Lejdi Gaga: Moj najveći strah? Da ću ostati sama

Pošto se vratila popu na njenom sedmom albumu „Mayhem", Lejdi Gaga govori o usamljenosti koja prati slavu.
Lejdi Gaga u crvenoj kožnoj odeći ušivenoj ekserime sa velikim šeširom u obliku diska
Interscope

Niko ne želi da ostane sam, a nijedan drugi posao vas ne izoluje kao posao pop-zvezde.

Pitajte samo Lejdi Gagu.

Njen uspon do slave 2009-10. godine nije ličio ni na šta što smo videli pre.

Jedna od prvih pop zvezda koja je iskoristila moć interneta, izgledalo je da obitava u stalnom prilivu fotki na TMZ-u i u trač blogovima.

Njihov apetit je bio nezajažljiv.

Iskoristila je toliko različitih imidža i zvukova za samo tri godine da je jedan kritičar napisao da „ubrzano protrčava kroz čitavu Madoninu karijeru".

I kako je njena slava rasla, naslovi su postajali sve nenormalniji.

Organizovala je satanistički ritual u londonskom hotelu!

U tajnosti je hermafrodit!!

Planirala je da pretesteriše vlastitu nogu „zarad mode"!!!

Kad je gostovala na dodeli MTV nagrada 2010. godine u haljini napravljenoj isključivo od živog mesa, činilo se da niko ne razume šalu: Gaga se ponudila kao topovsko meso za tabloide, spremna da je proždru.

Na sceni je bila predmet obožavanja njenih fanova, Malih čudovišta.

Ali svako ko nije megaloman zna da je takva vrsta dodvoravanja daleka iluzija.

„Sama sam, Brendone. Svaku noć", kaže Gaga svom stilisti u dokumentarcu iz 2017. godine Five Foot Two.

„Od toga da me svi pipkaju i svi mi nešto govore po čitav dan stižem do potpune tišine uveče."

Danas u 38. godini, i srećno verena za tehnološkog preduzetnika Majkla Polanskog, Gaga priznaje da su je te godine usamljenosti plašile.

„Mislim da je moj najveći strah bio da ovo radim sama – da živim život sama", kaže ona za BBC.

„A mislim da je najveći dar s neba bio upoznavanje mog partnera Majkla i to što sam u tom haosu bila zajedno s njim."

Lejdi Gaga i Majkl Polanski na Venecijanskom filmskom festivalu u septembru 2024
Getty Images
Lejdi Gaga i Majkl Polanski na Venecijanskom filmskom festivalu u septembru 2024.

Njih dvoje su zajedno od 2020. godine, i obelodanili su veridbu na Venecijanskom filmskom festivalu u septembru prošle godine – gde je Gaga prvi put ponela u javnosti verenički prsten vredan milion dolara.

Uživo je zaslepljujući, sa ogromnim ovalno isečenim dijamantom postavljenim u 18-karatni belo-ružičasti zlatno dijamantski obruč.

Ali na drugoj ruci Gaga nosi manji, manje upadljiv prsten, sa nekoliko vlati trave utisnutih u smolu.

Ispostavlja se da je taj prsten zapravo onaj koji je poseban.

„Majkl me je u stvari zaprosio s ovim vlatima trave", otkriva ona.

„Davno smo sedeli u zadnjem dvorištu i on me je pitao: 'Ako ikad mislim da te zaprosim, kako to uopšte da uradim?'

„A ja sam mu rekla: 'Samo počupaj vlati trave iz zadnjeg dvorišta, obmotaj ih oko mog prsta i jako ćeš me usrećiti'."

Bio je to duboko romantičan gest ipak začinjen tugom.

U Gaginom zadnjem dvorištu u Malibuu venčala se njena bliska prijateljica Sonja Daram, neposredno pre nego što je umrla od raka 2017. godine.

„Bilo je jako mnogo gubitka, ali mi se dešavala i ova prelepa stvar", priseća se ona kako ju je Polanski zaprosio.

„Veriti se u 38. godini... Razmišljala sam o tome šta je sve trebalo da se desi da bi došlo do tog trenutka."

Lejdi Gaga pozira u crnoj odeći. Fotografija je podeljena na dva dela što ukazuje na podeljenu ličnost
Frank LeBon
Fotografije za novi album Lejdi Gage ukazuju na ideju dvostruke ili podeljene ličnosti

Ta osećanja su na kraju završila u pesmi na njenom novom albumu Mayhem (Nered).

Nazvana (prirodno) „Blade of Grass" (Vlat trave), u njoj zvezda peva o „poljupcu ljubavnika u vrtu od trnja" i o obećanju ljubavi u mračna vremena.

Ona je naziva „zahvalnicom" za njenog partnera.

A obožavaoci bi takođe mogli imati razloga da mu budu zahvalni.

Mayhem označava Gagin potpuni povratak popu, posle perioda u kom je bila zaokupljena filmskom karijerom i spin-of albumima koji su koketirali sa džezom i klasičnim američkim šlagerima.

Govoreći za Vog prošle godine, pevačica je otkrila da ju je zapravo njen verenik pogurao u tom pravcu.

„Rekao mi je: 'Dušo, volim te, moraš da praviš pop muziku'", ispričala je ona.

„Na turneji za Chromatic, video sam vatru u njoj", dodao je Polanski.

„Želeo sam da joj pomognem da održi to sve vreme u životu i da samo počne da pravi muziku koja je uveseljava."

'Najljuća pesma'

Uz taj pristup, album se vraća zvuku koji udara u stomak a koji su obeležili njeni rani hitovi kao što su „Poker Face", „Just Dance" i „Born This Way".

Na najnovijem singlu, „Abracadabra", čak se vraća „roma-ma-ma" naricanju iz pesme „Bad Romance" – mada se ovaj put referiše na smrt, dok peva, „morta-ooh-Gaga".

Na omotu albuma, njeno lice se reflektuje u razbijenom ogledalu.

U video spotovima, bori se protiv ranijih verzija sebe.

Stiče se naglašeni utisak da se umetnica Stefani Germanota razračunava sa scenskom ličnošću koju je sama stvorila.

Sve to doživljava vrhunac u numeri „Perfect Celebrity" u kojoj ona peva: „Postala sam ozloglašeno biće" – što je stih koji, poput haljine od mesa pre njega, guli njenu ljudskost s nje.

„To je možda najljuća pesma o slavi koju sam ikada napisala", kaže ona.

„Stvorila sam ovu javnu personu u koju sam istinski počela da se pretvaram na svaki mogući način – a održavanje te dualnosti u životu, znati gde ja tačno počinjem a gde se Ledi Gaga završava, bio je pravi izazov.

„Izmučilo me je."

Lejdi Gaga okružena obožavateljima i fotografima dok napušta klub u Londonu
Getty Images
Mediji su na početku njene karijere opsedali Lejdi Gagu

Kako je uspela da pomiri javnu i privatnu stranu vlastitog života?

„Mislim da sam na kraju shvatila da je zdravije nemati graničnik, već integrisati te dve osobe u jedno celovito ljudsko biće", kaže ona.

„Najzdravije za mene bilo je da prihvatim da sam umetnica i da je umetnički život moj izbor."

„Obožavam da pišem pesme. Obožavam da pravim muziku, da vežbam, radim koreografije, scensku postavku, kostime, osvetljenje, osmišljavam nastupe."

„To znači biti Lejdi Gaga. To je umetnica koja stoji iza svega."

U prethodnim intervjuima, muzičarka je govorila o tome kako se disocirala od Lejdi Gage.

Neko vreme je verovala da je njen lik zaslužan za sav njen uspeh, a da ona tome nije ničim doprinela.

Mayhem obeležava trenutak kada je povratila vlasništvo nad vlastitom muzikom, ne samo od „Lejdi Gage", već i od drugih producenata i autora u njenoj orbiti.

„Kad sam bila mlađa, ljudi su pokušavali da preuzmu zasluge za moj zvuk, ili moj imidž, ali sve moje reference, sva moja mašta o tome šta bi pop muzika mogla da bude, poticali su od mene.

„I zato sam zaista želela da se vratim mojim najranijim inspiracijama i mojoj karijeri, i da je prihvatim kao vlastitu invenciju, jednom za svagda."

Lejdi Gaga drži prst na ustima dok se sprema da pušta nove pesme obožavateljima sa laptopa ispred hotela u Francuskoj
Getty Images
Pevačica je iznenadila obožavatelje u Francuskoj puštajući im demo snimke novih pesama

Od samog početka bilo je očigledno da je Gaga uzbuđena ovom novom fazom.

Prošlog leta, nakon što je nastupila na ceremoniji otvaranja Olimpijade, izašla je na pariske ulice i puštala rane demo verzije novih pesama fanovima koji su se okupili ispred njenog hotela.

Bila je to odluka koju je donela naprečac, ali i pokušaj da povrati spontanost njene rane karijere.

„To je nešto što sam radila skoro 20 godina, puštala sam moju muziku fanovima mnogo pre nego što bi bila objavljena", kaže ona.

„Imala sam običaj, posle koncerata, da pozivam fanove iza pozornice i tu bismo se družili a ja bih im puštala demo snimke i gledala šta misle o novoj muzici.

„Sigurna sam da možete da zamislite da nakon 20 godina ne očekujete da će se ljudi i dalje pojavljivati da čuju vašu muziku i da će biti uzbuđeni što vas vide. I zato sam samo želela da je podelim s njima, zato što sam bila uzbuđena što su prosto tu."

Fotografija iz spota za Abracadbra, na kojoj je pevačica okružena desetinama plesača
Interscope / Lady Gaga
Gagin novi album vraća se Europopu koju prodire u kosti a koji je obeležio početke njene karijere

Kao novinara, ovaj intervju predstavlja i za mene pun krug.

Poslednji put sam intervjuisao Lejdi Gagu 2009. godine, kad je „Just Dance" dospela na prvo mesto top lista u Velikoj Britaniji.

U ono vreme je bila ustreptala od uzbuđenja, ćaskajući oduševljeno o njenoj ljubavi prema Džonu Lenonu, nazivajući sebe „heroinskom zavisnicom" od engleskog čaja i obećavši da će mi poslati mejlom MP3 verziju „Blueberry Kisses" – neobjavljene pesme koja govori, prilično genijalno, o seksualnom činu dok vam dah miriše na kafu sa ukusom borovnice.

Tokom godina sam viđao kako njeni intervjui postaju rezervisaniji.

Nosila bi urnebesne kostime ili crne kao ugalj naočare za sunce, namerno postavljajući barijeru između sebe i novinara.

Ali Gaga koju sam sreo u Njujorku bila je ona ista sa kojom sam razgovarao pre 16 godina: u miru sa sobom i ustreptala od oduševljenja.

Ona za taj mir zaslužnim smatra „odrastanje i življenje ispunjenim životom".

„Bila sam na raspolaganju prijateljima, bila sam na raspolaganju porodici, upoznala sam neverovatnog verenika – sve me je to učinilo celovitijim osobom, umesto da je najvažnija stvar moja scenska persona."

Sa utiskom konačnosti, ona kaže: „Želela sam da taj Nered dobije kraj. Želela sam da se haos zaustavi."

„Udaljila sam se od ikone. Sve se završava ljubavlju."

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Divajn: Od šokantne dreg kraljice do mejnstrim ikone

Pokojna muza reditelja Džona Votersa – Divajn, bio je ozaren kada bi sopstvenim ponašanjem ispred i iza kamere izazivao bes i gađenje. Međutim, od Male sirene do pevačice Čapel Roan, ostavio je snažan trag u popularnoj kulturi.