Strukovno udruženje taksista Novog Sada "Sitans" dostavilo je gradonačelniku Milošu Vučeviću i Gradskom veću za saobraćaj opomenu pred tužbu zbog toga što grad nije u celosti doneo program organizacije taksi prevoza, a bio je obavezan to da učini do kraja januara.
Pa upravo ste potvrdili ono što sam prethodno napi
Anonimuse, nisam napisao da GRAS ne treba da bude subvencionisan nego da pošto jeste, a ipak podiže cenu u procentu kao i mi, kako onda nas možete kriviti za veće cene od decembra? Inače mislim da dizanja cena taksija u bližoj budućnosti neće biti i naš zahtev se odnosi pre svega na organizaciju taksi prevoza u gradu. A što se tiče pitanja da li bi vozili po GRAS - ovim cenama odgovor je da često to i radimo. Pogledajmo recimo jednu tipičnu gradsku relaciju, na primer od centra do železničke stanice. Ako 4 putnika sednu u autobus, oni će zajedno platiti 200 dinara, a ako se odvezu na istoj relaciji taksijem platiće otprilike isto toliko.
Ima u odnosu na autobuse još nelogičnosti. Recimo ako je moje lekarsko uverenje staro 2 godine dovoljno je dobro da mogu da vozim autobus, ali taksi ne, jer je opština nama propisala da moramo taj dokument vaditi svake godine. Ili recimo propis po kom mi moramo imati vozila euro 3, što će reći do 13 godina starosti, dok za GRAS nema ograničenja pa još uvek cirkulišu autobusi s garažnim brojem koji počinje cifrom 5, a koji su nabavljeni početkom osamdesetih, kao i vozila čiji garažni broj počinje cifrom 6, a koja su nabavljena početkom devedesetih. Znači blaži su standardi za vozila i vozače koji prevoze 100 ili u slučaju zglobnog autobusa 200 ljudi nego za vozila i vozača koji prevozi najviše 4! Recite mi molim vas da li neko ovo smatra logičnim?
Nije mi jasno kako vi možete sebe da upoređujete sa gradskim autobuskim prevozom?? JGSP Novi Sad je javno gradsko preduzeće od opšteg interesa (čitaj građana Novog Sada) i kao takvo je u ''posebnom'' režimu. Tj. grad subvencionira sredstva koja ovo preduzeće gubi na različite načine. Znam da će te odmah reći da je razlog gubitka zapošljavanje partijskog kadra i sl, ali nije samo to!!! Postoje različite kategorije stanovništva koje su oslobođene plaćanja karte ili im je mesečna karta jeftinija od tržišne cene. I to je sasvim normalno. Da grad ovo ne radi, pitam se da li bi vi (taksisti) vozili đake po ne tržišnim cenama??? Sigurno, sigurno... Takođe, kažete da ovo preduzeće ne može da propadne jer grad plaća njegove gubitke dok to sa taksistima nije slučaj. E ovo je da čovek ne poveruje! To bi isto bilo kako kad bi moj komšija, koji je imao podrum pića, tražio od grada da ga spase propadanja jer mu baš i ne ide u poslu. Vi bi, očigledno, sigurnu zaradu i da vam se garantuje kad jednom počnete da vozite da vam je to sve do penzije.
Problemi sa taxijima i taxistima se da resiti jednostavno:
1. Ukine se propisana minimalna cena voznje.
2. Propisati i strogo kontrolisati minimum kvaliteta i sigurnosti vozila (pre svega sigurnosti).
3. Strogo kontorlisati nelegalne taksije.
4. Kaznjavanje nepropisnog parkiranja i drugih prekrsaja.
5. Kontrolisanje kartelizacije (sto vazi i za sva druga trzista).
Mi u sitansu se borimo za svoja prava i primenu zakona na posten nacin, posteno radimo ali isto tako ocekujemo da nas i narod (moji cenjeni sugradjani) podrze u nasoj borbi! Isto tako i ja kao neko ko ima porodicu i kome od mog posla zavisi nasa egzistencija zalazem se za to uz pomoc mojih kolega iz sitansa da bude primenjen zakon i da nam svima bude bolje. Ali isto tako podrzavam i svakog ko se bori za svoje mesto u nasem drustvu na posten nacin.
Navikli smo da uvek nekog krivimo za nesto, zasto?
Zaboravili smo da smo ljudi i da se treba boriti u svakom segmentu drustva za svoj cilj, ko god trazi povisicu, da bude uredno prijavljen na svom radnom mestu(po zakonu), da uredno prima platu i da ima pravo na rad, ja cu ga uvek podrzati. Moram reci i da sam jako tuzan kad procitam komentar "sto su dosadni ovi taksisti i zasto se bore" Moj je odgovor da se borim za svoju porodicu jer mi je ona sve sto imam ...Kad bi smo svi imali malo dobrote u sebi ne bi nas ovo zadesilo sto nam se desava u nasem lepom gradu Novom Sadu.
Pozdravljam sve moje sugradjane koji su ovde dali komentar, ma kakav on bio!
P.S.
Pozivam sve regularne TAXISTE i moje uvazene kolege da se jave u sitans kako bi sto jaci bili i borili se za svoja prava na nesmetan rad! Svakim danom nas je sve vise, a jedni bez drugih cemo postati samo lutka koja pokusava da plese bez konopaca koji je drze ali joj je pad sudbina ...
Pozdrav,
Svima
Citam i ne verujem sta je covek u stanju da kaze,konkretno mislim na komentare od Anonimusa,ajde lupanje gluposti o tome da mu za odlazak do posla i nazad treba 50din.benzina i mogu da oprostim(covek nema auto,nema pojma sa matematikom pa ajde)ali:KO TI BRE DAJE ZA PRAVO DA TI NEKOG VREDJAS I NAZIVAS"BRDJANOM"....KO TI DAJE ZA PRAVO DA NEKOG NAZIVAS"POLUSVETOM"I DA TVRDIS KAKO TAXISTA KUPI STAN ZA 2 GODINE....ZBOG CEGA PRICAS O TAXISTIMA SA TOLIKO MRZNJE????Iz tvog komentara svako moze da izvuce zakljucak da ga je pisala osoba koja nema pojma ni sa matematikom i sa realnim stanjem u poslu jednog taxiste,osoba koja mrzi ceo svet do podneva a posle toga samog sebe.....ne bi da te vredjam ali posto ti vredjas sve redom i nazivas kojekakvim pogrdnim imenima onda dolazim do zakljucka da je to pisao neki balvan zaostao u razvoju koga je mozda silovao neki taxista dok je bio mali!!!!!
Nekoliko pitanja i neka grad i gradjani,a pogotovo taksisti razmisle o tome..Ko je Sitans? koga predstavlja? Koju težinu ima-brojčano stanje članova? Ko im je dao ovlašćenja-punomoć da pričaju u ime svih taksista i preti u njihovo ime gradu? Neka pokažu koliko članova broji ta strukovna organizacija da znamo koliko taksista ne voli naš grad i nas gradjane... Da posle ne dodju organizaciono uredjeni likovi iz Diznilenda pa da i oni u nečije ime tuže grad i zahtevaju šta im se zaželi... Ma hajte molim vas bre više sa tim glupostima,dosta je,dosta...Upropastili ste poštene taksiste,nama onemogućili prevoz sa njima jer i oni kukaju da je zbog cena-tarifa posao rapidno opao,da jedva šta zarade...a sad im još i ovo servirajte pod devizom"za vaše bolje sutra",a njih sutra neće ni biti...Rekao sam sada i previše...
Ne znam sto neki gundjaju kad ce se bas ovim (a i prethodnim) merama ispraviti upravo uzroci navedenog nezadovoljstva. Bice vise stajalista pa taksisti nece smetati nikom, selekcijom ce ostati korektni taksisti, drzava i grad ce imati redovne prihode jer ce neregularni otpasti... Sve ovo ide ka zadovoljstvu kako gradjana, tako i taksistima koji posteno i casno rade svoj posao. Ne znam koja grupacija tj. vrsta ljudi moze da kudi pritiske da se napravi red u jednom od vidova javnog prevoza u Novom Sadu?
Dragi sugradjani,doslo je vreme da dryava i grad plate za ono sto nisu radili,a trebali su a zbog njihovog nerada je neko ispastao.Svi su oni u vlasti uzimali debele plate,a nista nisu radili.Taxisti jednostavno traze svoje,a to je da grad kao sto zakon nalaze odradi optimizaciju taxi prevoza.
Postovani sugradjani,Vas otpuste iz firme kao tehnoloski visak,a vi uzmete otpremninu i na taxi ili tuzite tu firmu u kojoj ste radili.Pa na kraju,uzmete novac i od taxista i od tih firmi,a taxisti ostaju u problemu.Zakon se zna,treba ga samo sprovoditi!
Cena je povećana za oko 30% u proseku, a pre toga nije menjana godinama. GRAS je u međuvremenu digao otprilike toliko, a ukoro će dići još 20%. Pri tom nemojte zaboraviti da GRAS ne može da propadne jer će ga ako mu krene loše spasiti grad. Taxistu koji radi s gubitkom neće spasiti niko.
S cenama je otprilike i rešeno krajem prošle godine, a ono što je traženo jeste da gradske vlasti ispoštuju i druge odredbe republičkog zakona o drumskom prevozu koji predviđa regulisanje taxi prevoza u svakom gradu.
Da li nam ide gore nego pre? Posao je zaista značajno opao, ali to smo i očekivali. Ne zarađujem više nego pre, ali mi se recimo plata vratila na nivo od pre godinu dana. Tad sam plin plaćao daleko manje pa je i cena mogla da bude manja. One gluposti da je neko zaradio stan od ovog neću ni komentarisati. Radim ovaj posao 25 godina i mogu vam reći da se to ni tad nije moglo. Pri tom vama koji ste zaposleni po firmama će banka za stan dati i kredit. Nepovoljan doduše, ali nekakav, a nama neće ni takav. Sve u svemu, taxista u ovom gradu ima recimo prosečnu platu za oko 300 radnih sati u mesecu. Većina zato ovo radi zato što nema šta drugo, a ne zato što je ovo ne znam kako isplativo.
Jedva cekam lepse vreme pa da vidim ko ce im se nocu voziti po 2 tarifi. Postalo je da ti treba vise para u izlasku za 2 taxia nego za celonocni provod.
Minimalna cena je propisana, a sad je i veća nego što je bila.
U čemu je problem?
Ko im brani da cena bude viša od minimalne?
Koliko taksista vozi po minimalnim cenama?
Vidi taxista-komunista, minimalna propisana cena. Ma da necete i garantovanu zaradu po voznji, ono tipa 300-400 din. Da znate da ne ustajete iz kafane/kladionice za manje
sve vam je rekao.
treba grad vas da pohapsi zbog puškinove i mnogih drugih ulica gde to isto radite i bahatite se. pre neki dan ne mogu da izađem sa parkinga sup-a u šajkaškoj, trubim taxisti koji stoji tu, ne zarezuje me ni najmanje. sedi prasac u kolima i ništa. nema veze što stoji nasred parkinga.
Taxi nigde u svetu nije luxuz. U protivnom ga ne bi obavljali ljudi sa najnizim obrazovanjem ili oni koji ne mogu da nadju posao u kvalitetnim firmama. Npr zamislite situaciju da u nekoj zapadnoj metropoli radnik dobije otkaz u fabrici i onda se zaposli u hotelu sa 5 zvezdica ili u armanijevom butiku!
Mene interesuje kako rešiti sledeću stvar. Stalno se bruji o previše taksista, i to treba optimizovati, ok, po sadašnjem stanju smanjiti. Ali jako jako me nervira situacija kad se vreme pogorša, bilo kiša ili sneg... nemoš' naći taksi ni za lek. Treba onda sankcionisati te registrovane koji po takvom vremenu neće da rade. Kad je lepo vreme svaki drugi auto na ulici TAXI. O tome niko ništa ne priča, mislim, kad je lepo vreme mogu nekad i peške ili bajsom al kad stvarno treba onda cvrc.
Do mog posla i nazad, treba mi 400 dinara. Za benzin mi treba 50. Za razliku se moze kupiti i odrzavati automobil, sa sve gorivom. A za vece razdaljine je jos veca razlika. To govori o nekom nenormalnom odnosu. Mada, taksi je u normalnom svetu luksuz. Ali u normalnom svetu je gradski prevoz daleko kvalitetniji i jeftiniji, pa se tek poneko vozi taksijem. Takodje, u normalnom svetu su taksisiti fina gospoda, a ne nepismeni poludivlji brdjani. Ovde nista nije normalno i sve je naopako, ali najvise se najezim kad cujem da polusvet koji vozi taksi kupi stan na svake dve godine, i nije im dosta. Cenu treba da diktira trziste. Taksi mora da ima fiskalni racun i da placa porez.
Kako ste dosadni! Sta je, sad nije dovoljno povecanje cena? Bas me zanima, kakav je promet/zarada od kako su digli cene? Jel vam se obilo o glavu podizanje cena ili sad zaradjujete vise? Za optimalan broj taksija i broj taksi stajališta se slazem - treba smanjiti broj taksija i kaznjavati sve koji stoje van stajalista. Napravili ste jednosmernu ulicu od Puskinove jer se sirite od pijace pa sve do Alekse Santica. I u Alekse Santica ste poceli da parkirate u jednoj traci.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Novosadski taksisti prete tužbom protiv Grada
Novi Sad
•04.02.2013.
•09:40
Komentari 20
Nesha taxista
Ima u odnosu na autobuse još nelogičnosti. Recimo ako je moje lekarsko uverenje staro 2 godine dovoljno je dobro da mogu da vozim autobus, ali taksi ne, jer je opština nama propisala da moramo taj dokument vaditi svake godine. Ili recimo propis po kom mi moramo imati vozila euro 3, što će reći do 13 godina starosti, dok za GRAS nema ograničenja pa još uvek cirkulišu autobusi s garažnim brojem koji počinje cifrom 5, a koji su nabavljeni početkom osamdesetih, kao i vozila čiji garažni broj počinje cifrom 6, a koja su nabavljena početkom devedesetih. Znači blaži su standardi za vozila i vozače koji prevoze 100 ili u slučaju zglobnog autobusa 200 ljudi nego za vozila i vozača koji prevozi najviše 4! Recite mi molim vas da li neko ovo smatra logičnim?
S.
1. Ukine se propisana minimalna cena voznje.
2. Propisati i strogo kontrolisati minimum kvaliteta i sigurnosti vozila (pre svega sigurnosti).
3. Strogo kontorlisati nelegalne taksije.
4. Kaznjavanje nepropisnog parkiranja i drugih prekrsaja.
5. Kontrolisanje kartelizacije (sto vazi i za sva druga trzista).
taxista
Navikli smo da uvek nekog krivimo za nesto, zasto?
Zaboravili smo da smo ljudi i da se treba boriti u svakom segmentu drustva za svoj cilj, ko god trazi povisicu, da bude uredno prijavljen na svom radnom mestu(po zakonu), da uredno prima platu i da ima pravo na rad, ja cu ga uvek podrzati. Moram reci i da sam jako tuzan kad procitam komentar "sto su dosadni ovi taksisti i zasto se bore" Moj je odgovor da se borim za svoju porodicu jer mi je ona sve sto imam ...Kad bi smo svi imali malo dobrote u sebi ne bi nas ovo zadesilo sto nam se desava u nasem lepom gradu Novom Sadu.
Pozdravljam sve moje sugradjane koji su ovde dali komentar, ma kakav on bio!
P.S.
Pozivam sve regularne TAXISTE i moje uvazene kolege da se jave u sitans kako bi sto jaci bili i borili se za svoja prava na nesmetan rad! Svakim danom nas je sve vise, a jedni bez drugih cemo postati samo lutka koja pokusava da plese bez konopaca koji je drze ali joj je pad sudbina ...
Pozdrav,
Svima
Poludivlji brdjanin
Š.i.Š.TEAM
Nikola
Esesovac NS
Postovani sugradjani,Vas otpuste iz firme kao tehnoloski visak,a vi uzmete otpremninu i na taxi ili tuzite tu firmu u kojoj ste radili.Pa na kraju,uzmete novac i od taxista i od tih firmi,a taxisti ostaju u problemu.Zakon se zna,treba ga samo sprovoditi!
Nesha taxista
S cenama je otprilike i rešeno krajem prošle godine, a ono što je traženo jeste da gradske vlasti ispoštuju i druge odredbe republičkog zakona o drumskom prevozu koji predviđa regulisanje taxi prevoza u svakom gradu.
Da li nam ide gore nego pre? Posao je zaista značajno opao, ali to smo i očekivali. Ne zarađujem više nego pre, ali mi se recimo plata vratila na nivo od pre godinu dana. Tad sam plin plaćao daleko manje pa je i cena mogla da bude manja. One gluposti da je neko zaradio stan od ovog neću ni komentarisati. Radim ovaj posao 25 godina i mogu vam reći da se to ni tad nije moglo. Pri tom vama koji ste zaposleni po firmama će banka za stan dati i kredit. Nepovoljan doduše, ali nekakav, a nama neće ni takav. Sve u svemu, taxista u ovom gradu ima recimo prosečnu platu za oko 300 radnih sati u mesecu. Većina zato ovo radi zato što nema šta drugo, a ne zato što je ovo ne znam kako isplativo.
Uzengija
Jimmy Floyd
U čemu je problem?
Ko im brani da cena bude viša od minimalne?
Koliko taksista vozi po minimalnim cenama?
Šta oni, zapravo, žele?
bez subvencija
TT
treba grad vas da pohapsi zbog puškinove i mnogih drugih ulica gde to isto radite i bahatite se. pre neki dan ne mogu da izađem sa parkinga sup-a u šajkaškoj, trubim taxisti koji stoji tu, ne zarezuje me ni najmanje. sedi prasac u kolima i ništa. nema veze što stoji nasred parkinga.
Ekotaksi
Sve što vas je zanimalo o taksiju, a mrzelo vas je da se raspitate.
http://taxinovisad.blogspot.com/
Trlo
Ekotaksi
NOT!
:P
Gari
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H