Otkud groblje trafika u Nišu

Već dve godine jedan plac u Nišu služi kao groblje za stare kioske.
Groblje trafika
Ivan Dinić
Plac na raskrsnici Studeničke i Somborske ulice u Nišu trenutno ima funkciju „groblja za trafike"

Stiven King je pisao o groblju kućnih ljubimaca, postoji i groblje slonova u Diznijevom klasiku Kralj Lavova, ali i Niš ima specifično groblje koje, iako srećom ne izaziva strah, predstavlja „ruglo naselja", kako tvrde Nišlije.

Plac na raskrsnici Studeničke i Somborske ulice u Nišu trenutno ima funkciju „groblja za trafike".

Stanovnici Somborskog bulevara su se više puta žalili na nepravilno odlaganje nekadašnjih malih maloprodajnih objekata i na to kako novo groblje ruži njihovo naselje.

„Ne znam ni ko ih je tu stavio, niti šta nameravaju sa njima, ali mi jako smetaju", rekla je za BBC u žurbi jedna žena dok je ulazila u zgradu.

„Ranije je sav materijal koji je tu ostavljan, verovatno iz samih trafika, računi, trake, različiti papiri i kese vetar stalno raznosio po komšiluku, sada vidite da tu ima još đubreta."

Groblje je, gotovo samo od sebe, procvetalo pre nekoliko godina i dok se u međuvremenu saznalo u čijem je vlasništvu plac, kao i trafike, još uvek se ne zna da li će i kada stari kiosci biti uklonjeni.

Groblje trafika
Ivan Dinić
Trafike se nalaze na ovom placu od 2017. godine

Trafike u vlasništvu jedne, a plac druge osobe

Prema pisanju Južnih vesti, komunalni inspektori opštine Pantelej su 2017. godine utvrdili da su u pitanju trafike preduzeća Miloščić, koje je u stečaju.

Načelnik uprave Opštine Pantelej, Novica Simić, objasnio je da je njiva, na kojoj se nalazi oko dvadesetak trafika, površine 2.700 kvadratnih kilometara i da je u vlasništvu privatnog lica.

„Protiv vlasnika placa, Vlastimira Stankovića, podnet je prekršajni nalog. Stanković je prvo dobio nekoliko upozorenja, jer plac nije adekvatno ograđen", kaže Simić za BBC.

Groblje trafika
Ivan Dinić
U Opštini Pantelej kažu da su uradili „sve što je u njihovoj nadležnosti"

Po članu 28 Odluke o komunalnom redu u Nišu, „stovarište, skladište otpadnog materijala, auto-otpad i sličan poslovni prostor otvorenog tipa, koji se nalazi uz površinu javne namene, mora biti ograđen tako da se ne vidi unutrašnjost tog objekta".

Simić dodaje da je opština Pantelej „uradila sve što je u njenoj nadležnosti" i da je na Prekršajnom sudu u Nišu da reši slučaj groblja trafika.

Vlasnik i direktor kompanije Miloščić, čije su trafike navodno završile na groblju, uhašpšen je 2010. godine zbog sumnje da je oštetio veliki broj preduzeća za više od 680 miliona dinara.

Do kada će trafike ostati na groblju?

Kada će trafike dobiti svoj mir i konačno biti uklonjene, još uvek se ne zna.

Groblje trafika
Ivan Dinić
Još uvek se ne zna do kada će trafike stajati tu

Načelnik uprave Opštine Pantelej, Novica Simić, izjavio je 2017. godine za Južne vesti da, prema njegovim saznanjima, vlasnik placa „na tom mestu planira da napravi zgradu".

Gradnja već dve godine nije započeta, a trafike su još uvek tu.

Na Placu pored groblja, ograđenom visokom metalnom ogradom, na kom se planira izgradnja stambenog objekta, iskopan je temelj, ali nikakvi radovi na samom spornom placu nisu započeti.

BBC je kontaktirao Prekršajni sud u Nišu, ali odgovore o prekršajnom nalogu podnetom protiv vlasnika placa nismo dobili do objavljivanja teksta.

Čemu služe stari kiosci?

Po svemu sudeći - ničemu.

Zarđali, polomljenih prozora, vrata ili čitave konstrukcije, stari kiosci sada samo na ružan način predstavljaju sećanje na njihove bolje dane - kada su bili postavljeni na svrsishodnijem mestu i kada je u njima zapravo neko radio.

Groblje trafika
Ivan Dinić
Kiosci mogu samo da se recikliraju

Mala je verovatnoća da bi, u ovakvom stanju, mogli da posluže nečemu drugom osim reciklaži.

Ono što je možda zabrinjavajuće za Nišlije jeste da ovo nije prvo groblje trafika otkriveno na tim prostorima.

Nešto ranije 2017. godine, nedaleko od uključenja na auto-put nadomak Niša, na Matejevačkom putu, otkriveno je još jedno groblje trafika.

Doduše, znatno manje od onog na Somborskom bulevaru.

Groblje trafika
Ivan Dinić
Groblje trafika

Tada nije otrkiveno ko je dovezao trafike pred uključenje za auto-put, pa se postavlja pitanje:

Koliko još trafika ima tamo, negde? I gde će sve one na kraju završiti?


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • JovaNS

    30.01.2019 23:00
    Oh, ima tako nešto i u Novom Sadu. Branimira Ćosića 24. Samo što su trafike malo starije, još iz komunističkog vremena. Jedno 10ak trafika.
    Ima još jedno manje u Partizanskoj kod nadvožnjaka, blizu Merkura, ali se te trafike koriste kao šupa i prodavnica za opravku bicikala.
  • cow and chicken

    30.01.2019 19:53
    Zamisli scenu gde doktor Kobre izlazi iz govornice u sred groblja trafika u Nis, pa rece:"Koje bre ovo napravio izem mu pamet blesavu"?

    Imagine a scene where dr Who comes out of the call booth in the middle of the cubicle shop graveyard at the Nis and says:"Oh dear! Who the bloody hell made this crap"?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Kako je Nikola Jokić postao filozof

Košarkaš Denver Nagetsa nastavlja da pruža neverovatne partije na parketu u NBA ligi, ali i skreće pažnju izjavama na konferencijama za medije.

Ko je bio Miodrag Kostić

Miodrag Kostić je bio je jedan od najpoznatijih srpskih biznismena, vlasnik šećerana, raznih hotela, banaka.

COP29: Pitanje klimatskog finansiranja vredno bilion dolara

U nedavnom izveštaju UN-a navodi se da je zemljama u razvoju potrebno između 187 milijardi i 359 milijardi dolara godišnje samo za prilagođavanje uticajima klimatskih promena, a u tu svrhu su 2022. godine dobile samo 28 milijardi dolara.