"H&M" jedan je od najvećih švedskih izvoznih brendova i industrijski div, uz Ikeu, Spotify, Electrolux i Volvo, piše Jutarnji list, podsećajući da je, u vlasništvu dinastije Persson, izlistan na berzi u Stokholmu od 1974. godine.
Kompanija je sarađivala sa superzvezdama kao što su Bijonse i Madona, a prestižne modne kuće, kao što su Sonja Rakel, Lanven i Kenzo, dizajnirale su ekskluzivne kolekcije za nju.
Konsultantska kuća Interbrand svrstala ju je na 23. mesto na spisku najpoznatijih kompanija na svetu 2017, ispred Ikee i Ermesa.
Međutim, u poslednje vreme ima problema s privlačenjem kupaca u svoje 4.553 prodavnice širom sveta i sporo razvija internetsku prodaju.
"Ovo je bila jedna od najtežih godina za H&M", rekao je Joakim Bornold, ekonomista investicijske banke Nordnet, napominjući da je vrednost akcija kompanije pala za 35 odsto od januara 2017. godine.
U decembru je kompanija objavila da je ostvarila pad prodaje za četiri odsto u četvrtom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu, na pet milijardi evra. Ne samo da u H&M prodaja nikad nije beležila pad nego je on bio i veći nego što su analitičari očekivali.
H&M, koji je vlasnik i brendova COS, Monkey, Weekday, Cheap Monday, Arket i H&M Home, objavio je da će zatvoriti neke prodavnice, ali ne koliko i gde.
Bez vizije za internet prodaju
"Nisu uspeli da definišu svoju viziju za internet prodaju i kako planiraju da se takmiče s digitalnim kompanijama", rekao je Bornold. "To se u kombinaciji s rezultatima prodaje lošijim od očekivanih odrazilo na poverenje investitora u kompaniju", smatra Bornold.
Glavni izvršni direktor "H&M"-a Karl-Johan Person odbacuje takvo objašnjenje.
"Naša digitalna strategija kristalno je jasna. Internet trgovina, za sve naše brendove, definitivno je deo kompanije koji jako dobro posluje i profitabilan je", insistira Person, naslednik kompanije koju je utemeljio njegov deda Erling. Taj 42-godišnjak vodi kompaniju osam godina.
Kao da zarada kompanije nije dovoljno problematična, "H&M" se prošle sedmice zatekao usred medijske oluje, optužen za rasizam.
U svom internet katalogu objavio je reklamu s fotografijom dečaka s majicom na kojoj je pisalo "Najkul majmun u džungli". Kompanija je pokušala da utiša kritike, izvinila se i povukla oglas, ali šteta je napravljena.
Nakon toga krenuli su da pljušte otkazi za saradnju. U međuvremenu, "H&M" je privremeno zatvorio prodavnice širom Južnoafričke Republike.
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar