Novi Sad
28.01.2014.
19:29 > 20:21
Montaža dva čelična luka novog Žeželjevog mosta, na sremskoj i bačkoj strani grada, bliži se kraju. Istovremeno, pri kraju je i pobijanje talpi oko temelja jedinog rečnog stuba budućeg železničko-drumskog mosta.
  • Zlopamtilo

    29.01.2014 19:54
    @Luka Laban
    Da je Sloba na vreme obustavio kosovsku avanturu, danas bi smo imali i starog Žeželja i još starije Kosovo.
  • Mina

    29.01.2014 17:29
    za Mostograditelja
    Ako se ovaj čelični most ne bude adekvatno održavao propašće brže nego prednapregnuti betonski! Žeželj je ipak bio samo jedan!
  • mostograditelj

    29.01.2014 13:36
    @anonimus
    to znači da se dejstva svih horizontalnih sila potiru odnosno da je rezultanta horizontalnih sila Fh=0 (malo se mora učiti statika!!!)
  • 29.01.2014 09:44
    kako samo vertikalnu silu? to znaci da je jedan oslonac fixan a drugi moze da se pomera?
  • Zezelj

    29.01.2014 08:54
    Zar nije luk sa Novosadske strane bio veci? Posto je stub na istom mestu trebalo bi i sada da bude tako a ne kao u tekstu... Inace za komentare koji se bave simetrijom mosta podatak da je luk sa novosadske strane bio veci od sremskog na srusenom Zezelju...
  • ја

    29.01.2014 08:46
    Ако су већ хтели да изгледа на стари мост, зашто је лук са сремске стране већи? Било је обрнуто...
  • mostograditelj

    29.01.2014 08:46
    @Kontrash
    Stari Žeželjev most je imao lukove nejednake veličine. Raspon desnog luka je bio 211 m a visine 32,5 m dok je manji imao raspon od 167,5 m i visine 26,5 m.
    Tehnologija gradnje je u međuvremenu napredovala. Održavanje betonskog mosta bi postajalo sve skuplje i skuplje, a već je jednom saniran jer su lukovi "odgurivali" noseće stubove na obali. Novi most je projektovan tako da raspored sila na osloncima na krajevima ima samo vertikalnu silu.
    Postoji podatak da je životni vek mostaova sa prednapregnutim betonom bez odgovarajućeg održavanja verovatno kraći od čeličnih mostova, jer čelična užad koja se koriste za prednaprezanje, ako do njih prodre voda brzo propadaju, a asamim tim i sve sile prednaprezanja nestaju i beton počinje da se lomi. Osim toga stari projekat se nije mogao upotrebiti jer se novi most se pravi za dva koloseka (zato se kompletan luk sa nizvodne strane izrađuje debljim čelikom kako bi kompenzovao neravnomernost opterećenja uzvodne (gde je put) i nizvodne (gde su koloseci) strane. . Kolovozna površina će za lukove biti zakačena zategama.
  • Лука Лабан

    29.01.2014 08:28
    Медиски мрак
    Сваког дана пролазим туда и увек размишљам о старом "Жежељу" па постављам себи иста питања: 1-Зашто нисмо покушали да се боримо и изборимо да нам они који су га срушили плате одштету(као и за све остало)?
    2-Зашто није направљен исти кад је већ постојала сва документација?
    3-Зашто га не граде само домаће фирме,без страних посредника?
    Наравно да и одговоре знам,али бих замолио и 021 да напише неки текст на ову тему!
  • bre

    29.01.2014 08:21
    "Na takozvanom sremskom luku montirano je 41 od ukupno 43 elementa. Kad on bude gotov, dizalice i jarmove prenećemo na bačku stranu kako bi se ubrzala montaža drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa"

    Pa piše vam sve, zar vam je vid toliko pomućen, drugom luku su montirana samo 4 od 40 i kusur elemenata...
    Kako god, davno je trebalo biti gotovo, i neka su samo uradili kako treba pa makar radili i celu ovu godinu, to je jeftinije nego da za 5 godina počnu popravke...
  • 29.01.2014 07:54
    Najlakse je nekoga optuziti da laze.
    A kad bi se malo pomerio sa prozora, video bi drugi luk, iza njega.
  • ns

    29.01.2014 07:06
    ovo je laž, samo jedan luk je završen, gledam svaki dan sa prozora, ovo ne sluti da bude u ovoj godini gotovo a ne uskoro!
  • Spark

    29.01.2014 07:02
    uskoro?
    U naslovu stoji: "Lukovi Žeželjevog mosta od 12.000 tona uskoro spojeni", a zatiim u tekstu: "...drugog luka na kojem je do sada montirano četiri elementa". Ovaj drugi luk radice se mesecima i to se zove "uskoro".
  • Djura

    29.01.2014 06:22
    Da je ovo neka drzava, pa da smo konfiskovali posteno zaradjeni zuti vozni park ispred mastera , eto nama jos jedan most
  • Kontrash

    29.01.2014 05:48
    Smeta mi ...
    ... sto cemo umesto lepog i simetricnog mosta imati LEGO most sa dva nejednaka luka koji su pr tom potpuno suplji iznutra. Kad se setim starog Zezeljevog koji je odolevao danima ...!!!
  • duplo bolji

    28.01.2014 23:06
    @ Никад Неће Бити Као Онај Стари
    Ovaj novi most ima 2x vecu nosivost od originalnog Zezeljevog
  • Fandjo

    28.01.2014 21:57
    LUK
    Da li je konsruktor ostavio dovoljnu sirinu luka, da mogu preterati YUGA 45?
  • 28.01.2014 20:33
    Svako ko prolazi kejom zna da drugi luk nije ni blizu gotov, urađen je 20 % i to baza.
  • Darko

    28.01.2014 20:33
    Malo je preambiciozan ovaj naslov. Posto prolazim svaki dan preko Dunava, bacim pogled na most i znam da je spajanje luka sa Perovaradinske strane pocelo jos u septembru, tako da ce Novosadski luk tom dinamikom biti spojen za neka 2-3 meseca. U svakom slucaju se nadam da ce dinamika radova biti dobra i da konacno dobijemo most. Pozdrav za radnike
  • Никад неће бити као онај стари

    28.01.2014 20:16
    Неће моћи више ни фића да се тера уз лукове
    Шта је 12000 тона таман за једну НАТО бомбу и готовоц...
  • 28.01.2014 20:08
    kako da imamo 5 nebodera kad nam BG se pokrade!
  • 28.01.2014 19:57
    To nije Zezeljev most vec celicna jevtina kineska rugoba.
  • duško

    28.01.2014 19:50
    ...
    'bem ti lebac...12000 tona...
  • 28.01.2014 19:48
    nekako mi je tuzno kad pogledam ovaj most, mogli smo imati barem 4 boljih mostova, jedno 5 nebodera,a sta da se radi kad je sve u srbiji korumpirano i kad smo glup narod..

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna