Na autobuskim stajalištima u Novom Sadu ne postoji red vožnje koji govori kada autobus dolazi na stanicu na kojoj se putnici nalaze, već je na njima istaknuta samo informacija o polascima sa početka trase.
a ovaj foteljaš inženjer i profesor sa FTN ne zna za sustav koji bilježi dolazak i stajanje autobusa na stanici, pa se tako proračuna kolko otprilike treba autobusu do svih sledećih, ako negde zaglavi, kad dođe na sledeću, korigira se vreme. primer - http://bit.ly/RS1iIX
Osobe koje su zivele ili jos zive u zemljama zapadne Evrope, zaboravljaju samo jedno
- kakvi su vozaci njihovog javnog prevoza, u
odnosu na putnike
- kakva je kompletna strucna struktura zaposlenih u firmi
-potom na koji nacin se zaposleni primaju da rade
- njihov javni prevoz u kakvom je tehnickom stanju
- higijena u njihovim vozilima
- putnici kako se ponasaju u javnom prevozu
- da i ti isti putnici smeju da unistavaju
imovinu,
da li u njihovom javnom prevozu svaki putnik moze da slusa glasno muziku kada mu se prohte,
kao i vozaci
Alo Alo je sasvim u pravu. Iskustvo iz Nemacke. Nemaju elektronsku naplatu a autobusi krecu sa stanice u minut.
Dobro organizovan posao cini cuda.
Takodje, to podrazumeva da se red voznje ne menja na svakih 20 dana, kao kod nas, pa stalno panicno moramo gledati na internet da li se mozda promenio, kako opet ne bi kasnili.
Od kada koristim usluge GSP-a lično sam izračunao vremena polazaka linija koje koristim tako da izlazim gotovo nepogrešivo na svoju stanicu. A zašto to ne može da uradi gomila ligaških "kadrova" koja je 8 godina opsedala ovo JKP nije mi jasno. U stvari jasno mi je, on isu samo dolazili po platu liji su deo vraćali u ovu autobus stranku.
Na gradske autobuse najvise kukaju oni koji ih najmanje koriste. Svaki dan koristim nekoliko razlicitih linija (u raznim kombinacijama najmanje 10 linija tokom meseca)i mogu da kazem da su autobusi izuzetno tacni. Ko koristi redovno autobus zna; 9ki od naselja do merkatora treba 15minuta a iz petrovaradina do Dunavskog parka 1o. 6ici sa Adica do Futoske pijace 15min...itd. uvek znam koliko cu cekati bus. plus minus 2(dva) minuta u zavisnosti od doba dana t.j. guzve. Voze i nocu i nedeljom i praznikom. Zato red voznje u dzep i nema problema.
Живео сам у Будимпешти 3 године и увек на свим стајалиштима је био ред вожње и то када је аутобус на дотичној станици. Од наплате није зависио ред вожње. Било је по мало кашњења у шпицевима али број аутобуса није смањиван.Никада нисам морао да трчим на аутобус.
Овде код нас прво ослободити жуту траку да аутобуси могу да прођу. Ко застане на њу, нема расправе, моментално одузимање возила, макар то био џип локалног баје.
Moram da pitam vecinu "strucnjaka" za saobracaj koji su bili u drzavi Danskoj , Nemackoj i drugim uredjenim drustvima da li su svesni koliko smo u svemu daleko od pomenutih zemalja?
1.Da li se u zemljama zapadne kulture postavljaju kiosci (trafike) na stajalistima duz bulevara,a onda stajaliste vise nije stajaliste vec je parking za kupce.
2.Da li je taksistima dozvoljeno da se parkiraju i bez ogranicenja stoje i sacekuju musteriju na stajalistu?
3.Da li je moguce parkirati ili voziti putnicko vozilo u "zutoj" traci rezervisanoj za javni prevoz putnika?
4.Da li je moguce ostavljati kontejnere za smece u pomenutoj zutoj traci?
5.Da li vozac na pojedinim stajalistima izda (proda) po 20-30 karata za sta mu je potrebno nekoliko minuta.
6.Da li vozaci voze autobuse starosti po 30 godina o cijoj se 100% ispravnosti moze polemisati.
7.Da li u gore pomenutim drzavama svaki drugi vozac nosi bezbol palicu u svom automobilu i spreman je da silom dokazuje da imao prednost iako je bio na sporednom putu.
8. I na kraju malo o policiji.Neka drugi put o njima. Oni odlicno saradjuju sa javnim gradskim prevozom .Redovni su korisnici usluga naravno bez placanja karte iako su strajkovali dok im nisu poceli placati putne troskove.
Nije kao da je ovako od uvek. Poenta je u tome sto po mom misljenju to ne moze konkretno da se precizira obzirom na to da busevi zavise od broja putnika na stanicama, tj. koliko im je potrebno da udju i izadju, semafora i trenutne guzve na putu. Kada bi postojala konkretna traka iskljucivo za buseve koja je naravno upotrebljiva, onda bismo i mogli da pricamo o tome kada ce makar okvirno busevi da dodju.
I ovako na Zeleznickoj stanici pise kada voz stize pa nemamo nikakve vajde od toga (saljiv komentar) :)
"Da bi u gradskom saobraćaju zaživeo jedan ovakav sistem, neophodno je pre svega da se modernizuje sistem naplate karata"
Pa koji ce jos izgovor da traze da uvedu Bus Plus?! Kakva je ovo idiotska izjava?!?!
Da bi se napravio stanicni red voznje potrebno je u spicu popisati prolazna vremena autobusa na svim linijama. To raditi tokom dve nedelje i napraviti presek koji ce biti reper za stanicna vremena.
Van spica ce autobus postovati ovaj red voznje tako sto ce na vecim stajalistima stajati duze kako bi vreme koje je dobio brzom voznjom bez guzve izbalansirao sa stanicnim redom voznje. Ovo bi bila obaveza!
Tako i soferi ne bi bili pod stresom da jure kao pomahnitali i imali vremena za predah.
Mislim, to se tako radi u belom svetu ali sta oni znaju, nemaju oni Bus Plus...
druze moj lepo si me nasmejo, pa gde smo mi a gde danska, kojih 13 godina, pa mi 200 godina kasnimo za njima,
ovi nasi ne mogu da gledaju na sat i krenu sa pocetne stanice na vreme a ne da smisle kako da nadoknade vreme u voznji i da postoji sistem koji ispisuje kad koji bus stize na stanicu, jesta da 70% onih koji se svaki dan voze autobusima tacno znaju kolko treba od okretnice do stanice na kojoj ceka bus svaki dan, ovi "geniji" iz grada to nebi skontali za jos 5 godina
Pre 13 godina koristio sam intenzivno gradski prevoz u Aarhusu u Danskoj, prema autobusima se mogao navijati časovnik, jer su dolazili tačno u sekund. Razliku u vremenu koju izgube ili "zarade" na stajalištu nadoknađivali su u vožnji (kreću se malo brže ili sporije od normalnog vremena potrebnog za stizanje od jednog stajališta do drugog). I s vremena na vreme viđao sam prazan bus u kojem je uz vozača samo kontrolor, koji upisuje koliko je vremena potrebno da se stigne od jedne do druge stanice, pa beleže i zadržavanja na semaforima, pešačkim prelazima, itd. I u takvom sistemu vozila ne smetaju jedno drugom na stajalištu, jer su jednostavno redom vožnje onemugućena da to urade - neko pametan ih je rasporedio tako da se ne sreću ;-)
Nije u pitanju elektronska naplata karata, vec DziPiEs uredjaj koji ce da prati brzinu autobusa i da ga locirira kako bi bilo proracunato koliko mu treba da dodje.
Kako bilo, Novi Sad ima dosta redovne buseve, mozda uvesti jos koji zglobni i to na linijama na kojima su srednje skole. Cesto puta oko 19-20h djaci kad krenu kucama, obican covek ne moze da udje u autobus.
Roditelji, naucite decu da se ranac skida sa ledja kada se ulazi u autobus.
Prijatnije je i za nas i za njih.
Za informaciju dotičnog godpodina inžinjera i profesora sve se može samo je pitanje volje i para. Ima mogućnost praćenja pomoću GPS sistema kompletnog voznog parka jedne firme, rutiranja linija, prikaz trenutne lokacije vozila, vreme dolaska na stanicu... Bajke ostavite deci, ima nas i pametnih SAMO SMO MI OTERANI U ZAPEĆAK da bi ovi drugi solili pamet građanima.
Juče, nedelja 18.11.2012. na liniji br 7, u kasnim popodnevnim satima br autobusa 834, je bila uobičajena gužva i takva prljavština, da je to za priču.Ne znam šta je potrebno JGSP N.Sad da operu ta vozila. Bus plus, verovatno.
Molim GSP da ne uvodi elektronsku naplatu, vec da maksimalno pojednostave- uvedite kuckalice i mogucnost kupovine karata na kioscima, stanicama/automatima i sl.
Nemojte da komplikujete, POJEDNOSTAVITE.
" Za normalno odvijanje saobraćaja nedopustivo je da jedan pešak, koji po zakonu ima prednost, zadržava veliki broj vozila i da se zbog njega stvara kolona"
Au...svaka cast!
Samo ne znam kako recimo...funkcionise London sa svim tim turistima koji svojim prljavim prstima pritiskaju tastere...ili ne daj boze..prelaze na oznacenim prelazima gde saobracaj MORA da stane...
Kako ti autobusi imaju cak i countdown na stanicama...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Stanični red vožnje za autobuse gotovo nemoguć u Novom Sadu
Novi Sad
•19.11.2012.
•14:00 > 12:47
Komentari 18
Neznalica
- kakvi su vozaci njihovog javnog prevoza, u
odnosu na putnike
- kakva je kompletna strucna struktura zaposlenih u firmi
-potom na koji nacin se zaposleni primaju da rade
- njihov javni prevoz u kakvom je tehnickom stanju
- higijena u njihovim vozilima
- putnici kako se ponasaju u javnom prevozu
- da i ti isti putnici smeju da unistavaju
imovinu,
da li u njihovom javnom prevozu svaki putnik moze da slusa glasno muziku kada mu se prohte,
kao i vozaci
Da li...
Kada je rec, o "unapredjivanju" kupovine bus karti
sto ne bi GSP uveo prodaju karti iz automata
koji bi bili postavljeni na samoj bus stanici
Zasto se na bus stanicama na staklenim povrsinama postavljaju reklame,i putnici ne mogu da vide kada dolazi "njihov" bus
Zasto vozac dozvoljava
da se ne postuje pravilo ULAZA-IZLAZA
da rezervisana mesta za trudnice,osobe koje vode sa sobom malu decu, invalide uvek su zauzeta
D
Dobro organizovan posao cini cuda.
Takodje, to podrazumeva da se red voznje ne menja na svakih 20 dana, kao kod nas, pa stalno panicno moramo gledati na internet da li se mozda promenio, kako opet ne bi kasnili.
Howyesno
sale ns
dejan.l.
Mиле
Овде код нас прво ослободити жуту траку да аутобуси могу да прођу. Ко застане на њу, нема расправе, моментално одузимање возила, макар то био џип локалног баје.
Slusalac
1.Da li se u zemljama zapadne kulture postavljaju kiosci (trafike) na stajalistima duz bulevara,a onda stajaliste vise nije stajaliste vec je parking za kupce.
2.Da li je taksistima dozvoljeno da se parkiraju i bez ogranicenja stoje i sacekuju musteriju na stajalistu?
3.Da li je moguce parkirati ili voziti putnicko vozilo u "zutoj" traci rezervisanoj za javni prevoz putnika?
4.Da li je moguce ostavljati kontejnere za smece u pomenutoj zutoj traci?
5.Da li vozac na pojedinim stajalistima izda (proda) po 20-30 karata za sta mu je potrebno nekoliko minuta.
6.Da li vozaci voze autobuse starosti po 30 godina o cijoj se 100% ispravnosti moze polemisati.
7.Da li u gore pomenutim drzavama svaki drugi vozac nosi bezbol palicu u svom automobilu i spreman je da silom dokazuje da imao prednost iako je bio na sporednom putu.
8. I na kraju malo o policiji.Neka drugi put o njima. Oni odlicno saradjuju sa javnim gradskim prevozom .Redovni su korisnici usluga naravno bez placanja karte iako su strajkovali dok im nisu poceli placati putne troskove.
Tole
I ovako na Zeleznickoj stanici pise kada voz stize pa nemamo nikakve vajde od toga (saljiv komentar) :)
alo alo
Pa koji ce jos izgovor da traze da uvedu Bus Plus?! Kakva je ovo idiotska izjava?!?!
Da bi se napravio stanicni red voznje potrebno je u spicu popisati prolazna vremena autobusa na svim linijama. To raditi tokom dve nedelje i napraviti presek koji ce biti reper za stanicna vremena.
Van spica ce autobus postovati ovaj red voznje tako sto ce na vecim stajalistima stajati duze kako bi vreme koje je dobio brzom voznjom bez guzve izbalansirao sa stanicnim redom voznje. Ovo bi bila obaveza!
Tako i soferi ne bi bili pod stresom da jure kao pomahnitali i imali vremena za predah.
Mislim, to se tako radi u belom svetu ali sta oni znaju, nemaju oni Bus Plus...
nsnn
ovi nasi ne mogu da gledaju na sat i krenu sa pocetne stanice na vreme a ne da smisle kako da nadoknade vreme u voznji i da postoji sistem koji ispisuje kad koji bus stize na stanicu, jesta da 70% onih koji se svaki dan voze autobusima tacno znaju kolko treba od okretnice do stanice na kojoj ceka bus svaki dan, ovi "geniji" iz grada to nebi skontali za jos 5 godina
jova limanac
Janko
Kako bilo, Novi Sad ima dosta redovne buseve, mozda uvesti jos koji zglobni i to na linijama na kojima su srednje skole. Cesto puta oko 19-20h djaci kad krenu kucama, obican covek ne moze da udje u autobus.
Roditelji, naucite decu da se ranac skida sa ledja kada se ulazi u autobus.
Prijatnije je i za nas i za njih.
Profesor
nadadobric5
Gari
Nemojte da komplikujete, POJEDNOSTAVITE.
Duchess of Shangay
Au...svaka cast!
Samo ne znam kako recimo...funkcionise London sa svim tim turistima koji svojim prljavim prstima pritiskaju tastere...ili ne daj boze..prelaze na oznacenim prelazima gde saobracaj MORA da stane...
Kako ti autobusi imaju cak i countdown na stanicama...
Nije profesore tehnologija u pitanju!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H