Od cigareta do kašika: Šta se nekada poklanjalo za praznike

Današnji brendovi misle da znaju kako da ubede kupce da pazare baš njihov proizvod. Da li je uvek bilo tako?

 

reklama iz 1927.
Print Collector
Reklama za cigarete iz 1927 - da li bi sada prošla?

 

Nije uvek lako izabrati idealni poklon - ali svi brendovi će pred praznike pokušati reklamama da vas uvere da je baš njihova ponuda najbolja. Da to što oni nude - jednostavno morate da imate.

Možda će vam delovati da nije uvek bilo tako, pošto pogledate kako su nekad izgledale reklame. Iz ove perspektive, deluje da nisu pogađale srca, ali ni novčanike potrošača. Osim ako su tada kupci bili mnogo više opterećeni priborom za jelo nego danas.

Ako krenete ovim putem, videćete koliko su se ljudi oduševljavali drvenim kutijama za cigarete, priborom za ručavanje ili, pak, daskom za peglanje.

Šta žene žele?

 

reklama iz 1927.
Getty Images
Kašike - to je ono što su želele?

 


Hiljade žena su tada, sudeći po reklamama, pisale Deda Mrazu sa željom da za Novu godinu dobiju baš tu dasku za peglanje, i to od nerđajućeg čelika. Ili set za ručavanje, nož za puter ili za ljuštenje jabuke.

 

reklama
Alamy
Usisivač ili metlu za pranje poda - danas baš i nisu najromantičniji pokloni
reklama
Alamy
Svi su želeli isto - ovakvu dasku za peglanje
reklama
Alamy
Omiljeni set - omiljeni poklon

 

Nije baš svaki poklon bio za domaćinstvo.

Kada bi se završili kućni poslovi, sanjalo se o poklonima za ulepšavanje.

Izuzetno je popularan je bio oglas i reklama za trake za kosu. Reklama je zvučala prilično stereotipno: „Kada ste bile male, jedino što ste želele jeste da dobijete lutku za praznike. Sada možete da sanjate - da izgledate kao takva lutka."

Šta bi na tu temu rekle feministkinje?

 

reklama
AFP

 


Bilo je i otvorenijih poruka - kako sačuvati partnera.

Kreatori reklama otkrivali su neke nove mogućnosti ženama i u reklamama ih prikazivali i izazovnije - kako stoje u negližeu pod jeklom i dive se sjajnoj obući - ovo je reklama za sredstvo za čišćenje cipela. Reklame za čarape prikazivale su po pravilu i modele u kratkim suknjama.

 

reklama
Alamy
Idealno za sve prilike - čarape su bile na ceni

 


 

reklama
Alamy
U negližeu se divi visokom sjaju

 


I reklame za negu lica bile su specifične, a umetnici pokušali su i da budu duhoviti da bi privukli žene da kupuju šminku.

Koristili su časne sestre, koje obično nisu veliki potrošači kozmetike, da reklamiraju parfimisani puder. Kompanija Sargol je tako pokušavala da ubedi žene da će im se okolina uvek diviti - samo ako koriste njihove proizvode.

 

reklama
Getty Images
Koristili i časne sestre u borbi za tržište

 


 

reklama
Alamy
Pilule za mršavljenje - nek vam se uvek dive - to je bila logika

 


Nešto i za muškarce

 

reklama
Getty Images
Cigarete, cigarete, cigarete

 


Kada bi kuća bila konačno sređena, prelazilo se na muške poklone - cigarete, lule i papuče.

Ali muškarac nije prikazivan kao žena, on se navodno nije toliko oduševljavao poklonu. Naravno, barem su ga tako reklame predstavljale.

Cigarete, oprema za brijanje i pidžame su bile visoko na listi za kupovinu.


 

reklama
BVD
Tretirajte ga ovog Božića - kao milionera

 

Ova reklama sugeriše da su muškarci vrlo jednostavni i da samo žele da se - osete kao gospodari svog dvorca.

U međuvremenu, duži život mogli su da zarade - ako kupe lulu.

 

reklama
Alamy

 


U reklama su čak tvrdili kako su doktori došli do zaključka da muškarci koji puše lulu žive mnogo duže.

Ne duže od ljubitelja cigareta.

 

reklama
Getty Images
Deda Mraz je godinama pušio, barem po reklamama

 


Kako zadovoljiti masu

 

reklama
Alamy
Termos - čudo iz kuće!

 


Neki pokloni su bili za celu porodicu.

Nije postojala situacija, tvrdili su kreatori reklama, da vam ne zatreba termos.

Za koga kod da kupujete - termos je prava stvar.

Odličan i za zimu i za leto, a najbolji za jesen - ko je tada slušao reklame, obožavao je termos.

 

reklama
Alamy
Može li neko da se javi? Ja čistim lulu suprugu

 


Dobiti novi telefon za praznike 30-tih godina prošlog veka je bilo sjajno.

Ručni mikrofon - tako su ga 1933. godine zvali, bio je omiljeni poklon dobrostojećih Britanaca, koji su ga naručivali masovno.

Šarmantan i koristan - ovako su ga prodavci najčešće reklamirali.

 

reklama
Selfridge and Co

 


Za decu

 

reklama
Alamy
Šta svaki dečak želi - da li?

 

Omiljeni praznični pokloni u prošlosti - barem u reklamama - danas ih ne bismo ni pogledali.

Deci su se kupovali pomalo dosadni pokloni - poput kutije maramica.

Gilbertov komplet za izlivanje stakla nazivan je - fascinantnom i poučnom zabavom, dok su ostali pokloni mahom podrazumevali set olovaka ili komplet za hemiju. Često su sadržali i uputstva - kako napraviti eksploziv, ali samo za vežbanje.

 

reklama
Alamy
Pažljivo, pažljivo...

 

Ovi pokloni su omogućavali deci da eksperimentišu kao u laboratoriji, a među reklamama su bile zanimljive i one koje su pominjale da dečaci mogu da se oprobaju sa nuklearnim reaktorima.

Jedna od igrica je čak podrazumevala da se po sobi traže radioaktivni delovi koji su skriveni.

 

reklama
BBC
Svaki dečak treba da se oduševi - laboratorijskom opremom!
reklama
Alamy
Poklon koji žele svaki dečak i devojčica

 

Možda manje zanimljiv, ali definitivno koristan poklon su bile i bombone Fox's Glacier Mint. Reklamirali su ih kao idealne za dečije rođendane, kada svi pojedu previše. Slično je bilo i za Božić.

 

reklama
Alamy

 


Hrana, savršena hrana

Hrana je bila jako bitna. Ipak, tehnike su bile malo drugačije.

Domaćicama se objašnjavalo da sve mora da bude - u želeu, bilo da je reč o jelu sa voćem, povrćem ili mesom. Tako bi u želeu završio i obrok pun kukuruza, šargarepe i karfiola, koji bi dobio ukus limete ili limuna.

Deca nisu mogla da veruju - deluje ukusno i primamljivo, a zapravo...

 

reklama
Alamy
Forget turkey curry - the best way to use up leftovers is to encase them in gelatine

 


.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Kako je Nikola Jokić postao filozof

Košarkaš Denver Nagetsa nastavlja da pruža neverovatne partije na parketu u NBA ligi, ali i skreće pažnju izjavama na konferencijama za medije.

Ko je bio Miodrag Kostić

Miodrag Kostić je bio je jedan od najpoznatijih srpskih biznismena, vlasnik šećerana, raznih hotela, banaka.

COP29: Pitanje klimatskog finansiranja vredno bilion dolara

U nedavnom izveštaju UN-a navodi se da je zemljama u razvoju potrebno između 187 milijardi i 359 milijardi dolara godišnje samo za prilagođavanje uticajima klimatskih promena, a u tu svrhu su 2022. godine dobile samo 28 milijardi dolara.