poenta : sto jeftiniji taksi, vise korisnika, samim tim veca potreba za vozacima pa puta "ulaz " u firmu pa puta "usluga radio centra" ... OGROMAN NOVAC je u pitanju na nivou 4-voro godisnjeg mandata gradske vlasti. Ima se zaista sta deliti izmedju "vlasnika" firmi i "krmece brigade" iz saobracajne inspekcije.
nisu to " udruzenja", nego "firme" sa kojima "taksisti" imaju ugovor o poslovno tehnikoj saradnji i kojima placaju " usluge radio centra". Jedina udruzenja su "novosadjani", " vojvodjani" i "PAN" kao No.1 u N.S po svakom pitanju...
ovaj gospodin sto kaze da to nije tezak posao on se puno vara jer da je on svestan svoji reci tako nebi nikad rekao jedan taksi vozac odgovara za svakog putnika kojeg preveze gospodin misli to je samo sedi i vozi i bas te briga koje gluposti nek on malo razmisli
Mi taxisti smo jeftiniji i od grackog prevoza! a evo i kako?
primer: vozite se od telepa do z.stanice, ima vas cetvoro i morate menjati 2 autobusa i puta 45 je 360din, a tu voznju taxijem bi platili oko 250-260din u taxiju i lepo niste morali ni da cekate autobus ni da se gurate,stojite a ni da idete do autobusa, nego lepo od vrata do vrata!
i taxi bi i trebao da bude skuplji jer je taxi svuda u svetu luksuz! treba istrebiti divljake i nelegalne taxiste, i one sa losim mozilima.
gradjani novog sada hoce da se voze sa: lepim,urednim,cistim i autom i vozacem a pritom da plate 100din voznju! pa nemoze vise! odo i ja u divljake kako to vi govorite gradjani samo sto to nisu divljaci nego samostalni taxisti i oni sami odredjuju cene po kojima ce da vas voze.
Poštovani gospodine,
Jako me je rastužio Vaš komentar jer po njemu ispada da taksisti traže "preko leba pogače",a budući da sam supruga jednog, smatram da sam kompetentna da komentarišem i obavestim Vas da je jednom novosadskom taksisti (regularnom, tj. onom koji ima urednu dokumentaciju i uredno plaća sve dažbine) 500€ mesečno "čisto" misaona imenica. Na žalost, ne samo taksistima, već mnogima, al to je sad druga priča.
Nemojte misliti da branim taksiste jer i ja živim od njihovog hleba, već zaista smatram da je 100 - 150 dinara za prosečnu vožnju u našem gradu ulta povoljna - ali je ujedno taksistima zaisa neisplativa. Zaboravljamo da to vozilo od nekud treba i da dođe po nas... A šta još može da se kupi za te pare? Pa veoma mali broj artikala.
Kad taksisti budu trazili resavanje problema na koji se zale (nelegalne kolege koje stvaraju nepravednu konkurenciju) - imace moju podrsku.
Dok god traze da se pravi novi problem da bi oni bili zasticeni, ja cu prikazivati besmislenost njihovih zahteva i nazovi argumenata.
PS. @Ekotaksi, ne mora neko umeti da nosi jaja da bi prepoznao mucak.
Uvek ista prica a sve je vrlo prosto. Ne isplati ti se da radis menjas posao i kraj price. Pitanje za sve taksiste...zasto stalno kukate? Ko jos normalan radi kako vi kazete po 300-400 sati da bi bio u minusu sa zaradom???
Na prvom mestu moje poštovanje. Cenim svačiji rad, pa i vaš. Ali neke stvari ne stoje.
Vlast ne treba određivati cene bilo kojeg proizvoda ili usluge koja je na slobodnom tržištu. A to znači da se može pribaviti iz više izvora.
Kada kažete da vlasnici "udruženja" (mada su to preduzeća) formiraju cene, morate to shvatiti kao vid konkurentske borbe. Nije problem u ceni, već u tome što radnici-vozači nisu registrovani kao zaposleni. A to je već deo za inspekciju rada, koja ili ne radi svoj posao, ili gleda kroz prste taksi-biznismenima. A to je onda korupcija i posao za sudove. Da plaćaju sve poreze i doprinose, ne bi mogli voziti po niskim cenama.
Morate shvatiti da obavljanje taksi prevoza nije neka visokoumna delatnost i da ne mora biti visoko plaćena. Ako se sećate nekih boljih vremena, neka to tamo i ostane. U prošlosti. Mnogo je ljudi ostalo bez posla, doselilo odnekud, i oni sada pristaju da rade za prosečnu platu. Da rezimiramo:
1. saobraćajna inspekcija (prijavite divljaka)
2. inspekcija rada (prijavite radnika na crno)
3. tužilaštvo (prijavite inspektora)
Google maps
Spens - Institut na Kamenici = 4.5 km
Ako je start 40 din
4.5 * 40din/km = 180 din + start = 220din
To shto si ti verovatno tada seo u kockicu pa te divljak odrao, to je tvoj problem negledanja.
U NS ne može da postoji "zdrava" konkurencija, jer se u određenim udruženjima voze "krševi" i po tom pitanju se ništa ne radi. Dokle god je ista cena za "krš" i moj "uredan, lep i klimatizovan" auto, do tada će nama biti teško.
Ja plaćam poreze i doprinose po cenu da mi ne ostane ništa na kraju dana. A onaj sa "krš" vozilom se ne trudi ni auto da opere.
Oduvek su postojala 2 (sada je to 3) "udruženja" (privatni vlasnici su u pitanju) koji su obarali cene - jer se njima članarina isplati, a za vozače ih nije briga.
S druge strane, ponavljam, samo da se rešimo taksista bez papira i potrebnih dozvola za obavljanje delatnosti, meni bi bilo OK da radim 10 sati dnevno, 5-6 dana, po cenama 50din start, 50din kilometar.
A šta god da se desi na kraju, dobili mi nove cene ili ne, ja vozim onako kako moram! Jeftino - sa klimom i osmehom.
-vasa jedna voznja od grada do Kamenice (taxi stajaliste spens-centar kamenice,izadje 380din,da zaokruzimo na 400 jer sitnih para,naravno,uvek zafali) i traje 5 min (mereno-noc je upitanju).
Ne treba da svi imaju istu cenu!
Neka se takmiče udruženja u kvalitetu usluga za što povoljniju cenu. To je smisao napretka i opstajanja ozbiljnih udruženja. Kvalitet usluge, ljubaznost, higijena za što prihvatljiviju cenu za korisnike.
Nemojte se nervirati kolege, davno sam ja digao ruke od ove sitne boranije.
Pre bi oni crkli, nego shto bi priznali da nisu upravu.
Mene bi bila sramota da filozofiram o nechemu o chemu NEMAM POJMA.
Prave se pametni, kontriraju nama sa dugogodishnjim (nazalost!) iskustvom.
post scriptum: za sve vas, neupucene, koji mantrate o tom "slobodnom trzishtu", ukucajte na Google:
ekotaksi biznismen 021 radio
Nacicete jedan moj komentar, mrzi me da ga kucam opet, na slichnu vest o taksistima, gde sam objasnio kako funcionishe "slobodno trzishte" u NS.
Pametan ce shvatiti
Da nema zarade ne bi bilo milion taxija u gradu. Iskorenite nelegalne i ponudite cene u odnosu na kvalitet i konkurenciju pa da vidite (i vidimo) gde ste. Uostalom, N.Sad je mali grad pa svi na bicikle i sa jednog kraja na drugi za 20 min. A ko voli taxi nek se vozi taxijem.
Borili bi se oni da rade nesto drugo da ima je bas toliko lose taksirajuci. A nikada vise taksista. Istina, zbog toga sto ne mogu da zarade jos vise i vise.. ispastaju i gradjani koje i dalje neretko voze duzim putem pa se prave da nisu sigurni gde je ciljno odrediste, pa ako zakasnite manje od minut urlaju i bes iskaljuju na vama (a upravo oni se cekaju po 2-5 min duze nego sto zakazu dolazak), pa cekaju da pesak koji je 10 m udaljen od pesackog prelaza ipak dodje do pesackog i predje ga, pa propustaju druga vozila, sporije voze...
A kada kazete kuda zelite da vas voze jer najcesce3 ne voze najkracim putem, vas ismejavaju, zapocinju svadju... A to sto moraju da povezu katkad i roma, siromasnog penzionera ili samohranu majku bez posla nije nesto cega bi trebali da se gade jer su i oni sastavni deo bednog nam drustva kome i oni pripadaju. No, problem kod nas je sto svi teze elitizmu, visokim prohtevima... a sta pruzaju za to??!!
Za to dragi taksisti morate imati bar pristojan auto za taksiranje, imati bar 4 razreda osnovne skole, poznavati bar 1 strani jezik, koristiti osvezivac vazduha, redovno odrzavati licnu higijenu, pustati prijatnu muziku po zelji klijenta, ponuditi ga bonbonom i ne smarati koje kakvim glupostima.
Može, ako će neko da propiše i da taksisti moraju da imaju komforno vozilo, sa klimom u vrelim danima, da će redovno da se kupaju i slušaju pristojnu muziku, pristojne jačine. A zadriglom dedi koji bazdi na luk i rakiju, vozi raspalog stojadina u kom nemam mesta za noge, sluša Žareta i Gocija i psuje, ne dam više i nema ko na to da me natera. Koliko muzike, toliko i para.
u kom si ti to filmu gledao? pa ja radim minimum 300 sati mesecno pa mi ne ostane 500 evra neto. malo si se polupao decko, ja bih odmah ovog momenta potpisao da sa 200 sati imam 500 evra neto.....ihaaaaaaj di bi mi bio kraj....
pitajte žene taksista koliko je relana cena po kojoj voze. samo ludak i očajnik može da radi u taksiju. taksisti nažalost najmanje odlučuju o svojim interesima i pravima. vlasnici udruženja su najveća prepreka ne samo relanoj ceni vožnje, nego uopšte opstanku ove profesije na tržištu. gorivo je otišlo toliko gore da su prinuđeni umesto dizela da sipaju lož ulje pa dokle motor izdrži. održavanje auta koje u toku jednog meseca pređe više nego bilo koji porodični auto za godinu dana i uopšte amortizacija su daleko od realnog. za porez tek ne ostane ništa, pa stalno pretnje plenidbom i sl. po 12 sati u kolima minimum, za platu koja ne može ni troškove održavanja kola da podmiri i naravno stalno dugovi. noćni rad, porodica koja hoda na prstima ne bi li radnik taksista odspavao šta, pre nego ponovo izađe na ulicu. i kad čujem priču da im je skup taksi u ns bude mi muka. vama ako je skup taxi uzmite kola sebi pa ih održavajte, letnje zimske gume, filteri, ulje, registracija, pa se vozite koliko god.
do god se taksisti ne budu ozbiljno udružili nezavisno funkcionisali i kanalisali svoje interese van postojećih udruženja u kojima su presudni interesi gazda neće ništa uspeti da urade za svoju profesiju, koja to trenutno i nije.
Da pojasnim da nelupetaju razni...
-gazde udruzenja u medjusobnom dogovoru formiraju cene
-isti nezele da dizu cene jer se boje da ce time imati manje posla tj.taksisti ce dizati ruke od taksiranja i manje clanarina u svojim dzepovima od po 1200 din po taksisti nedeljno,bez poreza ikakvog! Od 100 do 400 clanova ima svako udruzenje pa vi racunajte x 1200 din NEDELJNO.
-ekspertizom na masinskom,saobracajnom i tehnickom fakultetu je utvrdjeno jos prosle godine kad je 10% jeftinije gorivo bilo da je minimalna ekonomska cena 100start,52km da bi taksisti posle svih rezija ostalo samo 23000
-ta ekspertiza je debelo placena iz privatnih dzepova iako je duznost grada(da bi zastitio taksiste od gazda)da on to plati,odredi tu minimalnu ekonomsku cenu,ali ti gradski`oci`kojima je duznost to da urade pomazu gazdama u trosenju`tesko zaradjenih novaca`od clanarina i nije im u interesu da RADE PO ZAKONU!
IZVELI STE ME IZ TAKTA PISANJEM GLUPOSTI KOJE NEMAJU VEZE S VEZOM,OVO VAM JE JEDINA ISTINA I SVAKO DRUGI KO KOMENTARISE DRUGACIJE NIJE OBAVESTEN ILI TO PISE STITECI GOSPODU IZ FOTELJA KOJU SPOMINJEM
Bravo! Ja kao mušterija i TAXI-ja i GSP-a, odma da kažem - deru i jedni drugi! Em još taxiste dere država, jel tako? E pa, moliću lepo, da svako slobodno formira cene, a mi ćemo peške i na biciklo, pa ko dokle stigne!
Poenta je samo u tome da bi oni svi da se dogovore i naprave monopol (kartel), da nema zdrave konkurencije i slobodnog formiranja cene, pa da nam bude kau u BG !?
Taksisti su preduzetnici na slobodnom tržištu, da kažem "polujavni" prevoz. Gradska, a ni državna uprava (izvinjavam se što sam zaboravio nepotrebnu pokrajinsku) nema tu šta da se meša u politiku cena. Oni propisuju cene za JGSP. Njihovo je samo da propišu uslove za vozača i vozilo. Psihofizička sposobnost, što se dokazuje vozačkom dozvolom i redovnim sistematskim pregledima. Poznavanje grada, odgovarajućim testom. Tehnička ispravnost vozila, registracijom vozila preko tehničkog pregleda. Udruženjima ostaviti na slobodu da li će primiti nekoga ko ne održeva higijenu, sopstvenu ili vozila. Neko spomenu starost vozila. Nije ni to kriterijum. Možete li da zamislite razliku između Zastave 2007. godište i Audija 2002.? Opet udruženjima sloboda da propišu interna pravila u pogledu odgovarajućih karakteristika vozila. Ako neko hoće da vozi za 30+30 dinara, treba ga pustiti. Ako neko hoće da zarađuje 100.000+ dinara, neka menja posao.
U saobraćajnu inspekciju primiti mlade, visokobrazovane, nabildovane ljude. I poštene, nadasve (ovo je najteže). Divlje taksiste kažnjavati istoga dana kada budu uhvaćeni u prekršaju, a kazna bi mogla biti 7 dana društveno korisnog rada, npr. na održavanju higijene centra grada u odelu na kome bi pisalo JA SAM DIVLJAK...
Ja ne znam ni jedan drugi posao osim taksiranja gde ulozis minimum 4 hiljade evra(kola s euro 3 motorom, polaganje poznavanja grada, radio stanica, navigacija, uclanjenje u udruzenje, placanje dispecera, porez) i radis 12 sati da bi ti dnevnica ispala 1000 dinara ili malo preko te cifre. A ta kola koja su verovatno kupljena na kredit, lizing ili pozajmljenim parama se habaju, zatim troskovi amortizacije, kvarovi, gorivo, ulja... Sumnjam da se neko bavi tim poslom jer mu se svidja vec zato sto MORA. Pa i sam sam pomisljao da idem u taksiste jer posla NEMA, i ako imam diplomu diplomiranog informaticara, medjutim u medjuvremenu sam PREKO VEZE nasao BEDAN posao koji nema veze sa strukom, ali je u svakom slucaju bolji nego taksiranje. U krajnjem slucaju izvolite svojim kolima, busom, motorom, biciklom ili peske ako Vam nesto ne odgovara... Cena taksija u Novom Sadu je i vise nego smesna, provozajte se u drugim gradovima pa uocite razliku, a razlika uopste nije mala... Svaka cast svima koji casno obavljaju posao taksiste, koji nije nimalo lak, cenim ih vise nego kancelarijske vezare(koje su ovde prisutne u velikom broju sudeci po komentarima)...
Cena taksi prevoza (ni)je skupa. Ukoliko se gleda iz ugla građanina putnika - taksi jeste skup, ako se gleda iz ugla taksiste taksi nije skup. Gde je tu istina? E pa ovako, taksista MORA imati prijavljenu radnu, pa samim tim i plaćati sve namete kao i svaki drugi privrednik. Dalje, taksista mora održavati vozilo, a činjenica je da je to poprilično skupo i naravno ona ogromna stavka gorivo čije cene jednostavno divljaju i naravno tu je i članarina koju plaća udruženju. Cene goriva (kao i svega ostalog) su u konstantnom porastu, ali taksi usluge nisu poskupile duuugo vremena. Kada se ovo sve sagleda dolazi se do zaključka da taksi nije skup, ali obzirom da sam ja kupac usluge - meni jeste, ali realnost je drugačija!
Dalje, poznajem neke taksiste koji taksiraju po 350-400 časova mesečno. Oni ljudi uzmu 500-tinjak evra. KAda se tih 500 evra podeli sa brojem časova provedenih na poslu dođe se do kalkulacije da im je satnica 1,25-1,42 evra, a prihvatićemo da je to jako malo. Imao sam priliku da se koristim taksi usluge u razvijenijim državama i mogu reći da je OK ta stvar sa uredbama ok starosti vozila, ali tada cene neće biti ivakve, nego skuplje cca 10-ak puta. Recimo da smo vožnju od možda pola sata u Londonu platili 65 funti. KAda naši taksisti budu imali takve cene, tek tada treba uvesti ozbiljna ograničenja u pogledu starosti i klase vozila! Ovo je samo površna analiza, ali pametnom je dosta!
Ovo je prica koja se iznova ponavlja. Taksisti ponavljaju svoju retoriku na koju niko ne pada, ljudi pokusavaju da im objasne koliko je besmisleno ono sto pricaju ali naravno ne uspevaju.
Sve se svodi na vrlo jednostavnu stvar:
-Taksisti hoce vise da zarade (normalno, ko ne)
-Hoce to da postignu vecom cenom ali im je frka sto neko drugi vozi jeftinije
-Traze garanciju cene pod izgovorom da ovi sto voze jeftinije to rade ilegalno (ne placaju poreze i sl.)
-Ovde postoje dva problema:
1. Oni ne traze resavanje problema (kaznjavanje ilegalnih voznji) nego obavezivanje gradjana da placaju vise.
2. Ispunjenjem njihovih zahteva se ne resava problem na koji se zale jer onaj ko vec krsi zakon ne placajuci porez ce jednostavo nastaviti da ga krsi vozeci ispod minimalne cene.
Taksisti su toga svesni ali ih nije briga jer cilj nije resavanje prezentovanog problema vec garancija antitrzisna garancija zarade.
Pokusavaju da to opravdaju raznim besmislicama jer pravih argumenata nemaju i ne mogu imati.
Ljudi, ja razumem da je gorivo poskupelo, da je dinar devalvirao, da je sve otišlo u... i sa te strane se slažem sa taksisstima. ali, ljudi, ako vam ne odgovara minimalna cena koju je grad propisao a vi lepo podignite cenu svoje usluge i gotovo. Moje je da izaberem da li ću se voziti sa nekim ko naplaćuje start + kilometar 80 din ili sa nekim ko to naplaćuje 152 dinara. Molim jednog taksistu da mi objasni ko njemu brani da podigne cenu svoje usluge!? Kao kad bi sad prodavci paradajiza na futoškoj pijaci tražili da grad propiše da svi moraju paradajiz da prodaju po minimalnoj ceni od 300 din/kg (nema veze što je on u ''slobodnoj'' prodaji jeftiniji. Mislim da bi ovde drugovi taksisti da izbegnu tržišnu utakmicu već da Grad za njih odredi njima prihvatljivu cenu a ne da je oni sami svojom ponudom i uslugom nametnu. U svakom slučaju, moje je da izaberem i otvoreno kažem (a mislim da će me većina podržati) - ne pada mi na pamet da taxi vožnju od naselja do centra plaćam 350 dinara!!! Pa vi slobodno poskupite.
za razne gorane, garije, gradjanine seke, podbarca
TRAŽENO OBJAŠNJENJE
Na cenu taksi usluge svuda u svetu pa samim tim i u srbiji utiču četiri stavke!( jedan moj stariji kolega kaze taxsi se kotrlja na četiri točka)
1. INPUTI ( tu spada gorivo, mazivo, redovno odrzavanje, servisi itd)
2. POREZI I DOPRINOSI( svi mi volimo da imamo overenu knjizicu kada se razbolimo)
3. AMORTIZACIJA ( jako bitna stavka!) Posto nemamo para za nove mi kupujemo polovne aute sa neretko 150 000 predjenih kilometara. Zbog male cene radimo puno i prelazimo puno kilimetara. Ja lično 50 000 godišnje. što znači da posle 4 godine auto ima 350 000 km predjenih! gradske voznje!!! posle bi morao da se menja jer je praktično neupotrebljiv. ko nema para za drugi ide na ulicu i on i njegova porodica!
4. PROFIT ( naravno svi mi readimo da bi smo zaradili )ali priče o 500 evra mesečno su neistinite.
Neki od mojih kolega su u jednom momentu, želeći da privuku stranke za sebe izbacili iz racunice AMORTIZACIJI I POREZE I DOPRINOSE. Mi ostali smo ih sledili ili povećavali svoje radno vreme sada već do neizdrživosti!!!
Analogija sa medicinskim sestrama je potpuno pogresna! Mi se nezalimo na visak stranaka( posla ) nego na cenu. Pravi primer bi bio sledeci: otvorili ste radnju. Platili uredno sve potrebne papire za to. Sada placate razne takse , firmarine, drumarine,zakup lokala, poreze ,doprinose i sl. Onda se ispred vaseg lokala podigne tezga ( divljak) ne placa nikom nista i naravno jeftiniji je. LJudi pocinju da kupuju kod njega umesto kod vas( normalno ). Vi se zalite drzavi da vas zastiti( isto normalno ). U cemu je problem?!
Sticajem okolnosti imam brata koji taksira, i koji radi mnogo vise od 200 sati mesecno, a ne ostane mu ni polovina od 500e koje je "gradjanin" naveo. Radi svaki dan najmanje 12 sati. A vama ako smeta taxi, zasto koristite iste te usluge??? Naravno, jer je jeftin, i ne znam sto udarate vecitu kontru, kad i sami znate da je taxi jeftin, i koliko je puta skocila cena goriva, pa i gradski bus je poskupio i poskupi ce jos. Pretpostavljam da i Vi imate probleme u zivotu, pa vam ovo komentarisanje sluzi kao izduvni ventil, jer je sva prica prazna i bez argumenata.
Ponovicu jos jednom: Za nekog ko je izvan sistema PDVa, mnogo se zale kako im je posao neisplativ ... Koji su se to ekonomski faktori toliko izmenili da umesto 80 dinara start i kilometar voznje kostaju 152 dinara, tj gotovo duplo? Jeste, dinar je skocio oko 10%, a benzin uglavnom ostao na istom vec neko vreme. Da se taksistima toliko ne isplati voznja, odavno niko ne bi vozio taksi. Ovde je izgleda pohlepa veci faktor.
Molim da nam neko od taksista pojasni u čemu je problem:
Kako je već komentarisano (Dejan), to su "najniže" cene. Pa? Šta je tu problem? Niko vas ne sprečava da podignite cene i mirna Bačka. Vi ste (taksisti) ti koji odlučujete o gornjoj ceni vaše usluge, jel tako? Narod će to da plati ili neće.
Stvarno ne razumem šta vam je problem? Jel su problem privatna udruženja koja održavaju minimalnu cene pa vi niste konkuretni? Ajde nek neko pojasni...
Cenu odredjuje trziste odnosno konkurencija! Sta tu ima grad da se mesa?! Ako vam se ne isplati da vozite po tim cenama, nemojte voziti! A siguran sam da je vecini isplativo da vozi i po sadasnjim cenama, nego ste vi 'alavi.
...tako da je ovo poskupljenje oko 40-50%. Verujem da je taksistima tesko, ali mislim da ce u tom slucaju velika vecina naroda odustati od taksija i ici drugom vrstom prevoza.
Sve ovo ne bi bio problem da nismo toliko bedni koliko jesmo, pa gledamo svaki dinar da ustedimo.
Pojma nemas! ja sam taksista, legalan, placam i poreze i doprinose. da bi to sve uspeo moram da radim 12 sati dnevno i subotom i nedeljom OBAVEZNO. Izracunaces lako da je to skoro duplo vise od onih tvoih 200 sati. A sto se tice druge gluposti koju si odvalio, o 500 i vise eura zarade nju necu ni da komentarisem. Kamo lepe srece da je tako. Činjenica je da se cena taxi usluge ( sem proslogodisnjeg malog povecanja cene starta) NIJE MENJALA 7 GODINA!!! To govori sve!
Ako mislis da je to bas tako divan i bajan posao onda ga radi i ti. Kupis kola, okacis tablu i samo se vozikas a pare padaju sa neba. Ali kupi neki super-hiper-ultra-giga-mega automobil sa kojim ces napraviti koju hiljadu kilometara mesecno a da neces morati menjati ni ulje, ni kocnice, ni kvacilo, ni filtere za vazduh, ulje, gorivo, . . . i lepo ce ti ostati svih 500 evra u dzepu. Uostalom, ako mislis da je povecanje cene usluga taksi prevoza bezobrazno neopravdano ti ih lepo bojkotuj i ostace uskraceni za tvojih 200 dinara. Nemoj biti smesan. Danas se za tih 100 dinara koliko kosta taxi svaka šuša izivljava i zove taxi cak i kada ide da baci djubre u kontejner iza ugla. Taxi je toliko bezobrazno jeftin da ga redovno zovu Romi koji prevrcu po kontejnerima pa kada sakupe par kesa nekog otpada pozovu taxi da ih vozi do Velikog rita.
sramota ovako prljave i jadne taxije nisam vidio u Indiji, Kini i Bangladeshu.
Prvo zakon do 5 g. star auto sa tehnickim pregledom svakih 6 mes. Kao u Evropi a ne voze nam decu u starudijama od 30 g. i vise. Ko je pustio takav taxi na cestu neka ide u zatvor.
A sto se tice nelegalnih taxija pa vi sami taxisti ih prijavljujte odmah znate vi koji su itekako dobro. Svi ste isti bre jedni drugima lizete onu stvar.
Iako mi taksisti nisu omiljen soj, ovoga puta moram da se usprotivim Vašem komentaru. Ne možete porediti medicinsko osoblje i taksiste u bilo kom obliku. Taksisti nisu "neophodni". Ako želite da se vozite jeftino, vozite se autobusom. Ako želite uslugu od vrata do vrata, vozite se taksijem. Ali i platite to. Navijam za iskorenjivanje divljih taksista koji imaju bezobrazne cene, a lošu uslugu i ne plaćaju porez. Ničemu ne služe. Što se tiče cene usluga, u to ne ulazim. To je stvar taksista.
Logika "regularnog" taxiste je ova:
1. Podignemo cene,
2. Pola naroda se ne vozi više jer im je skupo,
3. Ali Država zabrani 3 četvrtine, tj. sve "neregularne" taksiste,
4. Ostane nas 300-400 "regularnih" i mi živimo ko bubrezi u loju...
Lepo zamišljeno, ali liči na ono kao kad se medicinske sestre žale "ju, da nije ovih pacijenata, al bi nam dobro bilo!"...
Ako taksista vozi 200 sati mesečno, da li mu ostane bar 500 evra čisto? Ostane i više...
Pa šta je onda problem? Nije kao "unosno"... Pa onda nek rade nešto drugo! Pun mi ih je očin - svi bi leba preko pogače.
Koliko znam grad je odredio cenu ispod koje se ne moze ici. Svako udruzenje ima punu slobodu da ima vise cene ako misle da ce im to biti isplativije. Da li su taksisti culi za rec konkurencija?
Anyone?
Kakva gradska uprava, vi ste privatnici, ako ne znate kako da privucete musterije, platite nekoga da vam objasni kako se to radi...ako hoces da ti bude voznja 300 din/km moze,ali ponudi mi nesto za to....ako neces, onda se takmici u spustanju cena...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dogovoreno poskupljenje taksi prevoza u Novom Sadu
Novi Sad
•03.08.2012.
•10:38 > 08:42
Komentari 48
kuzmanovic boro
aleksandar taxista 7god
primer: vozite se od telepa do z.stanice, ima vas cetvoro i morate menjati 2 autobusa i puta 45 je 360din, a tu voznju taxijem bi platili oko 250-260din u taxiju i lepo niste morali ni da cekate autobus ni da se gurate,stojite a ni da idete do autobusa, nego lepo od vrata do vrata!
i taxi bi i trebao da bude skuplji jer je taxi svuda u svetu luksuz! treba istrebiti divljake i nelegalne taxiste, i one sa losim mozilima.
gradjani novog sada hoce da se voze sa: lepim,urednim,cistim i autom i vozacem a pritom da plate 100din voznju! pa nemoze vise! odo i ja u divljake kako to vi govorite gradjani samo sto to nisu divljaci nego samostalni taxisti i oni sami odredjuju cene po kojima ce da vas voze.
Supruga taksiste
Jako me je rastužio Vaš komentar jer po njemu ispada da taksisti traže "preko leba pogače",a budući da sam supruga jednog, smatram da sam kompetentna da komentarišem i obavestim Vas da je jednom novosadskom taksisti (regularnom, tj. onom koji ima urednu dokumentaciju i uredno plaća sve dažbine) 500€ mesečno "čisto" misaona imenica. Na žalost, ne samo taksistima, već mnogima, al to je sad druga priča.
Nemojte misliti da branim taksiste jer i ja živim od njihovog hleba, već zaista smatram da je 100 - 150 dinara za prosečnu vožnju u našem gradu ulta povoljna - ali je ujedno taksistima zaisa neisplativa. Zaboravljamo da to vozilo od nekud treba i da dođe po nas... A šta još može da se kupi za te pare? Pa veoma mali broj artikala.
S.
Dok god traze da se pravi novi problem da bi oni bili zasticeni, ja cu prikazivati besmislenost njihovih zahteva i nazovi argumenata.
PS. @Ekotaksi, ne mora neko umeti da nosi jaja da bi prepoznao mucak.
Marko
Ja
promatrač
Vlast ne treba određivati cene bilo kojeg proizvoda ili usluge koja je na slobodnom tržištu. A to znači da se može pribaviti iz više izvora.
Kada kažete da vlasnici "udruženja" (mada su to preduzeća) formiraju cene, morate to shvatiti kao vid konkurentske borbe. Nije problem u ceni, već u tome što radnici-vozači nisu registrovani kao zaposleni. A to je već deo za inspekciju rada, koja ili ne radi svoj posao, ili gleda kroz prste taksi-biznismenima. A to je onda korupcija i posao za sudove. Da plaćaju sve poreze i doprinose, ne bi mogli voziti po niskim cenama.
Morate shvatiti da obavljanje taksi prevoza nije neka visokoumna delatnost i da ne mora biti visoko plaćena. Ako se sećate nekih boljih vremena, neka to tamo i ostane. U prošlosti. Mnogo je ljudi ostalo bez posla, doselilo odnekud, i oni sada pristaju da rade za prosečnu platu. Da rezimiramo:
1. saobraćajna inspekcija (prijavite divljaka)
2. inspekcija rada (prijavite radnika na crno)
3. tužilaštvo (prijavite inspektora)
Ekotaksi
Spens - Institut na Kamenici = 4.5 km
Ako je start 40 din
4.5 * 40din/km = 180 din + start = 220din
To shto si ti verovatno tada seo u kockicu pa te divljak odrao, to je tvoj problem negledanja.
Tenk
Ja plaćam poreze i doprinose po cenu da mi ne ostane ništa na kraju dana. A onaj sa "krš" vozilom se ne trudi ni auto da opere.
Oduvek su postojala 2 (sada je to 3) "udruženja" (privatni vlasnici su u pitanju) koji su obarali cene - jer se njima članarina isplati, a za vozače ih nije briga.
S druge strane, ponavljam, samo da se rešimo taksista bez papira i potrebnih dozvola za obavljanje delatnosti, meni bi bilo OK da radim 10 sati dnevno, 5-6 dana, po cenama 50din start, 50din kilometar.
A šta god da se desi na kraju, dobili mi nove cene ili ne, ja vozim onako kako moram! Jeftino - sa klimom i osmehom.
ziz
isto to
-Autobus,cena karte 45din,trajanje voznje 5min(noc)
Onaj osecaj kad ti u dzepu ostane 350 din... neprocenjiv!
p.s-tih 400 din ja zaradim tek za 4h stojeci za kasom.
Derikože-ne može!
:)
Novosadjanin
Neka se takmiče udruženja u kvalitetu usluga za što povoljniju cenu. To je smisao napretka i opstajanja ozbiljnih udruženja. Kvalitet usluge, ljubaznost, higijena za što prihvatljiviju cenu za korisnike.
TT
Ekotaksi
Pre bi oni crkli, nego shto bi priznali da nisu upravu.
Mene bi bila sramota da filozofiram o nechemu o chemu NEMAM POJMA.
Prave se pametni, kontriraju nama sa dugogodishnjim (nazalost!) iskustvom.
post scriptum: za sve vas, neupucene, koji mantrate o tom "slobodnom trzishtu", ukucajte na Google:
ekotaksi biznismen 021 radio
Nacicete jedan moj komentar, mrzi me da ga kucam opet, na slichnu vest o taksistima, gde sam objasnio kako funcionishe "slobodno trzishte" u NS.
Pametan ce shvatiti
Luka
A kada kazete kuda zelite da vas voze jer najcesce3 ne voze najkracim putem, vas ismejavaju, zapocinju svadju... A to sto moraju da povezu katkad i roma, siromasnog penzionera ili samohranu majku bez posla nije nesto cega bi trebali da se gade jer su i oni sastavni deo bednog nam drustva kome i oni pripadaju. No, problem kod nas je sto svi teze elitizmu, visokim prohtevima... a sta pruzaju za to??!!
Za to dragi taksisti morate imati bar pristojan auto za taksiranje, imati bar 4 razreda osnovne skole, poznavati bar 1 strani jezik, koristiti osvezivac vazduha, redovno odrzavati licnu higijenu, pustati prijatnu muziku po zelji klijenta, ponuditi ga bonbonom i ne smarati koje kakvim glupostima.
Snežana
@ Gradjanin
vesna
do god se taksisti ne budu ozbiljno udružili nezavisno funkcionisali i kanalisali svoje interese van postojećih udruženja u kojima su presudni interesi gazda neće ništa uspeti da urade za svoju profesiju, koja to trenutno i nije.
-gazde udruzenja u medjusobnom dogovoru formiraju cene
-isti nezele da dizu cene jer se boje da ce time imati manje posla tj.taksisti ce dizati ruke od taksiranja i manje clanarina u svojim dzepovima od po 1200 din po taksisti nedeljno,bez poreza ikakvog! Od 100 do 400 clanova ima svako udruzenje pa vi racunajte x 1200 din NEDELJNO.
-ekspertizom na masinskom,saobracajnom i tehnickom fakultetu je utvrdjeno jos prosle godine kad je 10% jeftinije gorivo bilo da je minimalna ekonomska cena 100start,52km da bi taksisti posle svih rezija ostalo samo 23000
-ta ekspertiza je debelo placena iz privatnih dzepova iako je duznost grada(da bi zastitio taksiste od gazda)da on to plati,odredi tu minimalnu ekonomsku cenu,ali ti gradski`oci`kojima je duznost to da urade pomazu gazdama u trosenju`tesko zaradjenih novaca`od clanarina i nije im u interesu da RADE PO ZAKONU!
IZVELI STE ME IZ TAKTA PISANJEM GLUPOSTI KOJE NEMAJU VEZE S VEZOM,OVO VAM JE JEDINA ISTINA I SVAKO DRUGI KO KOMENTARISE DRUGACIJE NIJE OBAVESTEN ILI TO PISE STITECI GOSPODU IZ FOTELJA KOJU SPOMINJEM
Mušterija
Bojan
promatrač
U saobraćajnu inspekciju primiti mlade, visokobrazovane, nabildovane ljude. I poštene, nadasve (ovo je najteže). Divlje taksiste kažnjavati istoga dana kada budu uhvaćeni u prekršaju, a kazna bi mogla biti 7 dana društveno korisnog rada, npr. na održavanju higijene centra grada u odelu na kome bi pisalo JA SAM DIVLJAK...
dizelander
EvoOvako
Dalje, poznajem neke taksiste koji taksiraju po 350-400 časova mesečno. Oni ljudi uzmu 500-tinjak evra. KAda se tih 500 evra podeli sa brojem časova provedenih na poslu dođe se do kalkulacije da im je satnica 1,25-1,42 evra, a prihvatićemo da je to jako malo. Imao sam priliku da se koristim taksi usluge u razvijenijim državama i mogu reći da je OK ta stvar sa uredbama ok starosti vozila, ali tada cene neće biti ivakve, nego skuplje cca 10-ak puta. Recimo da smo vožnju od možda pola sata u Londonu platili 65 funti. KAda naši taksisti budu imali takve cene, tek tada treba uvesti ozbiljna ograničenja u pogledu starosti i klase vozila! Ovo je samo površna analiza, ali pametnom je dosta!
S.
Sve se svodi na vrlo jednostavnu stvar:
-Taksisti hoce vise da zarade (normalno, ko ne)
-Hoce to da postignu vecom cenom ali im je frka sto neko drugi vozi jeftinije
-Traze garanciju cene pod izgovorom da ovi sto voze jeftinije to rade ilegalno (ne placaju poreze i sl.)
-Ovde postoje dva problema:
1. Oni ne traze resavanje problema (kaznjavanje ilegalnih voznji) nego obavezivanje gradjana da placaju vise.
2. Ispunjenjem njihovih zahteva se ne resava problem na koji se zale jer onaj ko vec krsi zakon ne placajuci porez ce jednostavo nastaviti da ga krsi vozeci ispod minimalne cene.
Taksisti su toga svesni ali ih nije briga jer cilj nije resavanje prezentovanog problema vec garancija antitrzisna garancija zarade.
Pokusavaju da to opravdaju raznim besmislicama jer pravih argumenata nemaju i ne mogu imati.
Vladan
taksista
Na cenu taksi usluge svuda u svetu pa samim tim i u srbiji utiču četiri stavke!( jedan moj stariji kolega kaze taxsi se kotrlja na četiri točka)
1. INPUTI ( tu spada gorivo, mazivo, redovno odrzavanje, servisi itd)
2. POREZI I DOPRINOSI( svi mi volimo da imamo overenu knjizicu kada se razbolimo)
3. AMORTIZACIJA ( jako bitna stavka!) Posto nemamo para za nove mi kupujemo polovne aute sa neretko 150 000 predjenih kilometara. Zbog male cene radimo puno i prelazimo puno kilimetara. Ja lično 50 000 godišnje. što znači da posle 4 godine auto ima 350 000 km predjenih! gradske voznje!!! posle bi morao da se menja jer je praktično neupotrebljiv. ko nema para za drugi ide na ulicu i on i njegova porodica!
4. PROFIT ( naravno svi mi readimo da bi smo zaradili )ali priče o 500 evra mesečno su neistinite.
Neki od mojih kolega su u jednom momentu, želeći da privuku stranke za sebe izbacili iz racunice AMORTIZACIJI I POREZE I DOPRINOSE. Mi ostali smo ih sledili ili povećavali svoje radno vreme sada već do neizdrživosti!!!
taksista
jovan
xa xa
Neutralna
Shin Sekai
Podbarac
Kako je već komentarisano (Dejan), to su "najniže" cene. Pa? Šta je tu problem? Niko vas ne sprečava da podignite cene i mirna Bačka. Vi ste (taksisti) ti koji odlučujete o gornjoj ceni vaše usluge, jel tako? Narod će to da plati ili neće.
Stvarno ne razumem šta vam je problem? Jel su problem privatna udruženja koja održavaju minimalnu cene pa vi niste konkuretni? Ajde nek neko pojasni...
Gari
Goran
100 + (52*4km) = 308 din
...tako da je ovo poskupljenje oko 40-50%. Verujem da je taksistima tesko, ali mislim da ce u tom slucaju velika vecina naroda odustati od taksija i ici drugom vrstom prevoza.
Sve ovo ne bi bio problem da nismo toliko bedni koliko jesmo, pa gledamo svaki dinar da ustedimo.
taxsista
@ Građanin
Dejan
Prvo zakon do 5 g. star auto sa tehnickim pregledom svakih 6 mes. Kao u Evropi a ne voze nam decu u starudijama od 30 g. i vise. Ko je pustio takav taxi na cestu neka ide u zatvor.
A sto se tice nelegalnih taxija pa vi sami taxisti ih prijavljujte odmah znate vi koji su itekako dobro. Svi ste isti bre jedni drugima lizete onu stvar.
LimanacNS
Građanin
1. Podignemo cene,
2. Pola naroda se ne vozi više jer im je skupo,
3. Ali Država zabrani 3 četvrtine, tj. sve "neregularne" taksiste,
4. Ostane nas 300-400 "regularnih" i mi živimo ko bubrezi u loju...
Lepo zamišljeno, ali liči na ono kao kad se medicinske sestre žale "ju, da nije ovih pacijenata, al bi nam dobro bilo!"...
Ako taksista vozi 200 sati mesečno, da li mu ostane bar 500 evra čisto? Ostane i više...
Pa šta je onda problem? Nije kao "unosno"... Pa onda nek rade nešto drugo! Pun mi ih je očin - svi bi leba preko pogače.
Dejan
Miki
Kakva gradska uprava, vi ste privatnici, ako ne znate kako da privucete musterije, platite nekoga da vam objasni kako se to radi...ako hoces da ti bude voznja 300 din/km moze,ali ponudi mi nesto za to....ako neces, onda se takmici u spustanju cena...
Ekotaksi
Ovde je teze naci argumentovano izlaganje, nego cirilicu na konvenciji LSV-a :)
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H