Novi Sad
30.06.2014.
15:09 > 16:35
Savez studenata Pravnog fakulteta organizovao je potpisivanje peticije za donošenje Zakona kojim bi za profesije kao što su pravnici, lekari, učitelji i nastavnici bilo dozvoljeno zapošljavanje samo sa državnim fakultetima.

Komentari 127

  • proleter

    04.09.2014 21:06
    istina sigurno boli
    SRAMNA UCENA Kupi moju knjigu i položićeš ispit ,
    Radovan Grandić, profesor Filozofskog fakulteta u Novom Sadu, ucenjuje studente da kupe njegove knjige kako bi položili ispit.

    A sadarecitenesto o drzavnimfakultetima cistunci i pravdoljubivi.
  • stankela iz magacina

    03.07.2014 09:45
    glupost
    najgluplja stvar je sada osuđivati nekoga ko je provalio i platio da sa mnogo manje truda može da bude ekvivalent nekome ko je tobože završio državni fakultet u čiji nastavni kadar i metodologiju obrazovanja sada nećemo ulaziti.
    Stavr je vrlo jednostavna i jasna.Pojedinci su korupcijskim i rodbinskim kanalima uspeli da dobiju od države dozvole i licence za rad za svoje privatne fakultete i to pretvorili u JAKO dobar biznis. Sumnjam da je iko ikad ozbiljno vršio kontrolu da li ti silni privatni( a i državni ) fakulteti zaista ispunjavaju elementarne uslove za rad visokoškolskih ustanova. Nije toma diploma i stefanović i mića i janko i marko kriv što je zaradio diplomu pod sumnjivim okolnostima,već su krivi država i društvo što su im to omogućili i građani na izborma učinili potpuno legitimnim!
    Svim mladim i ambicioznim ljudima preporučujem da pozajme pare negde i iskoriste da za 3-4 godine dobiju sertifikat koji država priznaje, a u isto vreme počnu i da rade kako bi stekli neophodno iskustvo i praksu,što će im kupljenu diplomu učiniti još vrednijom. Dobitna kombinacija su praktično znanje i laka diploma. Odavno nije bitno da li znaš sve padeže,nego je bitno da budeš da sposaban da budeš 10 puta produktivniji za 10 puta manje para. To je surova realnost.
    Svi koji imaju nameru da mi lupe minus neka se zapitaju koliko realno posmatraju poslovne i društvene uslove života u majčici Srbiji.
  • ako ne mozes drzavni,ti se pre

    03.07.2014 08:32
    tamo ces lakse!
    Zavrsio sam drzavni fakultet,sedam godina studirao,nikad ni jedan ispit nisam polozio na bilo koji prevaran nacin,namucio sam se,padao ispite,na drzavnom nema puno pravih kriterijuma,sto ti je prva ocena u indeksu to je merilo za sve ostale,jer profesori prepisuju ocene!Znanje koje steknes je tu i tamo,posle naucis u praksi,ako imas srece da upadnes u drzavnu instituciju,ili se vostis kod nekog opakog advokata!
    Pri tome i na drzavnom ima korupcije,mita,pedofilstva,sredjivanja ispita bubica,kupovine kartica.
    Sto se tice privatnog imam dosta kolega koji nisu jednostavno mogli da poloze, nisu hteli toliko da se posvete ucenju i zeleli su na lak nacin da dodju o diplome pa su se prebacili na privatni, tamo su sa lakocom polozili sve ispite,jer im je npr ispit uvodna strana knjige nekog predmeta,otprilike 20ak recenica, dok na drzavnom bubas knjigu od 1000 strana,na privatnom polazu na zaokruzivanje i dopuni red reci u recenici, naravno jasno je da oni nisu nikakvi vrsni pravnici, ali boli ih uvo, uz neku vezu politicku uvale se u javna preduzeca,mlate pare,izigravaju kao da su zavrsili Hadvard,volontiraju po sudu,bitni su!
    Zakljucak kriva je drzava sto je dozvolila i akreditovala privatne fakuktete, ali kad i samu drzavu vode takvi,kad je korupcija zastupljena na svim nivoima,kad ovde nista ne funkcionise,trulo je i pravosudje i drzava!
    Hiljadu peticija nece tu nista pomoci,niti promeniti,dzaba raspravljamo!!
  • Podbarac

    02.07.2014 22:52
    @Podbarac - Odjava - obecavam
    Iščitao svaki članak, i gle čuda svuda se govori samo o finansiranju, a ne o vlasništvu ili osnivaču!?

    Svi članci govore jasno o tome da ti univerziteti samo razmišljaju da odustanu od vladinog učešća u finansiranju ("...reject state funding..."), a ne da se "privatizuju" u smislu promene vlasništva, pošto im država nikada i nije bila osnivač, a ni vlasnik, nego sufinansijer.
    O čemu članci još govore: Da vlada UK kao jedan od finansijera uslovljava? Da su univerziteti poput Oksforda postali zavisni od tog vida sufinansiranja, a da sa druge strane zbog toga prihvataju ograničenja koje ima vlada "nameće"?
    Pa kao i u svakom drugom poslu: Uzeli su novce, a zauzvrat (i umesto profita) daju beneficije siromašnijem delu stanovništva i šansu kroz niže cene školarina. To traži vlada kao partner. I šta se radi na Zapadu ako vam se ne sviđa partner? Ne radite više sa njime ili se pogađate oko novih uslova. Ako možete, naravno.

    Ali sa partnerom ne sa vlasnikom ili sa suvlasnikom, ne sa akcinarom, ne sa osnivačem ili suosnivačem! Ništa od toga nije ni vlada ni država niti je ikada bila, bar kada su u pitanju Cambridge ili Oxford.
    ... I iz toga proističe "autonomija" ovih univerziteta, a ne jer su "fin" svet.
  • @Podbarac - @Podbarac - o nek

    02.07.2014 13:19
    Odjava - obecavam
    1. Sve pise cak i u citatu koji navodis.

    2. Ako ti je do kladjenja, ima dosta kladionica u NS-u, a i Vimbldon i Brazil su u toku.

    3. Posto volis citate, evo za tebe clanak iz Gardijana (relativno svez, 2013), drugi pasus kaze "4 privatna, ali ne i Oksford"

    http://www.theguardian.com/education/2013/sep/30/diversity-uk-private-universities

    Ili mozda Idenpendent (iz 2012), drugi pasus kaze
    "2 privatna, bez oksforda":

    http://www.independent.co.uk/student/into-university/clearing/private-universities-an-independent-advantage-8052821.html

    Mozda i Vikipedija (isto 4, bez Oksforda)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Private_university#United_Kingdom

    Moze i potvrda da Oksford razmislja da "postane privatan"

    http://www.theguardian.com/uk/2004/oct/06/highereducation.accesstouniversity

    Bas kao i Kembridz:

    http://www.telegraph.co.uk/education/educationnews/8069342/Cambridge-University-may-go-private.html

    4. Ne zivim u Srbiji, pa nisam u stanju da platim pice (zbog tvoje upornosti i kultunog polemisanja), u kafeu koji si predlozio.

    5. Ziv bio i sve najbolje.
  • Podbarac

    02.07.2014 12:08
    @Podbarac - o nekim zabludama
    "...The University of Oxford is a lay corporation first established by common law and later formally incorporated by
    statute. It has no founder and no charter..."

    Ovo postaje besmisleno, ali možda imam rešenje:

    Ajde da se kladimo po starom dobrom engleskom običaju.
    Predlažem sastanak u RadioCaffeu (Caffe radija 021), gde potpišemo pred svedocima Ugovor o razmeni dobara (opkladi).
    Ugovor objavimo javno sa podacima opklađivača i vrednostima razmene.
    Menice ili tapije (od kuće ili stana...) damo izvršiteljimja na čuvanje, a odgovor zatražimo od samog Oksforda. Kada Englezi čuju da je u pitanju opklada, sigurno će se i oni potruditi da valjano odgovore. Postoji i opcija da zajedno odemo do Oksforda sa svedocima i novinarima Radija 021, a da troškove snosi onaj koji izgubi.
  • -

    02.07.2014 09:00
    -
    bla bla
    probudices se jednoga dana .
    povrsno je mastati o izucenom marketingu u srbiji a jos povrsnije da ces o njemu nauciti nesto od ovih pozera.

    da si taj marketing upisao van srbije pa ájde.

    za marketing u srbiji ti je najvaznije da se upoznas sa odnosima izmedju ljudi u senci/udbi /pod uslovom da te puste u njihovo drustvo/

    bez njih si suvise sitna riba.
  • Tja

    02.07.2014 07:32
    Otvaram ja peticiju da se nasim pravnicima koji imaju vise od 3 godine staza ukine licenca kompletno. Dzaba sto su sa drzavnog kad su korumpirani i neodgovorni olos.
  • 02.07.2014 00:54
    hm, kako mog masinstva nema na privatnim fakultetima. a da, tu moras nesto i da naucis i da znas da bi bio masinac, nema da se provuces sa izmisljeno/menagerskom diplomom.
  • @Podbarac - @Podbarac - Priva

    01.07.2014 23:41
    o nekim zabludama
    Malo duzi komentar, ali cisto da se razbiju neke od cestih predrasude koje vaze kod nas.

    1. Lako je izguglati "privatni univerziteti u UK" i dobiti odgovore. Oksford nije privatni.

    Niko ne spori tvoje citate ali ti je tumacenje pogresno.

    2. Jesu "independent, self-governing and financially autonomous", ali takvi su svi drzavni univerziteti u UK. Kakvi bi inace bili?

    3. Tacno je da Oksford jako dobro posluje. To je i razlog zasto su razmisljali o odvajanju od drzave. Ali dobro posluju jer dobijaju ogromne pare od drzave. Bez toga bi propali -- to je njihov zakljucak, ne moj.

    4. Na engleskim univerzitetima se od skora (nekoliko godina) placa velika skolarina. Drazava je ogranicila na 9.000£ godisnje, za domace studente. I toga se pridrzava i Oksford (mora, jer je drzavni univerzitet). Da nije drzavni, Oksford bi i dalje bio pun studenata, i to onih koji hoce da plate puno vise (Oksford kaze da su realni troskovi po studentu 16.000£ godisnje), ali onda bi izostalo drzavno finansiranje, i bili bi u problemu.

    5. Izrekao si jednu od najvecih zabluda kod nas: "Ako student nema para, ali je talentovan - platiće neko umesto njega kroz stipendiju ili donaciju, ali platiće". U UK (gotovo da) nema stipendija za studente dodiplomce (ima za poslediplomce, koji rade na projektima). Ko je siromasan, a hoce da studira, mora da uzme kredit, ma koliko bio dobar i talentovan.


  • bla bla

    01.07.2014 21:47
    Drzavni vs privatni
    - @- ako sam dobro razumela tvoj sarkazam,da je marketing to sto sam napisala,ne bih propustila naziv fakulteta .
    Ukoliko u tvom komentaru nema sarkazma,ljudski je napisati izvini.
    Marketing nadjoh u svoj njegovoj kompleksnosti i njegovom najlepsem delu istrazivanju i sveobuhvatnoj analizi.Kako je kod nas sve 90%povrsno tako i definisanje marketinga. Smer promenih jer svatih da volim igru brojeva u pivot tabelama.
    Ljubazan pozdrav tebi i poruka svima da gordost i predrasude ostave po strani jer onaj koga su naucili u zivotu da muti taj se nikad nece promeniti .
  • Podbarac

    01.07.2014 19:47
    @Podbarac - Privatni ili drža
    Citiram:
    "The colleges of Oxford University (apart from Kellogg and St Cross) are independent, self-governing and financially autonomous."

    O poslovanja Oksforda na stranici:
    http://www.ox.ac.uk/about/organisation/finance-and-funding
    Po tome čini mi se da dobro posluju ili možda lažu kao neki?

    btw. naravno da se plaća školarina u UK - tako je na Zapadu od pamtiveka, tamo se uvek sve plaća. Ako student nema para, ali je talentovan - platiće neko umesto njega kroz stipendiju ili donaciju, ali platiće.

    A ono da "...osim u USA, Japanu, i mozda jos kojoj zemlj, kvalitetni privatni univerziteti gotovo da ne postoje. U UK skoro da ne postoje..."
    Ne bih da komentarišem, pošto nisam bio u UK na državnim institucijama da bih mogao da uporedim.
  • @Podbarac - Privatni ili drža

    01.07.2014 16:13
    Nisi u pravu za Oksford. Plate dobijaju od drzave, skolarine se placaju kao i na svim UK univerzitetima, penzije, akreditacije,... A ono sto si napomenuo, sredstva za finansiranje projekata, nema puno veze sa time da li je univerzitet privatni ili drzavni. Tacno je da je postojala ideja, pre nekoliko godina, da postanu privatni univerzitet, ali su `izracunali' da ne bi mogli da opstanu (finansijski).

    Pokojni Laza, bez obzira na svoju dobrodusnost, nije govorio (celu) istinu. Osim u USA, Japanu, i mozda jos kojoj zemlj, kvalitetni privatni univerziteti gotovo da ne postoje. U UK (skoro da ne postoje ,
  • 01.07.2014 15:48
    najocigledniji problem
    Samo treba da se provere sve diplome svih fakulteta i ZNANJE koje imaju oni sa legalnim diplomama.

    Pa onda svi koji nemaju jedno od ta dva da budu izbaceni ALI to je upravo i najtezi problem a samo zbog najteze bolesti ,PODMUKLOSTI, ljudske vrste...Ali kad se taj problem resi onda ce sve funkcionisati.
  • -

    01.07.2014 14:15
    -
    @Bla Bla - Državi vs Privatni

    aman, marketing.
    dje ga nadje
  • Podbarac

    01.07.2014 14:01
    Privatni ili državni
    Prvo da li je Oksford privatni?
    Jeste privatan i nezavisan od osnivanja, a vlada samo ulaže/finansira/donira pojedina istraživanja ili programe.
    Više na: http://www.ox.ac.uk/about/organisation/finance-and-funding

    Btw. Kod Engleza, "public" znači "otvoren za sve" a ne "državni" - tako da onih 6 "privatnih" oksfordskih pripada zapravo "different Christian denominations" pa nije "public", već sa posebnim uslovima prijema...

    Pokojni profesor Lazar Vrkatić (osnivač USEE i FPPS) je u jednom rekao: "Kao i u svetu, privatni fakulteti su kod nas ili najbolji ili najgori, a državni su kao u sredini" (misleći na kvalitet nastave).

    Jer nije državno ili privatno finansiranje garant kvaliteta nastave, već angažovani predavači. A to jeste sve više problem i državnih fakulteta.
    Druga stvar je kontrola kvaliteta, npr. kako se dozvoljava rad pojedinih privatnih, ali i državnih fakulteta (tzv. "diploma iz seoske kafane").
    Prema tome, uređenost i kvalitet obrazovanja je odraz uređenosti našeg društva i državnog oblika tog društva, koje jeste siromašno i (ne samo zbog siromaštva) podložno korupciji, prevarama i politikanstvu.

    Tako da razumem "brigu" državnih profesora i znam da ta briga nije posledica "lošeg kvaliteta nastave" na privatnim fakultetima, nego je briga za lični opstanak i gubitak prestiža. Odraz te brige je i ova "peticija" to baš u toku upisnih rokova ;)
  • Mirko i Slavko

    01.07.2014 12:09
    postoje i danas regulisana zanimanja
    Postoje i danas regulisana zanimanja, npr svi ili vecina inzenjera moraju poloziti strucni ispit u oblasti rada, a to mogu nakon par godina iskustva, pa tek nakon polozenog strucnog dobiju licencu za rad u toj oblasti. Kakve veze ima ko je s kojeg fakulteta? Kao neko ko je u familiji imao brojne studente pravnog, mogu reci, da bi kontrola kvaliteta trebala poceti upravo od novosadskog Pravnog fakulteta, drzavnog jelte, gde upisuju preko 800 studenata na godinu, a onda profesori na ispitima sruse prvih 100 da "naprave mesta u amfiteatru"..Svedocila ponasanju profesora tipa "bolje idi na cosak nego sto si dosla na ispit", "donesi 4 gume za auto pa si polozio"..
    i sl. Ako se studenti pravnog time zele hvaliti, to im je na cast. Student doputuje iz udaljenog mesta na ispit, nekoliko puta, profesor ne da se ne pojavi, nego nikakvog objasnjenja nema, kad je sledeci rok, sta kako.
    Na FTNu se to desilo jednom, profesorica je platila put za sve studente koji su odnekud uzaludno doputovali i nisu imali ispit njenom krivicom.
    Zakljucak, studenti drzavnog pravnog su beskicmenjaci, mazohisti, koji dozvoljavaju sebi da ih neko omalovazava, vredja, pravi budalama i jos su ponosni na taj i takav fakultet.
  • 01.07.2014 09:22
    NEMAM NOVACA DA STUDIRAM NA DRZAVNOM
    Studirala na drzavnom pravnom,dosla do statusa apsolventa i....Ostali mi ispiti za koje kazu:"Moras da padas bar 3,4 puta!"
    Obnova apsolventskog staza 2 puta godisnje(tada sve ukupno 28 i nesto hiljada),a o izgubljenom vremenu,zivcima,samopouzdanju,motivaciji da ne pricam!A ucila i ono sto pise u fusnotama...Sto ja vise puta padam,odnosno izlazim na ispit kod istog profesora njemu bolje!Toliko o postenju!I sta sam naucila o pravu- da ucim izmedju redova,po mogucstvu napamet svaku rec,a od prakse ni P!Dok nisam dosla na drzavni pravni nisam znala sta znaci uciti napamet i biti STREBER u pravom i najpogrdnijem smislu te reci!
  • br grrrrrrrr

    01.07.2014 09:14
    eh sad
    Ja sam zavrsila s 5.00 osnovnu, zatim s 5.00 srednju i nakon toga faks. Losih je bilo svuda, verujem i na drzavnom da ih ima, sama sam se uverila, ali ovi privatni su zaista smesni.
    Nisi polozio prijemni? Ej, pa ja dvadeset godina nisam cula da neko nije polozio prijemni...Zanati su ok...
    Da, dobila sam posao ili se sama nametnula bez da je iko cimnuo za mene...usput ...i osvojhila neko prvo mesto iz tamo neke matematike...i jos mnogo toga...rad,samo rad a ne stalne zalopojke...ostavite ljude da sami biraju...njihov zivot njihova stvar...to ste se meni ne svidja, drugome je ok...i tako...
  • Pendula

    01.07.2014 09:12
    Kakva glupost
    Ljudi bre pa nije merilo znanja da li je doticni zavrsio privatni ili drzavni ako on NECE DA NAUCI nego pravi seme i kombinacije, plati,polozi na bubicu itd.Da se ne lazemo ali to je tako i na jednim i na drugim fakultetima.A i ako gledamo na korupciju na drzavnim toga ima mnogo vise nego na privatnim.
  • br grrrrrrrr

    01.07.2014 09:04
    b
    Ja sam za, plus dopuna da u drzavnim ustanovama mogu da se zaposle samo oni koji su i u srednjoj skoli imali odlican uspeh. Ja se ne bojim a vi?
    Da cujem koliko je odlicnih upisalo privatni fakultet? Ha ha ajde sad da vidim minuse
  • 01.07.2014 08:40
    DD
    a na drzavnim fakultetima su sve vunder kindovi, ma dajte ljudi bolje sedite i zagrejte stolicu vi sa pravnog, pa da prosek studija padne ispod 7 godina, nego sto se ovim bavitwe
  • 01.07.2014 08:30
    @Doktor Sapic
    Vidite doktore, ja ne znam kakav zakon gde postoji. Znam samo da kada 300 studenata polaže anatomiju na državnom fakultetu, položi troje - koji se nisu pojavili na ispitu. Eto, to je garancija kvaliteta za doktore koji jedni od drugih prepisuju dijagnoze, ali pri tom ne potrefe ni padež na latinskom.
  • Bla Bla

    01.07.2014 07:56
    Državi vs Privatni
    Pozdrav svima,
    sticajem okolnosti imam iskustvo i na jednom i na drugom koje ću rado podeliti sa vama, samo da naglasim 15 god radnog staža u privatnim firmama.
    Državni:
    ostao mi je jedan ispit na Ekonomskom faksu smer Marketing
    -Profesori ne poštuju studente pa shodno tome ni njihovi asistenti(čast izuzetcima kao što je Prof Josifidis i njemu slični(inače 10 kod njega i Stojkovića-ludih 90-tih)
    -Prof ne poštuju raspored kosultacija,nemaju vremena da Vam odgovore na email,jednom rečju ko ste Vi uopšte da bi se Vama bavili kada su do guše angažovani politički i na kojekakvim projektima.
    -Studentsku službu ne bih komentarisala

    Privatni:-promenih smer i dobih razliku ispita

    -Vi ste njegovo visočanstvo Student od kog on živi.U roku od 48h Vam je odgovoreno na svaki poslat email.Termini za konsultacije u 97% slučajeva ispoštovani,svaka promena uredna najavljena(na državnom mi se dešavalo da se Profesor ne pojavi nekoliko termina i baš ga briga nema čak ni asistenta).
    -Žuljala sam stolicu i na privatnom, samo me niko nije šikanirao, već su se prema meni ophodili sa poštovanjem i uvažavanjem kakvo zaslužuje svako ljudsko biće.
    -Spremna sam da stanem na crtu svakom diplomcu sa državnog da uradimo test znanja,opšte kulture,čega god.
    Žita i kukolja je bilo i biće,veza i vezica svuda i na svakom koraku.Ko je upisao faks da nešto nauči taj nikad nije muvao,stoga drage kolege knjigu u šake.
    Vokabular i pismenost su nešto što je toliko očigledno da može da stoji Dr,Mr,Fr šta god,kada neko progovori jasno Vam je sve.
  • Doktor Sapic

    01.07.2014 07:08
    Vidim da vecina ovde podrzava i zeli da vas lece lekari sa privatni diplomama,da sudije budu tatini i mamini sinovi sa privatnim diplomama pa dobro ukoliko zelite, vas problem, neko ko nece ni videti fakultet vec samo platiti diplomu i nista nece znati za vas je garancija kvaliteta.Ja ne zelim i zelim da se usvoji zakon koji vec postoji u Francuskoj i Nemackoj.
  • Milan

    01.07.2014 06:49
    ..
    Jel moguce da ljudi porede harvard i nase megatrendove i vrkotice...
  • 01.07.2014 06:43
    Ograničenog li mozga!
    Deco džaba vam državni fakultet kada tamo ništa niste naučili.
    Ova peticija je prava Evropska vrednost!
    Ko me nije razumeo da pojasnim. Treba kontrolistai poštovanje zakona i pravila i na državnim i na privatnim fakultetima.
  • NS

    01.07.2014 06:27
    Mito i korupcija
    Pa naravno, na drzavnim fakultetima su sve probrani i cestiti studenti koji su imuni na mito i korupciju.
  • PsH

    01.07.2014 06:19
    Harvard
    OK, slasem se. Ali sta ako neko diplomora prava na Harvardu, koji je privatan univerzitet?
  • 01.07.2014 05:39
    Da li je ispravno
    Veliko je pitanje da li je ovo ispravno, jer ni Drzavni nisu tako ''nevini'', polazu se ispiti u kafanama,za steku cigara,za parfem, dogovorima u studentskim domovima, preko veze, preko politike, bubicama, dodavanjem vec ispisanog koncepta sa odgovorima, tako da nije to tako bajno... Ni privatni nisu toliko dobri, ali opsoriti nekome bilo kakav trud,eto tako? Hmmm, smesno, jako.
    Prvo ocistite svoje dvoriste od gore navedenih ''stela i kombinacija'' pa krenite dalje, pun gas i sa punom podrskom. Ovako sami sebe ismejavate.
    (navodim za Pravni fakultet, ne za Medicinski).
    Postoje mnogo ozbiljniji problemi vezani za prezivljavanje i borbu sa vetrenjacama od ovoga, tako da opet ne vidimo sumu od drveta.
  • Spijun

    01.07.2014 05:33
    drustveni
    Naucili Akademci korupciju na drustvenom fakultetu pa je preneli na sudstvo tuzilastvo zdravstvo i ostale drustvene ustanove.Sasvim je jasno gde uce kad se tako brzo uklope.
  • Nepoverljiv

    01.07.2014 05:12
    Au
    Au, kkav zalogaj.Za početak odlično što su ovi pametni mladi ljudi pokrenuli peticiju.Međutim, nije samo tako lako otarasiti se tih IQ minus faza sa diplomama private.Njih ima sve više.Hoće ljudi da imaju nivo-visoko obrazovanje.Samo čekamo još razne srvajvere, pevaljke, privatne pratnje, starlete i sl. da nam mašu ispred nosa sa Msc i dr i sačuvaj bože.Ajd što mašu, nego ti uzmu i posao.Vidite i sami koliko će protivnika peticije biti.Pa opasnost je da više neće moći u kafiću ostvariti svoj san da budu "intelektualci".Itekako treba prozvati i državne visoke škole.Korumpirane na fakultetima kao što su PMF,FFSV(DIF)FTN...Još reba pročešljati i Učiteljske "fakultete" gde se diploma dobija jednaka profesorskoj, pa još i poslediplomske studije na istom.Izvinite, a čega su učiteljice doktori i gde to mogu da primene-taj "doktorat"?
  • Prava

    01.07.2014 04:59
    Babe i žabe
    Vidim da neki ovde u komentarima mešaju babe i žabe.Bravo za peticiju.Konačno dižemo glas protiv mediokriteta i tobožnjih intelektualaca.To što je neko sklon korupciji ne znači da nije učen.To samo znači da je lakom i pohlepan.Ali kada zamislite da je neko pokvaren i pohlepan pa još nije ni stručan,onda je problem nepregledan.Nešto se ne zna da je iko ko je platio kojekakav nazovi fakultet ostao bez diplome.Naravno da treba prodrmati i neke državne za prodaju pečata, pre svega onaj u Zrenjaninu, koji ne zna se za šta osposobljava.
  • Cortana

    01.07.2014 00:03
    Budalastine
    Jer neko ko nije prosao kroz drzavnu ustanvu sigurno nije strucan i kompetentan ?
    Ajde da ne lajem molim vas...
    Ukoliko dodje do ozbiljne kontrole kvaliteta obrazovanja , tek onda mozemo da ulazimo u rasprave tipa X diploma = znanje.
  • djole

    30.06.2014 23:40
    vasi citaoci . .
    su sve lelemudi sa privatnih fakulteta, razmazena novosadska nesnadjena derista . .
  • 30.06.2014 23:38
    Ima vremena...
    Ne blamirajte se ovom peticijom. Bice vremena da svi dokazu svoje znanje i opravdaju status.
  • Odin

    30.06.2014 23:22
    E moji vi!
    Pa vi stvarno verujete da to što ste se mučili 8 godina da završite je nešto čime se treba hvaliti i što vas sada čini zaštićenima od svih napada. Mi smo sa privatnog. Ćutite, ja sam studirao 8 godina. Ništa ne radiš celo radno vreme. Ćuti, ja sam studirao 8 godina. Šta? Studirali ste 8 godina zbog svojih loših odluka i sada ste kivni na sve i ništa ne valja. Gledajte, mogli ste studirati 4 na privatnom, pritom imati prakse i pun tretman, posvećenost profesora, i mnogo bi više znali u praksi i radili bi te preostale 4 god studiranja, napredovali i zarađivali... i sada ste vi kivni zbog vaših loših odluka na sve oko sebe... muka mi je od ovakvih komentara koji počinju sa JA sam studirao... ko moj deda kad priča, kako je pešačio peške do škole bos...
  • Nisam pravnik

    30.06.2014 23:16
    Panika?
    Uplasili se ovi sa drzavnog pravnog da nekada na ceni vise mogu biti znanje i sposobnost, pa da im papir ne izgubi na vrednosti!
  • DRZAVNI

    30.06.2014 22:31
    Sto se tice ustavnosti....
    Dragi vrsni pravnici, ukoliko niste upuceni dozvolite da vas uputim. Po zakonu o radu poslodavac propisuje opste a moze i posebne uslove za rad koje odredjeno lice treba da ispunjava da bi se zaposlilo. U tom smislu drzava moze kao poseban uslov propisati da za odredjena zanimanja OD JAVNOG ZNACAJA - sud, tuzilastvo... bude potrebno da je lice zavrsilo drzavni pravni fakultet. Te se time ne krse nikakva ljudska prava, ustav ili nesto slicno. Prosto i jednostavno drzava bi u ovom slucaju vodjena javnim interesom propisala posebne uslove za rad
    (kao sto npr u policiji zaposljava ljude koje su zavrsili kurs u Kamenici)
    Pozdravlja vas Mica megatrend
  • Ma

    30.06.2014 22:29
    Da
    Moja zena je isla na drzavni pravni fakultet u Novom Sadu i posle 5 godina studiranja joj ostalo 5 ispita koje nije mogla da polozi zbog profesora koji degradiraju studente. Posle mnogo razmisljanja je presla na privatni pravni fakultet gde je posle izjednacavanja ispita dobila jos 7 ispita na onih 5.
    Izmedju ostalih je dobila i engleski jezik i informatiku koje nema na drzavnom (21. vek!).
    U toku trajanja studija se ukljucila u nastavu vise nego ikada i ponela aktivno znanje sa tog faksa jer je sam faks koncipiran bolje. "Po bolonji". Nije imala vezu i nije kupila diplomu. Tako da manite se drzavnog faksa. Taj faks zavrsavaju samo uporni, cast izuzecima.
  • Stefan

    30.06.2014 22:18
    Kakvih sve ljudi ima
    Kakvih sam se gluposti ovde nacitao, nisam do sada u toku zivotu. Kaze neko, prodati drzavne fakultete, ili neka drzava finansira privatni fakultet, itd. Eeej, zar ne vidite kontradikciju u svakom od ovih stavova. Niko ne spori da privatni fakultet moze da budi bolji od drzavnog, u mnogim zemljama situacija jeste takva, ali drzavni fakulteti su tu za one osobe koje nisu u mogucnosti da se skoluju na privatnim. Uludo bi bilo dati beneficije onima koji su u finansijskoj mogucnosti da izdrze privatni fakultet, a ako nisu u mogucnosti, onda im kao opcija ostaje drzavni gde mogu da se finansiraju na teret budzeta. Dakle, bogati na privatne, siromasni na drzavne, uopsteno receno. Ako nisi dovoljno bogat, a smatras da ces na tom privatnom fakultetu steci vece znanje, sta da ti kazem, zivot je takav, zadovolji se odgovarajucim drzavnim fakultetom. Ako ne mozes da se upises na budzet na drzavnom fakultetu, sta da kazem, probaj sledece godine. Takav je zivot.
    Ova peticija ima smisla ako se gleda pod tom pretpostavkom, drzava te skoluje za drzavnu upravu, za sebe, ali samo do te mere kada je kadar koji izlazi sa tih fakulteta dovoljno kompetentan da obavlja zadate poslove. Situacija je u Srbiji takva, a i prema skoro svim stranim rangiranjima fakulteta, da su privatni fakulteti mnogo losiji od drzavnih, ne kazem da nema izuzetaka i da se na privatnim fakultetima moze naci neko ko moze da parira kolegama sa drzavnih fakulteta, ali jedna lasta ne cini prolece, kako su nas ucili u osnovnoj skoli. Momenta kada se drzavni i privatni fakulteti izjednace, ili drzavni krenu da gube bitku, ovaj zakon gubi smisao, jer bi to znacilo da losiji imaju prednost u odnosu na bolje, los kadar znaci losu drzavnu uprava, ona znaci losu drzavu i trulo drustvo.
    Zakon je u ovom momentu dobar, ali bi trebalo dati neki zakonski rok u kom mora da bude revidiran, na primer na svakih 5 godina, u slucaju promene stanja kvaliteta fakulteta.
  • Branislava

    30.06.2014 22:08
    Budalastina
    Predlog je nevidjeno glup. A obrazlozenje jos gluplje... "Afere na privatnim...". Jel ' ono pravni iz Kragujevca drzavni? Jesteeee. I.... gde su afere? Studenti su instrumentalizovani kao i toliko puta do sada. Iza inicijative i peticije stoje drugi interesi to je bar jasno...
  • 30.06.2014 21:58
    neko
    lekari imaju humanitaran zavet!!al ovi ???
  • 301

    30.06.2014 21:52
    @301 - pa kad si tako lep i pametan
    Sto ne zavrsi drzavni?

    Ovo treba da je duhovito?

    Nisam polozio prijemni. Sta tu ima neobicno ili negativno? I sta nije jasno tebi i svima koji su mi nalepili minuse?
    Minus zato sto sam platio skolovanje, bio vredan i zavrsio fakultet?
    Svasta.

    This is serBia, zaista...
    Primitivna, glupa i pakosna.
  • Magna carta libertatum

    30.06.2014 21:47
    Ustav se uči u već srednjoj skoli
    Deco, budući pravnici! Vi niste imali u srednjoj školi predmet Ustav i prava građana ? Koju livadu ste onda pasli za to vreme?
  • dr

    30.06.2014 21:25
    Doktori ne smeju da rade na dva radna mesta
    Mole se studenti medicine da pokrenu peticiju protiv doktora koji uzimaju mito i preko veze sređuju lečenje onima koji im za tu uslugu plate!

    Takođe se mole studenti medicine, naročito deca čiji su roditelji doktori, da pokrenu peticiju protiv svih doktora koji pre podne rade u državnoj bolnici, u KCV a po podne privatnoj ordinaciji, jer taj posao zahteva odmornu doktorovu glavu.
  • igor

    30.06.2014 21:19
    Ne treba osporavati ljudima pravo na rad. Zapravo, treba ih podsticati da sto vise i kvalitetnije rade i, ako to mogu, da rade i na dva posla istovremeno.
  • 30.06.2014 21:17
    Podrzavam!
    Podrzavam, ne ovoliko rigorozno ali mora postojati prednost drzavnih fakulteta na drzavnim poslovima. Istina je da je ogromna razlika u edukaciji, obavezama i zahtevima izmedju privatnih i drzavnih fakulteta.
  • pier

    30.06.2014 21:17
    treba i moze
    ako moze u nemackoj, austriji, grckoj i sloveniji moze i ovde! zar da nas lece i da nam sude ljudi sa diplomom megatrenda?? podrzavam!!!
  • Arčibald Rajs

    30.06.2014 21:16
    Čuvajte se sebe!
    Budući pravnici i doktori, vi sa državnih fakulteta, čuvajte se sebe! Baš sudije, advokati i doktori u državniom ustanovama uniziše vašu profesiju do dna.

    To su sve ljudi sa diplomama državnih fakulteta na poslovima u državnim institucijama. Deluju vam kvalitetno? Čast izuzecima. Oni pošteni se neće ni osetiti prozvanim.

    Reče davno Arčibald Rajs. Čitajte deco...
  • Pera

    30.06.2014 21:06
    Cekaj malo...
    A, kao ovi sto zavrsavaju drzavne, pucaju od znanja? Pa, jebote, gledam, deca sa sela, razbise se od 10-ki na medicinskom, eno godinama stoje na birou, a tatini i mamini sinovi sa 6, jedva 7 prosekom rade u zdravstvu? Nego, jel to ti isti savezi koji suruju sa profesorima, pregovarajuci sa "propalim" studentima koliko jadnik treba da iskesira da bi polozio ispit? Manite me vise i privatni i drzavni fakulteti, serem vam se i na jedne i na druge diplome, kad vam je glava prazna.
  • 30.06.2014 21:01
    NS
    Prvo da se potpiše peticija od svih gradjana da profesori sa drž.fakulteta NE MOGU DA PREDAJU nigde osim na svom matičnom fakultetu,znači nema ''tezgarenja'' na priv.fakultetima, a naročito ne po Republici Srpskoj - Banja Luka,Pale i slično...NE MOŽE,jer vi ste DRŽAVNI PROFESORI i to samo za studente na budžetu,za samofinansirajuće mogu drugi profesori,podelite se-budžet i tržište..samofinansirajući studenti su privatni studenti na državnom fakultetu!!!!!!!!
  • čekićar

    30.06.2014 20:57
    ccc...
    Ova euforija postaje smejurija. Završio sam Pravni fakultet pre 9 godina. Pa tu se kod određenih profesora polagalo na poznavanje roditelja i na konsultacijama oduvek. Pitajte Đurđeva i ekipu kako su ispitivali studente. Svi ti profani sa privatnih fakulteta ispituju i na državnim. Problem je ovde u zemlji što se doktorati i zaposlenja štancuju na osnovu političke podobnosti i sl. Peticiju pravite...o svašta. Učite bolje za septembarski rok. U moje vreme nisu ispiti na faksu bili podeljeni u delove kao sad. Pa mi smo na vežbama iz Radnog prava i Obligacionog čitali 90 minuta teoriju.Niko se nije potrudio da nam praktično nešto pokaže, nauči...nego smo sedeli i redom čitali iz biltena sudske prakse. To nisu vežbe dragi moji sa državnog. Drago bi mi bilo da čujem da su se vežbe promenile i da nešto današnju decu uče, a ne da kasnije sami sve moraju kao mi.
  • pažnja

    30.06.2014 20:40
    Na državnom se ne stiče funkcionalno znanje
    Ko završi državni fakultet ništa ne zna da radi. Nema prakse, nema primenjivog znanja. Kad dođe prvog dana na neki posao ne zna šta ga je snašlo.
  • !

    30.06.2014 20:37
    Državni sada uče kako se koristi kompjuter :)
    Ko ima sreću da radi negde gde ima ljudi sa diplomama stečenim i na državnom i na privatnom fakultetu, taj zna da ima velikih kretena sa diplomom državnog fakulteta.

    Ostali su u prošlom veku, nepismeni, neuki za rad na kompjuteru, ...ovih dana počeli da uče da pišu u Word-u, ne znaju da sabiraju i množe proste brojeve,...

  • Anonimni Satelicanin

    30.06.2014 20:30
    @Peticija@
    Da se POKOSI SATELIT!!!

    ove godine...

    podrzite me!
  • Justicija

    30.06.2014 20:29
    Kolege Bas vas nista ne uce na tom drzavnom pravnom? Izmanipulisali vas profesori sa drzavnog pravnog da se protivite privatnim fakultetima a isti ti pr0fesori svi djuture predaju na privatnim. Bolje da vas nauce sta je diskriminacija umesto sto vas prave budalama
  • @Podbarac - A Harvard?

    30.06.2014 20:17
    Oksford - privatni? Ti mora da si sa drzavnog.
  • auuuu

    30.06.2014 20:12
    Sve častan do časnog sa državnih fakulteta
    Uhapšeni predsednik Privredne komore Beograda, Dulić, Dragin, Nikezić, direktori propalih banaka (Agrobanka, Univerzal banka, Razvojna banka Vojvodine...), lopovi koji pokupovaše novosadske uništene fabrike, da ne nabrajamo koji sve osumnjičeni i osuđeni... to sve iznedriše državni fakulteti. A ostali punih džepova i lepih suma na privatnim računima. O doktorima tek nema potrebe trošiti slova. Nema to veze sa fakultetom.
  • 30.06.2014 20:05
    naravno, samo sto su u sukobu interesa i bore se ne za pravdu nego protiv konkurencije...inicijativa sa pogresnog mesta ali ispravna
  • Akademci ?!

    30.06.2014 19:54
    Zdravstvo i sudstvo=vrh korupcije
    Da članovi Saveza studenata Medicinskog fakulteta i Saveza studenata Pravnog fakulteta u Novom Sadu imaju morala, trebali su do sada potpisati bar 50 peticija protiv korupcije i nemara u zdravstvu i sudstvu jer i sami znaju da ljudi nemaju osnovno pravo na lečenje i pravdu nego moraju da čekaju po godinu dana na preglede dok doktori (često baš njihovi roditelji) uzimaju mito za guranje preko reda kao što znaju i kojim kvalitetom i brzinom se odvijaju sudski procesi.

    To istom brlogu će i oni pripadati ako ne smognu snage da menjaju nešto u svojim strukama.
  • Mastodont

    30.06.2014 19:34
    Ja sam za kontrolu kvaliteta, ali smešna mi je ideja da su studenti državni kvaliteta kao celina spašeni od škarta. Samo da skrenem pažnju da je većina sudija u našem katastrofalnom pravosuđu bila tu i pre više od 10 godina, kada su privatni fakulteti bili tek u povoju.
  • @301

    30.06.2014 19:30
    pa kad si tako lep i pametan
    Sto ne zavrsi drzavni?
  • 30.06.2014 19:30
    Petar Mudri
    Svi, svi, svi!!!
  • sveštenik

    30.06.2014 19:30
    ma za sve, a ne da mi se kurce ekonomisti sa bk univerziteta. pa još u javnom sektoru.
    ili pravnici iz bihaća....
  • 30.06.2014 19:26
    @Nezaposlena mama
    Uvazeni gospodjo, zamolio bih Vas samo da mi odgovorite kratkim odgovorom (da ili ne)...Da li pod uvazenim pravnim fakultetom iz KG mislite na isti onaj koji se vezuje za aferu index?

    Unapred zahvalan.
    S' postovanjem, Student
  • 30.06.2014 19:24
    asd
    301 - This is srBija!!!
    Odakle nekome pravo da ponisti neciji trud tek tako?

    Ja sam zavrsio privatni fakultet u razumnom roku, dobar prosek, odslusao sva predavanja, a sve ispite i diplomski dao postenoo bez para i bubica. Drzava je odobrila taj privatni fakultet, mene je sve to kostalo i sad se nadje ovakva grupa da mi kaze puj-pike ne vazi????
    Svasta.

    Zasto onda nisi dao te pare na drzavnom, samofinansiranje? Bojao si se da ces moci da padnes i godinu, a ne samo sa stolice, kao na privatnom...
  • Southpaw

    30.06.2014 19:19
    Nisam bas neki reprezentativni uzorak posto sam samo jedna osoba, ali obzirom da sam studirao i drzavni i privatni fakultet evo mog poredjenja. Zavrsio drzavni fakultet (stari program+do/master) krv sam propljuvao, jos uvek imam anksioznost samo kad prodjem pored zgrade fakulteta. Medjutim, metodoloski nacin sagledavanja problema i naucni pristup u istrazivanju ce me pratiti dok sam ziv. Nakon toga sam upisao prestizni beogradski privatni fakultet (nije Mega i slicna Miki Maus edukacija)...da mi je neko pricao ne bih mu verovao, studenti pricaju za vreme predavanja, lakiraju se nokti, sms, pasivna nastava, blitzkrieg predavanja, o ispitima da ne pricam...limunada od fakulteta, nista ne naucis...sacekas da primis (citaj:platis) diplomu. Ipak smatram da je ovakav potez sa peticijom cista diskriminacija i zaista je ironicno da se pravni fakultet upusta u ovako nesto. Mislim da bi najbolje resenje bilo da se drzavni fakulteti malo spuste na zemlju a privatni malo podignu sa obrazovanjem, da se uvede sistem kontrole davanja akreditacija i da se kvalitet edukacije u Srbiji standardizuje makar do neke mere.
  • 30.06.2014 19:04
    Kolege profesori sa pravnog predaju na privatnim fakultetima. Vas manipulisu i poturaju da de bavite ovakvim stvarima i prave vas glupim umsto da vas nauce nesto prakticno i primenjivo na tom faxu.
    Ja sam presla da privatni i dozivela oktrovenje kako su profesori pristupacni normalni i spremni na saradnju. I MORA da se uci i na privatnom faxu cisto da ne bude zabune
    isto kao sto na pravnom u NS postoji cenovnik za sve predmete
  • Bogdan

    30.06.2014 19:01
    Diskriminacija
    Ova peticija je dokaz devalvacija PF u NS.
    Pogledajte listu kompetencije profesora na gržavnom fakultetu.Dekan br. poena 6, bivši ministar prosvete jednocifren broj.Koji likovi profesora imaju prosek ispod 8 a ušunjali se na fakultet.
    Stop diskriminaciji studenata sa privatnih fakulteta jer njihovi roditelji plaćaju porez za državne fakultete.Tražimo da država pod istim uslovima finansira i privatne fakultete.
    Država će morati da prodaje državne fakultete jer su plate na Pravnom 0d 3000-6000 evra.Niko ih ne kontroliše i nikome ne polažu račune.
    Rešenje : prodaja državnih pravnih fakulteta!
  • podrska!

    30.06.2014 19:00
    Podrska buducim kolegama!
  • Ns

    30.06.2014 18:59
    Moj stav
    "Petar
    Zašto su oni vredniji od, recimo, građevinskog inženjera?"

    Gradjevina i uopšte tehnika nije zgodna sa "SEGA MEGU", ali pravo jeste! Očit primer je kragujevački.
    Mada, ako se ne spreče, šegačiće se oni sa svim stukama.
  • 30.06.2014 18:59
    ne radi se to tako
    ovo je skandalozan pokušaj da se zaštite mediokriteti, da se smanji konkurencija prilikom zapošljavanja u "državnoj firmi" jer su ih mame i tate naučile da se najbolje živi na račun države. Takodje, ovo je jedan vrlo žalostan pokušaj da se problemi koji postoje sa odredjenim privatnim fakultetima reše na jedan vrlo vrlo pogrešan i opasan način.

    Govorim ovo zato što upravo država daje akreditaciju privatnim fakultetima ali i kao neko ko ima jednu (teškom mukom stečenu) diplomu državnog a nadam se uskoro i (teškim radom stečenu) privatnog fakulteta ...... i neko ko bi nekoliko pluseva više dao ovom drugom, ne zbog lakoće studiranja i nižih kriterijuma već zbog pristupa studentu kao osobi i upadljivog odsustva dnevne politike i strančarenja
  • 30.06.2014 18:59
    kurir
    Novosadski pravni...ha ha ha! Pa svi znaju ko je i kako zavrsio taj fakultet. Zemare i djetici postali su najuzviseniji predstavnici pravnog poretka ove nesrecne kasabe. Zar treba da vas podsetim kako su polagali ispite?

  • prof

    30.06.2014 18:57
    Budalaština
    Kakva je ovo budalaština od pravnika?! Da li su oni čuli za zabranu diskriminacije? Deca...treba im oprostiti...

    Pa na privatnim fakultetima predaju profesori sa državnih fakulteta.
  • TV

    30.06.2014 18:57
    Zastititi struku
    A zasto bas ta zanimanja?! U Srbiji ima toliko degradiranih zanimanja... Na primer, posao racunovodje na zapadu je jedno od najplacenijih, najcenjenijih i najodgovornijih zanimanja, gde se za najmanju gresku odgovara pred zakonom i gde je neophodno svakodnevno biti u toku sa propisima, a kod nas ovaj posao mogu da obavljaju na pr.
    frizerke (bez imalo potcenjivanja ovog zanimanja). Struka se mora stititi drugacijim sredstvima...
  • lemi

    30.06.2014 18:53
    lova
    Primetio sam kako svi sa privatnih fakultetata govore, platio sam ovoliko, platio sam onoliko. Niko ne govori o znanju.
  • kokos ili jaje

    30.06.2014 18:47
    Obratite se Komisiji- www.kapk.org
    Po tom principu, kad se sve privatizuje, diplomci državnih fakulteta neće imati pravo da se zaposle u privatnim kompanijama, bolnicama? A privatizacije će brzo biti. Nje se najviše boje upravo oni sa državnim diplomama jer su navikli na ubijanje krivine i na `ladovinu...

    Privatni fakulteti nisu sami sebi dali akreditacije nego Komisija za akreditaciju i proveru kvaliteta. http://www.kapk.org/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=52

  • Misko

    30.06.2014 18:41
    nepotizam
    Mama i Tata ce Vas upisati na budzet,pogurace ispite,pogurace pravosudni,pogurace posao i eto vama sigurnosti.Onom, ko sve to nema ostaje da placa i placa,a vi bi da ga gazite! Taj deo predavanja o diskriminaciji, verovatno da vam nije prijao na nastavi.No moracete da shvatite, Socijalizam je proslost sada zivite u Kapitalizmu,lova vrti gde burgija nece.
  • Ćevara

    30.06.2014 18:38
    Kakva glupost???
    Šta mislite da že te time postići??
    Jel to smislio neki večiti student da bi lakše došao do posla??
    Treba vama, gospodo studenti, uvesti jedan ozbiljan državni ispit na kraju studija pa da vidimo ko je i šta naučio!!!
    Pa jel vi mislite da studenti sa privatnih fakulteta manje vrede nego vi sa državnog???
    Kakva država takvi i državni studenti!!!
    Svi na ispit pa kom opanci kom obojci!!!
  • 30.06.2014 18:37
    Persone
    Ljudi cemu panika? Pa ako ste vi dobar pravnik zasto bi vas brinula konkurencija... REALNO mislim da ako si dobar u necemu imaces posla i para, svako ispod proseka nece moci da uspe u tome. Tako da gledajte sebe a ne druge sta rade, to vam je moj savet :) Ko hoce moze da zavrsi privatni i da bude dobar u svom poslu, ko nece moze da zavrsi drzavni pa da nema pojma sa zivotom :)
  • aaaa

    30.06.2014 18:31
    Na državnom nema nameštanja? :)
    Da li je moguće da neko misli da se na Pravnom i Medicinskom i na drugim fakultetima ne plaćaju ispiti? Da mame i tate (naročito doktori) ne sređuju svojoj deci da lagano polože ispite kod kolega? Raspitajte se malo kod studenata kako neki završavaju...
  • Ns

    30.06.2014 18:27
    ?
    Mislim da je predlog skandalozan. Kako moze bilo ko da studentima koji su upisali AKREDITOVANE studije i zavrsili ih ogranici gde kad i kako ce raditi. Mozda bi bilo produktivnije da se izbor kadrova vrsi savesnije. Izgleda mladi pravnici hoce da ogranice konkurenciju. Skandala sa plagijatima je bilo i na drzavnom fakultetu, ali su dobro prikriveni. Da ne bude zabune, ja sam diplomirao na drzavnom fakultetu, i nastavio studije u inostranstvu.
  • ???

    30.06.2014 18:24
    Ne razumem zasto se plase konkurencije kada znaju da su bolji? Na osnovu kojih rezultata temelje taj stav? Koji su dosadasnji dometi naseg pravosudja i zdravstvene zastite? Rezultati su porazavajuci dok se mnogi hvale strucnoscu i smatraju sebe apriori boljim od drugih. Zdravstvo nam je ocenjeno kao najgore u Evropi a o radu pravosudja su svi dovoljno upoznati. Rezultat je jedino merilo sve ostalo je jalovo opravdanje.
  • !

    30.06.2014 18:23
    Akreditacije je izdala državna institucija
    Ako su privatni fakulteti dobili akreditacije i ako ljudi koji su upisali privatne fakultete nisu dobili upozorenje da postoje ograničenja prilikom zapošljavanja nakon završenog privatnog fakulteta onda imaju pravo da se zaposle jednako kao i ljudi koji su završili državne fakultete.
  • Svedok saradnik

    30.06.2014 18:21
    Ima smisla, donekle..
    Peticija bi imala smisla samo ako su u pitanju pravnici koji bi da rade u struci, u državnim organima.
    Odnosno za saradnike, sudije, tužioce, notare, pravnike u organima uprave i preduzećima i ustanovama čiji je osnivač država, autonomna pokrajina ili lokalna samouprava. Ako ja završim privatni pravni, pa se zaposlim u Merkatoru kao pravnik ili kod tate u advokatskoj kancelarji, to ni jedan zakon ne može da ograniči. Za lekare mi je peticija najlogičnija!
  • Danilo

    30.06.2014 18:20
    faks
    Stvar nisu tako jednostavne,ako fakultet ima državnu akredidataciju za zanimanja to se ne može poništiti ( stečena prava).Diskreditovani su i državni fakulteti, v.d.dekan u Kragujevcu na Pravnom je postao optuženi u aferi "Indeks".Ja dolazim iz sveta sporta i fizičkog i tu svi tačno znamo koji faks koliko vredi i koliko se manipuliše sa zvanjima iz ove oblasti. U svakom slučaju treba nešto preduzeti, jer sadašnje stanje je neodrživo, u tom smislu podržavam .
  • 30.06.2014 18:18
    @301
    "Drzava je odobrila taj privatni fakultet,"

    Tu i jeste problem. Država je svašta odobrila. I na privatnim i na državnim fakultetima.
  • Ivana

    30.06.2014 18:12
    konkurencija
    S obzirom da su studenti s drzavnog Pravnog fakulteta toliko pametniji od drugih a I vole peticije, odmah i peticiju da se oslobadjate pravosudnog ispita, jer sta cete ako vi padnete a neko s privatnog polozi?Opet ce biti namesteno!
  • freel

    30.06.2014 18:06
    prpa?
    Sta je studenti drzavnih fakulteta, uplasili ste se konkurencije? toliko se trudite da nipodastavate privatne fakultete, toliko su smesni, toliko prodajete neku pricu da se na privatnim fakultetima nista ne uci, pa ako se nista ne uci, sto ih se bojite? siiigurno nece neko bez znanja uzeti vas posao, vi ako ste toliko dobri, ako ste visa klasa e vi onda nemojte da se bojite i ne pisite smesne peticije, koje su inace bez osnova ikakvog, jer ukoliko vas uce nesto na drzavnom, po ustavu RS drzava ne poznaje razliku izmedju drzavnih i privatnih fakulteta... ne znam samo da li ste upoznati kakva je situacija sa inostranstvom? koji su fakulteti u vrhu... sve privatni, tako da saaamo ucite i nista se ne sekirajte, ucimo i mi ;)
  • Bl

    30.06.2014 18:02
    ..
    Svako ko ne podrzava ovo je na privatnom fakultetu ili mu je dete na privatnom fakultetu.
    Svako ko ide na pravni zna da uglavnom ljudi koji ne mogu za godinu dana da daju jedan ispit predju na privatni i ociste sve u junu..bas cudno
    PS.ovo se odnosi na javne sluzbe,mogu uvek posle pravosudnog i lica sa privatnog da rade kao advokati ili slicno u privatnom sektoru.
  • sova

    30.06.2014 17:59
    a odmah pametan na privatnom
    Nekoliko mojih poznanika na državnim fakultetima nisu mogli da „opepele“ i na privatnim odmah postaju super.
    Pa kako odjednom postaju tako „pametni“??
    A mi smo onda ???
    Koja je to fraza – „pa tržište da reši „
  • Odin

    30.06.2014 17:58
    ludost ili ludost?
    ukoliko je privatni fakultet akreditovan, on radi pod istim uslovima kao i državni, studenti koji ga završe i dobiju diplomu tog fakulteta treba da imaju ista prava kao studenti državnog fakulteta, u suprotnom su diskriminisani na osnovu porekla diplome, što je dragi moji pravnici suprotno Ustavu RS prvenstveno... Inače svi pred organima države, pred oformljenim komisijama samo u te svrhe polažu pravosudne ispite, koji služe kao sito kroz koje se provuku samo oni koji imaju znanje i veštine da rade na najbitnijim položajima... i što ja koji sam položio to ne bi imao ista prava kao neko sa državnog, možda sam i bolji pravnik i više znam, ali mi je zabranjeno nekim vašim diskriminišućim Zakonom... ovo uopšte pokrenuti je sramota, a sramota bi me bilo i da sam pravnik i verujem da je ovo ispravno...da ne pominjemo nelojalnu konkurenciju...
  • Mile jna

    30.06.2014 17:57
    Sve dzaba u ludoj zemlji
    Kicmu sam izlomio na tom pravnom dok nisam diplomirao, dva strana jezika naucio, volontirao sto za dzabe sto za badava i sve to da bi se izivljavali na tebi, u ovoj ludoj drzavi, gde te poslodavac ne placa, ne prijavljuje, ne ceni i j*** preko svake mere zato sto mu se moze, zato sto sada zbog privatnih fakseva ima pravnika (i svega ostalog) na svakom cosku, ni doktorati vise nisu sveti... Da mi je neko to sve pricao 2003. kad sam upisivao fakultet... ma i u Somaliji je bolje!I da, poruka za ove sto su platili faks 5 hiljada evra, neka tata sada izvadi jos 5 pa plati radno mesto, to je bar lako... aj zdravo
  • tukituki

    30.06.2014 17:46
    @301
    Gospodine 301,

    Kakav trud?
  • Marko

    30.06.2014 17:42
    Ljudi koji rade nisu u mogucnosti da dodju do 14h i da potpisu peticiju.Zasto ne stavite jedan pult i u subotu ili neki u centar grada posle radnog vremena?Ja zelim da potpisem ali radim svaki dan do 16 h.
  • 30.06.2014 17:40
    Koliko je cudno sto se svake godine u ovo doba (kada se upisuju novi studenti) pokrece ova tema.

    Koga je briga na koji fakultet idete, kada za ova zanimanja na kraju svih krajeva morate da polozite drzavni - pravosudni ispit, kao i advokatski ispit.
  • TNT

    30.06.2014 17:35
    Podrzavam predlog ali vaznoj je da se on prosiri na sve drzavne sluzbe i ustanove.Svaka cast!
  • Brus Vilis

    30.06.2014 17:26
    Peticija #2
    A na drumovima Srbije moći će se kotrljati samo automobili sklepani u kragujevačkoj Zastavi.
  • Sasa ns

    30.06.2014 17:26
    Svašta
    Gospodo,
    zar ne primećujete da su navedena zanimanja ona kod kojih godinama postoji hiperprodukcija kadra, što na državnim, što na privatnim fakultetima.

    Za građevinske, elekto ili mašinske inženjere ovo nikada i ne morate da uvedete.
    Za svakog koji je završio ove fakultete tačno znam šta je sve prošao, i šta je morao da savlada.

    Pitajte se zašto ne postoji privatni fakultet za ova tri zanimanja, a za ova koja ste naveli postoje stotine.
  • čovek

    30.06.2014 17:17
    UDRUŽIVANJE
    KO JE "ZA", DA SVI ŽIVIMO SRETNO,U ZRAVLJU I VESELJU, DA IMAMO POSAO, STAN, AUTO....

    Kakva peticija ?

    Ko je vas izložio da će to da prođe? Svake godine za upis brucoša ista priča sa pravnog faksa, a tamo go lopov i prevarant.

    SAD KAO ODGOVORNI SU PRIVATNI FAKULTETI ZA STANJE U ZDRAVSTVU I SUDSTVU A IMAJU NAJ STARIJI KADAR....pa gde su oni studirali????
  • komentator

    30.06.2014 17:16
    dobro ih uče
    prvo ljudska prava pod noge pa onda u javno preduzeće ili drđavnu upravu
  • 30.06.2014 17:15
    Ali ja sam platio!
    Jednom prilikom poznanik mi se zalio : "U ovoj drzavi ne postoji nikakav red. Moja sestra je platila za radno mesto u domu zdravlja, promenila se vlast i mozda ce leteti odande. Ova drzava stvarno nije normalna."

    Dakle argument - ne moze to tako, zasto sam ja onda dao 5000 evra na studiranje na privatnom fakultetu -potpuno je nebulozan.
  • Ljosa

    30.06.2014 17:06
    Jadno!
    Jadni ste mi studenti prava! Mozda oni koji nisu polozili Ustavno pravo tako i misle, ali Vi stariji bi morali da im skrenete paznju na GLUPOST koju rade! Ustavom su neka prava zagarantovana, pa i pravo na obrazovanje / ne na obrezivanje!/
    Nisu krivi privatni fakulteti vec onak ko ih kontralise a to su oni sa "diplomama" koje bi ionako dobili i na drzavnom fakultetu, jer oni su boze moj DRZAVA!
    Inace draga studentkinjo prodekan u Nemackoj nema diskriminacija diplome, vec postoji tzv. "drzavni ispit" gde nema falsiranja i propustanja buduceg drzavnog cinovnika!!!
  • nsadjanin

    30.06.2014 17:03
    pravnik...
    Zahtev bi jos nekako i bio legitiman kad bi kolege sa "jedinog ispravnog i bogom danog" fakulteta znali ustav ove zemlje. Moze ovo da se uradi ali prvo da izmene ustav posto po sadasnjem bi ovakav zakon bio protivustavan. A frapantno je da kolege buduci pravnici prelaze preko sopstvenog ustava tako olako. Za laike mozda nije velik prestup al za nekog ko treba sutra da brani isti taj poredak i da se krece u njegovim okvirima je prilicno zalosno. Dakle krenite u peticiju za promenu ustava. Ako ste ikada bar malo imali dodira sa Ustavom Srbije i ustavnim zakonom onda cete videti da je potrebna cifra potpisa gradjana koji zele promenu ustava onako solidna nije za bacanje ;)
    O krsenju ljudskih prava ovim zahtevom u ovakvom pravnom poretku zemlje ne zelim ni da pocinjem jer ko nije citao ustav, cisto sumnjam da je citao Evropsku Konvenciju o ljudskim pravima ili ne daj boze medjunarodni pakt o socijalnim, ekonomskim i kulturnim pravima(cl3)
  • ns time

    30.06.2014 17:02
    Ima smisla jer je javna tajna da sega-mega fakulteti se lako zavrse sa 10 prosecnom ocenom.Tada se vajni srudenti koji se hvale da su brzo sa 5 hiljada evra skolarine zavrsili ,prebacuju na drzavni i naravno zafrknu one neserecnike koji ne mogu da preskoce razne veeeelike sujete sa novosadskog Pravnog.Time , sega-mega studenti ispadaju pametni, a nihovi roditelji zadovoljni jer su pomocu novca preskocili drzavni smor fakultet.Eto-to je recept.I to ne samo u Novom Sadu.U Beogradu se to obicno dogodi studentima Politickih nauka jer ih preskoce oni sa privatnih, a kod njih samo zavrse master.Kad dodje do konkurisanja za stipendije po svetu, ovi sa privatnih blstaju desetkama.Pravda?
  • Podbarac

    30.06.2014 16:57
    A Harvard?
    ...a i ja pitam svašta - naravno da ne može kad je privatni - kao i Oxford. Uostalom, šta oni mogu da nauče kad plaćaju silnu školarinu za neka belosvetska imena... Pametnom dovoljno.
  • Jane Doe

    30.06.2014 16:56
    Aparthejd
    Skačete sebi u usta, kolege, sama inicijativa je protiv svakog načela jednakosti, a da ne pominjem da je cela priča neustavna. Da se ne lažemo, znate i sami kakvih sve likova ima koji uzmu diplomu državnog fakulteta, a veze sa pravom nemaju.
  • comi

    30.06.2014 16:50
    korupcija
    Sve loše što se dešava u oblasti obrazovanja pa i korupcija kupovina diploma,ispita itd došlo je sa državnih institucija.
  • Ivan Urlik

    30.06.2014 16:48
    Drzhavna diktatura
    U malim dozama. Zar smo vec zaboravili? Chitajte "Utopije Samoubitstvo".
  • 301

    30.06.2014 16:38
    This is srBija!!!
    Odakle nekome pravo da ponisti neciji trud tek tako?

    Ja sam zavrsio privatni fakultet u razumnom roku, dobar prosek, odslusao sva predavanja, a sve ispite i diplomski dao postenoo bez para i bubica. Drzava je odobrila taj privatni fakultet, mene je sve to kostalo i sad se nadje ovakva grupa da mi kaze puj-pike ne vazi????
    Svasta.
  • 30.06.2014 16:38
    Dip. pravnik
    Ma ajde sad, a to što sam ja platio školarine u vrednosti od 5 hiljada evra sada da obesim mačku o rep?! Da ih makar čemu uče na tom fakultetu znali bi da je takav predlog neustavan!!!
  • nezaposlena mama

    30.06.2014 16:36
    svaka cast! dok sam ja studirala na Pravnom fakultetu u NS..a ne bese to tako davno, cak nam je jedan od profesora kog ne bih imenovala ovom prilikom tvrdio da se nista ne brinemo i vredno ucimo i da cemo jednog dana ..kad zavrsimo.. samo MI (studenti drzavnih fakulteta..preciznije NS,BG,KG i NI) moci biti sudije,tuzioci,advokati..
    oh kakva zabluda..
    i onda kad sve to preturis preko glave..i jos dve godine volontiras u sudu za 0 dinara..shvatis da da si ispao totalna budala..kad vidis koji "likovi" su postali advokati..a ko se tek setka po hodnicima suda..da ne kazem radi..
  • Pera

    30.06.2014 16:36
    Opet amaterski pristup. Samo zele da suzbiju konkurenciju. :)

    U mnogim zemljama su neka zanimanja regulisana posebnim zakonima to posebno vazi za:
    knjigovodje, aktuare, arhitekte, stomatologe, lekare, inženjere, advokate i neke vrste konsultanata.

    Sve ostalo je prepusteno trzistu.
  • 30.06.2014 16:34
    Peticija nema veze sa mozgom. Umesto ovako nebuloznog rešenja neophodno je dovesti u red kontrolu kvaliteta rada kako državnih, tako i privatnih fakulteta.
  • Vladimir

    30.06.2014 16:25
    Arbeit macht frei
    Kao zaposleni na državnom fakultetu koji školuje nastavnike, podržavam ovu inicijativu. Takođe predlažem da svi studenti privatnih fakulteta (koji su dobili akreditaciju od Ministarstva prosvete i time i dozvolu za rad) nose žute trake oko ruke i sklanjaju se sa trotoara kada prolaze studenti državnih fakulteta. Siguran sam da će ovo rešiti sve probleme sa kojima se suočava visoko obrazovanje, a naročito sam uveren u to pošto peticiju pokreću studenti sa veoma uglednih pravnih fakulteta iz Srbije, kao što je kragujevački ili novosadski na kojem se prima samo 2-3 puta više studenata nego što ima mesta u najvećem amfiteratru, što je čvrst dokaz kvaliteta ove ustanove. Takođe, poznato je da profesori pravnog fakulteta, kao i advokati koje oni školuju i koji plaćaju paušalne poreze na osnovu minimalne zarade koju imaju, grcaju u dugovima zbog malih plata, pa je i logično da baš ova grupacija fakulteta pokreće ovo pitanje, za razliku od nastavničkih fakulteta na kojima profesori mlate i po 500-600 evra mesečno i uz to još nemaju afera sa prodajom ispita. U svetlu budućnost sa našim mladim pravnicima! U slučaju da nekome nije jasno, ironičan sam...
  • Marko

    30.06.2014 16:21
    PFNS
    Svaka cast na inicijativi, nadam se da cete uspeti u ovome..svako ko studira drzavni pravni fakultet zna kolika je razlika izmedju privatnih i drzavnog fakulteta. Primera je mali milion, tako da ja ovaj put necu o tome.Bilo kako bilo, ja cu svakako potpisati peticiju.
  • Luka

    30.06.2014 16:20
    Neko je rekao afera index?
  • Petar

    30.06.2014 16:20
    Zašto su oni vredniji od, recimo, građevinskog inženjera?
  • Pravnici

    30.06.2014 16:18
    Zaboravili SMO USTAV R.SRBIJE
    Podnosioci ovog zahteva, naročito pošto se radi o pravnicima trebalo bi da znaju da kao pravnici ne smeju da nipodaštavaju akta sopstvene države ili da vređaju prava građana ove zemlje zagarantovana ustavom, kao prvo, pravo na obrazovanje, koje je jedno od osnovnih ljudskih prava koje naš bogat ljudskim pravima Ustav RS proklamuje. Jedan od razloga zasto je ovaj zakon smesan ,sad da ne nabrajam ostalo.
  • Mitologija

    30.06.2014 16:15
    "Afera Indeks"
    Hahahaha. Po mogućstvu da budu sa kragujevačkog državnog Pravnog.
  • nije bas sve crno-belo

    30.06.2014 16:12
    Pravni fakultet u NS da cuti
    "Zakon o rezervisanim zanimanjima imaju visoko razvijene zemlje kao što su Nemačka i Francuska."

    Draga koleginice, slazem se sa ovom tvrdnjom. Medjutim, u pitanju su razvijene zemlje u kojima drzavni fakulteti drze odredjeni nivo, sto kod nas (kada su u pitanju pravni fakulteti, a narocito Pravni fakultet u Novom Sadu na kom sam diplomirala) odavno vise nije slucaj, sto mogu da potvrdim kao neko ko kao akademik radi u inostranstvu. Prema tome, drzavni fakulteti bi trebalo pre svega da porade na svom kvalitetu i reputaciji koji su potpuno srozani, do te mere da ja licno vise ne vidim maltene nikakvu razliku izmedju njih i privatnih - cast izuzecima.

    Osim toga, kada je rec o pravnicima, postoji kod nas nesto sto se zove "Pravosudni ispit" koji nije lako poloziti ukoliko ne posedujete odredjeno znanje, bez obzira na to gde je i kako steceno, a koji je jednak za sve diplomirane pravnike: kako one sa drzavnih, tako i one sa privatnih fakulteta.

    Takodje, jedna napomena u vezi sa pravopisom: ovo koriscenje prideva "isti" (citiram: "i da isti sutra kada završe studije budu zaposleni u državnim organima i institucijama") je popuno pogresna, sto bi jedan pravnik trebalo da zna, narocito onaj koji se dici time sto je sa drzavnog pravnog fakulteta. Da bi se zamenila imenica, koriste se - gleda cuda - zamenica, a ne pridev. Nema na cemu.





  • 30.06.2014 16:06
    podrzavam
    ali ne verujem u uspeh. Ipak je najvise mega mastera u politickim partijama.
  • 30.06.2014 16:03
    Nemoj da ste smesni.. haha
  • 30.06.2014 15:58
    Može odma i druga peticija da se svi koji završe pravni i medicinski automatski zaposle isključivo u institucijama države, pošto su bivši studenti pravnog i medicinskog fakulteta uglavnom automatski nezaposleni.
  • 30.06.2014 15:52
    Ma, da...
    Predlog iz peticije je neosnovan i nemoguć po više osnova, osim što je glup.
    Diskriminacija fakulteta, diskriminacija delatnosti...
    Kako mali Perica zamišlja...

    Čemu li ih uče na tom pravnom?
  • komsinica

    30.06.2014 15:52
    zasto ste iskljucivi
    sta bi se desilo kad bi tehnolog ili veterinar pazarili diplomu,kakvu hranu,vodu i ostale namirnice bi jeli ili pili a jos gore davali deci.
    Jednostavno sve profesije su znacajne.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna