Eto dokaza kako u našem gradu ima dovoljno dobro informisanih i mislenih ljudi. Sada se i ja setih da sam ponegde između kocki kaldrme viđao izliveni bitumen. I na sastavima betonskih ploča. Ovi novi građevinari to nisu učili u školi ili su bežali sa tih časova. Ako nisu kupili diplome, što je u modi. Hvala i pozdrav.
Ti baš ne znaš kad da prestaneš da pričaš svašta. Ulica nije najravnija jer se kaldrma davno morala preslagati, ali je i takva daleko od oranja, a sigurno će biti samo bolja od toga kad je srede. Zato, pre nego što kreneš da mimo zdrave pameti optužuješ sve ostale da nisu vozači jer ne razumeju tvoje probleme, zapitaj se da problem možda nije stvarno baš u tebi - jer vozač kojem je problem da se svakog dana vozi preko 200m ispravne i pristojno poslagane kaldrme ili ima krš od auta, ili nije dobar vozač. U tom slučaju potrošiš čitav minut više da se provozaš kroz Maksima Gorkog do svog odredišta i lepo i tebi i nama.
A to da treba srediti kanalizaciju niko ovde ne osporava, ali to stvarno nikakve veze sa kaldrmom nema.
Ne znam na koje od mojih cenjenih vozila misliš, ali svakako da, imam i jedno za terensku vožnju. U svakom slučaju, hvala na brizi. :)
Razmisli, pre repliciranja, šta je neko uošte želeo da kaže. Ono nije ulica, već oranje, od trotoara, preko parkinga do kolovoza, a deo ulice, bliže Dunavu, decenijama krasi miris kanalizacije. Za takvim stvarima teško mogu žaliti i biti nostalgičan.
Vozača ima dosta, ali vozači kojima je sve osim njihovog auta 'španska sela' su na sreću još uvek u manjini. A ako ti je tvoje cenjeno vozilo toliko ranjivo da strada na 100m kaldrme, ti ili kupi pravi automobil, ili se provozaj jednom od susednih ulica, koštaće te dodatnih minut dnevno.
Pravi motivi medjutim vecini nisu jasni.Ta kaldrma je nekada rucno vadjena i svaka kockica je RUCNO OBRADJIVANA i kao takva je veoma skupocena a da ne spominjem koliko ce trajati.
Povremeno ce se naci neko "pametan" da nam govori kako kaldrma ne valja, kako zene lome stikle na njoj, kako ima puno prasine i mnogo je "neudobna".
Tu istu pricu smo popili za Dunavsku ulicu ne znajuci da su oni izvadili tu kaldrmu koja navodno "ne valja nicemu" a onda je prodali Nemcima koji nude ogromne sume novca za istu, kako bi mogli odrzavati svoje ulice.
Zao mi je sto u Nasem gradu zive neprosveceni ljudi i sto im nije jasno zasto neko zali za kaldrmomi i za fabrickim dimnjakom. Ako vec ne putujete po svetu (brojni su razlozi, nemanje novca ili nesposobnost stednje) onda gledajte TV program. Pogledajte kako je to u Becu (kako bi se samo oni obradovali da mogu da kupe ovu kaldrmu iz Radnicke ulice) ili pogledajte neku emisiju u kojoj se prikazuju stari dokovi u Londonu, nekad ruglo, a sada pretvoreni u nejelitnije stambene delove grada. Retro idustrijska arhitektura je sada veliki hit u svetu i svi koji to mogu cine sve kako bi reparirali ono sto imaju i omogucili neku novu namenu (na pr. muzej moderne umetnosti, sportska dvorana i sl.). Lako je danas napraviti nesto novo, ali tesko je imati sacuvano nasledje.
Kaldrma se ne baca, nego je "biznismeni " vuku na svoje vikendice i popločavaju dvorišta i grade garaže od nje. Na popovici pre mošine vile ima dva dvorišta koja su tako urađena, kao i jedno dvorište kod nove obilaznice.
Molm nadležne da obezbede uslove za parking u Radničkoj ulici /od Stevana Musića do Keja/dok traju radovi.
Plato kod Univer marketa može da ima alternativni privremeni izlaz na Bulevar C.Lazara, naravno uz dobru signalizaciju,inače nećemo moći da koristimo automobile najmanje 2 nedelje i imaćemo kolaps parkiranja.
Nisu zelenilo i kaldrma goruće teme Radničke ulice, već stara zgrada Albusa, koja je ruglo i stecište lutalica, leglo djubreta i nereda, sa sve zgradom iza nje.Ruinirane zgrade bez namene u kojima je već par puta buktao požar ili su najbitniji kaldrma i zelenilo????
Mogu da razumem da zelite da ostane kaldrma, ali nikako ne mogu da razumem "zal" za fabrickim dimnjakom ili za onim krsom kod Limanskog parka. Sto se tice industrijske arhitekture treba obnoviti i sacuvati "Ceski magacin" i naci mu neku bolju namenu. A nesto nisam siguran da u te kocke takve kakve su postavljene bas pre 80 ili 100 godina. Znam da su kocke istog izgleda po nekim sremskim selima postavljali krajem 60 i pocetkom 70-tih.
I pitam se samo sta treba da se desi da se ukloni ono pregadno djubre od zute cigle oko Riblje pijace. Ili cete i za tim da placete.
Autentičnost izgleda bi trebalo da nam bude dovoljan razlog da zadržimo kaldrmu u ponekoj ulici u kojoj je još ima, ali pošto to nekima očigledno nije jasno, ajde da nabrojimo prednosti: izdržljivija je od asfalta (pogotovo kad se isti stavlja u tanušnom sloju, kao kod nas) i samim time ulica mora ređe da se sređuje; kada dođe vreme da se opravlja, nije neophodno da se stanari maltretiraju pneumatskim bušilicama i smradom asfalta; ako se lepo postavi, po njoj se vzi sasvim ok pri normalnoj brzini, a bahate vozače sprečava da divljaju bolje od bilo kojeg ležećeg policajca. Kad sam bio mali živeli smo u toj ulici i nije nam ni najmanje smetalo, iako smo tada vozili 'juga' - tako da ne vidim zbog čega bi bilo ko mogao da ima neku razumnu primedbu.
Ja stanujem u Radnickoj ulici. Pamtim tu ulicu jos iz detinjstva i ovakvu kaldrmu kruzno postavljenu, kakve je nekada bilo na mnogo vise mesta. Ova kaldrma je stara preko 80 godina i stoji na isti nacin kako je stajala kada je postavljena. Napravljena je od kamena i neunistiva je, pa je tako i skupocena. Naravno da bi se mogla prodati za izuzetno veliki novac. Bojim se da ce nam je odneti i staviti neku novu kaldrmu, tj. betonske raspadajuce kocke ili da ce nam asfaltirati ulicu, a zna se kakav je asfalt, vec sledece sezone se pojave rupe i pocne da se raspada. Zato treba da budemo budni i da pratimo sta se desava, kako kaldrma ne bi zavrsila kao fabricki dimnjak iz Radnicke ulice.
"Decenijama se gušimo od prašine, dok malo dune vetar. Mislimo da upravo kaldrma, to jest, prostor oko i između kaldrmisane površine zadržava nečistoću i sprečava kvalitetno pranje."
Ta kaldrma u Radnckoj je postavljena pre skoro sto godina i tada je redovno odrzvana i nije bilo prasine. Kada se postave kocke onda se prostor izmedju njih zalije bitumenom koji popuni sva slobodan prostor. Verovatno niko od 1945. godine nije obnavljao taj bitumen i on je vremenom do danas nestao tako da je prostor izmedju kocki otao izlozen prasini. Trebalo je samo prostor izmedju kocki sa vremena na vreme tamo gde je potrebno zaliti bitumenom i sve bi bilo OK. Kako se narod po Berlinu, Parizu, Becu ne zali na prasinu izmedju kocki? Pa lepo, tamo kocku redovno odrzavaju i zalivaju bitumenom.
oni pod izgovorom zadrzavanja autenticnosti hoce da vrate kocku? pa u radnickoj nema zgrade starije od 50 godina, osim mozda onih stracara sto su zaostale od kabela i ostaci fabrike koje ce se svakako rusiti. nije u pitanju podgradje tvrdjave ili pojedini delovi centra da argument autenticnosti ima smisla
Jel može neko da objasni zašto da se vraća kaldrma? Pa zar nije bolje da se uredi ulica i da se ne truckamo ko budale po kaldrmi? Jel ima neki opravdani razlog da se vrati kaldrma?
Decenijama se gušimo od prašine, dok malo dune vetar. Mislimo da upravo kaldrma, to jest, prostor oko i između kaldrmisane površine zadržava nečistoću i sprečava kvalitetno pranje.Drveće da, ali nađite neku travu koja će da raste ispod i oko njega, zaštitite je kuglama i održavajte. Ako će biti manje prašine ja sam za asfalt.Ne želimo biti kao one straćare sa trščanim ili slamnim krovom u K.Marka.Ako grad ne može da održava takve prostore u urednom stanju neka ih prilagodi.Želimo sam da je čisto.Antika da, ali ne po svaku cenu. Moguće da mnogi koji "luduju" za kaldrmom ni ne stanuju u Radničkoj ulici. Nije nam dosta smrada od pumpe za kanalizaciju, sad još i da se propusti prilika za poboljšanjem uslova stanovanja onih koji stvarno tamo žive i prolaze.
Kamo srece da su kaldrmu ostavili u Lasla Gala koju su nedavno zavrsili ili recimo u Vojvode Supljikca odakle su je uklonili pre par meseci. Sremska ulica je jos uvek pod kaldrmom i treba je rekonstruisati. Ima dosta ulica na Podbari koje su samo do pre neku godinu bile kaldrmisane pa je onda neki "pametni" mozak to sve easturio i asfaltirao. Puno gradova na zapadu je zadrzalo kaldrmu na svojim ulicama a one ulice koje su im bile kaldrmisane pa ih posle toga asfaltirali sada vracaju u prvobitno stanje tako sto od banana drzava poput Srbije otkupljuju kaldrmu koja se ovde uklanja. Kruze neke veoma ozbiljne price da su kaldrmu iz Lasla Gala po ceni od oko 300 evra po kvadratu prodali Madjarima za uredjenje neke ulice. Rakovacki put je malte ne do juce bio u kaldrmi, ali je su je prodali nekome. Stari put izmedju Kovilja i Vilova je bio pod kaldrmom pa onda neko "pametan" kaldrmu prodao Nemcima. Ima hiljadu primera. Inace, te kocke se vise nigde ne prave u Evropi pa su stoga veoma trazena i skupa roba. Austrijanci recimo tom kockom koju mi bacama poplocavaju Bec a mi od njih kupujem behatom neke desete kategorije koji nije nizasta. Covek prosto da se razboli kada vidi sta se oko njega radi.
Pa jel neko nešto očekivao drugačije? Vlast su prigrabili isti oni koji 4 godine guzicom nisu mrdnuli tako da je potpuno normalno da i dalje ništa ne rade.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Radnička ulica ostaje u kaldrmi?
Novi Sad
•13.08.2012.
•05:50 > 17:26
Komentari 26
miki
@Karamba
A to da treba srediti kanalizaciju niko ovde ne osporava, ali to stvarno nikakve veze sa kaldrmom nema.
Karamba
Razmisli, pre repliciranja, šta je neko uošte želeo da kaže. Ono nije ulica, već oranje, od trotoara, preko parkinga do kolovoza, a deo ulice, bliže Dunavu, decenijama krasi miris kanalizacije. Za takvim stvarima teško mogu žaliti i biti nostalgičan.
@Karamba
Zabrinut
Karamba
Gradjanin
Povremeno ce se naci neko "pametan" da nam govori kako kaldrma ne valja, kako zene lome stikle na njoj, kako ima puno prasine i mnogo je "neudobna".
Tu istu pricu smo popili za Dunavsku ulicu ne znajuci da su oni izvadili tu kaldrmu koja navodno "ne valja nicemu" a onda je prodali Nemcima koji nude ogromne sume novca za istu, kako bi mogli odrzavati svoje ulice.
Bili
U ulici Lasla Gala nije bila kaldrma nego asfalt
Stanari R.51
Plato kod Univer marketa može da ima alternativni privremeni izlaz na Bulevar C.Lazara, naravno uz dobru signalizaciju,inače nećemo moći da koristimo automobile najmanje 2 nedelje i imaćemo kolaps parkiranja.
Nisu zelenilo i kaldrma goruće teme Radničke ulice, već stara zgrada Albusa, koja je ruglo i stecište lutalica, leglo djubreta i nereda, sa sve zgradom iza nje.Ruinirane zgrade bez namene u kojima je već par puta buktao požar ili su najbitniji kaldrma i zelenilo????
Pop
I pitam se samo sta treba da se desi da se ukloni ono pregadno djubre od zute cigle oko Riblje pijace. Ili cete i za tim da placete.
Nemanja
b
@ Miki
Ta kaldrma u Radnckoj je postavljena pre skoro sto godina i tada je redovno odrzvana i nije bilo prasine. Kada se postave kocke onda se prostor izmedju njih zalije bitumenom koji popuni sva slobodan prostor. Verovatno niko od 1945. godine nije obnavljao taj bitumen i on je vremenom do danas nestao tako da je prostor izmedju kocki otao izlozen prasini. Trebalo je samo prostor izmedju kocki sa vremena na vreme tamo gde je potrebno zaliti bitumenom i sve bi bilo OK. Kako se narod po Berlinu, Parizu, Becu ne zali na prasinu izmedju kocki? Pa lepo, tamo kocku redovno odrzavaju i zalivaju bitumenom.
Tiberius
Komšija
ns
semtex
miki
@Petar
Ja bih voleo da Novi Sad dobije gradonačelnika od akcije poput Dragana Đilasa.
Zux
Ljiljana
samo gledam
Petar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H