Japan: Debata nakon zabrane ženama da nose naočare na poslu

Neke firme zabranile su ženama u Japanu da na posao dolaze s naočarima.

 

japnka s naočarima
Getty Images
Neke firme zabranjuju nošenje naočara ženama

 

Nošenje naočara na poslu postala je tema u Japanu, nakon vesti o tome da su neke firme naredile zaposlenim ženama da ih ne nose.

Nekoliko lokalnih medija prenosi da su pojedine kompanije „zabranile" radnicama da nose naočare iz različitih razloga.

Pojedini trgovinski lanci su među takvim kompanijama i saopštili su da su prodavačice koje nose naočare odavale „hladan utisak".

To je izazvalo žestoku raspravu na društvenim mrežama o oblačenju i ženama na radnom mestu.

Nipon televizijska mreža i Biznis insajder su među medijima koji su izvestili o ovoj temi i tome kako firme u različitim industrijama zabranjuju ženama da nose naočare.

Firme su navodile bezbednosne razloge za radnice u aviokompanijama ili nemogućnost da se ženama koje rade u sektoru lepote vidi šminka.

Nije poznato da li je „zabrana" zasnovano na pravilima kompanije ili odražavaju društveno prihvaćenu praksu na tim radnim mestima.

Tema je izazvala žestoku raspravu na društvenim mrežama.

U Japanu je popularan hešteg „naočare su zabranjene", a tema je postala viralna na Tviteru.

Kumiko Nemoto, profesorka sociologije na Kjoto univerzitetu, kaže da su Japanci reagovali na ovu „staromodnu" politiku.

„Razlozi zašto žene nemaju podršku da nose naočare. Zaista nemaju smisla. Sve se tiče pola. To je tako diskriminišuće", rekla je.

Dodala je da to odražava „staro, tradicionalno japansko" razmišljanje.

„Ovde nije reč o tome kako žene obavljaju posao. Kompanije procenjuju žene na osnovu ženstvenosti - a nošenje naočara se smatra neženstvenim", rekla je Nemoto.

Diskusija se prenela i na nedavne kontroverze o nošenju štikli u Japanu.

Glumica i spisateljica Jumi Sšikava pokrenula je peticiju za ukidanje pravila oblačenja u Japanu nakon što je morala da nosi visoke potpetice dok je radila u pogrebnom preduzeću.

Pokret je dobio značajnu podršku i veliki broj pratilaca na društvenim mrežama.

Podržavaoci su na Tviteru pisali da je naziv peticije pod heštegom #KuToo povezan sa kampanjom #MeToo.

Slogan je napravljen na osnovu japanskih reči za cipele „kutsu" i bol „kutsuu".

 

Jumi Išikava
Getty Images
Nedavno im je prekipelo i zbog visokih potpetica

 

Učesnici kampanje kažu da se nošenje štikli smatra obavezom prilikom prijave za posao.

Pristalice su postale još glasnije nakon što je japanski ministar rekao da je „neophodno" da kompanije primenjuju pravila oblačenja koja nalažu visoke potpetice.

Nemoto kaže da su žene u Japanu nastavile s kritikom politike visokih potpetica.

„O ženama se raspravlja uglavnom na osnovu izgleda", rekla je.

„Bar je takva poruka koju ove politike šalju."


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Иван Грозни

    09.11.2019 21:58
    У данашњем свету сви говоре о људским правима, о правима на ово или оно, о правима разних група и сл. Само у једном случају права се не помињу. А то је када се ради о корпорацијама. Мораш да трошиш и купујеш и мораш да пристанеш на све што од тебе тражи корпорација.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Poskupljuje pretplata za Netfliks

Igra lignji i boks meč između Pola i Tajsona doprineli su da striming platforma dobije 19 miliona novih pretplatnika između oktobra i decembra 2024.

Koliko su zagrljaji lekoviti

Mnogobrojne studije pokazuju da se dok grlimo ili nas grle - luči hormon sreće ili zadovoljstva, smanjuje umor, depresija i upale u telu.

Ko je Marvan Barguti i zašto je predmet pregovora Izraela i Hamasa

Palestinski političar Marvan Barguti, vođa pokreta Fatah koji se nalazi u izraelskom zatvoru, ključna je figura pregovora o primirju Izraela i Hamasa, koji predviđa oslobađanje većeg broja palestinskih zatvorenika u zamenu za izraelske taoce. Ko je on i zašto je njegovo oslobađanje značajno i kontroverzno?

Šta sve poskupljuje u Srbiji 2025. godine

Globalni rast troškova života, koji od početka rata u Ukrajini pogađa stanovnike mnogih svetskih zemalja, ulazi u četvrtu godinu - evo šta u narednom periodu mogu da očekuju stanovnici Srbije.