U poslednjih nekoliko dana, kontrole na pojedinim linijama gradskog prevoza znatno su učestalije, primetili su oni koji se redovno voze gradskim autobusima.
Lepo je koristi bicikl umesto gradskog prevoza kada živite u centru, na Grbavici, Limanu, Detelinari... ali zamislite da živite na Klisi, Adicama, Sajlovu, u Sremskoj Kamenici, Petrovaradinu, Kaću...
Dok pređem Temerinski ili Klisanski most, nagutam se toliko prašine i izduvnih gasova (automobila, kamiona, šlepera, autobusa,...) da ispadne zdravije koristiti autobus.
A drugi veliki problem je otići u prodavnicu, poštu ili banku, a da vam ne ukradu bicikl.
Ne znam da li živimo u istom gradu, ali evo nekih činjenica:
* JGSP ima samo 14% klimatizovanih vozila, od toga 0 zglobnih,
* prosečna starost vozila je 12 godina, a prosečna starost zglobnih vozila 16 godina,
* od 2008. do 2014. kupljeno je 26 solo, 5 minibuseva i nijedan (NULA) zglobni.
Dakle, u najboljem slučaju može se desiti da na jedoj gradskoj liniji voze 2 klimatizovana autobusa (poređenja radi na linijama 1, 3 i 9 u špicu saobraća devet vozila, a na linijama 2 i 5 sedam vozila). Uglavnom se dešava da na gradskim linijama radi najviše jedan klimatozvani autobus (polasci označeni zelenom bojom u redu vožnje). Na linijama 4, 7 i 8 uopšte nema klimatozovanih autobusa jer saobraćaju zglobni autobusa, ali putnici na ovim linijama imaju čast da se u špicu (a često i van špica) voze u autobusima starim 33 godine (to su autobusi čiji garažni brojevi počinju sa 5). Ovi muzejski primerci često voze i na prigradskim linijama pa se nemojte iznenaditi ako se u ovim vozilima budete truckali 45 minuta do Begeča ili Kovilja.
Broj stanovnika Novog Sada se u prethodnih 10 godina povećao za 20%, a novih linija nema. Linije 12, 14 i 18 su nastale podelom postojećih linija 1 i 5 tako da to nisu nove linije. Stajališta na Bulevaru Evrope su već godinama prazna, nema linije br. 13 jer direktor JGSP-a kaže kako nema interesovanja za tu liniju (!!!). Slično je i sa delom Somborskog bulevara, ne postoji linija koja direktno povezuje Bul. cara Lazara i Sombroski bulevar. Da biste sa Klise stigli na Detelinaru, morate prvo da idete do centra i potrošite 40 minuta, umesto 15, koliko bi trebalo direktno linijom kroz Partizansku. Ovakih primera ima još.
O sistemu naplate karata, gužvama, redu vožnje bolje i da ne pišem.
Tužno je što gradski prevoz osmišljava neko ko ga ne koristi, već na posao dolazi automobilom.
U potpunosti se slažem sa komentarom za liniju broj 5. Redovna je pojava da ne uspeju svi putnici da uđu u autobus, a kad pogledate red vožnje onda vam može biti jasno i zašto. Čemu onda brojanja putnika i saobraćajni inženjeri u preduzeću? Pa neka košta koliko košta - ali, ili da se vozimo kao sav normalan svet ili neka sklone sve autobuse, pa ćemo voziti bicikla i ići peške.
JGSP izgleda čita komentare na 021. Kontrola počela da kruži na liniji br. 5 od centra do Najlona.
Pošto čitaju, iskoristio bih priliku da im se obratim:
Najlepše vas molim da za dva dana (u petak) ubacite zglobna vozila na liniju br. 5 zbog Najlon pijace i da voze sve do kraja popodnevnog špica (16 sati) da se ne bi ponavljaje scene koje se već 2 - 3 godine ponavljaju skoro svakog petka. Dakle, ne svako drugo ili treće vozilo, već svako da bude zglobno. Hvala unapred.
Oslabile finansije u GSP-u,naravno kad ih ima i previse na 1 radnika 3 sefa i jos 3 pomocnika...Treba isplatiti svima plate,zato ajmo kontrolori naplacujte na licu mesta
Samo neko ko je krajnje neobjektivan može da tvrdi da su kontrolori u NS bahati i neobrazovani. Za posao koji rade dovoljno su obrazovani, a bahati nisu.Većina autobusa ima klima uređaje, njihov kvalitet je i iznad maogućnosti grada, tako da je gradski saobraćaj bolji deo grada Novog Sada. Nije jasno kako neko treba da bude motivisan da bi platio kartu za vožnju u autobusu. Ko nije motivisan treba da ide peške ili biciklom, svojim automobilom, taksijem, itd, kako je već motivisan.
Na liniji br. 5 ih ima samo petkom, subotom i nedeljom, ali se često dogodi da zbog gužve ne stignu dalje od vrata. Tako sami sebi čine medveđu uslugu, a kada bi dodali još jedo vozilo, mogli lepo da kontrolišu karte. Ali ne mogu oni to da shvate.
Skep, uopšte niste u pravu. U Novom Sadu jeste tako, ali u celom svetu se piše, ili plaća na licu mesta, kazna za putnike koje uhvate da nemaju kartu. I to je sasvim normalno i tako treba. Pošto kod nas ima mnogo ljudi koji ne rade, nemaju sredstava da kupe kartu, za njih treba da država obezbedi besplatne karte uz simbolično sopstveno učešće. Inače, u Novom Sadu se kontrolori veoma kulturno i pristojno ponašaju.
"Zanimljivo je da baš i ne kažnjavaju, puste ih da izađu iz busa ili ih teraju da kupe redovnu kartu."
Pa tako se i radi kontrola. Nikom prvo ne naplacuju kaznu nego ti ponude dve solucije. Jedna je da na prvoj stanici izadjes napolje a druga je da kupis kartu i da nastavis da se vozis. Ako neces da napustis vozilo i ako neces da platis kartu tek onda kaznjavaju. Tako je i u svom ostalom normalnom svetu. Nemas kartu letis napolje ili je kupi. Neces da je kupis plati kaznu. Jednog dana ce ti dosaditi da te stalno izbacuju iz autobusa i da te blamiraju pred drugim putnicima pa ces na kraju poceti da placas kartu cim udjes u autobus.
U prethodne dve godine sam uz skoro svakodnevnu vožnju autobusom kontrolu sreo 4 puta. A od početka ove godine 5 puta, na raznim linijama. Zanimljivo je da baš i ne kažnjavaju, puste ih da izađu iz busa ili ih teraju da kupe redovnu kartu.
Mogli bi i da pišete kako vozači GSP-a, uopšte ne staju uveče na stanice, iako putnici čekaju na njima. Pa kako ne poštuju saobraćajne propise, a često kreću i po 6,7 minuta ranije sa polaznih stanica. Mislim da je bitniji kvalitet gradskog saobraćaja, od toga da li ima više ili manje kontrole.
Nisam primetio da je pojacana kontrola. I dalje se uspesno svercujem :). Treba samo izbegavati cetvorku i to posebno od Futoske do Z. stanice jer vec 20 godina to je omiljeno mesto gde ulazi kontrola.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Pojačana kontrola u novosadskom gradskom prevozu?
Novi Sad
•26.02.2014.
•11:53 > 11:53
Komentari 25
Nikola
Dok pređem Temerinski ili Klisanski most, nagutam se toliko prašine i izduvnih gasova (automobila, kamiona, šlepera, autobusa,...) da ispadne zdravije koristiti autobus.
A drugi veliki problem je otići u prodavnicu, poštu ili banku, a da vam ne ukradu bicikl.
Xexexe ove Sneze bot-use. Pa za 4 godine nisam video ni jednu kontrolu, a u zadnja 2 meseca 15 komaTa
Jel ima neko neku informaciju, kakva je pravna osnova doplatnih karata (cuj doplatnih), dal se stvarno sude za to ljudi?
Nikola
* JGSP ima samo 14% klimatizovanih vozila, od toga 0 zglobnih,
* prosečna starost vozila je 12 godina, a prosečna starost zglobnih vozila 16 godina,
* od 2008. do 2014. kupljeno je 26 solo, 5 minibuseva i nijedan (NULA) zglobni.
Dakle, u najboljem slučaju može se desiti da na jedoj gradskoj liniji voze 2 klimatizovana autobusa (poređenja radi na linijama 1, 3 i 9 u špicu saobraća devet vozila, a na linijama 2 i 5 sedam vozila). Uglavnom se dešava da na gradskim linijama radi najviše jedan klimatozvani autobus (polasci označeni zelenom bojom u redu vožnje). Na linijama 4, 7 i 8 uopšte nema klimatozovanih autobusa jer saobraćaju zglobni autobusa, ali putnici na ovim linijama imaju čast da se u špicu (a često i van špica) voze u autobusima starim 33 godine (to su autobusi čiji garažni brojevi počinju sa 5). Ovi muzejski primerci često voze i na prigradskim linijama pa se nemojte iznenaditi ako se u ovim vozilima budete truckali 45 minuta do Begeča ili Kovilja.
Broj stanovnika Novog Sada se u prethodnih 10 godina povećao za 20%, a novih linija nema. Linije 12, 14 i 18 su nastale podelom postojećih linija 1 i 5 tako da to nisu nove linije. Stajališta na Bulevaru Evrope su već godinama prazna, nema linije br. 13 jer direktor JGSP-a kaže kako nema interesovanja za tu liniju (!!!). Slično je i sa delom Somborskog bulevara, ne postoji linija koja direktno povezuje Bul. cara Lazara i Sombroski bulevar. Da biste sa Klise stigli na Detelinaru, morate prvo da idete do centra i potrošite 40 minuta, umesto 15, koliko bi trebalo direktno linijom kroz Partizansku. Ovakih primera ima još.
O sistemu naplate karata, gužvama, redu vožnje bolje i da ne pišem.
Tužno je što gradski prevoz osmišljava neko ko ga ne koristi, već na posao dolazi automobilom.
mmk
Nikola
Pošto čitaju, iskoristio bih priliku da im se obratim:
Najlepše vas molim da za dva dana (u petak) ubacite zglobna vozila na liniju br. 5 zbog Najlon pijace i da voze sve do kraja popodnevnog špica (16 sati) da se ne bi ponavljaje scene koje se već 2 - 3 godine ponavljaju skoro svakog petka. Dakle, ne svako drugo ili treće vozilo, već svako da bude zglobno. Hvala unapred.
Lala
Djura
Nikola
GSP
kontrolori su neobrazovani preko veze i bahati
bus nema klima uredjaj,
nisam dovoljno motivisan da placam karte
@ Skep
Pa tako se i radi kontrola. Nikom prvo ne naplacuju kaznu nego ti ponude dve solucije. Jedna je da na prvoj stanici izadjes napolje a druga je da kupis kartu i da nastavis da se vozis. Ako neces da napustis vozilo i ako neces da platis kartu tek onda kaznjavaju. Tako je i u svom ostalom normalnom svetu. Nemas kartu letis napolje ili je kupi. Neces da je kupis plati kaznu. Jednog dana ce ti dosaditi da te stalno izbacuju iz autobusa i da te blamiraju pred drugim putnicima pa ces na kraju poceti da placas kartu cim udjes u autobus.
a šta se dešava kad napadnu vozača? Objavi li ko???
P.S. da imam normalnu platu platio bi redovno prevoz ali jbg
Sve
Koliko samo viska zaposlenih imaju,na platnom spisku,o tome ne govore. Svi s novom i starom promenom vlasti.
skep
GSP
Lexv
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H