Koka-kola: Misterija obrisane reklame

Novododišnja kampanja čuvene kompanije krenula je ranije nego inače. A vrlo brzo je i nestala sa društvenih mreža.

 

 

 

Balon u obliku deda mraza
NurPhoto

 

 

 

Marketinški stručnjaci tvrde da je reklamna kampanja uspešna, ako se o njoj priča.

Reklama koja se pojavila juče na profilima kompanije Koka-kola na društvenim mrežama je, više nego očigledno, razbuktala rasprave.

U kratkom video klipu pojavljuje se Deda Mraz koji drema u fotelji i naglo se prene iz sna, jer se prepadne da je već negde zakasnio.

Stiže mu poruka na mobilni telefon s fotografijom novogodišnjih ukrasa i natpisom "Deda Mraze, Beograd odavno okićen, a šta ti čekaš?".

Vilenjaci su na odmoru, Deda Mraz je potpuno nespreman za podelu poklona. Ubrzo, shvata da ima još vremena do Nove godine, jer ni "kampanja Koka-kole još uvek nije počela".

U reklami nema ni čuvene bočice, ni drugih oznaka poznate svetske kompanije. Sem pominjanja kampanje i činjenice da se pojavila na Tviter profilu kompanije, mnogima ova reklama ne deluje kao uobičajeno oglašavanje velikog svetskog brenda.

Japan: Koka kola nudi alkoholno piće

Britancima ponestaje piva zbog nestašice ugljen-dioksida

Post Malon i „kroksice" - reklamni „blamovi" poznatih

Tviter profil na kome se reklama pojavila nije bio aktivan gotovo dve godine.

Na sajtu Coca-cola.rs i dalje stoji link za reklamu pod nazivom "Praznici nam stižu?", ali video nije dostupan.

 

 

 

Video (prvi s leva) postavnjen je na sajt Koka-kole
Coca cola
Video (prvi s leva) postavnjen je na sajt Koka-kole
Video nedostupan na sajtu Koka-kole
Coca cola
Video nedostupan na sajtu Koka-kole

 

 

 

Mnogi Tviteraši su reklamu "pročitali" kao šalu u vezi sa prerano postavljenom novogodišnjom rasvetom u Beogradu.

https://twitter.com/TomiccNikola/status/1059570612165861377

https://twitter.com/Nemke021/status/1059734721331105793

https://twitter.com/avecidnaM/status/1059527345969811456

Ipak, nakon što je reklama nestala, pojavili su se komentari da su razlozi za uklanjanje politički.

https://twitter.com/savasavanovich/status/1059703810648629253

https://twitter.com/SRKoprivica/status/1059735333955428352

https://twitter.com/jovan_apple/status/1059703651940343809

Na pitanja zašto je uklonjena reklama niko iz kompanije nije odgovorio preko Tvitera:

https://twitter.com/KrastavacK/status/1059703778914590720

Tizer koji nestaje

U zvaničnom saopštenju kompanije Koka-kola u Srbiji stoji da je "kratki spot emitovan kao tizer na društvenim mrežama deo prednovogodišnje kampanje", čiji je cilj da zainteresuje ljude za veliku kampanju koja će krenuti kasnije.

Predstavnici ove kompanije nisu komentarisali zašto je tizer spot nedostupan i da li je njegov cilj bio da samo pokrene diskusiju na društvenim mrežama.

"Tizer treba da ostane, a ne da se ukloni, jer time njegova namena nije ispunjena", kaže Jelena Ovuka, koja radi kao digital akaunt menadžerka u jednoj beogradskoj agenciji.

Ona podseća da sve što je na internetu objavljeno, bez obzira da li to radi pojedinac ili kompanija, na neki način postaje javno, jer je sadržaj moguće sačuvati ili podeliti dalje.

Koka-kola spada među najprepoznatljivije brendove na svetu, a njihove novogodišnje kampanje željno očekuju i potrošači i marketinški stručnjaci. Zato uklanjanje reklame deluje zbunjujuće.

"Moguće da je ovo inovativan pristup, koji je karakterističan za Koka-kolu, ali ovakva kompanija ne treba da sebi da dozvoli poteze koji nisu strateški opravdani," kaže Ovuka.

Ona dodaje da na ovaj način "mi sada sudimo samo na osnovu dela kampanje i da ćemo uskoro sigurno videti širu sliku".


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • bigarski turista

    07.11.2018 06:31
    neka car "drugovenčani iz čipuljića" iz svog džepa plaća te nenormalne račune za struju i kupovinu kineskih djindjuva koje šljašte tokom tri godišnja doba, a ne da mu to MI plaćamo.
  • Sasa

    06.11.2018 22:32
    Fora je što se ukrasi iznajmljuju i neko dobro deli lovu. Bolje da stoje šest meseci više je para a ionako mi plaćamo.
  • Zgađen

    06.11.2018 22:15
    Nastrljivost nauke o lažima
    Ni ovaj trik me neće ubediti da kupim i jednu bocu.

    Doći će vreme kada će ljudi iz marketinga biti progonjeni i sankcionisani zbog nasilja.

    Voleo bih da me i jedan mag marketinga javno razuveri:
    Na čemu se zasniva teorija uspešne reklame, ako kupci MRZE brend?
    Znači, zbog preteške i prevelike nasrtljive kampanje, kupci zamrze i upamte proizvod po lošem i neukusu. Poput one medveđe porodice koja kao igra za gigabajte. Fuj!
    I to garantuje prodaju?
    A ovo je pravilo za balkanske reklame, a u zadnje vreme i ugovore dvogodišnje.
    Naročito osobina televizije da redovan program emituje na -7 dB yvuka, a reklame na +3dB.
    I REM to ne kažnjava, za sve naše novce.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Pejdžeri: Kako rade i ko ih danas koristi

Otkako su mobilni telefoni preuzeli primat, sve se ređe viđaju crne spravice sa malim ekranima, ali nisu stvar prošlosti. I dalje su vrlo korisni u hitnim slučajevima, jer su robusniji i pokrivenost im je daleko bolja od interneta i mobilnih mreža.

Klimatske promene: Zašto ima više poplava

Poplave su najčešći oblik prirodnih katastrofa i dovode do velikih razaranja širom sveta, samo 2023. godine, prema podacima koje je saopštila NASA, širom planete bilo je 164 katastrofalnih poplava .