Uprkos prvobitnim procenama Železnice, Nišlije su se izborile za rampe
Nakon sudara voza i autobusa u kome je stradalo pet osoba, a povređeno desetine ljudi, na pružnom prelazu kod Donjeg Međurova u Nišu počelo je postavljanje rampe.
Odluka Železnica Srbije usledila je nakon protesta građana koji su, ogorčeni što „prelaz godinama nije obezbeđen, blokirali pružni prelaz u nedelju 23. decembra.
Portparol Železnica Srbije Nenad Stanisavljević, izjavio je za Južne vesti da bi radovi na postavljanju rampe trebalo da budu završeni za 15 dana, ukoliko vremenski uslovi budu povoljni.
Stanisavljević je dodao da će na pružnom prelazu ostati dežurni železničar, koje sa radom počeo u subotu.
„On će ostati tu i postavlja se rampa i to će biti rešenje koje ostaje na snazi sve dok se ne modernizuje cela pruga Niš - Brestovac."
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović kaže da se rampa postavlja jer građani traže da se dodatno osećaju sigurnim, prenosi N1.
„Ako je bilo toliko insistiranje građana da se dodatno osećaju sigurnim, mi ćemo to uraditi", rekla je Mihajlović, dodavši da „nisu stručnjaci zakazali".
Lekari se i dalje bore za život troje povređenih
Tridesetjednogodišnjak i dvoje tinejdžera koji su povređeni u sudaru, još uvek su životno ugroženi, navode u niškom Kliničkom centru, a prenose Južne vesti.
Devojka je zadobila teške povrede centralnog nervnog sistema, dok je mladić ima povrede donjeg dela kičme.
Čak 30 pacijenata sa težim povredama je u petak primljeno u Klinički centar u Nišu.
Šta se dogodilo?
Nesreća se dogodila u petak oko 7.30 u selu Donje Međurovo, kada je voz koji je od Niša išao ka Prokuplju udario u autobus „Niš ekspresa", koji je saobraćao na lokalnoj liniji.
Sudar je bio toliko jak da je autobus prepolovljen, a voz ispao sa šina.
Subota, 22. decembar je u Nišu proglašena danom žalosti.
Rampa ne može, pa može
Ministarka Mihajlović je u subotu u saopštenju navela da se „čini sve da se unaprede pružni prelazi, ali ako nemamo savesne vozače, nećemo smanjiti procenat nesreća".
„Nije moguće na svakom pružnom prelazu imati rampu, kao što nije moguće na svakoj raskrsnici imati semafor", navela je Mihajlović.
Ali nekoliko stotina stanovnika Donjeg Međurova, Novog sela i Čokota se u nedelju okupilo na mestu nesreće, tražeći od nadležnih da hitno reaguju i urade ono „što su od njih tražili još pre deset godina".
Predsednik Saveta građana Donjeg Međurova ističe da su se meštani proteklih godina obraćali Opštini Palilula i Direkciji za izgradnju grada, od kojih su dobili odgovor da nisu nadležni, prenose Južne vesti.
Oni se ne slažu sa izjavom ministarke Mihajlović da u poslednjih pet godina na pružnom prelazu kod Donjeg Međurova nije bilo „vanrednih situacija".
Stanovnici pružni prelaz smatraju „izuzetno nebezbednim" i trude se da prugu prelaze na drugom mestu.
Tomislav Stojanović kaže da prugu prelazi kod Novog sela.
„Ovaj prelaz nikako nije bezbedan. Nema rampu, ovde se vidi voz kada nailazi, ali tek ispred samog prelaza", kaže Stojanović za BBC.
Meštani su na kiši stajali na šinama, blokirajući prugu, pa je voz koji je tu trebalo da prođe u 9:50, put nastavio tek oko podneva, kada su se okupljeni građani razišli.
I nakon nesreće, neke rampe ne rade
Prema ranijem pisanju Južnih vesti, Nišlije su se više puta žalile da pružne prelaze kod kojih je rampa podignuta u trenutku dok voz prolazi.
Istog dana kada se nesreća u Donjem Međurovu dogodila, rampa je bila podignuta u trenutku kada je voz prolazio nedaleko od niške OTC pijace, navode iz Niške inicijative.
Isti scenario se dogodio i dan kasnije kod Matejevačke rampe.
Nišlije smatraju da je time ugrožena bezbednost pešaka i vozača, ali iz Železnica Srbije tvrde da „nijedna smetnja u radu pomenutih putnih prelaza nije evidentirana", prenose Južne vesti.
I dok se ranije dešavalo da rampa nije spuštana na tri različita pružna prelaza u gradu, u selu Vrtištu je rampa bila spuštena danima.
Ko je kriv?
Tri dana nakon nesreće, još uvek nije jasno ko je kriv za sudar.
Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović smatra da je za nesreću odgovoran pojedinac, a ne bilo koje državne institucije, javna preduzeća ili Ministarstvo na čijem je čelu.
„Nisam ni policija, ni tužilac, ni sudija i neću nikom da presuđujem, ali odgovornost je individualna i biće utvrđena", navela je Mihajlović u saopštenju.
Direktor Policije Vladimir Rebić kaže da je do sudara sa vozom došlo zbog propusta vozača, prenose Južne Vesti.
„Istraga će utvrditi da li je tako. Ispitaće se da li je vozač ispunjavao psiho-fizičke uslove za upravljanje vozilom, a proverićemo i druge okolnosti vezane za uslove puta", rekao je Rebić.
Niš: Sudar autobusa i voza - pet poginulo, povređeno na desetine
Zamenik generalnog direktora Niš Ekspresa Novica Tasić sumnja da je neadekvatan pružni prelaz uzrok nesreće koja se dogodila u ranim jutarnjim časovima.
Tasić dodaje da je vozač autobusa bio alkotestiran, zdrav, odmoran i spreman za put.
Ipak, Tasić priznaje da se dosad nisu znanično obraćali gradskim institucijama u vezi neobeleženih pružnih prelaza u Nišu i Srbiji.
Iz Infrastrukture železnice Srbije tvrde da su tog jutra sva pravila bila poštovana i „odbacuju odgovornost" za sudar.
Kako navode, putni prelaz je bio „uređen po svim propisima, vidljivost i preglednost su bili dobri".
Još jedan sudar
Dvadesetjednogodišnji Aleksandar B. iz Vrnjačke Banje povređen je u ranim jutarnjim časovima u sudaru voza i automobila na izlasku iz Vrnjačke Banje.
Vozač ima lakše povrede i trenutno se nalazi u kraljevačkoj bolnici.
Još uvek nije utvrđeno ko je kriv za udes, prenosi N1.
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar