Novom Sadu se smeška uvođenje sistema naplate gradskog prevoza po uzoru na beogradski BusPlus, budući da se na svaki dosadašnji tender za nabavku opreme javljala firma "Apex Solution Technology", koja je dobila posao u Beogradu, saznaje Radio 021.
Ko misli kako je ovaj sistem napredan, ocito se nije vozio beogradskim prevozom, niti bio skoro van zemlje...
Da su uveli naplate karata po duzini voznje (jer naravno da nije isto vozite li se jednu ili 10 stanica), bili bi za pohvalu. Da uvode tramvaje ponovo u NS, i to bi bilo za pohvalu.
Ovako nema nikakvog unapredjenja, samo skuplje karte, i realno, ne smanjenje guzvi i stajanja autobusa na stanicama, vec naprotiv, obrnuto!
"karticu morate da prislonite da aparat ocita, i to dok stojite na vratima busa, a tasna ili novcanik vam je otvoren!"
Kakav odličan argument. A dok vadite mesecnu pokaznu karticu, dnevnu kartu ili kupujete istu kod vozaca, tasna/novcanik Vam nije otvoren, je l'? Glupi ste jako.
Saucesce novosadjanima. Ovaj sistem je daleko od poboljsanja. Prvo, opste NIJE bezkontaktni sistem, vec karticu morate da prislonite da aparat ocita, i to dok stojite na vratima busa, a tasna ili novcanik vam je otvoren! Drugo, dok ocitava karticu stopirate druge da ulaze u bus (ranije se aparat bio dalje od vrata da jos neko moze da udje), tako da se guzva povecava, kao i stajanje busa u stanici. Trece, sa kontrolorima udu komunalni policajci koji navodno imaju pravo da privedu lice koje nema kartu. Sve u svemu, osteceni su i gradjani i sam GSP gubitkom zarade od karata.
Da da ima to u Jevropi
Al tamo sto se vise vozis to je jeftinije
Citac kartice to belezi i dobija se popust za veci broj koriscenja
Ovde?
Hm pa... ovde platis kartu vozio se jednu ili 10 stanica
Dakle PROMASAJ!
Zašto bojkotovati svaku novinu koja se uvede, pa čak i onu očigledno pozitivnu??!! Uaa, neiživljenim hejterima i zatucanom malograđanstvu. Palac gore za uvođenje bezkontaktnih čitača za kartice !
Nešto mi je tu nelogično. Kako se smeška kad ta firma nije prošla na ranijim tenderima? Mislite da će isti ti koji su u BG progurali taj sistem, progurati ga i u NS? Đilasovci nisu u Novom Sadu pa je paralela bezpredmetna
Još samo da počnu sa proizvodnjom i prodajom frižidera, šporeta, i WC šolja sa RFID čitačima pa da veselje bude potpuno. Da se zna kad sam i šta jeo, kad sam ****, kad sam ...
Bitno je da platim prevoz (a plaćam ga), a ne da me evidentiraju svaki put kad ga koristim.
Bezkontaktni čitači kartica funkcionišu manje-više svuda u svetu i prilično ubrzavaju ulaz i izlaz putnika, povećavaju naplatu karti, i donose profit gradskom prevozniku i samom gradu. Problem je u tome što ćemo nekoj fantomskoj firmi dati ogroman novac za instalaciju sistema u rasturene autobuse, a taj posao realno vredi barem nekoliko puta manje. Pogledajte na internetu cenu RFID čitača i kartica, pomnožite sa brojem autobusa i u proseku 3 čitača po autobusu + instalacija, maksimalna cena ne sme da pređe 300.000 EUR-a. Ako te pare obezbedi grad, sav profit od naplate kartica ostaje gradu i GRAS-u. Zbog povećane naplate GRAS postaje profitabilno preduzeće koje neće živeti na grbači poreskih obveznika. Ako grad nema para (a Pavličić reče da je kasa puna) onda stavite uslov u konkurs: ponuđač koji BESPLATNO ugradi sistem u gradske autobuse, dobijaće u narednih 5 godina 10% od naplate karata. Svi siti, a novci na broju.
Tako se radi u normalnim državama/firmama koje domaćinski posluju sa novcem iz budžeta. Kod nas, mislim da će do ovakvog načina razmišljanja i poslovanja doći MALO MORGEN.
Koliko negativnosti, pa nije ni cudo da smo zadnja rupa na svirali Evrope i sveta. Svaki napredak je ovde unapred osudjen na propast! Ajde sumnja se na korupciju, ali toga ima svuda, ne rade policija, sud.. pa krenimo od toga prvo da menjamo i popravljamo a ne da camimo u pecini i sumnjamo jedni na druge dok se sacica partijasa bogati, to je ta UDBA skola Prvo, od takvih sam i pobegao iz zemlje, znaci ne drzim stranu ni jednoj stranci. Taj BusPlus moze sam GSP da razvije i uvede bez tendera, to su najjednostavnije RFID kartice sa citacima, bez ostavljanja licnih podataka, dopuna na svakoj trafici, ima i radi svuda u svetu JER JE PRAKTICNO.
Jasno je da treba modernizovati sistem, ali treba paziti kako se radi. Bus Plus nema mogućnost kupovine dnevne, mesečne ili bilo koje druge vremenske karte (npr. 90 minuta) osim mesečne, ali to se lako može nadograditi i to nije do Bus Plusa već do Direkcije za prevoz. Beograđani zameraju što privatna firma obavlja naplatu karata i uzma 8,53% ukupne zarade. Pored toga, primenjuju monstruozni način kontrole putnika, gde autobus stoji dok ga u potpunosti ne pregledaju. Tako su se u početku stvarali redovi i po više od 20 autobusa.
Ono što je dobro u Beogradu je postojanje samo 1 zone za personalizovane karte odnosno 2 zone za nepersonalizovane. Dakle, ista je cena mesečne karte ako se vozite do Novog Beograda ili Batajnice.
I da se ne lažemo, priča o ulasku na prva vrata je tačna jedino kada nema više od 10 ljudi na stanici (ako nije početna). U svim ostalim slučajevima vozači uglavnom otvaraju i ostala vrata. Zamislite kad gomila studenata nagrne na "osmicu" kod fakuteta. Sistem ulaska na prva vrata će u potpunosti moći da se poštuje tek kada se u autobusima bude vozilo 20 ljudi, a ne 100, ali bi onda morali da polaze na svakih 3-4, a ne na 10 i više minuta.
Nemam ništa protiv sistema naplate, problem je ko to radi. Za vlasnike firme (građane) je jeftinije da se otkupe komletna prava za korišćenje i upravljanje sistemom nego da daju procenat od karte. Nedavno su se žalili da im je mala cena katre i da se jedva pokrivaju troškovi. Od čega će dati tih 8,53%, jedino rešenje će im biti da podignu cenu karte. Jeftinije nam je da osnujemo IT kompaniju koja će se baviti takvim stvarima....
Nisam se informisala o ovome a, ni procitala sve komentare,pa ne znam da li se neko vec zapitao,zasto da unapred opredelimo novac za voznju koja ce se dogoditi ko zna kad,gde taj novac odlazi,ko ga u medjuvremenu koristi?
Hocu da platim uslugu onda kad je dobijem,ne vidim zasto bi ikog unapred finansirala,ni meni niko unapred ne daje platu.
nece to uopste biti male pare,kad se sabere.
Ovo je opet neka ujdurma,nije to za dobro gradjana.
Ma uvedite vi tramvaje!! Da se narod ne gura i gusi leti u busevima ,i drzite se minimalne moguce zarade da ljudima bude isplativije voziti se GSPom nego kolima pogotovo u gradu ,i SVI cemo biti srecni.
Novosađani u gradski prevoz ulazi uglavnom na prednja vrata. A oni koji uđu na srednja i zadnja uglavnom imaju mesečne. Naravno da uvek ima onih koji se švercuju. A to je već stvar kulture.
Kao što većina stanovništva ima kartice tekućeg računa ne znam zašto je problem da ima i karticu gradskog sa 100 din na računu.
Daje se toliki novac na registraciju, gorivo, ,kartice za parking, a problem je kartica za gradski.
Mislim da će ovo poboljšati prevoz u smislu kraćeg stajanja na stanicama.
Ne ulazim u to ko će profitirati od političara ili firmi.
Nama će biti najbolje da ni ne živimo dok se ne civilizujemo.
Svuda ovaj i sličan sistem funkcioniše. U Ljubljani se koriste te kartice. U Beču postoje karte koje važe za sve tri vrste prevoza...
Nijednom normalnom čoveku ne pada na pamet da se švercuje. U Bratislavi nemaju kartice, ali se može kupiti karta za vožnju pola sata, sat, dnevna karta...
I onda se mi pitamo zašto nam je vlast lopovska.
Mi nismo u redu kao narod.
Kakav narod ,takva i vlast.
Vozim bicikl, pa me u tom smislu ovo uopšte ne dotiče, ali ono što SMETA je uzimanje 8% prihoda od strane neke privatne firme, a mi ionako doniramo svake godine iz gradskog budžeta GSP. Sad će ispasti da doniramo privatnu firmu.
Zašto bih ja to plaćao? Niti se vozim busom, niti imam kakve koristi od te firme nit išta.
Drugo, zar je moguće da GSP ne može da se obrati recimo FTN-u i da zatraži od njih neko sistemsko rešenje za koje neće davati svake godine 8% zarade od naplate karata??
A sto bus +? Pa nekad smo imali one kuckalice, secate se? Kupovali smo stos tih kartica i ponistavali ih na aparatima u bus-u. Kad ih potrosis kupis nove i kraj price. Zasto nam ne vrate taj sistem?
Ne koristim gradski prevoz , ali imam par pitanja: Sta ako sutra ujutro auto nec da upali i moram na BUS da bih stigao na vreme na posao? Sad udjem, kupim kartu i vozim se, a gde da kupim to cudo u pola sest ujutro. Zasto ulaz na prednja vrata? To ni sada ne funkcionise, jer narod kako udje stane, pa je zadnji deo busa parazan, a napred se guraju da udju. Zasto ne postave citace na sva vrata. Kako ce aparat znati da li idem dve stanice u prigradskom naselju ili idem u grad?
Naravno da se ljudi mogu švercati, ali ako postoji kontrola i ako je kazna za šverc primerena, kao i za lomljenje čitača, to će se svesti na minimum. U Berlinu ili Budimpešti ljudima ne pada na pamet da se švere, ne zato što su mnogo fini, već zato što znaju šta sledi. Ako koristim uslugu, a to je u ovom slučaju prevoz, potpuno je logično da uslugu platim.
Znaöi možeš da uđeü u bus i ne öekiraš karticu,ostaje ti 50 din na računal,a ti se švercuješ. kada uđu kontroleri i skeniraju tvoju karticu,shvate da ti tu vožnju nisi platio.
Ima logike,isto kao i obične karte, samo modernizovan sistem. Pitanje je samo kako će to funkcionisati kod nas,da li će se nabaviti dovoljno čitača i da li će vandai izlomiti te čitače za naplatu u samom autobusu.
Nasi strucnjaci putuju po svetu, ali nikada ne putuju tako da vide kako je organizovan zivot u tom svetu u EU
kao sto je sada jedan mali detalj BUS karte
idu ljudi da se odmore dalekoooo, jer su naporno radili
tamo u tim zemljama EU ima razlicitih karti
od dnevnih,nedeljnih, sa povlasticama ....
ja se vozim metroom u bus-om da bih video kako to funkcion
razne karte razne cene, ali ovakve bus - plus karte nevidoh
mozda u Holandiji ima, ali juznije od ove drzave nema
opet neka ujdurma silnih pametnica, da zamaze oci onima sto nemaju novaca da odu u obliznje mesto bus-om
Sistem funkcioniše kao dopuna kredita za mobilni telefon.
Na karticu uplatite određenu sumu novca.
Kada uđete u autobus, stavite karticu uz aparat i skine vam se novac sa kartice u vrednosti karte.
Korisnik usluge ima karticu koja može da glasi na ime (personalizovana), ili može biti kartonska. Sa druge strane u busu postoji čitač (nešto kao nekadašnji poništivači karata). Prilikom ulaska u bus priskoni se kartica na čitač koji je u vidu ravnog ekrana. Sa kartonske kartice se skine kredit u visini cene jedne vožnje. Kartonska kartica se može "napuniti" na trafici, slično kao što se pune pripejd krediti za mobilne telfone. A personalizovane kartice se valjda na mesečnom nivou pune, kao kad kupuješ markicu. Kada ulaze kontrolori u bus, onda oni imaju čitače kartica i mogu videti da li je korisnik usluge očitao svoju karticu, ili se šverca. Naravno, sistem je moderan i to veoma brzo ide, nema predugih stajanja na stanicama dok se kupi karta, odštampa, vrati kusur i tome slično. E, sad što se ljudi bune u BG-u? Bune se jer su navikli godinama za "dž" da se voze, ali i zato što postoje izvesne bahatosti ovih kontrolora.
Ovde je "tuku naši, al' tuku i njini", Ovde su i policajke dobijale batine.
Ovde se čeđće ulazi na prednja vrata, ali atmosferu u autobusima ne mogu da ocenjujem kao uvek prijatnu i bezbednu, nema velike razlike od atmosfere u BG, što je i normalno. I NS je na visokom mestu po stopi opšteg kriminala i rasula vrednosti. Ne zatvarajmo oči pred tim i ne prisećajmo se odbačenih vrednosti. I drugi ljudi iz drugih gradova su nekad bili finiji i kulturniji, poletniji, uviđavniji, a danas, bilo koji autobus, bilo gde liči na osinje gnezdo, pitanje je samo da li će one najljuće ose kabadahije da svrate u njega.
Po svoj prilici Bogaroški,bivši direktor GRAS-a,je bio teški amater u poređenju sa ovim novim.Kadrovi DSS-a su jedva dočekali da se ustoliče i sad iznalaze načine za muvanje i bogaćenje gde god je to moguće.
Zasto bi Novi Sad uzimao Beograd za primer naplati karata u javnom transportu??
Verujem da postoje mnogo jeftinije i bolje solucije naplacivanja u gradskom transportu od Drvosekovog sistema.
PS - Баша Мркаљ & Nikola kad se raspisuje medjunarodni tender dokumentacija se salje na jezicima koji se najcesce upotrebljavanju u medjunarodnim poslovnim transakcijama. Znaci, najzastupljeniji je Engleski koji svi koriste i ako stvarno Srbija hoce da bude u igri u svim sferama zivota van svojih granica morace da koristi engleski jezik.
U protivnom ce sedeti u mraku i pored cvece citati Bibliju na Cirilici.
Građani Novog Sada već odavno ulaze na prednja vrata. Ovaj sistem naplate bi olakšao vozačima koji rade dva posla istovremeno, a pri tome skratio stajanje na stanicama.
Čak i putnici koji ulaze na srednja vrata pokazuju mesečne karte.
Za svaku pohvalu su i vozači i putnici.
Novi Sad je po pitanju kulture u javnom prevozu daleko ispred svih gradova u Srbiji.
Beogradu treba metro. A to neće nikada dobiti.
Dokle vise da se poredite sa beogradom i uzimate nesto sto su oni uveli samo da bi i vi bili kao oni umesto da smislite nesto svoje a da radi,uf da ja zaboravio da je ovo srbija i da ovde ne moze nista da radi kako treba
упознајте се са радом бусплуса цитирам:
"Бус плус "
”Организација продаје карата и контрола путника биће у надлежности конзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овог система. Конзорцијум чине фирме APEX SOLUTION TECHNOLOGY ДОО, Lanus из Београда, и "Кент Карт" из Истанбула. Са друге стране, праћење и управљање возилима јавног превоза обављаће радници Дирекције за јавни превоз.”
„Вељко Влаховић, менаџер система „Бус плус“, рекао је да ће се нове карте очитавати на „валидаторима“ који се тренутно уграђују у сва возила и служе за контролу и наплату бесконтактних картица. Путници ће се приликом уласка у аутобус „чекирати“, тако што ће приближити картицу на два или три центиметра од уређаја, а цео процесс ће, као и до сада, контролисати контролори и комунални полицајци.”ж
Добро смо видели како комуналци то контролису нека хвала лепо!
Kad smo mogli sve fabrike da prodamo bolje reci poklonimo,prodajmo i ove azdaje od javnp-partijskih preduzeca pa neka vlasnik brine o svemu mi placamo pa placamo.Iskreno zaboli me kako ce gsp naplacivati svoju uslugu.Ovdje su JKP kao svete krave u Indiji ne smes ih ni gledati,a nedaj boze daih pipnes....Objavite javno finansijske izvestaje tih nazovi javnih preduzeca.
Bašo, pa kak smiješ pisati komentare kada moraš popuniti kapču na mrskoj hrvatskoj gajevici? More taj internet je vansumnjivo zavera Hrvata, Vatikana i masona!
Стара добра замена теза - међународни тендер а писан не ћирилици! Па да би било разумљиво и странцима потребно је написати на одговарајућем језику, рецимо енглеском (наравно алфабетом), а не на хрватској латиници па било који језик да је у питању. Наиме странци једнако тешко читају и српску ћирилицу и хрватску латиницу. Дакле, тендер се расписује на српском језику, ћирилицом написан а онда се преводи на енглески, писано енглеским алфабетом. И да, ту нигде за латиницу нема места.
Čekajte, dal je poenta u tenderu ili u prodaji karata i sistemu naplate?? Ako je u tenderu, onda nemam šta da kažem, jer me i onako niko neće pitati ništa. Ako je u prodaji karata onda imam sliku o tome da će one raspale, zatvorene trafike po stajalištima dobiti smisao i prodavati karte za BusPlus što isto tako znači, da će biti OTVORENA NOVA RADNA MESTA, jel tako dragi Grade Novi Sade??? Misli, tako je svuda u Svetu,ko nije bio,evo sad mu kažem, pri tom u svim delovima grada postoje stajališta i "budice" u/ na kojima kupuješ kartu.
vi koji pljujete elektronske karte i elektronsko ocitavanje, zanima me da li ste ikada bili negde drugde osim u neandertalskoj serbadiji? postoji bezbroj resenja sa kontaktnim i beskontaktnim ocitavanjem kartica i to sve naravno radi besprekorno. samo mi moramo da izigravamo pamet i idemo uz onu stvar iz cak ni nama nepoznatih razloga.
ne treba biti protiv modernizacije nego protiv kumovskih namestaljki.
upravo se vratih iz turske, antalija. ljudi ulaze na prednja vrata, prislanjaju svoju karticu i ulaze. u Istanbulu, 14milionskom gradu isto tako funkcioniše i nema divljanja i gužvi i drame. turci vratitet se! a beograđanima je teško da budu civilizovani. a ni mi novosađani nismo daleko odmakli u ponašanju...i tako...
Netreba nam beogradski BUSplus, neka oni sami sebi uredjuju grad , vidim da su u bgd-u postavili podzemne kontejnere najluksuznije i najbolje i pored njih stoje kese za kucne ljubimce onako dzabe free na roolni , to kod nas nisam video , nas neka ostave na miru
dajte vi onih 7 % a posle razmatrajte na skupstini ko koliko puni budzet dal ovi sa severa ili ovi sa juga. Sramota jer kod nas prevoz markice i sve ostalo funkcionise gsp dobro stoji dobro naplacuje nerazumem kakav bus+
Lanus je firma ranije znana kao Certus, njihov proizvod je QPaySpot sistem za naplatu (prodaju) dopuna za mobilne telefone itd. Sam sistem je KRIMINALNO napravljen, na primer - u pitanju su novčane transakcije, a terminali ne umeju da pošalju jedinstveni ID transakcije. Nego ako tetkica na prodajnom mestu brzo kuca, onda se ne zna da li je to 2x ista transakcija ili je stvarno neko 2x platio isti iznos za istu uslugu. Vrlo su "preporučeni" da naprave BusPljus. Zato tako "dobro" i radi.
Slažem se da je ono ruglo za izdavanje karte katastrofa... Pa na toj "karti" (parče papira) stoji OOUR JGSP NOVI SAD... Ljudi OOUR!!! Pa to ne postoji već otkad... I stoji cijena a ne cena...
Možda (sigurno) BusPlus nije dobro rešenje, ali mislim da bi stvarno trebali uvesti neke drugačije karte, koje treba da se "overe" (izbuše ili da se na njih naštampa određeni kod) prilikom ulaska u autobus. Te karte bi se mogle kupiti u blokovima na svim kioscima, itd. Kao u "normalnim" zemljama ovog sveta! Mesečne karte bi ostale iste (ili slične) ako uđe kontrola, mesečne karte se pokažu kao i do sada, a dnevne ili linijske karte overene! Nema više problema sa čekanjem pri ulazu dok vozač naplati kartu, pa traži kusur, itd. Svi uđu, overe karte i to je to!
Samo pročitajte par tekstova Amitza Dulnikera na temu BusPlusa, Apeksa i svih malverzacija vezanih za pomenute: http://amitzdulniker.com/2012/09/22/draga-bando-u-apeksu-nismo-mi-stoka-nego-ste-vi-bahati-lopovi/
Uvedite dnevne karte, nedeljne, blokove za cepkanje - nemoguće. Umesto toka Đilasova mafijaška kompanija sa sega-mega GPS terminalima za krađu privatnosti pod prisilom komunalnih policajaca za pendrečenje neposlušnih.
Kako SPS to odmah dovede u red.Kod njih je sve moguce.Ocigledno je predsednik komisije SPS, inzinjeri SPS i svi ostali koji ce da ucestvuju u Javnoj nabavci.Zna se da su svi direktori doveli svoje od fin.direktora do teh.direktora neko vuce i svoju seksetaricu.Tako da su oni dogovorili procenat i svima njima dobro. Divni ste!!!
Kakve veze ima sto je tender na cirilici? Ako se prijavljuje strana firma, tako je svejedno da li je tender na cirilici ili latinici, pa na srpskom je... Nemac ce tekst na srpskom, na latinici, shvatiti a na cirilici nece?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
BusPlus stiže i u Novi Sad?
Novi Sad
•02.10.2012.
•09:17 > 09:29
Komentari 71
Da su uveli naplate karata po duzini voznje (jer naravno da nije isto vozite li se jednu ili 10 stanica), bili bi za pohvalu. Da uvode tramvaje ponovo u NS, i to bi bilo za pohvalu.
Ovako nema nikakvog unapredjenja, samo skuplje karte, i realno, ne smanjenje guzvi i stajanja autobusa na stanicama, vec naprotiv, obrnuto!
Dakle, cista pljacka gradjana!
Kakav odličan argument. A dok vadite mesecnu pokaznu karticu, dnevnu kartu ili kupujete istu kod vozaca, tasna/novcanik Vam nije otvoren, je l'? Glupi ste jako.
Beograd
Al tamo sto se vise vozis to je jeftinije
Citac kartice to belezi i dobija se popust za veci broj koriscenja
Ovde?
Hm pa... ovde platis kartu vozio se jednu ili 10 stanica
Dakle PROMASAJ!
serpico
Bitno je da platim prevoz (a plaćam ga), a ne da me evidentiraju svaki put kad ga koristim.
Ako ko nije čitao: Džordž Orvel, 1984.
Tako se radi u normalnim državama/firmama koje domaćinski posluju sa novcem iz budžeta. Kod nas, mislim da će do ovakvog načina razmišljanja i poslovanja doći MALO MORGEN.
Srećko
emigrant
Nikola
Ono što je dobro u Beogradu je postojanje samo 1 zone za personalizovane karte odnosno 2 zone za nepersonalizovane. Dakle, ista je cena mesečne karte ako se vozite do Novog Beograda ili Batajnice.
I da se ne lažemo, priča o ulasku na prva vrata je tačna jedino kada nema više od 10 ljudi na stanici (ako nije početna). U svim ostalim slučajevima vozači uglavnom otvaraju i ostala vrata. Zamislite kad gomila studenata nagrne na "osmicu" kod fakuteta. Sistem ulaska na prva vrata će u potpunosti moći da se poštuje tek kada se u autobusima bude vozilo 20 ljudi, a ne 100, ali bi onda morali da polaze na svakih 3-4, a ne na 10 i više minuta.
ime mi je...
milanko
Mrgud
Hocu da platim uslugu onda kad je dobijem,ne vidim zasto bi ikog unapred finansirala,ni meni niko unapred ne daje platu.
nece to uopste biti male pare,kad se sabere.
Ovo je opet neka ujdurma,nije to za dobro gradjana.
jaaa
necemo
nadadobric5
Novosađani u gradski prevoz ulazi uglavnom na prednja vrata. A oni koji uđu na srednja i zadnja uglavnom imaju mesečne. Naravno da uvek ima onih koji se švercuju. A to je već stvar kulture.
Kao što većina stanovništva ima kartice tekućeg računa ne znam zašto je problem da ima i karticu gradskog sa 100 din na računu.
Daje se toliki novac na registraciju, gorivo, ,kartice za parking, a problem je kartica za gradski.
Mislim da će ovo poboljšati prevoz u smislu kraćeg stajanja na stanicama.
Ne ulazim u to ko će profitirati od političara ili firmi.
Nama će biti najbolje da ni ne živimo dok se ne civilizujemo.
Svuda ovaj i sličan sistem funkcioniše. U Ljubljani se koriste te kartice. U Beču postoje karte koje važe za sve tri vrste prevoza...
Nijednom normalnom čoveku ne pada na pamet da se švercuje. U Bratislavi nemaju kartice, ali se može kupiti karta za vožnju pola sata, sat, dnevna karta...
I onda se mi pitamo zašto nam je vlast lopovska.
Mi nismo u redu kao narod.
Kakav narod ,takva i vlast.
hehe
Zašto bih ja to plaćao? Niti se vozim busom, niti imam kakve koristi od te firme nit išta.
Drugo, zar je moguće da GSP ne može da se obrati recimo FTN-u i da zatraži od njih neko sistemsko rešenje za koje neće davati svake godine 8% zarade od naplate karata??
Nema gužve za čekiranje i očitavanje karata.
toto
bns
Баша Мркаљ
Баша Мркаљ
Laka
Znaöi možeš da uđeü u bus i ne öekiraš karticu,ostaje ti 50 din na računal,a ti se švercuješ. kada uđu kontroleri i skeniraju tvoju karticu,shvate da ti tu vožnju nisi platio.
Ima logike,isto kao i obične karte, samo modernizovan sistem. Pitanje je samo kako će to funkcionisati kod nas,da li će se nabaviti dovoljno čitača i da li će vandai izlomiti te čitače za naplatu u samom autobusu.
Misilm da sistem ima i prednosti i mana.
Dedzana
-
kao sto je sada jedan mali detalj BUS karte
idu ljudi da se odmore dalekoooo, jer su naporno radili
tamo u tim zemljama EU ima razlicitih karti
od dnevnih,nedeljnih, sa povlasticama ....
ja se vozim metroom u bus-om da bih video kako to funkcion
razne karte razne cene, ali ovakve bus - plus karte nevidoh
mozda u Holandiji ima, ali juznije od ove drzave nema
opet neka ujdurma silnih pametnica, da zamaze oci onima sto nemaju novaca da odu u obliznje mesto bus-om
Dejan
Sistem funkcioniše kao dopuna kredita za mobilni telefon.
Na karticu uplatite određenu sumu novca.
Kada uđete u autobus, stavite karticu uz aparat i skine vam se novac sa kartice u vrednosti karte.
bns
Kroničar
Ovde se čeđće ulazi na prednja vrata, ali atmosferu u autobusima ne mogu da ocenjujem kao uvek prijatnu i bezbednu, nema velike razlike od atmosfere u BG, što je i normalno. I NS je na visokom mestu po stopi opšteg kriminala i rasula vrednosti. Ne zatvarajmo oči pred tim i ne prisećajmo se odbačenih vrednosti. I drugi ljudi iz drugih gradova su nekad bili finiji i kulturniji, poletniji, uviđavniji, a danas, bilo koji autobus, bilo gde liči na osinje gnezdo, pitanje je samo da li će one najljuće ose kabadahije da svrate u njega.
Laka
Šta,kartice koje moraju da se otkucaju? Kredit za vožnje?
Nemojte mi lupati minuse,stvarno ne znam šta je,pa molim za objašnjenje?
Hvala.
Vojvođanka
Georg
LimanacNS
Scotch Bonnet
Verujem da postoje mnogo jeftinije i bolje solucije naplacivanja u gradskom transportu od Drvosekovog sistema.
PS - Баша Мркаљ & Nikola kad se raspisuje medjunarodni tender dokumentacija se salje na jezicima koji se najcesce upotrebljavanju u medjunarodnim poslovnim transakcijama. Znaci, najzastupljeniji je Engleski koji svi koriste i ako stvarno Srbija hoce da bude u igri u svim sferama zivota van svojih granica morace da koristi engleski jezik.
U protivnom ce sedeti u mraku i pored cvece citati Bibliju na Cirilici.
dusko
Građani Novog Sada već odavno ulaze na prednja vrata. Ovaj sistem naplate bi olakšao vozačima koji rade dva posla istovremeno, a pri tome skratio stajanje na stanicama.
Čak i putnici koji ulaze na srednja vrata pokazuju mesečne karte.
Za svaku pohvalu su i vozači i putnici.
Novi Sad je po pitanju kulture u javnom prevozu daleko ispred svih gradova u Srbiji.
Beogradu treba metro. A to neće nikada dobiti.
Mucenik
"Бус плус "
”Организација продаје карата и контрола путника биће у надлежности конзорцијума фирми који је добио посао на тендеру за уградњу овог система. Конзорцијум чине фирме APEX SOLUTION TECHNOLOGY ДОО, Lanus из Београда, и "Кент Карт" из Истанбула. Са друге стране, праћење и управљање возилима јавног превоза обављаће радници Дирекције за јавни превоз.”
„Вељко Влаховић, менаџер система „Бус плус“, рекао је да ће се нове карте очитавати на „валидаторима“ који се тренутно уграђују у сва возила и служе за контролу и наплату бесконтактних картица. Путници ће се приликом уласка у аутобус „чекирати“, тако што ће приближити картицу на два или три центиметра од уређаја, а цео процесс ће, као и до сада, контролисати контролори и комунални полицајци.”ж
Добро смо видели како комуналци то контролису нека хвала лепо!
zoran
antispam
Пишите ћирилицом
Najmilija
Tiberius
ne treba biti protiv modernizacije nego protiv kumovskih namestaljki.
ArkudakiNS
Sale@ns
dajte vi onih 7 % a posle razmatrajte na skupstini ko koliko puni budzet dal ovi sa severa ili ovi sa juga. Sramota jer kod nas prevoz markice i sve ostalo funkcionise gsp dobro stoji dobro naplacuje nerazumem kakav bus+
lanus
Баша Мркаљ
Gari
mokgab
Možda (sigurno) BusPlus nije dobro rešenje, ali mislim da bi stvarno trebali uvesti neke drugačije karte, koje treba da se "overe" (izbuše ili da se na njih naštampa određeni kod) prilikom ulaska u autobus. Te karte bi se mogle kupiti u blokovima na svim kioscima, itd. Kao u "normalnim" zemljama ovog sveta! Mesečne karte bi ostale iste (ili slične) ako uđe kontrola, mesečne karte se pokažu kao i do sada, a dnevne ili linijske karte overene! Nema više problema sa čekanjem pri ulazu dok vozač naplati kartu, pa traži kusur, itd. Svi uđu, overe karte i to je to!
Valerija
Ajde lepo kazi da cekas kuma da se javi na tender.
123
Goran
ns
Beogradjanin
mile
DRIVER
Nikola
bns
Petar
Novodošli Novosađanin
A nečije provizije svetlucaju u tami.
-
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H