Ko će p(l)atiti ako "Fiat" ode iz Srbije: država ili radnici?

Proizvodne trake u kragujevačkoj fabrici "Fiat Krajsler automobili Srbija" zaustavljene su na jedan dan zbog problema s dobavljačima.
Radnici se u fabriku vraćaju danas, ali strepnja da li će proizvodnja ostati na istom nivou kao 2016. i 2017. ostaje. Ekonomista Ljubodrag Savić kaže - sa razlogom.
 
"Proizvodnja u Fiatu iz godine u godine opada. Jasno je da kompaniji ne cvetaju ruže, i tu mislim globalno, a ne samo na fabriku u Srbiji. U svetlu prethodnih problema sa kojima se kragujevački Fiat susreo, i pre i posle štrajka, ne bi bilo iznenađujuće da se vrata fabrike zatvore", rekao je Savić za Nedeljnik.rs.
 
Ekonomista smatra da bi takav sled događaja više uticao na radnike kragujevačke fabrike, nego na srpsku privredu.
 
"Fiat je za državu mnogo više značajan statistički nego suštinski. On jeste bio najveći izvoznik, ali veći deo delova koji se ugrađuju u ovoj fabrici proizvodi se u svetu. Kako mi ekonomisti kažemo, dodatna vrednost u slučaju Fiata veoma je niska. Zastava je recimo, imala mnogo veći uticaj na srpsku privredu. Fiat nije pokretač naše privrede i zato njegov značaj u suštinskom smislu nije veliki", objasnio je Savić podsećajući da kompanija ne plaća poreze i doprinose državi.
 
Predsednik fabričkog Samostalnog sindikata Zoran Marković rekao je u nedelju da je jednodnevni prekid proizvodnje bio najavljen, i da se očekuje da će proizvodnja biti normalizovana već dan kasnije, u utorak 5. decembra. U sindikatu su naveli da bi još jedna veća pauza za radnike trebalo da bude od 19. decembra do 7. januara 2018. godine.
 
U kragujevačkoj fabrici radnici obe smene nisu radili od 21. do 30. novembra, zbog "usklađivanja s planom proizvodnje za ovu godinu", a redovna proizvodnja nastavljena je pre nekoliko dana, 30. novembra i 1. decembra. Marković je dodao da bi rukovodstvo FCA trebalo u decembru da saopšti radnicima plan proizvodnje za 2018. godinu.
 
"Sa zebnjom očekujemo da čujemo kakvi su planovi FCA za 2018. godinu i da li će proizvodnja biti na nivou iz 2016. i 2017.godine, odnosno 85.000 automobila godišnje", kazao je Marković.
  • podrinac

    06.12.2017 09:53
    fca
    Kada je 91-ve unisten agrar srbije niko od tih nije mrdnuo prstom,zato je bankrot najbolje resenje,ali nema otpremnina po 10000 evra,dosta je vise cerupanja naroda radi mira u kuci.
  • trta

    05.12.2017 12:16
    fiat
    gospodinu kako se vec zove .nemoj da siri nezadovoljsvo .medzu stanovnistvom i radnicima fca srbija .fca nikad nece otici iz srbije ona je ovde vec 60god unazad .plata koja je nesto veca od 300 e .a koja je u italiji 1400 .u poljskoj 800 .ili 1000 .kolko vec.nigde mema jeftinija radna snaga odnosno robovi .tako se tretiramo .po ovom zakonu .koji je na znazi .pa zato nek cuti kad nesto pametno smisli nek kaze .sto se tice pdp drzave nemoj tako da prica kad je bio strajk .kukali su i te kako .pasce pdp ....zato sto se ne radi .
  • vidim ti

    05.12.2017 11:29
    dobro jutro džezveri
    sva je prilika da će radnici proći kao oni na Siciliji 2003. Pre ili kasnije, država će dovesti nekog drugog sa spiska https://ert.eu/members ili iz neke druge ind. grane, poput Strauss group (Don kafa i C kafa), a mi ćemo i dalje biti najjeftinija radna snaga u Evropi jer je to jedini mamak na koji država od 2000. može nekog ovde da privuče.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija