Sud odlučio: U reklami za uloške krv može da bude crvene boje

U kontroverznoj reklami krv na ulošku i tokom tuširanja prikazana je realistično.
Uložak s tečnošću koja podseća na krv
ASALEO CARE
Reklame su izazvale više stotina žalbi u Australiji

Reklame u kojima se prikazuje menstrualna krv na australijskoj televiziji nisu prekršile standarde za prikazivanje, stoji u saopštenju regulatornog tela.

U reklamama proizvođača uložaka Libra, emitovanim prošlog meseca, prikazane su fleke na donjem vešu i krv na ženskim nogama.

Gledaoci su podneli više od 600 žalbi da su reklame uvredljive, što je najveći broj žalbi za bilo koju reklamu u 2019. godini.

Međutim, regulatorno telo je odbacilo žalbe i čak pohvalilo autore zbog poruke koju reklama nosi.

Stručnjaci iz tela zaduženih za reklamne standarde kažu da „ona promoviše jednakost i demistifikuje menstruaciju".

Kompanija koja je vlasnik Libre, Asaleo Ker saopštila je da su reklame pokušale da sruše tabu i osećanje sramote koje su mnoge žene iskusile kada imaju menstruaciju.

U reklami se vidi sledeća rečenica: „Menstruacija je normalna stvar, isto tako normalno je i prikazati je".

Krv na butini žene koja se tušira
Asaleo Care
U reklamama je realistično prikazana menstrualna krv

Gledaoci koji su podneli zvanične žalbe izjavili su da su reklame „uvredljive i neumesne", kao i „odvratne".

U odgovoru na žalbe, članovi regulatornog tela priznali su da neki gledaoci „ne žele da vide telesne tečnosti prikazane na televiziji", ali su ponovili da reklame nisu prekršile etički kod reklamne industrije.

Takođe su odbacili žalbe da su reklame „neodgovarajuće" za prikazivanje u udarnom terminu i da ne treba da ih gledaju deca.

„U reklamama ne postoji uvredljiv jezik ili slike koje sugerišu da žene treba da se stide kada imaju menstruaciju, kao i da su žene koje imaju menstruaciju manje vredne osobe", stoji u izveštaju objavljenom nakon odluke.

Kompanija Aseleo Ker je objavila da su reklame zasnovane na kampanji #BloodNormal (#Krvjenormalna) sestrinske kompanije Esiti.

U toj kampanji se pojavljuju ulošci uprljani crvenom, a ne plavom tečnošću. Reklame su prikazane u Velikoj Britaniji 2017, a kasnije i u drugim evropskim zemljama, Severnoj i Južnoj Americi i Južnoj Africi.

Kompanija Olvejz je prva prikazala crvenu tačkicu na ulošku šest godina ranije.

Stažista u marketinškoj agenciji, koja je vodila kampanje za ovu firmu, došao je na ovu ideju i prva kampanja je pokrenuta 2011.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Samo tako

    18.09.2019 20:48
    Pošto trgovci i marketari misle da sve moramo da znamo.... ne priznajem ništa dok kamera ne uđe unutra i to u toku periode i sve nam detaljno pokaže.
  • Mudri

    18.09.2019 17:03
    "Stažista u marketinškoj agenciji, koja je vodila kampanje za ovu firmu, došao je na ovu ideju i prva kampanja je pokrenuta 2011."

    Uđe stažista u istoriju za svoju genijalnu ideju. Kako li se samo toga niko nije setio ranije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Šta za Balkan znači povratak Trampa

Balkan nije na listi prioriteta novog američkog predsednika, ali to ne znači da balkanski lideri nemaju velika očekivanja, nade i strepnje od njegovog povratka.

Buka i tišina ispred Radio-televizije Srbije

Na velikom skupu u centru Beograda posle ogromne buke, pištaljki, vuvuzela i povika okupljenih usledilo je 15 minuta zaglušujuće tišine, kako bi se odala pošta za 15 žrtava u padu nadstrešnice.