Ipak, još je daleko od sada već davne 2008. godine, kada je prodato skoro 60.000 novih automobila, pišu "Novosti".
Čak 70,73 odsto novih vozila je dobilo kupce u Beogradu, a od ostatka, čak dve trećine su pazarili stanovnici Vojvodine. Najzanimljivija činjenica za sve analitičare srpskog automobilskog tržišta je podatak o prodaji luksuznih brendova. Od početka 2017. godine kupljena su čak 2.893 nova automobila koja se ubrajaju u kategoriju takozvanih premijum brendova. Pri tome u ovu cifru ne ulaze skupoceni modeli pojedinih brendova poput "Nisana", "Renoa", "Tojote", koji takođe imaju i veoma skupa vozila.
To je procentualno gledano 14,4 odsto od ukupnog broja prodatih, što je vrlo blizu proseka u bogatim evropskim zemljama (oko 15,5 odsto). Poređenja radi, "Audi" u Srbiji sa 733 prodata automobila u prvih 11 meseci zauzima oko 3,64 odsto, a u zemljama EU 5,30 odsto tržišnog učešća.
"Podaci pokazuju da kod nas skoro da nema sredine. Kupuju se ili najjeftiniji automobili ili najskuplji", kaže za Novosti Dragan Simić, nekadašnji osvajač "Dijamantske kacige", a sada test vozač više specijalizovanih automobilskih redakcija. On kaže da je visok procenat luksuznih automobila u ukupnom broju prodatih vozila posledica i voma malog tržišta jer, na primer, Slovenci, sa tri puta manje stanovnika, kupuju tri puta više novih vozila od nas.
"Ne zaboravite da su u Beogradu i sedišta mnogih velikih svetskih kompanija. Ima dosta i stranaca, a oni i kupuju vozila koja su za većinu naših vozača samo san", naglašava Simić.
U ukupnom broju vozila iz premijum segmenta, po prodaji prednjače "Audi", "Mercedes", "BMW", a prodat je i jedan "Rols Rojs", četiri "bentlija", pet "maseratija", 24 "jaguara" i čak 71 "porše".
Komentari 2
Mišel Muton
Vozač
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar