Koreja, deset godina kasnije: Voz sa juga stigao na sever

Prvi put u poslednjih deset godina voz iz Južne Koreje je prešao granicu sa Severnom Korejom.
Voz
Getty Images
Voz nije prešao granicu dve Koreje više od deset godina

Prvi put posle više od deset godina voz iz Južne Koreje prešao je granicu sa Severnom Korejom.

U vozu je tim od 28 stručnjaka sa juga, koji će se baviti pitanjem kako da pomognu Severnokorejcima da modernizuju železnicu.

Odnosi na Korejskom poluostrvu su u poslednje vreme značajno napredovali, ali još ne može da se putuje preko granice i trguje.

Na istorijskom sastanku sa južnokorejskim predsednikom krajem aprila, lider Severne Koreje Kim Džong-un je zamolio za pomoć u modernizovanju železnice.

Kako je rekao, železnica na severu je u „sramotnom stanju".

Vojnici Južne Koreje
Getty Images
Voz je morao da pređe jednu od najžešće čuvanih granica na svetu

Infrastruktura datira još od početka 20. veka, tako da će, ukoliko se jednom odobri slobodno kretanje preko granice, biti potrebna velika obnova.

Vojnik otvara granicu
EPA
Južnokorejski zvaničnici navode da će otvaranje železničke linije ojačati mir
Voz prelazi granicu
Getty Images
Korejsko poluostrvo podeljeno je od još od Korejskog rata pedesetih godina prošlog veka.

Inženjeri su u voz ušli u petak ujutru u Dorasanu, severno od Seula, nakon čega su krenuli na kratko putovanje do demilitarizovane zone.

Korejsko poluostrvo podeljeno je tom zonom još od Korejskog rata pedesetih godina prošlog veka.

Kada je voz prešao granicu, komandu je preuzeo severnokorejski mašinovođa i voz odveo dalje na sever.

Stručnjaci
AFP
Stručnjaci će za sada moći samo da posmatraju stanje železnice, ne da zaista rade na njoj

Ipak, stručnjacima sa juga neće biti lako.

U narednih 19 dana će morati da žive u vozu i ispitaju oko 1.200 kilometara šina i druge infrastrukture.

Za to vreme će smeti samo da posmatraju šine, ali ne i da vrše bilo kakve radove, kaže dopisnik BBC-ja u Seulu, Lora Biker.

Stručnjaci su za put na sever morali da dobiju specijalne jednokratne dozvole od UN, kako bi mogli da zaobiđu sankcije koje su nametnute Severnoj Koreji.

Zbog tih sankcija zabranjeno je preko granice prevoziti naftu i opremu.

Stručnjaci mašu iz voza
EPA
Inženjeri će morati da u narednih 19 dana žive u vozu

Južnokorejski ministar koji nadgleda odnos sa severom, Čo Mjong-gjon, kaže da je cilj projekta prevazilaženje podela i otvaranje nove budućnosti na Korejskom poluostrvu.

„Povezana železnica će pomoći u napretku i Severa i Juga, a biće stvorena i osnova za mir. Voz će šinama na severoistok poluostrva i u svet nositi mir i prosperitet", rekao je Mjong-gjon, prenosi agencija Jonhap.

Voz prelazi granicu
EPA
Da li će 2019. godine biti uspostavljena redovna železnička linija između dve Koreje?
  • Cocco

    30.11.2018 18:34
    A di im onaj naš da to sve oslika, kao onaj naš voz za Ptrištinu?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Pejdžeri: Kako rade i ko ih danas koristi

Otkako su mobilni telefoni preuzeli primat, sve se ređe viđaju crne spravice sa malim ekranima, ali nisu stvar prošlosti. I dalje su vrlo korisni u hitnim slučajevima, jer su robusniji i pokrivenost im je daleko bolja od interneta i mobilnih mreža.