Novi Sad
22.10.2012.
05:38 > 09:10
Prethodni tender za nabavku elektronskog sistema naplate karata za autobuse Gradskog saobraćajnog preduzeća oboren je zbog diskriminacije i favorizovanja pojedinih firmi, saznaje Radio 021.
  • 24.10.2012 11:39
    Mile NS
    @NS: aha, znači APEX solution technology koji je dobio posao (dok uopšte nije postojao Zakon o javno-privatnom partnerstvu i koncesijama - znači protiv-zakonito jer nisu iskoristili drugu mogućnost da se to uradi prema Zakonu o javnim nabavkama) BusPlus u BG je bio ozbiljan sa 500 evra osnovnog kapitala, registrovani 24. marta 2009. sa celim JEDNIM zaposlenim u trenutku preuzimanja projekta BusPlus? Yeah right...
    Važno je spomenuti da su na kapital stavljene čak 3 zaloge kod Erste banke na 2.2 miliona evra, druga na 116 hiljada evra i treća kod Erste Novi Sad na 50 miliona dinara! Šta to govori ? Banka bi takve zaloge prihvatila zapravo samo na buduće naplate od prodaje karata što dalje govori da se unapred znalo da će Apex dobiti taj posao!!! Samo treba čitati između redova..

    Meni ne smetaju papirne mesečne markice, ne smetaju mi ni 30god stare "mašinice" u busevima ALI jako će mi smetati ako se uvede busplus u Novom Sadu jer je to klasični kriminal !!! Samo se bolje informišite o tome, Apex, LAnus, Kenkart. Pogledajte šta rade u BG-u, zavrću ruke, udaraju, pretresaju putnike, primoravaju putnika na "čekiranje" karte koja je validna i unapred plaćena!
  • Dejan

    22.10.2012 20:40
    TENDERI se više ne nameštaju, već se pišu uslovi koje ispunjava baš određena firma i tako se favorizuje određena firma... I sve izgleda po zakonu. Teško ćemo se izvući iz ovoe situacije gde su skoro svi korumpirani...
  • bob

    22.10.2012 18:56
    za loleka
    U Ljubljani ne postoji karta u jednom pravcu, već jedno kucanje na automatu ti omogućava vožnju u trajanju od 1 sata na svim linijama... i ne košta 1,2 evra. Nije mi jasno (još uvek) dokle postoji potreba da se laže, bez obzira na razlog...
  • dokle

    22.10.2012 15:41
    više sa glupostima ?
    Aman ljudi, meni je dobro i ovako: platim do 5. 1000 i kusur dinara i vozam se po celoj čaršiji !!!!! Kakve gluposti i zašto ih sad izmišljati? Ipak, ovo je samo jedna jadna zemlja Srbija i bude li šta od gore navedenih gluposti, nadrljasmo svi dragi moji Novosađani !!!! To neće biti čista posla, a ići će preko naših nejakih leđa !!!!!Poslišajte jednu nezaposlenu vaspitačicu ;)
  • 22.10.2012 15:31
    Lale u pravu si.
    Samo si zaboravio da i u N.Sadu vozaci u GSP-u imaju bele kosulje.Mozda nisu kao sneg bele i ne nose se kravate i nemaju 2.500 eura platu kao kolege u Nemackoj.
    Sad ce da se oglase dezurni kriticari GSP-a da kazu da vozaci imaju velike plate, a ne bore se da i oni imaju vecu zaradu vec se raduju da se zarada nekom smanji da bi bila priblizna njihovoj.
    Sto se tice El.naplate dok se Kurta i Murta ne namire
    jos cemo dugo dobijati one ruzne male papirice umesto regularne karte za prevoz.
  • Pile

    22.10.2012 10:44
    Topla voda
    Sto jednostavno, kad moze komplikovano.
    U Holandiji na primer uzmes cipovanu karticu koju dopunis i mozes da koristis po celoj zemlji za autobuski prevoz, za tramvaje i vozove, nevezano koji je prevoznik u pitanju.

    Al' ne, kod mora sve naopacke. Sad ce nam trebati jedna kartica za Beograd, jedna za Novi Sad, treca za Nis....itd.
  • 22.10.2012 09:12
    Dokle?!
    Novosadjani,zinite,pustite glas,ne dozvolimo da nas i na ovaj nacin pljackaju!
  • 22.10.2012 09:08
    bas ne razumete!
    HALO,direktore,razumite, necemo da drzimo na kartici sredstva za placanje voznje autobusom!!!.
    Platicemo kad se budemo vozii.Po kom zakonu cete nas naterati da to radimo unapred?
  • lale

    22.10.2012 08:50
    Bus plus i elektronsko očitavanje nam uopšte nije potrebno. Dosta zemalja u svet mnogo razvijenijih nego što smo mi nema uopšte ovakvu tehnologiju (npr Nemačka), ali zato tamo autobusi, metro, tramvaji dolaze u sekund tačno, svuda je sve označeno pomoću displeya, možete da kupite 24 časovnu kartu koja recimo posle 19 časova vredi za dva putnika, imaju nedeljne karte, turističke karte koje vrede za dva tri dana uz pomoć koje možete da ulazite u muzeje i galerije sa popustom, kada kupite onu najjeftiniju kartu ona vredi 2 sata i možete sa njom da presedate koliko hoćete dokle god se nalazite u istom smeru kako ste započeli putovanje. Interesantno je da je kod njih vozač u obavezi ako na prednja vrata majka sa detetom u kolicima ulazi, da izadje i pomogne da se kolica unesu u autobus, obično to uradi neko od putnika koji ulazi u autobus, a vozač se onda ljubazno zahvali jer je to inače on morao da uradi. Tamo vozači nose košulje bele kao sneg i kravate, ne čuje se muzika sa improvizovanih radija iz vozačeve kabine. U njihovim autobusima Kod njih se karte kupuju na automatima koji se nalaze skoro na svim stajlištima i kod vozača u autobusu i poništavaju se na najnormalnijem aparatu za poništavanje karata u autobusu. Kada krenete na posao u špicu obzirom na učestalost polazaka, skoro uvek sedite, nema gužve možete da čitate novine na miru, takve stvari kod nas skoro meće biti, a hoćemo da uvodimo modernu tehnologiju u gradski prevoz. Gospodo iz gradske vlasti imate dosta posla u GSP pre nego što uvedete BUS plus.
  • Sabahudin

    22.10.2012 07:58
    Bitna je dobra volja.
    Novi Sad bi trebalo da dobije javni prevoz po uzoru na prag ili Brno u Češkoj. Kartu kupiš na kiosku ili automatu. Red vožnje je tačan gotovo u minut tako da se karte prodaju sa vremenskim trajenjem (npr. 15, 30 minuta) bez obzira koliko se linija i sredstava prevoza koriste.
    Smatram da je karta koja se elektronski dopunjuje odlično rešenje pod uslovom da je moguća elektronska dopuna (e bankarstvo, sms poput parkinga i sl.)
    Nije loše ni postaviti automete za prodaju karata u vozilo.

    Postoje mnoga dobra rešenja u svetu samo treba odabrati naj pogodniji (a ne nabolju proviziju za lika koji odlučuje) a pre svega dobra volja da se to reši.

    Stvarno je stamota da se i dalje koriste automati stari preko 30 godina (ja ih pamtim toliko
  • NSWest

    22.10.2012 07:48
    Kvalitet
    Iako imam preduzeće u Srbiji, za investicije koje su od strateškog značaja, kvalitet mora biti presudan.Trebali su izvršiti predkvalifikaciju, pa nakon toga izbor.
    Novi Sad, jednostavno bi trebalo da ima kvalitetan sistem, koji se isplati svojom pouzdanošću i dugotrajnošću.
  • 22.10.2012 07:39
    @NS
    Profit predstavlja "ozbiljnost" firme, ali su još značajnije reference tj dobro uradjeni poslovi. Znamo dobro da naši softveraši rade po šupama za strane kuće, a ovi onda prodaju svoj "proizvod".
  • NS

    22.10.2012 07:00
    Naravno
    Naravno da se trazi odredjeni profit firme koja se pojavljuje na tenderu, jer i po tome se vidi da li je to preduzece ozbiljno u tom poslu ili ima jednog zaposlenog kao Nuba ili one fantomske firme na Kosovu.
    Da li to treba da bude milion ili manje je drugo pitanje, ali sam siguran da NS treba da dobije kvalitetan sistem elektronske naplate, a ne "najjeftiniji" koji bi nas jos skuplje kostao...
  • Бурга

    22.10.2012 06:46
    Лупаш, анонимни
    Прво, картонска Бус+ карта кошта 40 динара, а пластична 250 али важи 3 године. Друго, и даље карта може да се купи код возача
  • lolek

    22.10.2012 06:43
    sistem karata - info za Anonimusa
    U Ljubljani ne može više da se kupi obična karta, već morate prvo da kupite elektronsku kartu za 2,5 evra, te da je nadopunjujete za iznos koji vam je potreban. Inače, karta u jednom pravcu košta 1,2 evra
  • 22.10.2012 06:12
    Sistem kartica je omogućava da kupite jednu kartu već kartisu i celu dopunu, što je veoma skupo. Važnost kartice brzo istekne, ako niste iz Beograda svaki put kad odete tamo, idete iz početka. U Zagrebu imaju sistem kartica, ali i dalje možete da kupite kartu za jednu vožnju. U Ljubljani se karta kupuje takođe na kiosku, kod šofera malo skuplje, ali bez ikakvih dodatnih kartica. Dakle sistem kartica bez mogućnosti da se vozite jednom za normalnu cenu karte je čista pljačka.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna