Rusija i napad na Ukrajinu: Vojska ohrabruje muškarce da se pridruže u novoj reklami
Čini se da je u Rusiji pokrenuta velika reklamna kampanja kojom se muškarci pozivaju da se pridruže vojsci.
Reklame su objavljene pošto ruske oružane snage navodno trpe velike gubitke i bore se da ostvare bilo kakav napredak u Ukrajini, koju su napali pre više od godinu dana.
Ministarstvo odbrane u Moskvi je objavilo snimak u kojem apeluje na Ruse da napuste njihove civilne poslove u korist ugovora sa vojskom.
Na snimku se pojavljuju čuvar supermarketa, instruktor fitnesa i taksista.
Svi su, naizgled, razočarani civilnim životom i nalaze ispunjenje nakon što su se pridružili vojsci.
Na snimku se obećava mesečna plata od najmanje 204.000 rubalja (2.500 dolara), što je četiri puta više od prosečne zarade u Rusiji.
- Ruske vlasti će elektronskim putem pozivati na regrutaciju, nema izbegavanja
- Skrivanje od Putinove mobilizacije u ledenim šumama ruske divljine
- „Mašina za mlevenje mesa“: Surova stvarnost mobilisanih ruskih regruta na frontu
Ukrajinski propagandisti su pohitali da sabotiraju oglas, te su napravili izmenjenu verziju sa drugačijim rečima.
Likovi u snimku su sada protiv ubijanja dece i odsecanja glava i „ne žele da budu odgovorni za ratne zločine Vladimira Putina, predsednika Rusije".
Dok se u ruskoj verziji čuju reči „budi muškarac", u ukrajinskom snimku one glase „budi čovek", odnosno, ne čini zverstva.
Ruski snimak je deo šire kampanje koja je dobila velikodušno vreme na državnoj televiziji, a pojavila se i u štampi.
Na VKontaktu, najpopularnijoj društvenoj mreži u Rusiji, broj vojnih oglasa skočio je sedam puta, pokazalo je istraživanje nezavisnog sajta Novaja gazeta.
Kampanja u medijima odvijala se uporedo sa reklamiranjem vojske na ulicama Rusije.
„Ne može se potceniti koliko je sveprisutan ovaj nagon za regrutovanjem vojske.
„Potpuno je zavladao Moskvom i jedva prođu dva minuta, a da ne vidite još jedan poster", napisao je jedan korisnik Tvitera iz ruske prestonice.
Šta nije rečeno u reklamama
Želja za regrutacijom je verovatno bila podstaknuta očajničkom potrebom ruskih oružanih snaga za novim vojnicima nakon više od godinu dana borbi u Ukrajini.
Prema procurelim američkim dokumentima, Pentagon procenjuje ruske gubitke na između 189.500 i 223.000 povređenih i 35.500-43.000 poginulih u akciji.
U septembru 2022. godine, predsednik Vladimir Putin je najavio „delimičnu mobilizaciju" kojom se nastojalo da se regrutuju novi vojnici bez obzira na to da li žele da se pridruže oružanim snagama, što je dovelo do pada njegove popularnosti.
- Ko su Rusi koji stižu u Beograd dan po objavi o delimičnoj mobilizaciji
- „Sve se promenilo”: Kakva je budućnost Rusa posle odluke o mobilizaciji
- Šta Rusija dobija, a šta gubi delimičnom mobilizacijom
- Da li je ruska mobilizacija zaista delimična
Ovoga puta, vlasti u Moskvi izgleda žele da izbegnu otvoreno proglašavanje mobilizacije.
„U Kremlju se ne govori o novom talasu mobilizacije", rekao je Dmitrij Peskov, Putinov portparol, 21. aprila.
On je odgovarao na pitanje o navodima da su studenti u ruskoj prestonici počeli da dobijaju pozive.
Drugi načini povećanja broja vojnika, koji je koristila ruska vlada, jeste omogućavanje privatnoj vojnoj kompaniji Vagner da regrutuje plaćenike u zatvorima.
U aprilu ove godine je ruski parlament olakšao regrutovanje novih pripadnika vojske i otežao izbegavanje mobilizacije tako što je odobrio zakon o dostavljanju poziva onlajn.
Prema ukazu koji je predsednik Putin izdao u septembru 2022, oni koji se prijave neće moći da napuste vojsku dok se rat, u Rusiji zvanično poznat kao „specijalna vojna operacija", ne završi.
Da li su ruski vojnici poginuli uzalud:
Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk
Komentari 1
a
Setimo se samo scena gde su se muskarci krili sa ukrajinskim izbeglicama u kutijama za igračke i preoblačili u žene,ne bi li uspeli da izbegnu rat.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar