Singapur Erlajns: Jedan čovek preminuo, 30 povređeno: Putnici prepričavaju užas na letu

Britanac preminuo od srčanog udara, a više od 30 ljudi je povređeno u jakoj turbulenciji na letu Singapur Erlajnsa.
Avion na pisti
Reuters
Boing 777 bezbedno je sleteo u Bankok

Putnici su prepričali trenutak kada je jaka turbulencija pogodila let Singapur Erlajnsa i pobacala ljude i stvari po kabini.

Jedan 73-godišnji Britanac preminuo je od, kako se sumnja, srčanog udara, dok je više od 30 ljudi povređeno kada je avion na letu London-Singapur pretrpeo nagli pad u trenucima kada je osoblje posluživalo obrok.

Britanac Endru Dejvis opisao je „užasno vrištanje i tup udarac" u prvih nekoliko sekundi incidenta.

„Najviše se sećam da sam video predmete i stvari kako lete kroz vazduh.

„Kafa se po meni prolila. Bila je to neverovatno velika turbulencija", rekao je on za BBC Radio 5 uživo.

Drugi putnik je kazao da je avion iznenada počeo da se „naginje" i „trese".

„Iznenada je došlo do dramatičnog pada, tako da svi koji su sedeli i nisu bili vezani udarili su u gornji deo aviona", rekao je 28-godišnji student Džafran Azmir za Rojters.

„Neki ljudi su udarili glavom o kabine za prtljag iznad njih - u mesta gde su svetla i maske i probili ih", dodao je on.

Razlupani deo aviona
Reuters

Boing 777-300ER za Singapur je preusmeren na aerodrom u Bangkoku i prinudno sleteo u 15:45 po lokalnom vremenu.

Na letu je bilo 211 putnika i 18 članova posade, saopštio je Singapur erlajns.

Iz ove kompanije su izrazili saučešće porodici preminulog, čije ime još nije poznato.

Avio-kompanija je saopštila da je 31 osoba u avionu prebačena u bolnicu.

„Preostali putnici i posada su pregledani i po potrebi im je pružena pomoć na aerodromu u Bankoku.

Avio-kompanija je takođe saopštila da sarađuje sa tajlandskim vlastima na pružanju medicinske pomoći putnicima i da šalje tim u Bangkok da pruži svaku potrebnu pomoć.

Unutrašnjost aviona
Reuters
Unutrašnjost kabine posle prinudnog sletanja
Unutrašnjost aviona
Reuters
Hrana i biće po podu posle jake turbulencije

„Ne želim da te plašim, ali ja sam na ludom letu. Avion prinudno sleće... Volim vas sve", poruka je koju je Alison Barker dobila od sina Džoša koji je bio u avionu.

Bio je na putu za Bali.

Nakon te poruke, čekala je „okamenjena" dva sata pre nego što se ponovo čula sa njim.

„Jednog minuta je samo sedeo vezan pojasom, a sledećeg mora da je izgubio svest jer se našao na podu sa drugim ljudima", rekla je ona za BBC.

Džoš je, kazala je, zadobio lakše povrede - ali je zabrinuta da bi bliski susret sa smrću mogao da ima trajni uticaj na njega.


BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.

Džeri (68) iz Redinga je putovao u Australiju na venčanje sina.

Rekao je da nije bilo upozorenja pre nego što je „avion pao".

„Udario sam glavom o plafon, neki jadni ljudi koji su šetali okolo napravili su salto", priseća se on.

Britanac sa povredom vrata rekao je da su on i njegova porodica imali „dovoljno sreće" da niko od njih nije stradao.

„Leteo je bez turbulencije... avion se uopšte se nije tresao i onda sam odjednom udario u krov.

„Sin je pao na pod dva reda iza mene. Čuo sam da je neki tip udario o krov u toaletu i da je i on teško povređen", rekao je on, govoreći iz tajlandske bolnice.

Tajlandske vlasti poslale su kola hitne pomoći i timove hitne pomoći na aerodrom Suvarnabhumi.

Singapurski ministar saobraćaja Či Hong Tat istakao je da će vlada pružiti pomoć putnicima i njihovim porodicama.

„Duboko sam tužan zbog incidenta na letu SK321 Singapur Erlajnsa iz Londona Hitrou za Singapur", objavio je on u izjavi na Fejsbuku.

Nije jasno kako se sve izdešavalo.

Turbulenciju najčešće izazivaju avioni koji lete kroz oblak, ali postoji i turbulencija „čistog vazduha" koja nije vidljiva na vremenskom radaru mlaznjaka.„Povrede od turbulencija su relativno retke u kontekstu miliona obavljenih letova", rekao je stručnjak za vazduhoplovstvo Džon Strikland za BBC.„Međutim, teške turbulencije mogu biti dramatične i dovesti do opasnih povreda ili nažalost u ovom slučaju do smrtnog ishoda."Letačke posade su takođe obučene kako da odgovore na turbulencije, rekao je on.„Nije uzalud avio-kompanije preporučuju držanje pojaseva labavo vezanih tokom leta, bilo da je dug ili kratak", dodao je on.Istraživanja su pokazala da će klimatske promene u budućnosti povećati izglede za ozbiljne turbulencije.


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

  • Iva

    22.05.2024 08:41
    Kad gledam ove slike dali neko u Boingu ima imalo morale da se javi pa zar je moguce, da ovakvi delovi padaju da nemaju ateste za vibracije i ovakve situacije? Sve mi se cini da je tu u pitanju onaj stari glupavi zakon o patentu iz 1800 godina kad su pojedinci patentirali sve zivo i moraju im po starim patentima da placaju a zaostali sistemi su zastarjeli i nemogu da sluze svrsi. Da ovakav panel padne na putnike treba ih tuziti za milione eura.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Šta je Mosad, izraelska obaveštajna služba?

Ako je Izrael zaista odgovoran za eksplozije u Libanu, ovo spada među njegove najneočekivanije i najuticajnije operacije, osveživši uspomene na misije iz prošlosti pripisivane Izraelu, a posebno njegovoj nacionalnoj obaveštajnoj službi Mosadu.

Pejdžeri: Kako rade i ko ih danas koristi

Otkako su mobilni telefoni preuzeli primat, sve se ređe viđaju crne spravice sa malim ekranima, ali nisu stvar prošlosti. I dalje su vrlo korisni u hitnim slučajevima, jer su robusniji i pokrivenost im je daleko bolja od interneta i mobilnih mreža.