Grupa novosadskih taksista predstaviće gradskim čelnicima predlog svoje strategije za unapređenje ovog tipa prevoza, a između ostalog, tražiće i ukidanje pojedinih stavki koje su nedavno poskupele.
Meni moje kolege odlicno,skuplje ili ne na kvaku cu uvek imati cistu zaradu,dogovor i teraj,nema troskova,inace 22god tako vozim i nikad nisam imao problema,uvek dobar auto bez krede,ziveli bez kuknjave.
Taxista sam nesto vise od 4 godine pa mogu preneti moja iskustva. Auto sam kupio iz uvoza, bio je tad star nekih 6 godina. Platio sam ga nekih 5500 eura. Sa njim sam u taksiu presao nesto preko 200. 000 km. Za sve to vreme sam uspevao da placam sve dazbine i zivim skromno. Veoma skromno. Medjutim nisam uspeo da ostavljam u stranu novce za sledeci auto. Prosto sa onim cenama to nije bilo moguce. Sada sam u velikom problemu. Auto se bukvalno raspada podamnom. I sta sad? na ulicu? u rentu? da radim 16 sati dnevno za gazdu? e vidite to je pravi razlog zasto taxi treba da je skuplji. DA bi covek ne bi zavrsio na ulici!
Miloše, mani se prazne priče. Ako ne poznaješ problem, nemoj polemisati. Prvo, oslobodjeni smo carine na uvoz automobila, ali ne i PDV-a. Ne bih znao zašto, ali mislim da je to zato što nam auto nije priznat kao osnovno sredstvo za rad. Drugo, pametnom čoveku je dosta jednom reći da nismo obveznici PDV-a i kao takvi ga ne računamo u cenu usluge. Što ti pametno reče, i to bi stranke plaćale, što znači da bi taxi bio još skuplji. Treće- tačno je da su nam odobrili povraćaj akcize, 2,5 din/l i priznaju nam 300 litara mesečno. Koliko je to godišnje, izračunaj, a ja ću ti u decembru poslati taj iznos da sa drugovima odeš na doček Nove Godine. Taxi je u Beogradu poskupeo pre par meseci, tako da se statistika razlikuje za ta dva perioda. Nije to nikakva tajna, samo mislim da bi zloupotrebio brojke. Mogu da ti kažem da mesečno za gorivo odvajam 60-70.000din. Mislim da se ti nisi vozio taxijem u Bgd-u duže vreme. Stanje na aerodromu je sredjeno pre više od 1,5 godinu, taxi centri od 2010 (od kad je ukinut popust) ne pitaju za pravac kada naručuješ telefonom a ja bih te sat ipo vozio za 40$ .
koliko nemas pojma o materiji, a lupetas na veliko. Molim te kupi mi ti auto bez carine i PDV-a i deeeeebelo cu te castiti, a i sve pare koje sam dobio kao povrat akcize na gorivo zelim tebi velikodusno da poklonim.....hehehe prijatelju moj, nista od toga, a potpuno 101% sam legalan taksista sa svim mogucim i nemogucim papirima. Tako da pre no sto pocnes da lupetas ko prozor na promaji, molim te malo se informisi.
Malo je država u Evropi koje sa takvom lakoćom znaju da namagarče sopstvenog građanina, koji poštuje zakon, plaća poreze i savesno obavlja svoje dužnosti, kao što je to slučaj sa Srbijom. Malo je primera koji tu pojavu tako dobro ilustruju kao što je odnos države prema taksistima.
Ako postoji neki zaključak sa konferencije „Taksi – Javna služba ili privatna delatnost?“ koja je održana 7. septembra u Hotelu Hajat, to je upravo gotovo neverovatna konstatacija da je po postojećoj regulativi, legalni taksista koji poštuje zakon, plaća porez i ne krade na taksimetru, brutalno diskriminisan od strane same države. Poreska uprava godinama abdicira od svoje zakonske obaveze naplaćivanja poreza od taksista, tako da poštenom taksisti koji plaća porez, nelojalno konkurišu hiljade njegovih kolega, legalnih taksista koji godinama, čak decenijama ne plaćaju porez. A svima njima zajedno konkurišu dodatne hiljade nelegalnih taksista, tzv. „divljaka“ koji ne plaćaju nikome ništa, i za koje očigledno ovoj državi nema zakona, tako da gotovo porazno zvuči konstatacija Dejana Malog, člana gradskog veća Beograda, koji je u okviru svog izlaganja na konferenciji rekao da po postojećoj zakonskoj regulativi, Grad Beograd nema zakonske mehanizme suzbijanja nelegalnog taksi prevoza, da to „divlji“ taksisti znaju, i tako se broj nelegalnih taksi vozača umnožava matematičkom progresijom. Mehanizam te nemoći državnog sistema objasnio je Zoran Pašalić, starešina Gradskog suda za prekršaje Beograda, koji je ukazao da ključnu meru zaplene vozila od „divljih“ taksista nije moguće sprovesti zbog zakonske odredbe po kojoj vozilo mora biti u vlasništvu samog taksiste, pa se samim tim praktično sva vozila u nelegalnom taksi prevozu danas vode na strine, ujne, babe, dede i ostalu rodbinu „divljih“ taksista, i začarani krug državne nemoći time je zatvoren. Da zlo bude veće, savesni taksisti su ozbiljno shvatili odluku Grada Beograda po kojoj od januara 2009. godine vozila koja nemaju EURO 3 pogon, neće moći da obavljaju taksi prevoz, da bi naknadno shvatili da su i tu namagarčeni, i da je pod izgovorom svetske akonomske krize, primena te odluke prolongirana na neodređeno vreme. Tako su se hiljade savesnih taksista kreditno zadužili da bi kupili n ova vozila sa EUROO 3 pogonom, pa sada u proseku 12 sati dnevno moraju da voze, da bi uspeli da održe korak sa finansijskim obavezama koje imaju. Dobrodušni „divljaci“, naravno nemaju tih briga, oni niti plaćaju porez, niti imaju obavezu da kupuju vozila sa EURO 3 pogonom, pa tako mogu i da voze taksi kako i koliko im odgovara. Iznureni legalni taksisti umiru za volanom od premora, nije retka scena u kojoj možete videti taksistu koji na malo dužem semaforu zaspi za volanom, dok se neretko odmah pored njih mogu videti odmorni, „divlji“ taksisti, koji samim svojim postojanjem svedoče o tome koliko je tragična priroda državne vlasti u Srbiji, koliko je to sistem koji kažnjava savesne i poštene, a nagrađuje beskrupulozne. Veliki publicitet koji je izazvala 14. konferencija Danas konferens centra o taksi prevozu, stepen strasti i oprečnih mišljenja o budućnosti ove službe među samim taksistima, kao i gotovo neočekivani interes privatnog sektora u oblasti auto industrije za budućnost taksija u Srbiji, definisali su buduće korake koje država treba da preduzme da bi uvela red u ovu oblast. Pored neminovne izmene Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, kojim bi se resorno ministarstvo infrastrukture već ove jeseni moralo pozabaviti, tu je i čitav niz mera kojima Grad Beograd, ali i mreža sudova za prekršaje, mogu podići efikasnost borbe protiv nelojalne konkurencije u taksi prevozu. Takođe, ono što je prosto neshvatljivo, i verovatno podložno i nekoj vrsti krivične odgovornosti, to je odustajanje državnih organa nadležnih za naplatu poreza od svoje obaveze naplate poreza od taksista, tako da danas na beogradskim ulicama legalno voze taksisti koji državi duguju i po 1,5 milion dinara, i to su stotine ljudi koji više od deset godina ne plaćaju porez. Godišnje država gubi po ovom osnovu preko milijardu dinara, taj iznos se samo povećava, a država u jeku svetske ekonomske krize kada je svaki dinara dragocen, hladnokrvno diskriminiše taksiste koji plaćaju porez, i praktično šalje poruku da je neplaćanje poreza dozvoljeno. Takvu poresku upravu, koja tako ogoljeno abdicira od svojih zakonskih obaveza, teško je naći u bilo kojoj evropskoj državi koja sebe smatra civlizovanom i ozbiljnom. Kolateralna šteta tog nemara su taksisti, koji su praktično oterani u bankrotstvo zbog svoje ničim utemeljene pretpostavke da zakone u Srbiji treba poštovati. I tako, preko 10.000 taksista vozi 2 miliona Beograđana, dok je realan broj potrebnih taksista duplo manji. Tržište taksi prevoza je fragmentizovano do besmisla, sa hiljadama učesnika koji su praktično van zakona i van poreskog sistema, praktično je došlo na ivicu kolapsa. Ukoliko država nešto ne preduzme da pomogne poštenim taksistima, posebno u svetlu ekonomske krize, i ne raščisti tržište od nelojalne konkurencije, hiljade njih otići će u bankrot, a Beograđane i goste iz inostranstva uskoro će prevoziti samo „divlji“ taksisti. I dok u razvijenom svetu taksi predstavlja ozbiljan ekonomski resurs automobilske industrije, poligon uvođenja naprednih tehnologija i pogona poput biogoriva, vodonika ili struje, u Srbiji država ne može da se dogovori sa sobom, da li taksisti trebaju ili ne trebaju da plaćaju porez. Taksi služba je inače, svuda u svetu, ogledalo jedne države, prva služba sa kojom gosti iz inostranstva imaju kontakt. U tom ogledalu, onaj ko dobro pogleda, o ovoj državi, i prirodi njene vlasti, može videti jako puno.
Malo je država u Evropi koje sa takvom lakoćom znaju da namagarče sopstvenog građanina, koji poštuje zakon, plaća poreze i savesno obavlja svoje dužnosti, kao što je to slučaj sa Srbijom. Malo je primera koji tu pojavu tako dobro ilustruju kao što je odnos države prema taksistima.
Ako postoji neki zaključak sa konferencije „Taksi – Javna služba ili privatna delatnost?“ koja je održana 7. septembra u Hotelu Hajat, to je upravo gotovo neverovatna konstatacija da je po postojećoj regulativi, legalni taksista koji poštuje zakon, plaća porez i ne krade na taksimetru, brutalno diskriminisan od strane same države. Poreska uprava godinama abdicira od svoje zakonske obaveze naplaćivanja poreza od taksista, tako da poštenom taksisti koji plaća porez, nelojalno konkurišu hiljade njegovih kolega, legalnih taksista koji godinama, čak decenijama ne plaćaju porez. A svima njima zajedno konkurišu dodatne hiljade nelegalnih taksista, tzv. „divljaka“ koji ne plaćaju nikome ništa, i za koje očigledno ovoj državi nema zakona, tako da gotovo porazno zvuči konstatacija Dejana Malog, člana gradskog veća Beograda, koji je u okviru svog izlaganja na konferenciji rekao da po postojećoj zakonskoj regulativi, Grad Beograd nema zakonske mehanizme suzbijanja nelegalnog taksi prevoza, da to „divlji“ taksisti znaju, i tako se broj nelegalnih taksi vozača umnožava matematičkom progresijom. Mehanizam te nemoći državnog sistema objasnio je Zoran Pašalić, starešina Gradskog suda za prekršaje Beograda, koji je ukazao da ključnu meru zaplene vozila od „divljih“ taksista nije moguće sprovesti zbog zakonske odredbe po kojoj vozilo mora biti u vlasništvu samog taksiste, pa se samim tim praktično sva vozila u nelegalnom taksi prevozu danas vode na strine, ujne, babe, dede i ostalu rodbinu „divljih“ taksista, i začarani krug državne nemoći time je zatvoren. Da zlo bude veće, savesni taksisti su ozbiljno shvatili odluku Grada Beograda po kojoj od januara 2009. godine vozila koja nemaju EURO 3 pogon, neće moći da obavljaju taksi prevoz, da bi naknadno shvatili da su i tu namagarčeni, i da je pod izgovorom svetske akonomske krize, primena te odluke prolongirana na neodređeno vreme. Tako su se hiljade savesnih taksista kreditno zadužili da bi kupili n ova vozila sa EUROO 3 pogonom, pa sada u proseku 12 sati dnevno moraju da voze, da bi uspeli da održe korak sa finansijskim obavezama koje imaju. Dobrodušni „divljaci“, naravno nemaju tih briga, oni niti plaćaju porez, niti imaju obavezu da kupuju vozila sa EURO 3 pogonom, pa tako mogu i da voze taksi kako i koliko im odgovara. Iznureni legalni taksisti umiru za volanom od premora, nije retka scena u kojoj možete videti taksistu koji na malo dužem semaforu zaspi za volanom, dok se neretko odmah pored njih mogu videti odmorni, „divlji“ taksisti, koji samim svojim postojanjem svedoče o tome koliko je tragična priroda državne vlasti u Srbiji, koliko je to sistem koji kažnjava savesne i poštene, a nagrađuje beskrupulozne. Veliki publicitet koji je izazvala 14. konferencija Danas konferens centra o taksi prevozu, stepen strasti i oprečnih mišljenja o budućnosti ove službe među samim taksistima, kao i gotovo neočekivani interes privatnog sektora u oblasti auto industrije za budućnost taksija u Srbiji, definisali su buduće korake koje država treba da preduzme da bi uvela red u ovu oblast. Pored neminovne izmene Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, kojim bi se resorno ministarstvo infrastrukture već ove jeseni moralo pozabaviti, tu je i čitav niz mera kojima Grad Beograd, ali i mreža sudova za prekršaje, mogu podići efikasnost borbe protiv nelojalne konkurencije u taksi prevozu. Takođe, ono što je prosto neshvatljivo, i verovatno podložno i nekoj vrsti krivične odgovornosti, to je odustajanje državnih organa nadležnih za naplatu poreza od svoje obaveze naplate poreza od taksista, tako da danas na beogradskim ulicama legalno voze taksisti koji državi duguju i po 1,5 milion dinara, i to su stotine ljudi koji više od deset godina ne plaćaju porez. Godišnje država gubi po ovom osnovu preko milijardu dinara, taj iznos se samo povećava, a država u jeku svetske ekonomske krize kada je svaki dinara dragocen, hladnokrvno diskriminiše taksiste koji plaćaju porez, i praktično šalje poruku da je neplaćanje poreza dozvoljeno. Takvu poresku upravu, koja tako ogoljeno abdicira od svojih zakonskih obaveza, teško je naći u bilo kojoj evropskoj državi koja sebe smatra civlizovanom i ozbiljnom. Kolateralna šteta tog nemara su taksisti, koji su praktično oterani u bankrotstvo zbog svoje ničim utemeljene pretpostavke da zakone u Srbiji treba poštovati. I tako, preko 10.000 taksista vozi 2 miliona Beograđana, dok je realan broj potrebnih taksista duplo manji. Tržište taksi prevoza je fragmentizovano do besmisla, sa hiljadama učesnika koji su praktično van zakona i van poreskog sistema, praktično je došlo na ivicu kolapsa. Ukoliko država nešto ne preduzme da pomogne poštenim taksistima, posebno u svetlu ekonomske krize, i ne raščisti tržište od nelojalne konkurencije, hiljade njih otići će u bankrot, a Beograđane i goste iz inostranstva uskoro će prevoziti samo „divlji“ taksisti. I dok u razvijenom svetu taksi predstavlja ozbiljan ekonomski resurs automobilske industrije, poligon uvođenja naprednih tehnologija i pogona poput biogoriva, vodonika ili struje, u Srbiji država ne može da se dogovori sa sobom, da li taksisti trebaju ili ne trebaju da plaćaju porez. Taksi služba je inače, svuda u svetu, ogledalo jedne države, prva služba sa kojom gosti iz inostranstva imaju kontakt. U tom ogledalu, onaj ko dobro pogleda, o ovoj državi, i prirodi njene vlasti, može videti jako puno. Preuzeto sa taxiforuma.
Ovo je Srbija!
Ovo nije Evropa, odnosno evropski standard!
Problem je što mi hoćemo leba preko pogače, a ne preko pšenice...
Mi na silu uvodimo evropske norme na srpski standard! Kakav euro 3, 4, 5, 6...? Kakvi bogataški automobili na ovu sirotinju? Da se bahate pojedini kako voze skupe automobile?
Pa dobra usluga nikada nije zavisila od bogate spoljašnosti, nego od znanja i vaspitanja pružaoca usluge. Svaki automobil koji uredno pređe TEH. PREGLED može da obavlja delatnost prevoza! Da, o PREVOZU je reč. Od tačke A do tačke B. A ne o šepurenju kako sam se vozio E mercedesom...Ko voli, ima i takvih vozila...Šta mislite da nema nevaspitanih i bahatih i u skupim i lepim automobilima? Pa njih je najviše...
Dakle, konkurencija stvara tržište i poboljšava kvalitet usluge tako što pružaoca usluge tera da radi na sebi...
Ako samo privilegovani budu mogli da se bave taxi-prevozom sa svojim skupim, lepim i našminkanim vozilima, onda neće biti konkurencije nego će nastati monopol...A onda običan građanin može da se oprosti od taxi prevoza, gledajući ga kroz prozor prepunog autobusa dok mu gaze po prstima, guraju, gnječe, duvaju za vrat...A kiša pada li pada...
Taksi nikada nije bio jeftin, ali, brate, pre neko vece sam platio 600 dinara do grada i nazad, nocom... To je skoro moja dnevnica...
Ili 4 litre benzina s kojima mogu 4 puta do grada i nazad...
Mozda je opravdano, al nema logike....
pa sad sto ne kazete koliko jedan taksista ima godisnje bruto prihoda? ako vodis pedantno svoju evidenciju reci nam koliko godisnje zaradis, mislim bruto prihoda, posebno se pitanje odnosi na gospodina iz beograda? sto se tice PDV-a, time smatram da bi se dobar deo rada na crno oporezovao, a ionako sav trošak PDV-a bi plaćali korisnici taksi prevoza, s tim sto bi tako imali koristi svi, jer sada tu razliku od 20% stavljate u svoj dzep. NARAVNO DA VI NE ZARADJUTE MILIONE, SVESTAN SAM TE CINJENICE, ali isto tako imate puno pogodnosti - od neplaćanja carine i PDV-a prilikom kupovine vozila, povrata dela akcize na gorivo i jos ponesto. Ponašate se kao kartel, zasto ste zabranili slobodnu konkurenciju, zasto je u beogradu ukinut popust na poziv itd.. mnogo ste vi naivni, SVI SMO SVESNI RIZIKA VASEG ZANIMANJA, ali sami birate posao. mnogi u srbiji rade i rizicnije poslove za manje pare od vas, POLICIJA, VATROGASCI pa i trgovci koji su takodje na meti lopova, pumpadzije itd... samo mi recite da li je normalno da sam platio taksi od aerodroma do mirijeva vise nego kartu od beca do beograda, rec je o redovnoj karti sa manjim popustima zbog cestog putovanja.. 4.500 hiljade naspram 35 eura.. a relacija taksi prevoza 20 km, mozda koji kilometar vise... U beogradu necete da dodjete na poziv dok vam se ne kaze odredisna adresa, kako slucajno ne bi vozili za male pare...sram vas bilo..u Njujorku sam se vozio sat i po vremena za 80 dolara...
Miloše, što padaš u vatru. A da ti objasnim nešto, po Evropi sam putovao dok si ti još držao mamu za ruku, pripadam srećnoj generaciji i video sam što ti nikad nećeš. A PDV plaćaju preduzetnici koji imaju promet veći od 2.000.000 (dva milona)din. godišnje. Mi smo još uvek daleko od toga. Ako si zaboravio i advokati su oslobodjeni fiskalnih kasa, a to pravo su ostvarili tako što su svi sudovi u zemlji stajali 7 dana. Mislim da je to veća šteta po državu od naše jednosatne blokade centra Beograda. Pošto si ti iz NS, ne vidim zašto se jediš. Slažem se da treba postići odredjeni kvalitet usluge ali primeren mestu i vremenu u kome živimo. I dalje mi nije jasno zašto se ovoliko polemiše o taxi-ju, a ne o ceni mleka i hrane za bebe. Na kraju, nemoraš sesti u auto koji ti se ne svidja, siguran sam da u NS ima dobrih vozila.
@milos ns Vidi ovako prijatelju, sve i da su nam uveli fiskalne kase, to apsolutno nista ne bi znacilo sem toga da moramo da ih kupimo i odrzavamo, tj da neko na tome deeeeeebelo zaradi. Posto vidim da uopste nisi upoznat sa tim problemom da ti objasnim da bi mi i dalje bili pausalci i pored fiskalne kase.
@pirkelinooooo Prijatelju, jesi li ti glup od rodjenja ili si se skolovao za to? Kao prvo ne znas ni osnovne parametre, kao drugo izvodis takve racunice da je to neverovatno....po tebi su onda svi taksisti pravi bogatasi.
I na kraju
@svima Kad Vas lepo molim, nemojte vise da se brinete da li cemo mi imati posla i koga cemo da vozimo. HVALA
a da zaboravio sam da kazem da je vecina taksista radilo u inostranstvu i
sad su dosli da prosipaju nama pamet dok nas vozaju gradom. ti nisi video ni T od Pariskog taksija. Ja sam samo apostrofirao kako bi taxi prevoz trebao da izgleda, ne treba da komentarises ovo negativno, jer sve sto sam naveo je sasvim normalno za taksi prevoz, stim sto se pojedine stvari mogu prilagodjavati nasim standardima i ekonomskim prilikama. PDV je bio uveden pa ste malltretiranjem gradjana i blokadom grada uspeli da odložite stupanje propisa. Samo da znas da ima gradova u svetu veleicine Novog Sada sa svim elementima koje sam ja naveo, i zašto se nebi prihvatali tog standarda pruzanja taxi usluga. sto se tice taksija u Amsterdamu poredjenje je bilo cene i hvaliteta usluge, ja mu nisam ni zavirivao u dzep, a i vi bi zaradjivali daleko vise da vas nema malih milion sa raznim krševima po gradu.
i ako ti je stvarno tako tesko da budes taksista promeni zanimanje.
Moram opet da se uključim. G-dine "milos-ns", taxisti nisu obveznici PDV-a, pa ne mogu da ti izdaju "PDV" račun, kao u lokalnoj piljarnici. Ak si bio u Parizu , vozila nisu iste boje, u Nemačkoj možeš da voziš sve što je registrovano za 5 osoba, a ne sedani ili već šta. Što se tiče oblačenja, psovanja, bahate vožnje, slažem se sa tobom. Medjutim prvo da se takvi kodeksi ostvare u mnogo razvijenijim gradovima kao što su Rim, Pariz, i sl. Nemoj porediti NS sa Amsterdamom, jer tamo taxista ima dnevni pazar od 200-250€, pa može da vozi E klasu. mada ni tamo ne voze svi mercedese. Sve će srediti, samo ne možeš tažiti e klasu za vožnju od 100din. Neka ti tata kupi auto pa probaj nedelju dana da radiš ovaj posao.
ok, ako hocete vise cene da bi kako vi kazete gospodo taksisti preziveli, onda treba da grad uvede sledece.
Pod 1. vozila za obavljanje taxi prevoza ne mogu biti starija od 5 godina, da taxi vozilo iskljucivo moze da bude sedan i minivan, i najvise tri marke automobila kako bi taxi izgledao na nesto, naravno da ne zaboravim boju vozila. ovo je sada cirkus.
pod 2- uvodjenje PDV računa.
pod 3- da nose prikladnu odecu, vozila drže urednim i cistim, da ne psuju, ne komentarisu dnevno politicka desavanja i situacije u saobraćaju.
pod 4- poznavanje grada, a ne kao do sada u nekim udruzenjima navodjenje taksista na odredisnu adresu.
e kada sve ovo postignete gospodo taksisti (mada su vecina primitivci i kriminalci) onda lepo tražite cene kao u evropskim gradovima, jer start i 3km vožnje u Amsterdamu u novoj E klasi kosta samo 7 evra. e gde ste vi od toga!!!!
Zar ne bi trebalo da se uopšte ne bunimo, nego da svi rade svoj posao? A da ljudima bude normana stvar da prvo srede sve papire za neki biznis? Mislim da bi trebalo...
Lično nemam vremena za proteste. Moram da radim jer državna kasa me neće pitati da li sam nešto napravio ili ne, lupiće kamatu na kamatu, a to sebi ne smem da dozvolim. Tako da ćutim i plivam.
Samo jos jednom da ponovim. NISTA NEDIRAJ! Ovako je dobro. Nije odlicno ali je mnogo bolje nego pre. Kome se nesvidja neka neradi nocu i resen problem. Mi sto radimo znamo zasto radimo i tacka. A ovim dusebriznicima sto sad likuju nad ovim kupljenim, jadnim taksijanerima koji su prodali d*pe gazdama porucujem da se nesekiraju. Ako se vise ne voze taksijem kao pre nije problem. Ima ko se vozi. Bar se rascistilo malo. jel?
Mislim da obican gradjanin nikada nece komentarisati i pregledati forume da bi se prepuavali sa taxistima!!! Nisam cuo za forum oko prevoza avio kompanija. I one su po misljenju svih nas preskupe. Niti ne interesuje niti se brinem oko toga. Ko nema ide autobusom,vozom ... A kada bi gazde radio centara i taxisti bili na istoj talasnoj duzini,svima bi bilo mnogo bolje. Ne bi dolazilo do ovih silnih uzaludnih prepucavanja. Gazde povukla pohlepa za jos i jos ne misleci na posledice a taxisti sto nemaju ozbiljan sindikat koji bi zastitio sva njihova prava. Gospodo jak sindikat resava sve probleme. Sa jakim sindikatom u kom bi bilo sloge doslo bi do resenja! Bili bi svi zadovoljni. I musterije i gazde i taxisti! Neko manje neko vise ali bi sigurno bili zadovoljni. A taxi vozacima koji ne udju u reprogram treba zabraniti obavljanje taxi delatnosti.
Onda ste druze trebali da dizete bune protiv inspekcije i ostalih nadleznih koji vam prave problem pa bi vas jedan deo naroda i podrzao u tome. Sad ovo ma kolko vas jednim delom razumem(tezak zivot,porodica,cene..sve kontam)al ovo menjanje misljenja i cena i odjednom za gradjane se borite i pljujete inspekcije?!Nemoj tako..
Cena taxi prevoza u Novom Sadu je i dalje veoma pristupacna, uprkos poskupljenju od nekih 30-tak procenata. Ako se uzme u obzir koliko je poskupelo gorivo u zadnjih 5. godina, kao i stopa inflacije, onda je stvarno glupo napadati taksiste i ostavljati takve nebulozne komentare! Lepo su strucnjaci izracunali koja je MINIMALNA EKONOMSKA CENA ispod koje je neisplativo baviti se taxi prevozom. Sa tom MINIMALNOM EKONOMSKOM CENOM taksista koji radi preko 300 sati mesecno,a koji je potpuno legalan moze da zaradi 25000- 30000 din. sto je manje od 100 din po satu! Zapitajte se malo gospodo, da li je onda ovo realna cena po kojoj se sada vozite ???
Mozete da pricate sta hocete ali da ste skupi jeste, da ste bahati sigurno jeste, vozite kao da ste u kolima policije a ne u taxi udruzenju stajete gde hocete samo upalite sva 4 zmigavca i natripujete se da ste upalili rotaciju pa stajete kako hocete i ulecete u sabracaj kao ludaci zaustavite sabracaj da bi ste se parkirali na taxi stajaliste a i van njega, kukate za ove divljake (koje slazem se treba iskoreniti) a ni vi niste bolji... vasa racunica 1L= 152 din auto vam trosi eto 7 Lna 100km, sto znaci da na 100km vi date 1100 din a samo start naplatite 80 din a sa kilometrom koji kosta sad 70 din danju hm da vidimo 100km= 7000 da ne pricam o nocnoj tarifi kolika je tu sad zarada?... znaci 7000-1100-260 za udruzenje nedeljno = 5640 vasa zarada na 100km to je sve za ove sto voze dizel motore a ovi na gas kojih ima 90% u taciju necu da pricam i vi se bunite nesto, bolje cutite bahati taxisti.. I svako udruzenje ako ima dva normalna i ispravna vozila to je premija ostala vozila samo sto se ne raspadnu ili se ljudi ne uguse od plina koji se oseca u kolima... I zamolio bi vas da postujete svoja stajalista da ne koristite parkinge od zgrada, da ne stojite na putu dok cekate stranku, da ne ulecete drugim vozacima dok zurite po voznju i da popravite te vase krseve od kola itd...
mnogo su poskupeli i izbegavam da se vozim jer su vecina prevaranti i hostapleri. i naravno najpametniji su!da ne pricam o bahatosti i parkiranju gde stignu! e zato nemaju posla i jos manje ce imati!
Pozdravljam kolege iz Novog Sada. Ja sam taxista iz Bgd-a. Nemojte dozvoliti da vam gazde radio centara odredjuju cenu. Njihovi i vaši interesi se ne poklapaju. Njima treba što više članarina, a vama više vožnji. Mi smo se godinama borili da se ukine popust na poziv, koji nama nije išao u prilog već samo gazdama. Kad smo ukinuli popust, isto su se ovako bunile stranke ali posle nekog vremena su se navikli i ko da ništa nije bilo. Posle svakog poskupljenja neko vreme padne posao, ali se brzo vrati. Ta priča da vodimo računa o standardu stranaka se i ovde čula, srećom gradska vlast je bila odlučna. Šta će biti kad smene Djilasa i dodju ovi populisti..? Borba za naša prava nam predstoji. Nedajte se....
Pretpostavljam da svi Vi koji kukate na cene taksija, isto tako kukate sto je poskupela potrosacka korpa,rezije, gorivo i sve ostalo sto Vam je neophodno u zivotu.
@Taksi je objasnio u cemu je problem ali sumnjam da iko moze da realno sagleda problem. Kada bi stavili na papir trosak goriva, amortizaciju, poreze i doprinose, claniranu u udruzenjima (koja je takodje poskupela, ali se za to niko ne buni), taksu za stajalista i ostalu ''papirologiju'' uvideli biste da je cena taksi prevoza opravdano povecana. Treba se malo ''informisati'' a ne samo pljuvati. Svako dobro!
Trazili smo i dobili ove cene i zadovoljni smo.....i ocekujemo sa radoscu novo poskupljenje u martu. A ovi sto ovde pisu, to je grupica diletanata bez papira i onih koji rentiraju vozila i vlasnika radio centara, jer su namirisali da im se ubrzano blizi crni petak i jer im je ugrozena njihova ogrooooomna zarada. Videcemo do kraja, ali za sad se ova gradska vlast po ovom pitanju pokazala fantasticno.....samo napred, nema povlacenja, nema predaje.....da se jednom za sva vremena zavrsi sa bilo kakvim malverzacijama u TAXI prevozu
Taxi u Srbiji pa ni u Novom Sadu,nije skup nego je narod opljackan i osiromasen.Treba da se bunimo sto nam voda sa cesme nije zapice,a flasirana je skuplja nego u Nemackoj,sto su nam suhomesnati proizvodi skuplji nego u Madjarskoj,slatkisi skuplji nego u Austriji,a bebi hrana skuplja nego svuda u Evropi,a sve se to proizvodi u SRBIJI!!!
Jadan taxista auto plati skuplje nego drzavljani Evrope,gorivo placa isto kao i oni u Evropi,delove placa skuplje od svojih kolega po Evropi,a vozi jeftinije jer se na ulici nalaze hiljade divljih taxista koji ne placaju poreze i rade bez ijednog papira.
Skupa nam je hrana i zivot,a ne taxi.Ako nemam za taxi,icicu busom,peske ili biciklom,ali ako nemam za 100g mesa ne mogu da pasem travu!!!
Setimo se onih predizbornih poruka:
HOCU RED,A NE REDOVE!!!
konačno smo se otarasili slepaca što su koristili taksi dva ćoška jer je koštao kao bus,a sad kad je cena taksija normalnija gospoda nek izvole i vrate se u plave autobuse jer taksi nije humanitarna organizacija
Neko je pitao:Sada je prosecna cena voznje oko 200din.
Nensi,to ko pusi mislim da nije ovde tema.Malo si promasila rubriku.Gas se ne moze ugraditi u dizel motore,a cena dizela je 151,90din
Neko kaze da je taxi poskupeo 80%,nije tacno taxi je poskupeo za 30% nakon 5godina ne pomeranja cena taxi usluga.Voznja koja je bila 200 sad je 260din,a voznja koja je bila 300 sad je 390 din sto dokazuje da je poskupljenje 30%.
Znate one price:
-Dosao mi taxi,video sam put kroz pod auta...
-Pocepala sam haljinu u taxiju jer mu je na sedistu iskocio feder...
-Pokisnuo sam u taxiju jer taxista nije mogao da zatvori prozor na svom krsu u kojem me je vozio...
E...Ta grupa taxista bi sada trebala da bude oterana sa taxija jer im vozila ne ispunjavaju Euro 3 standarde,ne ispunjavaju estetske norme,iako im je vlada omogucila da krenu u reprogram za otplatu poreza nisu hteli da "udju u njega",e to je ta grupa taxista koja se sad buni jer ce ostati bez posla ako se bude postovao zakon!
cene i dalje nisu "visoke". Probajte da koristite usluge taksija u drugim gradovima ili bar pitajte rodbinu koliko tamo košta. Da se odma ogradim od mržnje, dok nije bilo ilegalnih, samoprozvanih, taksi vozača, mogao sam pristojno da živim. To je više u smislu - ako sam gladan, napraviću pauzu, pojesti sendvič i nastaviti da radim. Imao sam 20 dana godišnjeg i to je to. Nije cena problem, problem je što je država uništila SVE. Ljudi rade za 10.000RSD kod kineza (možda i manje sada...), privatnici zatvaraju, a ja se borim da platim poreze i po novim cenama, kao i po starim.
Reći ću vam iskreno, kada je kilometar bio 23RSD, start oko 10RSD, gorivo jeftino, pravio sam pazar 4.000RSD. Zamislite koliko mi je ostajalo? Sada, kilometar 52RSD, start 70RSD, 13 sati u autu za pazar od 1.708RSD. Od tih 1.708 meni ne ostaje ništa! Pogotovu što sam 2 dana pre toga imao još manje.
Ne bunim se što je sada smanjen obim posla. Svestan sam da ljudi nemaju novaca. Nemam ni ja! Ali zato ne pljujem kako su pekari, mlekari, mesari najgori, samo dižu cene, kako li će to ljudi platiti...
Ako imam - koristiću njihovu uslugu, ako nemam, mogu samo da gledam kroz izlog i da pečem krompir u rerni, ako mi ne isključe struju.
Nemojte ljudi da nas trpate sve u isti koš. Među nama ima pilota, studenata, dobrih ljudi koji su ostali bez posla... Svi redovno plaćamo sve namete... Pljujte po inspekciji! Oni ne rade svoj posao. Prođu kolima pored nas i ne provere nijedno vozilo i vozača! Za koga sam ja onda plaćao ogromne gradske takse da budem legalan?
Posle one bezočne hajke, vi digoste cene a mi cela porodica se organizovala svugde stižemo autobusom, ispljuvali ste nas, šta mi mislimo taksi nije za svakog, i nije, nije, ali ne za nas nego nije za vas, mi se sredili kao i mnogi drugi, hvala što ste nam rekli gde nam je mesto, nama je sada dobro, a vama, baš nas briga.
Ovo je samo mali dokaz da ponuda i potražnja funkcionišu. Podržavama ovo malo udruženje, da ne postoji najniža zagarantovana cena, jer je to kartelsko lopovsko dranje. Očigledno se niko ne vozi taxijem noću, a sve manje i danju.
Nazovi stranke koje su se vozile od ćoška do ćoška za sto dinara,ne treba mnogo da se bune! Samo da dodam i to da se građani voze i noću po drugoj tarifi i podržavaju cenu noćnoga rada što je svuda u svetu i normalno! Jednostavno se nemojte voziti a cenu taksi usluga nekomentarišite,niste upućeni u troškove i obaveze taksi preduzetnika,naravno legalnog!
svi taksisti voze na gas pa su im i zarade bile pristojne. ali halavost je gadan drug,nisu ni sanjali kako ce popusiti. e pa pusite sada, neka vam je prijatno. ja se taksijem vise ne vozim, a koristila sam ga najmanje jednom dnevno.
Pre sam se dosta češće vozio taksijem, sada samo dva puta nedeljno, skupo je. Nekada bi kada žurim otišao do centra taksijem, ali sada mi je puno da dam preko 300 dinara, jednostavno se na vreme spremim i idem busom za 50 dinara. O daljim relacijama i ne razmišljam jer je smešno skupo.
Velika je laz da ova grupa pretstavlja vecinu taxista. To su oni koji nisu placali porez godinama, koji voze krseve, nemaju euro 3 i sad im se drma posao. Ja sam legalan, radim nocu i tvrdim da je sada bolje. Jeste posao je pao ali ja pravim iste pazare za manje predjenih kilometara. Po meni cilj je ispunjen. Ovo je klasicna podmetacina vlasnika radio centara i onih nezadovoljnih taxista koji neispunjavaju osnovne uslove rada. NECE PROCI!!!
za sve vas pametne. nigde u svetu se taksi ne uredjuje slobodnom konkurencijom. nigde u svetu se ne zivi i bogati od neprijavljenih taksista. nigde u svetu se ne moze raditi,a porez ne placati. zato ce grad ispostovati ceo zakon ili cete i po ovom pitanju u red, pa placati kao i devicu. svima pozdrav od regularnog taksiste, a posebno gospodinu jovicu, strucnjaku u ostavci sa mozgom.
Kada sam pisao da ce trziste reagovati i da ne mozete dici cenu bez pada traznje prozvali ste me da sam je vlasnica (iako sam musko) nekog udruzenja??? I sta sad? Ko je sad kriv sto nemate posla? Kako vam nije jasno da ste vi usluga i da kvalitet vaseg zivota zavisi od proseka, koji je na zalost ocajan!!!
probajte da ukomponujete nase plate od 26000 din sa evropskim cenama goriva i rezervnih delova!!!
objasnicu vam kako funkcionise taxi u ns-u:
-sto nize cene,vise se ljudi vozi iako taxisti godinama ne uspevaju placati porez dazbine...
-sto vise taxista - gazdama toliko puta vise placanja ulazak u udruzenje(300-1000eu) plus clanarine oko 1500 din nedeljno po taksisti....
200 taxista*1500din nedeljno=300 000din nedeljno
10 100 evra mesecna zarada udruzenja neracunajuci taxiste koji ulaze placaju ulazak 300-1000eu
Sva taksi stajališta su puna, sada svi taksisti mogu da popune sve tabele i osmosmerke u novinama, bez smetnji. Moje društvo i ja smo se redovno vozili taksijem, ali kad smo prvi put posle poskupljenja vozili taksijem i primetili da je cena, 80% veća, OD TADA SE NISMO I NEĆEMO VOZITI.
Ova mala grupa je verovatno prva koja je voljna da prizna da su pogrešili kada su tražili povećanje, možda ne predstavljaju ostalih 1500 taksista ali barem su rekli nešto što svi ostali misle (iako je rešenje vraćanje cena pre 3-4 meseca, a ne samo ova inicijativa za noćnu tarifu).
Videćemo koliko će i ostali taksisti izdržati. Barem ih nema više da komentarišu vesti kako smo mi gospoda što se vozimo taksijem, itd.
Ja bih hteo ovom prilikom da se zahvalim svim taksistima jer od kako su podigli cene ja vise ne idem taksijem. Zbog njih danas dosta prepesacim pa se time covek oseca mnogo zdravije, a pritom ustedim i nesto novca pa umesto da dam za taksi ja kupim nesto zdravo da pojedem. Od silnih obaveza covek nema neku fizicku aktivnost tako da ste nam vi to omogucili. Sve u svemu vi ste na gubitku, dok se za nas gradjane to ne moze reci.
Pozdravljam zdrav i odgovoran potez većine taksista. Nadam se da će u narednom periodu napraviti kvalitetne poteze za sebe i za nas gradjane,koji smo upravo zbog "tarifa ostali uskraćeni za njihove usluge. Pokatalo se još jednom u praksi da nisu svi "isti"i da onoliku galamu pre podizanja cena pravi jedna manja interesna grupa,nebi li tako napravila sebi prostor da radi šta hoće. Svaka čast poštenim taksistima koji žive od svog rada i dobro znaju kakve su mogućnosti nas gradjana. Pozdravljam hrabar i mudar potez,nadam se da se uskoro i ponovo vozimo...Uzdravlje.
Gde su sada oni taxisti koji su se javljali (SOS taxi, nesha taxista...) i upinjali da objasne kako su obespravljeni, poniženi niskim cenama, kako će se sve rešiti podizanjem i tarifiranjem cena isl. Oni koji su od grada tražili da ih zaštiti da ne propadnu (a gde je tu tržišna utakmica), koji su tražili da grad odlučuje o njihovim uslugama (kako bi imali opracdanje ako krene lože) isl. E pa sad kusajte šte ste mesili. Tako vam i treba!!!
A tek kako su drski za vreme Exita. Stoje i čekaju strance i kao nema slobodno vozilo! I to bi te radije izboli nožem da te oteraju kako bi odrali strance... A ne smeju da menjaju tarife? Ne znam kako promaknu inspekciji? Ne možeš celo veče da se vratiš sa Exita iako živiš daleko jer čekaju nekoga da prevare... a kada neko njih prevari... onda je frka! Protest!
Drago mi je ako ostanu bez profita jer su se bili uobrazili, a dosta njih vozi iznajmeljna kola vrlo bahato... Dosta njih se parkira gde hoće... ostavljaju mušterije gde hoće...
Čast izuzetcima!
Neka malo osete šta je tržište... Radije ću se voziti autobusom ako nastave ovako da se ponašaju. Hoću-neću... sada su kao pristojni, žele da pojeftine zbog građana.
Trazili ste, gledajte! Sad Vam opet ne odgovara tarifa? Pa ne morate vi obavestavati gradsku upravu i nas o svakom vasem zahtevu. Zato postoji slobodno trziste, pa vi i dizite i spustajte cene kako vam odgovara, a ponuda i potraznja ce pokazati da li su cene visoke ili niske. Samo nemojte vise izlaziti sa svojim zahtevima u javnost. Bezobrazni ste u saobracaju , pravite stajalista gde vi hocete i sad mi treba da imamo razumevanja za svaki vas zahtev. Naucite da postujete pravila i da se ponasate, pa se onda javite. A i milicija bi mogla malo da radi svoj posao i kaznjava ove sto parkiraju taksi na sred trake i citaju novine ili jedu sendvic.
Taksi stajališta su redovno puna vozila, a kolona na Naselju je jednaka i u špicu i van njega. Sada nema problema dobiti vozilo u bilo koje doba dana. Svi su slobodni.Tražili ste-dobili ste.
Nisam seo u taksi od kako su cene poskupele, a verujem da je mnogo Novosadjana uradilo isto. Desilo se tacno ono sto sam mislio da ce se desiti. Ljudi su prestali da koriste taksi, i idu autobusima, biciklovima/skuterima ili u krajnjem slucaju kolima. Ogroman broj taksista koji je imao posao u Novom Sadu ce polako poceti da gube isti, jer je taksi izgubio jednu veliku prednost koju je imao, a to je da je bio pristupacan svima. A da ne pricamo da ljudima sad ne pada na pamet da se nocu voze taksijem, tako da im ta tarifa ne znaci apsolutno nista. Na sav glas su vikali kako taksi treba biti luksuz ... Eto sada kad je luksuz, ostacete bez posla. Zale se kako su malo placeni, a ne okrenu se oko sebe da vide sta sve ljudi rade za nepunih 20.000 dinara.
ovi su gori i od samih političara, šta je bilo bre sada odjednom građani da su zadovoljni a kad ste gazili po tim istim građanima boreći se za sebe i svoj džep niste vikali ovu priču, licemeri i prevaranti, sada nema ništa zdravo doviđenja!
Pa vi taksisti stvarno ste bahati ... sad kad ste videli da te tarife što ste doneli ne idu u vaš prilog da imate manju zaradu sad bi da ukinete to za šta ste se borili toliko! Pitam se da li kad bi ste lepo zaradjivali sa tim tarifama da li bi i onda trazili da vratite normalu ??? A druga bahatost je to sto imate obelezena stajalista i parking a vi koristite i parking zgrade gde stanari ne mogu da se parkiraju ,vas niko ne kazni kad stanete na ne obelezeni parking a postenog gradjanina ne daj boze da stane na vase obelezeno mesto odma kazne !!! a da ne pricam o tome kako samo stanete na putu da bi sacekali mišteriju ... toliko od mene. Sad uzivajte u onom što ste Vi trazili
"Taxi je luksuz i ne može svako da ga priušti"...Pa šta je sad bilo, sad se ipak ne sme dozvoliti da građanima usluge budu preskupe? Vi sad birajte mušterije, ne vrti se svet samo oko mene ali konkretno ja ću i dalje da idem peške šta god vi uradili sa cenama, a verovatno ima i još njih koji će tako. Novi Sad je mali ali si*e nisu.
Taksi prevoz u Novom Sadu je bio dostupan svima. U mojoj porodici smo svi često koristili usluge taksija. Činjenica je da od kada je taksi poskupeo svi smo se vozili samo jednom jer je ta usluga za naš budžet sada preskupa. Pokušavamo drugačije da se organizujemo i na sve načine izbegnemo taksi , pogotovo noćnu vožnju. Sa ovim cenama, više se isplati da kupim auto.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Taksisti sad žele ukidanje noćne tarife
Novi Sad
•14.02.2013.
•10:43 > 16:25
Komentari 65
divljak
Cirkus
taxista
ja
@ Milos
Ako postoji neki zaključak sa konferencije „Taksi – Javna služba ili privatna delatnost?“ koja je održana 7. septembra u Hotelu Hajat, to je upravo gotovo neverovatna konstatacija da je po postojećoj regulativi, legalni taksista koji poštuje zakon, plaća porez i ne krade na taksimetru, brutalno diskriminisan od strane same države. Poreska uprava godinama abdicira od svoje zakonske obaveze naplaćivanja poreza od taksista, tako da poštenom taksisti koji plaća porez, nelojalno konkurišu hiljade njegovih kolega, legalnih taksista koji godinama, čak decenijama ne plaćaju porez. A svima njima zajedno konkurišu dodatne hiljade nelegalnih taksista, tzv. „divljaka“ koji ne plaćaju nikome ništa, i za koje očigledno ovoj državi nema zakona, tako da gotovo porazno zvuči konstatacija Dejana Malog, člana gradskog veća Beograda, koji je u okviru svog izlaganja na konferenciji rekao da po postojećoj zakonskoj regulativi, Grad Beograd nema zakonske mehanizme suzbijanja nelegalnog taksi prevoza, da to „divlji“ taksisti znaju, i tako se broj nelegalnih taksi vozača umnožava matematičkom progresijom. Mehanizam te nemoći državnog sistema objasnio je Zoran Pašalić, starešina Gradskog suda za prekršaje Beograda, koji je ukazao da ključnu meru zaplene vozila od „divljih“ taksista nije moguće sprovesti zbog zakonske odredbe po kojoj vozilo mora biti u vlasništvu samog taksiste, pa se samim tim praktično sva vozila u nelegalnom taksi prevozu danas vode na strine, ujne, babe, dede i ostalu rodbinu „divljih“ taksista, i začarani krug državne nemoći time je zatvoren. Da zlo bude veće, savesni taksisti su ozbiljno shvatili odluku Grada Beograda po kojoj od januara 2009. godine vozila koja nemaju EURO 3 pogon, neće moći da obavljaju taksi prevoz, da bi naknadno shvatili da su i tu namagarčeni, i da je pod izgovorom svetske akonomske krize, primena te odluke prolongirana na neodređeno vreme. Tako su se hiljade savesnih taksista kreditno zadužili da bi kupili n ova vozila sa EUROO 3 pogonom, pa sada u proseku 12 sati dnevno moraju da voze, da bi uspeli da održe korak sa finansijskim obavezama koje imaju. Dobrodušni „divljaci“, naravno nemaju tih briga, oni niti plaćaju porez, niti imaju obavezu da kupuju vozila sa EURO 3 pogonom, pa tako mogu i da voze taksi kako i koliko im odgovara. Iznureni legalni taksisti umiru za volanom od premora, nije retka scena u kojoj možete videti taksistu koji na malo dužem semaforu zaspi za volanom, dok se neretko odmah pored njih mogu videti odmorni, „divlji“ taksisti, koji samim svojim postojanjem svedoče o tome koliko je tragična priroda državne vlasti u Srbiji, koliko je to sistem koji kažnjava savesne i poštene, a nagrađuje beskrupulozne. Veliki publicitet koji je izazvala 14. konferencija Danas konferens centra o taksi prevozu, stepen strasti i oprečnih mišljenja o budućnosti ove službe među samim taksistima, kao i gotovo neočekivani interes privatnog sektora u oblasti auto industrije za budućnost taksija u Srbiji, definisali su buduće korake koje država treba da preduzme da bi uvela red u ovu oblast. Pored neminovne izmene Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, kojim bi se resorno ministarstvo infrastrukture već ove jeseni moralo pozabaviti, tu je i čitav niz mera kojima Grad Beograd, ali i mreža sudova za prekršaje, mogu podići efikasnost borbe protiv nelojalne konkurencije u taksi prevozu. Takođe, ono što je prosto neshvatljivo, i verovatno podložno i nekoj vrsti krivične odgovornosti, to je odustajanje državnih organa nadležnih za naplatu poreza od svoje obaveze naplate poreza od taksista, tako da danas na beogradskim ulicama legalno voze taksisti koji državi duguju i po 1,5 milion dinara, i to su stotine ljudi koji više od deset godina ne plaćaju porez. Godišnje država gubi po ovom osnovu preko milijardu dinara, taj iznos se samo povećava, a država u jeku svetske ekonomske krize kada je svaki dinara dragocen, hladnokrvno diskriminiše taksiste koji plaćaju porez, i praktično šalje poruku da je neplaćanje poreza dozvoljeno. Takvu poresku upravu, koja tako ogoljeno abdicira od svojih zakonskih obaveza, teško je naći u bilo kojoj evropskoj državi koja sebe smatra civlizovanom i ozbiljnom. Kolateralna šteta tog nemara su taksisti, koji su praktično oterani u bankrotstvo zbog svoje ničim utemeljene pretpostavke da zakone u Srbiji treba poštovati. I tako, preko 10.000 taksista vozi 2 miliona Beograđana, dok je realan broj potrebnih taksista duplo manji. Tržište taksi prevoza je fragmentizovano do besmisla, sa hiljadama učesnika koji su praktično van zakona i van poreskog sistema, praktično je došlo na ivicu kolapsa. Ukoliko država nešto ne preduzme da pomogne poštenim taksistima, posebno u svetlu ekonomske krize, i ne raščisti tržište od nelojalne konkurencije, hiljade njih otići će u bankrot, a Beograđane i goste iz inostranstva uskoro će prevoziti samo „divlji“ taksisti. I dok u razvijenom svetu taksi predstavlja ozbiljan ekonomski resurs automobilske industrije, poligon uvođenja naprednih tehnologija i pogona poput biogoriva, vodonika ili struje, u Srbiji država ne može da se dogovori sa sobom, da li taksisti trebaju ili ne trebaju da plaćaju porez. Taksi služba je inače, svuda u svetu, ogledalo jedne države, prva služba sa kojom gosti iz inostranstva imaju kontakt. U tom ogledalu, onaj ko dobro pogleda, o ovoj državi, i prirodi njene vlasti, može videti jako puno.
Malo je država u Evropi koje sa takvom lakoćom znaju da namagarče sopstvenog građanina, koji poštuje zakon, plaća poreze i savesno obavlja svoje dužnosti, kao što je to slučaj sa Srbijom. Malo je primera koji tu pojavu tako dobro ilustruju kao što je odnos države prema taksistima.
Ako postoji neki zaključak sa konferencije „Taksi – Javna služba ili privatna delatnost?“ koja je održana 7. septembra u Hotelu Hajat, to je upravo gotovo neverovatna konstatacija da je po postojećoj regulativi, legalni taksista koji poštuje zakon, plaća porez i ne krade na taksimetru, brutalno diskriminisan od strane same države. Poreska uprava godinama abdicira od svoje zakonske obaveze naplaćivanja poreza od taksista, tako da poštenom taksisti koji plaća porez, nelojalno konkurišu hiljade njegovih kolega, legalnih taksista koji godinama, čak decenijama ne plaćaju porez. A svima njima zajedno konkurišu dodatne hiljade nelegalnih taksista, tzv. „divljaka“ koji ne plaćaju nikome ništa, i za koje očigledno ovoj državi nema zakona, tako da gotovo porazno zvuči konstatacija Dejana Malog, člana gradskog veća Beograda, koji je u okviru svog izlaganja na konferenciji rekao da po postojećoj zakonskoj regulativi, Grad Beograd nema zakonske mehanizme suzbijanja nelegalnog taksi prevoza, da to „divlji“ taksisti znaju, i tako se broj nelegalnih taksi vozača umnožava matematičkom progresijom. Mehanizam te nemoći državnog sistema objasnio je Zoran Pašalić, starešina Gradskog suda za prekršaje Beograda, koji je ukazao da ključnu meru zaplene vozila od „divljih“ taksista nije moguće sprovesti zbog zakonske odredbe po kojoj vozilo mora biti u vlasništvu samog taksiste, pa se samim tim praktično sva vozila u nelegalnom taksi prevozu danas vode na strine, ujne, babe, dede i ostalu rodbinu „divljih“ taksista, i začarani krug državne nemoći time je zatvoren. Da zlo bude veće, savesni taksisti su ozbiljno shvatili odluku Grada Beograda po kojoj od januara 2009. godine vozila koja nemaju EURO 3 pogon, neće moći da obavljaju taksi prevoz, da bi naknadno shvatili da su i tu namagarčeni, i da je pod izgovorom svetske akonomske krize, primena te odluke prolongirana na neodređeno vreme. Tako su se hiljade savesnih taksista kreditno zadužili da bi kupili n ova vozila sa EUROO 3 pogonom, pa sada u proseku 12 sati dnevno moraju da voze, da bi uspeli da održe korak sa finansijskim obavezama koje imaju. Dobrodušni „divljaci“, naravno nemaju tih briga, oni niti plaćaju porez, niti imaju obavezu da kupuju vozila sa EURO 3 pogonom, pa tako mogu i da voze taksi kako i koliko im odgovara. Iznureni legalni taksisti umiru za volanom od premora, nije retka scena u kojoj možete videti taksistu koji na malo dužem semaforu zaspi za volanom, dok se neretko odmah pored njih mogu videti odmorni, „divlji“ taksisti, koji samim svojim postojanjem svedoče o tome koliko je tragična priroda državne vlasti u Srbiji, koliko je to sistem koji kažnjava savesne i poštene, a nagrađuje beskrupulozne. Veliki publicitet koji je izazvala 14. konferencija Danas konferens centra o taksi prevozu, stepen strasti i oprečnih mišljenja o budućnosti ove službe među samim taksistima, kao i gotovo neočekivani interes privatnog sektora u oblasti auto industrije za budućnost taksija u Srbiji, definisali su buduće korake koje država treba da preduzme da bi uvela red u ovu oblast. Pored neminovne izmene Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, kojim bi se resorno ministarstvo infrastrukture već ove jeseni moralo pozabaviti, tu je i čitav niz mera kojima Grad Beograd, ali i mreža sudova za prekršaje, mogu podići efikasnost borbe protiv nelojalne konkurencije u taksi prevozu. Takođe, ono što je prosto neshvatljivo, i verovatno podložno i nekoj vrsti krivične odgovornosti, to je odustajanje državnih organa nadležnih za naplatu poreza od svoje obaveze naplate poreza od taksista, tako da danas na beogradskim ulicama legalno voze taksisti koji državi duguju i po 1,5 milion dinara, i to su stotine ljudi koji više od deset godina ne plaćaju porez. Godišnje država gubi po ovom osnovu preko milijardu dinara, taj iznos se samo povećava, a država u jeku svetske ekonomske krize kada je svaki dinara dragocen, hladnokrvno diskriminiše taksiste koji plaćaju porez, i praktično šalje poruku da je neplaćanje poreza dozvoljeno. Takvu poresku upravu, koja tako ogoljeno abdicira od svojih zakonskih obaveza, teško je naći u bilo kojoj evropskoj državi koja sebe smatra civlizovanom i ozbiljnom. Kolateralna šteta tog nemara su taksisti, koji su praktično oterani u bankrotstvo zbog svoje ničim utemeljene pretpostavke da zakone u Srbiji treba poštovati. I tako, preko 10.000 taksista vozi 2 miliona Beograđana, dok je realan broj potrebnih taksista duplo manji. Tržište taksi prevoza je fragmentizovano do besmisla, sa hiljadama učesnika koji su praktično van zakona i van poreskog sistema, praktično je došlo na ivicu kolapsa. Ukoliko država nešto ne preduzme da pomogne poštenim taksistima, posebno u svetlu ekonomske krize, i ne raščisti tržište od nelojalne konkurencije, hiljade njih otići će u bankrot, a Beograđane i goste iz inostranstva uskoro će prevoziti samo „divlji“ taksisti. I dok u razvijenom svetu taksi predstavlja ozbiljan ekonomski resurs automobilske industrije, poligon uvođenja naprednih tehnologija i pogona poput biogoriva, vodonika ili struje, u Srbiji država ne može da se dogovori sa sobom, da li taksisti trebaju ili ne trebaju da plaćaju porez. Taksi služba je inače, svuda u svetu, ogledalo jedne države, prva služba sa kojom gosti iz inostranstva imaju kontakt. U tom ogledalu, onaj ko dobro pogleda, o ovoj državi, i prirodi njene vlasti, može videti jako puno. Preuzeto sa taxiforuma.
Nisam Pametan
Ovo nije Evropa, odnosno evropski standard!
Problem je što mi hoćemo leba preko pogače, a ne preko pšenice...
Mi na silu uvodimo evropske norme na srpski standard! Kakav euro 3, 4, 5, 6...? Kakvi bogataški automobili na ovu sirotinju? Da se bahate pojedini kako voze skupe automobile?
Pa dobra usluga nikada nije zavisila od bogate spoljašnosti, nego od znanja i vaspitanja pružaoca usluge. Svaki automobil koji uredno pređe TEH. PREGLED može da obavlja delatnost prevoza! Da, o PREVOZU je reč. Od tačke A do tačke B. A ne o šepurenju kako sam se vozio E mercedesom...Ko voli, ima i takvih vozila...Šta mislite da nema nevaspitanih i bahatih i u skupim i lepim automobilima? Pa njih je najviše...
Dakle, konkurencija stvara tržište i poboljšava kvalitet usluge tako što pružaoca usluge tera da radi na sebi...
Ako samo privilegovani budu mogli da se bave taxi-prevozom sa svojim skupim, lepim i našminkanim vozilima, onda neće biti konkurencije nego će nastati monopol...A onda običan građanin može da se oprosti od taxi prevoza, gledajući ga kroz prozor prepunog autobusa dok mu gaze po prstima, guraju, gnječe, duvaju za vrat...A kiša pada li pada...
Gillan
Ili 4 litre benzina s kojima mogu 4 puta do grada i nazad...
Mozda je opravdano, al nema logike....
milos-ns
Ja
Kako ste
@pirkelinooooo Prijatelju, jesi li ti glup od rodjenja ili si se skolovao za to? Kao prvo ne znas ni osnovne parametre, kao drugo izvodis takve racunice da je to neverovatno....po tebi su onda svi taksisti pravi bogatasi.
I na kraju
@svima Kad Vas lepo molim, nemojte vise da se brinete da li cemo mi imati posla i koga cemo da vozimo. HVALA
milos-ns
sad su dosli da prosipaju nama pamet dok nas vozaju gradom. ti nisi video ni T od Pariskog taksija. Ja sam samo apostrofirao kako bi taxi prevoz trebao da izgleda, ne treba da komentarises ovo negativno, jer sve sto sam naveo je sasvim normalno za taksi prevoz, stim sto se pojedine stvari mogu prilagodjavati nasim standardima i ekonomskim prilikama. PDV je bio uveden pa ste malltretiranjem gradjana i blokadom grada uspeli da odložite stupanje propisa. Samo da znas da ima gradova u svetu veleicine Novog Sada sa svim elementima koje sam ja naveo, i zašto se nebi prihvatali tog standarda pruzanja taxi usluga. sto se tice taksija u Amsterdamu poredjenje je bilo cene i hvaliteta usluge, ja mu nisam ni zavirivao u dzep, a i vi bi zaradjivali daleko vise da vas nema malih milion sa raznim krševima po gradu.
i ako ti je stvarno tako tesko da budes taksista promeni zanimanje.
ja
Pod 1. vozila za obavljanje taxi prevoza ne mogu biti starija od 5 godina, da taxi vozilo iskljucivo moze da bude sedan i minivan, i najvise tri marke automobila kako bi taxi izgledao na nesto, naravno da ne zaboravim boju vozila. ovo je sada cirkus.
pod 2- uvodjenje PDV računa.
pod 3- da nose prikladnu odecu, vozila drže urednim i cistim, da ne psuju, ne komentarisu dnevno politicka desavanja i situacije u saobraćaju.
pod 4- poznavanje grada, a ne kao do sada u nekim udruzenjima navodjenje taksista na odredisnu adresu.
e kada sve ovo postignete gospodo taksisti (mada su vecina primitivci i kriminalci) onda lepo tražite cene kao u evropskim gradovima, jer start i 3km vožnje u Amsterdamu u novoj E klasi kosta samo 7 evra. e gde ste vi od toga!!!!
Taksi
Lično nemam vremena za proteste. Moram da radim jer državna kasa me neće pitati da li sam nešto napravio ili ne, lupiće kamatu na kamatu, a to sebi ne smem da dozvolim. Tako da ćutim i plivam.
igor
100 Evra
cvetko
Pirkelinooo
mira
ja
realno
@Taksi je objasnio u cemu je problem ali sumnjam da iko moze da realno sagleda problem. Kada bi stavili na papir trosak goriva, amortizaciju, poreze i doprinose, claniranu u udruzenjima (koja je takodje poskupela, ali se za to niko ne buni), taksu za stajalista i ostalu ''papirologiju'' uvideli biste da je cena taksi prevoza opravdano povecana. Treba se malo ''informisati'' a ne samo pljuvati. Svako dobro!
Alo bre
EsesovacNS
Jadan taxista auto plati skuplje nego drzavljani Evrope,gorivo placa isto kao i oni u Evropi,delove placa skuplje od svojih kolega po Evropi,a vozi jeftinije jer se na ulici nalaze hiljade divljih taxista koji ne placaju poreze i rade bez ijednog papira.
Skupa nam je hrana i zivot,a ne taxi.Ako nemam za taxi,icicu busom,peske ili biciklom,ali ako nemam za 100g mesa ne mogu da pasem travu!!!
Setimo se onih predizbornih poruka:
HOCU RED,A NE REDOVE!!!
EsesovacNS
Nensi,to ko pusi mislim da nije ovde tema.Malo si promasila rubriku.Gas se ne moze ugraditi u dizel motore,a cena dizela je 151,90din
Neko kaze da je taxi poskupeo 80%,nije tacno taxi je poskupeo za 30% nakon 5godina ne pomeranja cena taxi usluga.Voznja koja je bila 200 sad je 260din,a voznja koja je bila 300 sad je 390 din sto dokazuje da je poskupljenje 30%.
Znate one price:
-Dosao mi taxi,video sam put kroz pod auta...
-Pocepala sam haljinu u taxiju jer mu je na sedistu iskocio feder...
-Pokisnuo sam u taxiju jer taxista nije mogao da zatvori prozor na svom krsu u kojem me je vozio...
E...Ta grupa taxista bi sada trebala da bude oterana sa taxija jer im vozila ne ispunjavaju Euro 3 standarde,ne ispunjavaju estetske norme,iako im je vlada omogucila da krenu u reprogram za otplatu poreza nisu hteli da "udju u njega",e to je ta grupa taxista koja se sad buni jer ce ostati bez posla ako se bude postovao zakon!
taksi
cene i dalje nisu "visoke". Probajte da koristite usluge taksija u drugim gradovima ili bar pitajte rodbinu koliko tamo košta. Da se odma ogradim od mržnje, dok nije bilo ilegalnih, samoprozvanih, taksi vozača, mogao sam pristojno da živim. To je više u smislu - ako sam gladan, napraviću pauzu, pojesti sendvič i nastaviti da radim. Imao sam 20 dana godišnjeg i to je to. Nije cena problem, problem je što je država uništila SVE. Ljudi rade za 10.000RSD kod kineza (možda i manje sada...), privatnici zatvaraju, a ja se borim da platim poreze i po novim cenama, kao i po starim.
Reći ću vam iskreno, kada je kilometar bio 23RSD, start oko 10RSD, gorivo jeftino, pravio sam pazar 4.000RSD. Zamislite koliko mi je ostajalo? Sada, kilometar 52RSD, start 70RSD, 13 sati u autu za pazar od 1.708RSD. Od tih 1.708 meni ne ostaje ništa! Pogotovu što sam 2 dana pre toga imao još manje.
Ne bunim se što je sada smanjen obim posla. Svestan sam da ljudi nemaju novaca. Nemam ni ja! Ali zato ne pljujem kako su pekari, mlekari, mesari najgori, samo dižu cene, kako li će to ljudi platiti...
Ako imam - koristiću njihovu uslugu, ako nemam, mogu samo da gledam kroz izlog i da pečem krompir u rerni, ako mi ne isključe struju.
Nemojte ljudi da nas trpate sve u isti koš. Među nama ima pilota, studenata, dobrih ljudi koji su ostali bez posla... Svi redovno plaćamo sve namete... Pljujte po inspekciji! Oni ne rade svoj posao. Prođu kolima pored nas i ne provere nijedno vozilo i vozača! Za koga sam ja onda plaćao ogromne gradske takse da budem legalan?
ZoranNS
Bojan
Taksista
nensi
telep
Bojan
taxista
Siki Ns
aleksandar taxi
objasnicu vam kako funkcionise taxi u ns-u:
-sto nize cene,vise se ljudi vozi iako taxisti godinama ne uspevaju placati porez dazbine...
-sto vise taxista - gazdama toliko puta vise placanja ulazak u udruzenje(300-1000eu) plus clanarine oko 1500 din nedeljno po taksisti....
200 taxista*1500din nedeljno=300 000din nedeljno
10 100 evra mesecna zarada udruzenja neracunajuci taxiste koji ulaze placaju ulazak 300-1000eu
Fanatic
Ova mala grupa je verovatno prva koja je voljna da prizna da su pogrešili kada su tražili povećanje, možda ne predstavljaju ostalih 1500 taksista ali barem su rekli nešto što svi ostali misle (iako je rešenje vraćanje cena pre 3-4 meseca, a ne samo ova inicijativa za noćnu tarifu).
Videćemo koliko će i ostali taksisti izdržati. Barem ih nema više da komentarišu vesti kako smo mi gospoda što se vozimo taksijem, itd.
bane
Š.I.Š. TEAM
Lee
Vladan
Drago mi je ako ostanu bez profita jer su se bili uobrazili, a dosta njih vozi iznajmeljna kola vrlo bahato... Dosta njih se parkira gde hoće... ostavljaju mušterije gde hoće...
Čast izuzetcima!
Neka malo osete šta je tržište... Radije ću se voziti autobusom ako nastave ovako da se ponašaju. Hoću-neću... sada su kao pristojni, žele da pojeftine zbog građana.
НИКИ
Gari
Pileći Mozak
Neko
Shin Sekai
ns
Pirkelinooo
Walker
haha
314pezos
TT
ko vam brani?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H