт,немам ништа ни против тога,ал немам ништа ни против Србовања,један дан годишње,истрпите коме смета.
Празници и служе за дружење.
Liman I
Božiće je praznik koji se obeležava i miru i tišini, a ne uz drogu, cugu, roštiljanje i pevaljke. I uz lomaču od par kubika drva i sve ostalo.
Za paljenje badnjaka potoji crkveno dvorište, možete paliti u svom dvorištu. Ne smete paliti pod tuđim prozorima.
Vera je lični čin, a demonstriranje i nametanje ličnih uverenja bilo koje vrste je teror.
Paljenje badnjaka pred fakultetom je takođe blamaža i primitivizam. Nema tu, pusti decu.
Neka deca s bakljama i kapuljačama su pre manje od mesec dana na Limanu II posle bakljade naneli jednom čoveku povrede opsane po život. Hoćete li, dragi Limanci da se i ovakva paljenja tako završre? Da dobijemo svoju Kristalnu noć? Nemojte misliti da ovo nije uvod i radovati se vatri.
,,
sv. Pavao
Štrand
pogodi ko je
@pajo patak
pajo patak
"pristojni srbi" i lojalisti, izgleda da vam je suviše mali hard disk, pa pričate o slikama sa neta (ko nema u vulga ima u Googl-a).
pajo patak
Fotinija
sv. Petar
Neka koja ide peške
Mirta
Gde se izgubila tolerancija, kako to nikom ne smeta da se porede lomača i paljenje Badnjaka, ne mislite li da se tako vređate osećanja pravosalvnih vernika?
Razumem da nekom smeta dim, ali aman ljudi to je jedan dan, jedan! Razumela bih da se to svakodnevno događa (ali je zapravi jedan dan), ovako, mislim da niste zasluzili da budete Novosađani, jer ste izgubili ono što Novosađane krasi a to je tolerancija (i verska i kulturoška i nacionalna)!
Petarde dokle?
Ako negde izbije požar od vatre na javnoj površini, ako bude povreda od petardi treba tužiti Grad zbog ne sprečavanja.
Mir Božji, hristos se rodi!
Vesna
Александар
Пале бадњак, па не пале људе да тако требуњате.
АС
/
u urbanim delovima je bila bojazan da ce vas neko otkucati i posle praviti probleme na poslu obzirom da su na limanima smesteni radnici rtv, doktori i advokati.
i ovo je sve pod uslovom da ste bili vernik. njih je pre 90ih bilo jako, jako malo
ExLiman
Ne može se disati od baruta, mirisa alkohola i seljane.
Pun mi je onih koji misle da su srbende pucanjem u vazduh, bacanjem petardi i zaklinjanjem na vernost ratnim zločincima koji su za šaku dolara prodali Kosovo.
I pun mi je beskičmenih Лиманацa koji nose kapuljače i maske na licu i deru se kako su junaci.
I jedva čekam njihov kraj!
Marko
Миле Бајшев
"Aleksandar
06.01.2025 • 19:23
Badnje veče je veče kada je Hristos razapet, to je najtužniji dan, provodi se u krugu porodice, tiho i smerno, nema muzike ni bilo čega sličnog, samo što ovde nema hrišćanske crkve koja bi vernike uputila na to."
Рођени, ја сам запањен твојим знањем.
Ијао 2
Ију људи
i žir si video možda
06.01.2025 • 20:11
Stari komunisti ..
Pomislili odmah na lomaču...ne znaju oni šta je badnjak
Ma, samo kad ti znaš. Nisi ognjište video u żivotu, a hrast u šumi ne bi prepoznao. Reci bolje koje si godište da se ne sramotiš više.
Particulare matter
ne znam sta drugo
06.01.2025 • 19:45
@neama laganja
Po tebi ja ne znam šta ja znam ali zato ti znaš šta ja znam. 10 godina sam napunio 1984 godine i odlično se sećam svega. Klasičan komentar novolimanca koji "smatra" da je neko i nešto što se naselio na liman došavši verovatno iz neke pripizd.ne.
Da, iz pripiz..ne iz centra. Znači tvrdiš da se sećaš vremena kada su limani bili močvare, mada nisi ni bio rodjen tada i da se i toga sto se secas 1984. kada si imao 10 godina na Limanu palile lomace kao sada? Izvini, ali ti si jedan lazov.
U stanu
Feniks
Naravno puno pameti i razboritosti vam želim, živite u Srbiji poštujte Srbiju, poštujte ptavoslavlje....
Nema više Jugoslavije, takvi kao vi ste je zatrovali, nema vise komunizma...hvala bogu.
Sretna vam Badnje veče!
Kliker bi pokvarili
Ja eto verujem po principu da "vera nikako ne bi smela biti ideologija. Vera je ontologija, hoću reći sam život. To za mene znači odnos sa Bogom"
Novo naselje
Sviđalo se to skorojevićima na Limanu ili ne, stanovništvo Srbije je većinski pravoslavno, a paljenje Badnjaka je deo pravoslavne tradicije.
To što se ti Limanci stide svog seljačkog korena iz Like, Šumadije, Bosne, Crne Gore je više kompleks niže vrednosti - na žalost...
Lokalac
Ovo divljanje, pucanje, paljevine!? Sram vas, bre bilo! Vi niste ljudi!
Demonizacija
Penzionerka
Najblaze receno, zgranuta sam! "Pakleno" Badnje vece! Jeste li Vi normalni?! Idite onda u pakao, pa slavite to Vase "pakleno", tamo bar ima lomaca!
Makarije čudotvorac
Лиманац
Гори!
Хахаха!
Da, bas kao i tv
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Realno si pavglu, nemoj da se ljutis.
To jest, znam
Prebranac
Sale
@Nema laganja
Pogledaj 'Kinesku četvrt", nekad znanu kao "Stari Drapšin", pre toga kao "Drapšin" i još pre toga kao "Braću Kramer". Pre više od 100 godina su izgradili fabriku u močvari?
To su oni objekti između limanskog parka i Dunava ako ne poznaješ NS.
Ako ti nešto znači
Oliva
06.01.2025 • 17:46
Stara Limanka
Lažete svi koji tvrdite da se po Limanima "oduvek" palile lomače
Badnjak je počeo paliti se pre ne više od 30 godina
Uočavate li razliku
-Grana badnjaka
- Vatra od pola tona drva i otpadnog materijala
Prvo je tradicija, drugo je divljaštvo, ignorati nakupljeni niotkud
Nisi jedina kojoj nije utisnuta lazna memorija.
DANILO
Mile
Da, baš kao i
Marko
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Voleo bih da sam tvoj komšija. Ja kućni bioskop 5.1 sa subwooferom, a ti svoj daljinski i menjaš kanale i ništa ti ne smeta, mada tvoj daljiski neće ništa promeniti šta ja radim.
Liman
Gari,to je ono čega se ja sećam u vezi paljenja badnjaka za vreme SFRJ na limanu. Tako isto znam i da 99% tadašnjih Novosađana nije znalo ni da se krsti do 90- e godine,od kad su odjednom svi postali veliki Srbi. Lažu. Nek dođu meni u oči to da kažu da nije istina. Pa krajem 90-ih smo se skupljali uveče ispred Atarijima na početku Pašičeve u centru,naslonjeni na zidu ogradu od saborne crkve ,a nismo znali da je to pravoslavna crkva,jer je bila zarasla u korov totalno,da se nije ni videla. Toliko o NS pre 90-ih.
Vozdra. Idem ćera.
ajde bre
Boro iz Pobede
SRDJAN
Viki
Подбара
/
ovo je sve udbaska izmisljotina da bi se zapisale teritorije
jel tako?
Pfcns
06.01.2025 • 16:40
Palimo veceras svakako
Pali brate, narodnjaci su zakon!
/
komentar je upucen onome sa navodno 51om g i drugima koji tvrde da se bozic slavio na limanima.
limani su bili naseljeni podobnima komunistickom rezimu i nema sanse da bi tek tako slavili
Aleksandar
/
lazes, bozic se poceo slaviti tek drugom polovinom 80ih, javno.
bez badnjaka i salvi.
ako imas 51g onda bi morao zapamtiti taj prvi period kada se po restoranima slavio sa svecama na stolu i milicijom ispred.
Nemoj sve tako crno
Црни домино
06.01.2025 • 17:52
Смем да се кладим да свим овим "еколозима" којима смета паљење бадњака на Лиману ни мало не смета паљење бадњака у кругу универзитета, такође на Лиману. Успут, бадњак се првенствено пали у кругу породице, у огњишту породичне куће, или у дворишту цркве. Међутим, као што је познато, вољом истих горе поменутих "еколога" Лиман нема цркву. У том случају, обичај налаже, може и на пољани. Христос се роди! Да Бог да помирења и слоге Српском народу, да парафразирам патријарха српског Порфирија.
Bolje obnovi parafraziranje pravopis srpskog jezika. Bićeš veći patriota, a mogao bi i da prošetaš do ambulante na Limanu, eto crkve, neće ti noge otpasti, ne boj se.
Baki
Nemanja
Kad nema crkve onda ne pališ lomaču. Nikoga se ovde ne tiču vaši sektaško-plemenski običaji.
Sveti Sava
NS
Lenjin
Kažeš biće pakleno? Lepo od tebe što si razotkrio ko ste i šta ste.
Samo još jedan dokaz u prilog Malteizmu tj. da je taj bog kog volite zapravo onaj isti đavo tj. sotona tj. nečastivi kog ste izmislili da bi opravdali zlo i patnju koje vladaju planetom kako ju je stvorio taj sadistički entitet, radi naslađivanja u patnji svih živih bića.
A vi mu se molite, radujete, volite ga i još se posle svega nadate nekom raju, dok nam za večeras obećavate "pakleno".
Вјекослав Лубурић
Ништа не слави тако добро рођење Христово као петарда и ватромет са комунистичке зграде.
Tihi
Bravo
Meni je najsmešnije od svega što ovi slave rođenje Isusa koji je bio Jevrej, odmetnuo se od Judeizma i napravio Judeističku sektu - Hrišćanstvo.
Većina ovih što pale, loču i bacaju petarde misle da je Isus bio Srbin.
Baš hrišćanski
Marko
06.01.2025 • 18:20
Kao i sa televizorom
Ako ti se program ne svidja ti ga ne gledas a ne da drugima nameces svoja shvatanja o modelu i pravilima ponasanja.
Tako ti to vidiš? I u svom stanu, ako ja napanjim televizor u mom stanu, ti uzmeš daljinski i ugasiš svoj jer ti se ne svidja šta ja gledam? Nije ti baš pametan komentar, ali sigaran sam da si bio ubedjen da imaš dobar argument, kao i da bi mi zakucao na vrata, a ne promenio program.
@Kliker bi pokvarili
Jao
@pajo patak
Kliker bi pokvarili
Pola putnika gradskog autobusa se krsti kad bus prolazi pored crkve ali retko ko ustaje starijoj osobi ili trudnici. Večeras u crkvi na Detelinari dok čekam sa malim detetom u redu da kupim sveću par njih smatra da je normalno da preko reda uđu i u crkvu. Deci pokupovali petarde i evo ih ovde oko zgrade baš se lepo druže, kao na ratištu. Trešti narodni turski melos sa zvučnika terase komšije u prizemlju. Proslava najvećeg hrišćanskog praznika upravo kako ga doživljavaju ovi veliki vernici.
nema laganja
ajde bre
06.01.2025 • 17:20
Napuniću 51 godinu uskoro. Ceo život sam na limanima i ja ne pamtim vreme kada se nisu palili badnjaci. Nekada više nekada manje ali svake godine milion %. Što sada to odjednom smeta nekim novim limancima ja to stvarno ne znam al od kada je uklonjena močvara i podignute zgrade badnjak se palio.
Znaci realno se secaš od devedesetih (tada je krenulo) i eventualno kraja osamdestih ( to je ono "manje", čitaj par petardi), a ne od kada je uklonjena močvara, tada još nisi bio rodjen. Nisi 50 i neko, a ni 60 i neko godiste, nego 76, 77... Tek si krajem 80ih napunio desetak godina.
I to je to
Limanac
06.01.2025 • 16:50
Otkad znam za liman 3 lože se vatre u dvorištima zgrada na Badnje veče i šta sad s tim ima problematično? Izađu ljudi s porodicama - druže se, zapale badnjak, deca se igraju, bace koju petardu i to je to.
A to otkada znaš je od 1991 ili još kasnije?
Marko
@Mile
Verovatno isto ne znas razliku ni izmedju mesta za parkiranje pre par decenija i sad kad su na nekadasnjim poljanama i parkinzima izmedju zgrada nikle nove zgrade?
Mozda i tu gde je sad badnjak moze da se podigne neka manja zgrada ili bar trafika?
Mama
Nema šta tu neko da voli ili ne voli. Paljenje nije dozvoljeno. Zakoni postoje da važe jednako za sve.
ulojeni
C15
Daliborka NN
Црни домино
Jovan
леМи
Питам пошто су обе локације на Лиман 1...
Oliva
Badnjak je počeo paliti se pre ne više od 30 godina
Uočavate li razliku
-Grana badnjaka
- Vatra od pola tona drva i otpadnog materijala
Prvo je tradicija, drugo je divljaštvo, ignorati nakupljeni niotkud
Komentar je bitan
Jedino što stvarno nije u redu što se nigde ne peva "Roždestvo tvoje" zbog čega i jeste magično Badnje veče.Svi pijani od kuvanog alkohola pored varte i peva se jedna od najlepših molitva. A kad se sin rodi, opališ jednom iz puške. I to je to.
Eto komentar.
Dubajac
Marko
Ako je nekome to lep nacin da se proslavi Bozic nek se zapita.
Ložač Pera
@Paja
Limanka
Slavite primereno u krugu porodice, ili idite na Klisu.
Coolg
Pravoslavlje kao i ostale hrišćanske vere propovedaju skromnost , a paljenje lomače moramo priznati nije u tom duhu .
Foxy
I oni koji bi da žive mirno su taoci ovakvih izopačenih degenerika i njihovih neobjašnjivih akcija paljenja, divljanja, urlanja..
Jezivo.
Nema opravdanja.
Boeser Wolf
Novosađanka
Historia
Podržavam.
To će da bude pravi praznik.
ajde bre
Boeser Wolf
Hrišćanske vrednosti im nisu preterano značajne i bitne, ali su spremni da biju za paganske tradicije i "običaje" koje su uveli eks-komunisti i socijalisti 90tih...
Fotije
E deda, deda...
Deda Steva
06.01.2025 • 15:20
More čibe
A noć veštica vam ne smeta?? , nego Srpski običaji
Smeta nepismenost i primitivizam. Ovo je sa ovim lomačama i pucnjavom više Noć veštica, nego Mir Boziji.
Dejan
pajo patak
Novosadski anonimusi
Stankela iz magacin
Limanac
Oliva
Roštilj za Badnje veče ?!
Vrhunac slavlja vatra do 3-4 sprata uz roštilj i junačke pesme odvrnute na 120 decibela uz lupanje pesnicama u pleća sa povicima srbija srbija
I ako se podigne vetar na pogrešnu stranu i plamen zahvati neku od terasa?
Ne može se to objasniti ni dokazati zakržljalim umovima
Le
Pfcns
Svesna
ISUS RAZAPET PLAČE!
Alane Oprosti
Neša
Pozdrav svima
/
Sada lomača a ako i dalje nećete glasati za nas ... dogodine biće i veštica
Ns
---
Naravno. Sasvim Bogougodno i u duhu Božića.
Миле Бајшев
Клисани
student
Gojko
Milos
Mario
Limanac
veliki vernici
Лиманац
Dusko
Paja
Petar
Boston
Forca Srbija!
Djole
Slucaj
Limanac
Garison
Bezboznici
Lomača
Simke
SRB-IN
V
Бојан
Lily
Deda Steva
The end is near
Futog Veternik Sajlovo Klisa
Mile
Ns
Milan
Mir svima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H