Sastanak Okružne komisije za prigovore prekinut je nakon što su roditelji dece koja su ove nedelje polagala malu maturu pokušali da uruče svoj prigovor na regularnost ispita.
Nista novo ove godine u odnosu na prethodne osim sto se ove godine konacno nesto javno prica na ovu temu. I jedni i drugi roditelji su u pravu. Ali da budemo iskreni za neku postenu decu je cela ova stvar bila agonija. Primer moje komsinice koja je sjajno dete, odlican djak, kulturna, iz fine familije i koja je test iz naseg jezika sjajno polozila a test iz matematike katastrofalno. ZASTO? Iz jednostavnog razloga jer je psihicki poklekla, taj jedan dan agonije (za postenu decu jeste bila agonija) je uzeo svoj danak. Dete se toliko iznerviralo, unervozilo, uplasilo da je prethodnu noc umesto da spava i odmara ucila do kasno, ustala ujutru jos da uci, otisla premorena, nervozna i ajd da kazem istraumirana na test iz matematike i podbacila skroz na skroz. E prema takvoj deci nista ovo nije bilo fer. Neko se bolje nosi s stresom a neko losije. Kao na primer moja sestra koja je dobila proliv, nije spavala celu noc i otisla izmucena na prijemni i naravno jedva ubola 11,5 bodova. A greske su joj sledece: napisala je formulu po kojoj samo treba izracunati i ona mali moj debilko ne izracuna vec ostavi samo tamo formulu, potom je u jednom zadatku dosla do samog kraja i trebala da uradi samo jos jedan korak i naravno fali taj korak i bod manje, potom nije dobro pretvorila hektare u are, nije dobro digla 60 na kvadrat i td. Pazite ja pricam o odlicnim djacima ovde koje je stres potpuno unistio. Komsija se nije proveo sjajno ali je on decak pa je bio pod manjim stresom tako da je on imao 14 bodova sto je uzimaci u obzir njegov prosek u skoli sjajno ali se ipak trudio od decembra meseca za ovaj prijemni i mislio je da ce bolje da ga uradi. I sta sad ova deca da kazu??? Nista. Sve ovo mozes obesiti macku o rep. Zao mi je takve dece. Oni se sad jos vise sekiraju. A da je prijemni iz matematike lepo bio dan posle srpskog garantujem da bi bolje uradili i test iz matematike.
"Opet se roditelji "autonomaši" bune i imaju silne primedbe na trestiranje, samo zato što ne mogu da prihvate prostu činjenicu što su im deca (izrazito) glupava!
A pored njih takvih na koga da uopšte i budu pametna?"
I moja ćerka je razbila testove, a nisam sem u medijima ni čula za navodna rešenja istih.
Mada kada bolje razmislim, možda ih je bilo za kupiti u gradskom odboru DS-a i LSV-a.
Sve jedno, nemam ti ja para ni ćerki patike da kupim, a ne da dam 4000 dinara nekim "žutaćima", za odgovore na pitanja sa testa, za koja nisam mogla ni znati da li su prava.
Drago mi je da mi je ćerka ipak sama sve obavila i bez prljanja ruku sa "aktivnostima" gore pomenutih stranaka i njhovog zajedničkog glasila u vidu "Blica", koji je dramio zbog glupavih učenika, roditelja ili nečeg već tome sličnog.
Ne treba ponistiti test jer je vise dece koja su vredno radila prethodnih 6 meseci, ali svakako treba stati na put prosvetnoj mafiji i kaznitiodgovorne za to. Uglavnom se zale roditelji cija su deca lose uradila test a imaju solidno bodova iz skole jer ce tako uspeti svoje mezimce da upisu u zeljene skole.
Moje dete je uradilo odlično i jedan i drugi test, a nemam ni posao, a kamo li pare.
Oni koji nisu znali da vaspitaju svoju decu, da ih izvedu na pravi put, ili su im deca debili, oni se ovde bune.
Povodom ove vesti se razbuktava autonomasko-srBska, pametno-glupava, sibicarso-mocna, itd diskusija a bice kako bistroumni Zare izjavi (po nalogu Dace i Vucka). Iz jucersanjih izjava rodonacelnika ove ujdurme se jasno vidi da se bodovi sa testa iz maternjeg jezika NECE uzimati u obzir, sada je pitanje da li ce i matematiku da odbace. Sta trosite kiseonik za kuckanje zlonamernih poruka, svakako da ovom looodilu nije pridonelo ni jedno DETE i zaista su istraumirani. Mozete da palamudite, ali su to u sustini JOS deca ciji umovi nisu sazreli za takve turbulencije koje su im se desavale od ponedeljka do danas!
Uopšte nije važno ko je uradio dobro, a ko loše, radi se o tome da su testovi NEPOTREBNI!
Osmi razred: više od pola osmaka se ''priprema'' za završne ispite i ''nema vremena'' za druge oblike vaspitno-obrazovnog rada, roditelji se utrkuju da pronađu ''najbolje'' nastavnike za privatne časove (ima tu preporuka, lista čekanja...), nastavnici se ''reklamiraju''za držanje privatnih časova...(I TO JE KAO U REDU)
Završni ispit: roditelji na sredstvima za smirenje, deca ne spavaju, ne jedu, nastavnici se ''obučavaju'' za dežuranje, supervizori dobijaju posebne ''direktive''(to rade za nula dinara), milicija kontroliše škole...(I TO JE KAO U REDU)
Upis: na rang listama osvanu prepisivači, fotokopirači, kupci testova i ostala deca, upisanih preko veza, broja i ostalog koliko hoćeš i ''upao'' je svako tamo gde treba ili možda ne...(I TO JE KAO U REDU)
PITAJTE DECU ŠTA MISLE O SVEMU TOME, PA ONI SU PRVI ZNALI DA SU TESTOVI ''PROVALJENI''
Nije problem test, već podatak ga deca lokalnih debila nisu znala da urade (čak ni pored kupljenih rešenja).
I to jako boli sve te roditelje "bundžije", koje gle slučajnosti organizuju DS i LSV.
P.S.
Što ne objave da je članica DS-a u brusu i gaćama iznela rešenja testova iz štamparije "Službenog glasnika"?
A čije je vlasništvo list "Blic", koji je pokrenuo ovu političku kampanju aferu?
Zna li ko?
Opet se roditelji "autonomaši" bune i imaju silne primedbe na trestiranje, samo zato što ne mogu da prihvate prostu činjenicu što su im deca (izrazito) glupava!
A pored njih takvih na koga da uopšte i budu pametna?
Preterujete. Nema postenog prijemnog ispita. Nema postenog konkursa za posao, za najlepsu bastu,... Gadno gresite ako mislite da su skolski prijemni ispiti ili recimo ispiti na NS fakultetima ikada bili posteni -- ironicno, osim onih na privatnim, gde su pravila jasna (i striktno se postuju). Dekani su "bogovi", kakvi rezultati testova i slicne gluposti. Ovde je dobra strana da se saznalo da je lopovluka bilo i da su, bar neki, prevaranti otkriveni. Toga nije bilo do koliko juce (ili mislite da lopovluka nije ni bilo?).
Preterujete i tvrdeci da su zadatke kupila deca iz mocnih porodica. Ta deca nemaju potrebe da sibicare po ulici i kupuju testove od sitnih lopova.
Gubitnicima ni jedan rezultat neće odgovarati!
Naravno, sada im ne smeta što su im deca uradila katastrofalno testove (to za njih nije bitno), već im smetaju oni koji su dobro uradili, tj. žele da omalovaže trud roditelja te dece.
Roditelji dece koja nisu učila i loše su uradila test ne zaslužuju da ih iko primi, to ne postoji na Zapadu ...prosto ih izbace na ulicu ko vreće.
Kakvo bunjenje?
Ta priča da je neko imao unapred testove, nema veze sa znajnem nečijeg deteta.
Ili znaš ili ne i tačka.
I na Harvardu i Oksvordu nečija deca znaju unapred pitanje, ali ko hoće da se tamo upiše mora dobro da zagreje stolicu da bi se progurao na ostatak liste.
Nije to samo ovde već je tako svuda.
P.S.
Za roditelje dece koja su loše uradila test imam narodnu izreku: "Što se grbo rodi, vreme ne ispravi!".
Naravno da svi mislimo drugačije, ali svi treba da se trudimo da nam mišljenje bude realno, neobojeno isključivo ličnim interesom itd.
Problem bi trebalo posmatrati sa strane i iz svakog ugla, jer se u tom slučaju realnije donosi zaključak.
Zaključak je sigurno da je ovo testiranje stvorilo uslove da određeni kandidati imaju bolje rezultate, ali ne zahvaljujući svom radu.
To što su neka deca iako sa velikim znanjem zbog toga što recimo nisu psihički i fizički bila jaka kao tvoje dete, padala u nesvest, bila istraumirana svim ovim dešavanjima, pokleknula pod stresom i ko zna čim još, zaslužila da ih neko ko je došao ovako do bodova istisne.
Bilo koja odluka da se donese bice na stetu dece koja su vredno spremala prijemni ispit. Moja cerka je osvojila 39.5 poena na polaganju male mature. Najbolje je uradila u celoj generaciji.Ali iza truda moga deteta stoji rad od oktobra meseca. dete koje je samo spremalo oba predmeta. Iza svakog osvojenog boda i 5 moga deteta stoji ogromno znanje i ulozen trud. To je dete koje ima svoj cilj. koja retko dozvoli da ima i 4 u dnevniku. Imala je cilj piolaganje prijemnog ispita usrpskoj gimnaziji Budimpesti u februaru mesecu.I tamo je polagala prijemni ispit iz matematike,srpskog. Od 129 max bodova osvojila je 127. Svoju decu ucim da je znanje jedino sto im neko ne moze oduzeti. Ponistavanjem rezultata prijemnih ispita salje se poruka deci da se rezultti mogu postici i drugim nacinima...da se izjednacavaju svi...i samni znamo u kakvoj dubokoj krizi nam je drustvo...Da li mi odrasli treba da deci saljemo poruku da odobravamo i izjednacavamo nelegalni postupk?
Treba reci i da je citava naknadna organizacija pregledanja,bodovanja,pravljenja liste zelja i tzv.raspodele (upisa) dece prava katastrofa i to vec godinama na nivou citave Srbije.Ovaj skandal u Novom Sadu je samo lokalni primer.U Jovinoj, recimo, valjda jos od doba dinosaurusa za sve vezano za upis zari i pali izvesna gospodja informaticarka, Svetlana Maletin, koja se ponasa i donosi odluke kao Papa broj dva.Jao si onome ko se njoj zameri. Za nju su obicni prosvetari pa i direktori osnovnih skola sitni misevi.Moze se onda pretpostaviti kakav je tamo odnos prema roditeljima. Maletinka ce sigurno progurati ove godine rezultate do kraja i deca ce biti upisana prakticno na silu.Da li ce i dalje tako da se nastavi, nazalost, iskustvo pokazuje da se u Srbiji lose stvari brzo zaboravljaju i cesto ponavljaju.
Krajnje je vreme da se reaguje, jer za 10-15 godina ovi koji su ovako završili će, zahvaljujući vezama koje imaju, da nam vode CELU prosvetu i obrazovanje. Onda će, zahvaljujući njima, polupismenima, ovo biti PRAVILO, i nastaće negativna selekcija. Valjda dok se svi ne uklopimo u nečiji definisani prosek.
Setite se našeg nekadašnjeg obrazovanja i njegovog nivoa u svetu.
Je*ala nas demokratija, ili bar ovakve "demokrate" u poslednjih 20-tak godina.
Počinje da ima smisla ona stara:
Ako je komunizam (socijalizam, nebitno je uređenje već način i kvalitet života; ja sam lično anti-komunista/socijalista) bio mrak, je*em ma*er onome ko nam upali svetlo!
Izvinite zbog načina izražavanja, ali jako sam emotivan po ovom pitanju.
PA TA DECA SU NAŠA BUDUĆNOST! Trebali bi da budu bolji od nas, a ovako se samo anesteziraju i pripremaju za ne znam šta!
S T R A Š N O !
Da li su mnoga deca podbacila?
Jesu!
Testiranje treba poništiti, jer se sada postavlja pitanje rezultata testa onih koji su ih dobro uradili.
Očigledno je da ako su testovi bili u opticaju pre polaganja, oni koji su do njih došli obesmislili su sam proces.
Doveli su do rezultata koji utiču na rang liste, te na taj način rezultati dece koja su na taj test otišla isključivo naoružana svojim znanjem obesmišljena.
Drugo je pitanje da li su uopšte bilo kakva testiranja mogu da budu merodavno merilo stečenog znanja u osmogodišnjem školovanju.
Pritisak i stres koji su ova deca doživela ovih dana će sigurno ostaviti trajne posledice, te se sigurno može reći da je ovo bio i atak na njihovo zdravlje.
I ptice na grani znaju da je ova matura i predhodne samo zakonski okvir za organizovanu hajdučiju u Ministarstvu prosvete. Samo je neshvatljivo da se prosvetari i roditelji ne pobune protiv mediokriteta u Zavodu za vrednovanje i Ministarstva u celini. Koliko je novca legalno bačeno u neke džepove? Da li je to normalno dragi prosvetari?Ima li pameti u našem Ministarstvu finansija na šta se sve troši u Ministarstvu prosvete?
Бодови се рачунају тако да се просек из 6., 7. и 8. разреда сабирају и множе са 4 (максимално 60 бодова) и по 20 бодова из теста из српског и математике. Тестове чине по 20 задатака. Када све ово срачуна, дође се до тога да свака оцена из неког предмета у укопном збиру бодова вреди негде око 1/3 бода. Што значи да ученик може да једним више урађеним задатком "поправи" три оцене током школовања. Дакле, стимулативније је боље урадити тест него бити одличан ђак. Отуда и сва ова трговина, преписивање, бубице и сличне неподопштине на завршном испиту.
Други проблем је да је то једини непоновљиви и непоправљиви испит у читавом школовању. У читавоm школовању можеш да поправљаш оцену, да поново положеш испит који си пао па чак и да поништиш испит ако ниси задовољан оценом. Једино осмаци немају право на грешку у читавом школском систему (а могао бих рећи и у читавој држави).
Овакво инсистирање на непогрешивости и немогућности да се не могу исправити грешке је неетично, непедагошки а ако баш хоћете није ни хришћански.
Такође, умањује се значај оцењивања у основној школи, што поништава труд и рад наставника. Да не причамо о томе да су неки наставници важнији од других јер њихови предмети су на завршном тесту а други нису.
Родитељи чија деца из неког разлога нису била потпуно спремна да покажу сво своје знање, концентрацију, спремност и окретност у тренутку које је министарство сматрало за згодно, и стога нису освојила довољан број бодова, крећу у лов на везе, не би ли своје дете уписали у адекватну школу (овај критеријум може бити и субјективан и објективан). Овај лов на везе се негде прелама преко директора средњих школа и гимназија, који неке мора да одбије а неке мора да прими. А кога ће да одбије а кога да прими је директоров субјективан осећај, који може бити потпомогнут од стране родитеља, или неког утицајног лика који може имати утицај на директора.
Из свега овог сматрам да је завршни тест за основце, дубоко неправедан према њима (иако је смисао теста управо праведност), огромни стимулатор за корупцију, преваре и разна сналажења.
Требало би га стварно укинути и препустити средњим школама и гимназијама да сами организују тестирања за ђаке (већ постоји за Карловачку гимназију и уметничку школу). Уједно ојачавати позицију наставника и објективизовати оцењивање у основној школи.
Postovani Dragane, naravno da smete da mislite drugacije. Cestitam na uspehu Vase kćerke. Ali poenta je u tome sto neki "losiji djaci, koji ce svetom vladati" nisu od marta poceli pripreme, vec su dva dana pre mature platili 50 eura i imaju isti status sa Vasim kcerkom.
smete vi da mislite drugacije, ali recite nam, ukoliko bi neko dete, koje je kupilo test, i na prijemnom imalo po 20 bodova, a iz skole nosilo 2 boda manje od Vaseg deteta, zelelo da upise isti smer u skoli kao Vase dete, da li bi Vama smetalo sto je ono dobilo taj smer samo zahvaljujuci nekoliko bodova koje je steklo neregularnim polaganjem, a vase dete upisalo drugi zeljeni smer?! Vase dete ne bi bilo osteceno ponistavanjem, samim tim sto ima dobar prosek iz skole.
A ova tema nema veze sa vojvodjanima i nevojvodjanima i smatram da to ne bi trebalo mesati u komentarima.
Dragane ne kapiraš, čak i tvoje dete će imati problem da se upiše gde hoće ili će biti knap za listu jer si i sam rekao da nije odradilo maksimum a tamo neki priglupi na ćaće koje im rade za vlast će svi kao vojska imati maksimum jer su imali rešenja i eto ti problema i tebi i nama.
Moje dete nije kupilo ni jedan test. Na testu iz srpskog je imalo 18 bodova, a na testu iz matematike 19,5 bodova. Nije išlo ni na kakve dodatne časove, već sam ja kontrolisao da li se sprema za prijemni. Pripremu je dete samo, bez mog pritiska, počelo u martu. Sa svojih 59 bodova koje nosi iz škole, može da upiše bilo koju školu. Smem li ja da budem protiv ovih inicijativa? Podržavam smenu ministra, ali ne podržavam poništavanje testova. Znači: moje je dete je ispalo blesavo jer je radilo i bilo vredno, i sad bi neki roditelj (koji se tek sada setio da ima dete) da pljune na njegov trud. E, pa gospodo - neće moći!!! Što niste vodili računa o svojoj deci svih ovih godina? Bilo vam je bitnije da idete u Ledince na "Zavičajni dan" s Bokanom i Jelićem. Znam nekoliko onih koji su najglasniji u ovim protestima, pa znam njihov mentalni sklop. Vojvođani vode brigu o svojoj deci! I uvek znaju gde su im deca. Mislite o tome!!!
Krajnje je vreme za ozbiljan rez u skolstvu .Sada je problem sa prijemnim ispitima,pa ce problem biti sa upisom,pa problem sa udzbenicima i na kraju sa pocetkom skolske godine.Dokle ce to da traje svake godine se ponavljaju jedni te isti problemi.Iz upravljanja skolstvom izbaciti politicare i prepustu upravljanje strucnim i odgovornim ljudima.Nadam se boljim danima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Komisija prekinula sastanak zbog žalbe roditelja
Novi Sad
•23.06.2013.
•07:01 > 07:18
Komentari 29
nastavnica, sestra, komsinica
Limanac
A pored njih takvih na koga da uopšte i budu pametna?"
Sve si rek'o Care!
Svaka ti se pozlatila.
Sonja
Mada kada bolje razmislim, možda ih je bilo za kupiti u gradskom odboru DS-a i LSV-a.
Sve jedno, nemam ti ja para ni ćerki patike da kupim, a ne da dam 4000 dinara nekim "žutaćima", za odgovore na pitanja sa testa, za koja nisam mogla ni znati da li su prava.
Drago mi je da mi je ćerka ipak sama sve obavila i bez prljanja ruku sa "aktivnostima" gore pomenutih stranaka i njhovog zajedničkog glasila u vidu "Blica", koji je dramio zbog glupavih učenika, roditelja ili nečeg već tome sličnog.
naki
Angelina
Oni koji nisu znali da vaspitaju svoju decu, da ih izvedu na pravi put, ili su im deca debili, oni se ovde bune.
maman
Glas iz škole
Osmi razred: više od pola osmaka se ''priprema'' za završne ispite i ''nema vremena'' za druge oblike vaspitno-obrazovnog rada, roditelji se utrkuju da pronađu ''najbolje'' nastavnike za privatne časove (ima tu preporuka, lista čekanja...), nastavnici se ''reklamiraju''za držanje privatnih časova...(I TO JE KAO U REDU)
Završni ispit: roditelji na sredstvima za smirenje, deca ne spavaju, ne jedu, nastavnici se ''obučavaju'' za dežuranje, supervizori dobijaju posebne ''direktive''(to rade za nula dinara), milicija kontroliše škole...(I TO JE KAO U REDU)
Upis: na rang listama osvanu prepisivači, fotokopirači, kupci testova i ostala deca, upisanih preko veza, broja i ostalog koliko hoćeš i ''upao'' je svako tamo gde treba ili možda ne...(I TO JE KAO U REDU)
PITAJTE DECU ŠTA MISLE O SVEMU TOME, PA ONI SU PRVI ZNALI DA SU TESTOVI ''PROVALJENI''
DioGen
I to jako boli sve te roditelje "bundžije", koje gle slučajnosti organizuju DS i LSV.
P.S.
Što ne objave da je članica DS-a u brusu i gaćama iznela rešenja testova iz štamparije "Službenog glasnika"?
A čije je vlasništvo list "Blic", koji je pokrenuo ovu političku kampanju aferu?
Zna li ko?
Goxy
A pored njih takvih na koga da uopšte i budu pametna?
Prodekan za nastavu
Preterujete i tvrdeci da su zadatke kupila deca iz mocnih porodica. Ta deca nemaju potrebe da sibicare po ulici i kupuju testove od sitnih lopova.
Jednostavno, niste relani.
MiLena
Naravno, sada im ne smeta što su im deca uradila katastrofalno testove (to za njih nije bitno), već im smetaju oni koji su dobro uradili, tj. žele da omalovaže trud roditelja te dece.
Parižanin
Kakvo bunjenje?
Ta priča da je neko imao unapred testove, nema veze sa znajnem nečijeg deteta.
Ili znaš ili ne i tačka.
I na Harvardu i Oksvordu nečija deca znaju unapred pitanje, ali ko hoće da se tamo upiše mora dobro da zagreje stolicu da bi se progurao na ostatak liste.
Nije to samo ovde već je tako svuda.
P.S.
Za roditelje dece koja su loše uradila test imam narodnu izreku: "Što se grbo rodi, vreme ne ispravi!".
direktor direkcije
Sad će Obradović pred kamerama rešiti test uz čašu mleka!!!! Standardno.
novosadjanin
Problem bi trebalo posmatrati sa strane i iz svakog ugla, jer se u tom slučaju realnije donosi zaključak.
Zaključak je sigurno da je ovo testiranje stvorilo uslove da određeni kandidati imaju bolje rezultate, ali ne zahvaljujući svom radu.
To što su neka deca iako sa velikim znanjem zbog toga što recimo nisu psihički i fizički bila jaka kao tvoje dete, padala u nesvest, bila istraumirana svim ovim dešavanjima, pokleknula pod stresom i ko zna čim još, zaslužila da ih neko ko je došao ovako do bodova istisne.
Bob Rock
Setite se našeg nekadašnjeg obrazovanja i njegovog nivoa u svetu.
Je*ala nas demokratija, ili bar ovakve "demokrate" u poslednjih 20-tak godina.
Počinje da ima smisla ona stara:
Ako je komunizam (socijalizam, nebitno je uređenje već način i kvalitet života; ja sam lično anti-komunista/socijalista) bio mrak, je*em ma*er onome ko nam upali svetlo!
Izvinite zbog načina izražavanja, ali jako sam emotivan po ovom pitanju.
PA TA DECA SU NAŠA BUDUĆNOST! Trebali bi da budu bolji od nas, a ovako se samo anesteziraju i pripremaju za ne znam šta!
S T R A Š N O !
Jesu!
Testiranje treba poništiti, jer se sada postavlja pitanje rezultata testa onih koji su ih dobro uradili.
Očigledno je da ako su testovi bili u opticaju pre polaganja, oni koji su do njih došli obesmislili su sam proces.
Doveli su do rezultata koji utiču na rang liste, te na taj način rezultati dece koja su na taj test otišla isključivo naoružana svojim znanjem obesmišljena.
Drugo je pitanje da li su uopšte bilo kakva testiranja mogu da budu merodavno merilo stečenog znanja u osmogodišnjem školovanju.
Pritisak i stres koji su ova deca doživela ovih dana će sigurno ostaviti trajne posledice, te se sigurno može reći da je ovo bio i atak na njihovo zdravlje.
Supervizor
Балакаха
Други проблем је да је то једини непоновљиви и непоправљиви испит у читавом школовању. У читавоm школовању можеш да поправљаш оцену, да поново положеш испит који си пао па чак и да поништиш испит ако ниси задовољан оценом. Једино осмаци немају право на грешку у читавом школском систему (а могао бих рећи и у читавој држави).
Овакво инсистирање на непогрешивости и немогућности да се не могу исправити грешке је неетично, непедагошки а ако баш хоћете није ни хришћански.
Такође, умањује се значај оцењивања у основној школи, што поништава труд и рад наставника. Да не причамо о томе да су неки наставници важнији од других јер њихови предмети су на завршном тесту а други нису.
Родитељи чија деца из неког разлога нису била потпуно спремна да покажу сво своје знање, концентрацију, спремност и окретност у тренутку које је министарство сматрало за згодно, и стога нису освојила довољан број бодова, крећу у лов на везе, не би ли своје дете уписали у адекватну школу (овај критеријум може бити и субјективан и објективан). Овај лов на везе се негде прелама преко директора средњих школа и гимназија, који неке мора да одбије а неке мора да прими. А кога ће да одбије а кога да прими је директоров субјективан осећај, који може бити потпомогнут од стране родитеља, или неког утицајног лика који може имати утицај на директора.
Из свега овог сматрам да је завршни тест за основце, дубоко неправедан према њима (иако је смисао теста управо праведност), огромни стимулатор за корупцију, преваре и разна сналажења.
Требало би га стварно укинути и препустити средњим школама и гимназијама да сами организују тестирања за ђаке (већ постоји за Карловачку гимназију и уметничку школу). Уједно ојачавати позицију наставника и објективизовати оцењивање у основној школи.
Dragan
Vojvodjanka
A ova tema nema veze sa vojvodjanima i nevojvodjanima i smatram da to ne bi trebalo mesati u komentarima.
ns
Dragan
detelinarac
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H