Krimson siti bluz: Gotam i u Srbiji, ali u virtuelnom svetu
Tokom godina, Betmenov rodni Gotam siti postao je sinonim za možda ne higijenski, ali moralno prljave gradove koji magnetski privlače svo zlo realnog i fiktivnog sveta.
Ali zbog komplikovane procedure dobijanja autorskih prava, mnogi kreativni autori, možda prepuni prljavih ideja, ne mogu da smeste priče u Gotam.
A ako ne možete da stvarate u tuđem Gotamu, zašto ne biste stvorili sopstveni?
Tako je, otprilike, nastao Krimson siti, grad koji vrvi od kriminala i, uopšte, loših navika njegovih stanovnika - svojevrsni Gotam koji je potekao iz Beograda.
Šestočlana ekipa zaljubljenika u video igre i, pre svega, dobru priču, rešila je da stvori grad pun misterija koje bi igrači trebalo da reše u point and click avanturi Krimson siti bluz.
Iako je isprva zamišljena samo kao video igra, Krimson siti bluz, zajedno sa njenim virtuelnim domaćinom preti da postane, multi-platforma za pripovedanje.
Ili, jednostavnije, na više različitih medija, može se razvijati ista priča.
Šta je to što izdvaja ovu igru?
Na prvi pogled - ništa. U pitanju je igra misterije, noar priča o izvesnom detektivu Metu Braunu, koji pokušava da reši jedan naizgled običan slučaj.
Međutim, ono po čemu se izdvaja jeste upravo priča - koja nije počela, niti se završava u igri Krimson siti bluz.
„Kako smo krenuli da razvijamo igru, razvijala se i priča, pa nam je palo na pamet da može da se proširi i da glavni lik nije ni detektiv, ni njegov partner, ni ubica, već upravo grad", kaže za BBC Ivan Branković, pisac koji je radio na scenariju za igru.
Ivan je autor četiri romana i nekoliko scenarija za video igre. Krimson Siti Bluz je poslednji projekat na kom je angažovan.
„Glavni deo mog posla je bilo pisanje čitavog narativa, scenarija, dijaloga i generalno oblikovanje priče."
Baš kad se spremao da zaokruži priču, Ivan je shvatio da mu nešto nedostaje.
„Shvatio sam da je glavnom liku potreban dnevnik, neka pozadinska priča pomoću koje bih mogao da objasnim zbog čega je on takav kakav jeste i šta ga je dovelo u to stanje."
Isprva mu je palo na pamet da uporedo sa igrom izlaze i kratke priče, ali se na kraju odlučio za kraći roman Čovek koji se rugao, čija se radnja odvija pet godina pre dešavanja u video igri.
„Tako smo hteli da igrače provedemo kroz dva medija. Da prvo pročitaju kratki roman, a zatim nastave priču u igri."
Retko dvojezično izdanje
Ivan je knjigu prvo napisao na engleskom, želeći da je ponudi u elektronskoj formi kao bonus materijal za igru.
„Ali onda sam razgovarao sa izdavačem, pa su mi predložili da uradimo i štampano izdanje na srpskom. A pošto je baš kratak roman, hajde da ga izdamo dvojezično, što nije čest slučaj."
A da biste promenili jezik, potrebno je samo da okrenete knjigu.
Dodaje da i igru planiraju da prevedu na što više jezika, između ostalog i na srpski, tako da će se praksa višejezičnosti nastaviti i u budućnosti.
„Hteli smo da uradimo čudnu stvar. Jer ovo nije obična priča, pa ne treba da bude ni obična igra", kaže Ivan.
Crno-bela igra u boji
Pored Ivana na igri Krimson siti bluz rade i Vladimir, Dušan, Bogdan, Stevan, Uroš i Filip.
„Svi smo kao oktopodi, svako radi sve - zajedno smo smislili celu priču, prepravljali dijaloge i ostalo", kaže Bogdan Pavlović, art direktor.
„Pošto je tim jako mali, morali smo da smislimo nešto što je izvodljivo za nas, ali opet dovoljno upečatljivo."
Zato su se odlučili za crno-beli stil, koji se savršeno uklapa u atmosferu Krimson sitija, a Bogdan dodaje da „privlači pažnju ljudima i nije pretežak za izvedbu".
„Kako je jedan moj drug opisao - to je crno-bela igra u boji. Jer to je poenta igre, kroz igru se polako pojavljuju boje i čitav taj svet se boji dešavanjima iz igre."
Nakon što igrač prođe sve nivoe, Krimson siti će u potpunosti biti obojen.
Kada će Krimson siti u potpunosti oživeti?
Ljudi koji prave Krimson siti bluz još uvek nemaju studio i na igri rade u slobodno vreme, između poslova koje redovno obavljaju.
A i pre nego što su počeli sa izradom, morali su da naprave detaljan plan.
„Devet meseci je trajala pretprodukcija - kako će izgledati igra, koji će biti likovi, kakve će se mehanike koristiti - osmislili smo svaki detalj igre", kaže Bogdan.
Šestočlani tim još uvek nema izdvača.
„Nismo stigli do toga. Koncetrišemo se da završimo igru, a kada bude skroz gotova, onda ćemo razmišljati kako najbolje da je plasiramo."
Gde se priča nastavlja?
Počelo je kao igra, pa se priča nastavila u knjizi, doduše sa obrnutim vremenskim redosledom, a autori ne planiraju da stanu tu.
„Možda nastavimo dalje kao strip, ili neku animaciju, možda kao drugi deo igre, još uvek ne znam", kaže Ivan.
„Mislim da smo uradili veliku stvar time što smo napravili sopstveni grad, univerzum i u njemu možemo da radimo šta god želimo - da ga proširimo, ispričamo i otkrijemo druge priče."
Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar