Novi Sad
16.10.2013.
07:36 > 09:08
Izložba radova studenata master studija Akademije umetnosti u Novom Sadu umesto sinoćnjeg otvaranja, iz protesta je zatvorena, jer je Kulturni centar Novog Sada zahtevao da se ukloni jedan od radova.

Komentari 195

  • ljubomir

    23.10.2013 13:34
    zvanican naziv slike??
    potrebna mi je mala pomoc - nigde ne mogu da procitam kako je umetnica naslovila ovaj njen rad...
  • @Mrva - @Teodora

    20.10.2013 17:57
    A da ti prijavis doktorat? Vreme je.
  • mast

    20.10.2013 17:44
    isus
    A od kad je to Isus srpska svetinja ?
    Uglavnom, fajgejevi su zajašili Srbiju :(
  • Mrva

    20.10.2013 13:37
    @Teodora
    Ti si, Teodora, ovde vec dokazala (mada ne komentarises cesto, komentari su ti izrazito ograniceni pa mi je "zapalo za oko")da si ili veoma mlada, da ne kazem nezrela, ili ako nisi (ovo prvo bi te bar malo izvuklo), onda si toliko plitkog shvatanja da je tuzno! Prvo, da li je moguce da ne vidis da ovde nije bilo nikakve "molbe" da se ukloni rad, vec je to bila naredba - dakle CENZURA! Dalje, u cemu vidis upornost slikara (u pitanju je slikarka kao prvo!)??? Rad je povucen i tacka. Onda kazes "Odbijanje da se pomenuta slika izloži..." Sad je odbijanje ne molba???!!! Znas li ti uopste sta pricas? Kazes da je takav potez neophodan u nasem drustvu punom netrpeljivosti i nedostatka svesti? Da li ti pozivas na POMIRLJIVOST sa tom situacijom, te da se zbog netrpeljivosti i nedostatka svesti NISTA NE PREDUZIMA???!!! BRANIS li ti netrpeljivost i nedostatak svesti??? Teodora, da li tebi nesto fali???!!! Trudicu se da mislim da pohadjas 4. razred osnovne skole i da si greskom zapala u ovu raspravu u kojoj, jadna, nista ne razumes...
  • bilja

    19.10.2013 10:58
    Ne vidim ovo kao nista uvredljivo za vernike ,mozda nam se cenjeni popovi malo postide pa prodaju one dzipove i skupe autombile(jer koliko znam zakleli su se na skromnost) i rese da izdaju fiskalne racune za ona vencanja koja naplacuju u rasponu od 8000rsd do 14000rsd zavisno od parohije,mislim da je to veci problem od ovog umetnickog dela.
  • Teodora

    19.10.2013 09:01
    U potpunosti podržavam odgovoran i časan gest dr Andreja Fajgelja, direktora Kulturnog centra N. S. i razumnu molbu da se povuče sa izložbe slika koja vređa osećana većine vernika i civilizovanih ljudi. Upornost slikara sporne slike pokazuje samo da je njegova namera da provocira kako bi neumetničkim sredstvima privukao na sebe pažnju. Odbijanje da se pomenuta slika izloži neophodna je u našoj sredini punoj eksplozivne netrpeljivosti i nedostatka svesti da treba već jednom da izgrađujemo jedinstvo u različitosti bez koje za nas nema budućnosti ni u kom pogledu. Zahvalnost i čestitka dr Fajgelu.
  • Boban

    18.10.2013 20:53
    Kontraproduktivna cenzura
    Nisam religiozan ali "umetničke" provokacije usled nedostatka autentične ideje rastužuju me jednako kao i cenzura dušebrižnika...
    Umetnost je do nedavno počivala i na estetskoj formi. Bojim se da su cenzori u ovom slučaju podcenili rasuđivanje mnogih vernika. Ne mislim da je ovaj rad naročito provokativan ali uz dužno poštovanje mlade autorke primećujem da njeno delo u pogledu forme ni izbliza ne zavređuje pozornost kakvu je dobilo posle cenzurisanja. U tom smislu, ima razloga da bude zahvalna cenzorima baš kao i profesionalni kritičari društva koji će moći da uknjiže još jedan argument za tezu o “totalitarnoj Srbij”.
  • mrva

    18.10.2013 19:06
    @Бојша
    Nije dobro brkati njihove Demohriscane i nase DemoNhriscane... samo budala moze porediti Nemacku i Srbiju u bilo kom kontekstu! Ipak su to dva kraja jedne skale
  • vise sado nego mazo

    18.10.2013 14:55
    Nebojša
    Druže Nebojša tebe,ako se sete na dan bezbednosti,sete se,ako se ne sete nikom ništa to je bila tvoja dužnost,da radiš...
    CK će ti sigurno dodeliti orden
  • Бојша

    18.10.2013 11:33
    @Nebojša
    И Немачка је неразвијени регион па на власти има Демохришћанску странку. Апсурдно само на први поглед. Хихихи.
  • Nebojša

    18.10.2013 10:23
    @NS 100%
    Švedska je zemlja sa najvećim procentom ateista, čak 85% a tako je nerazvijena :)
    Odsustvo religiskih dogmi je evolutivno-civilizacijski iskorak jednog društva. Kroz istoriju religija je isključivo sputavala progres i intelektualni razvoj.
    I na kraju, religija razdvalja ljude!
    Druže intelektualcu!
  • Писоар је уметност

    18.10.2013 09:26
    @harkov
    Где је искључивост, покажите прстом. Узгред, искључивост није тоталитаризам, средите се.
  • 18.10.2013 06:39
    @Obična Građanka
    Da, i Hitler je na papiru bio divan...
  • 17.10.2013 22:27
    @ Obična građanka
    A jel pise negde da je bio clan G-17?
    Jel pise negde da je na Harvardu drzao kontroverzno predavanje o Srbima kao lenstinama.
    Samo citam,dokazite da nije.
  • @Piplfoks

    17.10.2013 20:09
    E samo si ti jos falio.
  • nepitani gradjanin

    17.10.2013 20:00
    jednakost
    možda da je slikala ćirilicom...
  • Obična građanka

    17.10.2013 16:59
    Ne vidim u ovom tekstu,ime umetnika koji je ovo delo stvorio,tako da sam izguglala samo nešto o dr Fajgelju...evo par sitnicaa,34 godine,doktorirao na univerzitetu u Monpeljeu,govori nekih 15-tak jezika,odslužio redovnu vojsku(ne u nekom vrtiću),čeka 4. dete (verovatno sad već otac 4 dece,tekst koji sam našla iz 2012),treći doktor nauka u porodici...Koliko Vas je kompetentnije od njega ili možda hrabrije,da prihvatite na sebe odgovornost tog posla.Odbranu doktorske disertacije dopunio je stihovima pesme "Uroš i Mrnjavčevići" i ostao dosledan stihu "..bolje ti je izgubiti glavu ,nego svoju ogrešiti dušu"
    s v k a č a s t gospodine Fajgelj
  • Piplfoks

    17.10.2013 15:48
    @NS 100% - Nebojša nije teško biti fin
    Pronadji duhovni mir umesto da pljuješ po nečemu o čemu verovato malo znaš,vecina naših intelektualaca su vernici.

    Ozbiljno verbalno prdenje. Tačna rečenica u stvari glasi 'većina naših galamdžija koje zaguljeni i neobrazovani smatraju intelektualcima su vernici'.
  • harkov

    17.10.2013 12:34
    @Писоар
    Niste pomalo nego mnogo-iskljucivi(ako vam se taj izraz vise svidja)jel sad ok?
    Mrznja ne izbija iz mojih komentara,ne znam na kojim osnovama? Zato sto se nas dvoje ne slazemo?
    Ne pravim se blesav niti sam blesav (mozda i jesam kad se nastavljam ovde).
    Ne radi se o poredjenju pevacice i poznate slike uopste,nego o koriscenju navedenog za poredjenje sa necim,a te dve radnje kao i ta dva pojma (pevacica i slika) su du*e i oko.
    Ne radi se na insistiranju da je umetnost nuzno sok,nego postoji potreba da bude dovoljno slikovita u svom izrazu da bi bila upecatljiva,da bi stoga doprla do svakog pa i do vas koji ste gluvi i slepi(ili se pravite takvim)...u prevodu,da vam se nacrta.
  • NS 100%

    17.10.2013 12:26
    Nebojša nije teško biti fin
    Pronadji duhovni mir umesto da pljuješ po nečemu o čemu verovato malo znaš,vecina naših intelektualaca su vernici.
  • Žika

    17.10.2013 11:16
    Grešnici
    Bože oprosti im, ne znaju šta rade! Mislim ovi guslari. Koliko je zločina samo počinjeno u ime boga i crkve, ovo je stvarno benigno. Nezgodno je što tako počinje zakuvavanje ka gorim stvarima. Valda će razum pobediti. Nikad u istoriji zabrana umetnicima nije bila dobar znak.
  • NS 100%

    17.10.2013 10:13
    Anonimus
    Zašto opet cenzura političkih organizacija?
    Prisetimo se šta je gospodin Čanak Nenad hteo da uradi sa SRS-om i šta je sve rekao o Aleksandru Vučiću,a onda preko noći Vučić dobar pošten...
  • Писоар је уметност

    17.10.2013 09:50
    @harkov
    Г. Харков, одлучите се - јесам ли тоталитаран или помало тоталитаран. Слажем се за мржњу - избија, али из ваших коментара. И не ради се о поређењу певачице и познате слике уопште, ви се или правите блесави или сте блесави. Ради се о два примера против накарадне логике инстистирања да је уметност нужно шок, провокација. И да, верујем вам да сте слепи и глуви за иронију (и не, не ради се о поређењу глувих и слепих).
  • T si muzičar?

    17.10.2013 09:34
    Tačno u sridu
    Slika je super! Di su se crkvenjaci samo prepoznali, c, c, c...
  • harkov

    17.10.2013 09:01
    Opet ste pomalo totalitarni "већ од данас ће је потражити неолиберални донатори да јој уделе грант за следећи "урадак"."
    Kakvi donatori? Neoliberalni? Jesu to neki neprijatelji? sta je sledece? cia,vatikan,izdajnici i strani placenici? Mrznja izbija pa vam je komicna i rec uradak.
    Naravno da treba neko da joj ponudi da se oproba u inostranstvu, kad je ovde nece.
    Mona lizu i Karleusu niste direktno uporedili ali ste uzeli za poredjenje koje je neadekvatno.
    Bojim se da ne vidim nikakvu ironiju u vasim komentarima.
  • Nebojša

    17.10.2013 08:29
    Ne idu u popove da se spasu već da se napasu!
    SPC je gramzljiva, pohlepna i korumpirana korporacija koja vredno radi na impementaciji robovskog rusofilstva. Svoje ciljeve sprovodi pod okriljem noći a uz pomoć svojih naci organizacija (DSS, TrećeSerbijanci, Zveri, Njihovi...). Kao takva izgubila je svaki kredibilitet kod pametnog sveta. Problem naš je u tome što je pametnog sveta sve manje a poslušno stado je sve obimnije. To je posledica dugogodišnjeg podrivanja obrazovnog sistema, obesmišljavanja visokog školstva privatnim kvazi fakultetima, kompletnim odsustvom kulture i umetnosti za široke mase i td.
    Da skratim, Fajgelju fekalijo!
  • Писоар је уметност

    17.10.2013 08:26
    @harkov
    Ви, г. Харков, не разумете. Карлеушину "уметност" и Леонардову слику наводим јасно као неспојиве ствари. Мона Лиза је уметност и није провокација. Можда вас је збунило то што у коментару има ироније па сте се помели. Кажете "поредим" их? И то "тоталитарно"!? Хихихи. Иначе, слика уметнице Данијеле јест комерцијална на свој начин - већ од данас ће је потражити неолиберални донатори да јој уделе грант за следећи "урадак".
  • Begečka nana

    17.10.2013 08:22
    Odavno nisam videla bolji rad. Možda ne u likovnom smislu, a li u metaforičkom - svakako. Lično ne vidim nikakve elemente religije u ovom radu, iako ih, eto, "vernici" vide. Pitam se zašto? U ovom metaforičkom radu svako vidi sebe. Tako i ja vidim sebe kako zbog malo novca radim po ceo dan i mučim se kao Isus da bih mogla da preživim u današnjem materijalnom svetu. Fajgelj, valjda, vidi sebe, i svoje okruženje, zato je i zabranio ovaj rad. Popovi sigurno vide sebe i svoje postupke, pa im se zato jako ne dopada. Dakle, svaka čast mladoj umetnici na poruci koju šalje ovim svojim radom. Hvala Fajgelju što ga je zabranio, jer na izložbu sigurno ne bih otišla, i tako bih propustila da ga vidim.
  • Sova

    17.10.2013 08:14
    Mozda se Fajgelj prepozno na slici. KRade i razapnju ga a on ne zna zasto!
  • 17.10.2013 08:05
    I Treca Srbija pod hitno mora biti cenzurisana i reciklirana u NS
    Mene je majke mi sramota sto zivim u NS gde gradonacelnik svoju fotelju cuva preko ovakvih likova. Nikom nista ne sme da kaze jer da kaze izgobio bi vecinu. NSu pod hitno trebaju vanredni izbori
  • harkov

    17.10.2013 07:11
    @Писоар Је Уметност - @pravnik - stop cenzur
    DA, to je sustina umetnosti, a ne tvoje malogradjansko (moz misliti) i totalitarno razmisljanje koje poredi Karleusu i Mona lizu. Dokle vise sa glupostima?
    Setite se samo sokantnih fotografija ili kontroverznih filmova koje ste gledali.
    Umetnost nije uvek nesto sto je milo,lepo,dopadljivo,seksi,komercijalno i politicki podobno. Umetnost je mnogo vise od toga.
    Zato Mona Lizu gledaju vec vekovima a Karleuse se jednog dana niko nece ni setiti.
  • sima strasni

    17.10.2013 06:49
    aaahhh.. :)
    Hvala gosn Fajgelju sto mi je svojim obrazlozenjem resio trodnevni zatvor.
  • Микси

    17.10.2013 06:42
    Ал га је разапела, свака јој част
    Дело је неоригинално. Нагледали смо се оваквих провокација. Шта је овде ново? Ништа. Прежвакано. Колегинице Данијела, можете ви то боље.
  • Писоар је уметност

    17.10.2013 06:24
    @pravnik - stop cenzuri
    "... umetnik je svojim delom izazvao reakciju ljudi i naterao ih na razmišljanje. Zar to nije suština umetnosti?..."


    Не, то није суштина уметности. То је малограђанско тумачење суштине. По том основу је и Карлеуша уметност јер, ето, изазива реакције (гађење или обожавање) и тера људе на размишљање ("докле више ово" или "ммм, силикони"). Такође, по тој дефиницији Мона Лиза није уметност, јер ето није провокативна. Не, питање чему се Мона Лиза смешка није нарочито провокативно. Гледа у "камеру" и смешка се, мож мислити. Шта ћемо тек са радовима Леонарда који се налазе по силним црквама? Провокација? Не. Уметност? Да.
  • nada

    17.10.2013 05:34
    uvek sankcije
    Opet neko sankcionise makar i kulturu,to je demokratija.....ubiti buvu koja iskace iz tegle...
  • Jelena

    16.10.2013 22:41
    Nipple Jesus
    Ima Nik Hornbi sjajnu priču "Nipple Jesus", u domaćem prevodu "SisoIsus". Priča je, kakva sličnost, o jednoj slici i jednom izbacivaču kome je dopalo da je čuva.
  • Neko to odgore vidi sve

    16.10.2013 22:03
    http://imageshack.us/photo/my-images/15/guhn.jpg/
  • grrr

    16.10.2013 20:47
    ne vredi ti doktorat
    nista nisi skontao!
  • harkov

    16.10.2013 20:34
    Pitati svestenike sta misle o modernoj umetnosti je isto sto i pitati piromana sta misli o gasenju pozara.

    Ovde na ovom radu fale 2 osnovna simbola Hriscanstva-krst i Isus.
    Krsta nema nigde a umesto Isusa vidimo samo nacrtanu konturu tela, bez lica, u polozaju koji samo asocira na raspece.
    Prema tome,ovde nema ni govora o vredjanju Isusa i religije, vernika i crkve.

    Ali zato ima govora o zemlji koju vec dugi niz godina vode neprosveceni ljudi,zemlji u kojoj drzavni vrh raspreda dal ce biti Exita ili nece,dal ce neki ljudi da prosetaju ulicom ili nece,dal ce biti grejanja ili nece,dal ce biti hleba ili nece...ali naravno,u sivilu svakodnevice i sistemu ispranih mozgova,to sve se ne vidi.

    Zato i zelim mladoj umetnici i njenim kolegama i ostalim mladim ljudima da oprobaju srecu u nekim boljim i srecnijim zemljama. Nisu oni krivi sto su rodjeni ovde.
  • српска књижевница

    16.10.2013 20:25
    Ни по чему не знамо да је на слици разапет Иус Христ. Чак не видимо ни крст. Пре ће бити да је то Варава (Бараба), разбојник разапет поред Исуса па побегао. Новчанице у шакама вуку асоцијацијама на криминалце и разбојнике.
    Зтаим, глава је без лика, као код Мухамеда који се никад не предаставља лицем и нико не зна како изгледа.Дакле, можемо говорити о мешавини хришћанске и исламске митологије. Алузије се шире. Тиме слика добија на универзалнијој поруци.
  • 16.10.2013 20:09
    "obične" ljude ne treba štititi već edukovati.
  • .

    16.10.2013 19:27
    vernici i obicni gradjani nisu autoriteti za uredjivacku politiku kulturnog centra, jer da jesu, onda bi obicni gradjani mogli da rukovode kulturnim centrom. jedna od uloga umetnosti u drustvu je da proizvede kritiku, da pozove na uzbunu, da izazove razlicite reakcije. zbog toga ona nastaje.
    pogledajte sliku. prikazana neimenovana osoba moze biti i umetnik i politicar i svestenik i lekar i bilo ko drugi ko nesto radi samo zbog novca. slika govori o novcu, pohlepi, korupciji, kapitalizmu, licemerju religije i kvazireligije, stanju u drustvu i politici, o umetnicima i njihovom smislu zvivota (koji je noovac) i lepom i stetskom (sto je takodje novac) i seksualnom i uzbudljivom (sto je takodje novac).
    zabranjujuci tu sliku, fajgelj se identifikuje sa prikazanim. urednicka politika kulturnog centra je pohlepa i pomama za novcem, kao i sve drugo danas.
    cestitam umetnici! ovo je velika stvar za akademiju, jer se neko konacno usudio da postavi nesto intervetno u lokalni svet umetnosti, a ne da umnozava proliv za bezinteresni estetski sud, sto studenti akademije masovno rade od njenog osnivanja.
  • Umetnost iznad svega

    16.10.2013 19:26
    Veliki brat
    je izgleda zauzeo KCNS.Obratite pažnju na saopštenje g.Fajgelja u kojem dominiraju rečenice : "odlučio sam da zaštitim ";"Odlučio sam da ne dozvolim";Dotični zamišlja sebe kao neprikosnovenog autoriteta-Boga možda?! E pa što je mnogo mnogo je .Ni od strane takozvanih patrijota ,omraženi komunisti ,nisu se koristili ovakvim floskulama . U stvari ovaj lik predstavlja paradigmu negdašnjih šefova sreske UDBE koji je morao tada da bude veran pas čuvar lika i dela druga Tita (koji da je znao kako su ga štitili sigurno ne bi želeo da ga takvi štite)a sada ideologije kvazi patrijotizma i "čistog" srpstva.Uzgred od kada crkva ima pravo da odlučuje i arbitrira o umetničkim kvalitetima i dometima svetovnih ljudi,pogotovo umetnika.Ovo postaje stvarna pravoslavna džamahirija.Srećom vera i crkva su dva pojma pa ima dosta vernika koji se ne slažu sa ovakvim ponašanjem crkve.
  • Sovra Gajdaš

    16.10.2013 19:11
    Ta Isus je
    najprodavaniji brend u svetskoj istoriji.
  • 16.10.2013 18:09
    Авесом
    Ја сам у моја два коментара написао шта сам написао. Стојим иза својих речи, и поновићу ово дело ме као верника није увредило, имао сам сасвим друге асоцијације.

    Међутим врло мало коментара на ову вест је "уболо" поенту.

    Хоћу да кажем већина вас (огромна) која се успротивила цензури (с пуним правом) сутра би исто тако цензурисало оно што вама не одговара. Да не наводим примере... По принципу како је он нешто прогласио увредљивим за хришћане ви бисте нешто друго огласили за говор мржње.

    Иако сам противник политике Треће Србије и гнушам се многих (већине) ликова из те организације мислим да није у реду доводити у питање Фајгељов докторар. Човек је докторирао у Монпељеу на врло озбиљној теми. Апропо гусала, спочитајте их и Гетеу или браћи Грим. Фајгељ је факат врло интелигентан и образован, али га то не чини ни паметним политичарем ни добрим директором ни подесним за јавну функцију.

    Будите мало објективни, иначе сте исти само супротни пол.

    Толико.
  • Naivcina

    16.10.2013 17:58
    zar
    Zar se ne vrti sve oko novca,pogotovo u religiji ubaci koju i sve ti je oprosteno,prepisi mani i mozes u raj...
  • jo

    16.10.2013 17:45
    @Joво
    Ko su ovi rimo-katolici.Koliko ja znam piše se zajedno a ne odvojeno.Toliko poštovanju i ljudskosti.Sem toga u NS postoji i muslimanska verosipovest i mnoge druge pa gde si ih zaboravio u svojoj ljudskosti
  • lily

    16.10.2013 16:49
    prepoznavanje
    Prepoznajemo se u delu mlade umetnice. Na prvi pogled sam se identifikovala sa delom. Zrtvu danas podnose svi koji idu na posao samo radi bedne zarade, jer drugu opciju nemaju.Da nas mimoidje ova casa?
    Eto to je Novi Sad u kome je sve iole intelektualno razapeto i prostituise se...pitam se dokle.
  • Predlagac

    16.10.2013 16:43
    Pajticu, sta cekas? Stan, atelje i stipendija, za Danijelu. PS Gde se mogu videti i ostali Danijelini radovi?
  • vuja

    16.10.2013 15:59
    istina
    fenomenalan rad...ne vredja isusa kao takvog niti svetinju, kao ni veru...vec koriscenje vere kao zarade od strane nekih ludi, to pokazuje ovo bezlicje figure. mnogi ljudi se predstavljaju kao vernici, dobrocinitelji a sve zbog zarade, a u stvari su zlocinci najobicniji. po mom misljenju je to bila sustina autorke ovog rada. pa prvi vernici treba da se zalazu da se takvi ljudi osude i kazne, a ne da bez mozga odmah zakljuce da se ovde radi o isusu koji pere pare...
  • SuperAdministrator

    16.10.2013 15:56
    Predlog
    Nisam primetio nijedno rešenje na neke probleme, s'obzirom da su se mnoge teme potegle kroz ovo umetničko delo. PAZITE, da li je moguće spojiti veru i ekonomiju, vrlo dobro razmislite. Ako imate neki predlog, dajte ili se plašite nekakvih promena. Da li je moguće sačuvati sve i nadograditi nešto uz to da bi mogli da imamo nekakav prosperitet. Ili bismo svi kao "bezgrešni" trebali ići u manastir i živeti van domašaja današnje civilizacije. Da vas podsetim 2013. godina je. U razmišljanju ćete naići na puno različitih varijacija na zadatu temu. Ko da odgovor na sve to, taj može da bude predsednik države.
  • Jeremija

    16.10.2013 15:54
    čestitka Fajgelju ...
    ... jer je uspeo da simbol slobode izražavanja (TRIBINU MLADIH) iz prošlog milenijuma , poznatu u celoj Evropi , pretvori u nešto sasvim suprotno :(
    Čovek se poistovetio sa NELJUDIMA koji su napali Salmana Ruždija ...
    ZABRANIMO FAJGELJIZACIJU NOVOG SADA !
  • dragan radojčić

    16.10.2013 15:51
    lift boy
    neki dan se zapanjih u liftu na TRIBINI MLADIH tj.KCNS kada videh da je tablica obaveštenja o nosivosti i broju osoba koje isti može da poveze ispisana protivustavnim latiničnim pismom...kakav propust direktora,a sad i ovo čupanje brkova...OSTAVKA BRE.
    VELIKI POZDRAV GOSPODINU KAĆANSKOM.
  • 16.10.2013 15:27
    Da je na slici neka pohlepna gejcina, umetnik bi sada bio iza resetaka zbog sirenja mrznje.
  • asmir

    16.10.2013 15:17
    protiv umetnosti.
    Lopata je zakon!
  • 123

    16.10.2013 14:49
    Danijela, lepo je to što se bavite umetnošću, želim Vam puno uspeha ali nemojte preterivati. Ja nisam umetnik ali moram da primetim da je Vaš, konkretno ovaj rad, banalan. Ipak se očekuje mnogo jača i dublja poruka u radovima nekoga ko se bavi umetnošću, da kažem profesionalno. Nije mi cilj da ponižavam, molim Vas shvatite ovo dobronamerno. Ovakav rad bi ipak više očekivao od nekih uličnih crtača ili onih što škrabaju grafite.
  • Stop cenzuri

    16.10.2013 14:40
    Još ima normalnih
    LSV: Fajgelj da podnese ostavku
  • ПатриЈот

    16.10.2013 14:25
    Толико коментара са политичким препуцавањима, типично за 021, а нико није описао лични доживљај гледајући слику (што је и у основи умјетности).
    За мене је слика толико типска да долазим до закључка да је тај "лафо" умјетник један обични "стрип - фотошоп - копи-пасте" изданак пуно гледао "фарму" и сконтао да једино нешто може направити у својој каријери тако да приђе популистичко-провокативним ставом над симболом хришћанства. А за овај правац у умјетности, прије бих рекао да припада безобразно НАдуваном стилу (нека синтетика гарант).
    Ако већ тај умјетник не готиви Исуса, поштујем његов став, али нек и он мало поштује и нас друге. Једноставно, слика је мизерија од глупости, као и умјетник.
  • Milena

    16.10.2013 14:05
    Kritika
    Kako to da studenti kroz svoje radove,ne mogu javno da kritikuju profesore akademije koji uzimaju novac,nista ili skoro nista ne rade,ne izlazu,dolaze pijani na nastavu,otvaraju nevladine organizacije i teraju studente da ucestvuju u njihovom radu,ponizavaju studente ako nemaju para za skupu opremu,vode studente u svoje kucne radionice i laboratorije,a o broju profesora na toj akademiji i da ne govorim,diplome profesora sa nekih sumnjivih fakulteta na brzinu nostrifikovanih pod cudnim okolnostima itd.itd.ipak nisu inspiracija za provokativno obracanjestunata.
  • Joво

    16.10.2013 13:59
    Свака част! Ово је КЦ Новог Сада а не приватна галерија. Овако се чува оно мало људскости и поштовања које је остало код нас(мислим на осећања православних,римо-католика,протестаната
  • Mile

    16.10.2013 13:55
    manipulacija ali cija
    Svaka galerija ako drzi do sebe mora imati umetnicki savet,koji odobrava radove za izlozbu, po veoma ostrim i vremenu prihvatljivim uslovima.Ovo je vec ko zna koji put da izlozba studenata sa AKADEMIJE UMETNOSTI bude predmet javne kritike, zbog ozbiljnih manipulacija,pre dve godine se to dogodilo studentima zavrsne godine osnovnih studija, u galeriji Matice Srpske.Ovaj put su hteli mnogo vise i napali instituciju sistema.Ko je mentor ovog studenta pokazace vreme ili mozda istraga.Ocigledno da namere nisu casne.
    Tesko me moze ovaj student ubediti, da je na zavrsnom ispitu hteo da provocira a ne da dobije odlicnu ocenu.Ako je pak provokacija po sredi, onda uzmi pare od tate i mame, plati galeriju i provociraj do mile volje.Ovaj cin ima veoma gorak ukus , vredja sve verske zajednice i vernike na ovim prostorima te raspiruje VERSKU MRZNJU,kaze slovo zakona.
  • 16.10.2013 13:45
    mislim
    Kad bolje rasmislim ono sto rade crkva i popovi je direktno vredjanje i vere i zdravog razuma.
  • Rezultat

    16.10.2013 13:35
    Bilo kako bilo, DT postade slavna, a ostale kolege
    *o*u*i*e.
  • Orwell Djordje Vegan

    16.10.2013 13:17
    Urednik koji se ne razume umetnost
    Potpuno je nerazumeo poruku dela, koja uopste ne vredja Isusa, a samim tim ni vernike. Zato je umetnik izostavio lice, ta osoba na krstu je bilo ko od nas, koji su trenutno "zakucani" novcem umesto ekserima i koje u toj ravnotezi jedino odrzava to malo para u sakama. To, sto tom obrazovanom, ali nedovoljno inteligentnom uredniku smeta je ono sto je ustvari u njemu. Zato ga to iritira i vidi samo ono sto se tice njegove funkcije i trenutne moci, iza koji stoji crkva. I da se razumemo, crkva od Milanskog edikta nije imala vise nikakve veze sa Bogom. To je ono sto ova slika takodje otkriva, obozavanje i drzanje zakovanog Hrista na krstu a ne u srcu. Inace, novac koji se u KC trosi niko ne proverava kako, abilo bi itekako zanimljivo. I jos da dodam da su za sve ovo odgovorne DS i LSV, kao i njihovo vecno drustvo zaduzeno za kulturu u Vojvodini i Novom Sadu, a koje je izigralo gradjane i kulturu, i pojele nase godine i naravno nase novce.
  • 16.10.2013 13:08
    ja mislim da će taj vajni stručnjak i vernik biti cenzurisan na sledećim izborima
  • 16.10.2013 13:00
    Crkva dabogda!
  • Milosav Jovandić

    16.10.2013 12:55
    Čovek razapet izmedju novca i novca
    Ne znam za Isusa, ali njegovi sledbenici uobličeni u crkvenim velikodostojnicima veoma drže do novca.
  • BALANS

    16.10.2013 12:51
    Eh taj Đulijani
    Pri pozivanju na veće umetničke slobode u zemljama sa dužim stažom demokratije, imajte na umu da je nekadašnji gradonačelnik Njujorka Rudolf Đulijani takođe iskoristio svoje pravo da zabrani izložbu na kojoj je lik Isusa, bio žestoko vređan.

    Sa druge strane odluka čelnika KCNS, sve više ukazuje da je linija razdovojenosti crkve i države kod nas, recimo, porozna.

    Da li nas to automatski dovodi do presedana, na osnovu koga bi se moglo zabraniti emitovanje serijala "South Park", jer u njemu autorka ekipa zbija šale na račun religije ?
  • DekiNS

    16.10.2013 12:37
    Ово је уметност која је из буџета покрајине и града добијала стотине хиљада евра, да би представљала Војводину, тј. Србију у најгорем могућем светлу:
    http://www.arte.rs/files/opus/18/3776/7561.gif
    http://www.arte.rs/files/opus/18/3776/7560.gif
    http://static.politika.co.rs/uploads/rubrike/250506/i/1/edfdd.jpg
    http://en.seecult.org/files/Rasa-Gott-liebt-die-Serben.jpg
    И то је та уметност која је оправдана за отимачину поменуте суме новца-питам се само што Папа није био предмет такве уметности!
  • 16.10.2013 12:28
    Kardelj bi bio ponosan na Fajgelja.

    Zabraniti sve što se može. Osim saopštenja iz komiteta...
  • Srbija - Brale

    16.10.2013 12:23
    @Војводина - Гари
    pa nisam ja tu niko i ništa da iznosim bilo kakve dokaze ali koliko se sećam dokazi postoje tj postojali su, crkvena smo država i to niko ne može da ospori, ako se crkvi nešto ne sviđa to onda ne sme da postoji... zašto smetaju akademci? zašto je taj isus sa crvendaćima bogohuljenje ili štagod a masa tih vernika ga pominje svaki dan iako postoji ona ne govori ime uzalud? kako god ali ako neko vidi isusa ovako ili onako to je stvar slobode jerbo kolko se ja razumem u religiju još uvek nije dokazano kako je isus doista izgledao!?
  • Retrogradni

    16.10.2013 12:20
    Što ste zapenili
    Al' se digla prašina! Izgleda da još ima normalnih u Novom Sadu. Nije sve izgubljeno, možemo još malo da se gicamo dok na kraju sve ne unište. Što nekoliko idiota uništi, stotine sposobnih posle ne može popraviti. Primitivizam se širi i uništava kao kancer. Naderali smo.
  • Naučnik

    16.10.2013 12:12
    Sounds like russia! :D
  • 16.10.2013 12:11
    Odgovor cenzuri
    Pa nista, neka sada umetnica napravi delo gde je umesto Isusa razapet svestenik, ali obavezno da doda i deckica kako mu vrsi felacio... Veliki moralisti i branitelji institucije crkve neka se informisu, pa onda mirne duse da posalju svoju decu nedeljom u crkvu....
  • Ojejjejeje

    16.10.2013 12:09
    Моја војвођанска изузетност се гнуша. Гнуш, гнуш...
    Моја војвођанска посебност се се очитава на мом лицу. Шмрк, шмрк...
  • Predlagač

    16.10.2013 12:08
    Treba urediti umetnost
    Trebalo bi razmisliti o uvođenju, možda je malo grubo, kao policije koja bi se brinula o pravoslavnoj podobnosti umetničkih dela. To bi posle moglo da se proširi i na neke druge stvari. Mislim, samo predlog :).Da ne zaostajemo za svetom. Onim talibanskim svetom!
  • Исус Христос

    16.10.2013 12:07
    Мир свима
    Ало народе, шта се ложите?
  • Војводина - Гари

    16.10.2013 12:05
    @Srbija - Brale
    Брацика, дај конкретно - који је попа обљубио које дете? Знам да смо доста слушали о томе али где су докази? Не кажем да се није догодило.
    Уосталом, да бих ти доказао како је лако оптужити, престани са крађом по радњама, знамо те сви и видимо шта радиш.
  • anatom amater

    16.10.2013 12:05
    Ko to grabi pare?
    Poslednja asocijacija za nekog sa onako raširenim rukama bi mogla biti da "grabi pare". Meni liči da su pare "zakucale bezličnog čoveka". Materijalni problemi, koji se ko ekseri bolno zarivaju u naše živote, imaju svoj karakter i boju novčanica. Masa ljudska je siva i bezlična, svako je mučenik. Poređenje sa Isusom je dovoljno blag, a jasan nagoveštaj i nema uvrede. Ovo nije ni karikatura, ni podsmeh, ni kritika na prvu loptu, ovo je siže svakodnevnog života. Pare imaju boju, a naš život ima sivilo i nejasno lice. Možda ima nedovoljno onih koji bi prihvatili moju impresiju, ali...birokratsko rešenje i "teška odluka" u ovom slučaju vuče samo nazad i stvara samo mentalne blokade( možda to tako treba)
  • parnasus

    16.10.2013 12:04
    cenzura/uredjivanje
    prvo. pozivanje na svetog proroka muhameda i pitanje da li bi njega smeli da prikazemo u istom svetlu?! koliko ironije! da li iko razuman zeli da zivi u sistemu u kom bi strahovao za zivot zbog karikature, crteza ili slike?! da li je to sistem na koji se ugledate vi koji se pozivate na taj argument?
    drugo. ako mi se nesto ne svidja ili me vredja ne znace da ne treba da postoji. uputicu kritiku, oceniti negativno, ali necu zabranjivati, cenzurisati, ucenjivati. to sam prestao da radim kada sam poslednji put rekao: "moja je lopta i ja je sad uzimam i idem kuci!"
  • pravnik

    16.10.2013 11:56
    stop cenzuri
    suština onoga što se dogodilo je da je cenzrisano umetničko delo i prekršeno pravo na slobodu izražavanja. to nismo videli godinama unazad
    u vreme opste apatije, umetnik je svojim delom izazvao reakciju ljudi i naterao ih na razmišljanje. Zar to nije suština umetnosti?
  • goran

    16.10.2013 11:53
    Cekajte, ljudi u Novom Sadu su na izborima glasali za DSS, Radikale i Dveri. Jedini grad u kojem su te tri grupacije istovremeno presle cenzus. Znaci vise od 15% glasova.
    Plus, je Bokan kupio od gradjana Novog Sada vise od 5% glasova.
    To vam dodje negde oko 1/5 Novog Sada.

    I onda se posle cudite, zgrazavate i bunite kad povampireni nacionalisti i klero-fasisti krenu da uredjuju i odredjuju sta moze i sta ne moze.

    Samo nastavite da kuckate komentare i da nista konkretno ne radite. Mislite da se Fejgelj i drugari mnogo uzbudjuju zbog internet komentara?
  • Али

    16.10.2013 11:50
    @The ja - vređanje
    Али ради се о физиолошким потребама а не о вређању. Уосталом како да знамо да међу онима који уринирају нема и уметника? Замислите да се забрана уринирања на јавном месту строжије спроводи - па без колико уметничких перформанса би свет остао, забога. У случају велике нужде ради се о инсталацијама. Слобода уметничим бешикама и цревима!
  • Zomba

    16.10.2013 11:49
    Ni termine ne zna
    Taj što se direktorom zove očito ne zna ništa o kulturi. Kakvo uređivanje? Kad su izložbe studenata u pitanju onda su urednici njihovi klasni profesori. A oni su očigledno ZA izabrane radove svojih studenata. Ne samo oni nego i cela katedra i svi ostali na akademiji. Onda neka Fajgelj odgovori koje je to autoritete konsultovao? Ako nije profesore likovne umetnosti, neka kaže ime tog gurua. Ovo je teška povreda mnogih prava na koju se mora reagovati. Moraju reagovati i umetnička udruženja i Ministarstvo kulture i Ministarstvo prosvete. Ovaj presedan ako se dopusti, zna se, postaće pravilo i mi ćemo onda zaista skrenuti u fašizam.
  • 33

    16.10.2013 11:48
    axaxxax :) Pročitajte pre slanja komentara:
    Komentari kojima nam skrećete pažnju na propuste neće biti objavljeni. Trudićemo se da grešku ispravimo.
    Komentari koji se odnose na uređivačku politiku neće biti objavljeni.
    Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti objavljeni.
    Molimo Vas da se prilikom pisanja pridržavate pravopisnih pravila.
    Molimo Vas da se prilikom ostavljanja komentara koncentrišete na temu. Broj karaktera je ograničen i više nego dovoljan.

    PAŽNJA:
    Komentari koji sadrže pretnju, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili nezakonit sadržaj neće biti objavljeni.
    Nemamo nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za komentare i njihovo objavljivanje ili skraćivanje.
    Mišljenja iznesena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije ovog portala.
  • Srbija

    16.10.2013 11:43
    Brale
    kako je moguće da se vernici uhvate elektronskog plajvaza samo kad su tobože njih tamo neki ugrozili ali kad osvane vest da je neki popa obljubio nečije dete onda muk, niko ni da pisne nebil što pre vest otišla niz dunav... bojim se da je koreja naša bratija, ali ona druga koreja... stavite još blata na oči kad prođe popa sa zlatnom kopčom ostroga na kaišu, to su novci od duha svetog, nisu vaši :)
  • Novosadjanin

    16.10.2013 11:43
    FALJUGANA
    @DekiNS

    Pazi ti si se našao da ismevaš naša okupljanja, ali ti je savršeno normalno da te u skuopštini NS predstavlja grupacija koja nije ni učestvovala na izborima, evo sad su kupili i poslanika u skupštini Srbije, ovo što oni rade je upravo prikazano na delu koje fajgelj zabranjuje.

    Otimanje, pljačkanje, grbanje novaca a u ime nekog pravoslavlja, u ime neke vere i "tradicionalnih" vrednosti.

    Da klasičan primer je kad informatika ( gazduje treca srbija ) otme svakom Novosadjaninu po 400 din za uslugu koju oni nisu želeli, još jedan primer je kad treca srbija opere par hiljada evra naših para preko nekog CD ( ko još sluša CS u 21.veku _ ) nekog Trkulje, primera ima mnogo, a ona slika je upravo simbolizovala njihovu pljačku, i upravo zato ona i smeta fagelju i njegovim naci sdrugarima iz treceg rajha.
  • 16.10.2013 11:41
    obični klerofašizam na delu
  • Шта питањце, питањчуга...

    16.10.2013 11:38
    @Andrija Šrek - Pitanjce za dr Fajgelja...
    О, јавио се и секуларни првосвештеник Андрија Шрек, оммммммммм...
  • Popizdeo

    16.10.2013 11:38
    Čekaj, a to što slike sa Farme i ostalih javnih aziluma vređaju mene to nikom ništa?
    Novi Sad, grad kulture? Kao da je bilo nekad.
  • Piplfoks

    16.10.2013 11:38
    Hahahah, vidi kojom brzinom trećesrbijanski botovi pumpaju Dekijev komentar... Alo pilići, ako vam treba maskota, nađite nekoga ko nije baš poptuno mentalno labilan! Mislim, znam da mora da bude malo šlb, ko bi normalan s vama imao posla, ali nemojte baš uzeti ekvivalent lude babe koja urla sama na sebe na sred piiace da zastupa tu hrpu pomija koju nazivate stavovima.
  • Prohibicionista

    16.10.2013 11:36
    Istina boli...
  • 16.10.2013 11:34
    stop cenzuri
    ovaj dogaдјaj je bez presedana zbog toga sto je cenzurasano jedno umetnicko delo. To stvarno nije vidjeno mnogo godina.
    umetnik je uspeo da, u vremenu opste ravnodusnosti, hrabro i odvazno svojim delom izazove reakciju ljudi, Zar to nije smisao umetnosti?
  • Б

    16.10.2013 11:32
    Није уметност баш све на тараби
    "Урадак" је очигледно у духу верске нетолеранције. Да не говоримо о томе да је неоригиналан, колико смо пута видели разапетог Христоса у немогућим издањима.
  • Dovlex

    16.10.2013 11:31
    Stvar je jasna
    Nisu hteli da se zameraju hriscanima i zato su zabranili sliku, ne stoji nikakva teorija zavere iza ovoga
  • Andjelka

    16.10.2013 11:27
    `I nikome od prisutnih, pocevsi od svestenika i nadzornika, pa svrsujuci sa Maslovom, ne dolazase u glavu da je taj isti Isus, cije je ime sa sistanjem tako bezbrojno puti ponavljao svestenik, hvaleci Ga svakojakim cudnovatim recima - da je taj isti Isus narocito zabranio sve ono sto se ovde radilo; zabranio je ne samo takvo besmisleno mnogogovorenje i bogohulno caranje i bajanje svestenika ucitelja nad hlebom i vinom, nego je na najodredjeniji nacin zabranio jednim ljudima da nazivaju druge ljude uciteljima;zabranio je u molitve u hramovima, pa je zapovodio da se svaki moli u tisini i osami ;zabranio je i same hramove, rekavsi da je dosao da ih razrusi i da se treba moliti ne u hramovima nego u duhu i istini; a sto je glavno, zabranio je ne samo suditi na sudu i osudjuvati ljude i drzati ih u zatvoru, muciti , sramotiti, kaznjavati, kao sto se to cinilo ovde, nego je zabranio svako nasilje nad ljudima, rekavsi da je on dosao da pusti zarobljene u slobodu.`
    Lav N. Tolstoj ( Vaskrsenje)
  • The ja

    16.10.2013 11:24
    vređanje
    Mene,kao vernika,izuzetno vređa svakonoćno zapišavanje Katedrale(simbola Novog Sada)...
  • Janosz

    16.10.2013 11:24
    lazna uzbuna
    I ja kao katolik sam uvredjen kad neko pokazuje Isusa kako uzima pare potpuno isto kao i kad mi po katedrali ispisuju stihove nekog baje malog knindze. Isus je ceo zivot proveo u siromastvu, a od ljudi dobio samo rane. (Sve drugo sto taj fajgelj i njegova druzina radi ne zelim sada da komentarisem, bice prilike, ali ovo sada jednostavno nije razlog za uzbunu protiv njega, vec da se zapitamo kuda nam ide kultura.)
  • GAAL

    16.10.2013 11:20
    Fajgelj, veliki inkvizitor
    Ceo ovaj kulturni skandal pokazuje da Novi Sad nije zsluzio da bude Evropska prestonica kulture.Da li bi ovako cenzurisao i strane umetnike? Ovo delo je ispunilo osnovni funkciju umetnosti, da provocira i zapita konzumenta.
    Komentari na clanak to potvrdjuju.Jedino se totalitarni sistemi i mozgovi plase zapitanosti.Gradonacelnik , pod hitno, mora da smeni Fajgelja.Skandal je mnogo veci nego sto se cini.
  • MarkoNS

    16.10.2013 11:16
    treca kultura
    Fajgelju mene kao rodjenog Novosadjanina ne vredja ovo delo, mislim da je umetnica apsolutno ubloa ono sto svi odavno znamo, a to je da u crkvi vlada korupcija, otimacina, uostalom kao i u svim delovima drustva.

    Ali znas sta me VREDJA, vredja me tvoja Treca Srbija, vredja me otimanje MOJIH para i davanje za razne Trkulje, Krajisnike i sl, vredja me sto si se ti nasao da zabranjujes nesto u MOM gradu, zbog vas iz trece srbije postajemo pravoslavna talibanija.

    Znas sta me jos vredja, tvoja GOLA slika na fejsbuku pored nekom malog deteta, i apsolutno me nije briga cijeje dete, slika je UZASNA.

    I da ljut sam, i da jedva cekam izbore, i DA zbog vas iz naci trece srbije cu i sam da se politicki aktiviram, za razliku od vase lopovske druzine ja necu nista traziti od polittike, jedina svrha mog delovanja je da VAMA VIDIMO LEDJA U NS.

    SRAM TE BILO !
  • -

    16.10.2013 11:14
    -
    ovo nije u skladu sa stavovima trece srbije koje su koristili u svojoj promociji.
    rekli su da im je cilj pomiriti levu i desnu stranu..

    ovo je promocija treceg rajha a mozda se i zato zovu treca srbija.


    inace, pozivi za neke vojne vezbe se trenutno dele u gradu.lici poznato?
  • ZoranNS

    16.10.2013 11:13
    Српски Змај - Гаријима и осталим неокомуњарама са
    Sam sebe kritikuješ, želiš da dokažeš jedno da zapravo protivurečiš sebi, tvoj tekst je najbolja kritika

    1. "Основна европска вредност је толеранција, коју ви очито немате", gde ti vidiš u postupku Fajgelja toleranciju?
    2. "Друга Европска вредност је такозвана слобода,слобада и јесте манифестација да Вама нико несме ништа да забрани, али све док Ваше деловање не угрожава другог појединца, припадника различите социјалне, етничке и религиске категорије." Njegovo delovanje ugrožava moju slobodu da vidim to delo i slobodu na hiljade građana Novog Sada.
    3. "Мене као православног хришћанина ово изузетно вређа, јер ја ето нисам просветљен попут неких овде на порталу", baš to što nisi prosvetljen, ili si prosvetljen kao Fajgelj, to vas diskvalifikuje da određujete NAMA šta da se izloži u NAŠU, ne samo vašu izložbenu prostoriju.
    4. "Да је Др. Фајгељ фашиста, он би ово забранио аутоматски, дотични уметник неби ни ушао у КЦНС, вероватно би био претучен од стране неких батинаша", u ovom slučaju Fajgelj jeste batinaš i pretukao je umetnika na nasjuroviji način, u ovo mešati autoritete i Ustav je u tvom tekstu samo šlag na torti.
  • Perun

    16.10.2013 11:10
    Samo sam cekao kad ce da se dekicaNS javi.... Falio nam kandidat za najvise minusa, mada je izmedju njega i onog glupog zmaja mrtva trka....
  • 16.10.2013 11:09
    Eво га DekiNS човек из једне скупине од патриотских групација на власти у граду којима је самим тим доступна и новчана средства из буџета града. DekiNS који је до сада вређао обичан народ називајући га стоком,затим да треба млатити људе као волове који не мисле као он, затим називао усташама народ који не мисли исто као и он, који је вређао људе учеснике ратова, није поштовао дан жалости у Србији.. ето сад показује његово тумачење хришћанства и како (не) познаје основе истог и крши Устав Србије вређајући мањинска права, верске слободе, слободу говора и сл. То је право лице данашње власти у граду и оних који гласају за овакве. То је оно што показује како ће се понашати ова власт према другим људима. То је демократија данашње власти.
    Све најбоље DekiNS. Напред жив био.
  • Normalan, samim tim redak...

    16.10.2013 11:08
    Sta je sledece? Spaljivanje latinicnih knjiga na trgu i razbijanje izloga....????
    Ovaj Fajgelj je dno dna. Najsmesniji su ovi sto mu kace ono guslarsko dr. To mu dodje ko da Bokana oslovljavate sa ''gospodine magistre''...
  • Nikola

    16.10.2013 11:07
    MNOGO BUKE
    Pustite čoveka da radi svoj posao kako on misli da treba. Postavljen je na čelo te institucije i o njoj ima pravo da odlučuje.
    U ovom gradu svi jedva čekaju da pljuju po nekome.
    U šta se pretvorio ovaj grad???
  • Gala

    16.10.2013 11:04
    Užas
    Fajgeljana.
  • Hohoh

    16.10.2013 11:00
    @DekiNS : Kakva ustaska politika sine? O cemu ti majke ti? Ajde lepo ti kod nekog popa, imas puno besa u sebi.
  • Limanac

    16.10.2013 10:54
    kazem vam ja
    Ovi iz trece srbije se ne sale. licno bih ne zabranio,nego bih polupao ovu sliku,dosta mi je da se sa pravoslavljem igra ko kako hoce. Ali ova hladnokrvnost ovih trecesrbijanaca mora biti upozorenje. Oni moraju biti zaustavljeni pre nego sto bude kasno jer zatrovase novi sad idejom ukidanja vojvodine.
  • khm

    16.10.2013 10:51
    Sto bre DekiNS mucis sve nas redom sa tvojim tripovima bre covece? Idi lepo kod psihologa, kazi muci me to i to, jako me vredja i provocira, dobijes lepo tripl-dabl da gutas svaki dan i resen problem. Izadji iz tripa covece.
  • Хришћанка

    16.10.2013 10:48
    Никога ја не би консултовала,претпостављам да је господин Фајгељ морао због функције коју обавља.али овакве ствари не би требале градом да се пронесу а да не причам о томе да буду изложене у културној установи.Не знам да ли је аутору намера била политичко препуцавање,пошто се у тексту одма помињу партије,мене то не занима,мени је само битно да немам проблем да одведем дете на изложбу,у шетњу, у парк а да се тамо не појави неки уметник са слободом изражавања.
  • Konacno

    16.10.2013 10:44
    ozbiljna institucija
    Konacno,kulturni centar postaje ozbiljna institucija u kojoj ne moze kako ko hoce. U kulturi je uvek bilo prihvatanja ili ne prihvatanja. Ja bih se licno zgrozio kada bih video ovo na izlozbi jer redovan sam u KC Novi Sad. i umetnik sam,ali me ovo zgrozava. Mozda nekoga ne zgrozava ali ovo je institucija naseg Novog Sada i ima da se postuje vecinsko hriscansko stanovnistvo. neka u supama ili drugim mestima ovako nesta izlazu,niko im ne brani. ali ja kao novosaddjanin branim da u mojoj instituciji bude ovakvih katastrofalnih eksponata...
  • Dr Reed

    16.10.2013 10:38
    Opet
    Da li ovo delo vređa? Neko ko je iskren vernik, nema zbogčega da ga vređa, jer da bi verovao mora da dođe do dobre introspekcije. S druge strane umetnost je takva da može imati 1000 interpretacija.
    Da podsetimo one što misle da nije fašizam. Ni za vreme II SR, nije sve krenulo deportacijom, prvo je bila osuda, pa zabrana kupovine u odreženim prodavnicama, pa žute trake... E a zato su svi ćutali, jer zlo dolazi postepeno. A vi što u umetnosti vidite zlo kao fakat, Fck U 2.
  • DekiNS

    16.10.2013 10:38
    Ја знам да циљ ових вести није чување уметничке слободе, већ злоупотреба исте и то сте представили на јако провидан начин! Поставили сте наводно проблем угрожавања неких слобода, а затим објаснили по не знам који пут ко су учесници власти и ко је смењен - то већ и врапци на грани знају, али ви никако да прихватите чињеницу да се усташка политика културе не сме десити и више се, као таква, никада не сме спроводити! Скупите се сада лепо на тргу и протествујте, па се избламирајте као и ваши пријатељи на обележавању годишњице "јогурт револуције"! У моменту када се у Хрватској разбијају табле само зато што је на њима ћирилично писмо, ви оваквим "уметничким" алудирањем директно ударате на веру и цркву у Србији-онако перфидно, подмукло и што би се рекло пед..ски!
  • Marko Jeličić

    16.10.2013 10:37
    Tradicija
    Po zanimanju sam mašinski inženjer u penziji, a po uverenju demokrata koji se u Demokratsku stranku učlanio još kada je nastala i kada su u njoj bili Pekić, Čavoški, Đinđić, Koštunica... Potpuno iskreno govoreći, dugo godina sam razočaran time u šta se pretvorila i ideja demokratske stranke i generalno cele političke scene, tako da sam na kraju došao do stadijuma u kome sam na prošlim izborima glasao za Dveri i to samo zato što sam video mladost i bez obzira na to što nisu imali priču koja je meni godila. Nažalost, al i oni su se raspali i ja iz znatiželje pratim šta rade obe grupacije koje su nastale cepanjem i zaista mogu reći da mi imponuje to što radi Treća Srbija, jer evo i u ovom slučaju pokazuju da imaju hrabrosti da donesu odluke koje su u skladu s anjihovim političkim uverenjima, a to nije baš čest slučaj na političkoj sceni koja se pretvorila u estradu koja meri popularnost i za svaku dluku vaga šta će reći mediji. Žao mi je što nisma mlađi p d amogu sa ovim mladićima rame uz rame da se borim.
  • Телеп

    16.10.2013 10:36
    Чији новци, тога и музика
    Браво за Фајгеља. Ово је одлична лекција за господу умјетнике, који су се очито мало занели па забравили да ово није комунизам, него ипак (каква таква) демократија и капитализам. Својство демократије се је да већина одлучује, док у капитализму важи правило да се пита онај ко плаћа. У овом случају, онај ко одлучује и ко плаћа су грађани Новог Сада, који су већином Срби православци.
    Ја као грађанин не желим да се из мог џепа плаћају овакви хирови, назови умјетника.
  • Carls Tejlor

    16.10.2013 10:30
    Neobrazovana, zatucana seljadija, skromnih mogucnosti i kratkih dometa.Genetika nije bila bas najnaklonjenija ljudima na ovim prostorima. Jesi li se uvredio??? E neka si i treba da se uvredis kad ne kontas.
  • Pacijenat

    16.10.2013 10:24
    Đe sad?
    Najbolje da se zabrani sloboda mišljenja! U stvari, može se slobodno misliti, ali samo dok su to misli u glavi, da ne bi ugrožavali možda nekog ko veruje u najveću obmanu u istoriji čovečanstva. Ne treba da verujemo svojim očima i zdravom razumu. Ima ko će da nam kaže šta i kako treba, pošto smo mi baš pacijenti!
  • Nista sporno

    16.10.2013 10:24
    i farma je kultura ali kakva
    u cemu je problem,fajgelj je covek koji je odlucio da je ovo zbog velikog broja hriscanskih vernika u novom sadu,ne pokazuje u kulturnom centru NOVOG SADA... to je institucija svih nas novosadjana i drago mi je da konacno postoji direktor koji brine o tome sta se prezentuje novosadjanima.
  • 16.10.2013 10:22
    Radomir
    Ovo umetnicko delo je toliko jadno, da ne zasluzuje da se izlozi u spajzu, bolje da je napravila nesto u fotosopu, nego sto se bruka.
  • Авесом

    16.10.2013 10:20
    @ Српски змај
    Брате Змаје, ја не припадам никаквој "грађанској опцији". Баш супротно.
    Др се пише без тачке (значи не Др.)
    За мене овај рад није провокативан, а верујућ сам. Ја сам га баш схватио верски афирмативно, а противан конзумеристичком друштву које људима краде душу.
    Вероватно сам чешће у цркви од тебе. А свети Петар је рекао : "Све ми је дозвољено, али не користи.." Прва ствар коју је Бог дао људима је слобода, а не Фајгељ.
    Бит разапет значи бити на мукама, лагано умирати. Не имплицира нужно Исуса. Уосталом поред Исуса су разапета и двојица разбојника, па би онда овај са слике са новцем можда могао да указује на једногод њих.
  • Angry Novosadjan

    16.10.2013 10:17
    KRIVIČNO DELO !
    Ovo je direktan napad na :
    -Univerzalnu deklaraciju o ljudskim pravima UN, -Evropsku konvenciju o ljudskim pravima i osnovnim slobodama,
    -Ustav Srbije (sekularnost države i autonomija univerziteta, sloboda govora),
    -zakon o univerzitetu,
    -Statut Grada Novog Sada itd.
    Ima materijala za javnog tužioca, naravno kada bi radio svoj posao, a postoji i krivična sankcija obaveznog čuvanja i lečenja u psihijatrijskoj ustanovi.
  • Gillan

    16.10.2013 10:14
    Uzasno.
    Najcrnji oblik fasizma i represije.
    Najtragicnije je da ima onih koji to odobravaju i jos brane takve bolesne stavove.
    Nove sturmtruppen ce ocigledno regrutovati srpske zmajeve, dekije, takimakije, pere, sremce, konuse i ostalu mentalnu sirotinju....
  • pekos021

    16.10.2013 10:13
    Kad su tako hrabri "slobodni umetnici" što nisu stavili Muhameda umesto Isusa?
    I kakve veze ima Isus i hrišćanstvo sa politikom crkve?
    Što nisu umesto toga stavili nekog sveštenika, vladiku ili popa koji ih nervira ili za koga misle da nije moralan?
  • Andrija Šrek

    16.10.2013 10:12
    Pitanjce za dr Fajgelja...
    Tek sada primetih.
    Da li Vi to, gospodine direktore Kulturnog centra Novog Sada, smatrate da vernici i obični građani nisu isto?
    Šta su, po Vašem mišljenju, vernici, a šta "obični građani"?
  • JustinaNS

    16.10.2013 10:08
    Muška Fema
    Kad opanak postane cipela - misli da je čizma.
  • 16.10.2013 10:08
    Običan obespravljen građanin
    Možda da se slika dopuni,pa da se ubaci lice Trkulje?
  • 16.10.2013 10:04
    Загуљени Цремац
    Ало људи па ово је далеко од уметности ово је чиста провокација.Све што вређа мањине сексуалне,нациналне...треба забранити,ок али ајде да се тако односимо и према стварима које вређају већину.Али многи негледају тако на те ствари него дамократију и људска права тумаче кад и како њима одговара.
  • JOJ

    16.10.2013 10:04
    @Српски Змај
    Ju ju ju... pa tebi stvarno nije dobro gari. Ko te uplasio? Neki covek te uplasio?
  • Novosađanin

    16.10.2013 10:03
    I više nego, je očigledno da je ljudima sa Akademije umetnosti bila bitna samo sporna slika,kojoj nije mesto u Kulturnomn centru.Ako je direktor KCNS napravio cenzuru,sa jednom slikom,koliko slika je cenzurisano time što ste otkazali kompletnu izložbu.Prst na čelo?
  • ako

    16.10.2013 10:00
    1000din
    Nek si ti sinko odlucio da nesto zabranis, naravno uz konsultacije. Ocemo videti napismeno sa kim se tacno ovaj konsultovao. Da li je iko od ljudi strucnih za kulturu spreman da potpise zabranu bilo cega?

    Ko glasa za 1000 dinara nema prava da se zali!

  • Andrija Šrek

    16.10.2013 10:00
    ...
    Ali, kakvo "pragmatično" objašnjenje.
  • Anita

    16.10.2013 09:58
    Ima li normalnih?
    Srpska Atina, oups, to je nekad bilo. SRPSKI TEHERAN prestonica sumraka, ne mogu da verujem šta smo doživeli!
  • Limanlija

    16.10.2013 09:57
    Klerofašizam
    Ne vidim mesta čuđenju. To je knjiški primer klerofašističkog delovanja. Šta ste očekivali od njih?
  • 16.10.2013 09:54
    @Srpski Zmaj
    Gari, nebitno da li je na mestu ovaj tvoj oralni proliv koji si podelio sa nama preko tastature...Ali svega ti...Opismeni se za početak, pa nekome soli pamet i nabrajaj...
  • Užas

    16.10.2013 09:54
    Kontrola umetnosti u naše ime!
    Jahači apokalipse ponovo jašu!
  • Mrva

    16.10.2013 09:53
    Jad i beda drzave u kojoj zivimo. SRAMOTA. Smrt kulture, mozga i razuma!!! Bujanje sujeverja, primitivizma, malogradjanstine. POVRACA mi se. Rad je PERFEKTAN!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Anonimus 777

    16.10.2013 09:53
    Nekultura kulture
    Ogledalo onih koji su ga tu i postavili, pa indirektno i birali.
  • vanjazz

    16.10.2013 09:49
    "Vecina" kao glavni izvor finansiranja
    "Odlučio sam da ne dozvolim rizik da većina građana bude uvređena i obespravljena i da još mora da plati za to. Jer ta ista većina, koja se izjašnjava da veruje u Isusa, je i glavni izvor finansija Kulturnog centra"

    Nisam znao za to, mislio sam da se Kulturni Centar finansira iz republickog/pokrajinskog/gradskog budzeta za kulturu, a ne "vecine" koja veruje u Isusa.
  • Vladimir

    16.10.2013 09:44
    Kako ja tumačim ovo delo i ko se onda oseća prozva
    Za mene ovo delo govori da danas svako može sebi pribaviti imovinsku korist ako na sebe navuče telo Isusovo i zaogrne se plaštom NJEGOVIH muka.

    Neko je napisao da ovo delo proziva one sveštenike koji glume mučenike u skupim automobilima navlačeći na sebe Isusov plašt, uzimajući sebi za pravo da njegove muke lažno proglašavaju svojima. To tumačenje se uklapa u moje.

    I naravno da su se takvi odmah prepoznali, osetili prozvanim i tržili zabranu. A sve kako bi mogli i dalje da profitiraju od prodaje ideologije.
  • budi realan

    16.10.2013 09:42
    budi realan
    Video sam mnoge dečije radove koji su za ovaj rad čista umetnost . Može svako da nacrta po jednog čiča Glišu ,provocira vernike ili nevernike ( ateiste) , apotom traži svoja prava na umetničku slobodu . Ne treba ljudima braniti slobodu izražavanja , ali ni dozvoliti slobodno zgražavanje drugih .
  • Српски Змај

    16.10.2013 09:41
    Гаријима и осталим неокомуњарама са портала
    1.Сви би овде што пљујете овај потез Др. Андреја, сте припадници грађанске опције (ЛСВ, ДС и остали сепаратисти) и позивате се на неке "неке европске вредности". Основна европска вредност је толеранција, коју ви очито немате, јер попут овог Гарија и осталих примитиваца-испраног мозга, основна емоција коју ви гајите је патолошка мржња--попут усташа, којима је једини разлог за клање био, дал је неко Србин, Јевреј или Ром. Али првенствено Србин!
    2. Друга Европска вредност је такозвана слобода, а ви је схватате као "неограничена слобода". Ту је у Вама проблем, а не у дотичном Др.Андреју, јер слобада и јесте манифестација да Вама нико несме ништа да забрани, али све док Ваше деловање не угрожава другог појединца, припадника различите социјалне, етничке и религиске категорије.Вероватно Гарију и осталим неокомуњарама је уметност и оправдано оно што су комуњаре радиле после 45, мислим на кречење икона и рушење цркава.
    3. Мене као православног хришћанина ово изузетно вређа, јер ја ето нисам просветљен попут неких овде на порталу, па не могу СПЦ да схватим као један одвратан-манипулативан орган, који је огрезао у неморалу и корупцији. Дали има кукоља међу свештенством? Има их, у великој мањини, али ви који дишете са мржњом, увек ћете само то видети... Аутору ове слике би најискреније препоручио да наслика мухамеда у сличној пози, па да види како ће се провести.
    4. Да је Др. Фајгељ фашиста, он би ово забранио аутоматски, дотични уметник неби ни ушао у КЦНС, вероватно би био претучен од стране неких батинаша (јер то су имале и фашистичка Мађарска и нацистичка Немачка) а камоли да изложи остатак своје изложбе. Уместо тога, Др Андреј као потпредседник ТС -која настоји да превазиђе поделе прве и друге, је консултовао званичне ауторитете и на основу тога донео одлуку у потпуном складу са Уставом Србије.
  • -

    16.10.2013 09:39
    -
    nije mi jasno, ako je fajgelj dobio diplomu za guslanje u francuskoj zasto nije ostao u njoj?

    tamo se verovatno moze ziveti od guslanja cim dele titule za to
  • Novosađanka

    16.10.2013 09:23
    Ljudi i njihova glupost
    Sve je stvar interpretacije, to je i svrha umetničkog dela da u svakome probudi bar neku formu emocije. Po meni ovo delo ne vređa religiju, može samo da vređa crkvu jer prikazuje na šta je spala- glumiti mučenike sa novcem, besnim kolima i vilama. Eto mene recimo njihova bahatost vređa i vređa moju religiju (hrišćanstvo- da ne bude zabune). Jedna stvar je sigurna, kada krenemo da cenzurišemo umetničko izražavanje počinjemo da se vraćamo u daleku pršlost.
    PS.
    Zašto mislite da je to Isus, Rimljani su tako mnoge kažnjavali :)
  • The Lalosh

    16.10.2013 09:22
    @ ajde - meni smeta
    A ne smeta ti što popovi, koji god, pravoslavni i katolički i ostali, voze najskuplja kola i žive u luksuzu (palatama) i raskoši dok im pastva nema za koricu hleba i malo mleka?

    Meni je vrhunac neukusa kada odrpani prosjak stoji pored crkve, pored njega se zaustavi luksuzna limuzina, iz nje izađe pop i sa gađenjem ga zaobiđe.

    Prst na čelo bracika!

    (naravno, čast izuzecima koji se odriču u korist nesrećnih)
  • Mario

    16.10.2013 09:20
    Rad cak ni ne prikazuje Isusa...
    Ako ja dobro shvatam rad on cak nije ni usmeren protiv crkve (mada i da je tako to ne bi bio validan razlog za cenzuru) vec je samo iskoriscen verski simbol da se prikaze raspetost zeljom i potrebom za novcem savremenog coveka u kapitalistickom drustvu. Otvor na mestu lica je i ostavljen da bi svako od nas mogao svoj lik da uklopi u ovo delo, za mene doduse diskutabilne umetnicke vrednosti.
  • I'm just saying

    16.10.2013 09:19
    @Hriscanin
    Hrišćanine, Svetom knjigom je propisano ne sudi, da ti ne bi bilo suđeno. Sram te bilo što ne poštuješ Svetu knjigu! Grešniče, pokaj se!
  • Obična građanka

    16.10.2013 09:14
    Molim vas da javite Fajgelju da sam ja obična građanka Novog Sada, da mene ovaj rad ne vređa, ali da me jako vređaju načela i principi koje on i njegova desničarska partija zastupaju i da me jako vređa što je vlast u Novom Sadu nedemokratksi oteta i da me jako vređa konkurs za kulturu koji je bio u gradu i da me jako vređa što više nema latinične table na zgradi KC, jer me jako vređa kršenje mojih ustavnih prava da ako sam jednom imala više, sada ne mogu da imam manje prava - a to je pravo i na latinično pismo.

    Hoćete li biti ljubazni da prenesete Fajgelju da ga molim da više ne štiti moral grada, da ne tumači umetnička dela i da se primiri i pomogne nam da što pre preživimo stolovanje njegove partije na ključnim kulturnim mestima u gradu, odakle će otići u zaborav ili na marginu istorije i kulture ovog grada, odakle je i došao na čelo Kulturnog centra.

    Bez imalo poštovanja,
    Obična Građanka
  • јо

    16.10.2013 09:12
    @Hriscanin
    Pa brate " hrišćanine " da li i maloletna deca koju popovi pipkaju i napastvuju imaju ljudska i verska prava.za onog pahomija ste svi " hrišćani " ćutali ko zaliveni dok slučaj nije zastareo.Ćutali ste i za kačavendu kad je umesto u zatvor kao i svi smrtnici koji naprave takvo delo " kažnjen " od strane mile vam hrišćanske institucije a ne zakona
  • limanac

    16.10.2013 09:08
    ...
    Talibani na vlasti u Novom Sadu
  • јо

    16.10.2013 09:07
    @Сремац
    Пише се престоница а не престолница брате хришћанине.
  • Milan

    16.10.2013 09:07
    Dr**dzija
    Fajgelj je jedan obican Dr**dzija!
  • 16.10.2013 09:06
    ..i obratno
    @Hriscanin
    Evo ja sam npr. ateista (iako nisam, ali ajde radi primera) i crkva me vredja svojim postojanjem i prosipanjem bajki (narocito deci u glavu), pljuvanjem po Paradi Ponosa, sirenjem verske i nacionalne mrznje(Ustavom zabranjene), itd, itd (ne bi stalo na 1000 strana). Sta cemo oko toga sad? Zasto se ne postuju moja ateisticka prava? Zasto se crkva ne zabrani?
  • kptLepra

    16.10.2013 09:06
    druga slika...
    gospodi koja se nalazi uvredjena zelim da protumachim nesto drugo...

    Svaki put kada se pop pojavi u zlatnoj mantiji ili izadje iz crnog dzipa, koji u proseku kosta 24500 toplih obroka, slika je ista.

    Poruka je ista.

    Tako da, hvala mladom gospodinu koji je uvredjenoj gospodi malo direktnije pojasnio stvari....
  • 16.10.2013 09:05
    Da, i Mikelandjelovog Davida treba izbaciti iz udzbenika likovne kulture jer vredja golotinjom i promovise nemoral i homoseksualne sklonosti kod omladine. Trebaju nam prave srpske vrednosti, umetnost kakvu nudi Ranka Srdic.
    Kad pomislim da kulturni centar ne moze da padne nize, nanovo me iznenade.
  • Milan

    16.10.2013 09:05
    Za "uvređene" hrišćane
    Kršenje verskih prava je ako ti neko zabrani da ispovedaš svoju religiju, a ne ako neko misli da je tvoja religija glupost.
  • The Lalosh

    16.10.2013 09:04
    I još kaže:
    "jer ta ista većina, koja se izjašnjava da veruje u Isusa, je i glavni izvor finansija Kulturnog centra".

    Da tu većinu pitaš burazeru, to se ne bi zvalo KCNS već Farma. A možda već možeš i da preimenuješ u ФАРМА da ne gubiš vreme.

    Samo, u tom slučaju, nemoj da bi uzeo dinara od para koje ja plaćam ovoj državi po raznim osnovama, a onda deo tih para stigne i u tvoju "ustanovu". Neka te finansiraju ti koji "veruju u Isusa", a džepovi im puni oružja, droge i sl.

    Uzdravlje.
  • 16.10.2013 09:03
    @Hriscanin
    Niko ne krsi tvoja verska prava, nego je ovde doslo do krsenja slobode umetnickog izraza, slazem se da ovo delo izgleda preterano, ali treba razmisliti o njegovoj sustini. Obratite paznju na rupu na mestu lica, pa razmislite sta je umetnik hteo reci.
  • 16.10.2013 08:58
    fejgelj
    ce verovatno na mesto ove slike staviti nekog od heroja poput mladica,karadzica,hadzica...
  • Trs

    16.10.2013 08:55
    Srbija - Pravoslavna Arabija
  • Scotch Bonnet

    16.10.2013 08:48
    Srbistan Dzamahirija na delu
    Ovo me poseca na Nemacku iz 30-tih kada su nacisti proganjali Bauhaus studente i vrsili opresiju na umetnike i gusili slobodu izrazavanja.
  • boco

    16.10.2013 08:48
    prepoznao se gospdin AF, pa zabranjuje.
    sabanizacija novog sada na delu.
  • Hriscanin

    16.10.2013 08:43
    Ja sam hriscanin i mene ovaj rad vredja. Evropskom konvencijom o ljudskim pravima je zabranjeno krsenje verskih prava, a iz komentara svih vas vidim koliko marite o tudjim ljudskim pravima. Sram vas bilo!
  • Kapetan Ahab

    16.10.2013 08:42
    Tajfun u čaši vode. Bezidejnost kulturne politike Treće Srbije koja nije pronašla smislen, utemeljen i održiv kulturni model, u sukobu bezidejnošću postmoderne petoktobarske umetnosti, jedino sposobnoj da uputi izazov i provokaciju tradiciji davno umorenoj kolcem neoliberalizma. Ovo bi sada trebao, da bude sukob, dve alternative, a zapravo je lukrativna saradnja unutar istog kulturnog koncepta. Mladi koncepualista je samo mogao da sanja o "cenzuri", koja njegovom radu, koje iskreno nikoga ne zanima, kao treba da pruži izvesnu težinu i mladi Fajgelj koji sa nestrpljenjem čeka napade, u cilju reanimacije samopromotivnog projekta Fajgeljizacije. To što kultura i umetnost, odavno ne korespondiraju sa stvarnošću, ne sprečava ljude u ovom "biznisu" da i dalje zadovoljno trljaju ruke, baš kao što ni sunovrat ekonomije nije bitnu uticala na autoritet i ego ekonomista. Koga, bre briga?!
  • Dr Reed

    16.10.2013 08:37
    gotovo
    Uz Fajgelja i treću smrdiju ubrzo će neki od nas nositi žute trake oko ruku. Teški fašizam i to opet od onih školovanih u "inostranstvu" koji su došli da seru po nama. Jednom mi je deda rekao, zapamti dve najvažnije stvari na svetu su zdravlje i sloboda, bez njih možeš živeti ali ne kao čovek.
  • ajde

    16.10.2013 08:33
    meni smeta
    kada se neko ismeva mojoj religiji.
    Da li ovo delo spada u ovu kategoriju ili ne , to je diskutabilno, diskutabilno je da li je to uopste i umetnost, ali me interesuje jedna stvar - dokle vise?
    Pa sto ti umetnici ne sire slobodu umetnosti na islam, sto nisu Muhameda naslikali / nacrtali sa parama, zasto stalno trenitraju slobodu na hriscanstvu?
    Smeta mi da svi pljuju moju religiju - mozda svi svestenici nisu u redu, ali zasto generalizujete, meni smeta da se neko stalno ismeva sa onim u cega ja verujem...
  • Sale

    16.10.2013 08:33
    hmmm
    Da mene pitate, najbolje bi pristajalo da je na slici pravo raspece sa novcem u jednoj i ljudskom dzigericom u drugoj ruci. 'Braca' Hriscani su se dovoljno pokazali za ovih 2000 i kusur godina...
  • Pera

    16.10.2013 08:30
    A zar danas nije sve dozvoljeno?!
    Ljudi, a zar u 21. veku nije dozvoljeno baš sve? Možeš da vređaš vernike, možeš da ne poštuješ radnike, možeš da promovišeš blud i nemoral kad god hoćeš.... Sve u svemu, zar danas nije vreme sveopšte slobode? U toj slobodi i ovi mladi umetnici mogu da rade šta hoće i d auvek kažu d aje to umetnost, političari mogu da kradu pare i da kažu to je politika...
    Doduše, ja mislim da sve to nije normalno i zato ovaj put podržavam Fajgelja, jer zaista treba reći NE nečemu u šta sumnjaš da je moralno.
  • Takimaki

    16.10.2013 08:30
    pitanje
    A sta bi bilo sa autorom da je slucajno prikazao muslimanske svetinje na takav nacin. Pa kad je tako hrabar zasto nije. Ma ljudi u svemu mora da postoji neka granica. Ako nema bilo kakve granioce sledi anarhija. Svaka cast Fajgelju. Da je samo vise takvih.
  • Neverica

    16.10.2013 08:25
    Kontrol freak
    Covek je preterao. Crkva ce da kontrolise umetnost u 21. veku...Sramota i beda potkupljenog i uskogrudog drustva naseg...
  • 16.10.2013 08:24
    samo vas gledam
    Treca Srbija (zveri) sveta inkvizicija , udarna pesnica SPC.Da li je autor poslao poruku ?Puna su vam usta Hrista , a dzepovi puni para.A Hrista kod "njih" nema."Gled'o sam vam metanije gde varate boga ziva , gled"o sam vas gde se pije gde se zdere i uziva..."
  • Gari

    16.10.2013 08:23
    M'rs iz grada! M'rs! Bre dosta mi je primitivaca poput vas. Da je jos jednog 5. oktobra da sad sve odradimo kako treba.
  • Сремац

    16.10.2013 08:23
    НАВИЈАЧКИ РАДИО
    Ако сви ви који сте уцвељени за Ласлом изигравате ликовне критичаре,Србија је на правом путу.Уз подршку навијачког администратора радиа 021 ми смо већ престолница култура.Ваш коментар ко је кога сменио и шта је по Уставу и Закону,нема баш никакве,осим навијачке,везе са изложбом.Свака вам част,иако ово нећете објавити,готово 1000% сам сигуран.
  • 16.10.2013 08:22
    Banalno do bola
    Poruka je toliko banalna a izvedba siromašna da čitav rad vrišti samo jedno - provincijalizam!
  • Gari

    16.10.2013 08:21
    Ovo zapravo i nije tako loše, jer umetnost (naročito avangardna) procveta u vremenu cenzure. Takođe, tera ljude na razmišljanje.
  • limanac

    16.10.2013 08:17
    vernik
    moje osecanje ljubavi prema Bogu i Hristu ovom slikom nije ni malo povredjeno - sta vise, treba nam vise ljubavi medju ljudima, a manje ljubavi prema novcu koji kroz institucije upravlja nasim zivotima. Upravo je ljubav razapeta zarad novca.
    Tesko mi je da poverujem da Dr. Fajgelj to ne razume.
  • sdragan

    16.10.2013 08:17
    Velika pohvala za 021 koji je objavio ovaj rad jer ga je na ovaj nacin vise ljudi videlo...
    Ovo umetnicko delo verno prikazuje nacin na koji se crkva odnosi prema veri i novcu...Crkva je izgubila lice i postala "bezlicna siva masa" koja uzurbano grabi za novcem poput neke multi level kompanije!
    Rad je cenzurisan upravo zbog toga sto su se oni sami tu prepoznali.
  • Čovek koji je želo da bude Ber

    16.10.2013 08:14
    Pitanja
    1. Šta na taj rad kaže profesor tih studenata? Ako je on pustio taj rad, sa kojim pravom se jedan direktorčić meša u pedagoški proces na akademiji?
    2. Da li je Fajgelj svestan da je ovim zabio glogov kolac kandidaturi Novog Sada za Evropsku prestonicu kulture? Za koju je on zadužen, BTW.
    3. Da li se dotični prepoznao u toj slici,pa otuda cenzura? Čovek bez lica, zgrće pare i glumi Isusa?
  • egomir

    16.10.2013 08:13
    treća srbija jaše
    треба обратити пажњу на фајгељову изјаву: Tražio sam mišljenje od svih autoriteta do kojih sam stigao: autora, profesora, vernika, običnih građana
    Изгледа да су за Фајгеља сви ауторитети (???) кад је реч о уметности, ал канда су ови црквени највећи! А извините, шта значи то "обични грађани", па мене није нико питао!Јел он то спровео неку анкету међу Новосађанима па утврдио да су грађани против слике??? А и да јесу, па шта онда? Па замислите да уметност искључиво повлађује укусу паланке и већине??? лудило!!!
  • ZoranNS

    16.10.2013 08:13
    Nekima nije jasno da Kulturni centar nije vlasništvo ni partije ni crkve, ono je vlasništvo svih, i onih koji veruju u boga i onih za koje je bog sredstvo da pojedinci vladaju nad masom, prema tome ako se nekome ta postavka ne sviđa neka ne ide na tu izložbu. Direktor koji to ne shvata NIJE ZA TAJ POLOŽAJ. Fajgelj, kadar partije koja usrane gaće kači po Novom Sad umesto u Fajgeljovom Kulturnom centru, to je kulturni centar koji gasi i poslednja svetla, Fajgelj dokazuje da nije dostojan građanin Novog Sada, kao uostalom i komičari iz treće Srbije. Novosađani, kupite baterije i sveće, trebaće vam za orijentaciju u ovom SNS mraku
  • Obrad

    16.10.2013 08:12
    Pravedna odluka
    Ja lično ne verujem nijednoj crkvenoj kompaniji ali nemam ništa protiv onih koji veruju, treba ih poštovati. Ako ova slika nekoga vređa ne treba da se nađe na izložbi.
  • Lalla

    16.10.2013 08:10
    a Ustav??????????????????!!!!!!!!!!!!!!
    Ustav decidno kaze;
    da je Srbija sekularna drzava!!!!!!!!!!!!!!
    nesto nece moci da bude sa ovakvim mesetarenjem crkve u sve i svasta!!!!!!!!!
    kako ne zabrane onoliki i onakav vozni prak za pocetak i uvedu PDV za sve pa i za crkvu!!!!!
  • Nizina

    16.10.2013 08:08
    Šta tu vređa vernike?
    To da je prikazana istina? Da popovi voze skupa kola i imaju gomilu para?
  • Mile 2

    16.10.2013 08:07
    Fajgeljizacija na delu. Malo silom, malo milom, malo kriminalom, malo pljačkom i eto nas upodobljenih.
  • Noboy expects...

    16.10.2013 08:06
    ...Spanish inquisition!
    Srpski politički folklor. Izgleda da će izbori uskoro pa se i Zveri mobilišu da animiraju vernike. Uzgred, oni su i osnovani u Vladičanskom dvoru u Novom Sadu, po sopstvenom priznanju.
  • dobrodosli u zemlju radikala

    16.10.2013 08:06
    Entartete Kunst
    1937
  • 16.10.2013 08:03
    Svašta sam čula o ovom Fajgelju, ali, sad ga stvarno pretera! "Isus koji grabi pare". Pa, i moje dete (VIII razred) bi ovaj rad drugačije shvatilo i moglo da da smislenije viđenje istog. Neko ko je na čelu bilo kakve institucije kulture ne može da ima ovako plitak pogled na svet, a još manje da konsultuje popove po pitanju bilo čega što se ne tiče vere. Ovakvo guranje u srednji vek nismo imali NIKADA i evo dokaza ne da postajemo, nego da smo već postali pravoslavna džamahirija. Ovo me ljuti više nego krađe na svim nivoima vlasti, toliko da bih mu sudila za zločinačko ponašanje.
  • mmk

    16.10.2013 08:03
    Fajgelj je čovek izuzetno visokog mišljenja o sebi. I on voli da ga smatramo bitnim... Njemu se sviđa kad kažemo "fajgeljizacija" i kad novinari pišu o tome šta je on "zabranio". A nama se baš ne sviđa kad nas neko "štiti" na taj način. Licemerni "trećerbijanci"!
  • 16.10.2013 08:01
    može se tumačiti i DA ĆE LOPOVI BITI RAZAPETI i to uskoro od strane naroda. Oni baš i tumače pogrešno ovo jer lopov o poštenju naviše govori.
  • 16.10.2013 08:00
    Umetnost sa buvljaka
    Ovo je amaterski rad i cak i da ne vređa nikog ne zaslužuje da bude izložen na mestu prestižnijem od najlon pijace.
    Je l' to najbolje što novosadska akademija nudi???
  • joja

    16.10.2013 07:58
    Fujgeljizacija Novog Sada
  • kristina

    16.10.2013 07:54
    bolna istina
    Ovaj rad ne vređa Hrista već sve one kojima su usta puna pravoslavlja, a džepovi puni pokradenih para. A Treća Srbija sa svim svojim fantomskim nevladinim organizacijama koje isisavaju budžet za kulturu Novog Sada upravo spada u tu kategoriju.
  • ja

    16.10.2013 07:54
    Talibanizacija na delu
  • Авесом

    16.10.2013 07:52
    А можда показује човека разапетог у капиталистичком свету између новца и профита.
  • 16.10.2013 07:49
    Ljudi koji posecuju ovakve izlozbe nece se osetiti uvredjenim i u slucaju da su vernici. Uvredili bi se oni koji ni ne znaju nista o umetnosti, oni koji ne posecuje ovakve izlozbe. Potreba da se zastite ljudi od necega sto oni ne bi ni videli ni primetili je samo izgovor.

    U kom smo mi veku? Ovo je savrsena kritika crkve i bas bi je vernici trebalo podrzavati zato sto je takvo ponasanje crkve u neskaladu sa tim velikim vrednostima za koje se ta ista crkva deklarativno zalaze. Zar smo u vremenu kad ce licemerni ljudi da nam govore da ne smemo da ih kritikujemo? Ko god da su i odakle god da dolaze? Sto se mene tice - ostavka!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna