Kaže da je to važan projekat za Srbiju, ali i za region, kojim Ministarstvo odbrane modernizuje flotu i srpske vojne kapacitete.
Govoreći o poslovanju kompanija Erbas, Sančez Lopez je rekao da posluju u regionu bivše Jugoslavije i istočne Evrope već decenijama.
"Na primer, početkom osamdesetih, bivše ratno vazduhoplovstvo Jugoslavije odlučilo je da modernizuje flotu, imali su jake projekte saradnje u okviru kojih je proizveden helikopter Gazela", podsetio je.
Dodao je da je ugovor sa Ministarstvom odbrane i Ministarstvom unutrašnjih poslova za nabavku devet H145M vojnih helikoptera potpisan u decembru 2016. godine.
"To je važan događaj i vrlo važan projekat za Srbiju, ali i za region. Projektom Ministarstvo odbrane obnavlja svoju flotu i modernizuje srpske vojne sposobnosti i kapacitete", rekao je Sančez Lopez.
Rekao je da je šest helikoptera za vojsku, a tri za policiju, kao i da prva dva stižu krajem 2018. godine.
"Nadamo se da će ta brojka biti veća u budućnosti. Prvi helikopter, za Vojsku, stiže u novembru, a drugi, za MUP, u decembru", kaže gost
N1.
Istakao je da helikopteri nisu jedina, ali su glavna aktivnost u regionu.
"Ako pominjemo helikoptere, možemo da pominjemo dve teme. Jedna tema su za Ministarstvo odbrane, a druga za Ministarstvo unutrašnjih poslova. To je glavno tržište za Erbas. Mi razvijamo te inicijative već godinama", rekao je on.
Dodao je da se može konstatovati da je većina helikopterskih flota stara, neke i oko četrdeset godina, što bi, kaže on, moglo da dovede i do viših troškova.
"Šta Erbas može da pomogne u tom pogledu? Da se napravi višestruka flota helikoptera. Mogu da se koriste za razne misije. Na primer, helikopteri za hitne medicinske slučajeve su veoma specijalizovan servis. Sa jednim od tih helikoptera moguće je spasiti hiljadu života godišnje", istakao je, dodajući da je to oblast u kojoj Erbas ima vodeću poziciju u svetu.
Objašnjava da Erbas kao grupa ima određene parametre kojima upravlja da bi se odlučilo hoće li se investirati u neku zemlju ili ne.
"Jedan od njih je tržište. Pratimo tržište, ulažemo u zemljama gde prodajemo, favorizujemo zemlje u kojima postoji naša proizvodnja da kupuju od nas. Zatim politički rizik, sprovođenje zakona, pravna država, kvalifikacije radne snage...", kaže on.
Kaže da su standardi za vazduhoplovnu industriju izuzetno zahtevni, jer je najregulisanija na svetu, posle farmaceutske industrije.
"Radi se o vrlo komplikovanim i sofisticiranim standardima kako bi neko učestvovao u vazduhoplovnoj industriji. Srbija ima prošlost u toj industriji, a prema našim podacima, uložila je velike napore da se vrati na tu scenu", rekao je gost N1.
Komentari 1
Cocco
Znamo li mi šta i koliko hoćemo i možemo?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar