Novi Sad
27.10.2013.
11:33 > 11:38
Vojvođanska konvencija založila se danas za donošenje novog Ustava i preuređenje Srbije u saveznu državu u kojoj će Vojvodina biti republika.
  • Нимбус

    01.11.2013 10:03
    Статистика наша дика
    VOJVODJANIN07:47 • 28.10.2013.
    kada se vec frljas podacima,trebao bi da znas i strukturu naroda u Vojvodini pre 1914 :
    ...ИТД...

    Добри ти ови подаци са Википедије. Само, што болан користиш статистику као бикини, тј да сакријеш битне ствари? Шта кажу подаци из истог чланка са Википедије из ранијих периода, рецимо попис из 1720.?
    Што не кажеш тј напишеш да је велики талас досељавања Мађара у Војводину био за време Хортија, а истовремено да је смањен број Срба? Па хоћеш ли тај период узети за основу за рачуњање демографских процената и трендова?
    Хоћемо ли као валидно прихватити да се број грађана који говоре мађарским језиком по попису из 1941 удвостручио у односу на попис 1931.?

    Баш се нешто бавим цивилизацијским дискурсом Ласла Вегела. Он користи твоју "метотдогију". Тврди да су са деведесетим годимама почела зла времена и то "доказује" податком да се број мађара за последњих двадесет година смањио за 90.000.
    РЅ. Добар овај графит са фотке. Згодан за римовање:
    Војводина, наша дика,
    ти ћеш бити шапурика.
    Може и вареника, лепетрика, шареница Жика... и хај, има кол`ко `оћеш...
  • Žika

    01.11.2013 06:45
    Domovina
    Bolje i pokraden, a slobodan, nego nikad slobodan! Istorija se ne završava sada. Treba naša deca da žive. Da ih ne učimo da je njihova zemlja najgora i da treba bežati. Da je vole i da imaju sjaj u očima koji smo mi zbog idiota izgubili.
  • cure

    31.10.2013 15:29
    pa sta vredi sada
    kad je srbadija sve pokrala....
  • запостављени банаћанин

    31.10.2013 14:41
    ха-ха
    Читајући СВЕ коментаре до сада долазим само до једног закључка:
    Како су ови аутономаши опичени, па то је страшно!

    1. Барању сте отписали, и по том питању ћутите! Баш "патриотски", нема шта! Пуно говори о вама.
    2. Сремци вам не одговарају јер знају и хоће да одговоре, а ни они нису лале (по вашем схватању), тако да отпада и Срем. Још мало о вама.
    3. Сад одједном ни бачвани не ваљају, нити су лале, и отпаде Бачка. Сад сви знамо ко сте!

    4. Тренутно, од почетка расправе, ПО ВАШЕМ, имате само Банат! Ја бих се зауставио на време! Овај "патриотизам" вам нешто не иде! Остаћете само вас неколицина да галамите у празно, БЕЗ ИЈЕДНОГ ДЕЛА ВОЈВОДИНЕ.

    5. ТОЛИКО О ИНТЕЛИГЕНЦИЈИ И ДОСЛЕДНОСТИ АУТОНОМАША! Историјске чињенице да не помињем!

    Ко им више било шта верује???
  • Bogu Fala

    31.10.2013 14:39
    Što sam LALA
    O.K. Nisam Lala u užem smislu, to su samo Banaćani, u redu. Mislim da se naziv Lala proširio i da se misli na Vojvođane. Možemo sada polemisati o tome. Mogu se zvati bilo kako npr. Zunzov, nema veze. Važno da Vojvodina bude svoja i da od Vojvođana zavisi kako će im biti, a ne da im neko drugi kroji kapu i otima i dozvoljava najgori kriminal i ... uf, neću da se nerviram.
  • 31.10.2013 09:36
    @ачван - @Bogu fala - Što sam LALA
    sadasnji bacvani su potomci osmofanzivaca !
  • Бачван

    31.10.2013 08:27
    @Bogu fala - Što sam LALA
    Богу фала, Бачван није Лала.
  • Bogu fala

    30.10.2013 20:03
    Što sam LALA
    Ja hoću da budem, pardon ja jesam Vojvođanin. To mi nikad ranije nije bilo važno, ali sad je vrag odneo šalu. Samo Vojvodina, a vojvođanskih smradova ćemo se onda lakše rešiti. U Vojvodini su još uvek u većini vredni i pošteni, tolerantni, željni napretka... A nacija, nema veze, a religija, nema veze, važno je samo ko je kakav čovek i da li želi da lepo živi zajedno sa ostalima.
  • vojvodjanin

    29.10.2013 13:37
    sremci
    nikada nisu bili Vojvodjani!
    oni su cupali brkove !!!
  • Sremcina

    29.10.2013 12:24
    "Па, зајебали су се"

    Pa ne znam bas ko se sada vise zajebo.

    "Срби су та веза, Срби"

    Pa i nisu ali tako sada govore danasnji "istoricari" pa je neukima i to dovoljno.

    Da je tako kao sto ti govoris u sastavu Srbije bi bilo Kosovo, Republika Srpska i Krajina.
  • Бачван

    29.10.2013 10:02
    @Sremcina
    "- Vojvodina ili ti Vojvodstvo Srpsko je nastalo uz odobrenje i dobre volje Beckog dvora. " ?

    Па, зајебали су се.


    "- Vojvodina ili ti Vojvodstvo Srpsko je nastalo na tadasnjoj teritoriji Austrougarske." ?

    Нема Аустроугарске одавно, шокантно за аустроугарофиле али - прихватите реалност, хихихи...


    "Tada je Srbija bila Turska i nekako ne vidim neku "prirodnu" povezanost sa Srbijom."


    Срби су та веза, Срби.
  • Sremcina

    29.10.2013 08:22
    @Опичени Сремац

    Kad smo vec kod istorije samo dve stvari da dodam.

    - Vojvodina ili ti Vojvodstvo Srpsko je nastalo uz odobrenje i dobre volje Beckog dvora.

    - Vojvodina ili ti Vojvodstvo Srpsko je nastalo na tadasnjoj teritoriji Austrougarske.

    Tada je Srbija bila Turska i nekako ne vidim neku "prirodnu" povezanost sa Srbijom.

  • @Anonimus - Struja

    28.10.2013 21:17
    Zito se placa odmah. I to preskupo.
  • Turnus

    28.10.2013 21:13
    Nego šta
    Nije mi jasno što su neki protiv toga da Vojvodina bude republika u okviru Srbije ili u najmanju ruku da ima veoma široku autonomiju. Onda bi bili čisti računi, a ljubav dugovečna. O svemu bi se lakše dogovarali. Ukoliko ne bude preovladalo ovakvo rešenje međusobnim dogovorom, onda će ono koje bude nametnuto biti nepovoljno i za Vojvodinu i za Srbiju. Samo treba gledati malo dalje od nosa.
  • 28.10.2013 20:54
    Struja
    Danas čuh na vestima kako kažu u vezi pooštrenih mera za plaćanje struje i rekoše: u Vojvodini se struja isključuje posle dva neplaćena računa, u Beogradu kada se dug nakupi na 10.000 dinara, a u Srbiji se ne isključuje ni posle 10 (deset) godina neplaćanja. Eto gde su naše pare (jedan deo).
  • опичени сремац

    28.10.2013 16:53
    @VOJVODJANIN
    Да додам:
    Наравно, ништа ми ниси коментарисао о Барањи, ИСТОРИЈСКОМ ДЕЛУ ВОЈВОДИНЕ, јер ти она не смета ИАКО је у другој држави, а сметају ти Срем, Банат и Бачка иако су у саставу ТВОЈЕ државе!!!
    Ово ми мораш објаснити, како то иде да си "патриота" и сметају ти твоје територије, а не сметају оне које је неко други узео. ЈЕДВА ЧЕКАМ!
    Даље, НЕМОЈ ДА СЕ ТРУДИШ ДА МИ ОДГОВАРАШ ПОЛУПИСМЕНИМ И ПОЛУИНТЕЛИГЕНТНИМ КОМЕНТАРИМА, на сваки ћу да ти одговорим ИСТОРИЈСКИМ чињеницама! ЈЕДВА ЧЕКАМ!
    Пошто са историјом ПОЈМА НЕМАШ, а дао си себи за право да запи*аваш друге, одржаћу ти бесплатно предавање, иако је моје школовање прилично коштало. Ја сам спреман толико да учиним мом "земљаку", "Србину", ГРАТИС!

    Да вам СВИМА учиним!
    Подржаћу ваш референдум потписом, АЛИ само под једним условом:
    Без обзира на резултате, да се ЗАБРАНИ СВАКО помињање новог референдума у следећих 20 година, због могућег дестабилисања државе (Србије или Војводине, како народ каже) по цену робије од бар 20 година!
    Имате моју подршку да се чујете, за разлику од онога што ви мени нудите!
    ИЛИ ЈЕСИ, ИЛИ НИСИ, зар не???
    Једва чекам!
  • опичени сремац

    28.10.2013 15:00
    @VOJVODJANIN
    МА ШТА МИ НАПРИЧА!
    Историја се не учи на википедији! Ту где си нашао те податке пише и да не одговарају националној структури, али си то изгледа "заборавио" да напоменеш.
    Чиме си ти то мене У СТВАРИ демантовао???
    Што се тиче саме демографије Војводине, зашто ниси погледао састав становништва 1740. год.???
    Колико је тада било Срба, а колико Немаца и Мађара? Ко је онда У СТВАРИ овде дођош, и ко онда У СТВАРИ има већа права, на основу ВАШЕ логике о времену боравка на овој територији?
    Погледај исто и 300 година раније па ми дај исти одговор! До 60 година пре првог светског рата није баш било толико мањина, зар не? Сад је 70 година од другог светског рата, па зашто ти сметају ови сада досељени и зашто ти ТАКО одговарају они пре досељени???
    Имаш прилично егзактне податке о свему овоме, па ми једноставно није јасно шта си хтео да кажеш? Да је Аустроугарска монархија била тако добра према Србима, да им је дала назив Српско војводство иако су били мањина, а да су то безобразни Срби злоупотребили? Па то ни мало дете не би могло поверовати!!!

    Сад ово прочитај ЈАКО ПАЖЉИВО:
    "Значи АПСОЛУТНОМ ВЕЋИНОМ, додуше крње, али ипак ОТВОРЕНЕ скупштине у Новом Саду, НАРОД је демократски изгласао присаједињење Србији, не Југославији, која је настала тек касније."
    Ово још пажљивије:
    "Мађарима и Немцима НИКО није бранио да учествују у овим изборима, али су они, који нису већ били побегли, тада покушали да направе неку Угарску републику, иако су изгубили рат, која би била независна и НИСУ ХТЕЛИ да учествују у овим изборима."

    Историја се ЗАИСТА не учи преко википедије, која је прилично слободна за уређивање без правих доказа о тврдњама. Имаш библиотеке и старе писане књиге, имаш музеја колико волиш где ЗАМИСЛИ сваки српски документ до другог светског рата пише на ћирилици! РЕАГУЈ!
    Ако се добро служиш интернетом ипак не значи да си ДОВОЉНО интелигентан (о чему говори потреба да одговориш иако немаш шта да кажеш), а поготово да си у праву!
  • @VOJVODJANIN

    28.10.2013 12:55
    Vojvodjani -- ljudi od poverenja
    "... mozda smo sada,kao srbi u Vojvodini vecina,..."
    "ali razlog je taj,sto su nase komsije ...za vreme strahovlade i diktature milosevica,napustili svoje domove"

    Ne znam sta pokusavas, ali meni ovo nije smesno. Mozda nekome i jeste, meni ne.
  • novosadista

    28.10.2013 12:49
    čim se odcepimo uvedimo vojvođanski jezik
    predlažem neke reči i uzrečice :
    kibic fenster
    dođoš
    idi u peršun
    ajnfort
    a srbiji uvedimo vize....
    lovćenac,stepanovićevo,kljajićevo i sl.
    ukinimo ...i raselimo...nazad
    hehe
  • Forca Brutale

    28.10.2013 12:27
    Ne vidim razlog zasto Vojvodina ne bi bila republika. Tim statusom bi se resili raznih Fajgelja, 3D, DVERI, Trece Srbije i ostalih parazita koje Beograd gura u Vojvodinu.
  • novosadista

    28.10.2013 11:01
    Sedam Dunav i Sava su tako prirodne granice... Nij
    tako je....a klisanski most granica klisa republike
    idemo dalje...u sitna crevca
    nema stajanja...nema predaje
  • vazno

    28.10.2013 10:55
    http://dokumentarnifilmovi.net/extra/thrive-what-on-earth-will-it-take/
  • novosadista

    28.10.2013 10:52
    tako je @
    dok su srbijanci lapali rukama,mi vojvođani smo jeli kašikama i viljuškama.....
    oni u opankama a mi u prada cipelama
    haha
    izmislit emo mi našega kralja
    predlažem onog ličana...čanka
    od je vojvđanin od stoljeća sedmoga
  • 28.10.2013 10:45
    Da ili ne
    Mnogo se govori i piše o decentralizaciji Srbije, ali se Srbija sve više centralizuje. Recimo 90-tih iz Beograda je bilo u Republičkoj skupštini oko 60 poslanika,

    danas ih ima preko 100. Da ne govorimo o sastavu Vlade srbije, procenat preko 60% ministara iz Beograda.
    Srbija mora biti decentalizovana (region, pokrajina, republika) zbog samih građana (koji ne žive u administrativnim centrima), jer imaćemo gradove sa velikim brojem stanovnika, dok s druge strane području koje je plodno za poljoprivredu i stanovanje nema stanovnika. Postoji mogućnost da na nenaseljeno područje recimo dosele izbeglice, iz ratnog područka (afrike, azije,...), ... emigranti postaće većina (svoju kulturu, običaje življenja,..) i eto novih država na Balkanu, jer svet se globalizuje, ima više ljudi, ...
    Ako Vojvodina postane republika šta se time dobija, ako je to samo imaginarna (Imaginarno, iluzija , iracionalno je ono čemu čovekova suština bića teži od uvek, ili da

    se divi, bude deo istog) decentralizacija, bez suštinskih promena u boljem životu građana, onda nema efekta.
    Oni koji govore da većina izjašnjava kao pripadnik jednog naroda, a žive u Vojvodini, pa prema tome ne postoji potreba za republikom, postoji primer Savezna Republika

    Nemačka, koje je podeljena u šesnaest pokrajina-država (republika). Ako pogledamo primer Austrije, u užem, etnološkom smislu Austrijanci se danas najčešće svrstavaju

    kao germanska etnička grupa, ali malo njih želi da Austrija postane pokrajina ili republika u sastavu recimo, Savezne Republike Nemačke.
  • Sedam

    28.10.2013 10:32
    Dunav i Sava su tako prirodne granice...
    Nije dovoljna republika, pritiskali bi nas isto kao i nekad Crnu Goru.
  • @

    28.10.2013 10:02
    "Краљевина Србија, а у њој Српска Војводина!"
    Jel to onaj kralj svinjar što za sve ove godine nije bio kadar da nauči srpski jezik? Moj drug sa Madagaskara došao pre par godina i odlično govori srpski. Umro od smeha kad je čuo "našeg" kralja kako priča. Neka, hvala, to vama u Srbiji treba, ne mešaj Vojvodinu sa svinjarima.
  • novosadista

    28.10.2013 08:37
    vojvodina je bila u rangu slovenije
    ali nema više APN 6 i zoljice TOMOS
    nema više socijalizma sfrj
    sad je kapitalizam
    vidim li ja to žal za mladost ?
  • ta

    28.10.2013 08:32
    eeee kada oce drugi Srbi od matice da se odvoje, onda je bolje da matica stavi prst na celo dok nije kasno.
  • novosadista

    28.10.2013 08:30
    ja sam za vojvodinu republiku
    ali ne bez Baranje.....
    idemo sutra od hrvata da tražimo da nam je vrate
    dobri su....učiniće nam
    oni nas razumeju..podržavaju
  • novosadista

    28.10.2013 08:14
    odgovor VOJVOĐANU
    predlažem da sve to ubrzamo
    da izglasamo da se vojvodina vrati mađarima
    i gotovo
    da se ne patimo....
    jel pošteno ???
  • vox populi

    28.10.2013 07:52
    Ne znam zašto se uopšte pridaje značaj ovakvim političkim marginalcima?!A što se tiče toga da je Vojvodina bila po razvijenosti uz Hrvatsku i Sloveniju,to je tačno,a g.Subotić bi trebao da se zapita kako su gospoda iz DS-a uspela da je od 2000.-e toliko opljačkaju i uruše naše privredne potencijale da smo sad na toliko niskim granama!!!!
  • VOJVODJANIN

    28.10.2013 06:47
    kada se vec frljas podacima,trebao bi da znas i strukturu naroda u Vojvodini pre 1914 :
    језик[9] број %
    српски 510.754 33,8
    мађарски 425.672 28,1
    немачки 324.017 21,4
    хрватски, буњевачки и шокачки 91.016 6
    румунски 75.318 5
    словачки 56.690 3,7
    русински и украјински 13.497 0,9
    остали 16.019 1,1
    укупно 1.512.983 100
    Према другим подацима у Војводини је укупно било 1.575.000 становника, који су говорили следеће језике:
    српски = 540.000
    мађарски = 430.000
    немачки = 335.831
    румунски = 77.000
    словачки = 60.000
    хрватски = 45.000
    русински = 13.000
    остали = 75.000

    prema tome,nije vecina donela odluku o pristupanju srbiji !!!
    mozda smo sada,kao srbi u Vojvodini vecina,ali razlog je taj,sto su nase komsije madjari,slovaci ,rusini,bunjevci,hrvati,rumuni...za vreme strahovlade i diktature milosevica,napustili svoje domove a na njihova mesta je naseljeno 200-250000 izbeglica.
  • VVV

    27.10.2013 23:51
    Divide et impera
    Mi smo preveli ovo gore kao 'zavadi pa vladaj'.
    na engleski je prevedeno (po meni korektnije) kao 'podeli pa vladaj' (divide and rule).

    http://www.merriam-webster.com/dictionary/divide%20et%20impera

    Klasican metod (kroz istoriju) za upravljanje drugima. Yu se raspala, CG se odcepila. Koliko puta treba da nas drugi preveslaju?

    "Bojao se da ce ga stid nadziveti"
    (Iz Procesa, kad je Jozef K umirao).
  • novosadista

    27.10.2013 23:09
    ajmo....imena i prezimena
    ko su ti...?
    daj da ih vidimo...
    možda ih prepoznamo...od ranije
  • @ Прика

    27.10.2013 22:32
    Dakle, PrikA, (o vokativu Prikanja može da se raspravlja uzduž i popreko), još jednom: ne seri i ne manipuliši. Ne poznavanje istorije, kulture i mentaliteta podneblja na kome si se obreo (nije bitno ni kada, ni od kada, ni kako ni zašto) te ne čini pozvanim da po sopstvenom nahođenju tumačiš to u šta se ne razbireš. Ne razbireš se ni u gramatiku, ni u istoriju. Možda nešto i umeš i znaš, ali to ovde nije relevantno. Manipulacije kojom se ti i tebi srodni bavite se jako lako raskrinkavaju. Srećom, ima dovoljno inteligentnih ljudi u Vojvodini koji to lako prepoznaju i na to prezrivo otpljunu.
  • Slobodna Vojvodina

    27.10.2013 22:23
    Vojvodina - vojvodjanima
    Mi smo svoji na svome...Ravnopravan odnos Srbije i Vojvodine - jedino ispravo i posteno resenje. Zar zaista neko jos ima iluzija da oni koji su nam oduzeli sve jogurt revolucijom imaju nameru da nam vrate oteto. Zato ni jedan vojvodjanski glas ne sme otici beogradskim dahijama. Svi su isti. Zivela Slobodna Vojvodina...Napred Vojvodjanska partija...
  • Gavra

    27.10.2013 21:08
    Kad ce vec jednom Srbija ...
    prihvatiti sve EU vrednosti na putu ujedinjenja i skinuti lance Vovodini kao sto je Kosovu ? To je jedan od sledecih prioriteta , jer cemo jednog dana ipak SVI biti u istoj drzavi - tj.zajednici :)
  • Gavra

    27.10.2013 21:04
    Anonimus-SEVERNA SRBIJA
    Jbg anonimus , priznajem da imas dobro obrazovanje i da si frustriran zbog Vojvodine , .... ali se severna Srbija uvek - pa i sada zavrsavala sa Zemunom ! I to samo zbog toga sto je bila granicna postaja Austrougarske !!!
    VOJVODINA JE NESTO DRUGO !!!
    Ako ti ovo zvuci separatisticki , ili autonomaski ? Zapitaj se - gde si se rodio i do sad ziveo - samo ce ti se kasti :)-Onako lalinski i opusteno ! Drugim recima bih ti imao reci nesto sto nije za stampu , niti za medije .....
  • Gavra

    27.10.2013 20:56
    Pokusajmo !!!
    SVI da Vojvodinu tumacimo - kao sto ju je nekad opevao Mika Antic .... anonimus(samo vas gledam ) je postavio deo poeme Mikine o Vojvodini u kojoj je toliko istine i storije slozeno u nekoliko reci .... To verovatno ne mogu razumeti gradjani srbistana juzno od sve i dunava , kao ni neki novi vojvodjani , kojima nisu ratovi ovde odneli predake , imanja i istoriju tokom nekih revolucija i svetskih ratova ..... Neki naturalizovani beogradjani - pogotovo oni u vlasti su zaboravili koliko je lepo i ponosno biti - VOJVODJANIN !!!
    Ako ikada bude moguce glasati za to da Vojvodina bude Republika u sastavu federacije sa Srbijom - ja bih prvi glasao za to !!!
    KO SE PRVI ZAPLJUNE POSLE MENE - - bice premijer :)u pokrajinskoj vlasti ...:)
  • Toza

    27.10.2013 20:46
    ˇˇˇˇ
    zasto su onda zabranjeni obraz i 1387 ako ovi Vk mogu da rade sta hoce.
  • Pavel

    27.10.2013 20:45
    sve je to skup necijih licnih interesa, opsti interes nacije svakako nije.
  • 27.10.2013 20:44
    kako bi neki (ne)ljudi prodali zemlju za male pare..
  • As

    27.10.2013 20:42
    slazem se,ovakvi ispadi ne smeju proci nekaznjeno!
  • Lala

    27.10.2013 20:40
    ne znam sta ceka drzavni tuzilac i ne reaguje na ovakav poziv na grubo krsenje ustava!!











  • Ja

    27.10.2013 20:39
    Ови су скроз небитни, не знам зашто им се даје простор у медијима. Нико нормалан не жели даље распарчавање Србије, а сељаку је свеједно да ли порез плаћа Београду или Новом Саду.
  • опичени сремац

    27.10.2013 20:39
    @vojvodjanin и слични
    Запањујуће непознавање историје!

    Велика скупштина Баната, Бачке и Барање је одржана 25.11.1918.
    На 1000 грађана једне националности се бирао један посланик, тако да је од укупно 757 посланика на скупштини Баната, Бачке и Барање било:
    578 Срба
    84 Буњевца
    62 Словака
    21 Русин
    6 Немаца
    3 Шокца
    2 Хрвата и
    1 Мађар
    Проценте израчунај сам.
    Да се не палиш даље, да додам: Мађарима и Немцима НИКО није бранио да учествују у овим изборима, али су они, који нису већ били побегли, тада покушали да направе неку Угарску републику, иако су изгубили рат, која би била независна и НИСУ ХТЕЛИ да учествују у овим изборима.
    Нико им није бранио да учествују, већ сами нису хтели!
    Значи АПСОЛУТНОМ ВЕЋИНОМ, додуше крње, али ипак ОТВОРЕНЕ скупштине у Новом Саду, НАРОД је демократски изгласао присаједињење Србији, не Југославији, која је настала тек касније. Јасно?
    Што се тиче мог Срема, они су дан раније то једногласно завршили, нису ни чекали резултате ове скупштине, тако да Срем избаците из свих ваших комбинација. Нисмо се са вама ни прикључивали, нећемо се ни одвајати.
    Али будите макар историјски коректни, и стварно "патриоте" уместо само декларативно, па прво решите питање Барање, а тек онда се јавите овде да пала*удите. И то је историјски део Српског војводства, зар не? Нећете је ваљда заборавити?

    Ваљало би мало да се образујете ако већ мислите да имате право да филозофирате на ову тему!

    На крају крајева, распишите већ једном тај референдум да вас коначно избројимо, наравно, ако уопште и можете прикупити довољан број потписа.
  • Gavra

    27.10.2013 20:29
    za Pileta ...
    kako si glasao - tako imas u vlasti , upravi i svim ustanovama ..., a da si se malo angazovao , obrazovao i radio - bilo bi drugacije !!!
    Nazalost , uvek se vlast formira zahvaljujuci mediokritetima i nepismenim i neobrazovanim glasacima - zato smo tu gde jesmo !!!
  • Gavra

    27.10.2013 20:25
    Vojvodina nikad nije dobila svoja ustavom garant
    jer je svakoj vlasti do sada bilo prece da napune svoje dzepove i da NIKAD Vojvodini ne isplate sto joj sleduje ... Veliki je strah od Vojvodine u Srbiji i to sa Pravom !!!
    ako je vec privreda u vojvodini totalno devastirana - jer je bilo najlakse prodati ono sto valja , a sad jos moze da se izmuze hrana i devizni priliv od izvoza poljoprivrednih proizvoda - to odgovara svakoj vlasti u Srbiji !!!
    Zbog toga je Vojvodina i bila "Ratni plen " - kako je neko napisao ....samo je zaboravio da su se gradjani vojvodine deklarisali da zele da budu sa maticom Srbijom !!!
    Sta ce se desiti - ako se gradjani Vojvodine sad predomisle i traze svoju republiku u federaciji sa Srbijom !!??
    Da li ce tada biti separatisti ? teroristi ? Nacional - sovinisti ?
    .... Ili ce biti ljudi koji samo zele svoje na svome , sa svim ustavnim , upravljackim i finansijskim pravima !!??
    Ne smemo zaboraviti da je Vojvodina pre drugog svetskog rata imala u evropskim merilima razvijenu industriju , poljoprivredu , saobracaj , obrazovanje i institucije koje u uzoj srbiji nisu postojale - u demokratski organizovanom drustvu u kome se postovala vlast , zakoni i red !!!!
    Sta od toga danas ima Vojvodina ??!!!
  • Бачван

    27.10.2013 19:49
    Мало вас је ал сте здраво фрустрирани
    Богу фала, ни Бачван ни Свемац нису исто што и Лала!
  • vojvođanka

    27.10.2013 19:09
    Oni koji to zagovaraju u zemlji dobijaju pare iz inostranstva da tako nešto rade!!! Stranci nas ne ostavljaju na miru, žele da nas još više unesreće!
  • vojvodjanin

    27.10.2013 18:49
    @Прика
    ne lupetaj !
    to sto si nedavno dosao ovde ne opravdava tvoj bezobrazluk!
    vojvodina je kao ratni plen pripojena srbiji !
    i jos nesto-glasalo je 500-tinak zabludelih srba a ne ceo narod Vojvodine !
    malo istorije nikome ne skodi a ne boli !!
  • Takimaki

    27.10.2013 17:10
    Au
    A skup sve od zlog oca i gore majke. Da imaju neku podrsku izasli bi na ulicu. Izgleda ih podrzavaju tata, mama, i mozda zene i muzevi. Ja sam Srbin iz Vojvodine vec 5 generacija unazad. Svi preci pa i ja rodjeni u Vojvodini (Elemir i Novi Sad) i Srbi smo a ne neki Vojvodjani.
  • Posmatrač

    27.10.2013 16:58
    Pitanja...
    a) Zašto je ovima iz Vojvodine potrebno više autonomije, a ovima iz ostatka Srbije se to baš ne sviđa?

    b) Zašto se tzv. pravi Vojvođani zalažu za samostalniji status Vojvodine, a tzv. dođoši za jače veze sa ostatkom Srbije?

    c) Zašto su na rukovodećim mestima u Vojvodini i u ostatku Srbije neretko oni koji se opiru autonomiji Vojvodine i razvitku Srbije?

    d) Da li bi u Vojvodina manje razmišljala o samostalnosti, a ostatak Srbije "procvetao" kada bi na mestima opisanim pod c) bili Vojvođani i Srbijanci?
  • 021

    27.10.2013 16:57
    to moze da se desi jedino u snovima pojedinim mozgova!













  • NN

    27.10.2013 16:40
    Mislite glavom
    Pametni i razumni se ujedinjuju, budale i kvarni, dele.
    I do kog nivoa da se cepamo? Liman protiv Telepa?
    Zar vam primer Yu nije dovoljan?
  • ja

    27.10.2013 16:35
    poznato je bar 2000 godina
    Divede et impera
  • void

    27.10.2013 16:32
    @C
    To sto se nasjeli na moju provokaciju vam ne daje za pravo da mi se neuctivo obracate niti da me vracate bilo gdje. Nacin na koji sam ja otjeran iz mjesta gdje sam zivio nadam se da vi nikada necete dozivjeti. Slazem se da sam mozda zalutao u ravnicu, ali ja izbora mnogo nisam ni imao. S druge strane, nikada mi nece biti jasno kako ljudi iz ravnice mogu biti tako suzenih vidika, kao da su sa dna bosanskog karakazana.
  • nasrudin hodza

    27.10.2013 16:31
    @vk
    VK: Vojvodina drzava...
    VK:Odzic,Berisavljevic,Subotic,Komsic...
    Hahahahahahahahahha..aahhh
  • Republikanac

    27.10.2013 16:27
    Vojvodina Republika!
    Jedino realno za Vojvodinu!
    http://www.vojvodjanskapartija.org.rs/index.php/2013/10/27/propast-ustavnog-referenduma-u-vojvodini-pre-tacno-7-godina/
  • Maja

    27.10.2013 16:17
    Jao, opet ovi, jako su smešni
  • vojvodjanin

    27.10.2013 16:17
    vojvodina
    ima nekoliko mogucnosti da prezivi ali se treba izboriti i internacionalizovati to pitanje!
    -kao samostalna drzava
    -kao pridruzena pokrajina nemacke ili austrije

    to su jedine mogucnosti opstanka ovog naroda !
  • 27.10.2013 16:15
    samo vas gledam

    Vojvodina
    I

    Veruju vo jedinu i vo jed i vo inu
    ravnicu - mater moju i zapljuvanu i svetu,
    tu Vojvodinu u soli, u hlebu i u vinu,
    i ne verujem joj, veru joj njenu i krv joj somotsku i prokletu
    a slepački joj se molim dok mi na usni rđa i rže i miriše
    blagoslovena kao pričest i zrno aprilske kiše
    i dok me kolje pod grlom njen dah ljut kao vile,
    pa teme i čelo škropi beli cvet bagremova,
    i dok se rvem sa žitom, dok zvezde po meni mile,
    a ona rominja i tinja i survava se sa krova
    sva toržestvena i roždestvena od lepote i rugla
    i kao srce mokra i kao srce okrugla.
    Jao ravnico, zlosutnico! Zlatna sačmo u sisi!
    Jao svevišnja moja iz birtija i crkava!
    Ti, dušo, što isplažena i bosonoga visiš
    i pozlaćena i plaćena, i detinjasta i lukava,
    i kao nebo niska, i kao nebo ogromna.


    II

    Volim je od štala do oltarskih dveri i od blata do pšenice,
    toplu od ciganskih gudala i blagdanskih očenaša,
    vršidbenu i zadušničku, smeđu kao devojačke pletenice,
    tu zemlju čardaša, čaša i bezemljaša,
    gde su služili bdenija i ljude za glavu skraćivali,
    gde su starice tepale i pragove branile golim šakama,
    pa su je branili i ždrali rukama, pa su crkavali i živeli,
    pa su je voleli ljudi, i kleli, i psovali, i plakali.
    Tu Vojvodinu bogomoljačku, i bezbožničku, i vinsku,
    belju od jaganjaća, crnju od paljevina.
    Tu Vojvodinu svetonikoljsku, velikogospojinsku,
    kad se lumpovalo od Vršca do Temišvara, Sombora i Segedina,
    pa niko u brkovima nije imao gustu pesmu kao taj narod
    robijaški i prvomajski, razbijenih temena i zuba,
    ta Vojvodina ašova, britvi, molitvi i šamara,
    zarasla u želje, u laž, u borbu, u izdajstvo, u ljubav.
    Volim je, jer svi smo široki i obični kao ova ravnica,
    jer smo i veliki i prokleti na ovim zelenim travama,
    i milioni suludih, rumenih zvezdanih ptica
    večito će lepršati nad našim umornim glavama.


    III

    Muču steoni vinogradi. Peni se jesen u kacama.
    Rđaju po bespućima vetrovi sa kutnjacima masnim od slanine.
    Rodio te otac. Ubio te sin. Brat bratu o vratu i po vratu.
    A krstovi najveće drveće. A grobovi najveće planine.
    Na usni tamjan i nafora. Nozdrva od bosiljka bela.
    Zubi utrnuli od bećaraca i truli od opela.
    Jao ravnico! Jao krtico! Jao bezglava tico!
    Jao sve moje nesito i ponosito i napito!
    Moja žetvo i žito. Moja kletvo i tugo.
    I jao Vojvodino - gladna godino, i Vojvodino - dugo!

    Širok Dunav. Široke pustare. Široko garavo oko.
    Od svetog Čarnojevića, do svetog skeledžije na Tisi,
    oče nas u opancima, u katancima i lancima,
    oče naš iže jesi i iže nisi.


    IV

    I volim je prosjačku, pred crkvama, nedeljama, u ritama,
    i svatovsku, astragansku, neucveljenu bolovima,
    i Vojvodinu vašarsku i harmonikašku; čas raspusnu, čas pitomu
    i birtijašku što osvanjiva štucajući pod stolovima,
    pa Vojvodinu bečku i varmeđsku sa tuđim barjacima pred četama
    K. u K. regimente, kraj druma istorija silovana i zaklana,
    i Vojvodinu solunsku i krfsku pod bajonetima,
    sivu kao vojnička smrt u koporanima i zajedničkim rakama.
    Pa je volim šestoaprilsku, logorašku, isprebijanu,
    obešenu o bandere, probušenu po čelima,
    uzoranu od tenkova, od krvi izopijanu,
    i partizansku kad je oktobra donela proleće selima.
    Volim je koliko je zla i dobra. Volim je podjednako.
    Prskajte kajsije zvezda u kosi drveća njenog!
    Uvek će biti krovova pozadi krova svakog
    jer uvek se rumeno nastavlja na rumeno.


    V

    Lete nad Fruškom gorom, nad tornjevima, nad đermovima
    nakolmovani paorski anđeli bez krila i oreola.
    Lete do zvezda i vraćaju se sa zvezda lepi, mrtvi i šašavi,
    sa ufitiljenim brkovima, u gaćama od šest pola.
    Lete sa glavom crvenom kao raspuknuta lubenica.
    Sa obrazima od licidarskih lutaka i jezikom od koljiva.
    Leti Panonija hiljadu puta zaklana i uvek najlepše živa,
    Panonija što prašta i što se iz groba seća,
    sva od praporaca i dukata, sva mnogo srneća i kereća.
    Jao ravnico! Jao česnico! Jao vodo i travo!
    Jao sve moje plavo, drveno od krstova i krvavo i pravo!
    Jao žuto od snopova, od mrtvaca, od sunca i od sveća!
    I jao šareno od vina, od violina, od sukanja i cveća!
    Ja tebe nožem i hlebom. Ti mene solju i satarom.
    Ja tebe nogom i bogom. Ti mene ruzmarinom i materom.
    Jednu zob zobali, jednako groba dobili,
    jednako se oplodili i rodili i prodali.
    Četir konja debela u pesmu si uprezala!
    Četir strane sveta u pupak si nam uvezala!
    Ej, Vojvodino, od plača, od đubreta i od kolača,
    a vere četir, a peta ciganska, a šesta iz tambure riče!
    I svi mi na sramotu liče! I svi mi na boga liče!


    VI

    Zaigraj, zavitlaj zemljo, lepoto bosonoga,
    nevesto moja najlepša u dronjcima i plaču,
    ti što se moliš bogu i ti što pljuješ na boga,
    ti što si dugovala i naplatila račun,
    nazdravlje! Diži čaše! Razbij astale šakom!
    Zapevaj preko njiva neka zabride kosti!
    Volim te što si prosta, sirova, divlja tako,
    i tako mnogo luda, volim te, volim, oprosti,
    ti, od ponosa i stida, od đinđuva i vaški,
    ti, ljuljaško i rako - žut zubat smeh ne skrivaj,
    pevaj pijano racki, madžarski, totski, vlaški,
    makedonski i lički preko dalekih njiva!
    I tako do smaka sveta, najteža zemljo moja,
    sa ukusom muškatla, krvi, hleba i saća!
    Od paorske sam lepote, radosti, psovki i znoja.
    Razdrlji prsluk i gutaj! Ja ovu zdravicu plaćam!
    Pravi ljudi ce se prepoznati!
  • Прика

    27.10.2013 15:54
    @ @prika
    Ваше је легитимо право да тумачите историју како Вам је воља, а моје да Вам уљудно скренем пажњу да не псујете и да Вас подсетим падежа петог, вокатива у којем мој надимак гласи: -Прико-.
    Надам се да Вам је то познавање историје боље од граматичких вештина и манира.
  • Brus Vilis

    27.10.2013 15:41
    Vojvodina je majka
    Srbija - maćeha.
  • sremac

    27.10.2013 15:27
    Vojvodina kao nezavisna država u okviru EU.
  • C

    27.10.2013 15:20
    @Void
    Ako su ti ovde izdajnici a na Palama "pravi", ti se brale vrati tamo, ionako si zalutao ovde u ravnicu. A ako Vojvodina postane "nezavisna", ko ce sledeci traziti autonomiju? Srem? Banat? Kikinda? Subotica? Klisa?

    Nerealno i neozbiljno. Igrom sudbine sam upuceniji, da li ste svesni koliko kosta DRZAVU samo dodeljivanje statusa Opstine, recimo, Detelinari, ili Limanu, ili Pezosu?
    Svaka takva jedinica mora biti u stanju da izdrzava samu sebe, a ne da postane jos jedan teg na grbaci drzave. Opstina mora iz SVOG budzeta da placa i zdravstvo i skolstvo i upravu i... A odakle i iz kog bunara?
    Svi oni koji se zaklinju na neku autonomiju/nezavisnost necega, blago receno, nemaju pojma ni sa ekonomijom ni sa zivotom i najverovatnije zastupaju tudji interes ili svoj dzep.
  • 27.10.2013 15:18
    @Anonimus
    "Краљевина Србија, а у њој Српска Војводина!"

    Kralj: Boooo! Cutite! Postovanje! Boouuuuu
  • Heruvim

    27.10.2013 15:03
    Lopovski mentalitet
    Dokle god je lopovskog mentaliteta medju stanovnicima ovog podneblja sve jedno je koja je zemlja ili koja vlast. Ja sam za 30 godina bio drzavljanin 4 drzave kojima se samo teritorija i ime menjalo, a sve drugo je ostalo isto.
  • Robert

    27.10.2013 14:45
    @Xxx
    Te američke države su u proseku veće barem dva puta od Srbije, tako da konstatacija nije na mestu. Dosta smo se delili, treba da se ujedinjujemo.
  • @prika

    27.10.2013 14:44
    "Тако то иде, прво република па онда независност. Војводину нико није припојио Србији, она је њен саставни део јер је то воља њених грађана свих националности!"

    Prika, ne seri. Prvo, Vojvodina JESTE pripojena Srbiji. Drugo, ni tada a ni SADA to nije bila niti jeste volja svih njenih građana, a još manje "građana svih nacionalnosti".
  • ns

    27.10.2013 14:37
    koja je vajda od republike kad autonomija kad se poštuje isto pruža, ili nezavisnost ili puna autonomija ostalo je skupljanje političkih poena i traženje rupe u postojećem prostoru! pogledajte Evropu, koliko je autonomnih regiona i regiona sa sopstvenom administracijom a koliko je republika!
  • 27.10.2013 14:06
    posteno
    Ovo sa Vojvodinom i necijim zalaganjima prelazi granice pristojnosti,slobode i prava! Smatram da je ozbiljan problem koji skoro svakodnevno i pored jakih nametnutih nam problema otezava zivot ljudi ! Krajnje je vreme da institucije rese ko ovde ima pravo, posto je vidljivo da pravo tumaci svako na svoj nacin,i skladno sa pravnim resenjem i odgovore na zahteve !
  • Void

    27.10.2013 13:45
    Vojvodina republika da, ali
    Vojvodina treba da se pripoji Republici Srpskoj a da glavni grad budu Pale, imajuci u vidu da su od 5-og oktobra na ovamo u Beogradu na vlasti sve sami izdajnici.
  • limanac

    27.10.2013 13:33
    Liman republika.
  • Analiticar

    27.10.2013 13:32
    Analiza
    Vojvodina nezavisna drzava
  • 27.10.2013 13:26
    Краљевина Србија, а у њој Српска Војводина!
  • Pasaluk

    27.10.2013 13:17

    A zasto se ne otcepite? Nama ste se smucili. Pravite saveznu drzavu sa Republikom Srpskom. Imate jake rodjacke veze, a i Bosanci ce vam davati struju badava. Imate i zajednicku K&K proslost, manire, moralna nacela.
  • xxx

    27.10.2013 13:14
    Neko...
    tj mnogi ovde nisu upuceni o cemu se radi.ne radi se ovde o nikakvom otcepljenju,nego o tome da Vojvodina postane SaveznA drzava srbije sto je i normalno i bolje! amerika ima 50 saveznih drzava i svaka je za sebe sto je mnogo bolje,narocito iz finansijskog gledista!
  • vojvodjanka

    27.10.2013 13:12
    Polako......
    Ne treba zuriti, prvo da vratimo Ustav iz 1974 god.a posle toga, zna se!
  • Војводино мати паорска

    27.10.2013 13:08
    Ово је права прича!

  • Mrgud

    27.10.2013 12:49
    Vec vidjeno
    A šta bi time dobili? Evo ja sam za republiku, evo ja sam za samostalnu državu Vojvodinu. Ali kome bi bilo bolje? Onima što sada voze Mercedese da imaju još po dva. Onima koji imaju šećerane da imaju i železnice. Onima koji su pokrali ogromne pare da sada imaju svoje banke. Ako postoji normalne države ovi što ovo traže treba večeras na Klisi da večeraju.
  • Robert

    27.10.2013 12:27
    Dok se vodi debata da li ukiniti ili izmeniti automoniju, grupacija koju gura DS smišlja nebuloze o republici.
    Šta je sledeće: Melenci state?! :)
  • ZoranNS

    27.10.2013 12:27
    Ne republika, ali Ustav iz 74.
    Ne republika, ali Ustav iz 74., tada je Vojvodina imala, davala onima koji nikada nisu imali i nemaju ni danas, bez obzira što se Vojvodini otima. Vojvodina i želi da bude ravnopravni deo Srbije, a ne sluga krezubavih galamdžija iz kafana.
  • Moje Lotre

    27.10.2013 12:20
    @Anonimus - SEVERNA SRBIJA Vojvodina je Srbija i
    mr's, BRE!
  • 27.10.2013 12:14
    gns
    Jel su to oni sto su se nedavno skupljali povodom jogurt revolucije pa ih se skupilo manje nego na paradi ponosa? Ali ne predaju se; svake godine se isti likovi skupe, isti likovi drze govore i pricaju i pricaju...
  • 27.10.2013 12:14
    Ovo su oni sto im je pre par nedelja na miting u centar doslo 30-tak ljudi.
  • Ђока

    27.10.2013 12:09
    Српско Војводство
    Ако је назив Војводина добијен од "Војводства" и то српског, а даље се историја зна, нема никакве потребе да она буде и покрајина. Срби из Војводства српског чекали су годинама да се прикључе Србији, а сада би неки чанколисци да је одвоје. Сви заговорници о добијању законодавне, судске и извршне власти су најобичније јајаре, родољупци и покондирене тикве. Народ који њих прихвата је луд народ.
  • bolero

    27.10.2013 12:01

    nece da moze separatisti,mozete o tome samo da sanjate a nadlezni organi treba da rade svoj posao kada su u pitanju slicni incidenti.




  • Peka

    27.10.2013 11:57
    100.000
    Gospodo, izvolte skupiti 100.000 PRAVIH, i mislim da to ne mogu dovoljno naglasiti,potpisa koliko je potrebno za promenu ustava pa radite nesto drugo sem ruzenja fasada.
  • Pile

    27.10.2013 11:53
    Raspodela....
    Cak i da se ocepimo, raspodela korupcije i lopova u politickoj strukturi ce biti u istom odnosu kao sto je i sada, tako da nam dodje na isto. Nece to sve magicno nestati preko noci ako se ocepimo, vec ce samo nasi lokalni vise da kradu.
  • 27.10.2013 11:53
    A Republika Vojvodina će da reši višak zaposlenih preko veze... Naravno, drugi su krivi, ne mi, nama treba republika, i živećemo bolje... ali tek 2018.
  • Прика

    27.10.2013 11:52
    Тако то иде, прво република па онда независност. Војводину нико није припојио Србији, она је њен саставни део јер је то воља њених грађана свих националности!
  • 27.10.2013 11:51
    за овако нешто у нормалним државама се починиоци пронађу у року од 24 часа и буду затворени.
  • 27.10.2013 11:43
    SEVERNA SRBIJA
    Vojvodina je Srbija i gotov bre!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna