Tviter zabranjuje sve političke reklame

Ova odluka mogla bi dosta da utiče na predsedničke izbore u Americi 2020. godine.
Twitter CEO Jack Dorsey arrives at the "Tech for Good" Summit in Paris, France May 15, 2019.
Reuters
Detalji zabrane će biti objavljeni polovinom novembra, kaže Džek Dorsi

Tviter će zabraniti sve političke reklame, saopšteno je iz te kompanije.

Ova odluka mogla bi da ima velike posledice pred predsedničke izbore u Americi naredne godine.

Iz kompanije ističu da pažnju birača „treba zaslužiti, a ne kupiti".

„Iako je političko reklamiranje neverovatno moćno i veoma efikasno, ta moć u politiku donosi značajan rizik", napisao je Džek Dorsi, direktor Tvitera.

Inače, Fejsbuk je nedavno odustao od zabrane političkih reklama na toj društvenoj mreži.

Zabrana će stupiti na snagu 22. novembra, a svi detalji će biti objavljeni sedam dana ranije.

Reakcije

Vest o zabrani izazvala je burne reakcije u Americi, zbog izbora 2020. godine.

Bred Parskal, menadžer Trampove kampanje, kaže da je zabrana „samo još jedan pokušaj levice da naudi Trampu i konzervativcima".

Za to vreme Bil Ruso, portparol kampanje Džoa Bajdena, pozdravlja odluku Tvitera.

„Kada se suočite sa izborom između zarade od reklama i integriteta naše demokratije, ohrabruje to što, barem jednom, prihod nije pobedio", naveo je Ruso.

Reagovao je i osnivač Fejsbuka Mark Zakerberg, braneći odluku kompanije.

„Mislim da privatne kompanije u demokratiji nemaju pravo da cenzurišu političare ili vesti", rekao je Zakerberg.

Kako je Dorsi opravdao zabranu?

Nizom tvitova.

https://twitter.com/jack/status/1189634360472829952


Političke reklame na internetu, ističe on, predstavljaju „potpuno novi izazov za društvo".

Kako kaže, to uključuje mikrotargetiranje, neproverene informacije, lažne vesti...

„Nije u redu da kažemo 'naporno radimo na zaustavljanju onih koji preko naših sistema šire lažne informacije, ali ukoliko nam ti neko plati da ljudi vide njegovu političku reklamu. Pa, onda može da radi šta god želi'!"

Ipak, mnogi smatraju da će odluka Tvitera najviše pomoći nekome ko je već na vlasti.

Dorsi na to kaže da su „mnogi društveni pokreti napravili uspeh bez bilo kakvog političkog marketinga".

A šta radi Fejsbuk?

Pre samo nekoliko nedelja Zakerberg je pred studentima u Vašingtonu branio odluku Fejsbuka da ne zabrani političke reklame.

On kaže da je razmišljao o potpunoj zabrani reklama na njegovim platformama.

Međutim, rekao je da će to samo pomoći političarima koji su na vlasti i onima koji već imaju veliku medijsku pokrivenost.

Koliko će ovo uticati na izbore u Americi?

Očekuje se da tokom američkih izbora na reklame bude potrošeno šest milijardi dolara, ali uglavnom za reklame na televiziji, procena je firme za reklamiranje Kantar.

Kako navode, od toga bi 20 odsto trebalo da ode na internet reklame.

Doduše, Tviter je znatno manji od Fejsbuka - u februaru je imao 126 miliona aktivnih korisnika svakog dana, dok je Fejsbuk u septembru imao 1,64 milijarde.

Politička urednica BBC-ja Laura Kunsberg navodi da politički akteri često računaju na to da će njihova poruka na internetu biti besplatno šerovana.

„Ova odluka je vrlo interesantna i vredna pomena, ali većina političkog sadržaja nastaje u nadi da će se besplatno šerovati, a ne da će morati da se plati da bi neko to video".

https://twitter.com/bbclaurak/status/1189658893368078342


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Predlog

    31.10.2019 12:55
    Svaki svoju mrežu osnujte
    E, da je sreće da zabrane političare.
    Na apsolutno svakoj poznatoj društvenoj mreži i njenom obliku.
    Jesi li političar - jesi.
    Imenom i prezimenom ti je zabranjeno učešće na društvenoj mreži, zbog zloupotrebe u političke svrhe. Hoće ljudi da se odmore od svake i svačije politike.
    I kraj.
    Društvene mreže su za ljude koji bi da se druže.
    Za političare treba osnovati političke mreže. Za kriminalce - kriminalne mreže.
    Za prostitutke - prostitucione mreže.
    I kraj.
  • /

    31.10.2019 11:08
    /
    e kada bi se jos odnosilo na kampanje na srpskom domace dsnice po instagramu i fb

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC