Mark Zakerberg vrbuje uticajne tiktokere
Kompanija Meta ponudila je do 5.000 dolara popularnim kreatorima sadržaja u Americi da se pridruže Fejsbuku i Instagramu.
Oni koji se pridruže sa „drugih aplikacija" dobiće novac na osnovu „procene njhovog prisustva na mrežama", dodaju.
Iako ne pominje TikTok direktno, vreme u kojem se pojavila ponuda ukazuje da Meta pokušava da iskoristi neizvesnu budućnost ove platforme.
Neposredno uoči početka drugog predsedničkog mandata Donalda Trampa, u Americi je ugašen TikTok jer kompanija Bajtdens, u čijem je vlasništvu, nije pronašla odgovarajućeg američkog kupca.
TikTok je bio stavljen pred izbor - ili prodaja ili gašenje u Americi zbog straha da Kina koristi ovu mrežu za špijuniranje.
Prvog dana stupanja na dužnost, Tramp je između ostalog potpisao i izvršnu naredbu kojom je odluku o gašenju TikToka stavio van snage, davši rok od 75 dana.
Upitan šta znači njegova uredba, Tramp je rekao da mu daje pravo da je „proda ili zatvori".
TikTok ima 170 miliona korisnika u Americi, a mnogima od njih ovo je glavni izvor prihoda, što znači da bi tražili alternativu ako bi platforma nestala.
- Tradicionalne supruge: Kako su postale Tiktok trend
- TikTok obnavlja uslugu u Americi posle Trampove zakletve
- TikTok osporava zabranu u Americi: „Bio bi to udarac na slobodu govora"
Na internet stranici Mete, piše da će onima koji su primljeni u takozvani „bonus program" novac biti isplaćen tokom prvih 90 dana korišćenja aplikacije, sve dok redovno objavljuju.
Korisnici moraju da objave najmanje 20 ril snimaka na Fejsbuku i 10 na Instagramu, u 30 dana.
Uslov je i da budu originalni video snimci, a ne oni koji su prethodno deljeni na drugim platformama.
Ipak, ne mogu svi da se pridruže - novac će dobiti samo novi korisnici.
Ljudi moraju da se prijave da bi bili primljeni u program, a o tome ko će biti izabran odlučuje kompanija.
Meta nudi i druge pogodnosti, kao što je besplatna verifikacija profila.
Dodvoravanje titokerima
Ovo nije prvi put da Meta želi da prisvoji korisnike TikToka.
U nedelju je kompanija najavila aplikaciju Edits, koja liči na CapCut za uređivanje video zapisa, opciju stavljenu oflajn kada je zabrana TikToka stupila na snagu.
A dva dana pre toga, Meta je objavila video gde dva korisnika raspravljaju o Fejsbukovim „opcijama za kupovinu".
Drugim rečima, ovo je Metin pokušaj da napravi sopstvenu verziju veoma uspešnog TikTok Šopa.
Od sada će Meta korisnici moći da dodaju veze sa brendovima direktno u video snimke, umesto u komentare - upravo onako kako funkcioniše na TikToku.
Ali to nisu sve promene, možda je najznačajnija ona u izgledu Instagrama.
Umesto da objave i video snimci budu kvadratnog oblika, oni su sada pravougaoni, očigledno opet inspirisani TikTokom.
Ovo je među korisnicima izazvalo frustraciju.
Adam Moseri, izvršni direktor Instagrama, rekao je da je svestan kritika.
„Jedna od grešaka koje sam napravio je što nisam na vreme upozorio ljude", rekao je objavio je on na Tredsu, platformi koju je pokrenula Meta u pokušaju da iskoristi promene na Iksu, nekadašnjem Tviteru.
- Meta ukida nezavisne moderatore za proveru činjenica
- Porodice u Francuskoj tuže TikTok zbog 'štetnog sadržaja po decu'
- Zašto su kreatori TikToka tako dobri u navođenju ljudi da kupuju stvari
Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar