Reklama Red Bula zabranjena zbog tvrdnji o poboljšanju koncentracije

Reklama je mogla da ukaže na to da napitak povećava nivo energije i da može da podstakne koncentraciju, navodi se u odluci.
limenke Red Bula
Getty Images
Red Bul ne sme da tvrdi da njihov napitak poboljšava koncentraciju

Reklamna kampanja Red Bula je zabranjena zbog tvrdnji da je reč o energetskom piću koje može da poveća usmerenost i koncentraciju.

Reklamni baneri u londonskom metrou ukazivali su da uz pomoć Red Bula zaposleni mogu da završe posao i da stignu kući do 16 časova.

Državna agencija zadužena za reklamne standarde ASA je saopštila da je reklama bila vesela, ali da se u njoj pominju nedokazane zdravstvene tvrdnje.

Kompanija Red Bul je saopštila da je reklama samo promovisala „inicijativu potrošača", ohrabrujući radnike da rano odu s posla.

Povećanje produktivnosti

Reklama je nudila „tajnu za ranije završavanje" posla, a pisalo je i: „Kako biste preskočili svaku prepreku, naporan dan, samo treba da znate - Red Bul vam daje krila."

Jedna osoba koja je videla plakat žalila se agenciji za reklamiranje da oglas navodi na zaključak da energetski napitak sa kofeinom ima pozitivan učinak na zdravlje, poboljšavajući usredsređenost i koncentraciju.

Ali kompanija tvrdi da je samo promovisala projekat National 4pm Finish Day - smišljen da bude obeležen 14. septembra 2018. godine.

Kompanija je odbacila optužbe da je reklama ukazivala na bilo kakve zdravstvene prednosti ili da piće pomaže ljudima da se bolje osećaju u obavljanju posla povećavajući koncentraciju i usredsređenost.

Neosnovane tvrdnje

Ipak, ASA je presudila protiv Red Bula, saopštivši da bi potrošači mogli da zaključe da su zdravstvene tvrdnje tačne iako nisu odobrene u EU registru.

Registar EU o prehrambenim i zdravstvenim tvrdnjama je zvanična lista naučno potvrđenih stavova o hrani i njenim prednostima za zdravlje.

„Zaključili smo da je tekst reklame ukazivao da Red Bul može da podstakne usmerenost, koncentraciju i podigne nivo energije, a samim tim i da poveća produktivnost", saopštila je ASA.

ASA je presudila da reklama ne sme da se ponovi, a kompaniji je saopšteno da ne navodi da njeni proizvodi mogu da podstaknu zdravlje i koncentraciju kada te tvrnje nisu u registru.

  • haha

    16.01.2019 19:48
    Obozavam razvijeni svet, zivela sam tamo i cesto mi nedostaje to cime se ljudi bave u odsustvu AV, korupcije i siromastva i borbe i straha za goli zivot... Ova je mogla da ih tuzi i zbog onog "daje ti krila", da prilozi dokazni materijal ledja na kojima nisu izrasla krila, a reklo u reklami.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Kako je Nikola Jokić postao filozof

Košarkaš Denver Nagetsa nastavlja da pruža neverovatne partije na parketu u NBA ligi, ali i skreće pažnju izjavama na konferencijama za medije.

Ko je bio Miodrag Kostić

Miodrag Kostić je bio je jedan od najpoznatijih srpskih biznismena, vlasnik šećerana, raznih hotela, banaka.

COP29: Pitanje klimatskog finansiranja vredno bilion dolara

U nedavnom izveštaju UN-a navodi se da je zemljama u razvoju potrebno između 187 milijardi i 359 milijardi dolara godišnje samo za prilagođavanje uticajima klimatskih promena, a u tu svrhu su 2022. godine dobile samo 28 milijardi dolara.