Helikopter pao zbog pingvina koji nije bio vezan

Pingvin, koji je bio smešten u kutiju i na krilu putnika, skliznuo je i oborio komande pilota neposredno nakon poletanja sa Bird Island kod Istočnog Kejpa 19. januara.

„Neobezbeđen" pingvin u kartonskoj kutiji bio je uzrok pada helikoptera u Južnoj Africi, navodi se u izveštaju o incidentu.

Pingvin, koji je bio smešten u kutiju i na krilu putnika, skliznuo je i oborio komande pilota neposredno nakon poletanja sa Bird Island kod Istočnog Kejpa 19. januara.

Južnoafrička uprava za civilno vazduhoplovstvo saopštila je da je zbog udarca helikopter pao.

Niko od putnika, uključujući pingvina, nije povređen.

Vlasti su saopštile da je „nedostatak sigurnog pojasa za pingvina" odgovoran za ovaj incident.

Prema izveštaju objavljenom ove nedelje, iz helikoptera je trebalo da se snimi ostrvo iz vazduha u Gkeberhi, u provinciji Istočni Kejp.

Nakon završetka istraživanja, helikopter je sleteo, gde je jedan od putnika zatražio da prevezu pingvina nazad u Port Elizabet.

U izveštaju se ne navodi zašto su pokupili pingvina.

Vazduhoplovstvo je saopštilo da je pilot uradio „procenu rizika", ali je izostavio da uključi transport pingvina helikopterom, što „nije bilo u skladu sa propisima o civilnom vazduhoplovstvu (CAR) 2011".

Kada je helikopter bio na visini od oko 15 metara iznad zemlje, kartonska kutija je skliznula sa krila putnika udesno i izazvala pomeranje poluge za kontrolu cikličkog koraka u krajnji desni položaj uzrokujući prevrtanje aviona, utvrđeno je u izveštaju.

U nemogućnosti da se povrate, lopatice glavnog rotora su udarile u tlo i helikopter se na kraju srušio na desnu stranu otprilike 20 metara od tačke poletanja.

Dok je helikopter pretrpeo značajnu štetu, pilot, putnici i pingvin su nepovređeni.

U izveštaju se navodi da sve situacije treba da podležu „utvrđenim bezbednosnim protokolima" i usklađenosti sa procedurama za bezbednost u vazduhoplovstvu.

Takođe je rečeno da je trebalo sprovesti odgovarajuću procenu situacije i potencijalnih opasnosti (kao što je prebacivanje tereta).

„Odsustvo odgovarajućeg, obezbeđenog sanduka značilo je da pingvinov prostor nije bio pogodan za uslove leta", navodi se.

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC

Preminuo pisac i borac za mir Filip David

Bivši urednik Dramskog programa Televizije Beograd i dobitnik Ninove nagrade umro je u 85. godini. Bio je jedan od osnivača Beogradskog kruga i veliki zagovornik mira.

Kako je izumro drevni indijski jezik aka-bo

Pripadao je velikoj porodici andamanskih jezika kojim govore domorodačka plemena na arhipelagu u severoistočnom delu Indijskog okeana, između Bengalskog zaliva i Andamanskog mora.

Bake koje su sačuvale albansku kuhinju

Kad su se albanske granice konačno otvorile devedesetih, a nacionalne televizijske mreže više nije kontrolisala država, mnoge iskusne domaćice su počele u emisijama da oživljavaju davno izgubljeno nacionalno kulinarsko nasleđe.

Tur de Frans gorivo – tajne timske kuhinje

Zamena za 6.000 kalorija dnevno koje učesnici Tur de Frans sagorevaju, dok se pregovara o nejasnoćama i auto-putevima biciklističke trke od 21 etape i skoro 3.800 kilometara, može biti ogroman izazov.