Novi Sad
03.04.2012.
07:26 > 07:41
Roditelje učenika Srednje ekonomske škole "Svetozar Miletić" šokirao je zahtev da potpišu saglasnost u kojoj se i škola i agencija odriču odgovornosti za decu tokom ekskurzije u inostranstvu.
  • 04.04.2012 07:20
    @Natalija
    filmom "Lajanje na zvezde" je odlican prikaz nekadasnje omladine,
    u to vreme su to bili veeeeliki duhoviti mangupi,
    za sadasnje "odraslu prepametnu"decu su to to bebe u jaslicama,al ot takvih nekadasnjih "neposlusnih" su postajali odgovorni i normalni mladi ljudi,
    bez obzira koje su skole zavrsili

    ovaj film bi trebali na svakom razrednom casu da se prikazuje,ako i dalje postoji razredni cas
    do '90 godina je postojao

    danasnja deca!Kakvi roditelji takva i deca
  • 04.04.2012 07:09
    @Sta ce u Pragu
    da tacno sta ce ekskurzije u Pragu i ostalim evropskim metropolama,
    samo se zaboravlja, da od takvih "jeftinih" kskurzija zive turisticke agencije van turisticke sezone
    a zatim tu su i prosvetni radnici koji treba da vide sveta

    Inace i ja sam nekada is'o na ekskurzije sirom SFRJ
    i bese to lepo vreme
    prosvetari odgovorni, deca vaspitana...sve kako treba
  • lolica

    04.04.2012 06:19
    ukinuti ekskurzije
    Ako su roditelj jedini odgovorni za svoje dete,
    onda ne puštajte decu na ekskurzije. Ako se odriču odgovornosti, to znači da ih neće uopšte paziti.
    Ja im neću nabijati dnevnice i sa neodgovornim ljudima pustiti dete, pa još i u inostranstvo.Zbog nemilih događaja, školske ekskurzije treba ukinuti, a to tako što će se ponuđeno ignorisati.
  • 03.04.2012 20:33
    A zašto uopšte škole insistiraju na putovanjima u inostranstvo?
    Čiji su tu interesi u pitanju?
    Većina dece odraste a da ne upozna ni mali deo države u kojoj žive.
  • 03.04.2012 19:35
    Da, stvarno ne znam, ljudi moji, zasto je potrebno sve generalizovati? Ja se nikada necu naci medju "ONIM" nastavnicima, pa se tako nikad ne osecam prozvanom. Svoj posao obavljam odgovorno i shodno okolnostima, koje su u najmanju ruku grozne. 100 puta sam rekla nikad decu ne bih vodila na ekskurzija, nema tih para, da ne moram. Imam izuzetne roditelje koji zele da njihova deca idu na ekskurziju.(Sad me hvata frka kad pomislim na maj, a govorim o sedmom razredu osnovne skole.) I to sto u ovom drustvu sve funkcionise zbog para, kao sto su neispravni nocni klubovi, ne mora da znaci da nema ljudi kojima novac nije na prvom mestu u zivotu.
    Promasih malo temu, al dugo mi ovo lezi na srcu.
  • Milan

    03.04.2012 19:29
    HOĆE GRATIS PUTOVANJE A NEĆE OBAVEZU
    Prosvetari za primer. Hoće gratis putovanje i lep provod ali da nemaju nikakve obaveze. Skandalozno kako se prosvetni radnici ponašaju. Nekada su prosvetni radnici vodili računa o deci a danas se na ekskurzijama nastavnici ponašaju gore od dece, tako da bi trebalo voditi brigu i o njima!
  • Mama troje dece

    03.04.2012 18:26
    @Vlada
    Niste me razumeli, pitanje NISU POSTAVILA DECA već na moju veliku žalost i tugu - UČITELJICA! Prosvetni radnik, neko ko se ne libi da nečiju decu onako, usput, nazove kabadahijama :(
  • Vlada

    03.04.2012 16:37
    @Mama troje dece
    U opšte mi nije jasno zašto mislite da je komentar upućen Vama, iz čijeg se posta vidi da ste savestan roditelj!?
    Zna se na kakvu se decu misli, baš takvu koja su pitala za razlog ne odlaska Vaše dece na ekskurziju!
  • Mama troje dece

    03.04.2012 15:13
    @MiLena

    "Roditelji malih kabadahija bi da prođu bez svoje odgovornosti, tj. hteli bi da dete bez ikakvog kućnog vaspitanja uvale nekom drugom na staranje"

    Draga Milena, iskreno se nadam da niste prosvetni radnik !

    Ja nisam roditelj malih kabadahija, nego majka troje dece u uzrastu od 9-22 godina. Moja deca su na žalost po pravilu ostajala kod kuće zato što nisam mogla da im priuštim da idu na ekskurzije kao i svi njihovi drugari.....
    Ono malo "izleta" za koje sam uspela da skupim novaca i na koje sam ih poslala su se završili intervencijom MUP-a zbog pijanih nastavnika koji se potukoše pred decom na Stražilovu, a jednom mi se čak i desilo da sam uredno uplatila "izlet" ( ne ekskurziju) pa su nam (na sreću) vratili decu 15. minuta po polasku iz Novog Sada, jer je jedan savestan roditelj pozvao policiju i prijavio da u autobusu koji je krenuo sa đacima a koji prima 52 putnika ima 80 ĐAKA!!!!!
    Nemojte moju decu nazivati kabadahijama! Razmnislite malo o onome što se dešava po školama kada su ekskurzije, škole u prirodi i izleti u pitanju! I molim Vas da mi odgovorite ko je kabadahija kada se mom detetu, pred celim razredom, postavi pitanje: "kakvi su ti to roditelji kada NEĆE da ti plate ekskurziju" ?????
  • joker

    03.04.2012 14:46
    odnos prema školi
    Mislim da je ključ problema odnos dece prema školi. Ne samo prema nastavnicima / profesorima, nego prema školi kao sastavnom delu njihovog odrastanja. Tu stiču prijatelje, tu se druže, zabavljaju, zaljubljuju po prvi put, socijalizuju se, saznaju o nekim životnim stvarima, saznaju o nekim drugim stvarima (po nastavnom planu i programu). Civilizacijski napredak je u deci pobudio neka nova interesovanja, nova shvatanja, u njima posložio neke drugačije prioritete u odnosu na one kakve smi mi imali. Sve u svemu, deca su uvek 'u trendu', ne retkoi korak ispred.
    Gde je po tom pitanju naše školstvo? I dalje u socijalizmu. Nastavnici i profesori, kako god radili i odnosili se prema deci, sebe smatraju, a na žalost i jesu, NEZAMENLJIVI. A nema ih previše koji pokušavaju svoj rad da usklade sa vremenom u kojem žive. Neko je pomenu da deca beže sa časova. Pa, naravno da beže kad profe smaraju. Ili zato što su smorovi u horoskopu, ili zato što su teme koje MORAJU da odrade SMOR. Naše školstvo je nepodnošljivo neefikasno i inertno. Planovi i programi nikako da uhvate korak sa životom, a metode rada i osnovni zahtevi podrazumevaju besomučno bubanje, umesto da razvijaju snalažljivost, zaključivanje, racionalnost, kreativnost, pronicljivost...
    Da je sve ovo drugačije, nastavnici i učenici bi bili više 'drugari' i, siguran sam, nikakve garancije ne bi ni bile potrebne.
  • 03.04.2012 14:39
    roditeljka
    za vaspitanje i ponasanje dece/maloletnika odgovaraju roditelji
    za bezbednost i sigurnost maloletnika onaj ko ih organizovano vodi
    sta tu ima da se potpisuje
  • -

    03.04.2012 14:27
    -
    @sale novosadjanin
    i to bas u prag. da se vidi sta se kod nas srusilo.
    a i desnica da vidi kako se u stvari brani drzava i koliko novca donose stranci
  • mrva

    03.04.2012 14:16
    @Milena
    Kada je tako onda ni ne organizujes ekskurziju!
    Ako za maloletno dete ne mozes da odgovaras onda ga ni ne vodis, a ne ovamo bi da uzmu pare a da se ograde od svake odgovornosti - to je bezobrazluk!

    Svaki roditelj ima odgovornost i brigu za svoje dete koje je negde poslao bez da to potpisuje. Srednja skola je obrazovno-VASPITNA ustanova pa neka se pozabave tom decom.

    i pojedini profesori se napijaju po ekskurzijama, dobro se secam
  • Tanja

    03.04.2012 14:10
    OK, ne moraju da ih vode, ali onda nema ni para.. Ovako, hoce da ih vode, nece da odgovaraju za njih, a roditelji da plate dnevnice profesorima...Za sta, pitam vas ?!!!!!
  • sale novosadjanin

    03.04.2012 12:21
    samo bih dodao
    da deca treba da idu u inostranstvo.
    neka vide kako se zivi u normalnim zemljama !
    ujedno,to moze da bude i potsticaj da budu bolji djaci i da sto pre odu iz ove zemlje prokletih !
  • Misljenje

    03.04.2012 12:08
    Normalno
    Ovakva praksa je normalna na Zapadu. Skola nije odgovorna za decije ekskurzije i izlete. Ako ne potpisete dete ne moze da ide. Mislim da bi skola ipak trebalo da bude odgovorna za ove aktivnosti kada su deca mala i jos nisu svesna nekih stvari.
  • 03.04.2012 12:07
    Da vam ukratko ispričam kako je to bilo kad sam ja vodila deca na ekskurziju. U pitanju je bila srednja škola, seoska, ja mlada i bez ikakvog iskustva. Tek što sam diplomirala i zaposlila se u školi. Direktor me postavio za razrednog starešinu (iako tada nisam položila stručni ispit)i kaže: sad si ti odgovorna za 20 i kusur pomahnitalih tinejdzera, podivljalih hormona. Samo da napomenem, nisam dobila ni D od dnevnica niti bilo kakvih naknada jer nisam formalno smela da budem starešina. Dakle, sledovanje: nula dinara. Ljudi, ja sam se prestravila, uspaničila od straha. Kako ću da bdim nad razularenom bagrom kako ih je neko od komentatora nazvao; pa, ni o sebi ne mogu čestito da vodim računa?! Da skratim priču. Moj tadašnji najgori razred je uspeo da se provede i vrati se kući živ i zdrav; usput nisu napravili nikakve bezobrazluke. Sve smo posetili, svuda bili, bili pomalo nevaljali ali sve je to, valjda, deo odrastanja. Suma sumarum: deca su uglavnom dobra samo neshvaćena ili je nekim nastavnicima naporno da rade s njima. Verujem da većina nastavnika hoće i želi da brine o deci i da to čini svakodnevno dok su u školi. Ima bezobrazne dece; tome su krivi roditelji, njih najviše osuđujem. Vratite školi pravo da vaspitava decu kada već njihovi roditelji to nisu u stanju.
  • www

    03.04.2012 11:17
    NIje mi jasno kako bilo ko može bilo kome GARANTOVATI bezbednost? Mislim, bezbednost zavisi od dve stvari: ponašanja osobe i više sile. Za višu silu postoji osiguranje, a za ponašanje osobe kućno vaspitanje. Šta još hoćete? NARAVNO da škola nije odgovorna ako se pijani đaci tuku na ekskuriziji!
  • natalija

    03.04.2012 11:12
    "tko nije vodio djake na ekskurziju, taj ne zna sto je patnja"
  • 03.04.2012 11:02
    i ovce i novce?!?!!
  • Nenad

    03.04.2012 10:38
    slazem se
    Ni u moje vreme krajem 80tih skola nije garantovala bezbednost ucenika na ekskurziji. Bezbednost u velikoj meri zavisi od kucnog vaspitanja i odnosa prema zivotu. Ko ce da garantuje bezbednost danasnjim razularenim hordama? Djaci treba da budu osigurani a ostalo je na njima.
  • ZoranNS

    03.04.2012 10:35
    Bilo je pitanje dana ...
    Bilo je pitanje dana kada će se to desiti, ili to ili da na exkurziju idu samo oni koji su dokazali da su discilinovani. Roditelji ni sami ne nogu da izađu na kraj sa svojom decom, čitamo svaki dan šta rade momci i devojke, što bi neko upropastio svoj život zbog beznadežnih, ne kažem da su u većini, ali ih ima dovoljno da unište celu ekskurziju, ugled i zdravlje pa i karijeru nastavnika.
  • NS

    03.04.2012 10:21
    Prvo neka vaspitaju decu, pa će moći neko i da pazi na njih. Ni ja ne bih preuze odgovornost.
  • mama

    03.04.2012 10:10
    dnevnice
    Pa kad su deca toliko neobuzdana, zašto ih uopšte i vode na ekskurzije? Zna se: profesori radi dnevnica (u ovom slučaju deviznih), a agencije radi svoje zarade. Treba ukinuti bilo kakva putovanja učenika, osim možda jednodnevnih izleta po bližoj okolini.
  • Lusi NS

    03.04.2012 10:05
    Školske ekskurzije nisu obavezne,pa razredni starešina,ako ne želi da snosi odgovornost,ima pravo da odbije da realizuje iste.Ko je spreman da uzme devizne dnevnice(40 eura po detetu)treba i da snosi odgovornost.
  • G

    03.04.2012 10:03
    Da sam profesor, nikada ni za kakve pare ne bih prihvatio da vodim đake na ekskurziju. Potpuno je jasno da je nemoguće sve držati na oku, a još jasniji način ponašanja mladih danas kada su negde daleko od kuće i u grupi. Potrebno je za ovo imati specijalizovane agencije za obezbeđenje koji su pre svega obučeni a potom i sposobni da preuzmu takvu odgovornost.
  • Rina

    03.04.2012 10:01
    Slazem se da je tesko odgovarati za tinejdzere ali, ukoliko niko ne preuzima odgovornost za maloletnike uputno je da ne putuju.
  • ne mogu

    03.04.2012 09:59
    necu
    Ako skola ne moze da snosi odgovornost za decu ne treba ni da ih vodi. Potpuno je tacno da roditelji treba da vode decu u inostranstvo. Nastavnici i direktori skola hoce lepo da zaradjuju na ekskurzijama ali ne mogu nista da garantuju?! Onda ih vodite u fruskogorske manastire i na Zlatibor mi smo u SRFJ sve ekskurzije obavljali u nasoj zemlji, nikakvih incidenata nije bilo i svi ih se danas rado secamo. Problemi su poceli kasnije sa ekskurzijama u inostranstvu gde nezainteresovani nastavnici vode nevaspitanu decu zbog novca. Ne moze to izaci na dobro.
  • -

    03.04.2012 09:20
    -
    to sto su roditelji sokirani govori kakvi su tek roditelji
  • sale novosadjanin

    03.04.2012 08:18
    cuj,
    direktor nije znao ?
    daj ostavku ili ga smenite !!!
  • igor

    03.04.2012 08:13
    Pa nije ni cudo
    Pa ne cudi me obzirom kako se ponasaju danasnji tinejdzeri, koliko misle da im profesori nista ne smeju i kako roditelji i kad znaju da su im deca kriva ipak svale svu krivicu na skolu i nastavnike..iskreno ja ne bi vodio 50-100 tinejdzera na ekskurziju ni za koje pare ovog sveta a ne jos da odgovaram za to da li ce se neko od njih napiti i naduvati i napraviti nesto sto ne treba...neka hvala nek ih roditelji njihovi vode u Prag.
  • MiLena

    03.04.2012 08:06
    Ništa čudno
    Roditelji malih kabadahija bi da prođu bez svoje odgovornosti, tj. hteli bi da dete bez ikakvog kućnog vaspitanja uvale nekom drugom na staranje.

    Svi smo išli na eksurzije, ali svi znamo da se današnja omladina ne ponaša normalno na tim putovanjima.
    Postoje pojedinci i grupe koji se napijaju prave nered, štetu i sl.
    Klinci se opijaju "do otkaza"!
    Često to rade i devojke, što me je zapanjilo.
    Pogledajte šta su radili ranije po Prahu i prilikom putovanja u Grčku.
    Ko ih je vaspitao da se tako agresivno ponašaju?
    Škola?
    Pa u školi ne smete ni da podviknete na agresivnu i bezobraznu decu, koja vam urušavaju ugled, jer su ZAŠTIĆENA uticajnim mamama i tatama, dok je nastavničkom osoblju sistem svezao ruke.
    Postalo je uobičajeno da se lakiraju nokti na času, da se ne dolazi na nastavu, da se provociraju profesori, sve ono što je nezamislivo bilo za moju generaciju.
    Taj novi trend uništavanja školstva u Srbiji nije ni malo slučajan.
    Za sve ovo znaju reformatori, koji ne slušaju struku, već nalogodavce iz inostranstva.
    Uskoro će nam škole ličiti na one iz Harlema ili Južnog Bronksa.


    PS.
    Potpuno razumem i agenciju i profesore, jer meni lično ne bi palo na pamet da danas odgovaram za nečije dete, koje lično ne poznajem u privatnom životu.
  • 03.04.2012 08:01
    Šta će u Pragu ?!?!
    To je SREDNJA škola, svi su maloletni. Prekinite više sa time. 90% roditelja ulazi u dugove zbog tih eskurzija. Kao da je deci bitan i Prag i Budimpešta i Verona...i ja sam imao toliko godina. Bilo mi je bitno da se DOBRO zabavim a to ne moram napolju. Puna Srbija mesta za odmor.
  • Горан Јовичић

    03.04.2012 07:52
    то све лудо...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna