Novosadska biciklistička inicijativa saopštila je da sve više biciklista u Novom Sadu strada zbog prepreka i nerešenih pitanja uređenja biciklističkih staza.
Zavisi od prilike do prilike. Dugo su nas ignorisali, ali su u nekom momentu shvatili da necemo odustati od nasih ciljeva, a to je na prvom mestu olaksavanje svakodnevnog zivota biciklista/kinja, bilo da se bavimo pitanjima infrastrukture, bezbednosti ili prosto popularizacijom. Sad se grad odaziva na nase pozive, ali nije bas da izlaze uvek i u svemu u susret. Dug je to proces koji zahteva stpljenja, takta i upornosti. Finansijski su podrzali dva nasa projekta u vrednosti od oko mislim 250 i 350 hiljada dinara u dve godine, ali recimo predlog za izradu strategije za razvoj biciklizma u NS (jos) nismo uspeli da proguramo na skupstini grada. Ima mnogo pojedinaca po institucijama koji nas podrzavaju jer su i sami biciklisti, ali se nadamo da ce se to sa pojedinaca prosiriti na cele institucije. Nadam se da sam ti odgovorila na pitanja, ako te jos nesto interesuje, pisi na office@nsbi.org.rs, jer ovde umalo propustih tvoje pitanje. Hvala
gospodja je kanda htela da naplati a toliko se zabrinula da je dete dobilo potres mozga da je muz odveo dete kod babe a onda posle tri sata cekanja policije su zurili kod lekara
Dok se ne predstaviš imenom i prezimenom da bi izneo ovakve notorne laži, nemaš pravo mišljenja. A kad to uradiš, slobodno se javi za posao u NSBI, imaćeš potpuno iste uslove za rad kao i svi mi, ista plata za iste radne sate. Velikodušno nudim. Pa kad shvatiš cenu volontiranja, možda razmisliš još jednom pre nego što češkajući donje predele kreneš da blatiš rad poštenih ljudi sedeći sakriven iza monitora i anonimnosti.
Mojim suborcima iz organizacije i svima koji me znaju se iskreno izvinjavam na ovako vulgarnom obraćanju.
Takođe i @Nemanja: Marko itekako dobro zastupa interese novosadskih biciklista, predanim trudom i radom. Šta si ti uradio za nas?
Možda sam loše formulisao, pa si to iskoristio za dalje skretanje sa teme iz prethodnih nekoliko komentara, a to je tvoje totalno neprihvatljivo stanovište da vozači u pijanom stanju mogu da se izvuku sa ubistvom jer njihovo strogo kažnjavanje nema svrhu. Da preformulišem: ako studije o kojima pričaš postoje, tj. nisi sve to izmislio onda nas to dovodi do samo dve mogućnosti - ili njihovi autori nisu naročito cenjeni, jer 99% civilizovanih zemalja u svom zakonodavstvu još uvek primenjuje dragonske kazne za ovakva dela, ili je naše sudstvo toliko napredno da je to inkorporiralo pre svih ostalih. Milsim da znamo koja opcija ima dodira sa stvarnošću. Naravno, uvek nam ostaje prva opcija, nekako najrealnija opcija, da si neznalica koja izvlači sve te podatke iz sopstvene guzice.
A pošto vidim da i drugima nastavljaš da iznosiš svoje jake argumente, za kraj bih se vratio na ono što sam hteo da kažem svojim prvim komentarom, pre nego što si me opet uvukao u svoje sulude teorije puštanja manijaka na slobodu - nemoj, majke ti, više da istupaš u ime NSBI; kad rade, a ti i slični ćutite, mnogo im bolje ide.
@Anonimus - da ti ja kažem nešto...
да си рекао било шта друго осим тих глупости па хајде...да ли си био на неком догађају који је организовала иницијатива? да ли си причао са тим људима? да ли си видео са колико труда и шта све за "џ" раде ти људи и сви који долазе и подржавају те догађаје? неко ко има овоземаљски проблем, ко хоће да живи у свом граду, у граду по мери човека, неко ко покреће тему о проблемима на бициклистичким стазама који интересује многе грађане...замисли неко се нашао да нешто покреће пошто нико други то неће а сви имају интереса....да, баш их треба укинути, а тебе треба мало преваспитати...јер такви као ти необразовани бескичмењаци који ништа не разумете, ви можете да живите у којекаквим условима, да вас ниподаштавају...да вам толико тога смета а да и даље ништа не контате и не предузимате... подршка за нсби а ви идите живите у белорусију
@ nemanja - који је твој проблем - па ако ниси схватио НСБИ је на страни повређених бициклиста, али као озбиљна организација морају рећи како је "ни по бабу ни по стричевима". Проблем са првим бициклистом и део одговорности је по закону пошто је бициклисткиња сишла са бициклистичке стазе. а проблем са дететом - где је његова мајка бициклисткиња делом одговорна је тај што по Закону о безбедности саобраћаја дете млађе од 12 година не сме да вози по бициклистичкој стази...а инцијатива се пита у свом тексту - а ко је одговоран и колику одговорност сноси град и возач који се паркирао непрописно...
@ Marko - стварно ценим шта радите, али што се "палите" толико на овакве ликове...
Nemanja, ja zaista nisam adresa za demagogiju i špekulacije o sposobnosti ljudi koji rade u sudu. Tema razgovora je bila visina kazne i njeni efekti u ovakvom slučaju i ja sam govorio o tome. Ako ne možeš da ispratiš šta je uopšte tema razgovora ili me ne razumeš ili nećeš da me razumeš, što objašnjava i zašto ti moji komentari deluju nerazumno i zašto si prestravljen. Možda ako bi pročitao nešto iz oblasti penologije ili popričao sa nekim ko je malo ozbiljnije u tome na ovu temu i razmislio o tome, ne bi bio prestravljen.
Anonimus, u NSBI sam od osnivanja i zaista ne znam o kakvim to silnim novcima pričate. NSBI ima TOLIKI finansijski kapacitet, da ne izdržava ni jednog stalno zaposlenog. Verovatno mislite da se skupovi u skladu sa zakonom organizuju sami, da se događaju organizuju sami, da se biciklističke staze mapiraju same, da se radionice organizuju same, da se predlozi, dopisi, žalbe, prijave i slično pišu same itd. Zapravo sve se radi samo i u NSBI niko ništa ne radi? Izvolite pokrenite svoju organizaciju, pa vidite kako se sve samo radi i kako pare padaju s neba... ili ne.
Sad ozbiljno sumnjam ne u tvoju kompetentnost, nego u zdrav razum: ili to ili jednostavno pričaš svašta jer ti je teško da priznaš da nisi u pravu. Možeš misliti da mi je cilj da te vređam, ali ja sam prestravljen. Tvrditi da naše sudstvo dosuđuje niske kazne za teška krivična dela u saobraćaju, ne usled galopirajuće korupcije i stravične nesposobnosti, nego zato što, mimo čitavog, ali čitavog civilizovanog sveta koji te za to zatvara i baca ključ, u delo sprovodi revolucionarne penološke metode po kojem se ubice za volanom izvlače sa kaznama malo dužim od klasičnog služenja vojnog roka... Pa to je sumanuto.
neko se setio da moze od grada i države da uzme pare pa osnovao "Novosadsku biciklističku inicijativu" i sad se voza po gradu i proziva ove i one jer teže je raditi....... postoje zakoni i podzakonski akti koji regulišu odnose u saobraćaju i niko ne treba da se pravi pametan i da na tuđoj muci pokušava da ućari.....predlažem ukidanje ovakve i sličnih "pametnih" organizacija uz preporuku da svako povede računa o svom ponašanju u svakom segmentu života i svima će nam biti bolje.......svako da radi svoj posao,nema leba bez motike..........
Stvarno je bezveze da koristimo komentare za ovu vrstu prepiske, ali ponoviću još jednom: opšta prevencija postignuta drakonskim kaznama o kojoj pričaš NE POSTOJI u slučaju saobraćajnih delikata učinjenih pod uticajem alkohola. Još jednom: NE POSTOJI i ne postiže se NIKAKAV efekat. To ne izmišljam i ne tvrdim ja, to su dokazali ljudi koji imaju u tome više znanja i podataka i od tebe i od mene, pa ako/kada usvojiš to, možemo da se bavimo ostalim stvarima. Ako pričamo o znanju i kompetencijama, ignoriši mene, uzmi stručno štivo, pročitaj, razmisli. Naravno da ću se složiti da u nekim drugim slučajevima (npr. napad na službeno lice, ubistvo i sl.) gde te kazne imaju efekat budu maksimalne, jer se zalažem za svrsishodne kazne. Tamo gde nemaju efekat ni lični ni generalni, nema svrhe, ma koliko neko bio revoltiran i zgrožen nekim događajem.
1. Naravno da govorim o prelazima gde postoji staza.
2. Za ovo me zabole kao i za tebe, samo ti očigledno misliš da je normalno što bicikklisti nemaju pravo da prelaze most: ako ne naprave put za bicikliste, ići ćemo tamo gde ima puta, pa šta treba drugo, da ne mogu da pređem reku? Kao što si i sam naveo, kad imamo mogućnost da poštujem propise, kao npr. da siđem sa mosta pre tunela i nastavim drugim putem, to i činim.
3. Bicikl sa motorom kao vozilo ne postoji 20 godina, samo motori. Dokle god to zakonodavci ne raščivijaju, motori male kubikaže će ići po stazama i niko tu ne može ništa.
4. Mešaš babe i žabe: biciklista je, kao i svaki drugi učesnik u saobraćaju, uved DUŽAN da pazi na svoju bezbednost, ali onaj ko prekrši propis propisa je ODGOVORAN za nezgodu. Kad pešak gleda u nebo kad prelazi pešački on jeste magarac, ali je odgovoran vozač koji je izleteo na crveno.
5. Rekoh već, čitati pažljivo dok ne skapiraš, a onda još par puta.
Dečko, jasno si pokazao da ZNAŠ osnove principe koji se uče na fakultetu. Problem je što ih NE RAZUMEŠ. Raspon kazne, kao što ti kažeš, postoji upravo zato da bi se svakom dosudila adekvatna kazna - tj. kada neko izazove smrt deteta u saobraćaju, a pritom je izuzetno, ali izuzetno pijan, pa vozi dvostruko više od ograničenja na putu na kojem bi odgovoran vozač vozio daleko ispod ograničenja, znači kada neko unesreći čitavu porodicu nizom neodgovornih i bahatih radnji, onda mu se dosudi kazna blizu maksimalnoj mogućoj. Ne samo kao represivna, nego i kao preventivna mera (valjda se sećaš toga), da ne bi to za 2-3 godine ponovio delo i da bi se drugi obeshrabrili da se ponašaju na način koji bi doveli do toga da tako nešto učine. Sa druge strane, ovde imamo slučaj da se toj bahatoj osobi uzela kao ekstremno olakšavajuća okolnost što dete nije imalo osvetljenje na biciklu - jeste propust, ali zanemarljiv s obzirom da lik nije video ni belu mačku, niti je mogao da reaguje. Onda se dotični još malo rasplakao na suđenju i dobio je 18 meseci. E sad, bilo da ti misliš da je za takvu gnusobu normalno dobiti 3-4 godine pa da je ok što su mu prepolovili zbog 'olakšavajućih okolnosti', ili misliš da je trebao dobiti 7-8 pa je u redu da mu skinu 80% kazne, moj zaključak je isti: tuga i očaj zbog bačenog novca na tvoje studiranje, i očajnička nada da nikad nećeš završiti mešu sudijama krivičarima.
Vozim auto, guram kolica, ali najradije i najvise vozim bicikl i moje vidjenje realnosti je ovako:
Prvo i osnovno, glavni problemi u saobracaju je losa inrastruktura, losi zakoni, odnosno ne mogucnost primenjivanja ili prosto ne primenjivanje, pa tek onda ovi ili oni ucesnici. Ako znas da ne postoji nikakva sansa da odgovaras za svoj postupak (sem ako se desi nezgoda, a ovde vidimo cak ni tada), a usput nemas neku kvalitetnu alternativu, cesto ces napraviti prekrsaj i ako znas da je pogresno. S'druge strane ljudi cesto i ne znaju pravila, sto se vidi i ovde u komentarima. Ovo za sve ucesnike vise ili manje vazi.
Kad to prihvatimo, u trenutnoj situaciji - sto zbog infrastrukture, sto zbog zakona ili ne postovanja pravila, biciklisti su najugrozenija vrsta u saobracaju! Ne prodje dan, da kao dosta oprezan biciklista, ne primetim i samim tim i ne izbegnem (nekad u poslednjem trenutku) potencijalno veoma ozbiljnu pretnju na moj zivot i zdravlje. Ne kazem da bi se u svakom tom slucaju i stvarno desila nezgoda sa tragicnim posledicama i u vecini slucajeva i ne bi, jer bi inace bilo mrtvih svaki dan, ali to je veoma ozbiljna stvar. To je mnogo manje izrazeno kad sam pesak, a najmanje kada vozim auto. Ako je to realnost, a ja tvrdim da jeste, onda bi to morao da bude kraj svakoj diskusiji. Resenje je - ili potpuno ukinuti bicikliste u saobracaju, ili uraditi nesto...
Postoji razlog zašto su za sva krivična dela, pa i za najteža, napravljeni rasponi za kažnjavanje, zašto postoji penologija, koja treba da pokaže šta je to najefikasnije kažnjavanje i koja je njegova svrha, zašto se kazna odmerava sa aspekta društva i sa aspekta prilagođavanja počiniocu, zašto se školuju pravnici, umesto da ubacimo kvalifikaciju u kompjuter i da izađe gotova osuda, kao račun u supermarketu. Postoji još dosta stvari, ali jedno je ako ćemo biti ozbijni, a drugo je ako ćeš da ne uvažavaš sve navedeno i da zastupaš neku kaznenu politiku na ličnim ubeđenjima i banalizaciji i da zbog toga napadaš sagovornike, umesot problem. Od tebe nisam čuo nijedan kvalitetan i potkrepljen argument osim ličnog stava i to je sva suština priča, a onda ne možemo da govorimo o struci, već o ličnom stavu. Prosto zapitaj sebe šta time postižeš.
Ja nisam za strogo kažnjavanje teškog i lako kažnjavanje lakog, već za efikasno i pravedno kažnjavanje zgrešenog. Bez toga je samo Prokrustova postelja i ništa više. Pozdrav.
1: Biciklisti su dužni da siđu i preguraju bicikl preko pešačkog, pružnog, ulice ako ne postoji adekvatna biciklistička staza (ni ja to ne činim ali imam dva grama mozga pa valjda zato do sada nisam pao)
2: Most slobode JESTE ZABRANJEN za bicikliste iz prostog razloga jer se vodi kao put za saobraćaj motornih vozila, postoji znak ali eto ko još uči saobraćajne znakove (ni to ne poštujem ali ne idem kroz tunel već sečem kroz park ili desno uzbrdo kod Fabusa)
3: motorciklima nije dozvoljeno da se voze biciklističkom dozvoljeno je biciklima sa motorom, a ograničenje brzine važi i za bicikiste
4: biciklista je uvek odgovoran za svoju bezbednost. Kaže narod ko se čuva i bog ga čuva, jeste da boga nema ali je jasno šta se želi reći
5: Nije dovoljno imati dozvolu, treba znati propise. A iz tvog naklapanja odiše elementarno nepoznavanje istih.
Sa stranice se brišu uvredljivi i nasilnički podsticajni komentari čim budu primećeni, izuzeci ne postoje, zato nema potrebe za kukanjem.
Siguran sam da će se naći neko ko će se složiti sa tvojim viđenjem funkcionisanja sveta u kome si ti po svaku cenu u pravu i da će ti on biti prihvatljiv sagovornik, do tada sasvim slobodno misli šta hoćeš, to je tvoje pravo.
1. Biciklisti nisu dužni da silaze s vozila samo zato što ste vi to zamislili.
2. Most slobode nije zabranjen za bicikliste samo zato što ste vi to zamislili.
3. Motorima je dozvoljeno da voze stazama samo do određene kubikaže i brzine koja se ne poštuje.
4. Vlasnik vozila parkiranog na biciklističku stazu je uvek odgovoran, pa makar biciklista vozio unazad zatvorenih očiju.
5. Početi opet čitati od prve tačke dok ne utuvite sve to u glavu.
U prevodu 'koristio sam položaj admina stranice da iznesem svoje mišljenje i brišem komentare koji mi se ne sviđaju, ali bez preuzimanja bilo kakve odgovornosti'. A što se tiče mog pitanja, bilo cinično ili ne, čekaću ipak da se javi neko ko je merodavan - bilo tako što zastupa NSBI, bilo tako što je barem 5 minuta razmislio o temi.
Stalno čitam o kuknjavama biciklista a činjenica je da su biciklisti bezobrazni, bahati i nekulturni baš kao i svi ostali učesnici u saobraćaju u ovom, nekada normalnom i kulturnom, gradu. Besomučno jurcaju po centru koji je PEŠAČKA zona i puna je male dece, zaleću se punom brzinom na PEŠAČKI prelaz ne obazirući se na to da mogu izazvati lančani sudar, obavezno voze jednosmernim ulicama u SUPROTNOM smeru, na trandžamentu prave "vozić" što uzrokuje kolone vozila iza njih koje se kreću brzinom 15-20 km/h, obilaze prepreke baš za njih postavljene kao u ovom drugom slučaju gde se lepo vidi da su točkovi bicikla uništili travu pored staze konstantnim tabanjem, tj lenjošću i bahatošću biciklista da malo zakoče pred prugom, zbog sopstvene sigurnosti. I onda se pojavi ovakav tekst i krene paljba dotičnih po novinama, sve sami sveci i anđeli koji se strogo drže propisa a zli ljudi se urotili protiv njih (nešto slično kao što svi vlasnici pasa čiste po ulici kada se ovi unerede i uvek su u šoku i osuđuju one koji to ne rade a ne možeš da se pomeriš tri metra a da ne ugaziš u .....). I vozači automobila su ista fela, ista kultura i vaspitanje, ali dajte da se ne lažemo........
U produžetku Hadži Ruvimove prema naselju treba da se napravi biciklistička staza. Ovo parče ulice (preko pruge) ima samo uzan asfaltiran trotoar koji je linijom podeljen na pola. Zar je moguće da već godinama nikome nije palo na pamet da se asfaltira još jedna traka za bicikliste da se međusobno ne bi gazili. Napominjem da je to parče trotoara veoma frekfentno pešacima i biciklistima.
U Japanu postoji specijalan odred policije na konjima. Njihov zadatak je da patroliraju gradom i kevama koje guraju dečija kolica biciklističkim stazama seku glave na licu mesta - fik!
Mene su više puta udarali kolima na biciklističkoj - nikad na putu. Raskrsnice su kritične - nepregledne za kola i bicikliste zbog trafika i reklama loše postavljenih.
Evo kako to rade Holanđani:
http://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA
Kao postovani dugogodisnji radnik u inostranstvu se vracam kuci avtoputem i udarim biciklistkinju sa dvoje dece u korpi, deca mrtva na mestu. Stanem u soku i dotrcim do majke a ona kaze nemoj sebe kriviti sine. Kako je to bilo duboko. Nije imala nikakvo osvetljenje a deca su joj bila bolesljiva tako da je vec planirala da nesto uradi sa njima. Nigde nema takvih ljudina kao u nasoj prelepoj i bogatoj Srbiji!
Lično, vozim i autombil i bicikl i guram kolica sa bebom, ukoliko vreme dozvoljava sve tri vrste "prevoza" konzumiram u toku jednog dana. pa ima za "saobraćajce" par poruka.
1. kada sam ja polagao za MM tj onu kereću dozvolu, moped ili ti BICIKL SA MOTOROM morao je da se vozi po biciklističkoj stazi, a ne po bulevaru! Lično smatram da mu je i sada tamo mesto...
2. kao i pešak i biciklista prilikom prelaska ulice je dužan da se zaustavi, siđe i pregura bicikl preko puta imao on stazu ili ne, na primer kada silazi sa klisanskog mosta mora da stane i siđe i uveri se da može bezbedno da pređe put, nema šta vozač automobila da gleda da li se neki biciklista po inercijom spusta niz most ili recimo "nebezbedni" prelazi na bulevaru evrope... pa pogledaj pre nego li pošneš prelaziti ulicu...
3. isto tako mnogo ulica u gradu iako je dozvoljeno, uopšte nisu za vožnju biciklom, kao na primer jovana subotića, pa opet budale vozaju tuda, ja prvi ne vozim tuda bicikli zbog svoje glave, već koristim vuka karadžića i slično....
4. ima mesta za sve, ali ajte malo da se informišemo o pravilima, propisima i da ih se pridržavamo... malo da razmislimo svojom glavom i nece niko udariti u parkiranu prikolicu u 12.30...
Kao vozac pazim i na bicikliste i na pesake,ali kakvo je ponasanje pogotovo biciklista u saobracaju bez ikakve odgovornosti i prema sebi i prema drugima to je jezivo.Primer most Slobode,put rezervisan za motorna vozila i biciklisti na istom,voznja po pesackoj zoni,voznja kolovozom iako postoji biciklisticka staza...
Evo fotografije koju sam 25. jula 2013. godine u 19:40h snimio ispred Sinagoge. Reportazno vozilo RT Vojvodine parkirano na trotoaru. Obratite paznju na aluminijumske stepenice za ulazak u vozilo. Zauzimaju polovinu biciklisticke staze. Kada vozilu prilazite biciklom biciklistickom stazom ove stepenice se uopste ne vide jer se njihova boja stopi sa bojom asfalta. Na stazi su izpred stepenica vidljivi i tragovi kocenja a bilo je onih koji te stepenice uopste nisu ni videli pa su se zakucavali u njih, narocito u vreme sumraka i po mraku. Vozilo je ovako stajalo parkirano puna dva dana a da u njemu nikoga nije bilo. Par puta sam rukom lupao u bocna vrata za ulazak u zadnji deo vozila ne bi li nekog nasao unutra i upozorio ga da skloni stepenice. Niko se nikada nije odazvao sto znaci da nikog u vozilu nije bilo, Sinagoga zakljucana, nikog sa televizije u blizini. Ovo im nije prvi put da tako ostavljaju vozilo sa izbacenim stepenicama preko biciklisticke staze.
Nisam nastupao kao "moderator stranice" u diskusiji, iako sam to po funkciji, već kao osoba imenom i prezimenom koja je član NSBI. Stoga ako nisam iznosio zvanične stavove u ime NSBI niti je od mene zvanično takvo obrazloženje traženo, činjenica da sam moderator te grupe ne znači ništa. Zato prosto hajde da se držimo činjenica.
Što se tiče ciničnog pitanja o "nivou veštine u izbegavanju", držaću se tvoje pozicije sa početka: nije dostojno ni komentara.
Vama bisiklistima su najveći problem dečija kolica. Zamisli, polarnim medvedima je neko na semaforu stao u stazu da bi mogao lakše da predje sa detetom na pešački prelaz.
Kako te bre nije sramota. Većina vas vozi kako vam se prohte, ne poštujete pravila saobraćaja. Crveno svetlo je tabu tema za vas. Pobacili biste da propustite pešaka na prelazu.
Fuj bre.
Novosadska biciklistička inicijativa saopštila je da sve više biciklista u Novom Sadu strada zbog prepreka i nerešenih pitanja uređenja biciklističkih staza!-ovo je informacija,obaveštenje, upozorenje, aple i svakodnevnica biciklista! Po biciklističkim stazama parkirana vozila ili deo vozila, pešaci šetaju biciklističkom stazom (iako imaju po2-3 metra trotoara)i pri tom većina njih bleji levo-desno, dostavna vozila, taksisti,kućni ljubimci na dugačkom povocu preko biciklističke staze dok gazda bleji ko zna gde, rupe i neravnine na stazi, trafine na pola staze, kontejneri, žardinjere,ulična prodaja...mi samo ukazujemo na probleme sa kojima se susrećemo svaki dan...pitatam se odakle vam toliko mržnje prema biciklistima i vašim sugrađanima? Sram vas bilo!
citiram "pesaci vise uopste ne mogu da se opuste i normalno hodaju jer ne znaju da li ce im ruku otfikariti neki ultra-brzi biciklista koji je bas u tom trenutku odlucio da projuri pored". pitam "gde taj Ultra-brzi-biciklista stanuje da mu ja ponudim moju ruku?Odmah bih se udala za njega"
Udario u parkirano vozilo?? Pala na pruznom prelazu... Ja sam presao biciklom taj prelaz jedno 1 000 000 puta i nisam pao.... Pa ko je tu kriv osim njih samih???? Sad vec malo preterujete....
Svoje mišljenje o tom slučaju si jasno izneo, kao i ja o tvojoj kompetenciji kao pravniku - a tvoje čuđenje zbog stava da je trebao da dobije 10 godina nikada nije ni bilo dostojno komentara. Međutim, mišljenje si tada izneo kao moderator stranice NSBI, tako da je u pitanju bilo nešto malo više od 'ličnog stava', što govori i ova, verujem sada zvanična izjava NSBI iz teksta, po kojem je očigledno u svakom mogućem slučaju, pa čak i kada dete udari u vozilo parkirano na stazi, smatra biciklistu u znatnoj meri odgovornim za nezgodu. Ako ti i nisi merodavan da odgovoriš, ja bih voleo da sledeći put kada onaj ko jeste daje ovakve izjave tačno elaborira koji nivo veštine u izbegavanju neko treba da pokaže da ne bude odgovoran za tuđe prekršaje i krivična dela u saobraćaju.
nekada se moglo voziti sa 0,5 promila alkohola,,,
uskoro se nece smeti imati alkohola u krvi,,,,,
kolika je tu diskriminacija...onih sto vole popiti,,,,,,,????????!!!!!!!!!!!!!!!!,,,,,,,,,
Mene interesuje kakve veze ima što ulica neka sporedna nije završena ??? Završena je biciklistička staza na kojoj se desio incident ??? Koliko ja vidim vozilo je nepropisno parkirano na stazi a nije izlazilo iz sporedne ulice !!! Dobra vam ova druga slika gde je obeleženo gde je povređena pala !!! Samo mi nije jasna detalj sa ove strane ta rupčaga na stazi i ta krv odakle ???
Nemanja, ja sam bio "predstavnik NSBI" koji je iznosio stav o kazni i govorio sam u svoje lično ime, polemišući o nikakvom efektu drakonske kazne u smislu generalne prevencije (penološki dokazano) i o prevaziđenom shvatanju kazne kao proste odmazde, kao i o tome šta će se konkretno postići kaznom od koliko ste tada smatrali da treba da dobije, 10 godina robije u ovom slučaju?
Zaista vas molim da ne prozivate organizaciju u celosti i ostale članove NSBI za pitanja po kojima se nisu izjašnjavali i po kojima imaju drugačije stavove. Pozdrav.
Bas posmatram bicikliste po Nsu cesto i neki su toliko lenji da i kad naidju na prepreku nema sanse da bi slucajno sisli s bicikla i gurali ga dok ne predju prepreku. stajanje na crvenom je takodje totalna nepoznanica za njih. da ne pominjem konstantno iskakanje iz pastete gde pesaci vise uopste ne mogu da se opuste i normalno hodaju jer ne znaju da li ce im ruku otfikariti neki ultra-brzi biciklista koji je bas u tom trenutku odlucio da projuri pored.
Želim da izrazim saosećanje sa majkom povređenog dečaka, činjenica je da i oni snose jedan deo odogovornosti ali naravno neuporedivo manji nego vozač bahato parkiranog automobila sa sve ogromnom prikolicom za transport vozila. Državni organi imaju poluge moći da takve stvari reše ali izgleda da nema višeg interesa, tako da smo prinuđeni da tražimo neke druge vidove "duševne" satisfakcije i kosmičke pravde. Pa ako tako mora biti...
Pozdrav za profesoricu Jelenu od studenta, Bugarski B.
Jednom je srecom samo stradala majka kada me prekjuce na Bulevaru Cara Lazara kod SPENSa iako ima desno biciklisticku stazu obisao u skroz desnoj traci (Zutoj) namenjenoj skretanju u desno na parking.Sreca pa mi je prozor bio otvoren na desnoj strani jer kojom je brzinom proleteo ne bi dobro prosao.
veoma često majke rodjene telefonistkinje guraju kolica po biciklističkim stazama i blabla. Nije mi jasno zasto se ne ispricaju kod kuce pa izadju svesne na ulicu.
Osim kolica koje guraju mame i babe (trend star par godina), prešaka koji se kurobecaju kada im zazvoniš, ljudi sa kolicima iz kupovine najnoviji trend je vožnja skutera. Skuteru nije mesto na bic stazi, pogotovo ne brzinama kojima ih voze određeni "sugrađani".
sem toga sto biciklistickih staza zaista ima veoma malo,da su u losem stanju uglavnom;
nikada neznate kada ce vas presresti neki kamion izvodjaca radova,,,ili dostave,,,,
tako juce zamalo da u likvercu nije izgazio vozac cisterne vodovoda,da bi biciklistickom stazom dosao do sahta i da se radnici ne bi pretrgli,,,vukuci crevo,,,
na Somborskom bulevaru,,,vise od godinu dana je presecena i pesacka i biciklisticka staza od strane izvodjaca.....naravno komunalna ne stize sa keja do sombroskog bulevara,,,
majke "odusevljene behatonom"primorane su da bebe u kolicima guraju biciklistickim stazama,,,,
penzioneri svoja kolica,isto vuku svoja kolica biciklistickim stazama a i pesaci ih neretko koriste,,,zbog hlada koji je za sada natkrilio biciklisticke staze,,,,,
prokektanti bicikloistickih staza su ih stavili tik uz parkinge,pa parkirani automobili polovinom haube zauzimaju biciklisticke staze...
u zakonu pise;da je bicikl vozilo na nozni pogon,,,vespe pokrece motor,,,,ali neometano jurcaju biciklistickim stazama,,,
saobracajci su u zasedi iza semafora....ali ne obracaju paznju na vespase koji jurcaju biciklistickim stazama koje su paralelene,,,
i,,,,i,,,kraja nema,,,mukama kojima ste izlozeni kao vozac bicikla....
ali mislim da je NS od retkih Gradova gde je pre par godina policija vrsila raciju na bicikliste,najverovatnije po inicijativi kafedzija u tako zvanoj pesackoj zoni,,,,koji su zaposeli,,,daleko od propisanog procenta,,,,
Što ne paze? Klinja je naleteo na prikolicu koja se nije pomerala, nije ga niko naterao, nije izbegavao neko vozilo, nije ga oduvao vetar... a gospođa mama vozi bicikl ispred dece, e pa ne radi se to tako. Ako ćemo zdravorazumski dete na biciklu uvek ide ispred roditelja da ga ovaj nadzire i opominje! A ako ćemo po zakonu dete ispod 12 godian ne sme da upravlja biciklom na javnim putevima. Gospođa koja je brečila na pružnom je garant vozila jednom rukom, telefonirala??, i ne znam šta je očekivala kada je naskočila na ivičnjak! Jeste da je infrastruktura loša ali bre mislite malo svojom glavom kada vozite! Vozim bajs i motocikl više od 20 godina i da sam padao padao sam, ali svaki put kad bih pao kao ovo dvoje rekao bih sebi "ispao si budala, sada zapamti za naredni put" i nisam zvao novine, policiju, tviter i fejsbuk ratnike...
Zašto policija kaže da "put nije završen" ? Ko je onda dozvolio da se pusti u promet bulevar koji nije bezbedan, jer nije završen ? Samo u našoj zemlji imate "otvoren" Somborski bulevar sa dva semafora svom svojom dužinom pa pešaci moraju da pretrčavaju jer se bahatost i prostakluk vozača najbolje vide na ovoj lokaciji. Samo u našoj zemlji imate "otvoren" Bulevar Evrope koji nema trotoare, već pešaci moraju hodati biciklistčkom stazom.
Ako je ta zena pala na lokaciji koju pokazuje crvena strelica, onda ne vidim problem. Ljudi ce sada da me kritikuju, ali se na fotografiji barem, vidi da ima staza. Ali je ta zena izgleda htela da prodje pored staze, gde nemaju prepreke koje sprecavaju ljude da jure preko pruznog prelaza.
takodje na novom kružnom toku na ukrštanju sentandrejskog puta i primorske ulice znak koji pokazuje mesta u smeru desno kada silazite sa klisanskog mosta je suviše nisko postavljen, nemoguće je primetiti biciklistu koji dolazi iz smera klise kao što ni biciklista ne može dobro da vidi vozila koja dolaze sa mosta ili su u kružnom toku. na tom znaku postoje dve table dovoljno je samo donju podići na visinu iznad gornje
Svaki dan idem bajkom na posao i prilikom prolaska kroz Kralja Petra I, sa strane preko puta doma zdravlja,ne mogu da prođem biciklističkom stazom jer je parking takav da 1/3 parkiranog automobila pokriva više od polovine biciklističke staze. Molim boga da da mi ne naleti biciklista koji ide u suprotnom smeru ili da mi ne zasvira neki dilko sa skuterom koji tu ne znam kako uspe da prođe. Sva sreća pa imam 120 kila pa kad padnem uvek se dočekam na dupe ili stomak.
A ovaj deo na Telepu na prvoj slici, tu stalno cobancine parkiraju svoje bembare i mecke posred puta, preprece i bicklisticku stazu i pesacki jer njihovo dupe ne moze da proseta slucajno 50m, pa da ga vide iz kafica preko puta. Sledeci put ce samo neki "slucajno" da se izgrebe.
Za ovaj drugi slucaj nije tacno da nema bic. staze. Staza je tu gde su te crno-zute cevi kojima je cilj da te nateraju da usporis.
Naravno, niko se ne zamajava da prolazi izmedju njih nego obidje pa nekad i padne.
Tako da.. Staza tu ipak postoji. S druge strane, te prepreke su stvarno preterane jer te ne teraju samo da se zaustavis nego i provlacis sto je sasvim nepotrebno.
a primamo platu...
ja više nijednoj instituciji ove lopovske države ne verujem. Nadležni su svi kad treba nešto da im se plati.
A isuviše toga na svakodnevnom nivou ostaje neprimećeno, neobrađeno i propušteno. Taksisti se iživljavaju i nad državom i nad svima nama, i svi nešto sležu ramenima i svi se prave blesavi. Meni policajac sleže ramenima i kaže ne možemo im ništa. Ja ga gledam i ne verujem šta sam upravo čuo.
Ja bih zaveo reda u ovom gradu za 2 (dva) dana, samo da mi neko da ovlašćenja koja već danas postoje.
Tako je meni operaterka iz parking servisa objašnjavala da ja mogu da se provučem pored automobila koji mi, ostavljen ukoso i poprečke, zatvara ulaz u garažu, i zato oni nemaju osnova da ga odnesu... i nisu ga odneli. Ja kažem gospođo on stoji na ulazu u garažu, pogledajte ZOBS... ne, neće ona da donese rešenje. Oni maltretiraju pošten svet svojom debilnošću i pokrivanjem leđa stoci, a kad taj pošten svet naoštri kuke i motike i krene po njih, biće nazivan kriminalcima.
Ovo što se desilo detetu je klasičan primer, biće nikom ništa. Pa i onaj gmaz je udario službenim automobilom dvoje ljudi pijan, i biće nikom ništa.
Prošao sam tim delom Somborskog bulevara puno puta i peške i biciklom, i nigde ne vidim postavljenu signalizaciju za radove na putu, dakle, putari su odgovorni što nisu adekvatno obeležili "put koji nije završen".
'Novosadska biciklistička inicijativa navodi da u oba slučaja biciklisti sami snose deo odgovornosti.'
Mene zanima tačno koliki deo to odgovornosti NSBI smatra da biciklisti snose što se neko parkirao na biciklističkoj stazi? Znam zašto pitam - onomad kada je pijani direktor jurcajući ubio dete na futoškoj dolmi (koja NIJE kolski put), predstavnici NSBI su na svojoj FB stranici istakli mišljenje da je dosuđena kazna od 18 meseci zatvora ADEKVATNA, zbog olakšavajuće okolnosti vozaču da dete nije imao svetlo na biciklu!? Ponavljam, to nije kolski put, vozač je bio pijan i vozio je dvostrukom brzinom od dozvoljene u gradu (ali na putu). Hoće li svaki put kada neko nedužan nastrada komentar NSBI biti u fazonu 'jeste, apelujemo da treba povećati bezbednost, ali ko vam je kriv što u ovom ludilu uopšte sedate na bicikl, pa mi moramo nešto da apelujemo i zameramo se ko zna kome?' Razumem ja da je teško isturati glavu, ali tako nam ne morate ni pomagati.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Biciklisti stradaju zbog prepreka na stazama
Novi Sad
•07.07.2014.
•12:55 > 12:56
Komentari 63
agnes nsbi
Radoznali pozitivac
Agneš Ćurčić Asodi, NSBI
Mojim suborcima iz organizacije i svima koji me znaju se iskreno izvinjavam na ovako vulgarnom obraćanju.
Takođe i @Nemanja: Marko itekako dobro zastupa interese novosadskih biciklista, predanim trudom i radom. Šta si ti uradio za nas?
Nemanja
A pošto vidim da i drugima nastavljaš da iznosiš svoje jake argumente, za kraj bih se vratio na ono što sam hteo da kažem svojim prvim komentarom, pre nego što si me opet uvukao u svoje sulude teorije puštanja manijaka na slobodu - nemoj, majke ti, više da istupaš u ime NSBI; kad rade, a ti i slični ćutite, mnogo im bolje ide.
да си рекао било шта друго осим тих глупости па хајде...да ли си био на неком догађају који је организовала иницијатива? да ли си причао са тим људима? да ли си видео са колико труда и шта све за "џ" раде ти људи и сви који долазе и подржавају те догађаје? неко ко има овоземаљски проблем, ко хоће да живи у свом граду, у граду по мери човека, неко ко покреће тему о проблемима на бициклистичким стазама који интересује многе грађане...замисли неко се нашао да нешто покреће пошто нико други то неће а сви имају интереса....да, баш их треба укинути, а тебе треба мало преваспитати...јер такви као ти необразовани бескичмењаци који ништа не разумете, ви можете да живите у којекаквим условима, да вас ниподаштавају...да вам толико тога смета а да и даље ништа не контате и не предузимате... подршка за нсби а ви идите живите у белорусију
@ nemanja - који је твој проблем - па ако ниси схватио НСБИ је на страни повређених бициклиста, али као озбиљна организација морају рећи како је "ни по бабу ни по стричевима". Проблем са првим бициклистом и део одговорности је по закону пошто је бициклисткиња сишла са бициклистичке стазе. а проблем са дететом - где је његова мајка бициклисткиња делом одговорна је тај што по Закону о безбедности саобраћаја дете млађе од 12 година не сме да вози по бициклистичкој стази...а инцијатива се пита у свом тексту - а ко је одговоран и колику одговорност сноси град и возач који се паркирао непрописно...
@ Marko - стварно ценим шта радите, али што се "палите" толико на овакве ликове...
Marko
Anonimus, u NSBI sam od osnivanja i zaista ne znam o kakvim to silnim novcima pričate. NSBI ima TOLIKI finansijski kapacitet, da ne izdržava ni jednog stalno zaposlenog. Verovatno mislite da se skupovi u skladu sa zakonom organizuju sami, da se događaju organizuju sami, da se biciklističke staze mapiraju same, da se radionice organizuju same, da se predlozi, dopisi, žalbe, prijave i slično pišu same itd. Zapravo sve se radi samo i u NSBI niko ništa ne radi? Izvolite pokrenite svoju organizaciju, pa vidite kako se sve samo radi i kako pare padaju s neba... ili ne.
Nemanja
Marko
Vlada
2. Za ovo me zabole kao i za tebe, samo ti očigledno misliš da je normalno što bicikklisti nemaju pravo da prelaze most: ako ne naprave put za bicikliste, ići ćemo tamo gde ima puta, pa šta treba drugo, da ne mogu da pređem reku? Kao što si i sam naveo, kad imamo mogućnost da poštujem propise, kao npr. da siđem sa mosta pre tunela i nastavim drugim putem, to i činim.
3. Bicikl sa motorom kao vozilo ne postoji 20 godina, samo motori. Dokle god to zakonodavci ne raščivijaju, motori male kubikaže će ići po stazama i niko tu ne može ništa.
4. Mešaš babe i žabe: biciklista je, kao i svaki drugi učesnik u saobraćaju, uved DUŽAN da pazi na svoju bezbednost, ali onaj ko prekrši propis propisa je ODGOVORAN za nezgodu. Kad pešak gleda u nebo kad prelazi pešački on jeste magarac, ali je odgovoran vozač koji je izleteo na crveno.
5. Rekoh već, čitati pažljivo dok ne skapiraš, a onda još par puta.
Nemanja
Prvo i osnovno, glavni problemi u saobracaju je losa inrastruktura, losi zakoni, odnosno ne mogucnost primenjivanja ili prosto ne primenjivanje, pa tek onda ovi ili oni ucesnici. Ako znas da ne postoji nikakva sansa da odgovaras za svoj postupak (sem ako se desi nezgoda, a ovde vidimo cak ni tada), a usput nemas neku kvalitetnu alternativu, cesto ces napraviti prekrsaj i ako znas da je pogresno. S'druge strane ljudi cesto i ne znaju pravila, sto se vidi i ovde u komentarima. Ovo za sve ucesnike vise ili manje vazi.
Kad to prihvatimo, u trenutnoj situaciji - sto zbog infrastrukture, sto zbog zakona ili ne postovanja pravila, biciklisti su najugrozenija vrsta u saobracaju! Ne prodje dan, da kao dosta oprezan biciklista, ne primetim i samim tim i ne izbegnem (nekad u poslednjem trenutku) potencijalno veoma ozbiljnu pretnju na moj zivot i zdravlje. Ne kazem da bi se u svakom tom slucaju i stvarno desila nezgoda sa tragicnim posledicama i u vecini slucajeva i ne bi, jer bi inace bilo mrtvih svaki dan, ali to je veoma ozbiljna stvar. To je mnogo manje izrazeno kad sam pesak, a najmanje kada vozim auto. Ako je to realnost, a ja tvrdim da jeste, onda bi to morao da bude kraj svakoj diskusiji. Resenje je - ili potpuno ukinuti bicikliste u saobracaju, ili uraditi nesto...
Marko
Ja nisam za strogo kažnjavanje teškog i lako kažnjavanje lakog, već za efikasno i pravedno kažnjavanje zgrešenog. Bez toga je samo Prokrustova postelja i ništa više. Pozdrav.
-
pravila saobracaja su merodava a ne tvoje tacke.
ponasanje u saobracaju pri voznji bicikla se nekada ucilo u osnovnoj skoli. siguran sam da se deci ta pravila spomenu i danas.
a mozda nisi stigao do osnovne skole
@Vlada
2: Most slobode JESTE ZABRANJEN za bicikliste iz prostog razloga jer se vodi kao put za saobraćaj motornih vozila, postoji znak ali eto ko još uči saobraćajne znakove (ni to ne poštujem ali ne idem kroz tunel već sečem kroz park ili desno uzbrdo kod Fabusa)
3: motorciklima nije dozvoljeno da se voze biciklističkom dozvoljeno je biciklima sa motorom, a ograničenje brzine važi i za bicikiste
4: biciklista je uvek odgovoran za svoju bezbednost. Kaže narod ko se čuva i bog ga čuva, jeste da boga nema ali je jasno šta se želi reći
5: Nije dovoljno imati dozvolu, treba znati propise. A iz tvog naklapanja odiše elementarno nepoznavanje istih.
Nemanja
Na kraju krajeva, naš sistem je već pun nesposobnih pravnika.
Marko
Siguran sam da će se naći neko ko će se složiti sa tvojim viđenjem funkcionisanja sveta u kome si ti po svaku cenu u pravu i da će ti on biti prihvatljiv sagovornik, do tada sasvim slobodno misli šta hoćeš, to je tvoje pravo.
Pozdrav.
Vlada
2. Most slobode nije zabranjen za bicikliste samo zato što ste vi to zamislili.
3. Motorima je dozvoljeno da voze stazama samo do određene kubikaže i brzine koja se ne poštuje.
4. Vlasnik vozila parkiranog na biciklističku stazu je uvek odgovoran, pa makar biciklista vozio unazad zatvorenih očiju.
5. Početi opet čitati od prve tačke dok ne utuvite sve to u glavu.
Nemanja
Maki021
deran
Averel
Mene su više puta udarali kolima na biciklističkoj - nikad na putu. Raskrsnice su kritične - nepregledne za kola i bicikliste zbog trafika i reklama loše postavljenih.
Evo kako to rade Holanđani:
http://www.youtube.com/watch?v=FlApbxLz6pA
Biciklista na ic
aero casper
1. kada sam ja polagao za MM tj onu kereću dozvolu, moped ili ti BICIKL SA MOTOROM morao je da se vozi po biciklističkoj stazi, a ne po bulevaru! Lično smatram da mu je i sada tamo mesto...
2. kao i pešak i biciklista prilikom prelaska ulice je dužan da se zaustavi, siđe i pregura bicikl preko puta imao on stazu ili ne, na primer kada silazi sa klisanskog mosta mora da stane i siđe i uveri se da može bezbedno da pređe put, nema šta vozač automobila da gleda da li se neki biciklista po inercijom spusta niz most ili recimo "nebezbedni" prelazi na bulevaru evrope... pa pogledaj pre nego li pošneš prelaziti ulicu...
3. isto tako mnogo ulica u gradu iako je dozvoljeno, uopšte nisu za vožnju biciklom, kao na primer jovana subotića, pa opet budale vozaju tuda, ja prvi ne vozim tuda bicikli zbog svoje glave, već koristim vuka karadžića i slično....
4. ima mesta za sve, ali ajte malo da se informišemo o pravilima, propisima i da ih se pridržavamo... malo da razmislimo svojom glavom i nece niko udariti u parkiranu prikolicu u 12.30...
basara
http://fotkens.files.wordpress.com/2014/07/2013-07-25-19-40-23.jpg
http://fotkens.files.wordpress.com/2014/07/2013-07-25-19-40-48.jpg
Marko
Što se tiče ciničnog pitanja o "nivou veštine u izbegavanju", držaću se tvoje pozicije sa početka: nije dostojno ni komentara.
Pozdrav.
Lajavi
Kako te bre nije sramota. Većina vas vozi kako vam se prohte, ne poštujete pravila saobraćaja. Crveno svetlo je tabu tema za vas. Pobacili biste da propustite pešaka na prelazu.
Fuj bre.
žena biciklista
žena biciklista
Cika Jova
-
pravilo saobracaja je zahtevalo da se prelaskom preko pruznog prelaza SIDJE sa bicikla.
eto vam kak'i ste... politicari a ne biciklisti.
Nemanja
Lalla
uskoro se nece smeti imati alkohola u krvi,,,,,
kolika je tu diskriminacija...onih sto vole popiti,,,,,,,????????!!!!!!!!!!!!!!!!,,,,,,,,,
i ne moza biti nicija odgovornost, u krajnjoj instanci, odgovoran je grad
Daniel
Marko
Zaista vas molim da ne prozivate organizaciju u celosti i ostale članove NSBI za pitanja po kojima se nisu izjašnjavali i po kojima imaju drugačije stavove. Pozdrav.
-
ne izvrcite stalno neka nova prava bez vasih obaveza
ovi 'biciklisti' postadose diskriminatori
hm
-
stevan
http://www.nsbi.org.rs/ko-je-nadlezan
BB
Pozdrav za profesoricu Jelenu od studenta, Bugarski B.
semtex
ns
Lalla
nikada neznate kada ce vas presresti neki kamion izvodjaca radova,,,ili dostave,,,,
tako juce zamalo da u likvercu nije izgazio vozac cisterne vodovoda,da bi biciklistickom stazom dosao do sahta i da se radnici ne bi pretrgli,,,vukuci crevo,,,
na Somborskom bulevaru,,,vise od godinu dana je presecena i pesacka i biciklisticka staza od strane izvodjaca.....naravno komunalna ne stize sa keja do sombroskog bulevara,,,
majke "odusevljene behatonom"primorane su da bebe u kolicima guraju biciklistickim stazama,,,,
penzioneri svoja kolica,isto vuku svoja kolica biciklistickim stazama a i pesaci ih neretko koriste,,,zbog hlada koji je za sada natkrilio biciklisticke staze,,,,,
prokektanti bicikloistickih staza su ih stavili tik uz parkinge,pa parkirani automobili polovinom haube zauzimaju biciklisticke staze...
u zakonu pise;da je bicikl vozilo na nozni pogon,,,vespe pokrece motor,,,,ali neometano jurcaju biciklistickim stazama,,,
saobracajci su u zasedi iza semafora....ali ne obracaju paznju na vespase koji jurcaju biciklistickim stazama koje su paralelene,,,
i,,,,i,,,kraja nema,,,mukama kojima ste izlozeni kao vozac bicikla....
ali mislim da je NS od retkih Gradova gde je pre par godina policija vrsila raciju na bicikliste,najverovatnije po inicijativi kafedzija u tako zvanoj pesackoj zoni,,,,koji su zaposeli,,,daleko od propisanog procenta,,,,
dvotočkaš
Teča
???
miki
stankela iz magacina
Tja
S.
Naravno, niko se ne zamajava da prolazi izmedju njih nego obidje pa nekad i padne.
Tako da.. Staza tu ipak postoji. S druge strane, te prepreke su stvarno preterane jer te ne teraju samo da se zaustavis nego i provlacis sto je sasvim nepotrebno.
Toma
ja više nijednoj instituciji ove lopovske države ne verujem. Nadležni su svi kad treba nešto da im se plati.
A isuviše toga na svakodnevnom nivou ostaje neprimećeno, neobrađeno i propušteno. Taksisti se iživljavaju i nad državom i nad svima nama, i svi nešto sležu ramenima i svi se prave blesavi. Meni policajac sleže ramenima i kaže ne možemo im ništa. Ja ga gledam i ne verujem šta sam upravo čuo.
Ja bih zaveo reda u ovom gradu za 2 (dva) dana, samo da mi neko da ovlašćenja koja već danas postoje.
Tako je meni operaterka iz parking servisa objašnjavala da ja mogu da se provučem pored automobila koji mi, ostavljen ukoso i poprečke, zatvara ulaz u garažu, i zato oni nemaju osnova da ga odnesu... i nisu ga odneli. Ja kažem gospođo on stoji na ulazu u garažu, pogledajte ZOBS... ne, neće ona da donese rešenje. Oni maltretiraju pošten svet svojom debilnošću i pokrivanjem leđa stoci, a kad taj pošten svet naoštri kuke i motike i krene po njih, biće nazivan kriminalcima.
Ovo što se desilo detetu je klasičan primer, biće nikom ništa. Pa i onaj gmaz je udario službenim automobilom dvoje ljudi pijan, i biće nikom ništa.
jova limanac
Toma
Da ne pričam o gajbama i sličnim stvarima oko pijaca.
Parkirani automobili, nabijeni na stazu, opasnosti vrebaju sa svih strana.
Sve zato što nemamo državu nego lopovski aparat koji vode kriminalci.
Nemanja
Mene zanima tačno koliki deo to odgovornosti NSBI smatra da biciklisti snose što se neko parkirao na biciklističkoj stazi? Znam zašto pitam - onomad kada je pijani direktor jurcajući ubio dete na futoškoj dolmi (koja NIJE kolski put), predstavnici NSBI su na svojoj FB stranici istakli mišljenje da je dosuđena kazna od 18 meseci zatvora ADEKVATNA, zbog olakšavajuće okolnosti vozaču da dete nije imao svetlo na biciklu!? Ponavljam, to nije kolski put, vozač je bio pijan i vozio je dvostrukom brzinom od dozvoljene u gradu (ali na putu). Hoće li svaki put kada neko nedužan nastrada komentar NSBI biti u fazonu 'jeste, apelujemo da treba povećati bezbednost, ali ko vam je kriv što u ovom ludilu uopšte sedate na bicikl, pa mi moramo nešto da apelujemo i zameramo se ko zna kome?' Razumem ja da je teško isturati glavu, ali tako nam ne morate ni pomagati.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H