15 godina Fejsbuka: Da li se mediji loše ophode prema njemu

Dok Fejsbuk proslavlja 15. rođendan, da li se mediji loše ophode prema njima?

 

laptop and newspapers
Getty Images
Fejsbuk je nedavno proslavio 15. rođendan

 

Bilo je malo nezadovoljstva i gunđanja u sedištu Fejsbuka tokom proslave njihovog 15. rođendana.

Kao da je u vazduhu visila rečenica „omogućili smo vam dar sveta koji je povezan - zašto ste tako zli prema nama".

Onda je osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg u rođendanskom blogu istakao da društvene mreže poput njegove spajaju zajednice i podrivaju tradicionalne hijerarhije u medijima.

A potom je naveo ovo:

„Postoji tendencija kod nekih da lamentiraju nad ovom promenom i previše ističu negativno.

„U nekim situacijama čak idu tako daleko da je za njih osnaživanje ljudi, na način na koji to rade internet i društvene mreže, štetno za društvo i demokratiju".

Oglasila se i jedna od vodećih ljudi Fejsbuka, Šeril Sendberg, koja je takođe istakla zabrinutost zbog negativnog stava medija.

 

Sheryl Sandberg in 2013
Getty Images
Šeril Sendberg je zabrinuta zbog negativnosti medija

 

Kako je navela, jedan londonski novinar je u tekstu napisao da ljudi zbog novih tehnologija dele previše informacija o sebi, što odmah znači da je kraj privatnosti.

Iste stvari su govorili pre 100 godina, kada smo dobili telefon, ističe Sendberg.

Dakle, lideri Fejsbuka tvrde da je kritikovanje njihove kompanije otišla predaleko, a da je uzrok toga miks zavisti i neznanja kod starih medija, koji nikada nisu verovali nečemu novom.

I ukoliko prođete kroz britanske medije u poslednjih nekoliko godina, to je zaista tačno.

Izveštavanje je bilo veoma negativno, a Fejsbuk je optuživan da je uzrok svega od podrivanja izbora, preko zlostavljanja, razvoda i obeshrabrivanja građana da ne usvajaju pse.

U javnosti postoji i to naivno uverenje koje glasi „ako je Fejsbukova tehnologija tako dobra u ciljanim reklamama, onda može lako da uklanja problematični sadržaj".

To liči na rečenice iz šezdesetih „ako čovek može da stigne na Mesec, zašto ne možemo da se izborimo sa prehladama".

 

dog
Getty Images
Fejsbuk optužuju za mnoge stvari, među kojima je i to da građani ne usvajaju pse zbog njih

 

Društveni mediji zaista koriste veštačku inteligenciju i drugu tehnologiju da pronađu i uklone štetan sadržaj, ali nemaju magični štapić.

Mnogo veći izazov je zaključiti šta mi kao društvo vidimo kao štetno i vredno izbacivanja sa interneta.

To su složeni problemi, a novinari i političari često jednostavno gledaju na njih.

Međutim, iako lidere Fejsbuka redovno bole udarci negativnih naslova - moraju to da prevaziđu.

Njihova kompanija je objektivno učinila dosta loših stvari prethodnih godina.

Samo su se nasmejali na ideju da bi mogli da utiču na izbore, dozvoli su da procure podaci o njihovim korisnicima i malo su uradili kako bi sprečili da njihovu platformu koriste za promociju genocida u Mjanmaru.

I drugi tehnološki giganti, poput Majkrosofta i Epla, bili su meta medija, ali niko od njih zaista nema tu moć Fejsbuka, da napravi štetu društvu i demokratiji.

Voditi Fejsbuk je sada možda izazovan zadatak, isto kao voditi neku zemlju srednje veličine.

Ali Mark Zakerberg i Šeril Sendberg imaju jednu utehu - plaćeni su mnogo bolje.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Kako je Nikola Jokić postao filozof

Košarkaš Denver Nagetsa nastavlja da pruža neverovatne partije na parketu u NBA ligi, ali i skreće pažnju izjavama na konferencijama za medije.