Autor: 021

Zabava
28.07.2016.
14:06
Mnogi vozači nisu baš najsigurniji šta treba da rade kada ulaze u kružni tok.
  • Станко

    24.08.2018 17:15
    Талалалалала
    Најглупља ствар је да возило у спољној траку има предност у односу на возило у унутрашњој траку. Тај се креће брже од возила у унутарњој траку и буквално га претиче са десне стране, узимајући у обзир да је пропустио возило улазећи у кружни ток и дао му предност пошто се кретало кружним током. Претицање са десне стране је прекршај и возило у спољној траку кружног тока никако небо смело имати предност.
    Ако возило пре уласка Србије ка у кружни ток нема вертикални знак,обрнути троугао, да наилази на цесту са првенством пролаза, има на асвалту хоризонтално дебелу попреку линију која исто значи. Значи да увек има предност возило у кружном току, без обзира у којој је траку.
  • Po zakonu

    07.10.2016 22:00
    Ovo sto je postavljeno nije po nasim zakonima. I savetovao bih redakciji da skloni video i taj clanak jer tako obelezene kruzne saobracajnice ne postoje kod nas.
    I problem je sto "obucavate" vozace POGRESNO!

    1. Po zakonu o saobracaju ne postoji posebno pravilo vezano za kruzni tok.
    2. Vozila u kruznom toku imaju prednost SAMO ako je tako obelezeno, u suprotnom vazi pravilo desne strane.
    3. Kretanje kruznim tokom sa dve trake je isto kao i kretanje putem sa dve trake.
    4. Desna traka sluzi za pravo i desno.
    5. Iz kruznog toka se izlazi samo desnom trakom uz obavezni desni pokazivac pravca.
    6. Leva odnosno unutrasna traka je za pravo.

    Da pojasnim:
    - Iz leve odnosno unutrasnje trake nije dozvoljeno preseci desnu traku i izaci iz kruznog toka,
    neophodan je postepeni prelazak u spoljnu traku pa izlazak uz pokazivac pravca.
    - Desnom odnosno spoljnom trakom se izlazi ili vozi pravo SEM ako nije oznaceno drugacije.
  • Vaske

    04.08.2016 19:55
    @G
    Da dragi gospodine/gospođo G, ja mislim da to zaista dolazi iz mog vozačkog neiskustva. A vaš komentar dolazi iz lošeg čitanja. U mom prethodnom komentaru sam napisao da govorim isključivo o kružnom toku sa dve trake.
    Dakle, ako sam govorio o kružnom toku sa dve trake, što je i tema ovog teksta, to sigurno znači da neki sa više traka nisam ni video.

    Srećno vam prestrojavanje u kružnom sa dve trake i kao što je neko već napisao, nadam se da se nećemo sresti u nekom od njih.
  • G

    03.08.2016 18:50
    @Vaske - zaista je vaša stvar što prestrojavanje u kružnom toku smatrate idiotskim, to dolazi iz vašeg vozačkog neiskustva odnosno dolazi iz toga što ste u životu videli samo kružni tok sa jednom ili dve trake u kojima to ili ne može da se uradi ili za time nema realne potrebe. Kad uđete u kružni tok sa 4 trake od koje su potom pojedine na svojim izlazima barijerama odvojene od ostalih, morate se prestrojiti tokom prolaska kružnog toka ako niste uspeli da zauzmete pravu traku na ulazu u tok, uz pravljenje celog kruga ako za tim ima potrebe, naspram "pametne" ideje da izađete na pogrešnom izlazu jer vas nešto neopipljivo tera da ostanete baš u toj traci.
  • Vaske

    03.08.2016 14:23
    Prestrojavanje
    Pretpostavka: ako se ja krećem unutrašnjom trakom kružnog toka i želim da se prestrojim u spoljnju traku (kružni tok sa dve trake), uključujem desni pokazivač pravca, jel tako? E sada, taj desni pokazivač pravca je u kružnom toku znak da ću na sledećem izlazu napustiti kružni tok, ali ja to ne želim, nego samo želim da se prestrojim u desnu traku iz meni nekog idiotskog razloga. Vozilo na sledećem ulazu moj desni pokazivač shvata kao isključenje i kreće da ulazi u kružni tok, ali prc, eto mene u njegovim vratima. Ovo je jedan od razloga zašto se ne bi trebalo prestrojavati u kružnom toku. Da li treba da spominjem da je auto u spoljnjoj traci uglavnom u mrtvom uglu i ako nemam signalizaciju za vozilo u mrtvom uglu (a većina auta nema) opet sranje.

    I sada ono najvažnije pitanje, zašto bi se neko prestrojavao u kružnom toku?
  • G

    02.08.2016 18:37
    @Dragan - poštovani gospodine, kružni tok je tok a ne raskrsnica. U raskrsnici ne možete da se vrtite u krug nijednom a naročito ne koliko to želite. Imate manje i veće kružne tokove, sa jednom i više saobraćajnih traka, pa čak i kružne tokove koji su podeljeni na više manjih kružnih tokova. Kružni tok je ništa više nego običan put koji umesto da je ravan ide u krug, i za njega ne važe nikakva nova pravila koja pre nisu postojala. Isprekidana linija između traka kružnog toga znači da vam je DOZVOLJENO PRESTROJAVANJE, a ako vam nije jasno zašto je tako onda gospodine veoma sumnjam u vaše vozačko iskustvo koje ovde tvrdite da imate. Niko nije rekao da treba da ponovo polažete vozački ispit, dužnost vam je da se upoznate sa saobraćajnim zakonima zemlje u kojoj nameravate da vozite. Većina zemalja, pa i Srbija, ima telo koje pomaže svojim građanima u tome i na jednom mestu im daje smernice na šta treba da paze kad upravljaju vozilom u određenoj zemlji.
  • Dragan

    02.08.2016 15:58
    @G
    Nadam se samo da ne vozite auto ili sta drugo svakodnevno. U kojoj to raskrsnici ima prestrojavanja??? Na ulazu u svaku zemlju postoje ogranicenja brzina na raznim putevima,neka osnovna pravila treba znati ali ponovo polagati vozacki da bi presao granicu je glupost. Ne znam da li je pisan zakon pre 50 ili 100 godina ali ocigledno ga je pisao neko ko nije dovoljno strucan ili se nije potrudio jer je ocigledno nedovoljno jasan i apsolutno neusaglasen sa drugim evropskim zemljama, ako je takav kako ga pojedini citiraju. Vozim svakodnevno i prelazim velike kilometraze i mogu posvedociti gomilu nelogicnosti kod nas u voljenoj Srbiji u saobracaju i signalizaciji. Ovaj video klip oslikava kako bi trebalo biti i kako je logicno. Sta vam tu nije jasno? Oni koji navode suprotno kada bi hteli da malo razmisle, shvatili bi da bi po njihovom kruzni tok bio problem a ne resenje u saobracaju. Zbog takvih kruzni tok, inace veoma jednostavna i bezbedna stvar, je veliki problem kod nas.
  • /

    01.08.2016 13:15
    /
    ovaj klip se ne slaze sa onim pravilima koja su kruzila kada je ovaj tok postavljen.
    mozda ih jos ima na 021 mozda je neko sacuvao letke

  • knez

    01.08.2016 08:08
    Kao neko ko je u Nemačkoj ponovo polagao testove i vožnju, moram da razočaram da se pokazivač pravca pokazuje SAMO prilikom napuštanja kružnog toka. Ako je mali kružni tok, neretko se uključuje DESNI pokazivač pravca čak i pre ulaska u kružni tok, kako bi se obavestio učesnik iza. Kakvo je ovo pravilo (zakon) da se pokazuje prilikom ulaska u kružni tok? Možda u USA, pošto je kod njih sistem kružnih tokova u začetku. U USA važi pravilo "first in-first out", dok u većini zemalja Evrope važi desni pre levog, ako se ukrštaju saobraćajnice bez prioriteta. Kod nas retko gde i postoji ovakvo ukrštanje, pa zato ovo pravilo u 99% slučajeva zaboravljamo. Što se mene tiče, Nemci su primer kako se treba voziti i treba da prepišemo komplet zakon od njih, s razlikom da ostavimo 120 ograničenje na auto putu.
  • G

    31.07.2016 23:00
    @Dragan - taj zakon se konstantno menja, skoro svake godine, kako možete da lupetate da je reč o zakonu od pre 50 godina? Neko iz inostranstva treba da uradi isto što i vi kad idete u inostranstvo - da proverite koja pravila važe, da li su potrebna dnevna svetla, da li je i kakva potrebna neophodna oprema i sve ostalo, to je vaša dužnost. Zakon po pitanju kružnog toka nam je bezmalo identičan onome u drugim zemljama. Odakle vam ideja da nema prestrojavanja u kružnom toku? Nejasno vam je značenje isprekidane bele linije odnosno smatrate da nema isto značenje u kružnom toku naspram druge vrste puta?
    Niste se ni potrudili da saznate kada je zakon pisan a već imate spremne optužbe o "zemlji Srbiji" sa 50 godina starim zakonima.
  • Dragan

    31.07.2016 19:27
    Cija je nadleznost?
    Ocigledno neki citaju zakon koji ko zna kada je pisan i totalno je nelogican. Zar ne treba pravila da budu jednaka u svim zemljama (ne spominjite japance i britance sa levom stranom kojom voze). Sta da radi neko iz inostranstva kad dodje ovamo, sigurno nije citao nas zakon kako da vozi kruznim tokom.
    Ko treba o tome da misli? Moglo bi npr. da se pise Alvirovicu da pokrene neku inicijativu da se nasi zakoni u saobracaju (tekst) usklade sa zakonima u drugim zemljama. Mada kakvu skupstinu imamo, ovo je verovatno poslednja rupa na svirali.
    Pravilo desne strane na svakoj raskrsnici vazi samo ako se dvoje nadju na putevima iste vaznosti u isto vreme. Ako je neko vec u kruznom toku onda se nisu nasli u isto vreme i prednost ima onaj koji je vec usao u raskrsnicu/kruzni tok, osim ako nije drugacije i jasno naznaceno (takvih kruznih tokova u Srbiji nemamo). Sta tu nije jasno? Takodje nema prestrojavanja u kruznom toku kao sto nema prestrojavanja i na obicnoj raskrsnici. Takodje ne mozete iz desne trake praviti polukruzno ili skretati levo na normalnoj raskrsnici pa tako ne mozete ni u kruznom toku. Toliko od mene a vi i dalje pojedini citajte zakon koji je pisao neko pre 50 godina i totalno je zastareo. Zasto nije napisan nov? Verovatno jer zivimo u zemlji Srbiji. Nadam se da se necemo sresti u kruznom toku.
  • Jogi Letač

    31.07.2016 15:44
    @Vaske, ipak smo došli do suštine - kakav god da je ZOBS, njega se moramo pridržavati dok smo u saobraćaju. Kako bi se izbegla zagušenja koje pominješ, uobičajeno je da se ZNAKOVIMA reguliše prednost vozila koja su već u kružnom toku. Uostalom, ako je tako kao što ti kažeš, što onda ispred svakog ulaza u kružni tok stavljaju obrnuti trougao? Mogli bi putari onda da uštede pare na znakovima.

    Za sve one koji kažu da lupam: danas sam ponovo pročitao šta u ZOBS-u piše vezano za raskrsnicu sa kružnim tokom (link: http://www.overa.rs/zakon-o-osnovama-bezbednosti-saobracaja-na-putevima.html) čitanjem a i pretragom sam našao JEDAN član koji reguliše preticanje ispred i u raskrsnici - Član 65. Ni u jednom drugom članu se ne pojavljuju reči kružni tok, tako da ja iz toga zaključujem da ne postoje nikakva specijalna pravila koja važe samo u kružnom toku. Voleo bih da me neko uputi na to u kom dokumentu su regulisana posebna pravila za kružni tok, neki link, pa da se i ja konačno prosvetlim u vezi ove tematike. Dotad ću, kao i dosada, u saobraćaju probati da vodim računa o tome šta drugi rade, pa i propustiti nekog ko nema prednost kako bi izbegao sudar.
  • brmbrm

    31.07.2016 13:59
    NS_BOB
    A da ti brate mili malo usporiš? Semafor svakako nemaš, proći ćeš brzo, zagušenja gotovo da i nema. Od kružnog toka do pešačkog ima prostora da stanu dva autobusa (dve saobraćajne trake). Da stave malo dalje pešačke i biciklističke prelaze svi bi stiskali gas čim izađu iz kružnog toka umesto da propuste pešake i bicikliste (već i sada neki vozači to rade).
  • Vaske

    31.07.2016 12:40
    @Jogi Letač
    Kilometre odavno ne brojim. U početku sam samo računao koliko sam prešao autom, a vremenom me i to prošlo. Što se tiče kategorija, evo da ne bude da pričam u prazno: https://i.imgsafe.org/c612367a05.jpg

    Mogu ti reći da 500k za 34 godine i nije neka kilometraža.

    Što se tiče prvenstva u kružnom toku naš zobs je ponekad kretenski, ali to me ne čudi. Ako bi vozila u kružnom toku morala da čekaju uključenje svih vozila koja mu dolaze sa desne strane momentalno bi se popunio svaki kružni tok i saobraćaj bi stao pri svakoj većoj gužvi, pokušaj da zamisliš takvu situaciju. Neka 15 auta u dve trake treba da sačeka petnaestak auta koji
    im dolaze sa desne strane (ako je gužva i mnogo više od 15), a ovi opet prave skretanje u levo, dakle voze 3/4 kruga i ne mogu da se isključe pošto, bože moj važi pravilo desne strane i ovi u raskrsnici i dalje moraju da čekaju, a već su zakrčili izlaz onima koji idu levo. Takođe, tu su sada i oni koji idu pravo, levo i polukružno iz suprotnog smera ovima koji idu levo, pa su dodatno začepili raskrsnicu. Ovde govorim o ovim manjim novosadskim kružnim tokovima, ne o Slaviji gde je to malo drugačije regulisano i nije tema ovih naših malih kružnih tokova.

    @*_*

    Verovatno si u Novom Sadu od skoro kad govoriš da je do juče bilo par semafora. Ako se sećaš Novog Sada u ovakvom izdanju: http://opusteno.rs/slike/2010/06/stare-slike-novog-sada-6191/stare-slike-novog-sada-0.jpg

    onda sigurno znaš da nisi u pravu.
  • *_*

    31.07.2016 11:07
    Citam pojedine
    komentare i ne verujem! Tolike polemike oko kruznog toka, kao da se izmislila topla voda. Znam da je problem, sa bicikla preci voznju kolima! ;-) Ali ko pojedinima dade vozacku, i gde su polagali vozacki. Postao je problem voznje kroz Novi Sad, naravno do juce je bilo par semafora i jedan kruzni tok. Juce na kruznom toku, u dalku sto me ne udari, jedan, i rece mi, gde juris, ovo je moj grad, i ja sam 4.generacija Novosadjana. Reko, ne sramoti i mene pravog Novosadjane, nego naci pravo prednosti!!!!
  • Владимир

    31.07.2016 10:50
    Конфликт
    Законодавац није решио баналну ствар: Бициклиста који пуном брзином вози преко пешачког прелаза, са којим статусом то чини? Да ли је он онда пешак или је бициклиста? Којом брзином може да се креће? То ми је највећи проблем - практично срећем пешака у "пуном трку" - не могу да га благовремено уочим. Тај проблем би требало решити.
  • maximus

    31.07.2016 10:02
    ponavljati pravila 1000000000x
    Ovaj video treba objavljivati i objašnjavati svaki dan,na tv kao reklamu na svakih pola sata,na prenosu utakmica i u pauzama u serijama.Ljudi ne znaju pravila korišćenja kružnog toka.svaki put me hvata jeza kada moram da prođem kroz neki kružni tok.Iz komentara ovde se vidi da ljudi ne znaju pravila,a ubeđeni su da znaju.To je najopasnije, kada uleću kao kamikaze.Trebalo bi strožije kontrolisati ova mesta video nadzorom.Ko pravi cirkus da se kazni+obavezna obuka,da kruži ceo dan na poligonu, dok se ne zavrti u glavi!
  • Seka Persa

    30.07.2016 09:54
    Ajme majko...
    Vozilo u kruznom. UVEK ima prednost.

    Al kad smo kod signala:

    Desni ako se izlazi na prvom izlazu. Inace nije potrebno dok ne prodješ izlaz pre zeljenog i onda das desni ne bi li indikovao da hoces da napustis kruzni tok.

    U kruznim tokovima sa vise ulaznih traka desna i desni za prvi ili drugi izlaz. Ostale trake za ostale izlaze.

    Ned'o vam bog ovog dragi novosadjani:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)
  • Lajavi

    30.07.2016 03:32
    Po komentarima koje vidim, (pogotovo JOGI LETAC iskusan ubica u kruznom toku sa 32 godine iskustva i 500.000 km) mnogi od vas bi trebalo da odu malo na Slaviju da vezbaju kruzni tok dok ne nauce.
    U kruznom toku NE POSTOJI PRAVILO DESNE RUKE vec PREDNOST IMA VOZILO KOJE JE U KRUZNOM TOKU. Vozila koja se priblizavaju kruznom toku MORAJU da propuste vozilo koje je u kruznom toku i to je AMIN. Izuzetak je tramvaj koji MORAS da propustis jer on uvek ima prednost.
    Vozilo koje je ulazi u kruzi tok daje levi zmigavac prilikom kruzenja a desni daje prilikom iskljucenja iz kruznog toka ( to ni Novosadski instruktori ne znaju al dobro, naucice jednog dana).
    Ukoliko dva vozila idu kruznim tokom i vozilo u levoj traci zeli da se iskljuci iz kruznog toka, vozilo koje je u desnoj traci je DUZNO da propusti vozilo u levoj traci.

    Nadam se da sam bar malo razjasnio neke stvari vezane za kruzni tok.

    JOGI LETAC, aj lebati predji na bicikl i izbegavaj kruzni tok k`o Boga te molim.
    Evo ja cu da se predstavim sa svim kategorijama osim A i nemam za traktor posto je to sada posebna kategorija. Ne volim motore. Ah da, presao sam do sada preko milion kilometara, nisam merio.



  • Jogi Letač

    29.07.2016 21:31
    @Vaske, ne znam da li uopšte imaš dozvolu, ali apsolutno nisi u pravu, pročitaj ZOBS. Glavna zabluda mnogih vozača je da vozilo u kružnom toku ima prednost. Ako to znacima nije regulisano, vozilo u kružnom toku NEMA PREDNOST.
    Ja vozačku dozvolu imam već 34 godine (A kategorija) odnosno 32 godine (B kategorija), polagao sam kada se nije mogla kupiti dozvola i kada je obuka bila prava, a ne pro forma. Prešao sam sigurno 500 000 km a nisam imao ni najmanje čukanje dosada. Voleo bih da se i ti predstaviš koje kategorije poseduješ i koje imaš iskustvo u saobraćaju.
  • dare

    29.07.2016 12:42
    NA NASELJU !!
    SVIvi koji se SMEJETE onim malim kruznim tokovima na Naselju -
    JAKO PLITKO RAZMISLJATE!!!


    Evo da vam olaksam dacu vam 3 aksioma pa vi dedukcijom zakljucite sto
    su oni tu postavljeni:


    1 - kruzni tok je drasticno bezbednije ukrstanje sprem semafora ( ili bez semafora)
    2 - te male raskrsnike su nepregledne
    3 - mnogo dece se muva u tom delu oko raskrsnica

    plus,taj kruzni tok na slici je mnogo manja investicije prem semafora,
    a usput, te reskrsnice nemaju veliki promet saobracaja.

    BINGO !!
  • Vaske

    29.07.2016 11:30
    @Jogi Letač
    E brate baš si nalupao, nadam se da te niko neće shvatiti ozbiljno.

    Tvoja tvrdnja: "Prva tvrdnja je samo ponekad tačna. Naime, ako pri nailaženju na kružni tok nemate stop ili obrnuti trougao, onda vi imate prednost, jer važi pravilo desne ruke."

    Pravilo: Vozila u kružnom toku UVEK imaju prednost u odnosu na vozila koja tek treba da se uključe u njega.

    Tvoja tvrdnja: "poželjno je pre izlaska prestrojiti se u spoljnu traku, kako vas ne bi presekao onaj što vozi možda već treći krug spoljnom trakom."

    Pravilo je da se nikada ne sme prestrojavati u kružnom toku ukoliko se saobraćak odvija normalno bez vanrednih okolnosti tipa suda, radovi i slično.

    Tvoja tvrdnja: "nije zabranjemo voziti spoljnom trakom i tri kruga...."

    Pravilo: ako se zaneseš i napraviš još koji krug, onda se parkiraš u sredinu kružnog toka i otvoriš hamburgeriju.

    Od kako svako selo ima svoje tablice, da se primetiti da su vozači sa BP tablicama veoma slični u vožnji sa SM i RU tablicama, samo se ranije nije znalo koji su jer su se skrivali iza NS tablica.
  • NS

    29.07.2016 10:31
    ...
    Nisu Novosađani loši vozači nego dođoši iz Bosne i okolnih sela....Prodali njivu i kravu u Gajdobri pa kupili stan na detelinari...mnogo ljudi se doselilo...Šta onaj iz bosne zna šta su četri trake ...šta je uslovno...šta je parkiranje...užaaaaaaaas...kružni tok retko ko zna da koristi...nisam ni ja znao jer je pre bio samo jedan kod štranda ako se to može nazvati kružnim tokom...al kad su počeli da ih prave lepo odem na you tube i pogledam...i onda kad sam počeo pravilno da koristim kružni tok mogao sam da se slupam 100puta jer drugi ne znaju da voze pa onda moraš da vozis nepravilno da ne bi poginuo...
  • Aca

    29.07.2016 06:54
    Generalno najveci problem u NS su vozaci jer nemaju pojma sa voznjom dali je to iz iskustva ili iz auto skole ne znam, ne znaju osnovne stvari kako se vozi ulicom sa vise traka, skretanja, prestrojavanja ... vidim i da se pominje prvenstvo onog ko zadrzava pravac, traku tacno je ali isto tako ste duzni da dozvolite da vozac zavrsi bezbedno zapocetu radnju... kad ga vidite da je dao desni zmigavac i iz leve trake KRENUO u desnu NE treba da ovaj u desnoj traci daje gas nego da pusti i gas i auto... svaka cast izuzecima kojih ima malo! Pre neki dan je auto skola presla iz trake za skretanje desno skroz u traku za skretanje levo sa sve instruktorom koji je razgovarao telefonom...
  • Debeli

    28.07.2016 22:58
    Problematičan video
    Ako se ne varam, po Zakonu (ZOBS) dozvoljeno je voziti desnom / spoljnom trakom kroz kružni tok ne samo do prvog i drugog izlaza, već i do trećeg i četvrtog (dakle, u spoljnoj/desnoj se može vozati u krug do besvesti). Nisam siguran i nisam uspeo da nađem u pomenutom zakonu, ali su mi ovo napomenula 2 saobraćajna policajca kad sam ih konsultovao u vezi sa tim. I sami su priznali da je to nelogično i da se razlikuje u odnosu na propise u drugim državama. Drugo, u kružnom toku prednost ima unutrašnja (leva) traka, a ako je kt sa više traka prednost ima prva unutrašnja, pa onda redom jedna po jedna ka spoljnoj (krajnjoj desnoj). Mene brine ponašanje ostalih učesnika u kružnom toku i lično sam se navikao da povremeno propuštam one iz spoljne trake, jer bih u suprotnom barem 2 puta mesečno imao udes bez svoje krivice...
  • NS_BOB

    28.07.2016 22:08
    Kružni tokovi u NS su problematični i zbog pešačkih prelaza koji su napravljeni tik uz same kružne tokove.
    Izlazak iz kružnog toka je ionako najkritičniji momenat prolaska kroz ovakvu raskrsnicu (jer se mnogi baš i ne pridržavaju pravila), a povrh toga je tu odmah i pešački prelaz - zbog kog vozilo koje se isključuje mora da stane (ako uopšte primeti pešaka) i time blokira celu raskrsnicu. Mogli su pešačke prelaze pomeriti 10-15m (par koraka) dalje od krušnog toka, što bi poboljšalo bezbednost pešaka a i protočnost raskrsnice.
  • .

    28.07.2016 22:04
    предност
    Возило у кружном току има предност. Не могу да верујем да оволико људи то не зна. Правило десне стране се не примењује јер нису путеви исте важности.
  • Spiridon Mekas

    28.07.2016 22:02
    @ Vozac
    Nisam siguran da si najpažljivije pročitao moje pitanje.
    Nisam ja pitao za šta služi "Izlaz desno", već sam pitao da: ako postoji već "izlaz za desno", a ako je tačna tvrdnja da samo oni koji idu desno koriste desnu traku na ulazu u kružni tok (a tako ovaj video kaže), onda za šta služi ta desna traka, jer već postoji "izlaz za desno" (koji se nalazi sa desne strane od desne trake na ulazu u kružni tok).
    Obojica se naravno slažemo da taj "Izlaz desno" služi da se rastereti RASKRSNICA sa kružnim tokom.
    Takođe, nisam navodio taj primer za taj kružni tok na Telepu, ali kad kad ga već spomenusmo, to je bio još bolji primer (jer ima izlaze za desno, ali ima i Ulicu Ćirila i Metodija sa samo po jednom trakom za ulaz / izlaz) Stoga moje sledeće pitanje:
    Ako se ovaj video iz SAD-a može univerzalno primeniti na sve kružne tokove, ko ima prednost: onaj koji ide sa Bul. Evrope u ulicu Ćirila i Metodija (vanjskom trakom), ili onaj koji iz Bul. Cara Lazara skreće u tu istu ulicu (ako sluša video, onda on mora unutrašnjom trakom)?
    Raskrsnice sa kružnim tokom su vrlo delikatne, i nije baš "pametno" postavljati svakakve youtube simulacije. Zakon kaže: po prioritetu ide ovako:
    - policajac
    - semafor (ni jedno ni drugo gotovo nikad ne budu na kružnom toku)
    - vertikalna signalizacija (znakovi)
    - horizontalna signalizacija
    potom: skretanje iz krajnje trake, i pravilo da vozilo koje zadržava svoju traku zadržava i pravo prvenstva.
    I zakon logike: pažljivo i sa oprezom u kružnom toku.
  • Vozac

    28.07.2016 20:56
    @Spiridon
    Izlaz desno ka Bulevaru Evrope sluzi da bi se rasteretio kruzni tok, jer vecina ljudi ide tamo ili na Somborski. Ovi koji dolaze za Bul. Evrope nekad dosta cekaju da udju

    @Pitanje
    Vozac koji ulazi u spoljnu svakako treba da vas posmatra i pusti. Nece uleteti i ici brze od vas da vas isece. Posto vidi da niste usli u kruzni kad i on, da se zakljuciti da mozete da izadjete na svakom sledecem izlazu.

    Najvecu problem prave vozaci koji idu spoljnom levo ili polukruzno. Ko sa njima udje unutrasnjom trakom i vozi po automatizmu pravo, taj je naj... Kreteni voze spoljnom i dva kruga.
    Ili oni sto iseku iz desne u unutrasnju.
  • Jogi Letač

    28.07.2016 20:38
    @Slobodan
    Prva tvrdnja je samo ponekad tačna. Naime, ako pri nailaženju na kružni tok nemate stop ili obrnuti trougao, onda vi imate prednost, jer važi pravilo desne ruke. Znači, jedino kad znakovi tako govore, vozilo u kružnom toku ima prednost (na videu su jasno stavljeni znakovi nailazak na put sa prvenstvom prolaza - obrnuti trougao).
    Drugo: nije zabranjemo voziti spoljnom trakom i tri kruga, ali ako to radite usporavate saobraćaj jer sprečavate da se uključe drugi u spoljnu traku.
    Ni četvrta tvrdnja nije korektna, poželjno je pre izlaska prestrojiti se u spoljnu traku, kako vas ne bi presekao onaj što vozi možda već treći krug spoljnom trakom. Ukoliko pri izlasku iz kružnog toka iz unutrašnje trake udarite u vozilo koje vozi spoljnom trakom, vi ćete biti krivi.

    @Pitanje
    Prestrojite se pre izlaska iz kružnog toka, onaj koji se uključuje će sačekati (naravno, ukoliko je znakom tako regulisano).

    @kolo
    Inače, u kružnom toku ili po pravoj ulici prednost ima onaj koji vozi svojom trakom, onaj koji menja traku, nema prednost.

    Inače razumeti saobraćaj u kružnom toku je vrlo lako ako kružni tok zamenite sa jednom jednosmernom ulicom sa četiri ulice koje dolaze sa desne strane. Kako bi se ponašali u takvoj ulici, na isti način treba da se ponašate u kružnom toku.
  • Vidi...

    28.07.2016 20:32
    jednostavno je...
    ...iz desne idi desno ili pravo i nikad se nista nece desiti niti ces nekoga zbuniti. Prosto! Iz leve (unutrasnje) idi pravo ili pravi krug. Onaj iz desne te nikad nece iseci niti ces ti njega (ako se sluzi logikom). Kad svi ovo "komplikovano" shvate, pravilno iskoriste zmigavac i uspore umesto da ubrzaju, kruzni tok ce biti mala maca.
  • Zare

    28.07.2016 20:27
    Ja bih proverio na mestu vaše redakcije jer (kao što su neki već pisali) ova video simulacija ne odražava u potpunosti tačno propise koji važe kod nas. Zbog toga bi ovo trebalo skinuti sa vašeg portala...
  • Dragan

    28.07.2016 20:19
    @Pitanje
    Ako si ti vec u kruznom toku u unutrasnjoj traci taj koji je na tvom prvom izlazu (kako ti kazes pod 90 stepeni) ali i na svakom drugom (ako izlazis na trecem ili cetvrtom izlazu) NE SME da udje u kruzni tok dok ti ne prodjes bez obzira sto nesmetano moze da krene spoljnom trakom. Dakle taj MORA da te pusti da prodjes unutrasnjom trakom i tek onda on ulazi i ide gde hoce. Kad te tako propusti ne moze da se desi (pod uslovom da ne stanes u kruznom toku sto je zabranjeno) da ti njega 'iseces'. Vec je neko rekao, ti si u kruznom toku i imas prvenstvo i dok ti ne prodjes taj neko MORA da ceka bez obzira sto hoce npr. pravo spoljasnjom trakom. Ali to ljudi cesto grese i onda se desi da me neko u spoljnoj traci isece jer kruzi u spoljnoj traci. Ako ste oboje na ulazu a ti npr. u levoj traci, zajedno i ulazite ... Ti u unutrasnju traku. Ti ides pravo, levo ili polukruzno, ne smes desno jer bi onda isekla tog u spoljasnoj traci ako ide pravo. Ali zato ni on me sme da ide spoljasnjom trakom levo ili polukruzno (3.i 4. izlaz) jer bi onda on tebe isekao ako ides npr. pravo (2.izlaz).
  • Stefan

    28.07.2016 20:17
    Stefan.equ@gmail.com
    1.Propuštate vozila u kružnom toku pre uključenja

    2. Desna (spoljna) traka je za isključenje prvo desno i pravo

    3. Leva (unutrašnja) se koristi Za isključenje prvo levo i polukružno

    4. Ukoliko se propusti isključenje,pravi se još jedan krug,nikako vožnja u nazad
  • Spiridon Mekas

    28.07.2016 19:12
    Ovaj video je vizuelni prikaz napisanih pravila (da bude jasnije) u kružnom toku u nekim državama SAD-a. I malo malo, pa se pojavi kod nas, pa malo malo i ja se javim komentarom. Kod njih su drugačija pravila a u ovakvom kružnom toku su takva.
    Nemojte iskopirati neki video iz Kanade, koji pokazuje kako se na raskrsnici sa semaforom može skrenuti desno iako je za vas na semaforu crveno. To je kod njih pravilo, možeš proći na crveno, ali samo ako ne smetaš onim učesnicima koj imaju zeleno. (nešto kao kod nas "uslovno zeleno").
    Ali to su propisi kod njih, a ne kod nas. Inače smatram da su oba gornja primjera dobra praksa, i voleo bih da je tako kod nas, ali zakon je zakon, a kod nas je sve propisano Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.
    Ovo gore je snimak kružnog toga sa 4 ulaza / 4 izlaza, 2 trake u kružnom toku i 2 trake na svakom ulazu / izlazu. Svi vi koji smatrate da je video OK i da je primjenjiv kao pravilo, probajte primeniti šta se radi u slučaju kad raskrsnica sa kružnim tokom ima tri trake unutra, i recimo 7 ulaza / izlaza, od kojih su neki jednosmerne ulice i kod kojih gotovo svi ulazi / izlazi imaju samo jednu traku! Vi iz BGD se svakodnevno vozite Slavijom pa znate. Ili ako zakomplikujemo gorni video pa da na nekom od ulaza postoje posebne trake za skretanje desno, pa se i ne ulazi u kružni tok (npr. NS: Bul.Evrope-Kornelija Stankovića). Da li onda treba ukinuti desnu traku na tom ulazu, da li je nepotrebna! Za koga služi, ako se iz nje ide samo desno?
  • plavusa

    28.07.2016 18:23
    Hvala Slobodanu, jednostavno i kratko, i ne secam se da sam ikad procitala ovakvih nekoliko konciznih i korisnih redova od silnih tekstova koji mlate u prazno. Takodje, komentator "pitanje" postavlja dobru dilemu, tj. nije dilema nego rizicno mesto, jer onaj desno mora da vozi polako, pripazi i gleda vas zmigavac, a uvek je rizicno oslanjati se na tudju paznju. Obozavam kruzne tokove sa jednom trakom, ovi sa dve mi stvaraju malu nervozu uvek. Od onih sa tri zaplacem se samo kad pomislim.
  • Deki

    28.07.2016 18:20
    Engleski
    Koliko gradjana razume ovaj video sobzirom da je na engleskom? Na srpskom bi tesko razumeli...
    Inace, odlicna simulacija. Naucio sam nesto novo.
  • @Pitanje

    28.07.2016 18:17
    ako se on ne iskljucuje na istom mestu, okrenes jos jedan krug. u kruznom toku nema zaustavljanja.
  • kolo

    28.07.2016 18:03
    @Pitanje
    Spoljasnju (desnu) traku koristis ako ides pravo ili desno, a unutrasnju (levu) traku kada ides levo ili se vracas odakle si dosla.

    Inace kola u unutrasnjoj traci imaju prventstvo prolaza ali retko ko postuje to.
  • Seka Persa

    28.07.2016 17:28
    @Ja
    Tzv mini kruzni tok koji je samo tacka u sredini raskrsnice i ima ista pravila koja su za bilo koji kruzni tok je normalna pojava (npr u "T" raskrsnicama).
  • Jedno rešenje

    28.07.2016 17:23
    Stati i.... zaplakati?
  • Pitanje

    28.07.2016 17:05
    Ono sto meni nije jasno je kad idem pravo unutrasnjom trakom i zatim u momentu kad trebam da izadjem iz kruznog toka, presecam spoljnu traku da bih nastavila pravo na raskrsnici. E sad sta kada neko iz drugog pravca (ova na 90 stepeni od mene) ulazi spoljnom trakom da takodje ide pravo (moze jer sam ja u unutrasnjoj i ne smetam mu u spoljnoj) i u momentu kad ja treba da izadjem kroz njegovu unutrasnju traku, on je pored mene i .... sta onda?
  • Instruktor

    28.07.2016 16:46
    Pametno
    Bravo za video. Kada bi ovako bili regulisani kružni tokovi u Novom Sadu,nikakvihn problema ne bi bilo.Ovako su regulisani kružni tokovi u ZR,SM,SU,BGD... U ozbiljnijim zemljama postoje fizičke prepreke,u vidu bankine,koja sprečava nepropisnu promenu trake u kružnom toku. Da ne spominjemo po 2 spojena kružna toka u Madjarskoj npr. Apel da nadležni iz ZIG-a pogledaju video i urade domaći zadatak. Kružni tok sa slike je za svaki podsmeh...
  • Don Libero

    28.07.2016 16:45
    kontra kružni tok
    Auuuuuuuuuuu, da znate u Čačku kako se vozi, iako j Velja prvi kružni tok napravio pre 15tak godina (sada ih ima barem 20 kom) :p
    Ulaze u KONTRA SMERU i to Čačani koji žive 50 i kusur godina u gradu :( nažalost
    Ne da smo nepismeni saobraćajno, već je to bruka ! ! !
  • Živa Žežin

    28.07.2016 16:25
    Odličan video!
    Kružni tok je jednostavan, ali iznenađujuće mnogo vozača se u njemu ne snalazi. U ovom videu je otprilike sve što treba da se zna o kružnom toku.
  • ja

    28.07.2016 15:37
    1. Desna traka je za DESNO i za PRAVO
    2. Leva traka je za PRAVO, LEVO i POLUKRUZNO.
    3. U kruzni tok ulazite nakon sto je onaj koji je u njemu prosao.

    Postujte ova 3 jednostavna pravila i necete praviti nezgode.
  • Slobodan

    28.07.2016 15:29
    Vrlo jednostavno.

    1. pravilo - prvenstvo imaju vozila koja se nalaze u kružnom toku u odnosu na ona koja se uključuju u isti

    2. pravilo - spoljnim krugom možeš da se isključiš na prvom i DRUGOM isključenju - ZABRANJENO PRAVITI CEO KRUG - najčešći problem

    3. pravilo - unutrašnjim krugom možeš da se isključiš na drugom i svim ostalim isključenjima - NIKAKO NA PRVOM

    4. pravilo - ne menjati trake unutar kružnog toka naročito prilikom izlaska iz istog

    Nikakva filozofija
  • ako malo razmislite

    28.07.2016 14:49
    kada bi se utuvilo u glavu da je desna traka SAMO ZA DESNO, sto je jedino logicno, NIKAD ne bi bilo problema.
    Naravno, tamo gde ima posebna izlazna traka za desno*, moguce je otici i pravo bez opasnosti.


    *kao na ''rampi'' u Cara Dusana
  • Ja

    28.07.2016 14:35
    naselje
    A ovaj kružni tok na slici na Novom Naselju u slepoj ulici mi je hit hitova...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna