Novi Sad
18.11.2014.
11:43 > 14:01
Do kraja godine biće pokrenuta zvanična procedura da se na Petrovaradinskoj tvrđavi postavi obeležje Karađorđu, potvrdio je gradonačelnik Miloš Vučević.

Komentari 167

  • Sergio Damiani

    21.11.2014 08:05
    Evo rešenja!
    Summa summarum: 1. Podignimo spomen ploče na logorima Stajićevo i Begejci (gde su zatočeni građani RH devedesetih godina, posle pada Vukovara). 2. Obnovimo ploču Josipu Brozu Titu, koji je tamnovao u kazamatima petrovaradinske tvrđave 1914. godine.3. Pa onda kao civilizovana ljudska bića odajmo počast velikom ustaničkom vođi Karođorđu Petroviću i zašto da ne, mitropolitu Stratimiroviću .
    Bez 1. i 2. od Karođorđa pravimo šniclu za nicionaliste, a bez 3. nekako nismo građani Srbije. Može li ovako?
  • Domaći

    21.11.2014 01:04
    Podbarac
    Nećemo sad praviti opet glupost pravdajući je drugom gluposti. Ako je na keju spomenik azarbejdžanskom kompozitoru to ne znači da sad treba da dižemo spomenik svakoj šuši, mislim, razumete...
  • Podbarac

    20.11.2014 19:11
    Zaboravio da dodam glavno
    Ako se već slave Lajoš Košut i Petefi Šandor po Novom sadu, kad već nema spomenik Bajči Žilinskom i ostalim novosađanima koji su nas svojim primerom i delom zadužili, a uz to ima spomenik onom azerbejdžanskom kompozitoru za koga niko nije čuo - šta onda fali spomenik Karađorđu? Barem je Karađorđe pre ustanka ratovao sa Turcima na strani Habsburga, živeo u Sremu skoro deceniju, bio podoficir u Austrijskoj vojsci, a kažu službovao između ostalog i u Petrovaradinskoj tvrđavi.
  • @Podbarac - Tamo daleke 1848

    20.11.2014 16:34
    Neee veeeruuujem ti. Nista. Si razum'o? Sve i da je tako bilo, ...
  • Podbarac

    20.11.2014 15:39
    Tamo daleke 1848
    Razoren je bio Novi Sad i to tako kao nijedan drugi grad u istoriji Evrope. Čak ni tokom II svetskog rata. A razorili su ga mađarski pobunjenici iz garnizona Petrovaradinske tvrđave. Imena vođa tih pobunjenika protiv Habsburga: Lajoš Košut i Petefi Šandor. Daleka istorija, jelte?
    Ali ta dvojica i dalje se slave po Novom Sadu kroz imena institucija, ulica... itd. I to nikom od nazovi "bečkih" Vojvođana ne smeta? A uz to jedan Bajči Žilinski nema spomenika, niti ga iko spominje, pa ni kad se prepucava o žrtvama mađarske racije?
    Jel to zato što su u očima komunista ova prva dvojica kao revolucionari, a ovaj poslednji plemić i poslanik?
  • ovdasnji

    20.11.2014 10:42
    @Pripadnik Nacionalne Manjine - Vojvođanin
    prijatelju,u Vojvodini ne postoje nacionalne manjine!
    ovde se delimo na nas Vojvodjane i ostale !!
    ps-ja sam Vojvodjanin srpskog porekla !
  • Ja

    20.11.2014 10:04
    sodoma i gomora
    A kada će više neko smoći dovoljno hrabrosti pa podići spomenik Sultanu Sulejmanu? Dosta foliranja kakav Miletić, Karadžić, Karađorđe i sl Đinđić, Obradović. Sultan Sulejman inspirator i začetnik Turske Evrope i njegove Age to se traži a ne ovo.
  • ovdasnji

    20.11.2014 09:36
    anketa
    na portalu radia 021 pokazuje sta mi Vojvodjani mislimo o tome !!!
    prema tome,neka gradonacelnik postavi tu bistu ili sta god hoce,ali u svojoj dnevnoj sobi !!!
  • 021

    20.11.2014 09:12
    ...
    Istoriju treba negovati, cemu tolika netrpeljivost i mrznja, Vojvodina je Srbija.
  • NE!

    20.11.2014 05:49
    Crnom Gruji na Tvrdjavi!
    ''Tetak'' Nam nije potreban.
  • Pripadnik nacionalne manjine

    19.11.2014 23:59
    Vojvođanin
    Evo ja nisam Srbin i izjašnjavam se kao Vojvođanin. I uvek ću se tako izjšnjavati.
  • Novak

    19.11.2014 22:46
    nadam se da ce mediji ispratiti kada bude svecano otvaranje da ljudi budu informisani na vreme!










  • MarePezos

    19.11.2014 22:16
    @Istoričar
    Nema šta da se gledaju popisi od 15 veka do 1740, znamo da se mađarsko stanovništvo povuklo na sever po osvajanju Turaka ovih teritorija, naravno da su pridošli Srbi pod Turcima bili većina.
  • istoričar

    19.11.2014 19:34
    @ovdasnji
    Tebi kao "vojvođaninu srpskog porekla"...
    Šta ti znači ta jezička složenica? Svi koji se izjašnjavaju kao vojvođani i jesu Srbi! Mađar će uvek biti Mađar, Hrvat će biti Hrvat, Slovak će biti Slovak, Rusin uvek Rusin... Samo Srbi se izjašnjavaju kao neka izmišljena nacija vojvođana. Ostali narodi taj naziv shvataju kao teritorijalnu pripadnost, a uvek znaju koje su nacije. Zato ih i više cenim nego vas pokondirene.

    Objašnjeno ti je koliko Karađorđe ima veze i sa tvrđavom i sa monarhijom, i slažem se da ne treba tu da mu bude spomenik, pre neka spomen ploča. Ima ih i zaslužnijih za spomenik.

    Vojvodina nije bila u sastavu Srbije do 1918., to je tačno, ali nikako nije ušla aneksijom već otvorenim glasanjem kome Mađari nisu hteli da se odazovu u većem broju zbog pokušaja pravljenja SAMO SVOJE velike države iako su izgubili rat. U Sremu je dan ranije skoro jednoglasno odlučeno pripajanje Srbiji uz ogroman odziv na glasanje. Nisu hteli da čekaju odluke iz Novog Sada već su se sami pripojili Srbiji! Aneksija se desila nešto ranije sa Bosnom, i to od strane monarhije, trebalo bi da znaš. Ipak te dve stvari nisu ni blizu iste.
    Inače sam napisao da je ova teritorija do polovine 18. veka imala većinsko srpsko stanovništvo. Srem je većinsko srpski duže od 600 godina.

    Činjenica je da tvoja (ne i moja) matična zemlja (od svog stanovništva popularno nazvana tamnicom naroda) ne postoji, ali postoji Srbija i ona je jedina matična zemlja za Vojvodinu, sviđalo se to tebi ili ne!

    Ostavi se praznih parola i nešto nauči, bićeš pametniji.
  • 19.11.2014 16:30
    Ja stvarno nemam nista protiv Karadjordja, ali sam protiv spomenika na tvrdjavi. U redu je sto kaze kustos, neka tablica da se obelezi da je tu boravio posle jednog vaznog istoriskog dogadjaja. On je bio znacajan covek za istoriju ovog regiona i to je sve u redu. Svi znaju sta je prioritet ove vlasti i normalno je da se oni bas sete ovako neceg, ali cemu da se bas gradonacelnik bavi ovim i jos daje izjave i time se hvali? Samo da bi isprovocirao ovakve reakcije. Da se kaze "vidis, vojvodjani nista srpsko ne vole". Sigurno da ima i takvih, ali ja volim, samo ovo nije umesno.
    Da se razumemo, ja sam ZA spomenik svakom coveku koji je bio znacajan, a usput uradio vise dobrih nego losih stvari u istoriji. Pa tako i Karadjordje treba da ima spomenik u NS-a, ali u svojoj ulici. Sve ulice koje nose necije ime, traba da imaju i spomenik bez izuzetka. Kao Tolstoj sto ima bistu u svojoj ulici ili Pupin ili Miletic ili Zmaj Jova. Bio bi mnogo lepsi, zanimljiviji i kulturniji grad.
    ps. Da se Jasa Tomic pod hitno premesti na plato ispred Z stanice.
  • Bucko

    19.11.2014 16:04
    Predlog
    Napravite spomenik Karađorđu u Novom Pazaru! Nazovite tako i njihov stadion, ako smete!
  • Lune

    19.11.2014 15:43
    Spomenik "majklu dzeksonu i Rokiju"..?
    http://www.zastave-grbovi.com/zigs/648/vrsac-grb.png
  • Lune

    19.11.2014 15:02
    Ali "od oca je ostanulo sinu" Karadjordju ?
    http://www.czipm.org/Grafika/Foto/tabla-petrovgrad-04.jpg
  • ovdasnji II

    19.11.2014 11:42
    a sada
    http://www.peticije24.com/peticija_protiv_postavljanja_spomenika_karadjordju#form
  • ovdasnji

    19.11.2014 11:19
    @Istoričar - @NS - szarbólcsokinemlesszsoha
    meni licno,kao Vojvodjaninu srpskog porekla smeta predlog da se na NASU Petrovaradinsku tvrdjavu postavi spomenik nekome ko apsolutno nema nista sa nama !!!!!
    i jos nesto-Vojvodina nikada nije bila u sastavu srbije do aneksije 1918 od strane srbije !!!
    cinjenica je,da je nasa maticna zemlja austro-ugarska a ne srbija ili hrvatska ili .....!
  • Grbavica

    19.11.2014 10:33
    mog glas
    E stvarno stiroporasi ako ovu inicijativu sprovedete do kraja imate moj glas.
  • istoričar

    19.11.2014 10:31
    @NS - szarbólcsokinemlesszsoha
    Pogledaj ti malo austrijske i ugarske popise od samog početka 15. veka pa do 1740. i vidi koje je bilo većinsko stanovništvo! U Sremu su Srbi većina od 14. veka do danas! Čak su Srbi i upravljali Sremom, naravno u okviru Ugarske! Verovatno im je to dato jer ih je bilo samo 100, zar ne?

    Veliki broj Srba je došao sa Čarnojevićem, pod blagoslovom Austrije, onda su i Nemci krenuli da se doseljavaju početkom 18. veka, dok su Mađari kasno ukapirali da će ostati zanemarljiva manjina pa su počeli masovno da se doseljavaju TEK 1740. godine, zajedno sa drugom seobom Srba! Sve to je posle Turaka! Austriji su Srbi ODGOVARALI istovremeno kao balast Mađarima i kao brana Turcima! Zato je i granatiran Novi Sad. Nije to bila ničija d-o-z-v-o-l-a da se nasele, već debelo zarađena nagrada!

    Vidim da i ti od istorije poznaješ par autonomaških parola i deo wikipedije (od koje se SVAKI OZBILJAN istoričar ograđuje), ali si toliko plitak da moraš drugome da kažeš da nije u pravu, iako nisi ni ti!

    Pre dolaska Turaka, ovde je bilo većinsko srpsko stanovništvo, od turskog zuluma se bežalo i pre Kosova, koje je posle ZAJEDNO sa Austrijancima i Mađarima oslobađalo ove prostore i tu ostajalo da živi! Tako je i Karađorđe ratovao protiv Turaka u njihovoj vojsci! Inače su Turci vladali i Budimom jedno vreme, zamalo i Bečom, a i Banatom skoro 100 godina.

    Eto ti malo dopunske nastave!
    Nisam taj anonimni ali jesam istoričar-istraživač, a ti si ponavljač!

    I ne pravi pitu od čega se ne pravi!
  • Sremac

    19.11.2014 10:28
    ja imam zamerku kada je ovaj predlog u pitanju,sta se cekalo do sada zar mora da prodju vekovi da bi se setili nasih slavnih vojskovodja?










  • Toma

    19.11.2014 10:04
    kulturocid
    samo još jedna etapa u velikosrbijanskom Konačnom Rešenju o kulturocidu Vojvođana.

    Karađorđe nema nikakve veze sa nama, ima sa šumadijom.

    Menjaju nam nazive ulica, novima daju imena po četnicima, zidaju crkve u vizanzijskom stilu na svakom koraku iako su u celoj Vojvodini crkve barokni stil. Takve crkve se nikome nisu gadile 300 godina, dok nisu bile u Srbiji, a kada je Srbija stigla oko njih, odjednom su nepoželjne.

    Nameću nam svoju praziluk "kulturu".
  • Andrija Šrek

    19.11.2014 09:21
    @Anonimus
    Kukavice, ja zapravo uopšte nisam neki ljubitelj ni jedne nacije, pošto su to, jelda, ljudi izmislili (kao i religiju) kao izgovor za ratovanje.
    Daklem, čak mi je pomalo žao onih koji se Srbima nazivaju što će izumreti, ali je to jednostavno tako, prema zakonima evolucije...
    A definitivno nisam ljubitelj fašista, nacionalista i idiota.
  • Watson

    19.11.2014 07:43
    Nije mi jasno
    zašto uvek i u svaku priču uvlačite nacionalne manjine. Čime spomenik karađorđu ili bilo kome smeta bilo kojoj nacionalnoj manjini. Razumeo bi toliku uzbunu da se postavlja spomenik npr. šešelju. Jbt pa mi imamo spomenik rokiju balboi (što je sjajno). Malo je prevelika anti-srpska histerija generalno u komentarima na ovom portalu. Sve mi to izgleda kao forsiranje neke priče koju smo već videli 90-e. Nekome to izgleda odgovara. Nažalost.
  • Znači Srbija brate!!!

    19.11.2014 00:41
    Kad bolje razmislim, sve je to u stvari Srbija!
    Krajina će uvek biti srpska, Bosna će uvek biti srpska, Crna Gora će uvek biti srpska, Kosovo će uvek biti srpsko, Vojvodina će uvek biti srpska......Dopisati po želji...Pametnom dovoljno...Malo se još gicaju ovi nacionalisti, ali sve će to doći na svoje...
  • @Ovdašnji normalan srbin - Ne

    18.11.2014 23:37
    Ovaj put ne treba da kupujete slobodu. Bilo bi lepo samo da odete. Dzaba, besplatno, gratis,... Samo idite, krpelji jedni. Da vam mozda ne brani neko da se odcepite? Ljuti Zajecarci, ocajni Milanovcani, Novo Pazarci,... Idite vec jednom, sjasite, ako Boga znate.
  • 18.11.2014 23:12
    odlicna ideja

    a odmah nakon Karadjordja na red treba da dodju i ostali velikani poput Obrenovica,Gavrila Principa i ostalih!
  • NS

    18.11.2014 22:51
    szarbólcsokinemlesszsoha
    "Anonimus - ja
    Vojvodina bila i bice zauvek Srpska. Ako hocete mozete tu da zivite, nama niko ne smeta. ALI IMAJTE NA UMU da je to srpska zemlja bila i ostala. caoo"

    Vidim da si istoričar, pa mi samo objasni molim te, jel baš-baš uvek bila srpska zemlja, ili od Čarnojevića i velike seobe Srba(čitaj velike bežanije Srba od Turaka, i dozvole Beča da se tu nasele, d-o-z-v-o-l-e!). Ili misliš za period od 1522 kad su Turci zauzeli južni deo kraljevine Mađarske tj. prostor gde sad živimo i sa njima se naselili prvi Srbi.
  • 18.11.2014 22:43

    samo budala ili placeni bot ne moze da podrzi ovakvu inicijativu!!
  • 18.11.2014 22:43
    vojvodjanski srbin
    pa dobro kaze "ja". nego sta nego je srpska zemlja!! Svako ko misli drugacije moze da se se bori za nju... a da ovde nema boraca, samo ovi sto klikaju na dislajk. pa samo to i mozete, i pssssst
  • 18.11.2014 22:16
    ja (opet)
    samo klikajte na te dislajkove, SAMO TO I MOZETE hehe
  • 18.11.2014 21:50
    samo
    samo klikajte! SAMO TO I MOZETE ahahahaha
  • 18.11.2014 21:33
    Rado bi uživao da ga neko sruši, treba da stave spomenik od npr Tuđmana Franje.
  • 18.11.2014 21:14
    ja
    Vojvodina bila i bice zauvek Srpska. Ako hocete mozete tu da zivite, nama niko ne smeta. ALI IMAJTE NA UMU da je to srpska zemlja bila i ostala. caoo
  • Toma

    18.11.2014 21:12
    @opič sremac
    Nisam političar, na tvoju žalost, nit mi pada napamet da budem. Mogu da budem samo revolucionar.

    Na tvoje "argumente" nisam odgovarao jer imam dovoljno iskustva u raspravi sa takvima kao što si ti, i znam kada je nešto jalov posao. Da se tebi ove stvari mogu objasniti, ti onda ne bi zastupao to što zastupaš. Ne mogu da tupim o tome gde si ti sve pogrešio, gde sve iz tebe prodire krvoločni radikalski turbočetnik koji je frustriran postojanjem nacionalnih manjina, nit bi neko ovde čitao toliki tekst.

    Dakle, ja ne zastupam tezu o dizanju spomenika BJ, MT i sličnima.
    Kao što rekoh, Titov lebac i dalje jedete, ono što je "on" (SFRJ) pravio i dalje prodajete i traćite, pa ako vam se dižu spomenici u čast nekome, razmislite još jedared kome bi trebalo. Karađerđ ima spomenik u Topoli gde mu je bio Štab, i u Beogradu kao glavnom gradu, dovoljno mu je. Sa NS on nema nikakve veze, kao ni sa ovim predelima osim što je "poslovao" ovuda.

  • BB

    18.11.2014 20:53
    Nisam autonomas (daleko od toga)
    ali Karadjordje zaista ima malo veze sa Novi Sadom. I to sto pise u clanku da ima, to po meni nije ni za tablu da se postavi.
    Da ljudi imaju nesto vise senzibiliteta, ne bi ni Vosin stadion zvali Karadjordjevim imenom - nego bi ignorisali ptavo mu ime.

    Da se razumemo, skidam kapu srpskim junacima iz oba ustanka, ali crnom djordju mesto nije u NS.
  • Ovdašnji normalan srbin

    18.11.2014 20:14
    Neće da bidne
    Da, naravno da je sloboda kupljena. A jel možemo opet da je kupimo od sadašnjih srpskih vlasti, pa da opet neko vreme budemo slobodni i da se lepo razvijamo. Samo pitam...Kolko košta?
  • i ja

    18.11.2014 20:05
    da kazem
    jednu istorisku cinjenicu-karadjordje je naj bolje opisan u seriji crni gruja!
    zar ne ?
  • НиколаНС

    18.11.2014 19:41
    Зашто да не
    Можда би неки тзв "новосађани" више желели Франца Јозефа, Туђмана, Хортија и њихових другара
  • Istoricar

    18.11.2014 19:10
    Ja mislim da ime "Petrovaradinska" vuce korene od "Petrovic", te je ideja sasvim na mestu.
  • VladaN

    18.11.2014 19:08
    @anonimus
    Dragi prijatelju, autohtoni Novosađani i Vojvođani nikako ne mogu da budu fašisti na svome. Fašisti su oni koji na sve moguće načine uništavaju jedino vredno što je u Srbiji, lečeći svoje prekodrinske i prekodunavske komplekse i pretevaraju, u stvari su pretvorili mnogo toga u svoja zavičajna "bespuća". Može seljak iz sela, ali selo...Nažalost ovo sve više liči na iživljavanje grlate gomile (čast i poštovanje izuzecima)koja je nikako i nikada neće shvatiti gde je došla. No to je realnost vremena u kom živimo. Valjda će doći druga vremena, ali je sigurno da "fašisti" koji su pružili gostoprimstvo svima koji su se kasnije na lep način "odužili" opštom otimačinom, primitivizmom i bahatošću neće nestati sa ovih prostora.
  • Nebojša

    18.11.2014 19:07
    Ne pripada na tom mestu!
    Ovo je najozbiljniji šamar građanima Bojvodine do sada. Ovo je direktno pišanje na našu kulturu i istoriju. Izdajnici Vojvodine i sluge srbijanske imaju instrukciju da grade svoje spomenike preko naših.
    Uz svo dužno poštovanje prema dinastiji Karađorđević koji nakada svojom nogom tu kročili nisu.
    U inat osmanlijama treba podići spomenik u centru našoj plemenitoj carici koja nas je oplemenila, civilizovala i iz blata izvadila.

    MARŠ BANDO!
  • 18.11.2014 19:06


    vidim po ovim narucenim komentarima da je Ligaske botove ova vest bas zabolela,ako im se ne svidja zna se gde je kapija!






  • Coa

    18.11.2014 19:03
    Karadjordju ne moze spomenik u Vojvodini, ali zato moze Jovanu Damjanicu... fuuuj! gadite mi se...

    bas iz inita ne treba dici spomenik samo Karadjordju, vec i Petru i Prvom i Drugom i Aleksandru, Obrenovicu, Lazaru i svakom Nemanjicu posebno

    ja bih se tada super osecao, jer bih znao koliko bi vas bolelo
  • VladaN

    18.11.2014 18:58
    Koji "um"..
    ...je smislio ovu imbecilnost. Uz dužno poštovanje istorijske uloge Đorđa Petrovića u srbijanskoj istoriji, kakve veze on ima sa Vojvodinom?? Ako je stadionu vraćeno "staro ime" iz ere autokratske vladavine Karađorđevića, zar je potrebno još jedno silovanje istorije. Očigledno da je ovo ista kuhinja koja je digla spomenik ubici, Jaši Tomiću. Ovo sve sa nekontrolisanom vizantijskom arhitekturom SPC koja na svakom ćošku diže "hramove" je prst u oko preostalim normalnim građanima ovog nekada grada a sada kasabe sa primesama srbijanskog ultranacionalizma.
  • опичени сремац

    18.11.2014 18:58
    @Toma
    Може бити и да сам глуп, мада ми то још нико није рекао.
    Занимљиво је и теби поставити стручну дијагнозу, зар не?

    Ти си степен у еволуцији између обичног бота и нормалног човека који мисли својом главом. Имаш јако добру реторику која није поткрепљена баш ниједним аргументом. Када ти неко одговори, ти се онда повлачиш, почев од хвалоспева о РБВ на другој вести па до тоталног непознавања историје на овој. Закључак је Томо, ти си ПОЛИТИЧАР, а пошто си често овде онда си и незапослен и мораш да гребеш. То је та недостајућа карика између обичног бота и нормалног човека који мисли својом главом. Имаш колективно мишљење, као мрав или пчела, не сумњаш у њега без икаквог доказа о исправности, мозак ти служи за украс и физиолошке потребе, а од контра-аргумената имаш да кажеш да су сви други глупи, опет без аргумената!

    То је у природи познато и као човеколики мајмун, "рођак" који није имао среће да еволуира, па је остао заувек заробљен између обичног мајмуна и нормалног човека.

    Да и ја теби поставим огледало, па се огледај... Али са аргументима!
  • Vojvodjaner

    18.11.2014 18:33
    Treba čoveku odati počast ipak je on jedan od značajniji ličnosti u istoriji ove drzave.
  • nece da bidne

    18.11.2014 18:18
    @ovdasnji normalan srbin
    ..."ili dao Novom sadu status slobodnog grada"...

    Status slobodnog grada je KUPLJEN novcem tadasnjih bogatih novosadjana a u vecini Srba.
    Carica nikom nista nije dala, prodala je raji privilegije koje im je po sili oduzela.
    Tumaci kako hoces, procitaj nesto i pored ovih stranica.
  • 18.11.2014 18:13
    @Andrija Šrek
    Po tonu tvojih komentara mogu da zakljucim da nisi nesto ljubitelj Srba. Karadjordje je podigao ustanak protiv Turaka,a tih istih Turaka se plasila i Austrougarska. Dobra ideja gradonacelnika, treba obeleziti da je boravio na Petrovaradinskoj tvrdjavi.
  • novosadjanka

    18.11.2014 18:11
    Čitam komentare i ne verujem,jednu ovako lepu i značajnu inicijativu ste dočekali na nož. U pitanju je istorija naše zemlje a koliko sam upućena Vojvodina jeste deo Srbije
  • Crni Gruja

    18.11.2014 18:10
    Izvoznicki lobi
    Treba I Crnom Gruji podici spomenik zbog velikog doprinosa izvozu
    prasica iz majke Srbije u jEvropu. Kad kara Djoka moze I Grujan.
  • Toma

    18.11.2014 17:50
    @opičeni sremac
    glup si, jako.
  • drmr

    18.11.2014 17:43
    bravo
    Manjine u frci!
  • Ovdašnji normalan srbin

    18.11.2014 17:20
    Đe's Karađorđe
    Srbijanština - sinonim za primitivizam, nasilništvo unazađivanje kulture, ekonomije, sporta... Došli divlji i neobrazovani, agresivni i pokušavaju da oteraju pitome. Mnoge su i oterali u beli svet odavde! Gde je nacionalizam dobro doneo? Pun mi je k....(kufer) takvih i Karađorđa. Kakve on ima veze sa tvrđavom? Jel on sagradio tvrđavu ili dao Novom Sadu status slobodnog grada ili vojevao bitke protiv turaka u Vojvodini kao Savojski. Ovakvi potezi služe raspirivanju strasti i maltretiranju domaćih od strane moćnih trenutnih vlastodržaca. Ali, sve ima svoj kraj... Srbija je u svojoj istoriji napravila mnogo pogrešnih poteza. Očigledno se takav trend nastavlja.
  • S O Sa

    18.11.2014 17:19
    Aaaaaaaaaa.....
    ...a jel može gore,pored sata, jedan spomenik pok. Ratku Butoroviću, a jedan Maji Gojković??? Oni su baš,baš, zaslužni ???
  • ja

    18.11.2014 17:14
    memorija
    A, jel može Paja Patak i Miki? Kada smo već krenuli u ...
  • Andrija Šrek

    18.11.2014 16:56
    ...
    Pa da. Ako se stadion Vojvodine zove "Karađorđe" po tome što je tu, valjda, on prvi počeo da pika fudbal, zašto se onda ne bi mogao i spomenik istome podići na Tvrđavi, gde je pobegao (kod svojih prijatelja Austrijanaca) kad je propao Prvi srpski ustanak? Srpski narod i tako ima potrebu da slavi svoje poraze, a sada očigledno ima potrebu da slavi i svoj "herojski uzmak" (u najboljoj grunfovskoj tradiciji). Pa, ...tako će i završiti.
  • 18.11.2014 16:50
    Aj malo da
    smirimo loptu.Ne treba svaki put da u postupcima trenutne vlasti tražimo neku drugu sadržinu ili cilj.Neće Vojvodina i Tvrđava biti ni manje Vojvođanski ni više Srpski zato što će stajati jedna spomen ploča čoveku koji je ipak deo istorije sa ovih prostora.S druge strane treba imati u vidu da u istoriji Tvrđave psotoji još mnogo istorijskih ličnosti koji zaslužuju da budu spomenute bar kroz takođe neku spomen ploču.To bi samo obogatilo značaj Tvrđave i privuklo turiste,pogotovo ako se za te ličnosti vežu i neke manje poznate priče pa i legende.Nego svi odma udri u nacionalnu ili autonomašku tamburu.Aman dosta bre više sa tim nadgornjavanjima.Svi smo na istom mestu,svi imamo želje da bolje živimo,da bude mir,da se poštujemo.Oni koji nemaju takve želje treba ignorisati jer na sreću ipak je većina normalnih ljudi a potpaljivače će već vreme staviti na mesto koje im pripada.Budimo strpljivi.Pozdrav za sve Novosađane,živimo dugo i uspešno (Star trek)
  • D

    18.11.2014 16:46
    J***o vas Karadjordje.
  • Gajo

    18.11.2014 16:35
    Može spomenik...
    ...al' da se tekst napiše na ilirskom.
  • 18.11.2014 16:18
    jedan je kum nedavno došao iz Haga.
    Zašto baš sad spomenik onom koga je kum izdao?
    Slučajnost? Poruka?
  • pitam

    18.11.2014 16:14
    @anonimus-spomenik Eugenu...
    Kakva je bila razlika za tadasnjeg ubogog suznja da li ga jase Eugen ili Sulejman?
    Bilo mu je svejedno, i za jedne i za druge je bio rob i ratovao za njihov racun.
    Sulejmanovi su bar doneli kulturu, pismo ,umetnost, nauku vasceloj EUropi.

    Kojim brojevima racunas?
  • опичени сремац

    18.11.2014 16:14
    опет лају кере
    Опет неком смета што је Војводина српска!

    Жао ми је, по том питању ништа не можете! Скоро увек је била и биће српска. Мој Срем поготово! Погледајте Аустроугарске књиге од 15. до средине 18. века које је већинско становништво!
    Војводина је грађанска, мултинационална, мултиверска, мултикултурална, али је и српска, колико год вас болело! У Србији је, већинско становништво су Срби! Аутономаши немају ту шта да траже.

    Ако већинско становништво поштује мањине, баш како и треба, где је узајамно поштовање од стране мањина? То по вама не треба!? Како мањине поштују државу у којој живе познавањем језика и писма? На западу ни социјалну помоћ не можеш да добијеш ако не знаш језик и писмо, а о државном послу можеш да сањаш!

    Што се тиче Карађорђа, шта се све ради са тврђавом, што не би био и тај споменик?
    Колико нам је уништава EXIT са "реномираном иностраном публиком", разне тамбурице са досадашњим гостима којима ту није место, од Халида, преко Розге до Цеце, "познатог борца за војвођанске вредности" који је срушио зид који никоме није сметао...
    Може овако цео дан, а свима је заједничко да ништа нису уложили у тврђаву!
    Много је мања штета од тог споменика, него од ових "битних" културних дешавања!

    О предлозима за споменике онима чија династија је гранатирала Нови Сад и преполовила становништво, зашто би се у Србији правио споменик Хрвату који подржава САМО Хрвате, Мађару који подржава САМО Мађаре, Немцу који подржава САМО Немце... док вам смета споменик Србину који НИЈЕ подржавао само Србе? Нека ми то неки аутономашки геније објасни!

    За друге заслужне Србе и неСрбе, који су задужили већински народ и нашу државу, се слажем да се памте и да се то обележи неким спомен-обележјем! Има их доста и много су бољи предлог од Карађорђа!

    Ово је неки вид врхунца ове неписмене власти, то треба схватити тако. Као кад дете из забавишта донесе неки цртеж да се похвали, мада дете може имати талента за цртање, за разлику од ових полуписмених.
  • miško

    18.11.2014 16:13
    Karađorđe
    Naša posla.Ovo je dokaz kako jedna lepa vest može poslužiti prvenstveno za prepucavanja.Ja sam lično za to da sve ličnosti koje su zadužili našu istoriju ne smeju biti zaboravljeni,ma kako se oni zvali.
  • 18.11.2014 16:06
    Firmas, sta lupas? A ko rusio zidine?
  • 18.11.2014 16:04
    Vojvodjanska muckalice nisi jedini. Ne pripadamo ovoj visoj rasi nazovi nebeskog naroda sto pljuje po onima koji su ih primili. Hvala vam lepo. Samo da vas podsetim da svaka akcija ima reakciju. Cackajte, cackajte. Treba vam jos 25 godina da naucite da balvan politika nista nije donela. Sram da vas bude svi koji ste dosli a pljujete po Vojvodini. Posle smo mi fasisti a vi ste ti koji nas mrze.
  • ljudofil

    18.11.2014 16:04
    Vojvođani, baš vas volem
    Znam da čete se sigurno pojaviti jednog dana na Petrovaradainu na otvaranju spomen obeležja mrskog vam vožda da se bunite za čistotu vaše "historije povijesti", osim u slučaju kiše...ili bilo kakve druge vremenske situacije.
    Srca su vam jaka, ko od porcelana...ma, da ste mi živi i zdravi.Da nije vašeg jeda, smejao bih se samo ljudskoj gluposti u drugim formama.
  • Rabren

    18.11.2014 16:00
    svaka
    Svaka čast na ovoj ideji. Novi Sad je ponos Srbije, kao što je i Vojvodina ponos Srbije. Dok smo bili pod osmanlijama tu je bio centar najvećeg otpora i želje da budemo svoji na svome. Dolaskom komunjara na vlast srpstvo se nasilno briše. Ovakvi potezi su ono što će svaki Srbin pozdraviti!
  • hahaha

    18.11.2014 15:42
    @Radmila
    vidi Radmilu sto botuje hahah ma jel moguce. 90 komentara na ovu vest pokazuje samo da nemate pametnija posla, pasivno-agresivni novosadjani na delu. Opet kukate? 'Treba uraditi ovo, treba uraditi ono'. Napravite udruzenje gradjana, skupite novac, i dizite spomenik kome god hocete. Sto rece neko dole, Karadjordje jeste ratovao u Frajkoru, treba mu dici spomenik ako se na to loze ljudi. S druge strane, u pravu je covek koji je rekao da Vojvodjanima treba dici spomenik u Orasacu zbog podrske prvom srpskom ustanku.

    p.s. ovaj portal je prepun novokomponovanih vojvodjanskih separatista, ima vas 20 koliko i na ulici kad akcijate haha
  • istorija

    18.11.2014 15:35
    Eto srbi su i pre 200 godina po pomoc ili spas isli u Rusiju.
  • 18.11.2014 15:32
    spomenik Eugenu Savojskom
    "Njegove pobjede nad Turcima (predvođenim sultanom) kod Sente 1697, kod Petrovaradina 1716. i kod Beograda 1717. značile su prekid turskih osvajanja u Evropi"
  • duško

    18.11.2014 15:30
    e, moj gradonačelniče...
    bolje da si otvorio jedno novo radno mjesto, nego da si postavio sto ploča i spomenika...
  • 18.11.2014 15:27
    KarAdjordje i Broz su "malji deca"
    Banatski ustanak 1594. je bio jedan od tri najveća ustanka u srpskoj istoriji i najveći ustanak pre Prvog srpskog ustanka. Srbi u oblasti Banata (tada u sastavu otomanskog Temišvarskog ejaleta su 1594. započeli veliki ustanak protiv turske vlasti. Centar ustanka je bio oko Vršca, a njegov vođa je bio Teodor Nestorović, episkop Vršca. Druge dve vođe ustanka su bili ban Sava i vojvoda Velja Mironić.
  • Vojvodjaner

    18.11.2014 15:25
    Treba čoveku odati počast ipak je on jedan od značajniji ličnosti u istoriji ove drzave.
  • 18.11.2014 15:23
    HIM
    Divna vest! Sačuvaćemo od zaborava našu istoriju!
  • Pera

    18.11.2014 15:06
    @Deda @FKV
    @Deda: Pa Jelacic se borio na istoj strani kao i Srbi u tom ratu (tj. protiv Madjara), zasto ovako ne govorite i o Djordju Stratimirovicu?

    @FKV: Argument da je naziv stadiona "ispravan" je taj sto je on tako nazvan 1924? Nisam znao da su 1924. donošene samo ispravne odluke (ali vi se "ne pravite pametni" pa sigurno znate). Karađorđe je imao jednake veze sa NS i Vojvodinom i 1924. i 2014.

  • Bacvanin

    18.11.2014 15:04
    konačno jedan normalan covek na mestu gradonačelnika, potrebno nam je vise ovakvih inicijativa.
  • Radmila

    18.11.2014 15:02
    Zasluga
    Karadjordje je istorijska licnost i zbog njegove veze sa Petrovaradinom, srpskog identiteta i svega sto je ucinio za Srbiju, zasluzuje da se sve ovo ovekoveci na Petrovaradinskoj tvrdjavi.
  • jaPaja

    18.11.2014 15:00
    jeste...
    "Ovamo je bežao, kada zakuva neko sr..e u Srbiji. Pa dok narod tamo vadi oči sa Turcima, on odavde pametuje." - živa istina a tako je i danas!
    Sve se to ponovilo otoič i devedesetih!Zato i imamo procenu da će nas do 2050.g biti manje za dva miliona! Nije ni neka šteta...Kad je neko glup i ne ume da se prilagodi priroda ga sasvim zasluženo svojom evolucijom eliminiše. Ne pomažu tu nikakve bajalice već samo pamet i nauk, a to nam fali, fali,faliiiii...odavno je dokazano da su od svih južnih Slovena najpametniji Lužički Srbi - lepo žive u bogatoj Nemačkoj,imaju svoje škole, kulturu i sve što ide uz normalan život a državu i njene zakone im obezbeđuje tante Merkel!...pa sad vidite...misleeeeeeem sagledajte situaciju pa prosuditr i sami! - naravno ako prosudite da ovo smete objaviti!
  • Neutralac

    18.11.2014 15:00
    Đorđije i Tito
    Pa kad je na silu instaliran Broz na Tvrđavi onda može i Crni Đorđije. I jedna i druga vlast su diktature.
  • Vlada

    18.11.2014 14:58
    @Ultras
    Pa Josip Jelačić i jeste deo istorije Vojvodine, a ti ako si hteo Karađorđa, biće da si se uspavao pa siš'o s voza prekasno.
  • Raša bez salaša

    18.11.2014 14:57
    @Rasa Sa Salasa - Potpuno neprikladno
    Ta što niste već napodizali te spomenike, kulturne, multietničke veličine, nego ste se međusobno istrebljivali, pa vam sad kriv đavo što je jasno ko je sad u Vojvodini većina.Nisam ja protiv prava manjina, nego i vama treba da se kaže istina.
    Nek podiže svako svoje spomenike, ako možete da se dogovorite kome biste prvo podigli bar spomen ploču.
  • 18.11.2014 14:56
    Nadam se da se neće stati samo na ovom velikanu, imamo ih mi puno tipa Tesla, Njegos, Obrenovac itd
  • Mastodont

    18.11.2014 14:56
    @Zoran
    Evo ja podržavam predlog za Pikačua - iako imaginaran lik, njegov doprinos Novom Sadu je nemerljivo veći od Karađorđevog. Taman je i na nivou umeća novosadskih vajara, pošto oni imaju problem sa komplikovanijim formama - Pupin im liči na hrpu nabacanih novina, Kosta Hadži na nekakvog monstruma, a ona sirota balerina ko da je imala Daunov sindrom. Vajanje ljudi je za njih nuklearna fizika, Pikačua će možda nekako izgurati.
  • Filip

    18.11.2014 14:55
    Dobra ideja
    Sve pohvale gradonacelniku za inicijativu, a o samom idejnom resenju treba da se pozabave umetnici.
  • Mamika

    18.11.2014 14:54
    ???
    To je zbog ŠNICLE !!! Prekriće ga Tartar-sosom,pa ko bude otkrivo spomenik, neće morati da skida platno, vdeć da ga p...že od sosa !?!?!?
  • Pavel

    18.11.2014 14:50
    Kada je mogao Azerbejdzanac na keju što ne bi to mogao Karadjordje na tvrdjavi ipak je on zadužio ovaj narod!
  • Nisam Lala

    18.11.2014 14:45
    Al' čvarkovi vam holesterol digli
    Pokazali ste opet trulež u razmišljanju i primitivizam i netoleranciju. Vojvođani - kao da vas nema. Pišete gluposti,Karađorđe nije ni bitan, biće neka ploča, neko podsećanje na istoriju ovdašnje većine.NIsam ni znao da je bio"gost". Habzburgovcima nije smetao, vama smeta. Čudno...Nemam ništa protiv da se poštuju vaša manjinska prava, ali sačuvajte i neko dostojanstvo, da bi vas uvažavali i poštovali
  • NS

    18.11.2014 14:45
    sramota
    Ovde svi sem Srba smeju da podizu spomenike.
  • -

    18.11.2014 14:38
    -
    Firmaš - Istina

    sektasu, da nije bata can can neke nosece zidove srusio?
  • dilema

    18.11.2014 14:36
    Bas veliki problem, umesto da nam je drago mi ovde polemisemo o liku i delu Kradjrdja i svi smo veci istoricari od bilo kog istoricara.
  • Una

    18.11.2014 14:36
    Ma koji sad pa spomenik Karadjordju
    Jos nam samo ale 'fale...Sve nam je potaman, drzava smo u procvatu, uredjena drzava sa velikim prosekom plata i penzija pa sto nebi priustili pa treba i spomenike da podizemo onima koje smo i tada izdrzavali od nase sirotinje. Da se mi, dragi nas gradonacelnice, manemo corava posla, pa da se okrenemo sredjivanju naseg grada, ukljanjanju deponija smeca pored vrtica, obdanista, skola, domova zdravlja, da sredimo ulice, kolovoze, trotoare, pesacke i biciklisticke staze, da osmislimo kako da industrijska zona ponovo bude puna radnika ...da na bude bolje a ne da dajemo pare za spomenike. Nije ni vreme ni mesto a trosak - opet na nasa pleca OGROMAN.
  • Zoran

    18.11.2014 14:30
    @Toma - Tito
    Što volim takve kao ti, samo umeju da plju a kada bi se od tebe tražilo da daš predlog za spomenik verovatno bi predložio Pikačua koliko si domišljat...
    Vožd nikome ne smeta, šta je loše u tome da dobije spomenik.
  • 18.11.2014 14:28
    Mislim da bi to bila prava stvar jer i stadion Vojvodine nosi ime velikana naše istorije.
  • miki

    18.11.2014 14:28
    juce nikolaju u beogradu,prekjuce ul. maksima gorkog u nikolaja,danas karadjordje itd
  • Eto

    18.11.2014 14:27
    Spomen ploca moze, spomenik ne.
    Spomenik treba izgraditi Josipu Jelacicu koji je rodjen u Petrovaradinu i krsten u crkvi koja se nalazi na tvrdjavi.
  • Detelinarac

    18.11.2014 14:26
    lepa vest.
    Odlična vest, Vucevicu imaš moj glas na sledećim izborima ako vidim Karadjordjev spomenik u našoj Srpskoj Atini.
  • 18.11.2014 14:16
    Peticija
    Za podizanje spomenika npr Dositeju, Mariji Tereziji? Hajdemo!
  • Lolita

    18.11.2014 14:16
    apsurd!
    Sada kada krenu ligaški botovi sa hejtovanjem ove inicijative,po njima bi trebalo da se podigne spomenik Mariji Tereziji.
  • Novosađanka

    18.11.2014 14:15
    za FKV stadion
    Gradski stadion FK Vojvodina izgrađen je zajedničkim sredstvima FK Makabi iz Novog Sada i FK Vojvodina a ime mu je dato Karsađorđe kao ucena i uslov da se dobije dozvola za izgradnju iz Beograda. Prošitaqj malo bolje istoriju Novog Sada.
  • 18.11.2014 14:15
    kad može Rozga gola u negližeu na Tamburici može i Ceca u pantalonama.
  • 021

    18.11.2014 14:13
    Konačno neko spomen obeležje nekom od naših velikana a hvala bogu imamo ih dosta koji su nas zaduzili.
  • Gavra

    18.11.2014 14:11
    konačno da se neka vlast seti da živimo pre svega u Vojvodini pa zatim u Srbiji za koju su mnogi položili živote da bi mi danas živeli u slobodi.
  • Ljiljana

    18.11.2014 14:09
    ????
    Ovde se vise ne zna ko je ludji od koga! Stvarno zamislite taj spomenik na Djavi!!! I? Hocemo li i to cuteci sacekati?
  • Ultras

    18.11.2014 14:07
    @Pera
    Spomenik Josipu Jelacicu postoji u susednoj drzavi, slobodno se preselite tamo ako Vam toliko nedostaje da ga gledate,ako vec ne postujete deo svoje istorije.
  • Firmaš

    18.11.2014 14:06
    Istina
    Ja ću svojim ličnim sredstvima podići bistu i to bronzanu Ratku Bati Butoroviću jer je više učinio za Petrovaradinsku tvrđavu nego li ijedan Novosađanin ili vojvođanin. Bata je renovirao Tvrđavu i doveo u red, da to nije učinio tamo bi pucali miševi, pacovi, narkomani...On je to uredio i doveo u iole pristojno svetsko stanje ! Šta se Karađorđe tamo samo skrivao kao mali miš...jak mi junak koji se sakriva !
  • Brus Vilis

    18.11.2014 14:05
    Karađorđev doprinos razvoju i oslobođenju Vojvodine je nemerljiv. U bukvalnom smislu, naravno. Zato se zalažem da se novoizgradjeni spomenik nakon 3 meseca transportuje u majčicu Rusiju gde je na koncu vožd i završio ovo putešestvije.
  • 18.11.2014 14:00
    @Lala
    Ovamo je bežao, kada zakuva neko sr..e u Srbiji. Pa dok narod tamo vadi oči sa Turcima, on odavde pametuje.
  • hajducija

    18.11.2014 13:59
    se
    uvek isplati-na gu od pokolenja
  • FKV

    18.11.2014 13:43
    Stadion
    Za sve koji ne znaju istoriju, a prave se pametni, stadion je izgradjen 1924.godine od sredstava Fudbalskog kluba Vojvodina i tada je nazvan stadion Karadjordje!
  • TATA - tati

    18.11.2014 13:42
    Napravi ti sebi u dvorištu spomenik Jelačiću kad ti toliko nedostaje,još ako ti treba pomoć pozovi Čanka on voli Bana i verovatno bi došao da otkrije bistu u tvom dvorištu...
  • Janko

    18.11.2014 13:38
    Dosta je bilo Vojvođanizacije i Hrvatizacije Novog Sada i severne srpske pokrajine..
    Samo napred Vučeviću..u buduće imaš moj glas.
  • Prvo

    18.11.2014 13:36
    i osnovno
    Treba negde pare utrošiti, daj podeli ljudima na ulici hranu a ne bronzani spomenici, pa gde ti gradonačelniče živiš I koji grad vodiš.

    Ti I tvoji pametni saradnici bolje da se uhvatite za uši I vrtite u krug.
  • Luka

    18.11.2014 13:35
    Lepo, baš lepoo..Sve čestitke Gradonačelniku, samo napred..
  • ns

    18.11.2014 13:33
    jedina veza dotičnog sa Petrovaradinskom tvrđavom je da je isti bio zatočen tamo, i to vrlo kratko.
  • 18.11.2014 13:30
    "već zbog te upornosti kojim se teroriše multietnički i multikulturalni prostor Vojvodine"

    Multietnički po vama = samo da nije srpsko

    Ćirilicu biste najradije zabranili, a Rusine i Makedonce ko šljivi. Ako vi niste fašisti, ne znam ko je.
  • 18.11.2014 13:29
    Veliki će vožđe da završi u staro gvožđe. Hvala braći sakupljačima sekundarnih sirovina.
  • 18.11.2014 13:21
    Sa glavom ili apdejtovan?
  • Maja

    18.11.2014 13:16
    I kkave veze ima da li je Karadjordje usko povezan sa Petrovaradinskom tvradjavom, svaki vid postovanja svoje istorije, pogotvo danas kada je sve izgubilo vrednost je znacajno...
  • Vojvođanska mućkalica

    18.11.2014 13:14
    A da počnemo da spremamo sendviče, jer ja vidim da ovo neće na dobro izaći? Samo gde da se selim ja - malo Rusin, od majke Crnogorke i dede Mađara?
  • Rasa sa salasa

    18.11.2014 13:12
    Potpuno neprikladno
    Srbijancima spomenike nek dizu u Srbiji! Imamo mi kome cemo.
  • branka

    18.11.2014 13:10
    branka
    tako i treba,lepa vest
  • xy

    18.11.2014 13:06
    "...дигао је руку на оца, а потом је његовог оца Петра дотукао момак из пратње. Убиство је, по Вуку Караџићу, учињено у љутњи и из љубави...
    Карађорђе је убио не само свог оца већ и још једног члана своје породице, свог брата Маринка, тако што га је обесио о кућна врата, због силовања једне девојке." (videti u Wikipedija)
    E sad to je taj kome će se u Petrovaradinu dići spomenik u znak negovanja ove lepe tradicije "ubistva roditelja i najbližih srodnika iz ljubavi i poštovanja"
  • pera sa sela

    18.11.2014 13:05
    Pohvala
    Svaka čast gradskoj vlasti na inicijativi da se podigne spomenik jednoj tako važnoj istorijskoj ličnosti.
  • Lala

    18.11.2014 13:02
    moze Djoletu..
    ali prvo Mariji Tereziji, ipak je ona poznatija novosadjanima nego crni djoka
  • 18.11.2014 13:01
    A oće i u Gracu i u Rusiji da mu dižu spomenike?
    Po ovoj logici, reklo bi se da hoće...
  • STEVAN J

    18.11.2014 13:00
    Uvek je pravo vreme da se uradi ono sto je ispravno
  • N. Delinara

    18.11.2014 13:00
    :))
    Kakva smo mi sprdnja od "države"!
  • COKA

    18.11.2014 12:59
    Svoje da volimo,tudje da postujemo
  • Djura Mutavi

    18.11.2014 12:57
    Grebe lud zbunjenog
    Pa kad moze ceca da peva sa tamburasima sto se ne bi i Karadjordje koji je 'jako bitan' za Vojvodinu nasadio u Petrovaradinu....
  • 18.11.2014 12:55
    On je trebao za života da podigne Vojvodini spomenik, a ne Vojvodina njemu, koliko je puta samo hrabri vožd bežao preko Save i Dunava kad mu je bilo prpa od saplemenika...
  • sava

    18.11.2014 12:51
    vojvopdina deo srbije
  • istoricar

    18.11.2014 12:49
    petrovaradinska tvrdjava
    je spomenik kulture i kao takvu je ne treba skrnaviti !
  • Lala

    18.11.2014 12:48
    kakve veze..
    ima tak Karadjordje sa Vovodinom i NS-om????
  • Toma

    18.11.2014 12:38
    Tito
    Tito je bio u tvrđavi kao zatvorenik, njemu ne dižete spomenik? A zaslužio ga je 1000000x više nego Crni Džordž.
    A da, vi ste turbočetnici vi Tita "mrzite", samo i dalje jedete njegov lebac...


    Jedino što je primereno jeste na odgovarajućoj zgradi tamo gde je bio, postaviti ploču koja svedoči o tome. Mada period je bio toliko kratak, još je i bio u tranzitu, niti je bilo šta pametno odatle radio...

    Predlog je debilan.


  • Dule Pacov

    18.11.2014 12:37
    Treći Srpski Ustanak
    Bolje da je inicirao spomenik Šešelju.
  • deda

    18.11.2014 12:35
    @tata -ima i jos
    J. Jelacic je zasluzan za bombardovanje i spaljivanje Novog Sada kao i pogubljenje skoro pola stanovnistva.
    Stigaso je u N.Sad u pijanom stanju, opleo po Tvrdjavi i Madjarima koji su jeva cekali da udare na Novi Sad.
    J.J. je "podvio rep" i polako odjezdio ka Kovilju, ostavljajuci pakao u N.Sadu.
    Zasluzan , zar ne?
  • Maša

    18.11.2014 12:35
    Lepo
    Lepo je dati značaj i Karađorđu.
  • 18.11.2014 12:34
    СТРАШНО
    Колико мржње у мало коментара. Роки Балбоа је сигурно урадио више за Војводину. "војвођани" лечите се.
  • KATALEJA

    18.11.2014 12:34
    Da se sacuva od zaborava sto je nase
  • klisa

    18.11.2014 12:33
    ....
    Ovo je dobra vest,pozdravljam ovo! Karadjordje je zasluzio da dobije spomen plocu!
  • KATALEJA

    18.11.2014 12:32
    Petrovaradin je Srbija
  • leonida

    18.11.2014 12:31
    Karadjordje,nego sta!
  • 18.11.2014 12:30
    El može i Draža???
  • eeeeeeeeeee

    18.11.2014 12:29
    svaka cast
    jedina prava stvar ,sve pohvale ....
  • Pera

    18.11.2014 12:25
    @Ultras
    Hoce to mozda neko ko sebe naziva "Ultras" da nas uci istoriju Vojvodine? Ovo je besmisleno kao i naziv Gradskog stadiona. Pa pre bi trebalo podici spomenik Josipu Jelacicu. Zasto se za to ne zalazete?
  • Posmatrac

    18.11.2014 12:22
    Znaci to je radio?
    Znaci na organizaciju toga je gradonacelnik trosio vreme? A sta je sa ostalim problemima u Novom Sadu, kad ce to doci na red? Izgleda da je manje bitno od spomenika.
  • Неђо из Кистања

    18.11.2014 12:20
    Поп Војвода Ђујић
    Мени је реко чоек да ако се Шешељ домогне васти, биће иницијатива за постављање споменика Попу Војводи Ђујићу у строгом центру Новог Сада.
  • @Vojvođanin, Bačvanin i Kaćani

    18.11.2014 12:18
    ... imenovani nekoga castili? Dobar fazon. Poznati su kao licemeri, i jako dobri jedino kao gosti.
  • Ultras

    18.11.2014 12:17
    Vojvodjanima su se nazivali Srbi koji su bili najaktivniji za pripajanje matici tj Srbiji.
  • jova limanac

    18.11.2014 12:17
    Imamo li mi spomenik Vasi Pelagiću na tvrđavi? On je tu bio zatočen, kao i Antun Gustav Matoš, od onih poznatijih, i imali su duži staž od Crnog Georgija iz naslova...
  • 18.11.2014 12:15
    akmo autonomaski fasisti zakmecite u glas, donacije ovih dana sakom i kapom u ambasadi
  • Đole

    18.11.2014 12:11
    živ karađorđe
    el u bronzi?
  • preletacima

    18.11.2014 12:07
    uvek
    lepo
  • ovdasnji

    18.11.2014 11:56
    ima li kraja
    ovom besmislu ?
    karadjordje u Vojvodini?
    sta je sledece?
    spomenik mladicu,karadzicu,seselju,marticu...?
    razumeo bih i podrzao postavljanje spomenika mariji tereziji ili prestolonasledniku francu ferdinandu,koji su deo nase istorije !!
    mislim na istoriju Vojvodine !!!!
  • 18.11.2014 11:55
    "Ovde se skrivao vođa ustanka posle poraza od Turaka, dok nije pobegao u Grac"


    Od toliko... ovo i nije neki povod za spomenik Karađorđu!

    Da sam Karađorđe, bio bih zdravo ljut na tvorce ove ideje!
  • Ris

    18.11.2014 11:55
    Poucite me mudri
    ... stvarno ne znam kakve on ima veze s Petrovaradinom.
  • Vojvođanin, Bačvanin i Kaćanin

    18.11.2014 11:52
    Budući da su Vojvođani, odnosno srpsko stanovništvo Južne Ugarske, šakom i kapom finansirali Ustanak, treba da nataknu spomenik Vojvođanima posred Oplenca ili već gde nađu za zgodno, jer bi bez naših para još uvek sedeli pod Turcima.
  • 18.11.2014 11:50
    Da, da, Karađorđe, poznati oslobodilac Vojvodine...
  • 18.11.2014 11:49
    Lepe vesti.
  • 18.11.2014 11:49
    Fašizacija na delu, i to ne zbog lika i dela Karađorđa, već zbog te upornosti kojim se teroriše multietnički i multikulturalni prostor Vojvodine. Što ne dižu spomenik u svom selu?
  • baader

    18.11.2014 11:46
    to je kao da miri markovic naprave spomenik u moskvi
  • -

    18.11.2014 11:40
    -
    neka ga napravi onaj koji je napravio pupinu
  • Tata

    18.11.2014 11:38
    ima i jos
    Mislim da je Josip Jelacic vise vezan za Novi Sad od Karadjorda.
  • shwartz george

    18.11.2014 11:36
    pamjatnik
    Mozda je i zasluzio posto je u Sremu vojevao za Austriju.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna