Novi Sad
31.07.2013.
06:53
U Novom Sadu osnovano je Udruženje za zaštitu potrošača "Franak", koje će pružati besplatnu pravnu pomoć svima koji proživljavaju dramu oko otplate kredita u "švajcarcima".
  • mia

    31.07.2013 21:22
    kontakt udruzenja
    Udruzenje je iz Novog Sada, ja sam im se vec obratila, broj telefona je 6613-265. Koliko znam sajt im trenutno ne radi, ali ce proraditi ovih dana. Gospodn Jurisic je vrlo predusretljiv i strucan.
  • preporuka NBS

    31.07.2013 14:28
    tumačenje
    Da li je neko shvatio da ova preporuka prividno olakšava otplatu. Ko ima 350 CHF imaće i 400 CHF koliko bi bila puna rata. Posle tri godine rata je 450 CHF i kako onda platiti ako je sad problem sa 400 CHF, osim ako se ne očekuje nasledstvo.
  • ko je kriv

    31.07.2013 14:25
    CHF
    ovde se tumači i kretanje kursa za švajcarce, od momenta kada je bio grabež za ove kredite. Ako je trenutno bila vanredna povoljnost za CHF da li je kome palo na pamet da isto tako može da naidje i nepovoljnost. I evo naišla je. Da li je neko nudio pomoć u ono vreme za kredite u EUR koji su bili nepovoljniji u odnosu na kredite u CHF?
  • olja

    31.07.2013 14:23
    Svajcarci
    Da li imamo osnova da tuzimo Banke, ako smo potpisali ugovor, a banka u kojoj sam uzela kredit nije podigla kamatnu stopu.
  • 31.07.2013 14:08
    Preporuka NBS ili zaštita banaka od korisnika
    Pronašla sam jedno interesantno istraživanje na temu preporuka NBS i problema u otplati kredita u francima.
    Vredi pročitati.
    http://banke.online.rs/42/1187/clanak/preporuka_nbs_ili_zastita_banaka_od_korisnika.htm
  • 31.07.2013 13:51
    Zluradi komentari
    Zaista ne znam zasto ljudima smetaju ovakve stvari.Ovde nije stvar valute u kojoj smo se zaduzivali,vec o tome zasto je drzava dozvolila bankama da dizu fiksn deo kamate,jer su time gradjani dvostruko osteceni.Prvo veca rata-vise dinara,drugo manje umanjenje glavnice-ostaje vise chf,jer ucesce kamate u anuitetu nije isto kada je kamata 2% i 5%.Pobeda gradjana u ovoj borbi bi znacila da se protiv monopolista/kartela moze izboriti ako ih vec drzava ne stiti od toga(a obecavala je nova guvernerka,no kad je usla u kolo sa UBS-om i njenim vrlim predsednikom malo se predomislila....pitam se sto,neki jak ili velik razlg mora postojati)
  • jadnik

    31.07.2013 13:44
    u borbi protiv švajcaraca
    Anonimus nema osnova da komentariše bilo kakav kredit pošto ga sigurno nema jer nije zaposlen. Obzirom da svakodnevno piše brdo komentara na svaku vest nema vremena da radi.
  • 31.07.2013 13:38
    Gde ste bili kada smo uzimali kredite u svajcarcim
    Muka mi je od kvazi advokata koji pokusavaju sebi da nabiju publicitet i dodatna sredstva od vec jadnih i napacenih ljudi. Isti ti su bili u misijim rupama kada smo potpisivali Ugovore neznajuci i sta potpisujemo.
  • 31.07.2013 12:25
    Kreda
    Jos jedna stvar tu meni nije jasna. Imamo kredit za stan u svajcarcima (drugog nacina za resavanje stambenog pitanja nije bilo - ili kredit ili podstanari).
    Banka je obracunala vrednost stana u svajcarcima, ali nas je isplatila u DINARIMA. Zasto niko ne uzima to u obzir...
    Tacno se zna koliko je to dinara a koliko smo dinara do sada otplatili (posto se, jel, rate vracaju u dinarima).
    Svi sad obracunavaju odnos svajcarca i evra (koji se btw. nigde ne pominje), pa ispada suluda prica da smo posle nekoliko godina otplacivanja duzniji nego na pocetku. Ko je ovde lud?!
  • 31.07.2013 12:08
    Niko nije sam kriv! Ljudi su oštećeni spregom države i bankara. Potpisali su ugovore koji nisu bili do kraja jasni, rukovodeći se preporukama tadašnjeg ministra i ostatka ekipe da je sve u najboljem redu i da država vodi računa o interesima građana. Već posle nekoliko meseci, banke su krenule da uvećavaju svoje marže, jer su znali su da ljudi nemaju izbora nego da plaćaju. Država je za ovo znala, i žmurila. Sada je došlo do situacije da banke ne znaju šta bi radile sa nekretninama koje bi oduzele od ljudi koji ne mogu da plaćaju. Cene kvadrata bi padale, banke bi dizale cene usluga da se pokriju, i ode cela država u bankrot. Pa vi slobodno i dalje tvrdite da su ovi krediti problem samo onih koji su ih uzeli.
  • boco

    31.07.2013 11:44
    Zao mi je ovih ljudi, ali sami su krivi. Malo ko je od njih procitao sta pise u Ugovoru a i svi koji su se zaduzivali nisu imali druge mogucnosti, (osim izbora banke), jer su uslovi takvi kakvi su. Predtavnica jedne banke je meni i direktoru Firme u kojoj radim, kad smo rekli jel mozemo da procitamo sta pise u Ugovoru rekla (a znamo se i dobri smo) mozete citati koliko hocete mi smo ovim Ugovorom zasticeni kao beli medvedi, a vi nikako, a promeniti nemozete nista.
    Inace i ja sam digao stambeni kredit ali ne u francima nego u eurima, jer se zaduzujes u onoj valuti u kojoj stedi najveci broj stanovnistva, sa kojom zemlja ima najvecu robnu razmenu, u kojoj imamo najveci devizni priliv i .........
    sa jednim kolegom koji je dizao kredit i financijski je savetnik u nekoj firmi sam razgovarao prilikom podizanja kredita i on je rekao da ce se zaduziti u bilo kojoj valuti osim u euru, a cak je razmislajo da se veze za japanski jen, i odlucio se za franak i sad je puko, budala.
  • marija

    31.07.2013 11:37
    a mi
    a šta sa nama koji smo digli kredite u evrima, i nama se kamata povećala i skočio je evro... prema svima treba da smo jednaki
  • 31.07.2013 10:05
    Za labuda
    Zaista me bash briga za tudje probleme!Jeli to po tebi vrlina ili mana?Po meni vrlina.Svako odgovara za svoj potez...jeli ti zivish u 19 ili 21 veku...nema solidarnosti i milosti..Odluchio si da uzmesh kredit potpisao,niko te nije bio po ushima! A inache niti gledam farmu niti velikog brata i neznam o chemu pricas...Budi malo samokritichan i snosi deo tvoje odgovornosti!
  • Pukoh od smeha

    31.07.2013 09:33
    još samo nešto
    Poslednjom odlukom NBS o otplati kredita u francima banke se obavezuju da "jadnicima", koji su bili kreditno sposobni i odobren im je stambeni kredit, ponude olakšice za otplatu kredita. Kako se sve na kraju plaća, tako i ova olakšica. Pažljivo treba praračunati koliko je razlika, koliko se na kraju ukupno vrati.
    Ako se odlučite da prihvatite ponudu banke, razliku u rati uvek možete oročiti i dobiti za nju kamatu. ;)
  • Labud

    31.07.2013 09:30
    @Debilitet
    Samo sam čekao prvi ovakav komentar, prosto je neverovatno koliko ljudi imaju želju da sipaju so na ranu i da se slade tuđim nevoljama. Sve države u okruženju su ovaj problem na neki način sanirale kako je ko mogao samo kod nas to još uvek nije moguće a verovatno i zbog ovakvih debiliteta koji su popili svu pamet ovog sveta. Ljudi koji porede kupovinu kobasice i stana a pritom ih baš briga za tuđe probleme imaju zaista problem i dvaput razmisle da li će gledati velikog brata ili farmu jer odluka je teška a treba gledati i sladiti se tuđim životom.
  • Pukoh od smeha

    31.07.2013 09:19
    bili su zadovoljni niskom kamatom
    Zbog čega se ovde uopšte pravi problem?
    Koliko je povećana rata kredita u francima? Ne u dinarima, nego u francima?
    Ako je neko pozajmio franak treba da vrati franak. Isto važi za svaku drugu valutu. Plan otplate kreira se u valuti kredita, a ne u valuti plaćanja (dinarima).
    Banku ne zanima kako će klijent do određene valute doći. Jedan od načina je kupovina za dinare.
    Kamata za stambeni kredit u Francima je bila oko 3,5%, u eur oko 8,5%, u dinarima oko 18% godišnje. Bilo je lepo plaćati malu kamatu, razlog je bila sigurnost valute, te se zbog toga i njena vrednost povećala, iako je fiksirana od same Švajcarske pre godinu dana.
    Na balkanu vlada dodatna problematična filozofija inicijalnog računanja vrednosti u evrima, tačnije sve cene se usklađuju sa vrednošću evra. Zašto se nije postavilo na franak? Vrednost evra je pala, pala je i vrednost dinara, te tu nema nekih većih promena.

    Banke kao banke koriste priliku da zarade.
    Pre dve godine NBS (Narodna banka Srbje) je donela odluku da obaveže SVE banke da vrate kamatne stope na inicijalno ugovorene (stupilo na snagu 05.12.2011.), kao i da iz svih ugovora izbace rečenicu "Banka zadržava pravo promene kamatne stope po poslovnoj politici."
    Od tada svaka promena kamatne stope mora biti tačno definisana, u kom periodu se menja i kako se menja. Najčešće su oblici Bazna kamatna stopa + neki od IBOR (Euribor, Belibor, Libor,...), koji se menjaju na 3,6 ili 12 meseci od stranje NBS i međunarodnih finansijskih organizacija i javno se objavljuju.
    E sad, dodatno se postavlja pitanje, da li su banke vratile više uplaćeni novac klijentima zbog povećanja kamata, kao i da li su klijenti doplatili ukoliko je došlo do smanjenja stope (dešavalo se i to). :)
  • 31.07.2013 09:15
    Debilitet
    Svako uzimanje kredita ,bilo koje vrste je riazik!Uci u banku je rizik!Nije mi zaista jasno kako ti ljudi korisnici kredita potpisuju neke tamo papire a nisu bar dva puta procitali uslove davanja kredita...O chemu se radi!Glupoci?I shta sad ? neko drugi kriv...dozivash drzavu u pomoc!Pa kad kupujem kobasicu na promo ceni otvorim oba oka...a kamoli kredit u toliko enormnom iznosu!Zaista smesno i debilno!
  • Branka

    31.07.2013 09:10
    Obavestenje od banke
    Evo, ja sam vec primila obvestenje od EFG banke iz koga saznajem da cu AKO prihvatim nove uslove u naredne 3 godine, placati umanjenu ratu ali ce se ta razlika knjiziti kao preostali dug i otplacivacu ga tokom 4., 5. i 6.godine. Navodno na tu razliku nece racunati kamatu (tako stoji na sajtu NBS). E onda, tu je jos i nekakav koeficijent koji se dobija deljenjem sadasnjeg odnosa EUR/CHF i njihovog odnosa u momentu potpisivanja Ugovora UMANJENOG ZA 8%!!! To umanjenje odobrila im je NBS(ima i to na sajtu NBS). Ne bih ja jos da potpisujem aneks...
  • 31.07.2013 08:49
    kontakt
    pa sajt im ne radi..može li se dobiti kontakt, ili proverite sa njima zašto im sajt ne radi, pa da tamo nadjemo naki telefon. Hvala!
  • Lara

    31.07.2013 08:29
    Kako do kontakta?
    Na kojoj adresi se nalaze? Takođe me interesuje na koji način je moguće stupiti u kontakt sa ovim udruženjem?
  • Babsi

    31.07.2013 08:10
    DRŽAVO SRBIJO GDE SI...?
    Podržavam osnivanje i rad Udruženja "Franak", samo je žalosno to što država svojom lošom bankarskom i finansijkom politikom dovodi u ovakve situacije svoje gradjane, da im pomažu udruženja umesto države. Većina banaka je zelenaška, a država je to znala i dozvolila im rad pod nepoštenim uslovima i zaduživanje gradjana.
  • sapatnica

    31.07.2013 07:53
    kako stupiti u kontakt sa ovim ljudima i udruženjem???
  • 31.07.2013 07:19
    Koja razlika
    da li su u Vojvodini ili Srbiji?

    franak je franak!

    hrvatska je to resila na drzavnom nivou.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna