Japan i saobraćaj: Mašinovođa brzog voza usred vožnje otišao u toalet

Mašinovođa će verovatno biti sankcionisan što je ostavio voz u rukama konduktera koji nije kompetentan da upravlja vozom.

 

JR Tokai's Tokaido Shinkansen bullet trains stand at platforms at Tokyo station in Tokyo, Japan, 18 May 2015.
Getty Images
Incident se dogodio na jednoj od najprometnijih železničkih linija u Japanu pod nazivom Tokaido šinkansen

 

Mašinovođi iz Japana preti kazna zato što je napustio radno mesto kako bi otišao u toalet - i to dok je voz bio u pokretu.

On je zamolio konduktera koji nema dozvolu za upravljanje vozom da preuzme kontrolu nad vozom koji je jurio brzinom od 150 kilometara na čas, preneli su lokalni mediji.

U vozu je bilo 160 putnika, ali se sve dobro završilo.

Međutim, preduzeće zaduženo za upravljanje železnicom prijavilo je slučaj i izvinilo se.

Iz Centralne železničke kompanije Japana rečeno je da se incident dogodio u subotu, dok je voz prolazio prefekturom Šizuoka.

Prefektura je naziv upravne jedinice u Japanu, poput okruga u Srbiji.

Ime 36-godišnjeg mašinovođe nije objavljeno, ali je poznato da je imao problema sa stomakom i da je hitno morao u toalet.

On je u kabinu pozvao konduktera i rekao mu da preuzme kontrolu, a onda je izašao na tri minuta kako bi otišao u toalet za putnike, rečeno je iz Centralne železničke kompanije.

Prema pravilima kompanije, ako se vozač ne oseća dobro, u obavezi je da kontaktira centralu otpravnika vozova.

Ova pravila predviđaju mogućnost da se upravljanje preda kondukteru, ali samo ukoliko kondukter ima dozvolu za upravljanje.

Sankcije ne prete samo mašinovođi, nego i kondukteru, rekli su iz Centralne železničke kompanije.

„To je bilo krajnje neuviđavno. Izvinjavamo se", rekao je viši zvaničnik Masahiro Hajacu.

Japan je poznat po strogoj kontroli bezbednosnih standarda, a železničke nesreće su retkost.

Poslednja velika nezgoda dogodila se 2005. godine, kada je voz iskliznuo sa šina i usmrtio 107 ljudi u gradu Amagasaki.

Šinkanseni - specijalni japanski brzi vozovi - nisu imali nijednu nesreću za 57 godina koliko su u upotrebi.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Teme

Japan
  • Dragan

    22.05.2021 09:30
    Ah
    Znate li da crveni ruski vozovi koji su u Srbiji nemaju sigirnidnu opremu-AS sistem, budnik, registrator brzine i rada voza.Po zakonu nebi smeli biti na pruzi a oni na pruzi 20g.G Anđelkoviċ iz SPSa se nafatirao para u Rusiji kao stručno lice železnice.Sad rade hrvati u šinvozu ugradnju (samo za dva).

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Zašto se u Srbiji pominju „strani agenti"

Krajem novembra, dvojica poslanika Vulinove stranke Pokret socijalista, koja je deo vladajuće koalicije, podnela su Skupštini Srbije predlog Zakona o posebnom registru agenata stranog uticaja, koji neodoljivo podseća na ruski zakon o stranim agentima.