@@Stanoje
Ne, kružni tok u kojem se "spoljašnja traka koristi samo za prvi izlaz" ne postaje "idealno mesto za brzi protok vozila", već postaje idealno mesto za stvaranje potpunog saobraćajnog kolapsa jer je neki samozvani "stručnjak" odlučio da je dobra ideja da, na primeru novosadskih kružnih raskrsnica, kompletan saobraćaj iz svih pravaca koji se ne isključuje na prvom izlazu natera da iz po dve trake na svakom ulazu se nabije u jednu, unutrašnju traku kružnog toka koja je manje dužine od spoljašnje.
Zašto ste vi uvereni da je nabijanje kompletnog saobraćaja iz po dve trake na svakom prilazu kružnoj raskrsnici a koji namerava da se isključi na 75% izlaza sve u jednu nakraću traku kružne raskrsnice recept da takva raskrsnica postane "idealno mesto za brzi protok vozila" to samo vi znate, isto kao što samo vi znate kako je moguće da su svi saobraćajni stručnjaci Evrope i sveta glupi a vi jedini pametan.
Nek ubace 50 vozila u taj kruzni tok koji su animirali pa nek mi pokazu zasto da uvek ne idem spoljasnjom trakom, a ovi sto voze pravilno nek se vrte 2 unutrasnjom sata jer ih niko nece pustiti da se prestorje...Mozda kod njih ima vozaca sa kulturom voznje koji rado propustaju vozila, ja to jos nisam video kod nas. Video sam samo sudare.
Delom si u pravu, a delom nisi uzeo u obzir, da ako se spoljasnja traka tretira kao dopunska samo za prvi izlaz, to onda upravo postaje takav idealan kruzni tok sa jednom trakom gde se vozila ne susrecu i ne smetaju. To je upravo ono sto tupimo neki od nas stalno, a pola ljudi ne shvata. Sve sto je potrebno nauciti je da se spoljasnja traka koristi samo za prvi izlaz, i kruzni tok postaje idealno mesto za brzi protok vozila, efikasniji od svih drugih oblika raskrsnica.
Nas zakon o bezbednosti saobraćaja ne poznaje termin kružni tok. Otvorite fajl zakona i u pretraživaču ukucajte "kružni tok" pa ćete videti da tog termina nema. Drugo, pošto nema termina za kružni tok, nema ni pravila. Kružni tok je svuda u svetu crna rupa. Izmislili su ga englezi, ali oni voze levom stranom, a pravilo za ustupanje prvenstva prolaza je pravilo desne strane. Ostatak evrope je prešao na desnu stranu, a pogrešno zadržao pravilo desne strane. To generiše mnogo problema. Preko 150 godina evropa to ne može da razreši. I neće nikad. Kružni tok je jasan samo ako ima jednu traku u krugu i trougao na ulaznim krakovima. Ako trougla nema, nastao bi haos. Englezi nemaju trougao, jer imaju ispravno definisno pravilo desne strane. Ali, niko, čak ni englezi, nema definisana pravila o promeni traka unutar kružnog toka, iz koje se trake sme izaći iz kružnog toka a iz koje ne sme. Zato kružne tokove treba locirati tamo gde ime je mesto: na vangradskim putevima gde nema pešaka i biciklista i svesti ih na jednutraku, na slabim gradskim saobraćajnicama ali i tada samo sa jednom trakom u krugu. Za sve ostale situacije kružni tokovi su problem i nisu dobro rešenje. Semaforzacija ima smisla kod većih i veoma opterećenih kružnih tokova. To funkcioniše ( pogledajte novi Rotor u Zagrebu). Zaključak, ako saobraćajne probleme ne može da reši kružni tok sa jednom trakom u krugu, ne graditi kružni tok. Postaće večiti problem.
Kružni tok, iako je po "ZOBS" da se mogu menjati trake, veoma ugrožen takvom radnjom. Ako menjate traku, ugrožavate 4 druga učesnika: vozila ispred vas u KT; vozila iza vas u KT; vozila koja se uključuju u KT; kao i pešake na izlazu iz KT. Sve iz razloga jer vam se putanja ne može predvideti. Molim 021.rs da obajvi drugi video: https://youtu.be/8wIoR7fpPJM
Svaka promena trake unutar KT je opasna. Molim sve ljude da to nikada ne urade, osim ako su apsolutno sami u KT.
Čemu služi srednja traka po njima? U svetu je, negde čak i nacrtano na plavom znaku ispred: Prva traka za prvi izlaz, druga za drugi, treća za treći stim što se postepeno pre svakog izlaza vraćaš u nižu traku tako da ispred svog izlaza budeš u prvoj
Čemu služi srednja traka po njima? U svetu je, negde čak i nacrtano na plavom znaku ispred: Prva traka za prvi izlaz, druga za drugi, treća za treći stim što se postepeno pre svakog izlaza vraćaš u nižu traku tako da ispred svog izlaza budeš u prvoj
Malopre sam gledala kako iz obe trake kruznog toka pokusavaju istovremeno da se iskljuce u jednu traku. Sigurno su citali komentare. Obojica su bila sigurna da su u pravu, ni jedan da p(r)opusti.
Slazem se sa komentarom da postoje i kompleksnije raskrsnice i kruzni tokovi. Npr. u Milanu sam vozio na krunzom toku na kojem su semafori na svakom iskljucenju.
Ali ovde pisem o kruznim tokovima u Novom Sadu, koji spadaju u red jednostavnijih i manje teskih za savladavanje...
@j1ggy
19.10.2021 • 15:39
"Samo jos da zakon usvoji to sto je na horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji i problema nece biti.
Dakle, desna traka za desno i pravo (prvi i drugi izlaz), a leva traka za pravo, levo i "polukruzno" (drugi, treci i cetvrti izlaz)."
Све је то тачно што си написао ако се на раскрсници укрштају само два пута и ако у кружном току постоје две траке. Али шта је са кружним токовима у који се улива пет, шест или више путева и у којима постоји три и више саобраћајних трака? Београдска Славија је само један од једноставнијих примера таквих раскрсница каквих све у свету има. На срећу, не срећу се често, али ситуација није уопште увек тако једноставна како се на први поглед чини.
пеки
19.10.2021 • 20:06
унутрашња трака је за оне који желе да направе више кругова
Zasto bi bi iko zeleo da napravi vise krugova??? Dosadno mu pa da se voza? Sto se kasnije iskljucuje to se blize centru vozi. Ko se iskljucuje odmah vozi spoljnom. Samo tako niko nikome ne smeta.
@/
Nije tvoje da razmisljas sta je zakonodavac planirao kada je postavio pravila, na tebi je, kao vozacu, da postujes ta pravila.
@j1ggy
Slazem se ali ovo je generalno gotovo nemoguce kontrolisati, mozda nekim kamerama koje bi prepoznavale ulazak/izlazak. U principu se sve svodi na kulturu u voznji, ili si naucio da stanes na stop ili nisi, bez obzira da li je pregledno i nema nikoga. I da, slazem se i za to da vozacka treba biti privilegija.
Prednost u kružnom toku ima veći i skuplji automobil (BMW ili audi) koji vozi nabildovani ćelavac, verovatno sa utokom za pojasom. Onda svi ostali, kako ko prođe.
Ljudi, mene je posle vasih komentara i pluseva na pogresne savete strah da udjem u kruzni tok!
021, objasnite ljudima i da je zabranjeno voziti sa svetlima za maglu tamo gde magle nema! Sta je tesko iskljuciti ih kada izadjes iz oblaka ili vozis u koloni?
@pravila ti si I svi smo platili da to naucimo NPR.a to nije pokazano Kako treba...plus imaju mana svuda NPR na svaki pesacki bi postavio semafor Ako si vec stavio pesacki stavi I semafor,a ne da ljudi vire iza kombija a drugi vozaci ne vide iz druge I trece trake I mnogo jako propusta...
Samo jos da zakon usvoji to sto je na horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji i problema nece biti.
Dakle, desna traka za desno i pravo (prvi i drugi izlaz), a leva traka za pravo, levo i "polukruzno" (drugi, treci i cetvrti izlaz).
Tako je vec izvrseno obelezavanje i horizomtalnkm i vertikalnom signalizacijom, a tako je i najlogicnije.
Problem se javlja u cinjenici da to nije regulisano zakonom, tako da vise dodje kao smernica, jer u slucaju nezgode, uvek je u prednosti onaj u desnoj (spoljasnoj) traci. Nezavisno da li se uskljucuje na drugom ili cetvrtom izlazu. Sto je nonsens.
A kolicina nerezonskih komentara ovde samo potrkrepljuje cinjenicu da vozacka dozvola treba da bude privilegija a ne pravo.
Ljudi moji, postoje pravila, treba ih slediti. Kod nas 1/3 pokušava da sledi pravila, 1/3 smišlja alternativna pravila jer se navodno veoma razume u saobraćaj, protok vozila, ustav, zakon, itd., a 1/3 ni ne pokušava da se uklapa u sistem, vozi kao da je sam u kružnom toku. Treba postaviti kamere + redovno prisustvo policajaca sa trenutnim kaznama, pa bi ljudi veoma brzo naučili ko šta sme a šta ne. Ovako je svaki kružni tok tempirana bomba, zatvoriš oči na ulazu i otvoriš na izlazu, pa šta bude.
U raskrsnicu sa kružnim tokom saobraćaja, sa po dve ulazne, kružne i izlazne trake, vozila iz spoljašnje ulazne trake se uključuju u spoljašnju kružnicu raskrsnice i isključuju u spoljašnju izlaznu traku na prvom i eventualno drugom izlazu, vodeći pri tome računa o ustupanju prvenstva prolaza vozilima koja se iz unutrašnje ulazne trake uključuju u unutrašnju kružnicu raskrsnice i isključuju u unutrašnju izlaznu traku na bilo kom izlazu osim prvog, iz razloga što su ta vozila već u raskrsnici i imaju prednost nad vozilima koja tek ulaze u raskrsnicu. Ne znam zašto saobraćajni stručnjaci pričaju o pravilu desne strane i prestrojavanju kao na putevima sa više saobraćajnih traka u jednom smeru, kada je u pitanju raskrsnica.
Nemamo mi vremena da vidimo gre sta kako jer su nam tokovi mali. Ako ne gresim ucili su nas da kretanjem spoljnim trakom moras da se iskljucis na prvom izlazu,ostalo sluze za kruzenje pa prestrojavanje u spoljni prsten i td. Tako da kad hoces nesto da smislis treba ti 4 kruga dok skontas,izbegnes razne specijalce i td. uglavnom gledam na sva ogledala,iscesim vrat,bacam u pasulj i molim boga da me ne opali neki kvazi drajver koji vozi tenk i gleda da me ubije. Verovatno i sam pogresim ponekad u toj frci jer je to neizbezno... Mogu samo zamisliti kako je nekim pocetnicima ili devojkama kad ih isece neki kreten uz povike ko ti dade dozvolu...jebo te onaj...i td.
Relativno često idem Bulevarom Evrope, ali nisam iz velikog grada i imam relativno malo iskustva. Meni su najstrašniji oni "iskusni sveznalci" koji velikom brzinom uleću u unutrašnju traku i izleću sa druge strane, kao da sem njih niko ne koristi kružni tok. Oni koji pokušavaju da slede pravila su uvek u problemu.
Nooou.
Prvo živiš u paničnom strahu i ideš uvek okolo gde nema kružnih. Ali avaj, njih je sve više u gradu, niču ko pečurke, ko da je zavera neka protiv tebe, i ko da ne treba oprati pare s običnom raskrsnicom sa semforima.
Onda saznaš od društva najkorisniju informaciju ikad! a to je da kad si u spoljašnjoj, onda imaš pravo da je.eš mater svima, i da svi takvog moraju da te puste svugde, to ti kao da si pod rotacijom, postaneš ko preCednik odjednom, i onda uvek u spoljašnju, praviš red u spoljašnjoj traci pred raskrsnicu, onda udješ, ujedeš volan, samo gledaš kuda si zapucao ni levo ni desno do svog izlaza gde god da je, ako se osećaš ko kralj i baš ti je takav dan, možeš i nekoliko krugova obrnuti, svi moraju da ti stanu... i tako praviš večite čepove sa pobratimima granične inteligencije.
Alo ljudi. Spoljašnja traka samo za prvi izlaz, jedino i najvažnije neformalno pravilo kružnog toka, kad se savladaju ona osnovna zakonska.
Za one koji misle da je desna traka samo za skretanje na prvi izlaz, umesto da vredjaju, neka obrate paznju na horizontalnu signalizaciju na prilasku kruznom toku, nacrtano je. Sve i da nije nacrtano to bi znacilo da pri kretanju od merkura samo oni koji skrecu prema Rumenci treba da budu u desnoj traci, svi ostali bi trebalo da se prestroje u levu? Gluposti.
Za gospodina koji je izjavio da je kruzni tok samo put koji ide u krug i da se moraju postovati pravila; desna traka za voznju a leva za preticanje, samo cu ga podsetiti da je u gradu dozvoljena voznja u obe, ili svih deset traka ako ih ima! Gospodin je spavao na casovima u auto skoli, a zeli drugima da soli pamet...
Ako se primenjuju ovakva pravila onda ne vidim nikakav smisao da se neko ukjučuje u unutrašnju traku, posle čega neće moći da se isključi ni na kom izlazu, jer budale kruže u spoljnoj... Onda svi u spoljnu pa kruži dokle ti odgovara.
Čega sam se nagledao i doživio u kružnim novosadskim tokovima. Ja sam svom detetu koje ima 15 god jednom recenicom objasnio kruzni tok da je dete istog momenta ukapiralo kako se vozi i ko ima prednost. Skoro mi zena presece put u kruznom toku iz kontra pravca.
Novosadjani koji
18.10.2021 • 11:02
dominiraju u saobracaju
Reci cu samo jedno, kruzni tokovi su svuda usvetu ubrzali saobracaj, samo u NSu usporili
Ne slažem se, kružni tokovi su itekako ubrzali saobraćaj. Ono što umanjuje njihovu korist su urbanistički genocid kojem je izložen NS i pešački prelazi na kružnom toku. E sad, što se tiče prelaza ne znam da li postoji neko bolje rešenje, ali je fakat da usporavaju. Što se tiče urbanizma tu pomoći nema, pošto smo očigledno narod koji je spreman da plaća kredit 30 godina u visini prosečne plate da bi kupio stan u zgradi bez parkinga i zelenila, a sa divnim pogledom na komšijske gaće i ostali donji veš.
Pa ovde 80% vozaca ne zna ko ima prevenstvo prolaza tj ovaj sto radi polukrizno ili ovaj sto ima uslovno desno.. a ne da znaju pravila u kriznom toku.. nemojte zbunjivati vec previse zbunjene
Za novosadske kruzne tokove: desna traka za ukljucenje u spoljasnju traku kruznog toka i iskljucenje iskljucivo na prvom! izlazu. Leva traka za ukljucenje u unutrasnju traku kruznog toka i iskljucenje na drugom, trecem (petom) izlazu u iskljucivo u levu! traku izkljucenja. Najelegantnije moguce.. ali jok..ovakvi videi pokazuju bas ono sto se i desava u saobracaju a to je glupost nesnadjenih vozaca.
Sve bi bilo jednostavno,da vozaci u srbiji imaju saobracajnu kulturu,postuju pravila i da su pismeni-pre svega.
Desna traka sluzi za voznju,leva za preticanje.Kruzni tok nije nista drugo,nego put sa raskrsnicama koji ide u krug. I na pravom,obicnom putu se moramo prestojiti u krajnju desnu traku pre reskrsnice i pre nego sto se iskljucimo moramo dati svetlosni signal (migavac). To je sva umetnost i ne znam sta je tu problem?
Iz desne trake ulaziš u spoljnu traku u kružnom toku i možeš da izađeš samo na sledećem isključenju, u desnu traku, naravno, sa korišćenjem desnog pokazivača oravca. Tako nikom ne smetaš, ne presecaš, kao što ni tebi niko ne preseca put. Ako hoćeš na drugo, i svako sledeće isključenje da izađeš, onda iz leve trake ulaziš u unutrašnju traku kružnog toka. Uključuješ desni žmigavac pre nego što počneš da se prestrojavaš u spoljnu traku da izađeš na željeni izlaz, u levu traku.
Da li pravim prekršaj kada iz unutrašnjeg prstena ulazim, a izlazim na drugom izlazu u unutrašnjostu, ali bez prestrojavanja u spoljašnju? Razlog je što nemam vremena i prostora za taj manevar u ovim malim kružnim tokovima.
Najprostoje je pravilo leve ruke.....svi sto su levo od tebe imaju prednost. Na taj nacin kruzni tok ima najveci protok. A puzenje spoljnom trakom do 2, 3 izlaza je za kaznjavanje....
Uvek se na članak o kružnom toku nađe nekoliko stručnjaka koji su u potpunosti uvereni da kružni tok služi da spreči bilo kakav kontakt među vozilima umesto da poboljša protok vozila kroz raskrsnicu, pa tako svaki put nude svoje jedinstveno rešenje koje treba da kompletan saobraćaj iz svih pravaca a koji se ne isključuje na prvom izlazu natera da koristi jednu jedinu unutrašnju, i samim time i najkraću traku. Složio bih se da ovo jeste odličan način da se stvori saobraćajni kolaps, što je možda i razlog zašto takvo pravilo ne važi nigde u Evropi.
No, uvek postoji mogućnost da su baš stručnjaci sa 021 komentara pametniji od svih evropskih saobraćajnih tehničara. Štaviše, prethodnih meseci smo već videli da se među njima nalazi sam naučni vrh virusologa, epidemiologa, arhitekti i građevinskih tehničara koji su redom postideli kompletnu svetsku naučnu javnost, te nije nerealno da su među njima sakriveni i vrhunski saobraćajni stručnjaci.
Pod hitno uvesti još jednu traku na auto putu, i po mogućstvu na tzv. magistrali putevima, za sve vozače iz kategorije : " jebo te onaj, ko ti dade dozvolu".
Apsolutna glupost. Po ovome videu lijeva traka na izlazu ne treba da postoji. Naravno da onaj ko je u unutrasnjoj traci, kada izlazi iz kruznog toka ide u nju, a ne prvo da se prestrojava, pa tek onda da izadje u najblizu traku. A onda iz toga slijedi da onaj koji sa desne strane hoce da udje u kruzni tok i izadje na prvi izlaz, moze nesmetano to da obavi, a ne da njega ceka, ako se on prestrojava i izlazi na prvi izlaz. I ova poslednja scena, ne znam zasto je pogresno da neko ko pravi citav krug ide u unutrasnju traku, napravi krug i izadje. Naravno uz to da pazi da li mu neko dolazi sa lijeve strane, ako je kruzni tok sa trouglom. Pa ima isprekidanu liniju, zasto ne bi mogao da ide odma u unutrasnju traku. Gluposti.
Ovo na slici se zove kruzni tok, to je negde u EU,u srbistanu retko gde su uradili kako treba, svi kruzni tokovi na bulevaru Evrope su napravljeni katastrofalno, na to dodajte srbe kojima je kruzni tok enigma u saobracaju, onda dobijate guzve i zastoje u saobracaju !!!
Zabrinavajuce je sto ocigledno jedino osoba koja se potpusala sa KHM zna saobracajne propise. Ostali pricaju toliko nonsesa da samo pokazuju ono sto vidum svaki dan u gradu. Svakako po zobsu mogu da kruzim spoljnom trakom koliko hocu a ko je dobar vozac snacice se sa takvim ucesnicima. Losi vozaci pisu ovo sto vidimo.
"Strucnjak" koji spominje kruzni u FR osto pise nesto sto ne zna. Prednost je u odnosu gde stoji trougao. U Srbiji svugde stoje izvan kt (npr. u Pozarevcu je nekad bio princip kao u pomenutoj FR)a u nekim zemljama kao i Italiji ili Turskoj trougao je unitar kruznig te ljudi u kt propustaju one koji se ukljucuju.
Strasno koliko ne znate propise i ko sve vozi a svima puna usta kako su sjajni vizaci. I ovi sto spominju Srbiju kad kednom iz iste odu mozda vide da je to isto svugde. Nisu npr Svajcarci nosta bolji vozaci od Srba
"Iz prve (desne) trake ulazi se iskljucivo u spoljnu traku i dozvoljen je izlaz na prvom i drugom izlazu, ne sme se ici dalje od drugog u spoljnoj traci."
To je tako kad se propisi uče kod Gige u šupi - pa još u Loku.
Sme se ići, ako to želite, do bilo kojeg izlaza iz kružnog toka, pametnjakoviću.
Uzgred, koja je razlika između drugog izlaza, trećeg, i n-tog?
Molim?
Upotreba mozga je jako važna.
Naravno, za one koji ga imaju.
Zamislite da je za učestvovanje u saobraćaju potrebno poznavanje vektorske diferencijalne analize. Pa to bi bio haos! Dajte ljudi, saobraćaj nije kvantna mehanika, uozbiljite se.
Kod nas "škole za vozače" uče kako da položiš ispit a ne kako da se snađeš u saobraćaju.
Druga stvar je što svaki vozač smatra da je to "njegov" put a da je saobraćaj individualna stvar, a ne kolektivna.
Pravilo je da pravila nema i ide se na to da se "strahom" umanji brzina i bezbedno prođe raskrsnica.
Svi primeri i crtanja su pojednostavljeni do banalnosti i ne pokazuju sve konfliktne situacije.Najčešće su to izlazi iz unutrašnje trake, gde se ne poštuje prvenstvo, te zbog toga mnogi i voze spoljnom trakom kao sigurnijom.
Kod ukljucivanja u kruzni tok daje se levi migavac a skreće se naravno u desno u pravcu kretanja saobraćaja, kao da se uključuješ na autoput. Levi migavac je zato što se uključuješ u prioritetni pravac.
Jedini realan savet ako vam je auto drago.
UVEK upadaj u desnu traku, pa u spoljašnju desnu kružnog toka. Imaš prednost nad svima, izlaz ti je uvek slobodan, nisi u prekršaju.
Kad uđeš u gradsku zonu autoputa, Bg, npr, nikad ne prelazi u srednju traku, samo drži levo do Bubanj potoka, inače te niko neće pustiti u levu.
Ukratko, to što si napisao je ispravno zakonski, i čini se logično, ako nisi vozač. Ako jesi, onda znaš da je za efikasnost i brzi protok i potpuno odsustvo kontakta vozila gde niko nikog ne mora propušta jer svi imaju svoje mesto - neophodno da desna traka bude samo za prvi izlaz, a leva za sve ostale. Jedino tako saobraćaj klizi i niko nikom ne preprečuje put. To važi čak i kad su pravci pravo i levo posebno opterećeni, jer kako rekoh, klizi glatko. Kad se omogući desnoj traci da ide pravo, a kod nas i pun krug, onda sve pada u vodu, i usporava se i koči se. To se kod nas uglavnom organizovalo tako da loši vozači drže uvek spoljašnju bez obzira gde idu, i onda teraju ne gledajući oko sebe jer im zakon daje pravo prvenstva, time zaguše kružni tok, a unutrašnjom trakom idu veštiji vozači koji na sebe preuzmu i da paze šta rade budale iz spoljašnje.
Znači svi znamo šta su zvanična pravila kružnog toka, ali nas očigledno po plusevima na ovakve komentare tek 50% suštinski zna šta omogućava efikasnost kružnog toka. To je za mene, znajući iq prosečnog čoveka na ovim prostorima čak i iznenadjujuće visok procenat.
Nema pomoći, ovo nam je domet.
Svoje poznavanje kružnog toka novosađani pokazuju svako jutro kada se stvore nenormalne gužve jer gospoda moraju da kruže desnom trakom umesto da je koriste za prvo isključenje.
Kaop što je u jednom komentaru rečeno:
- u desnu traku idu samo oni koji izlaze na prvom sledećem izlazu i zato nikom ned smetaju da izađe i nema mogućnosti za sudar
- u levu (unutrašnju traku) idu svi ostali i kad požele da izađu u levu traku nikog ne isecaju
Elegantno i jednostavno
Pravilo br. 1: Onaj ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka, a to je regulisano saobraćajnim znacima.
Pravilo br. 2: Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka)!
Znači, ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da „iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao da voze na običnom putu sa dve ili tri trake.
Nije protiv propisa ni da se direktno uključiš u spoljašnju traku i da njome ideš do željenog isključenja... Istina, tako blokiraš druga vozila koja žele da uđu u kružni tok.
Pravilo br. 3: Izaberi odgovarajuću traku pre nego uđeš u kružni tok.
Pravilo br. 4: Odluči gde izlaziš iz kružnog toka pre nego što uđeš u njega.
Pravilo br. 5: Da li smem da se vozim u krug više puta dok ne ugrabim situaciju da izađem iz kružnog toka ukoliko se nalazim u unutrašnoj traci, a u spoljašnjoj je gužva? Ovo nije definisano propisima, tako da je odgovor - DA. Inače, postoje dva mišljenja po pitanju toga šta je bezbednije:
a. treba se zaustaviti i onda se „probijati“ ka svom izlazu.
b. treba napraviti još jedan krug i za to vreme uhvatiti priliku za prestrojavanje.
Pravilo br. 6: Koristi migavac – ručica s leve strane volana, uz pomoć koje pokazuj
Za kruzni tok sa dve trake sto je najcesce kod nas:
Iz prve (desne) trake ulazi se iskljucivo u spoljnu traku i dozvoljen je izlaz na prvom i drugom izlazu, ne sme se ici dalje od drugog u spoljnoj traci. Iz druge (leve) trake ulazi se u unutrasnju traku i dozvoljen je izlaz na drugom i trecem/cetvrtom izlazu, ne sme se izlaziti na prvom.
Nije ni čudo što imamo ovoliko sudara kada čovek gore 'ladno napiše da je sve ispravno, a zeleno je efikasno... pa lepo ti piše "ispravno" i "neispravno"...
Sve je to u redu. Pravila su jednostavna, ali problem je sto vecina ljudi vozi u spoljasnjem prstenu. A zasto voze u spoljasnjem prstenu? Zato sto je tako bezbednije jer vecina vozaca vozi u spoljasnjem i tako u krug. Problem je sto je tesko u tim uslovima iskluciti se iz unutrasnjeg prstena.
Ovaj video pokazuje kako efikasno voziti u kružnom toku a ne kako je ispravno. Pošto je sve jedan primer ispravan. U kružnom toku ste slobodni menjati trake po sopstvenom nahođenju ukoliko je to bezbedno raditi.
KRUŽNI TOK JE SAMO JEDNA ULICA NEOBIČNOG OBLIKA! Sva pravila u redovnom saobraćaju važe i u kružnom toku. Kružni tok nije zaseban elemenat sa posebnim pravilima.
Sve je ok u teoriji. Kod nas ne možeš da uđeš u spoljnu traku u kružnom toku, a kamoli u unutrašnju, jednostavno je previše vozila. Ako si slučajno sporiji, jer paziš da nekog ne udariš ili budeš udaren, onda ti sviraju. Pravilo da vozilo u kružnom toku ima prednost u Francuskoj na primer ne važi, kada ulaziš u kružni tok, moraju da te puste pošto si im sa desne strane.
ne zna ni vlast da obelezava kruzne tokove a na videu je kruzni tok sa tri trake sto ne odgovara uslovima u nsu.
zasto je sluzbi stalo da i oko ovoga pravi maglu?
na detelinari su dopustili da se iz desne trake nastavi pravo ugrozavaju bezbednost onih koji izlaze iz leve trake.
Kruzni tok na animaciji je lose projektovan, Koliko traka imaju prikljucci,toliko traka bi trebao imati i kruzni tok,na primer svi po cetiri trake.Periferna traka kruznog toka bi trebala biti koriscena samo za prvo iskljucenje,koje bi trebalo biti obavezno,dok srednja i unutrasnja za dalja iskljucenja iz kruznog toka.
Samo kada bi se uvelo pravilo,da ko uđe u desnu traku izlazi na prvi desni izlaz,a iz leve u unutrašnji krug i sledeći levi izlaz,nikada ne bi bilo udesa. Uopšte mi nije jasno zašto se ne uvede to pravilo,a kružni tokovi ne prave samo sa dve trake. Što da bude jednostavno,kada može komplikovano? Ovo kruženje,prebacivanje iz unutrašnje u spoljnju,a na retrovizoru nema šanse za pravu preglednost..
Akoliko svaki vozac postuje pravila voznje kroz kruzni tuk,ni u jednom trenutku ne moze doci do kontakta sa drugim vozilom. Od starta gospoda iz komiteta za saobracaj su pogresno objasnjavalu pravila voznje u kruznom toku. A ona su vrlo jednostavna.
Ukoliko nailazite na kruzni tok i zelite da idete pravo ,koristite unutrasnju traku i ne prelazitite u drugu traku prilikom voznje kroz kruzni tok. Nije neispravno ici i desnom trakom ali ona se uglavnom koristi za izlaz iz kruznog toka ukoliko idete na prvi izlaz. Ako se tako ponasaju i drugi vozaci nema teorije da dodje do kontakta kruznom toku. Ako vozac ide desnom trakom i ne izlazi na prvom izlazu desno neko produzava pravo na drugi ili treci izlaz duzan je da propusti vozaca iz leve trake koji izlazi iz kruznog toka. Tu je glavi problem posto svi misle da dolaze sa desne strane i imaju pravo prolaza. U ovom slucaju nemaju pravo posto koriste traku kojom mogu ici pravo samo ako niko iz leve trake ne izlazi iz kruznog toka. Ova pravila vaze u svim drzava gde postoje kruzni tokovi koji omogucavaju brz i bezbedan saobracaj.
Molim vas nemojte zbunjivati i onako zbunjene.
Srbija NEMA pravilo kretanja u kružnom toku.
Kod nas se kružni tok posmatra kao klasična raskrsnica sa pravilom desne strane.
Neka me neko iz saobraćajne službe opovrgne...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
VIDEO: Još jednom za vozače koji ne znaju - kako se vozi u kružnom toku
Autor: Revijahak.hr
Zabava
•18.10.2021.
•07:53
Komentari 79
Sve stručnjaci
Ne, kružni tok u kojem se "spoljašnja traka koristi samo za prvi izlaz" ne postaje "idealno mesto za brzi protok vozila", već postaje idealno mesto za stvaranje potpunog saobraćajnog kolapsa jer je neki samozvani "stručnjak" odlučio da je dobra ideja da, na primeru novosadskih kružnih raskrsnica, kompletan saobraćaj iz svih pravaca koji se ne isključuje na prvom izlazu natera da iz po dve trake na svakom ulazu se nabije u jednu, unutrašnju traku kružnog toka koja je manje dužine od spoljašnje.
Zašto ste vi uvereni da je nabijanje kompletnog saobraćaja iz po dve trake na svakom prilazu kružnoj raskrsnici a koji namerava da se isključi na 75% izlaza sve u jednu nakraću traku kružne raskrsnice recept da takva raskrsnica postane "idealno mesto za brzi protok vozila" to samo vi znate, isto kao što samo vi znate kako je moguće da su svi saobraćajni stručnjaci Evrope i sveta glupi a vi jedini pametan.
gradjaninX
@Stanoje
Oppo
Logičnije je da onaj ko uđe u spoljnu traku mora da izadje na 1.spoljni izlaz. Na taj način nema sudara
Stanoje
Radojica
Svaka promena trake unutar KT je opasna. Molim sve ljude da to nikada ne urade, osim ako su apsolutno sami u KT.
Ana
bole
bole
Slucaj
j1ggy
Ali ovde pisem o kruznim tokovima u Novom Sadu, koji spadaju u red jednostavnijih i manje teskih za savladavanje...
Ноле
19.10.2021 • 15:39
"Samo jos da zakon usvoji to sto je na horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji i problema nece biti.
Dakle, desna traka za desno i pravo (prvi i drugi izlaz), a leva traka za pravo, levo i "polukruzno" (drugi, treci i cetvrti izlaz)."
Све је то тачно што си написао ако се на раскрсници укрштају само два пута и ако у кружном току постоје две траке. Али шта је са кружним токовима у који се улива пет, шест или више путева и у којима постоји три и више саобраћајних трака? Београдска Славија је само један од једноставнијих примера таквих раскрсница каквих све у свету има. На срећу, не срећу се често, али ситуација није уопште увек тако једноставна како се на први поглед чини.
@ пеки
19.10.2021 • 20:06
унутрашња трака је за оне који желе да направе више кругова
Zasto bi bi iko zeleo da napravi vise krugova??? Dosadno mu pa da se voza? Sto se kasnije iskljucuje to se blize centru vozi. Ko se iskljucuje odmah vozi spoljnom. Samo tako niko nikome ne smeta.
@Darko
Fubar
Nije tvoje da razmisljas sta je zakonodavac planirao kada je postavio pravila, na tebi je, kao vozacu, da postujes ta pravila.
@j1ggy
Slazem se ali ovo je generalno gotovo nemoguce kontrolisati, mozda nekim kamerama koje bi prepoznavale ulazak/izlazak. U principu se sve svodi na kulturu u voznji, ili si naucio da stanes na stop ili nisi, bez obzira da li je pregledno i nema nikoga. I da, slazem se i za to da vozacka treba biti privilegija.
Saša
Darko
пеки
deki n.s.
Slucaj
021, objasnite ljudima i da je zabranjeno voziti sa svetlima za maglu tamo gde magle nema! Sta je tesko iskljuciti ih kada izadjes iz oblaka ili vozis u koloni?
Ne pametuj
j1ggy
Dakle, desna traka za desno i pravo (prvi i drugi izlaz), a leva traka za pravo, levo i "polukruzno" (drugi, treci i cetvrti izlaz).
Tako je vec izvrseno obelezavanje i horizomtalnkm i vertikalnom signalizacijom, a tako je i najlogicnije.
Problem se javlja u cinjenici da to nije regulisano zakonom, tako da vise dodje kao smernica, jer u slucaju nezgode, uvek je u prednosti onaj u desnoj (spoljasnoj) traci. Nezavisno da li se uskljucuje na drugom ili cetvrtom izlazu. Sto je nonsens.
A kolicina nerezonskih komentara ovde samo potrkrepljuje cinjenicu da vozacka dozvola treba da bude privilegija a ne pravo.
/
nacrtano je i to pogresno.
u tome je stvar sto je zakonodavcu do vise udesa
samo pitam
pravila
Novosadjani koji
Rajko
Petar
outsider
Banderaš
@Milan
Prvo živiš u paničnom strahu i ideš uvek okolo gde nema kružnih. Ali avaj, njih je sve više u gradu, niču ko pečurke, ko da je zavera neka protiv tebe, i ko da ne treba oprati pare s običnom raskrsnicom sa semforima.
Onda saznaš od društva najkorisniju informaciju ikad! a to je da kad si u spoljašnjoj, onda imaš pravo da je.eš mater svima, i da svi takvog moraju da te puste svugde, to ti kao da si pod rotacijom, postaneš ko preCednik odjednom, i onda uvek u spoljašnju, praviš red u spoljašnjoj traci pred raskrsnicu, onda udješ, ujedeš volan, samo gledaš kuda si zapucao ni levo ni desno do svog izlaza gde god da je, ako se osećaš ko kralj i baš ti je takav dan, možeš i nekoliko krugova obrnuti, svi moraju da ti stanu... i tako praviš večite čepove sa pobratimima granične inteligencije.
Alo ljudi. Spoljašnja traka samo za prvi izlaz, jedino i najvažnije neformalno pravilo kružnog toka, kad se savladaju ona osnovna zakonska.
Fubar
Ognjen
Jo
Sabahudin
dule
18.10.2021 • 11:02
dominiraju u saobracaju
Reci cu samo jedno, kruzni tokovi su svuda usvetu ubrzali saobracaj, samo u NSu usporili
Ne slažem se, kružni tokovi su itekako ubrzali saobraćaj. Ono što umanjuje njihovu korist su urbanistički genocid kojem je izložen NS i pešački prelazi na kružnom toku. E sad, što se tiče prelaza ne znam da li postoji neko bolje rešenje, ali je fakat da usporavaju. Što se tiče urbanizma tu pomoći nema, pošto smo očigledno narod koji je spreman da plaća kredit 30 godina u visini prosečne plate da bi kupio stan u zgradi bez parkinga i zelenila, a sa divnim pogledom na komšijske gaće i ostali donji veš.
Panonski Morz
Boris
Banderaš
Desna traka sluzi za voznju,leva za preticanje.Kruzni tok nije nista drugo,nego put sa raskrsnicama koji ide u krug. I na pravom,obicnom putu se moramo prestojiti u krajnju desnu traku pre reskrsnice i pre nego sto se iskljucimo moramo dati svetlosni signal (migavac). To je sva umetnost i ne znam sta je tu problem?
Milan
Duško
Joca
Sve stručnjaci
No, uvek postoji mogućnost da su baš stručnjaci sa 021 komentara pametniji od svih evropskih saobraćajnih tehničara. Štaviše, prethodnih meseci smo već videli da se među njima nalazi sam naučni vrh virusologa, epidemiologa, arhitekti i građevinskih tehničara koji su redom postideli kompletnu svetsku naučnu javnost, te nije nerealno da su među njima sakriveni i vrhunski saobraćajni stručnjaci.
Ljubitelj znanja
Lidia
Tamara
/
ko zna koji put se podmecu klipovi koji ne odgovaraju ovdasnjim kruznim tokovima
Nemanja
Nsadjanin
Dejan
Ja
"Strucnjak" koji spominje kruzni u FR osto pise nesto sto ne zna. Prednost je u odnosu gde stoji trougao. U Srbiji svugde stoje izvan kt (npr. u Pozarevcu je nekad bio princip kao u pomenutoj FR)a u nekim zemljama kao i Italiji ili Turskoj trougao je unitar kruznig te ljudi u kt propustaju one koji se ukljucuju.
Strasno koliko ne znate propise i ko sve vozi a svima puna usta kako su sjajni vizaci. I ovi sto spominju Srbiju kad kednom iz iste odu mozda vide da je to isto svugde. Nisu npr Svajcarci nosta bolji vozaci od Srba
Lala
"Iz prve (desne) trake ulazi se iskljucivo u spoljnu traku i dozvoljen je izlaz na prvom i drugom izlazu, ne sme se ici dalje od drugog u spoljnoj traci."
To je tako kad se propisi uče kod Gige u šupi - pa još u Loku.
Sme se ići, ako to želite, do bilo kojeg izlaza iz kružnog toka, pametnjakoviću.
Uzgred, koja je razlika između drugog izlaza, trećeg, i n-tog?
Molim?
Upotreba mozga je jako važna.
Naravno, za one koji ga imaju.
Nišlija
Nataša
Druga stvar je što svaki vozač smatra da je to "njegov" put a da je saobraćaj individualna stvar, a ne kolektivna.
Pravilo je da pravila nema i ide se na to da se "strahom" umanji brzina i bezbedno prođe raskrsnica.
Svi primeri i crtanja su pojednostavljeni do banalnosti i ne pokazuju sve konfliktne situacije.Najčešće su to izlazi iz unutrašnje trake, gde se ne poštuje prvenstvo, te zbog toga mnogi i voze spoljnom trakom kao sigurnijom.
Aleksa
Etoo
UVEK upadaj u desnu traku, pa u spoljašnju desnu kružnog toka. Imaš prednost nad svima, izlaz ti je uvek slobodan, nisi u prekršaju.
Kad uđeš u gradsku zonu autoputa, Bg, npr, nikad ne prelazi u srednju traku, samo drži levo do Bubanj potoka, inače te niko neće pustiti u levu.
@Mile
Znači svi znamo šta su zvanična pravila kružnog toka, ali nas očigledno po plusevima na ovakve komentare tek 50% suštinski zna šta omogućava efikasnost kružnog toka. To je za mene, znajući iq prosečnog čoveka na ovim prostorima čak i iznenadjujuće visok procenat.
Nema pomoći, ovo nam je domet.
Lajavi
Tasve
- u desnu traku idu samo oni koji izlaze na prvom sledećem izlazu i zato nikom ned smetaju da izađe i nema mogućnosti za sudar
- u levu (unutrašnju traku) idu svi ostali i kad požele da izađu u levu traku nikog ne isecaju
Elegantno i jednostavno
Kuki
Pravilo br. 2: Auto u unutrašnjoj traci kružnog toka nema prednost u odnosu na auto u spoljašnjoj traci kružnog toka (kada je u pitanju kružni tok sa više traka)!
Znači, ako onaj iz unutrašnje kružne trake odluči da izađe iz kružnog toka, on ne sme da „iseče“ onog u spoljašnoj kružnoj traci, već mora da ga propusti kao da je u pitanju klasično prestrojavanje na putu sa dve trake i to uz davanje migavca i trudeći se da ne izazove udes. Potpuno isto kao da voze na običnom putu sa dve ili tri trake.
Nije protiv propisa ni da se direktno uključiš u spoljašnju traku i da njome ideš do željenog isključenja... Istina, tako blokiraš druga vozila koja žele da uđu u kružni tok.
Pravilo br. 3: Izaberi odgovarajuću traku pre nego uđeš u kružni tok.
Pravilo br. 4: Odluči gde izlaziš iz kružnog toka pre nego što uđeš u njega.
Pravilo br. 5: Da li smem da se vozim u krug više puta dok ne ugrabim situaciju da izađem iz kružnog toka ukoliko se nalazim u unutrašnoj traci, a u spoljašnjoj je gužva? Ovo nije definisano propisima, tako da je odgovor - DA. Inače, postoje dva mišljenja po pitanju toga šta je bezbednije:
a. treba se zaustaviti i onda se „probijati“ ka svom izlazu.
b. treba napraviti još jedan krug i za to vreme uhvatiti priliku za prestrojavanje.
Pravilo br. 6: Koristi migavac – ručica s leve strane volana, uz pomoć koje pokazuj
Mile
Iz prve (desne) trake ulazi se iskljucivo u spoljnu traku i dozvoljen je izlaz na prvom i drugom izlazu, ne sme se ici dalje od drugog u spoljnoj traci. Iz druge (leve) trake ulazi se u unutrasnju traku i dozvoljen je izlaz na drugom i trecem/cetvrtom izlazu, ne sme se izlaziti na prvom.
Dragan
Novosadjani koji
Marko
TeTak
ss
Darinjo
Bombon
khm
KRUŽNI TOK JE SAMO JEDNA ULICA NEOBIČNOG OBLIKA! Sva pravila u redovnom saobraćaju važe i u kružnom toku. Kružni tok nije zaseban elemenat sa posebnim pravilima.
jan topoljski
jaloken
FDGR
/
zasto je sluzbi stalo da i oko ovoga pravi maglu?
na detelinari su dopustili da se iz desne trake nastavi pravo ugrozavaju bezbednost onih koji izlaze iz leve trake.
zato ovo i dalje ostaje smrdija sa
Djuri
Niki
Bananamen
Petar
Ukoliko nailazite na kruzni tok i zelite da idete pravo ,koristite unutrasnju traku i ne prelazitite u drugu traku prilikom voznje kroz kruzni tok. Nije neispravno ici i desnom trakom ali ona se uglavnom koristi za izlaz iz kruznog toka ukoliko idete na prvi izlaz. Ako se tako ponasaju i drugi vozaci nema teorije da dodje do kontakta kruznom toku. Ako vozac ide desnom trakom i ne izlazi na prvom izlazu desno neko produzava pravo na drugi ili treci izlaz duzan je da propusti vozaca iz leve trake koji izlazi iz kruznog toka. Tu je glavi problem posto svi misle da dolaze sa desne strane i imaju pravo prolaza. U ovom slucaju nemaju pravo posto koriste traku kojom mogu ici pravo samo ako niko iz leve trake ne izlazi iz kruznog toka. Ova pravila vaze u svim drzava gde postoje kruzni tokovi koji omogucavaju brz i bezbedan saobracaj.
Roundabout
Ćoravi desk
Srbija NEMA pravilo kretanja u kružnom toku.
Kod nas se kružni tok posmatra kao klasična raskrsnica sa pravilom desne strane.
Neka me neko iz saobraćajne službe opovrgne...
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H