Film i Francuska: Preminuo reditelj Bertran Tavernije

Tavernije se u svojoj karijeri nije ograničio na jedan žanr - od trilera, preko vesterna do istorijskih drama.
Bertran Tavernije u Marakešu, 1. decembar 2019. godine
AFP
Tavernije se u svojoj karijeri nije ograničio na jedan žanr

Francuski reditelj svetskog glasa Bertran Tavernije preminuo je u 79. godini.

Proslavio se filmovima Časovničar (1974), Oko ponoći (1986) i Život i ništa drugo (1989).

Tavernije je bio na čelu Instituta Limije, koji nosi naziv po čuvenoj braći izumiteljima filma.

Kroz karijeru, Tavernije se nije ograničio na samo jedan žanr - snimao je razne filmove od trilera, preko vesterna do istorijskih drama.

Pored režije, pisao je scenarije, glumio i radio kao producent.

Strast za filmom otkrio je kada je bio tinejdžer, dok se u odmaralištu oporavljao od tuberkuloze.

Bio je fan Holivuda

Tavernije je govorio da mu je inspiracija Zlatno doba Holivuda, naročito vesterni.

To se posebno vidi u njegovom filmu Električna magla iz 2009. godine, sa Tomi Li Džonson i Džonom Gudmanom u vodećim ulogama.

Ipak najveći uspeh je postigao sa filmom Oko ponoći (1986) - priči o mukama džez muzičara na putu ka uspehu, koji se bavi životom čuvenog pijaniste Herbija Henkoka.

Za ovaj film dobio je niz nagrada.

Najviše se bavio francuskim temama i radio je na širenju francuske kulture.

Tavernije je 2003. godine iskritikovao korišćenje specijalnih efekata u blokbasterima, rekavši da nas „tehnologija kontroliše i pretvoriće nas u glupu decu, a deo američkih filmova već to radi".

Njegov prvi dugometražni film Časovničar osvojio je nagradu Srebrni medved u Berlinu.

Radi se o krimiću sa društveno-političkim elementima, a u njemu glumi Filip Nuare, koji se kasnije pojavio u mnogim Tavernijeovim filmovima.

Tavernije je osvojio brojne nagrade u Francuskoj i inostranstvu.

Na počecima karijere najviše je snimao krimi-trilere, a kasnije se posvetio levičarskim temama - govorio je protiv francuskih kolonijalista u Alžiru, ali i cenzuri i diskriminaciji migranata.

Direktor Filmskog festivala u Veneciji Alberto Barbera opisao je Tavernijea kao „kompletnog autora, instiktivnog nonkomformistu i hrabrog eklektičara".


Quo vadis, Aida: Film o Srebrenici izaziva kontroverze


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC