Početak gradnje autoputa Novi Sad - Ruma trebalo bi očekivati do kraja godine, najavila je ministarka za regionalni razvoj i lokalnu samoupravu Verica Kalanović.
Ne Google mape, nego Google Earth idi pogleda ali prebaci na satalitski snimak na kojem se vide kuće, zelenilo ne samo putevi. Naravno da nisi video ni 1 m kada nije povezana za magistralnim putem, a napisao sam da nije sve povezano.
Ali ne vredi sa vama prepametnim novosađanima se raspravljati sve najbolje znate, a kada vam budu naplaćivali taj autoput biće onda: Lopovi, uzimaju nam pare za tih 50 km puta, sramota. E pa i treba vam naplatiti 10x puta više od realne cene kada ne želite drugo rešenje koje bi bilo besplatno za voziti se.
Talentu, pa natovarenom kamionu treba pola sata (a nekad i vise) da predje Frusku Goru. I to tebi nije mnogo? Kamionima treba Z A B R A N I T I prolaz tuda, pa bilo tunela ili ne (a bice ga). Ti si izgleda jos jedan od onih koji komentarisu, a preko FG su presli jednocifren broj puta u zivotu
Uradjen je projekat jos, mislim, 80-ih godina 20. veka, uradio ga je jedan student. Ali nikada nije sproveden u praksu. Strucnjaci kazu da moze skoro u potpunosti da se iskoristi i sada, uz sitne izmene. A da li ce to da se desi ili ce se pojaviti neko nov da naplati novi projekat, ko zna.
Ovaj put ili neki slican njemu je neophodan iz vise razloga. I to zna svako ko se njime vozi redovno. Neophodan zbog rasterecenja saobracaja, i to za: ljude koji se redovno, zbog odlaska na posao, voze tuda; prevoznike (i medjunarodni i domaci saobracaj); stanovnike Iriga, mesta koje propada zbog preopterecenosti ove deonice. Takodje je neophodan zbog zastite Nacionalnog parka Fruska Gora, odnosno uklanjanja pregustog saobracaja iz njega, iz ekoloskih ali i bezbednosnih razloga. Razloga sigurno ima jos mnogo, nemoguce je da ih se obican gradjanin svih seti.
Najlakse je baviti se samo sopstvenim interesima i pricati napamet o onome sto nas ne dotice. Ovaj put je trebalo rasteretiti odavno, pre mnogo decenija, ali kad vec to nije ucinjeno, sada je krajnje vreme.
Znam za taj put koji postoji kada se spušta sa Venca ka Irigu, ali u jako lošem stanju. Trabalo bi ga popraviti i proširiti, onaj kratki deo do vrha proširiti.
@Anonimus stručnjaka, a gde će gasovi iz tunela da izađu? Ili misliš da će nestati u tunelu? Opet mora da se pravi ventilacija pa će ti gasovi opet da izađu napolje. Samo što će tada bidi veća koncentracija gasova na jednom mestu.
Zima i led, može da se reši posipanjem šljake, znači ne so ili sitni tucanik nego šljaka. Za one koji ne znaju, šljaka je ostatak iz proizvodnje gvožđa. A može da se koristi i elektrofilterski pepeo. Ova dva materijala nisu baš ekološki prihvatljivi, ali ne moraju da se posipaju u velikom meri. Plus mogu se napraviti kanali u koji bi se prikupljali i ponovo koristili. Bolji su od soli, bolja trakcija točkova, pomažu na svim temperaturama, so je korisna kada je temperatura oko nule i veća.
A što se tiče potrošnje goriva to je mala suma koliko bi trebalo izdvojiti za tunel. Drugo da je Fruška Gora planinski masiv poput Alpi pa da kamionu treba više sati da ga pređe, bilo bi opravdano.
@ Anonimus: Oko Iriga ne postoji ni 1m izgradjene obilaznice, slobodno prati te google mape pa idi i proveri (jedan tako pratio mape u Americi pa zavrsio u okeanu)
@ Meelosh: U Rumuniji postoji jedno 300.000 italijanskih firmi. Zbog toga i zbog povezivanja juzne i zapadne EU sa Ukrajinom i Rusijom se pravi i Koridor 11 (jos uvek nezvanican, ali ne zadugo), i zeleznicki koridori, i ovaj od Temisvara. To sto si ti bio pa te cudno gledali je zato sto se ne koristi, a ne koristi se jer nema normalnog puta (posebno u Srbiji). Kad se napravi put, nece te vise cudno gledati jer ce biti prilicno prometno
Sve Projektant do projektanta .A pojma nemaju ni sta je ;PUT PRVOG REDA ili rezervisan za motorni saobracaj?
Sta je POLUAUTOPUT ,koji mora da ima "zaustavnu traku" jer su brzine ne 100 vec min 120km/c .
I sta je autoput koji moze biti i sa 3 ili 4 trake u oba smera .
Projektanti sve ovo mozete procitati na internetu .A vi sto se zalazete da sKORO NISTA NEBUDE niste odavde i vas glas je glas LJubomore ,zavisti i na kraju mrznje .
Zasto kazem niste odavde jer nikad NISTE JEDNOSMERNIM PUTEM ISLI IZA TERETNJAKA koji ide 30km/c ,jer je preopterecen .
Niste se ZIMI ni jednom provezli da vidite sata je SNEG a sta LED i neznate kad SO POmaze a ikad ne,posto je put skoro stalno u senci .
Na Vencu je bilo nesreca skoro koliko i na Ibarskoj Magistrali ali se to ne dramatizuje .
Uostalom gradice ga VOJVODINA /zeznuli nas sa 12 m nista od toga/ i vracati kredit .A vi ostali kus !
"Deonica Venac - Irig proširi. Kada krene spuštanje sa Venca proširi sa dve trake ili uraditi posebnu trasu i odvojiti smerove."
Kada se spusta od Venca ka Irigu sa desne strane vec postoji jedan jednosmeran put koji koriste oni koji znaju za njega i tako se izbegnu svi oni kamioni na spustanju. Taj put ide paralelno sa onim glavnim i sa tim glavnim se sastaje negde na samom zavrsetku spustanja. Kada bi taj puteljak prosirili sa jedne na dve trake on bi mogao da posluzi za spustanje ka Irigu dok bi onaj glavni koji se sada dvosmeran mogao sluziti iskljucivo za penjanje od Iriga ka Vencu. Secam se da je negde krajem sedamdesetih kada je za penjanje i spustanje na Venac iz pravca Novog Sada koristen onaj put koji sada sluzi iskljucivo za spustanje ka Novom Sadu sa tog puta izleteo autobus i pao dole u provaliju. Mislim da je bilo desetak ili vise mrtvih. Tih dana je Novi Sad bio zavijem u crno i nesreca se bukvalno osecala u vazduhu. Posle toga je reseno da se rade odvojene duple trake za penjanje i spustanje.
jedina pametna i potrebna stvar u celoj prici jeste tunel ispod fruske gore kako bi se izbacile stotine i hiljade kamiona koji prolaze kroz nacionalni park , pri tome dok idu na velike uspone, motor je pod velikim opterecenjem, te trosi vise i jos vise zagadjuje nego inace
sve ostalo su glposti, ko da nam treba 6 traka za tih 50km puta
@Srki, nema potrebe za autoputem. To je prevelika invevsticija. Postojeći put treba malo urediti. Ja bih to ovako:
Deonicu od Mišeluka do početka penjanja na Venac bi proširio. Dodao bi po još jednu traku, ima prostora. Uključenja koja su u Paragovu srediti da to budu uređene raskrsnice sa trakama za uključenje i isključenje. Jeftinije nego petlja koja zahteva nadvožnjak i rampe.
Deonica Paragovo - Venac nema potrebe ništa dirati, osim presvući novi asfalt jer ima delova koji su baš dotrajali.
Deonica Venac - Irig proširi. Kada krene spuštanje sa Venca proširi sa dve trake ili uraditi posebnu trasu i odvojiti smerove. Kada se završi spuštanje dovoljno je imati tri trake. Ima dosta pravca, preglednosti pa može se preticati u srednjoj traci koja bi služila samo za preticanje.
U Irigu obavezno uraditi obilaznicu, najgora je ona krivina. A i da se izbegne naselje.
Time smo dobili put kojim bi mogli da vozimo prosečnom brzinom 80-100 km/h, a ulaganja su mnogo manje nego za autoput. Takođe održavanje je mnogo jeftinije, nema naplatnih kućica, nema petlji itd.
P.S. Upravo gledam na Google Earth, već ima urađen dobar deo obilaznice oko Iriga, fali još da se povežu delovi.
Pa ti Meelosh ocigledno ne prolazis putem Novi Sad-Ruma. To je jedan od najopterecenijih puteva. Ja tuda prolazim svaki dan od NS do Rume i nazad.Cesto se neka krsina od kamiona pojavi i vodi 20km/h, pa se napravi kolona.Moze i da se ne pravi tu autoput, ali da se zabrani saobracaj svim teretnim vozilima, pa i tamicima i volkwagen kombijima sa produvalim motorima. Inace, ja bih sve krseve proterao sa puteva, jer jednostavno ometaju saobracaj vozeci daleko ispod ogranicenja.
Molim Vas kakvo je trenutno opterećenje tog puta? Da li bi iko normalan tu gradio autoput? Popravite postojeći kolovoz koji je bukvalno uništen, pogotovo obilaznica oko Rume, kod Deponije (i nju izmestite sa magistrale), napravite treću traku za kamione na Iriškom vencu i gotovo. Kakvi tuneli od milijardu eura, ko će to platiti?? A od Zrenjanina prema Temišvaru ne mogu ni da pomislim da je nekome palo na pamet da se gradi autoput tuda - ja sam bio na granici sa Rumunijom u sred bela dana, tamo me gledali ko da sam lud - šta ću ja u Rumuniji, pola sata mene samog pregledali...
Pred svake izbore grade puteve, bolnice...A samo gledaju kako da natrpaju pare u svoj džep. A o Borovicinoj izgradnji puteva. Kada se izglasa zakon dpo kojem će oni koji održavaju put plaćati prave odštete za aute oštećene na putu ili saobraćajne nesreće uzrokovane lošim putem Borovica će za tri dana prodati firmu. Čovek za kojeg se pre rata nije ni čulo sada glumi gazdu. E to nam pokazuje u kakvoj državi živimo
Sledeci na redu je autoput od Male Remete do Neradina.Otvorice ga Predsednik opstine Irig,direktor turisticke organizacije Irig i Miroslav Vasin.Ovaj autoput je prioritet za ukupni razvoj a narocito za razvoj turizma u opstini Irig.
Put koji ima odvojene trake za smerove, a nema zaustavne trake zove se put rezervisan za saobraćaj motornih vozila. Na njemu je ograničenje brzine 100 km/h, celom dužinom nema potrebe da ima dve trake po smeru nego može da bude ukupno tri trake, a srednjom se može vršiti preticanje. Takođe na uzbrdicama/nizbrdicama se prave trake za spora vozila. Mnogo jeftiniji od autoputa, udoban kao i autoput. Samo je razlika što se takav put ne naplaćuje, pa naše političare baš briga za takav put na kojem ne mogu da uzmi novac ljudima. Realno ne vidim potrebu za autoputem NS-Ruma, dovoljno je ovaj proširit kada se sa venca počne spuštati ka Irigu, a Irigi zaobići kako bi se izbegla ona odvratna krivina u Irigu.
Gradnja ovog puta treba da bude prioritet a ne tema strancakog prepucavanja. Hrvati su nas odavno prevazisli u vezi mreze puteva koju su izgradili a Rumuni zavrsavaju koridor kojim ce ceo kamionski saobracaj iz Evrope zaobici Srbiju. Sav teretni saobracaj iz Bosne ide tim pravcem i ako ne zavrsimo put,oticice u Hrvatsku.
Iz tog razloga poslednja stvar kojom treba da se bavimo je politikanstvo i stranacko prepucavanje.
Ovo obećanje je čista laž.Imam uvid u to.Ova ,kao,informacija služi da stvori utisak kao da će se u Vojvodini nešto uraditi da bi se zamaglila nezakonita prodaja zemlje.
Doticna je pre neko vece na RT Vojvodine izjavila kako taj autoput nece imati zaustavnih traka na sta joj je jedan drugi gost u istoj emisiji rekao da to onda nije autopu vec brzi put. Tada je gospodja odvalila najvecu glupost koju sam ikada cuo a to je da polovina autoputeva po celoj Evropi nema zaustavnih traka.
Pogledajte izjavu doticne gospodje u toj emisiji. Premotajte na 26:30 do 27:20.
http://media.rtv.rs/sr_ci/suceljavanje/3472
Sta smo mi to Bogu zgresili pa da nas daruje sa ovakvim ekspertima.
neće me niko ubediti da dosad nije urađen nijedan idejni projekat, ni glavni, za ove stvari. da 1974-1989 dok su Vojvođani bili na vlasti nije urađen projekat... how yes no.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Gradnja autoputa Novi Sad-Ruma krajem godine
Novi Sad
•26.01.2013.
•13:02
Komentari 31
Ne Google mape, nego Google Earth idi pogleda ali prebaci na satalitski snimak na kojem se vide kuće, zelenilo ne samo putevi. Naravno da nisi video ni 1 m kada nije povezana za magistralnim putem, a napisao sam da nije sve povezano.
Ali ne vredi sa vama prepametnim novosađanima se raspravljati sve najbolje znate, a kada vam budu naplaćivali taj autoput biće onda: Lopovi, uzimaju nam pare za tih 50 km puta, sramota. E pa i treba vam naplatiti 10x puta više od realne cene kada ne želite drugo rešenje koje bi bilo besplatno za voziti se.
gore od alpa
Najlakse je baviti se samo sopstvenim interesima i pricati napamet o onome sto nas ne dotice. Ovaj put je trebalo rasteretiti odavno, pre mnogo decenija, ali kad vec to nije ucinjeno, sada je krajnje vreme.
@Anonimus stručnjaka, a gde će gasovi iz tunela da izađu? Ili misliš da će nestati u tunelu? Opet mora da se pravi ventilacija pa će ti gasovi opet da izađu napolje. Samo što će tada bidi veća koncentracija gasova na jednom mestu.
Zima i led, može da se reši posipanjem šljake, znači ne so ili sitni tucanik nego šljaka. Za one koji ne znaju, šljaka je ostatak iz proizvodnje gvožđa. A može da se koristi i elektrofilterski pepeo. Ova dva materijala nisu baš ekološki prihvatljivi, ali ne moraju da se posipaju u velikom meri. Plus mogu se napraviti kanali u koji bi se prikupljali i ponovo koristili. Bolji su od soli, bolja trakcija točkova, pomažu na svim temperaturama, so je korisna kada je temperatura oko nule i veća.
A što se tiče potrošnje goriva to je mala suma koliko bi trebalo izdvojiti za tunel. Drugo da je Fruška Gora planinski masiv poput Alpi pa da kamionu treba više sati da ga pređe, bilo bi opravdano.
svaki dan prolazim tuda
@ Meelosh: U Rumuniji postoji jedno 300.000 italijanskih firmi. Zbog toga i zbog povezivanja juzne i zapadne EU sa Ukrajinom i Rusijom se pravi i Koridor 11 (jos uvek nezvanican, ali ne zadugo), i zeleznicki koridori, i ovaj od Temisvara. To sto si ti bio pa te cudno gledali je zato sto se ne koristi, a ne koristi se jer nema normalnog puta (posebno u Srbiji). Kad se napravi put, nece te vise cudno gledati jer ce biti prilicno prometno
Sta je POLUAUTOPUT ,koji mora da ima "zaustavnu traku" jer su brzine ne 100 vec min 120km/c .
I sta je autoput koji moze biti i sa 3 ili 4 trake u oba smera .
Projektanti sve ovo mozete procitati na internetu .A vi sto se zalazete da sKORO NISTA NEBUDE niste odavde i vas glas je glas LJubomore ,zavisti i na kraju mrznje .
Zasto kazem niste odavde jer nikad NISTE JEDNOSMERNIM PUTEM ISLI IZA TERETNJAKA koji ide 30km/c ,jer je preopterecen .
Niste se ZIMI ni jednom provezli da vidite sata je SNEG a sta LED i neznate kad SO POmaze a ikad ne,posto je put skoro stalno u senci .
Na Vencu je bilo nesreca skoro koliko i na Ibarskoj Magistrali ali se to ne dramatizuje .
Uostalom gradice ga VOJVODINA /zeznuli nas sa 12 m nista od toga/ i vracati kredit .A vi ostali kus !
@ anonimus
Kada se spusta od Venca ka Irigu sa desne strane vec postoji jedan jednosmeran put koji koriste oni koji znaju za njega i tako se izbegnu svi oni kamioni na spustanju. Taj put ide paralelno sa onim glavnim i sa tim glavnim se sastaje negde na samom zavrsetku spustanja. Kada bi taj puteljak prosirili sa jedne na dve trake on bi mogao da posluzi za spustanje ka Irigu dok bi onaj glavni koji se sada dvosmeran mogao sluziti iskljucivo za penjanje od Iriga ka Vencu. Secam se da je negde krajem sedamdesetih kada je za penjanje i spustanje na Venac iz pravca Novog Sada koristen onaj put koji sada sluzi iskljucivo za spustanje ka Novom Sadu sa tog puta izleteo autobus i pao dole u provaliju. Mislim da je bilo desetak ili vise mrtvih. Tih dana je Novi Sad bio zavijem u crno i nesreca se bukvalno osecala u vazduhu. Posle toga je reseno da se rade odvojene duple trake za penjanje i spustanje.
nsnn
sve ostalo su glposti, ko da nam treba 6 traka za tih 50km puta
Deonicu od Mišeluka do početka penjanja na Venac bi proširio. Dodao bi po još jednu traku, ima prostora. Uključenja koja su u Paragovu srediti da to budu uređene raskrsnice sa trakama za uključenje i isključenje. Jeftinije nego petlja koja zahteva nadvožnjak i rampe.
Deonica Paragovo - Venac nema potrebe ništa dirati, osim presvući novi asfalt jer ima delova koji su baš dotrajali.
Deonica Venac - Irig proširi. Kada krene spuštanje sa Venca proširi sa dve trake ili uraditi posebnu trasu i odvojiti smerove. Kada se završi spuštanje dovoljno je imati tri trake. Ima dosta pravca, preglednosti pa može se preticati u srednjoj traci koja bi služila samo za preticanje.
U Irigu obavezno uraditi obilaznicu, najgora je ona krivina. A i da se izbegne naselje.
Time smo dobili put kojim bi mogli da vozimo prosečnom brzinom 80-100 km/h, a ulaganja su mnogo manje nego za autoput. Takođe održavanje je mnogo jeftinije, nema naplatnih kućica, nema petlji itd.
P.S. Upravo gledam na Google Earth, već ima urađen dobar deo obilaznice oko Iriga, fali još da se povežu delovi.
Srki
Meelosh
Gradjanin
Sremac
ovo je smesno
sale ns
rodja
Nezavisni Vojvodjanin
Iz tog razloga poslednja stvar kojom treba da se bavimo je politikanstvo i stranacko prepucavanje.
Novosađanka
nikad kraja
mile V*
lalailala
novosadjan
Pogledajte izjavu doticne gospodje u toj emisiji. Premotajte na 26:30 do 27:20.
http://media.rtv.rs/sr_ci/suceljavanje/3472
Sta smo mi to Bogu zgresili pa da nas daruje sa ovakvim ekspertima.
TT
Al treba nekom puniti džepove opet.
b
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H